PDA

Bekijk Volledige Versie : "VS heeft gevangenen in Europa"



tr_imparator
03-11-05, 16:14
"VS heeft gevangenen in Europa"

BRUSSEL De Europese Commissie bekijkt of de Verenigde Staten mensen gevangen houden op geheime plaatsen in Oost- Europa. Het is een reactie op berichten van Human Rights Watch.

De mensenrechtenorganisatie zegt dat de Amerikaanse inlichtingendienst CIA in Oost-Europa onder andere leden van de terreurorganisatie Al Qaeda verhoort. Als het bericht klopt is dat in strijd met de Criteria van Kopenhagen waarin afspraken zijn gemaakt over de Europese mensenrechten.

Polen, Bulgarije, Hongarije en Roemenië ontkennen dat ze geheime gevangenissen van de CIA huisvesten.



nos.nl

Derrick
03-11-05, 16:17
erg oud nieuws, kijk maar een paar pagina´s terug

gh.wille
03-11-05, 17:52
Geplaatst door Derrick
erg oud nieuws, kijk maar een paar pagina´s terug

He verpest het nou niet , voor deze jongen !
Het onderzoek loopt nog , en je weet maar nooit wat het opleverd , voorlopig nog niks ,behalve dan dat Polen, Bulgarije , Hongarije en Roemenie alvast bij voorbaat ontkennen , dat ze gevangenen van de U.S hebben , maar ja dan blijven er nog een aantal over je weet het maar nooit ,o.a Zwitserland OOST Duitsland , Rusland en niet te vergeten ,China IRAN , IRAK etc , wa zeg u ??zijn dat geen OOSTBLOK
landen en Turkije en Finland en Zweden ook al niet , och dan zitten ze natuurlijk in Verwegistan .
:maf2:

tr_imparator
03-11-05, 22:27
Geplaatst door gh.wille
He verpest het nou niet , voor deze jongen !


Hou aub je wanen voor je eigen neus.

Dolle Fatima
03-11-05, 22:35
who cares?
er is toch niemand die er iets aan gaat doen

gh.wille
03-11-05, 23:30
Geplaatst door tr_imparator
Hou aub je wanen voor je eigen neus.

Er zou best eens een vorm van waarheid in kunen zitten !
Zie ook mijn antwoord op de nagenoeg dezelfde topic maar dan van WIDE -O !
Maar dit soort topic,s is blijkbaar zo geliefd dat er niet genoeg op gehamerd kan worden .

V.G.G.

tr_imparator
03-11-05, 23:46
Geplaatst door Dolle Fatima
who cares?
er is toch niemand die er iets aan gaat doen


Ik vraag me af of de politie/leger niet mensen van die gevangenissen wegens hun illegaliteit kan oppakken en vervolgen. Het gaat hier om martelingen van voor ons onschuldige mensen.

Soldim
04-11-05, 01:44
Geplaatst door tr_imparator
Ik vraag me af of de politie/leger niet mensen van die gevangenissen wegens hun illegaliteit kan oppakken en vervolgen. Het gaat hier om martelingen van voor ons onschuldige mensen.

Als ik het goed heb begrepen probeert het Italiaanse OM momenteel een CIA agent te vervolgen die verdacht is van betrokkenheid bij een ontvoering.

De mensen(=personeel?) van die gevangenissen op laten pakken is wellicht een optie, maar heeft twee bezwaren. Het grootste bezwaar is dat daarmee wellicht de uitvoerenden maar niet de verantwoordelijken gepakt worden. Half anafalbetische gevangenisbewaarders die tegen een minimaal loon hun werk doen zitten wellicht moraal niet goed, maar met hen opsluiten is volgens mij weinig relevant.

Bovendien, en das het tweede bezwaar, bewijs maar eens dat zij willens en wetens hebben gehandeld. Wanneer ze gewoon strak volhouden dat een superieur met een verhaal over veroordeelde terroristen is gekomen, wordt het moeilijk te bewijzen dat de bewakers het tegendeel konden weten.

Volgens mij is het veel belangrijker de politiek verantwoordenlijk te pakken. Daarvoor moet je uiteraard eerst weten waar die gevangenissen staan (tot nog toe is er geen enkel bewijs -- en ook hier geldt volgens mij 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'). Dan pas is actie mogelijk tegen de politiek en ambtelijk verantwoordelijken.