PDA

Bekijk Volledige Versie : Firefox



waterfiets
03-11-05, 19:02
Volgens gegevens van het Amsterdamse internetonderzoeksbureau OneStat is het aandeel van Mozilla's Firefox-browser de afgelopen maanden gestegen naar ruim elf procent. Een half jaar geleden was dat volgens OneStat nog 8,7 procent, wat grofweg overeenstemt met eerdere berichtgeving aangaande Firefox' aandeel in de browsermarkt, afkomstig van NetApplications. Op basis van de gegevens van OneStat zou Firefox de grens van tien procent ruim gepasseerd zijn, wat volgens NetApplications een voorwaarde zou zijn om Firefox vaste voet aan de grond te laten krijgen in het bedrijfsleven. Mozilla's browser werd onlangs voor de honderdmiljoenste maal gedownload. Naar verwachting zal versie 1.5 over enkele maanden het levenslicht zien.

Internet Explorer is nog immer de onbetwiste marktleider op browsergebied met een aandeel van ruim 85 procent. Ruim twee jaar geleden had Microsofts browser echter ruim 95 procent marktaandeel terwijl Mozilla's browser het met een magere 1,6 procent moest doen. Tegenwoordig zit Apples Safari-browser met 1,75 procent in die orde van grootte. Netscape, ooit de populairste browser en in zekere zin de vader van Firefox, kan tegenwoordig op niet meer dan zo'n kwart procent marktaandeel rekenen.

bron: tweakers.net
--------------
Ik gebruik het ook sinds kort wegens de handige extenties maar sommige dingen werken minder minder zoals hier een stuk text selecteren en op vet zetten.

Soldim
03-11-05, 19:57
Tabs rule!

barneveld
03-11-05, 20:18
Geplaatst door waterfiets
Volgens gegevens van het Amsterdamse internetonderzoeksbureau OneStat is het aandeel van Mozilla's Firefox-browser de afgelopen maanden gestegen naar ruim elf procent. Een half jaar geleden was dat volgens OneStat nog 8,7 procent, wat grofweg overeenstemt met eerdere berichtgeving aangaande Firefox' aandeel in de browsermarkt, afkomstig van NetApplications. Op basis van de gegevens van OneStat zou Firefox de grens van tien procent ruim gepasseerd zijn, wat volgens NetApplications een voorwaarde zou zijn om Firefox vaste voet aan de grond te laten krijgen in het bedrijfsleven. Mozilla's browser werd onlangs voor de honderdmiljoenste maal gedownload. Naar verwachting zal versie 1.5 over enkele maanden het levenslicht zien.

Internet Explorer is nog immer de onbetwiste marktleider op browsergebied met een aandeel van ruim 85 procent. Ruim twee jaar geleden had Microsofts browser echter ruim 95 procent marktaandeel terwijl Mozilla's browser het met een magere 1,6 procent moest doen. Tegenwoordig zit Apples Safari-browser met 1,75 procent in die orde van grootte. Netscape, ooit de populairste browser en in zekere zin de vader van Firefox, kan tegenwoordig op niet meer dan zo'n kwart procent marktaandeel rekenen.

bron: tweakers.net
--------------
Ik gebruik het ook sinds kort wegens de handige extenties maar sommige dingen werken minder minder zoals hier een stuk text selecteren en op vet zetten.

firefox heeft geen icontje voor "favoriet"

Zwarte Kat
03-11-05, 20:26
Een trage browser die er een eeuw over doet om dingen te downloaden. En je krijgt er geen gekleurde scrollbars mee in beeld.
Geef mij maar IE. Steady en stabiel......

Joesoef
03-11-05, 20:57
Geplaatst door Zwarte Kat
Een trage browser die er een eeuw over doet om dingen te downloaden. En je krijgt er geen gekleurde scrollbars mee in beeld.
Geef mij maar IE. Steady en stabiel......


Ben die pagina ff kwijt maar in de adres balk kan je een soort java commandos typen die dat oplossen, starten en laden als een speer, opmaak aanpassen, alles....

Joesoef
03-11-05, 20:59
Geplaatst door barneveld
firefox heeft geen icontje voor "favoriet"


Ctrl+D

Zwarte Kat
03-11-05, 21:34
Geplaatst door Joesoef
Ben die pagina ff kwijt maar in de adres balk kan je een soort java commandos typen die dat oplossen, starten en laden als een speer, opmaak aanpassen, alles....

?
Iets meer details graag want zo volg ik er niks van

barfly
03-11-05, 21:39
Geplaatst door Zwarte Kat
?
Iets meer details graag want zo volg ik er niks van

Hoezo trage downloads met Firefox? Ik gebruik Firefox alweer een tijdje maar trage downloads door Firefox heb ik nog nooit gezien..

Dolle Fatima
03-11-05, 21:40
alles wat niet van microsoft afkomstig is, ben ik voorstander van

Joesoef
03-11-05, 22:13
Geplaatst door Zwarte Kat
?
Iets meer details graag want zo volg ik er niks van


Ondermeer http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1299854/posts'

en natuurlijk

http://search.yahoo.com/search?p=firefox+tricks+speedup&sp=1&toggle=1&ei=UTF-8&fr=FP-tab-web-t&SpellState=n-867511961_q-pEzDkHZ9Um7Jb89vfhVqzwABAA%40%40

Joesoef
03-11-05, 22:14
Geplaatst door Dolle Fatima
alles wat niet van microsoft afkomstig is, ben ik voorstander van

Thunderbird voor mail
Trillian voor messenger
openoffice

bandiet

Dolle Fatima
03-11-05, 22:15
trillian vind ik niet zo handig, hoewel ik messenger verafschuw
waar is de tijd gebleven dat iedereen nog ICQ had ?

Dolle Fatima
03-11-05, 22:16
'ICQ is zo ingewikkeld'

mietjes :ego:

Joesoef
03-11-05, 22:23
Geplaatst door Dolle Fatima
trillian vind ik niet zo handig, hoewel ik messenger verafschuw
waar is de tijd gebleven dat iedereen nog ICQ had ?


:nerveus:

waterfiets
03-11-05, 22:58
Geplaatst door Zwarte Kat
Een trage browser die er een eeuw over doet om dingen te downloaden.

Ik heb de fasterfox extensie erin gezet en daarmee gaat hij als een speer ... sneller dan IE.

http://fasterfox.mozdev.org/

Adblock vind ik ook zo'n leuke extensie. Die blokkeert (bijna) alle reclame op webpagina's en laat de rest wel zien. Dat scheelt je al een hoop download tijd.

http://adblock.mozdev.org/

waterfiets
04-11-05, 16:24
O ja en weet iemand een goede RSS reader voor in Firefox? Ik gebruik nu Pluck maar het valt mij op dat die RSS feeds vaak een dag achterlopen. Bijvoorbeeld als ik nu de RSS feed van NRC laad dan krijg ik het nieuws van gisteren !