PDA

Bekijk Volledige Versie : Jongeman door politie neergeschoten in Brusselse metro



Marsipulami
05-11-05, 16:46
Jongeman door politie neergeschoten in Brusselse metro

BRUSSEL - De politie heeft vanmorgen een jongeman neergeschoten in het Brusselse metrostation Madou. Het slachtoffer werd overgebracht naar het ziekenhuis maar zou niet in levensgevaar verkeren.

De politieagent die het vuur heeft geopend zou zich bedreigd hebben gevoeld met een vuurwapen, een wapen dat achteraf een replica bleek te zijn.
Rond 7 uur merkte een metrobestuurder in het station Madou een duo op dat op een bankje met een type vuurwapen aan het spelen was. De metrobestuurder verwittigde de MIVB-centrale die vervolgens de metrobrigade op de hoogte bracht. Twee agenten werden ter plaatse gestuurd.

Toen het verdachte duo de politieagenten opmerkte draaide de man met het vermeende wapen zich naar de politieagenten toe en zijn kompaan zou een hand in zijn vestzak gestoken hebben. De politieagenten voelden zich bedreigd en openden het vuur. Elk van de agenten zou een schot gelost hebben. Daarbij zou een van de twee verdachten geraakt zijn.

Achteraf bleek dat de verdachten geen echt vuurwapen maar een replica bij zich hadden. Het station Madou werd een tijdlang gesloten. De metro bleef wel circuleren, maar op- en afstappen in het station was een tijdje onmogelijk. De politieagent die het schot heeft gelost, is voor verhoor ter beschikking gesteld van het parket, zo verduidelijkte de subsitituut. Die substituut zal zaterdagmiddag ook de camerabeelden van het schietincident bekijken. Ook de verdachte die niet gewond raakte zal verhoord worden door het parket.

Oeroeboeroe
05-11-05, 19:15
Los van het feit dat er wederom veel te snel geschoten wordt, vraag ik me toch wel af wat iemand beweegt om met neppistolen over straat te lopen. Volgens mij vallen replica's in NL ook gewoon onder de Vuurwapenwet (uit mijn hoofd).

observer
05-11-05, 19:40
Geplaatst door Oeroeboeroe
Los van het feit dat er wederom veel te snel geschoten wordt, vraag ik me toch wel af wat iemand beweegt om met neppistolen over straat te lopen. Volgens mij vallen replica's in NL ook gewoon onder de Vuurwapenwet (uit mijn hoofd). in belgie niet mag je ze gewoon kopen

ik denk niet dat er te snel geschoten is, heb wel eens replica;s gezien in winkels in antwerp en die zien er van een meter al echt uit

raar dat die dingen niet verboden zijn