PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnse kind met speelgoedgeweer ernstig verwond door zionistische bezetter.



Zwarte Schaap
04-11-05, 23:09
Soldiers mistake toy gun for rifle, seriously wound 12-year-old Palestinian child in Jenin

By Amos Harel and Arnon Regular

Israel Defense Forces soldiers seriously wounded a 12-year-old Palestinian in the West Bank city of Jenin yesterday after mistaking his toy gun for a real rifle.

In a separate incident, a soldier was lightly injured by a mortar shell on the Israel-Gaza border.

The incident in Jenin occurred yesterday morning, when soldiers entered the city's refugee camp as part of an ongoing operation aimed at arresting Islamic Jihad operatives. Shots were fired at the soldiers from the western part of the camp, and some of the bullets hit one of their bulletproof jeeps. According to Palestinian sources, Islamic Jihad and Fatah gunmen both participated in the exchange of fire with the soldiers. The sources said that in addition, several teenagers threw rocks at the jeeps.

Shortly after the gunfire began, the soldiers saw what they thought was an armed man some 130 meters away. One of the soldiers fired at the suspected gunman and hit him in the head. A Palestinian ambulance took the injured person away, but when the soldiers approached the site, they saw a toy gun made of plastic lying near the bloodstained ground. From a distance, said the IDF Spokesman's Office, the toy looked like a real gun - and the office distributed photographs of the toy to prove this claim.

The boy, identified by Palestinian sources as Ahmed al-Khatib, was originally taken to the hospital in Ramallah. But when the seriousness of his condition became apparent, the Palestinian Authority arranged to have him transferred to Israel. He is currently in Haifa's Rambam Medical Center, and is still in serious condition.

According to the Palestinian sources, Khatib and his family had come to Jenin to visit relatives in honor of yesterday's Id al-Fitr holiday, which marks the end of Ramadan. The sources said that Khatib was apparently not one of the boys who were throwing rocks at the soldiers.

This is not the first time that soldiers have fired at someone holding a toy gun because they thought that it was real. Last year, a Palestinian boy was killed in Tubas, near Nablus, under similar circumstances. Such incidents have usually occurred on Muslim holidays.

In the incident on the Gaza border, a soldier was lightly injured by shrapnel from a mortar shell that was fired at the military base near Kibbutz Nahal Oz at around noon. The IDF responded with artillery fire at open areas in northern Gaza; no casualties were reported from this fire.

Yesterday's incident was the second Israeli casualty on the Israel-Gaza border in less than 24 hours. Wednesday evening, a resident of Moshav Netiv Ha'asara was lightly wounded by mortar fire.

Also yesterday, an Israeli civilian was lightly wounded when rocks were thrown at his car near the village of Azzoun, east of Qalqilyah.

The IDF arrested 17 Palestinians in the West Bank yesterday, in the areas around Jenin, Nablus, Ramallah and Bethlehem.

Bron: Haaretz 04/11/05

MaRiaH
04-11-05, 23:14
:( arm kind.. !

wat een afschuwelijke misverstand:(

Spoetnik
06-11-05, 11:59
Family of boy killed by IDF donates his organs for peace
By Amos Harel and Arnon Regular, Haaretz Correspondent

The family of Ahmed al-Khatib, a 12 year old fatally shot last week by Israeli troops who mistook his toy gun for a real rifle, have donated his organs at a Haifa hospital "for the sake of peace between peoples."

The boy died of his wounds on Saturday.

Dr. Tzvi Ben-Yishai, a spokesman for Rambam Medical Center in Haifa, where Khatib had been treated, said that the boy's parents decided to donate his organs "to bring hearts closer and bring peace closer."

(...)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/642099.html

mulan
06-11-05, 12:07
Geplaatst door MaRiaH
:( arm kind.. !

wat een afschuwelijke misverstand:(

Nou nee......dat ze op Palestijns gebied op scherp lopen schieten is gewoon te belachelijk voor woorden.

MaRiaH
06-11-05, 13:19
Geplaatst door mulan
Nou nee......dat ze op Palestijns gebied op scherp lopen schieten is gewoon te belachelijk voor woorden.

Dat is zeker verschrikkelijk. en ook verschrikkelijk dat het blijkbaar nodig is. Daar ga je anders over denken als je daar woont en jou kind in de schoolbus zit..Ik denk dat je dat pas kan beoordelen als je daar hebt geleefd en van 2 kanten het leed ervaart.

Dit soort incidenten zijn zeer te betreuren, maar geeft ook weer hoe onveilig het daar is en hoeveel wantrouwen er is.
Dat ontstaat niet zomaar daar is wederzijds wat aan vooraf gegaan.
Mensen leven daar in oorlogsdreiging en dan gebeuren dit soort dingen helaas. Daar zijn beide partijen slachtoffer van.

Het probleem is.. hoe los je het op..
Dat vergt nog generaties van kinderen die in vrede leven voor men elkaar weer kan vertrouwen..
heel triest. :jammer:

Spoetnik
06-11-05, 14:12
Geplaatst door MaRiaH
Mensen leven daar in oorlogsdreiging en dan gebeuren dit soort dingen helaas. Daar zijn beide partijen slachtoffer van.


Alleen de Palestijnen leven in een oorlogsgebied. Israeli's leven in relatieve veiligheid. Ik heb bijvoorbeeld nooit het idee van oorlogsdreiging, ook omdat er een zelfmoord aanslag in tel aviv is geweest de laatste 8 maanden.

MaRiaH
06-11-05, 14:31
Geplaatst door Spoetnik
Alleen de Palestijnen leven in een oorlogsgebied. Israeli's leven in relatieve veiligheid. Ik heb bijvoorbeeld nooit het idee van oorlogsdreiging, ook omdat er een zelfmoord aanslag in tel aviv is geweest de laatste 8 maanden.

je bedoelt ws. geen zelfmoordaanslag.

Tel aviv is redelijk rustig, Haifa ook etc.
en ik ben het met je eens dat de palestijnen in oorlogsgebied leven.
Maar de veiligheid in Israel is zeer relatief. Jij bedoeld de daadwerkelijke gevechten. Ik bedoel de oorlogssfeer.

Maar er is iets wat jij ws. niet meer ziet.. omdat je daar woont.. dat is de spanning, de dreiging en de uitingen van een gemobiliseerde staat.
Als je daar af en toe komt zijn die erg voelbaar.
Jij hebt geleerd daar mee te leven. vergeet dat niet.

Overigens ben ik fel tegen het beleid van Israel, wat niet wegneemt dat ik als buitenstaander heb gezien dat mensen zich onveilig voelen.
Zelf ben ik ook nooit bang geweest.. ook niet in Palestijns gebied, maar tijdens de 2e intifada voelde het echt wel bedreigend.

Het is een staat in oorlog en dat is zeer merkbaar als je daar bent.

Spoetnik
06-11-05, 14:50
Geplaatst door MaRiaH
je bedoelt ws. geen zelfmoordaanslag.

Ik bedoel de aanslag op de stage club op 25 februari. Daarna zijn er geen aanslagen meer geweest in Tel Aviv. Dat was trouwens vlak bij het hostel waar ik in maart verbleef.



Tel aviv is redelijk rustig, Haifa ook etc.
en ik ben het met je eens dat de palestijnen in oorlogsgebied leven.
Maar de veiligheid in Israel is zeer relatief. Jij bedoeld dat de daadwerkelijke gevechten. Ik bedoel de oorlogssfeer.

Maar er is iets wat jij ws. niet meer ziet.. omdat je daar woont.. dat is de spanning, de dreiging en de uitingen van een gemobiliseerde staat.
Als je daar af en toe komt zijn die erg voelbaar.
Jij hebt geleerd daar mee te leven. vergeet dat niet.

Toch kom je daar niet zo heel vaak mee in aanraking. Ja je ziet wel wat meer machinegeweren op straat, dat is voor iemand die uit nederland komt wel vreemd, maar op het moment is het toch echt niet zo dat er een echte oorlogssfeer heerst. Voor de Palestijnen moet dat heel anders zijn.

Wanneer was je hier voor het laatst trouwens?

observer
06-11-05, 18:08
speelgoedwapens zijn nooit ergens goed voor geweest en zeker daar niet

dom dom dom

je kan nog beter met een "sharon rulez"tshirt door teheran lopen

Dolle Fatima
06-11-05, 18:26
Helaas is hij overleden:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=160420

Zwarte Schaap
06-11-05, 19:16
Geplaatst door observer
speelgoedwapens zijn nooit ergens goed voor geweest en zeker daar niet

dom dom dom

je kan nog beter met een "sharon rulez"tshirt door teheran lopen

Het jongetje was in zijn eigen land, je bedoelt dat de zionistische honden niet in woonwijken met geweren achter kleine kinderen aan moeten zitten.

gh.wille
06-11-05, 19:40
Geplaatst door MaRiaH
:( arm kind.. !

wat een afschuwelijke misverstand:(

Ja dat mag je wel stellen , kan me ook niet voorstellen dat deze soldaten bewust een kind hebben neergeschoten ,helaas is de situatie aldaar nog niet zover ver beterd dat dergelijke incidenten voorkomen kunnen worden.

V.G.G.

observer
06-11-05, 20:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het jongetje was in zijn eigen land, je bedoelt dat de zionistische honden niet in woonwijken met geweren achter kleine kinderen aan moeten zitten. ongetwijfeld zal men niet hem als doel gehad hebben en ja het zou beter zijn als het niet gebeurd

maar je kan niet ontkennen dat het niet echt slim is je kind een nep wapen te geven in een plaats waar regelmatig geweld plaatsvind

Zwarte Schaap
06-11-05, 21:08
Geplaatst door observer
ongetwijfeld zal men niet hem als doel gehad hebben en ja het zou beter zijn als het niet gebeurd

maar je kan niet ontkennen dat het niet echt slim is je kind een nep wapen te geven in een plaats waar regelmatig geweld plaatsvind

Ik kan nergens uit de tekst opmaken dat het aan het kind gegeven is. Het kan net zo goed een zelfgemaakt geweertje zijn van hout zoals zoveel kinderen zelf maken. Ze zien dat een geweer macht geeft zoals de zionistische bloedhonden telkens weer duidelijk maken als ze voor de zoveelste keer de woonbuurt met hun wapens bestoken. Daar zit het probleem.

observer
06-11-05, 21:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan nergens uit de tekst opmaken dat het aan het kind gegeven is. Het kan net zo goed een zelfgemaakt geweertje zijn van hout zoals zoveel kinderen zelf maken. Ze zien dat een geweer macht geeft zoals de zionistische bloedhonden telkens weer duidelijk maken als ze voor de zoveelste keer de woonbuurt met hun wapens bestoken. Daar zit het probleem. er wordt gesproken van "toy-gun"

Zwarte Schaap
06-11-05, 21:41
Geplaatst door observer
er wordt gesproken van "toy-gun"

Yep dat klopt het was geen echte geweer.

reallife
06-11-05, 22:13
Broken Dreams


As children bring their broken toys
With tears for us to mend,
I brought my broken dreams to God
Because He was my friend.

But then instead of leaving Him
In peace to work alone,
I hung around and tried to help
With ways that were my own.

At last I snatched them back and cried,
"How could you be so slow"
"My child," He said, "What could I do?
You never did let go."

Ik ken de schrijver hiervan niet, vond het gewoon erg mooi.

MaRiaH
06-11-05, 22:45
Geplaatst door Spoetnik
Ik bedoel de aanslag op de stage club op 25 februari. Daarna zijn er geen aanslagen meer geweest in Tel Aviv. Dat was trouwens vlak bij het hostel waar ik in maart verbleef.

Toch kom je daar niet zo heel vaak mee in aanraking. Ja je ziet wel wat meer machinegeweren op straat, dat is voor iemand die uit nederland komt wel vreemd, maar op het moment is het toch echt niet zo dat er een echte oorlogssfeer heerst. Voor de Palestijnen moet dat heel anders zijn.

Wanneer was je hier voor het laatst trouwens?

Ik was er voor het laatst in 2002. Palestijns gebied mocht ik toen niet in. uiteindelijk moesten we ook Jeruzalem uit (verzekering technisch) en moesten verplicht naar Eilat. Vandaar dan maar weer naar Jordanie gegaan.. :D etc.
Daarna kon ik ff niet meer terug enz enz..
maar als het ff meezit dan misschien volgend jaar.

Tis voor Palestijnen zeker anders..
iedere dag lange rijen bij de checkpoints, etc etc.
Hun situatie is schrijnend.

Maar dat neemt niet weg dat ik -onder de indruk was- van de angst waarin men leeft. Ik heb daardoor toch ook meer begrip voor de kant van de israeli gekregen.

MaRiaH
06-11-05, 22:46
Geplaatst door Dolle Fatima
Helaas is hij overleden:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=160420

Afschuwelijk..

RIP :huil:

MaRiaH
06-11-05, 22:48
Geplaatst door observer
ongetwijfeld zal men niet hem als doel gehad hebben en ja het zou beter zijn als het niet gebeurd

maar je kan niet ontkennen dat het niet echt slim is je kind een nep wapen te geven in een plaats waar regelmatig geweld plaatsvind

Kinderen zijn kinderen!!
en ze groeien er nota bene mee op..

Dat er verwarring ontstaat dat blijkt.. maar het is in- en in- triest dat een spelend kind daar slachtoffer van wordt. :duivels:

observer
06-11-05, 23:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Yep dat klopt het was geen echte geweer. net zoals in brussel

maar dat maakt in de praktijk niet uit

je ziet een wapen en je schiet, er is geen manier om te controleren of het echt is

ja wachten tot de ander schiet, maar ja ook die agent ook die militair willen ;s avonds naar huis

ik denk dat hier niemand specifiek verantwoordelijk is (jaja ZS zionisme blablabla, dit is een klein menselijk drama in een groot tranendal)

Spoetnik
07-11-05, 12:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Yep dat klopt het was geen echte geweer.

Het was een realistische toy-gun. Het gebeurde in een situatie waarin israelische soldaten werden bekogeld met stenen, die jongen deed hieraan niet mee, maar was aan het spelen.

Spoetnik
07-11-05, 12:39
Geplaatst door MaRiaH
Ik was er voor het laatst in 2002. Palestijns gebied mocht ik toen niet in. uiteindelijk moesten we ook Jeruzalem uit (verzekering technisch) en moesten verplicht naar Eilat. Vandaar dan maar weer naar Jordanie gegaan.. :D etc.
Daarna kon ik ff niet meer terug enz enz..
maar als het ff meezit dan misschien volgend jaar.


Ah ok, maar 2002 was wel zo'n beetje het hoogtepunt van de intifadah, toen was de spanning zeker veel hoger. Ik was er toen ook voor twee weekjes en de spanning was toen voelbaar. Nu is het rustig en van spanning is weinig te merken.




Maar dat neemt niet weg dat ik -onder de indruk was- van de angst waarin men leeft. Ik heb daardoor toch ook meer begrip voor de kant van de israeli gekregen.

Israeli hebben een slachtoffersmentaliteit (het gevoel dat de hele wereld tegen ze zijn, en dat ze altijd onder aanval komen), maar ze voelen zichzelf wel superieur kwa macht (wat ze ook zijn) ten opzichte van de palestijnen. De mentaliteit hier is af en toe heel schizofreen.

reallife
07-11-05, 13:14
Geplaatst door Spoetnik


Israeli hebben een slachtoffersmentaliteit (het gevoel dat de hele wereld tegen ze zijn, en dat ze altijd onder aanval komen), maar ze voelen zichzelf wel superieur kwa macht (wat ze ook zijn) ten opzichte van de palestijnen. De mentaliteit hier is af en toe heel schizofreen.

Daar zit denk ik wel iets in en ergens wel te begrijpen als je hun geschiedenis kent.

Maar die slachtoffersmentaliteit, leeft dat ook niet erg onder de Palestijnen?