PDA

Bekijk Volledige Versie : Jezus Christus mag naakt worden afgebeeld met een condoom om



Zwarte Schaap
04-11-05, 11:44
Naakte Jezus met condoom mag

PARIJS (ANP) - Jezus Christus mag naakt worden afgebeeld met een condoom om. Dat is misschien niet vreselijk smaakvol, maar het valt wel onder de vrijheid van meningsuiting. Dat heeft de Franse justitie geoordeeld na een klacht over zo'n afbeelding in de linkse krant Libération.

De prent, dit voorjaar geplaatst, was een aanklacht tegen de strikte opstelling van geestelijken tegen condoomgebruik om ziektes als aids te voorkomen. Een katholieke groepering, voorgezeten door een lid van de extreemrechtse Front National, had erover geklaagd.

Bron: NRC-Handelsblad 04/11/05

Tomas
04-11-05, 11:52
Ik zelf ben nog altijd niet helemaal bekomen van de spotprent waarin Darwin als aap werd afgebeeld. Magoed, niemand die dat interesseert.

Marsipulami
04-11-05, 11:58
Belang boos om Maria- toneel

Vlaams Belang protesteert tegen de toneelvoorstelling 'Onze Lieve Vrouw'.


,,Het Gentse gezelschap Union Suspecte en de KVS provoceren doelbewust duizenden Vlamingen met hun stuk Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen en de bijbehorende affiches. Door de Mariaverering in Vlaanderen te ridiculiseren, treft men zowel de Vlaamsgezinden als de katholieken in hun diepste gevoelens'', zegt Vlaams Belang-parlementslid Francis Van den Eynde.

Bij de eerste voorstelling van het stuk in Brussel hield de vzw België en Christenheid (met in haar kielzog Nation, een Franstalige extreem-rechtse groepering) al een protestactie (DS 31 oktober) . De organisatie vond de affiche van Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen godslasterlijk.

Van den Eynde schrijft nu een brief naar alle toneelhuizen en culturele centra die de theatervoorstelling programmeren, ,,om fel protest aan te tekenen tegen dit soort beledigingen''.

,,Ik vraag niet om dit te verbieden, maar ik ben zodanig vaak aangesproken door mijn kiezers dat ik moest reageren. Politici moeten zoiets durven aan te klagen'', zegt Van den Eynde. ,,De moederfiguur die Vlaanderen ziet in Onze-Lieve-Vrouw, verdient veel beter. Deze groep mensen heeft in het verleden de Vlaams-nationalisten al proberen te beledigen met de voorstelling De Leeuw van Vlaanderen , en gaat nu nog een stap verder. Dat kan niet.''

CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen wijst erop dat smaken verschillen, ,,maar de politiek bemoeit zich beter niet met de culturele sector''. ,,Vlaams Belang kan blijkbaar niet nalaten dat wel te doen. Dat neigt naar censuur'', zegt Vandeurzen.

(wov)

waterfiets
04-11-05, 12:23
Ik heb een boek over de wijze waarop Jezus door de eeuwen heen is afgebeeld. Jezus naakt afbeelden is geloof ik niet eens zo uitzonderlijk al werden daar dan in later tijden vaak lendendoeken overheen geschilderd. Met een condoom om natuurlijk wel en dat zal wel gedaan zijn met het doel veel publiciteit te halen. Ik vind het niet echt smaakvol. Maar Jezus aan het kruis heb ik ook nooit aan kunnen wennen.

magden_david
04-11-05, 12:47
hmmmmm neu ik heb nog geen neiging om een doodsbedreiging aan het adres van de publicist te doen..

Goodnight
04-11-05, 12:52
Geplaatst door magden_david
hmmmmm neu ik heb nog geen neiging om een doodsbedreiging aan het adres van de publicist te doen..

slap van je :rolleyes:

Zwarte Kat
04-11-05, 13:22
"Hier hang ik al eeuwen aan spijkers van Van Leeuwen"

Zwarte Schaap
04-11-05, 13:30
Geplaatst door magden_david
hmmmmm neu ik heb nog geen neiging om een doodsbedreiging aan het adres van de publicist te doen..

Je bedoelt dat je geen neiging hebt om jezelf te ontvoeren net als Jules Croiset die zichzelf ontvoerde en mishandelde zogenaamd op antisemitische gronden en daar nog een zakcentje aan verdient heeft door er een boek over te schrijven.

Of ken je die vrouw herrineren die zichzelf in Parijs bedreigde en deed alsof het Marokkanen waren ook zogenaamd vanwege antisemitische gronden ?

Zelfontvoering

In 1987 behoorde hij tot de personen die de opvoering van Het vuil, de stad en de dood van Rainer Werner Fassbinder trachtten te verhinderen. Hij ging hierbij zover dat hij dreigbrieven schreef, en zijn eigen ontvoering in scène zette. Over de gebeurtenissen schreef hij het boekje Met stomheid geslagen (1989). Harry Mulisch schreef over dezelfde afffaire het boekenweekgeschenk Het theater, de brief en de waarheid (2000), dat Freek de Jonge inspireerde tot zijn voorstelling De conferencier, het boekenweekgeschenk en de leugen.

In 2001 speelde Croiset de hoofdrol in het uit het Zweeds vertaalde stuk De Troubadour Van IJmuiden, over het leven van Cornelis Vreeswijk.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jules_Croiset

magden_david
04-11-05, 13:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je bedoelt dat je geen neiging hebt om jezelf te ontvoeren net als Jules Croiset die zichzelf ontvoerde en mishandelde zogenaamd op antisemitische gronden en daar nog een zakcentje aan verdient heeft door er een boek over te schrijven.

Of ken je die vrouw herrineren die zichzelf in Parijs bedreigde en deed alsof het Marokkanen waren ook zogenaamd vanwege antisemitische gronden ?

Zelfontvoering

In 1987 behoorde hij tot de personen die de opvoering van Het vuil, de stad en de dood van Rainer Werner Fassbinder trachtten te verhinderen. Hij ging hierbij zover dat hij dreigbrieven schreef, en zijn eigen ontvoering in scène zette. Over de gebeurtenissen schreef hij het boekje Met stomheid geslagen (1989). Harry Mulisch schreef over dezelfde afffaire het boekenweekgeschenk Het theater, de brief en de waarheid (2000), dat Freek de Jonge inspireerde tot zijn voorstelling De conferencier, het boekenweekgeschenk en de leugen.

In 2001 speelde Croiset de hoofdrol in het uit het Zweeds vertaalde stuk De Troubadour Van IJmuiden, over het leven van Cornelis Vreeswijk.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jules_Croiset



waar slaat dit nou weer op???????

niet alles in je ellendig leven heeft iets met joden te maken. Echt een steretype zielige antisemiet, ALLES heeft met joden te maken. klein kind.

Bluebell
04-11-05, 14:01
Geplaatst door magden_david
waar slaat dit nou weer op???????

niet alles in je ellendig leven heeft iets met joden te maken. Echt een steretype zielige antisemiet, ALLES heeft met joden te maken. klein kind.

Van Jezus met een condoom naar de Joden.

'T is 'm inderdaad weer gelukt ja. :hihi:

nard
04-11-05, 14:09
Geplaatst door MuMu
Jezus is de humor zelve, bovendien heeft hij geen last van ego-problemen zoals wij nog wel hebben.
Hij is de zoon van God hoor, dus daar kan hij echt wel tegen!

En als wij zo handelen met Moh?
Is je reactie dan identiek?

~Panthera~
04-11-05, 14:23
"Nu is Hij ervan afgepleurd. Met spijkers van Van Leeuwen was dat nooit gebeurd!" :gsm:

Is trouwens een mop.

Zwarte Schaap
04-11-05, 15:18
Geplaatst door magden_david
waar slaat dit nou weer op???????

niet alles in je ellendig leven heeft iets met joden te maken. Echt een steretype zielige antisemiet, ALLES heeft met joden te maken. klein kind.

Ach gossie bevalt het beeld je niet van de spiegel? Je kijkt in je eigen ziel gozertje.

Zwarte Schaap
04-11-05, 15:21
Geplaatst door Bluebell
Van Jezus met een condoom naar de Joden.

'T is 'm inderdaad weer gelukt ja. :hihi:

Waar dacht je dat de reaktie van onze zionist naar verwees? Van Jezus naar moslims en weer teruggebracht naar de antisemietenjager(s) zelf.

Rocky
04-11-05, 19:40
Geplaatst door Bluebell
Van Jezus met een condoom naar de Joden.

'T is 'm inderdaad weer gelukt ja. :hihi:

Magden david is zover ik hier post, en dat is zeker een tijd, één van de povocateurs van Joods.nl meen ik.

Bluebell
04-11-05, 20:54

Oeroeboeroe
04-11-05, 21:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zelfontvoering Jules Croiset

In 1987 behoorde hij tot de personen die de opvoering van Het vuil, de stad en de dood van Rainer Werner Fassbinder trachtten te verhinderen. Hij ging hierbij zover dat hij dreigbrieven schreef, en zijn eigen ontvoering in scène zette. Over de gebeurtenissen schreef hij het boekje Met stomheid geslagen (1989). Harry Mulisch schreef over dezelfde afffaire het boekenweekgeschenk Het theater, de brief en de waarheid (2000), dat Freek de Jonge inspireerde tot zijn voorstelling De conferencier, het boekenweekgeschenk en de leugen.

Ik heb die voorstelling van Freek de Jonge op DVD, en beschouw het nog steeds als één van zijn meesterwerken. Croiset had Freek betrokken in zijn nepontvoering. Het boekenweekgeschenk van Mulisch Het theater, de brief en de waarheid was naar Freeks mening veel te vergoeilijkend. De Jonge zocht de pers op met de mededeling dat hij het boekje in zijn voorstelling De conferencier, het boekenweekgeschenk en de leugen publiekelijk zou gaan verbranden. Resultaat: veel persaandacht, volle zalen en een - ik meen live - uitzending op TV met Mulisch op de eerste rij. Het begint als volgt:

Op het toneel ligt een gigantisch grote takkenbos. Freek de Jonge komt op met een jerrycan in zijn handen. Hij voelt met beide handen aan zijn zakken. Niks. Hij wendt zich vervolgens tot Mulisch op de eerste rij en zegt: "Harry, heb jij lucifers bij je?" http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/d050.gif http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/a115.gif

gh.wille
04-11-05, 21:30
Geplaatst door MuMu
Zeker!
Ik zou niet weten waarom niet hoor.

Ik heb geen religie nodig om diep gelovig te zijn.
Wel humor, en wijze mensen hebben humor.
Dus Moh. moet ongetwijfeld ook veel humor hebben gehad. :D

Ja , jij en ik en gelukkig nog vele anderen zouden zo reageren en zelfs misschien Moh ook wel .
Daartegen over staat dat er ook nog mensen zijn die absoluut niet over de Wijsheid beschikken , om ook hiervan de ( humor ) in te zien !

V.G.G.

gh.wille
04-11-05, 21:50
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik heb die voorstelling van Freek de Jonge op DVD, en beschouw het nog steeds als één van zijn meesterwerken. Croiset had Freek betrokken in zijn nepontvoering. Het boekenweekgeschenk van Mulisch Het theater, de brief en de waarheid was naar Freeks mening veel te vergoeilijkend. De Jonge zocht de pers op met de mededeling dat hij het boekje in zijn voorstelling De conferencier, het boekenweekgeschenk en de leugen publiekelijk zou gaan verbranden. Resultaat: veel persaandacht, volle zalen en een - ik meen live - uitzending op TV met Mulisch op de eerste rij. Het begint als volgt:

Op het toneel ligt een gigantisch grote takkenbos. Freek de Jonge komt op met een jerrycan in zijn handen. Hij voelt met beide handen aan zijn zakken. Niks. Hij wendt zich vervolgens tot Mulisch op de eerste rij en zegt: "Harry, heb jij lucifers bij je?" http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/d050.gif http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/a115.gif

Da,s pas humor ,ik kan daar best om lachen , maar kan de ,,link " niet vinden naar Jezus al dan niet aan het kruis met z,n lul duidelijk zichtbaar met een condoom daar omheen , of hadden de toneel spelers uit affiniteit met Jezus , ook hun leuter uit hun broek hangen met een condoom er om , anders behalve dan ,,op de zere plek" van Z.S KAN IK NIETS VINDEN , waar deze toneel voorstelling op slaat , en nog minder waarom de namen van Croiset ,de Jonge en Mulisch extra aangehaald worden , of eh ...wacht is ff zijn dat soms JODEN ?
Dat verklaard dan alles Jezus was toch ook Jood ,of was ie nou Palestijn of Fillestijn , Fariceeer of Plebeeer of was ie misschien wel een Romijn .,
ach wat kan mij het ook schelen het zal me WORST zijn .

:D

Bluebell
04-11-05, 21:54
Geplaatst door gh.wille
Da,s pas humor ,ik kan daar best om lachen , maar kan de ,,link " niet vinden naar Jezus al dan niet aan het kruis met z,n lul duidelijk zichtbaar met een condoom daar omheen , of hadden de toneel spelers uit affiniteit met Jezus , ook hun leuter uit hun broek hangen met een condoom er om , anders behalve dan ,,op de zere plek" van Z.S KAN IK NIETS VINDEN , waar deze toneel voorstelling op slaat , en nog minder waarom de namen van Croiset ,de Jonge en Mulisch extra aangehaald worden , of eh ...wacht is ff zijn dat soms JODEN ?
Dat verklaard dan alles Jezus was toch ook Jood ,of was ie nou Palestijn of Fillestijn , Fariceeer of Plebeeer of was ie misschien wel een Romijn .,
ach wat kan mij het ook schelen het zal me WORST zijn .

:D

Je bent niet toevallig de vroegere Fallanski hè?

gh.wille
04-11-05, 22:13
Geplaatst door Bluebell
Je bent niet toevallig de vroegere Fallanski hè?

Met U welnemen , de naam komt me behalve dan, de assosiatie met fal'lus , niet al te bekent voor .

:o

Julien
04-11-05, 23:05
ohh wat een geestige reclame zeg :moe: neeehhh je spot alleen met anderhalf miljard gelovigen.. MAAR ALLES MOET KUNNEN!! :moe: stik toch in je provocerende lompe humor..gek land dit

TonH
05-11-05, 01:07
http://img493.imageshack.us/img493/231/imggif7fr.gif

Olive Yao
05-11-05, 15:09
Geplaatst door Tomas
Ik zelf ben nog altijd niet helemaal bekomen van de spotprent waarin Darwin als aap werd afgebeeld. Magoed, niemand die dat interesseert.
Op een streng christelijke bijeenkomst in de USA drong iemand verkleed als aap binnen met een bordje I am your forefather. Hij is met zachte drang verwijderd.

~Panthera~
05-11-05, 15:13
Geplaatst door Olive Yao
Op een streng christelijke bijeenkomst in de USA drong iemand verkleed als aap binnen met een bordje I am your forefather. Hij is met zachte drang verwijderd.


Dat mocht niet eens ??? :moe: :hihi:
Lullig hoor. :boer:

Zwarte Kat
06-11-05, 16:42
"Had Maria afgedreven,
Was ons veel bespaard gebleven"

ronald
06-11-05, 17:45
Geplaatst door Bluebell
Van Jezus met een condoom naar de Joden.

'T is 'm inderdaad weer gelukt ja. :hihi:


ja......maar dat is maar een heel kleine stap als je je bedenkt dat Jezus joods was.....

ronald
06-11-05, 17:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je bedoelt dat je geen neiging hebt om jezelf te ontvoeren net als Jules Croiset die zichzelf ontvoerde en mishandelde zogenaamd op antisemitische gronden en daar nog een zakcentje aan verdient heeft door er een boek over te schrijven.

Of ken je die vrouw herrineren die zichzelf in Parijs bedreigde en deed alsof het Marokkanen waren ook zogenaamd vanwege antisemitische gronden ?

Zelfontvoering

In 1987 behoorde hij tot de personen die de opvoering van Het vuil, de stad en de dood van Rainer Werner Fassbinder trachtten te verhinderen. Hij ging hierbij zover dat hij dreigbrieven schreef, en zijn eigen ontvoering in scène zette. Over de gebeurtenissen schreef hij het boekje Met stomheid geslagen (1989). Harry Mulisch schreef over dezelfde afffaire het boekenweekgeschenk Het theater, de brief en de waarheid (2000), dat Freek de Jonge inspireerde tot zijn voorstelling De conferencier, het boekenweekgeschenk en de leugen.

In 2001 speelde Croiset de hoofdrol in het uit het Zweeds vertaalde stuk De Troubadour Van IJmuiden, over het leven van Cornelis Vreeswijk.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jules_Croiset



Ja dat vond ik ook zo slap van die personen....en ze zijn beiden niet eens joods.

Robotta
06-11-05, 21:26
Hmmmm..... zeik dan geestelijke af en niet Jezus.

Kunsthistorisch is het ook al weinig orgineel.

De boodschap van de kunstenaar vind ik goed, maar wordt ondermijnd door het keizen van een Jezus afbeelding.

Zo wordt het weer gezien als christenen voor de schenen trappen, en dat is weinig uitdagend en niet erg constructief.

gh.wille
06-11-05, 22:02
Geplaatst door Robotta
Hmmmm..... zeik dan geestelijke af en niet Jezus.

Kunsthistorisch is het ook al weinig orgineel.

De boodschap van de kunstenaar vind ik goed, maar wordt ondermijnd door het keizen van een Jezus afbeelding.

Zo wordt het weer gezien als christenen voor de schenen trappen, en dat is weinig uitdagend en niet erg constructief.

Die zijn wel wat gewend , maar stel je eens voor dat het omgekeerd was en het Mohammed betrof ,naar mijn weten zouden de rapen dan echt pas ,,gaar " zijn !
Conclussie wat gij niet wil wat u geschied , doe dat dan bij een ander niet !

V.G.G.