PDA

Bekijk Volledige Versie : Pechtold: meer verdiepen in religie



Mark
05-11-05, 20:29
Pechtold: meer verdiepen in religie
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zaterdag 5 november 2005 @ 12:44
Volgens D66-minister Alexander Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing moeten Nederlanders zich meer verdiepen in de achtergronden van de verschillende religies in Nederland. Pechtold zei dit vandaag in de aanloop van het D66-partijcongres in Delft. Daar kreeg hij het boek 'De religie van de islam' van de moslimorganisatie Lahore Ahmadiyya overhandigd. De organisatie wil een correct beeld schetsen van de islam als religie en gaf de bewindsman 26 exemplaren voor alle ministers en staatssecretarissen.

Pechtold: ''Er wordt maar al te vaak over religies geoordeeld zonder dat men de precieze achtergronden kent. Het gebeurt mij ook, oordelen zonder dat ik de finesse heb. Ik hoop veel te kunnen leren van het boek. Ik ben blij dat dit boek over de inhoud gaat, en eens niet over beeldvorming.''

De Lahore Ahmadiyya wereldbeweging in de islam heeft naar eigen zeggen meer dan een eeuw geleden de juiste Jihaad (zware inspanningen) geproclameerd: ''namelijk een Jihaad niet met het zwaard maar met de pen. Dus geen heilige oorlog, maar het tonen van het ware gezicht van de Islam met de juiste argumentaties.'' De huidige Lahore Ahmadiyya moslim populatie in Nederland is voornamelijk uit Suriname en Nederland afkomstig

Mark
05-11-05, 20:30
heel fijn, ik hoop dat de gelovigen zich ook eens in de realiteit cq. het atheisme gaan verdiepen.

Mark
05-11-05, 20:33
Iedereen weet overigens ook dat die intolerantie puur van 1 kant af komt, namelijk vanaf het geloof waarin op sadistische wijze vrolijk wordt gesteld dat wij eeuwig zullen branden.

Terwijl het atheisme nooit gelovigen veroordeelt maar alleen aangeeft dat hun visie niet klopt.

Onbek_01
05-11-05, 20:48
'De religie van de islam' van de moslimorganisatie Lahore Ahmadiyya overhandigd????

Ahamadiyyas zijn geen moslims dat is mijn mening.
Ze geloven dat er een profeet is gekomen na de Profeet Moehamed.
Hen geloof is vals! :jeweetog:

sjaen
05-11-05, 20:51
Geplaatst door Mark
Pechtold: meer verdiepen in religie
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zaterdag 5 november 2005 @ 12:44
Volgens D66-minister Alexander Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing moeten Nederlanders zich meer verdiepen in de achtergronden van de verschillende religies in Nederland. Pechtold zei dit vandaag in de aanloop van het D66-partijcongres in Delft. Daar kreeg hij het boek 'De religie van de islam' van de moslimorganisatie Lahore Ahmadiyya overhandigd. De organisatie wil een correct beeld schetsen van de islam als religie en gaf de bewindsman 26 exemplaren voor alle ministers en staatssecretarissen.

Pechtold: ''Er wordt maar al te vaak over religies geoordeeld zonder dat men de precieze achtergronden kent. Het gebeurt mij ook, oordelen zonder dat ik de finesse heb. Ik hoop veel te kunnen leren van het boek. Ik ben blij dat dit boek over de inhoud gaat, en eens niet over beeldvorming.''

De Lahore Ahmadiyya wereldbeweging in de islam heeft naar eigen zeggen meer dan een eeuw geleden de juiste Jihaad (zware inspanningen) geproclameerd: ''namelijk een Jihaad niet met het zwaard maar met de pen. Dus geen heilige oorlog, maar het tonen van het ware gezicht van de Islam met de juiste argumentaties.'' De huidige Lahore Ahmadiyya moslim populatie in Nederland is voornamelijk uit Suriname en Nederland afkomstig

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a213.gif

freya
05-11-05, 21:09
Geplaatst door Onbek_01
'De religie van de islam' van de moslimorganisatie Lahore Ahmadiyya overhandigd????

Ahamadiyyas zijn geen moslims dat is mijn mening.
Ze geloven dat er een profeet is gekomen na de Profeet Moehamed.
Hen geloof is vals! :jeweetog:

De mensen die dit boek hebben uitgebracht geloven dat helemaal niet.

Dit zijn nl LAHORE Ahmadiyya's.

Rabi'ah.
05-11-05, 21:14
Geplaatst door Mark
Iedereen weet overigens ook dat die intolerantie puur van 1 kant af komt, namelijk vanaf het geloof waarin op sadistische wijze vrolijk wordt gesteld dat wij eeuwig zullen branden.

Terwijl het atheisme nooit gelovigen veroordeelt maar alleen aangeeft dat hun visie niet klopt.

Dat is echt volkomen onzin.

Er zijn zat gelovigen die atheïsten niet veroordelen en zat atheïsten die alle gelovigem over één kam scheren als zijnde hypocriet, intolerant en fundamentalistisch.

Dus jouw stelling slaat als een tang op een varken.

Juliette
05-11-05, 21:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat is echt volkomen onzin.

Er zijn zat gelovigen die atheïsten niet veroordelen en zat atheïsten die alle gelovigem over één kam scheren als zijnde hypocriet, intolerant en fundamentalistisch.

Dus jouw stelling slaat als een tang op een varken.

Eens.

Elk beetje eng denkend creatuur vindt in elke religie of levensbeschouwelijke theorie wel voldoende materiaal om andersdenkenden als minderwaardig te beschouwen en te behandelen.

Alleen doet niet iedereen dat.

MaRiaH
06-11-05, 00:18
Ik vind het zelfs een goed idee dat nederlanders zich verdiepen in elkaars geloven en/of stromingen.

ik pleit daar zelf al heel lang voor. te beginnen op scholen onder het mom van maatschappijleer.
Er is zoveel onwetendheid. :aanwal:

Maar het moet gaan om hoofdlijnen en geen godsdienstonderwijs zijn..

Oeroeboeroe
06-11-05, 00:20
Geplaatst door MaRiaH
Er is zoveel onwetendheid. :aanwal:

Ja... :jammer: Arme, arme atheïsten...

MaRiaH
06-11-05, 00:24
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ja... :jammer: Arme, arme atheïsten...

:haha: Nee het atheisme zou ook aan bod moeten komen..

Maar dat is wat ongrijpbaarder.. die lui hebben geen boek.. :stout:

Oeroeboeroe
06-11-05, 00:27
Geplaatst door MaRiaH
:haha: Nee het atheisme zou ook aan bod moeten komen..

Maar dat is wat ongrijpbaarder.. die lui hebben geen boek.. :stout:

Jawel, De Da Vinci Code toch?

MaRiaH
06-11-05, 00:30
Geplaatst door Oeroeboeroe
Jawel, De Da Vinci Code toch?

die wordt binnenkort verfilmd.. das altijd leuk lesmateriaal.. :hihi:

mark61
06-11-05, 10:50
Dat is echt volkomen onzin.

Er zijn zat gelovigen die atheïsten niet veroordelen en zat atheïsten die alle gelovigem over één kam scheren als zijnde hypocriet, intolerant en fundamentalistisch.

Dus jouw stelling slaat als een tang op een varken.


Geplaatst door Juliette
Eens.

Elk beetje eng denkend creatuur vindt in elke religie of levensbeschouwelijke theorie wel voldoende materiaal om andersdenkenden als minderwaardig te beschouwen en te behandelen.

Alleen doet niet iedereen dat.

Dames, voor een gelovige is een ongelovige per definitie minderwaardig.

Of ze dat nou hardop uitdragen en er werk van maken, of niet.

Mark
06-11-05, 10:51
Geplaatst door MaRiaH
:Maar dat is wat ongrijpbaarder.. die lui hebben geen boek.. :stout:

thats the whole point :giechel:

barfly
06-11-05, 11:17
Geplaatst door mark61
Dames, voor een gelovige is een ongelovige per definitie minderwaardig.

Of ze dat nou hardop uitdragen en er werk van maken, of niet.

Volgens mij is er nóg een nuance: Iemand die niet in het ware geloof geloofd is een ongelovige.

mark61
06-11-05, 13:28
Geplaatst door barfly
Volgens mij is er nóg een nuance: Iemand die niet in het ware geloof geloofd is een ongelovige.

Jah, das Tomas' constatering dat alle gelovigen wel een andere gelovige's ongelovige zijn. Als dat nog te volgen is.

MaRiaH
06-11-05, 13:33
Geplaatst door mark61
Jah, das Tomas' constatering dat alle gelovigen wel een andere gelovige's ongelovige zijn. Als dat nog te volgen is.

Kunnen we daar nu uit concluderen dat de mens (te) arrogant is en alleen wat hij gelooft of wat hem overtuigd als superieur beschouwt?

_h4T3D_sE7eN
06-11-05, 13:36
Geplaatst door Mark
De Lahore Ahmadiyya

Leuk dat die beste man dit zo brengt, alleen jammer dat ie bij deze kwakzalvers terecht is gekomen.

mark61
06-11-05, 13:37
Geplaatst door MaRiaH
Kunnen we daar nu uit concluderen dat de mens (te) arrogant is en alleen wat hij gelooft of wat hem overtuigd als superieur beschouwt?

Nee, das een tautologie. Je kan moeilijk wat je als het beste ziet tegelijkertijd NIET als het beste zien.

Wat anders is aanhangers van een bepaalde visie als persoonlijk minderwaardig zien.

mark61
06-11-05, 13:38
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Leuk dat die beste man dit zo brengt, alleen jammer dat ie bij deze kwakzalvers terecht is gekomen.

Kijk, je demonstreert meteen barfly's en Tomas' stelling. :duim:

pavlov, lijkt het wel.

_h4T3D_sE7eN
06-11-05, 13:41
Geplaatst door mark61
Kijk, je demonstreert meteen barfly's en Tomas' stelling. :duim:

pavlov, lijkt het wel.

Dat zijn hokjesdenkers. Ik lees hun shit allang niet meer.

mark61
06-11-05, 13:47
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Dat zijn hokjesdenkers. Ik lees hun shit allang niet meer.

Volgens mij leggen ze juist andermans hokjes bloot.

_h4T3D_sE7eN
06-11-05, 13:48
Geplaatst door mark61
Volgens mij leggen ze juist andermans hokjes bloot.

Als ze denken dat ze daartoe in staat zijn, is het nog slechter met ze gesteld dan ik aanvankelijk dacht.

Tat-teg
06-11-05, 14:19
Geplaatst door Mark
heel fijn, ik hoop dat de gelovigen zich ook eens in de realiteit cq. het atheisme gaan verdiepen.


ik denk dat gelovigen meer weten over atheisme dan atheisten over gelovigen en hun religie.

Wizdom
06-11-05, 15:58
Geplaatst door freya
De mensen die dit boek hebben uitgebracht geloven dat helemaal niet.

Dit zijn nl LAHORE Ahmadiyya's.

Laat ze dan ook de goeie benaming gebruiken 'LAHORE Ahmadiyya's'. Op Islam of Moslim staat al een patent!

Dolle Fatima
06-11-05, 18:31
Geplaatst door Mark

De Lahore Ahmadiyya wereldbeweging in de islam heeft naar eigen zeggen meer dan een eeuw geleden de juiste Jihaad (zware inspanningen) geproclameerd: ''namelijk een Jihaad niet met het zwaard maar met de pen. Dus geen heilige oorlog, maar het tonen van het ware gezicht van de Islam met de juiste argumentaties.'' De huidige Lahore Ahmadiyya moslim populatie in Nederland is voornamelijk uit Suriname en Nederland afkomstig

Ja hoor, das echt een uitvinding van Ahmadiyya.................zum kotsen zijn die lui zeg


http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/d015.gif

Rabi'ah.
06-11-05, 21:14
Geplaatst door mark61
Dames, voor een gelovige is een ongelovige per definitie minderwaardig.

Of ze dat nou hardop uitdragen en er werk van maken, of niet.

Weer volkomen onzin.

Als gelovige ben je het er alleen niet mee eens dat atheïsten niet in God geloven. DAT zie je als iets negatiefs, niet de mensen zelf.

Net zoals je als moslim tegen alcohol drinken bent, maar dat niet wil zeggen dat je de MENSEN die alcohol drinken als minderwaardig ziet.

Het is alleen de daad waar je het niet mee eens bent.

Prlwytzkofski
06-11-05, 21:23
Geplaatst door Tat-teg
ik denk dat gelovigen meer weten over atheisme dan atheisten over gelovigen en hun religie.

:wtf: