PDA

Bekijk Volledige Versie : vrouw in parijs in de fik gezet



magden_david
04-11-05, 23:02
fok.nl

De relschoppers uit de voorsteden van Parijs, die woensdagnacht voor veel overlast zorgden, hebben in diezelfde nacht een vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken. De Franse justitie heeft dit vandaag bekendgemaakt.

De gehandicapte vrouw bevond zich in een bus in de wijk Sevran in Noord-Parijs. Op een zeker moment werd de bus door de relschoppers aangevallen met een molotovcocktail, waarbij de vrouw niet op eigen kracht de bus kon verlaten.

Eén van de jeugdige betogers zag de vrouw in de bus en overgoot haar met benzine waarna anderen een brandende lap over haar heengooiden. De buschauffeur heeft haar uiteindelijk naar het ziekenhuis gebracht alwaar ze ernstig verbrand bleek te zijn.

Bij de nieuwe rellen in de nacht van donderdag op vrijdag, de achtste op een rij, zijn zeker vijfhonderd auto's in brand gestoken. Circa tachtig mensen werden daarbij opgepakt om te worden verhoord, aldus de politie.

Het kwam op zeker negentig locaties rond de hoofdstad tot dergelijke incidenten, tweemaal zoveel als de nacht ervoor. De politie meldt ook dat brandstichters een aantal overheidsgebouwen aanvielen, waaronder een postkantoor, een busstation, een kleuterschool, een rechtbank en een politiebureau. Inmiddels hebben de rellen zich ook verspreid naar Marseille, Normandië en Dijon.

S@deeQ
04-11-05, 23:10
:cheefbek:

Waarschijnlijk was ze illegaal en had ze geen geldige verblijfsvergunning !! :brozac:

MaRiaH
04-11-05, 23:12
Dat gaat echt veel te ver.. :kotsen:

Dit soort types verdient een antwoord.. :kalasniko

Oeroeboeroe
04-11-05, 23:21
:wat?!: Ik had altijd begrepen dat fok.nl überhaupt niet serieus te nemen is?

MaRiaH
04-11-05, 23:22
Geplaatst door Oeroeboeroe
:wat?!: Ik had altijd begrepen dat fok.nl überhaupt niet serieus te nemen is?

In dit geval hoop ik dat dan maar.
:moe:

Soldim
04-11-05, 23:38
Geplaatst door Oeroeboeroe
:wat?!: Ik had altijd begrepen dat fok.nl überhaupt niet serieus te nemen is?

Tsja, ook in andere media wordt erover bericht..... Hiermee verdwijnt voor mij de laatste twijfel over de oorzaak van de rellen. Protesteren tegen achterstelling en discriminatie doe je niet door gehandicapten in brand te steken.

MaRiaH
04-11-05, 23:43
Geplaatst door Soldim
Tsja, ook in andere media wordt erover bericht..... Hiermee verdwijnt voor mij de laatste twijfel over de oorzaak van de rellen. Protesteren tegen achterstelling en discriminatie doe je niet door gehandicapten in brand te steken.

daar ben ik het helemaal eens.

Julien
05-11-05, 00:01
Geplaatst door Oeroeboeroe
:wat?!: Ik had altijd begrepen dat fok.nl überhaupt niet serieus te nemen is?

ik heb er al foto's van gezien :kotsen2: hoe ziek kun je zijn

S@deeQ
05-11-05, 00:10
Geplaatst door Julien
ik heb er al foto's van gezien :kotsen2: hoe ziek kun je zijn

daar moetje echt fransoos voor zijn !!! gestoorde druivenzuipers

Oeroeboeroe
05-11-05, 00:12
Geplaatst door Julien
ik heb er al foto's van gezien :kotsen2: hoe ziek kun je zijn :huil:

Julien
05-11-05, 00:20
maar goed.. we moeten deze jongeren natuurlijk begrijpen, ze doen dit namelijk omdat ze geen werk kunnen vinden en achtergesteld worden!
















:moe:

Marsipulami
05-11-05, 00:34
Geplaatst door magden_david


Eén van de jeugdige betogers zag de vrouw in de bus en overgoot haar met benzine waarna anderen een brandende lap over haar heengooiden.


Dat een vrouw zware brandwonden opliep tijdens de rellen kan ik me voorstellen. Maar deze passage zou ik nog bevestigd willen zien vanuit andere bronnen. De berichtgeving via Fok.nl mag men wel met een korrel zout nemen.

Marsipulami
05-11-05, 00:47
Geplaatst door Julien
maar goed.. we moeten deze jongeren natuurlijk begrijpen, ze doen dit namelijk omdat ze geen werk kunnen vinden en achtergesteld worden!

Als rellen dagenlang aanhouden en nog uitbreiding nemen dan is er meer aan de hand. Dan zit men met een sluimerend maatschappelijk probleem waar de politiek geen antwoord op heeft. De rellen tonen wel aan dat een integratiepolitiek gebaseerd op politiematrakken en hoofddoekverboden bedenkelijke resultaten oplevert. En jawel, mensen met een job hebben geen tijd om 's nachts met molotovcoctails te spelen.

Julien
05-11-05, 00:57
Geplaatst door Marsipulami
Als rellen dagenlang aanhouden en nog uitbreiding nemen dan is er meer aan de hand. Dan zit men met een sluimerend maatschappelijk probleem waar de politiek geen antwoord op heeft. De rellen tonen wel aan dat een integratiepolitiek gebaseerd op politiematrakken en hoofddoekverboden bedenkelijke resultaten oplevert. En jawel, mensen met een job hebben geen tijd om 's nachts met molotovcoctails te spelen.

mensen die een gehandicapte vrouw in brand steken, daar zit gewoon een steekje bij los.. en daar is geen excuus voor te vinden. Al wordt je 25x gediscrimineerd en 50x afgewezen bij een sollicitatie, dan nog mag je geen begrip hebben voor zo'n trieste actie.

Dat er rellen zijn, is een heel ander verhaal. Zie ook het topper-topic dat hierover gaat.

Ik bestrijd dat het hier gaat om moslims vs. niet-moslims, dus ik snap niet waarom je het hoofddoekjesverbod erbij haalt. Ik heb al veel verklaringen gehoord, maar deze nog nooit :hihi:

Soldim
05-11-05, 01:02
Geplaatst door Marsipulami
Dat een vrouw zware brandwonden opliep tijdens de rellen kan ik me voorstellen. Maar deze passage zou ik nog bevestigd willen zien vanuit andere bronnen. De berichtgeving via Fok.nl mag men wel met een korrel zout nemen.

Is Le Monde betrouwbaar genoeg voor meneer?




Une handicapée gravement brûlée dans une attaque d'autobus à Sevran (parquet)

AFP 04.11.05 | 20h57


Une quinquagénaire handicapée a été gravement brûlée au cours de l'attaque d'un autobus par des jeunes mercredi soir à Sevran (Seine-Saint-Denis), a-t-on appris vendredi auprès du parquet de Bobigny qui a confirmé l'information parue dans Le Parisien et France-Soir.

La victime, âgée de 56 ans, a été transportée jeudi au service des grands brûlés de l'hôpital Saint-Antoine. Elle est brûlée au 2e et 3e degré sur 20% du corps.

Les événements se sont déroulés mercredi vers 21H30 à quelques pas de la gare RER de Sevran-Baudottes, selon une source policière. Un autobus articulé de la ligne 15 des Courriers d'Ile-de-France (CIF), transportant une cinquantaine de personnes, a été "pris dans un guet-apens". Des conteneurs enflammés ayant été placés au milieu de sa route, il a été obligé de s'arrêter.

Des jeunes ont alors lancé une bouteille d'essence enflammée dans l'autobus. Le chauffeur a demandé aux passagers de descendre mais une femme handicapée qui se déplaçait avec des béquilles n'a pu s'exécuter.

Un jeune l'aurait alors aspergée d'essence, puis d'autres auraient lancé un chiffon enflammé dans le véhicule, toujours selon le parquet de Bobigny, qui s'appuie sur les déclarations du chauffeur.

La femme a été sortie des flammes par le chauffeur, qui a été légèrement intoxiqué par la fumée et a eu une main brûlée, a-t-on précisé de source policière.

L'autobus a été entièrement détruit par les flammes.

A l'arrivée de la police, près de 200 jeunes se trouvaient autour de l'autobus. Ils ont ensuite saccagé un centre social non loin de là.

La police n'a procédé à aucune arrestation, a indiqué un enquêteur de la Sûreté départementale. Les jeunes avaient le visage à moitié masqué par des écharpes, ce qui rendra difficile leur éventuelle identification, a précisé une autre source policière.

La Sûreté départementale de Seine-Saint-Denis a lancé vendredi un appel à témoins, portant à la fois sur l'agression de cette femme handicapée ainsi que celles de voyageurs et d'agents de conduite du RER B en gare de Blanc-Mesnil.

Toute personne susceptible d'apporter des renseignements sur ces deux incidents peut appeler la sûreté départementale au 01 41 60 29 00 ou la direction départementale de la sécurité publique du 93 au 01 43 93 33 00.

Les CIF (filiale de Keolis, qui est elle-même une filiale de la SNCF) ont suspendu le trafic des autobus jeudi à partir de 19H00 sur huit lignes de Seine-Saint-Denis, par mesure de sécurité.

Le trafic a repris normalement vendredi et aucune décision n'a été prise concernant la soirée, a précisé à l'AFP le directeur des CIF Claude Frasnay.

Marsipulami
05-11-05, 01:18
Geplaatst door Soldim
Is Le Monde betrouwbaar genoeg voor meneer?

"Un jeune l'aurait alors aspergée d'essence, puis d'autres auraient lancé un chiffon enflammé dans le véhicule"

Misschien kan Julien deze zin eens vertalen in correct Nederlands ?

Soldim
05-11-05, 01:30
Geplaatst door Marsipulami
"Un jeune l'aurait alors aspergée d'essence, puis d'autres auraient lancé un chiffon enflammé dans le véhicule"

Misschien kan Julien deze zin eens vertalen in correct Nederlands ?


Namaak Belg!! :belgie:

"Een jongere heeft haar vervolgens met benzine ondergesproeit, waarna anderen een brandende doek in het vehikkel gooiden."

Marsipulami
05-11-05, 01:42
Geplaatst door Soldim
Namaak Belg!! :belgie:

"Een jongere heeft haar vervolgens met benzine ondergesproeit, waarna anderen een brandende doek in het vehikkel gooiden."


Eén van de jeugdige betogers zag de vrouw in de bus en overgoot haar met benzine waarna anderen een brandende lap over haar heengooiden.

Ik zie alvast minstens één belangrijk verschil in jouw vertaling en de vertaling op Fok.nl.

Zie jij dat verschil ook ?

Soldim
05-11-05, 01:53
Geplaatst door Marsipulami
Ik zie alvast minstens één belangrijk verschil in jouw vertaling en de vertaling op Fok.nl.

Zie jij dat verschil ook ?

Lap op haar gooien/in bus gooien? Dat kan een verschil zijn, maar is dat niet noodzakelijkerwijs. Bovendien zijn de te verwachten gevolgen exact hetzelfde. Dat moet een ieder in kunnen zien.

gh.wille
05-11-05, 02:00
Geplaatst door Marsipulami
Ik zie alvast minstens één belangrijk verschil in jouw vertaling en de vertaling op Fok.nl.

Zie jij dat verschil ook ?

Waar zitten jullie nu over te discusseren , of het iets uitmaakt waarmee die STAKKER in de brand is gestoken !
Feit is dat het bewust en met opzet is gedaan , dat is geen ONGELUK met dodelijke afloop maar gewoon een LAFFE en MENSONWAARDIGE
MOORD AANSLAG !

:droef:

Marsipulami
05-11-05, 02:26
Geplaatst door Soldim
Lap op haar gooien/in bus gooien? Dat kan een verschil zijn, maar is dat niet noodzakelijkerwijs.

Goed zo



Bovendien zijn de te verwachten gevolgen exact hetzelfde. Dat moet een ieder in kunnen zien.

Ik weet niet of de daders deze gevolgen verwacht/voorzien/gehoopt hadden. Misschien dacht de brandende-lapgooier dat de bus leeg was ? Mogelijks was de benzinesproeier ook niet op de hoogte waar de benzine terecht zou komen. Ik vind dat er een kwalitatief onderscheid bestaat tussen een bus in brand steken en een gehandicapte vrouw wetens en willens proberen te vermoorden.

Marsipulami
05-11-05, 02:32
Geplaatst door gh.wille

Feit is dat het bewust en met opzet is gedaan.

:droef:

Heb je daar ook argumenten voor ? Wat mij betreft is er wel een belangrijke scheidingslijn te trekken tussen meningen en feiten. Zeker als men uitspraken doet over de mentale intenties van de pleger(s) van een misdrijf.

Soldim
05-11-05, 02:35
Geplaatst door Marsipulami
Ik weet niet of de daders deze gevolgen verwacht/voorzien/gehoopt hadden. Misschien dacht de brandende-lapgooier dat de bus leeg was ? Mogelijks was de benzinesproeier ook niet op de hoogte waar de benzine terecht zou komen. Ik vind dat er een kwalitatief onderscheid bestaat tussen een bus in brand steken en een gehandicapte vrouw wetens en willens proberen te vermoorden.

Zoals ik het interpreteer heeft de benzine sproeier de vrouw besproeid. Dus niet gewoon benzine willekeurig door de bus gesproeid. Bovendien staat er duidelijk dat de jongens in een groep opereerden. Concluderend vanuit het stuk in Le Monde kan ik weinig anders zeggen dat de vrouw met opzet in brand is gestoken.

Marsipulami
05-11-05, 02:42
Geplaatst door Soldim
Zoals ik het interpreteer heeft de benzine sproeier de vrouw besproeid. Dus niet gewoon benzine willekeurig door de bus gesproeid. Bovendien staat er duidelijk dat de jongens in een groep opereerden. Concluderend vanuit het stuk in Le Monde kan ik weinig anders zeggen dat de vrouw met opzet in brand is gestoken.

Alles is mogelijk maar voorlopig niet bewezen. Laten we dus maar rustig het resultaat van het onderzoek afwachten -dus ook als het over allochtonen gaat.

echnaton
05-11-05, 08:44
Geplaatst door Marsipulami
Goed zo




Mogelijks was de benzinesproeier ook niet op de hoogte waar de benzine terecht zou komen.

Dit is wel een hele sterke van Mars.

waterfiets
05-11-05, 08:49
Geplaatst door Marsipulami
Wat mij betreft is er wel een belangrijke scheidingslijn te trekken tussen meningen en feiten.

Nou dat valt wel mee als je zegt dat de rellen aantonen dat een politiek gericht op hoofddoekverboden dit tot gevolg heeft. Daar is geen enkel bewijs voor.

Marsipulami
05-11-05, 10:48
Geplaatst door echnaton
Dit is wel een hele sterke van Mars.

De Belgische kwaliteitskrant De Standaard formuleert het zo: "De oproerkraaiers gingen zelfs zo ver een volle bus aan te vallen, de ruiten ervan in te slaan en het voertuig in brand te steken. De passagiers geraakten er gelukkig op eigen kracht uit, behalve een gehandicapte vrouw. Ze bracht het er levend van af omdat de chauffeur haar te hulp snelde, maar ze hield er zware brandwonden aan over en werd in het ziekenhuis opgenomen. "

Marsipulami
05-11-05, 10:50
Geplaatst door waterfiets
Nou dat valt wel mee als je zegt dat de rellen aantonen dat een politiek gericht op hoofddoekverboden dit tot gevolg heeft. Daar is geen enkel bewijs voor.

Dat was dan ook een mening.

echnaton
05-11-05, 10:53
Geplaatst door Marsipulami
De Belgische kwaliteitskrant De Standaard formuleert het zo: "De oproerkraaiers gingen zelf zo ver een volle bus aan te vallen, de ruiten ervan in te slaan en het voertuig in brand te steken. De passagiers geraakten er gelukkig op eigen kracht uit, behalve een gehandicapte vrouw. Ze bracht het er levend van af omdat de chauffeur haar te hulp snelde, maar ze hield er zware brandwonden aan over en werd in het ziekenhuis opgenomen. "

Het blijft een sterk staaltje van ontkenning van verantwoordelijkheid.

Rabi'ah.
05-11-05, 11:00
Geplaatst door Marsipulami
"Un jeune l'aurait alors aspergée d'essence, puis d'autres auraient lancé un chiffon enflammé dans le véhicule"

Misschien kan Julien deze zin eens vertalen in correct Nederlands ?

"Een jongere zou het/haar/hebben ge.....(?) en verder zouden anderen een brandend stuk stof in het voertuig hebben gegooid."

mark61
05-11-05, 11:51
Geplaatst door Marsipulami
Ik weet niet of de daders deze gevolgen verwacht/voorzien/gehoopt hadden. Misschien dacht de brandende-lapgooier dat de bus leeg was ? Mogelijks was de benzinesproeier ook niet op de hoogte waar de benzine terecht zou komen. Ik vind dat er een kwalitatief onderscheid bestaat tussen een bus in brand steken en een gehandicapte vrouw wetens en willens proberen te vermoorden.

Ik niet, want ze wisten aan het begin al dat de bus niet leeg was.

Marsipulami
05-11-05, 12:13
Geplaatst door mark61
Ik niet, want ze wisten aan het begin al dat de bus niet leeg was.

Jah, ik zeg ook niet dat de daders geen zware straf verdienen. Maar de pers moet geen olie op het vuur gieten door een éénzijdig hetzerige weergave van de feiten. Ik stel voor dat jullie Job Cohen naar Parijs sturen als bemiddelaar om de boel daar bij elkaar te houden.

mark61
05-11-05, 12:14
Geplaatst door Marsipulami
Jah, ik zeg ook niet dat de daders geen zware straf verdienen. Maar de pers moet geen olie op het vuur gieten door een éénzijdig hetzerige weergave van de feiten. Ik stel voor dat jullie Job Cohen naar Parijs sturen als bemiddelaar om de boel daar bij elkaar te houden.

Stuur Elio di Rupo maar en laat ons met rust. Het zijn jullie buren.

Problemen?
05-11-05, 12:18
Ik geloof ook geen donder van dat hetzerige fok verhaal. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze die bus in de fik gooiden en er toevalig nog passagiers in zaten.

mark61
05-11-05, 12:19
Geplaatst door Problemen?
Ik geloof ook geen donder van dat hetzerige fok verhaal. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze die bus in de fik gooiden en er toevalig nog passagiers in zaten.

Wat betekent 'toevallig'? Normaal rijden bussen leeg rond? Ghost rider?

Marsipulami
05-11-05, 12:22
Geplaatst door mark61
Stuur Elio di Rupo maar en laat ons met rust. Het zijn jullie buren.

Nee, Job Cohen is beter. Elio Di Rupo spreekt waarschijnlijk beter Frans maar dat is dan ook alles. Als het in Wallonië niet tot rellen komt dan heeft dat meer met de Waalse volksaard te maken dan met de verdiensten van Di Rupo. Vroeger dacht ik dat Frankrijk een soort groot Wallonië was waar gemoedelijkheid en je m'enfoutisme overheerste in een kleurrijk landschap. Die illussie heb ik losgelaten toen ik zelf eens een paar dagen in het Zuiden van Frankrijk wat steden heb bezocht. In Frankrijk overheerst net als in Nederland het grote autochtoonse eigen gelijk en het onvermogen om de eigen interpretatiekaders even los te laten om een ander tegenmoet te treden.

mark61
05-11-05, 12:23
Geplaatst door Marsipulami
In Frankrijk overheerst net als in Nederland het grote autochtoonse eigen gelijk en het onvermogen om de eigen interpretatiekaders even los te laten om een ander tegenmoet te treden.

Nee, dan gidsland Vlaanderen.

Marsipulami
05-11-05, 12:28
Geplaatst door mark61
Nee, dan gidsland Vlaanderen.

Vlaanderen is geen land, maar een cultuurgemeenschap. België is een land waar men in tegenstelling tot Nederland of Frankrijk veel ervaring heeft met samenlevingsproblemen tussen verschillende cultuurgemeenschappen.

MaRiaH
05-11-05, 12:28
Geplaatst door Problemen?
Ik geloof ook geen donder van dat hetzerige fok verhaal. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze die bus in de fik gooiden en er toevalig nog passagiers in zaten.

ach wat toevallig.. er zaten nog passagiers in..
daar konden die arme jongens natuurlijk niks aan doen???

:moe::moe::moe::moe::moe::moe::moe::moe::moe::moe: :moe:

Bar
05-11-05, 12:36
Geplaatst door Marsipulami
Vlaanderen is geen land, maar een cultuurgemeenschap. België is een land waar men in tegenstelling tot Nederland of Frankrijk veel ervaring heeft met samenlevingsproblemen tussen verschillende cultuurgemeenschappen.

Ja, zelden zoveel respect gezien als tussen Vlamingen en Walen.

Marsipulami
05-11-05, 12:41
Geplaatst door Bar
Ja, zelden zoveel respect gezien als tussen Vlamingen en Walen.

Frans is een verplicht vak op Vlaamse basisscholen. Zodat Vlamingen tenminste in staat zijn om hun waalse buurman in correct Frans uit te schelden moest dat nodig zijn :p.

mark61
05-11-05, 12:42
Geplaatst door Marsipulami
Vlaanderen is geen land, maar een cultuurgemeenschap. België is een land waar men in tegenstelling tot Nederland of Frankrijk veel ervaring heeft met samenlevingsproblemen tussen verschillende cultuurgemeenschappen.

OK, dan sturen we José Happart en Flupke samen.

lebanese
05-11-05, 14:01
gehandicapte in brand steken

te gek voor woorden

die gene die dat gedaan heeft, zal snel mogelijk om vergevenis moete vragen,want ik wens hem de hell,ik ben denk ik niet de enige

gh.wille
05-11-05, 18:25
Geplaatst door Soldim
Zoals ik het interpreteer heeft de benzine sproeier de vrouw besproeid. Dus niet gewoon benzine willekeurig door de bus gesproeid. Bovendien staat er duidelijk dat de jongens in een groep opereerden. Concluderend vanuit het stuk in Le Monde kan ik weinig anders zeggen dat de vrouw met opzet in brand is gestoken.

Hoe kom je daar nou bij , dat mens was uitgerust met een gemotoriseerde rolstoel, en haar benzine tank vloog in de fik en ze had ook nog een traangas spuit bij d,r , dus waar heb je het over !
Bovedien had ze licht ontvlambare kleding aan ,en was er geen ,,Sprinkler "installatie in haar ROLSTOEL !!

Of was het toevallig zo ook maar eens GEEN keer ?
:boos:

Orakel
05-11-05, 18:26
Geplaatst door Soldim
Tsja, ook in andere media wordt erover bericht..... Hiermee verdwijnt voor mij de laatste twijfel over de oorzaak van de rellen. Protesteren tegen achterstelling en discriminatie doe je niet door gehandicapten in brand te steken.

Grote stappen, snel thuis?

Oeroeboeroe
07-11-05, 12:32
Geplaatst door Orakel
Grote stappen, snel thuis?

Helemaal mee eens, Ork. De analyse van DAJJ in Buitenhof gisteren leek er meer op.

Al heeft Soldim voor wat betreft deze brandstichters wellicht gelijk.

Cherry Bo
07-11-05, 12:41
Geplaatst door Marsipulami
Jah, ik zeg ook niet dat de daders geen zware straf verdienen. Maar de pers moet geen olie op het vuur gieten door een éénzijdig hetzerige weergave van de feiten.

Ah! De pers gooide de olie op het vuur!