PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitnodiging herdenking M. Khoujja



Marouan35
03-11-05, 17:44
Uitnodiging herdenking M. Khoujja


Hierbij treft u een uitnodiging voor een herdenkingsbijeenkomst van Mohammed Koujja (Khoja) op 11 november 2005 vanaf 19.30 uur aan de Tweede Oosterparkstraat 77 in Amsterdam. Het programma zal bestaan uit toespraken, getuigenissen van kennissen en vrienden, poëzie, een fototentoonstelling en muziek.

Deze bijeenkomst is een initiatief van een aantal democratische Marokkaanse organisaties en kaders in Nederland.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Emcemo: 020- 42 888 25

freya
03-11-05, 18:08
Wie is / was Mohammed Koujja ?

Dolle Fatima
03-11-05, 21:49
vraag ik me ook af

freya
03-11-05, 22:00
Geplaatst door Dolle Fatima
vraag ik me ook af

Ik denk de oud voorzitter van het KMAN. Die is dan kennelijk onlangs overleden :(

Dolle Fatima
03-11-05, 22:01
wat is het kman>?

Ron Haleber
04-11-05, 07:37
Geplaatst door freya
Wie is / was Mohammed Koujja ?

Op internet is het volgende te vinden. Hieronder uitleg van mijn hand.

---------------

Décès de Mohamed Khojja à l’ âge de 56 ans

Nos Sincères Condoléances à la Famille de Mohamed Khojja

Nous venons d’apprendre, avec une grande tristesse, le décès la nuit du merceredi /jeudi 5/6 octobre 2005 de Mohamed Khojja, suite à une maladie plus de 8 mois.

Mohamed Khojja était un des pioniers du mouvement associatif marocain aux Pays-Bas, et un militant de la première heure pour la défense des droits des immigrés en Europe et de la démocratie au Maroc. Mohamed khojja était, jusqu’ à 1994, un ancien exilé politique.

Nous présentons, au nom de tous ses anciens et nouveaux camarades et amis, à la famille Khoujja nos sincères condoléances.


Amsterdam, 6 octobre 200



Contact :

Famille au Maroc: 00 212 660 85 241

Au Pays Bas: Abdou Menebhi: 06-55 81 88 28

------------------------------------------------

Khoujja was een activist in de Mar. vakbond KMAN = Komitee Marokkaanse Arbeiders in NL.


Hij was eerst een overtuigd marxist-leninist. Later werd hij een reborn wahabist aangesloten bij de A'dmse Tawheed-moskee die zich van hem distanteerde.

Mohamed hield een sociaal spreekuur op bureau KMAN - hoek F. Bolstraat.

Zijn ziel rust in Vrede! R.I.P.

Ron.


Ik zond Menebhi deze post met:

Abdou, mijn condoléances met de oude kameraad!