PDA

Bekijk Volledige Versie : Werkkamer minister Verdonk beschoten



barfly
04-11-05, 08:26
DEN HAAG - De werkkamer van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) op het ministerie van Justitie in Den Haag is beschoten. Wapenexperts van Defensie denken dat het schot is gelost vanuit een gebouw aan de overkant. Dat heeft RTL Nieuws donderdagavond gemeld. Haagse bronnen bevestigen het bericht.

Verdonk was niet aanwezig op het moment van de beschieting. Volgens RTL kwam de bewindsvrouw woensdag vanwege de beschieting in een kogelvrij vest naar de herdenking van de moord op Theo van Gogh.

De woordvoerder van het ministerie van Justitie kon niet ingaan op de kwestie. Hij wees op de verklaring die eerder op de dag is verspreid. Daarin staat dat de politie onderzoek doet naar de beschadiging van een raam van de werkkamer. De politie wil weten of de beschadiging is veroorzaakt door een projectiel en zo ja, om wat voor voorwerp het dan gaat.

Aangifte

De werkkamer van Verdonk bevindt zich in het gebouw van het departement aan de Schedeldoekshaven. Het ministerie heeft bij de politie aangifte gedaan van de beschadiging. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) is betrokken bij het onderzoek. De beschadiging is onlangs geconstateerd. Wanneer dat was en om wat voor beschadiging het precies gaat, kon de woordvoerder niet zeggen.

Beveiliging

Verdonk krijgt al lange tijd persoonlijke beveiliging wegens bedreigingen aan haar adres. Eind september werd ze nog op straat bespuugd tijdens een gezinsuitje in Amsterdam. Een beveiliger die haar vergezelde, kon de 19-jarige dader meteen in zijn kraag grijpen. Over het motief van de man is niets bekend.

Vorig jaar zomer werd de bewindsvrouw besmeurd met ketchup tijdens een werkbezoek aan Amsterdam. De ketchup kwam op haar rok terecht. De twee vrouwen die dat hadden gedaan, spraken van een ludieke protestactie. De rechter veroordeelde hen tot elf dagen celstraf.

Bron: nu.nl

Het gaat steeds beter met Nederland! Nu worden er weer ministers beschoten...

waterfiets
04-11-05, 10:02
Geplaatst door barfly

Het gaat steeds beter met Nederland! Nu worden er weer ministers beschoten...

Tja treurig en blijkbaar zijn ze er pas later achter gekomen want ik vind het nogal vreemd dat er geen moment genoemd wordt waarop dit heeft plaats gevonden en of ze toen wel of niet in haar werkkamer was. Blijkbaar heeft ze daar nu ook kogelvrij glas nodig.

observer
04-11-05, 11:09
Geplaatst door waterfiets
Tja treurig en blijkbaar zijn ze er pas later achter gekomen want ik vind het nogal vreemd dat er geen moment genoemd wordt waarop dit heeft plaats gevonden en of ze toen wel of niet in haar werkkamer was. Blijkbaar heeft ze daar nu ook kogelvrij glas nodig. neem aan dat dat er al in zat anders zou er binnen ook schade geweest zijn

contradictio
04-11-05, 11:38
5:7 And call in remembrance the favour of Allah unto you, and His covenant, which He ratified with you, when ye said: "We hear and we obey ": And fear Allah, for Allah knoweth well the secrets of your hearts.
æóÇÐúßõÑõæÇú äöÚúãóÉó Çááøåö Úóáóíúßõãú æóãöíËóÇÞóåõ ÇáøóÐöí æóÇËóÞóßõã Èöåö ÅöÐú ÞõáúÊõãú ÓóãöÚúäóÇ æóÃóØóÚúäóÇ æóÇÊøóÞõæÇú Çááøåó Åöäøó Çááøåó Úóáöíãñ ÈöÐóÇÊö ÇáÕøõÏõæÑö

5:8 O ye who believe! stand out firmly for Allah, as witnesses to fair dealing, and let not the hatred of others to you make you swerve to wrong and depart from justice . Be just: that is next to piety: and fear Allah. For Allah is well-acquainted with all that ye do.

íóÇ ÃóíøõåóÇ ÇáøóÐöíäó ÂãóäõæÇú ßõæäõæÇú ÞóæøóÇãöíäó áöáøåö ÔõåóÏóÇÁ ÈöÇáúÞöÓúØö æóáÇó íóÌúÑöãóäøóßõãú ÔóäóÂäõ Þóæúãò Úóáóì ÃóáÇøó ÊóÚúÏöáõæÇú ÇÚúÏöáõæÇú åõæó ÃóÞúÑóÈõ áöáÊøóÞúæóì æóÇÊøóÞõæÇú Çááøåó Åöäøó Çááøåó ÎóÈöíÑñ ÈöãóÇ ÊóÚúãóáõæäó

5:33 The punishment of those who wage war against Allah and His Messenger , and strive with might and main for mischief through the land is: execution, or crucifixion, or the cutting off of hands and feet from opposite sides, or exile from the land: that is their disgrace in this world, and a heavy punishment is theirs in the Hereafter;

ÅöäøóãóÇ ÌóÒóÇÁ ÇáøóÐöíäó íõÍóÇÑöÈõæäó Çááøåó æóÑóÓõæáóåõ æóíóÓúÚóæúäó Ýöí ÇáÃóÑúÖö ÝóÓóÇÏðÇ Ãóä íõÞóÊøóáõæÇú Ãóæú íõÕóáøóÈõæÇú Ãóæú ÊõÞóØøóÚó ÃóíúÏöíåöãú æóÃóÑúÌõáõåõã ãøöäú ÎöáÇÝò Ãóæú íõäÝóæúÇú ãöäó ÇáÃóÑúÖö Ðóáößó áóåõãú ÎöÒúíñ Ýöí ÇáÏøõäúíóÇ æóáóåõãú Ýöí ÇáÂÎöÑóÉö ÚóÐóÇÈñ ÚóÙöíãñ


5:34 Except for those who repent before they fall into your power : in that case, know that Allah is Oft-forgiving, Most Merciful.

ÅöáÇøó ÇáøóÐöíäó ÊóÇÈõæÇú ãöä ÞóÈúáö Ãóä ÊóÞúÏöÑõæÇú Úóáóíúåöãú ÝóÇÚúáóãõæÇú Ãóäøó Çááøåó ÛóÝõæÑñ ÑøóÍöíãñ



NU WORDT HET ECHT TE GEK !!! ZE VOLDOET NIET EENS AAN HET PROFIEL??!!
(als het al een "moslim" is geweest :D )

waterfiets
04-11-05, 11:49
Geplaatst door observer
neem aan dat dat er al in zat anders zou er binnen ook schade geweest zijn

Tenzij ze niet het raam zelf hebben geraakt maar een sponning.

Overigens zie ik net dat het Parool kopt:

Kogelgat in raam Verdonk

assassijn
04-11-05, 13:09
Als het AHA was geweest zat ze nu ergens in een bunker in Amerika.
Waarom lukt het Verdonk wel om gewoon te doen waar ze voor betaald wordt.

freya
04-11-05, 13:36
Ik heb ernstig bezwaar tegen het hele doen en laten van Frau Rita, maar ik heb nog meer bezwaar tegen het op haar schieten.



Dat mens moet gestopt worden met woorden en argumenten.

En het liefst met vervroegde verkiezingen!

Bar
04-11-05, 13:45
Geplaatst door freya
Ik heb ernstig bezwaar tegen het hele doen en laten van Frau Rita, maar ik heb nog meer bezwaar tegen het op haar schieten.



Dat mens moet gestopt worden met woorden en argumenten.

En het liefst met vervroegde verkiezingen!

Krokodilletranen.

Schieters en stekers gedijen alleen in een klimaat van 'Verunglimpfung'.
'Frau Rita' en meer van dat fraais zijn daar een triest voorbeeld van.

Zwarte Schaap
04-11-05, 13:49
Geplaatst door Bar
Krokodilletranen.

Schieters en stekers gedijen alleen in een klimaat van 'Verunglimpfung'.
'Frau Rita' en meer van dat fraais zijn daar een triest voorbeeld van.

'De kogel kwam van Freya'

Zwarte Schaap
04-11-05, 13:53
Geplaatst door waterfiets
Tja treurig en blijkbaar zijn ze er pas later achter gekomen want ik vind het nogal vreemd dat er geen moment genoemd wordt waarop dit heeft plaats gevonden en of ze toen wel of niet in haar werkkamer was. Blijkbaar heeft ze daar nu ook kogelvrij glas nodig.

De overheidsdiensten inzake de beveiliging van Rita verdonk hebben ook achteraf gezien adeqaat gehandelt.

Zwarte Schaap
04-11-05, 13:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
'De kogel kwam van Freya'

Het vuur kwam van Rita's beleid.

~Panthera~
04-11-05, 14:12
Keihard beleid, keiharde reactie.

Zwarte Schaap
04-11-05, 14:20
Geplaatst door ~Panthera~
Keihard beleid, keiharde reactie.

Verdonk aangeslagen door beschadiging raam werkkamer

ANP

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) is ‘aangeslagen’ door de forse beschadiging van een raam van haar werkkamer op het ministerie van Justitie in Den Haag. Onderzoek moet uitwijzen of het raam is beschoten.

http://www.volkskrant.nl/images/verdonk550.jpg
Minister Verdonk en Ayaan Hirsi Ali woensdag bij de herdenkingsbijeenkomst voor Theo van Gogh.

Verdonk zei vrijdag voorafgaand aan de wekelijkse vergadering van de ministerraad dat ze geschrokken is en met een ‘dubbel gevoel’ naar haar werk gaat. Maar ‘ik ga gewoon door’, zei ze voor de camera van het NOS Journaal. De bewindsvrouw krijgt al lange tijd persoonlijke beveiliging wegens bedreigingen aan haar adres.

Haar werkkamer, die aan de straatkant ligt, zou eerder deze week zijn beschoten vanuit een gebouw aan de overkant. Verdonk was op dat moment niet aanwezig in het departement aan de Schedeldoekshaven. De politie en het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) doen onderzoek naar de beschadiging. Daaruit moet onder meer blijken of de beschadiging is veroorzaakt door een projectiel. Minister Zalm (Financiën) noemde het incident ‘heel choquerend’.

Bron: Volkskrant 04/11/05

Ze toont emotie bij een kogel in een glas. Een adequate ..oeps ik bedoel een begrijpelijke en normale reaktie.

~Panthera~
04-11-05, 14:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze toont emotie bij een kogel in een glas. Een adequate ..oeps ik bedoel een begrijpelijke en normale reaktie.

Ja, zo stond ze, meen ik me te herinneren, ook op Schiphol, nietwaar ? :rolleyes:


trouwens, aangedaan ??? Ze zit met haar mobieltje te bellen. :moe:

http://www.volkskrant.nl/images/verdonk550.jpg

Max Stirner
04-11-05, 14:25
Geplaatst door ~Panthera~
Keihard beleid, keiharde reactie.


Je bent niet goed snik, Panthera. :)

~Panthera~
04-11-05, 14:29
Geplaatst door Max Stirner
Je bent niet goed snik, Panthera. :)


Is er op de vorige minister van vreemdelingenzaken ook geschoten dan ? :)
Kan me niet herinneren, nl.

freya
04-11-05, 14:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
'De kogel kwam van Freya'

Ja zeg! Staat straks de AIVD hier op de stoep :maf:

En ik heb ook nog wel gummetjes en batterijen in huis :nerveus:


:knife_hea

Bar
04-11-05, 16:16
Geplaatst door ~Panthera~
Is er op de vorige minister van vreemdelingenzaken ook geschoten dan ? :)
Kan me niet herinneren, nl.

Geen nood, Cohen staat allang op de hitlist. Tussen hem en een kogel staat al tijden een strikte beveiliging. Wat zou hij ook al weer verkeerd hebben gedaan?
Oh ja, een strikt asielbeleid (dat Verdonk mag uitvoeren).

~Panthera~
04-11-05, 16:19
Geplaatst door Bar
Geen nood, Cohen staat allang op de hitlist. Tussen hem en een kogel staat al tijden een strikte beveiliging. Wat zou hij ook al weer verkeerd hebben gedaan?
Oh ja, een strikt asielbeleid (dat Verdonk mag uitvoeren).


Yep, Nederland NA Voortuin: alles zeggen wat je denkt, betekend blijkbaar ook alles doen wat je wilt. :roker:
Nieuwe normen en waarden.
Was toch zo geweldig ?

Dutchguy
04-11-05, 16:20
Geplaatst door ~Panthera~
Keihard beleid, keiharde reactie.

Ai. Beetje foute opmerking. Maar slippertje maken we allemaal wel eens. :wink:

~Panthera~
04-11-05, 16:24
Geplaatst door Dutchguy
Ai. Beetje foute opmerking. Maar slippertje maken we allemaal wel eens. :wink:



Nee hoor, zie hierboven.
Mijn normen en waarden zijn het niet, maar blijkbaar wordt het wel zo opgevat hier in dit land. :moe: