PDA

Bekijk Volledige Versie : Cohen en de Vrijheid van meningsuiting



wytze
07-11-05, 11:25
cohen vorige week op de herdenking van theo van gogh

"hier, in Amsterdam, met zijn traditie van vrijheid en tolerantie [...] vertrouwen dat wij, wij Amsterdammers, wij allen die in Nederland wonen, samen in vrijheid kunnen en willen leven: vrij om te denken en geloven wat wij willen; vrij om te zeggen wat wij willen.."


In Amsterdam zijn bij verschillende kraakpanden spandoeken opgehangen over Verdonk en de brand op Schiphol. Afgelopen zaterdag werd bij vier van deze panden een politieinval gedaan om de spandoeken te verwijderen. Hier een verslag van 1 van de panden. Bij de andere panden ging het er vergelijkbaar aan toe.




Spandoek Pr.Hendrikkd Samenvatting
PRINS HENDRIKKADE - 06.11.2005 17:23

Omdat er in de berichtgeving nogal wat onduidelijkheid is ontstaan willen de bewoners met de volgende tekst de gebeurtenissen bij hun thuis voor de deur nog eens even op een rijtje zetten. Zo kunnen misverstanden en geruchten hopelijk worden voorkomen.


PRINS HENDRIKKADE
5 November 2005

Nadat 's-ochtends door de bewoners een politieauto in burger werd gesignaleerd aan de overkant van de straat met daarin een politieagent in burger met een grote fotocamera begonnen er al wat bellen te rinkelen. Een paar uur later belde er politie aan.

De heren brachten het verzoek over om het spandoek dat daar hing met de tekst "LEVEND VERBRAND, RITA BEDANKT" te verwijderen. Ondanks herhaalde verzoeken van ons wilde (of kon?) met toen nog niet een juridische reden meedelen, op grond waarvan het spandoek diende te verdwijnen. Evenmin werd duidelijk wie de verantwoordelijkheid van dit verzoek had. Het kwam slechts tot een "het ligt politiek gevoelig" "de burgemeester heeft overlegd met het kabinet" en "de ME zal anders wel langskomen".

Op dat moment hebben de bewoners van het pand de koppen bij elkaar gestoken. Gelet op de situatie bij het Wilde Westen in de voorgaande nacht bestond er een redelijke kans dat we later opnieuw bezoek zouden krijgen. Echter: aangezien wij niet te horen hadden gekregen wat de reden was dat het spandoek diende te verdwijnen zagen we nog geen reden om het te verwijderen.

Sterker nog: wij stonden (en staan) nog steeds achter de boodschap waarvoor ons nu de mond is gesnoerd. Namelijk: het beleid van de minister is naar onze mening volstrekt onmenselijk - onschuldige mensen worden opgesloten, terwijl het toch absoluut geen criminelen zijn. Diverse mensen voeren al lang een actieve strijd om op te komen voor de positie van deze mensen. We verwijten dan ookhet beleid en dus de minister die daarvoor VERANTWOORDELIJK is dat deze mensen onmenselijk behandeld worden.

Als er dan elf doden vallen bij een brand, en blijkt dat dit komt omdat de brandveiligheid van de inrichting niet voldoet aan de normen, dan richten wij een verwijt aan het beleid van de minister. Wij vinden dat als je
dan al de VERANTWOORDELIJKHEID denkt te moeten nemen om onschuldige mensen op te sluiten, je tenminste ook de verantwoordelijkheid neemt voor hoe die mensen worden opgesloten. Onafhankelijk van wie die brand aangestoken heeft. Onafhankelijk van hoe adequaat de -zo is gebleken- EXTREEM
TEKORTSCHIETENDE veiligheidsvoorzieningen hebben gefunctioneerd. Wij roepen al langer dat men niets om de opgesloten mensen geeft en niet genoeg op de brandveiligheid letten is dan een teken aan de wand.

Het spandoek bleef dus hangen. Het enige compromis waartoe we gezamelijk bereid waren was hetvolgende: als de politie opnieuw langs zou komen en ons de juridische grond mee kon delen waarom het spandoek moest verwijderd worden, onafhankelijk van of wij het met die grond eens zijn, dan zouden
wij het vrijwillig overdragen, mochten zij het officieel in beslag nemen en zouden in alle openheid van deze schijndemocratie de nodige procedures gevoerd kunnen gaan worden.

Zover mocht het niet komen. Toen in het duister de eerste medewerkers van de staat verschenen tot aan het vertrek van deze troepen is er GEEN WOORD tot ons gericht. Geen "hier spreekt de politie". Geen "u bent in overtreding van...". Gewoon als een vijandelijk leger dat geen uitleg behoeft te geven.

Er waren inmiddels drie bussen met Romeo's verschenen: "Aanhoudingseenheden" die bekend staan om hun brutaliteit en niet zoals zij zelf stellen "professionaliteit". Dat bleek alleen al uit het feit dat een van deze heren een leeg frisdrankblikje gooide in de richting van een fotograaf, die daar zijn werk deed. Weer zonder verdere waarschuwing verschenen toen een enorme massa ME - een hoeveelheid die bij een
voetbalwedstrijd met duizenden aanwezigen niet zou misstaan. Hier betrof het echter slechts een stuk of dertig bekenden van de bewoners van het pand, die op de stoep van het pand stonden om getuige te zijn van deze enorme AANFLUITING.

Terwijl iedereen voor de deur zonder pardon werd weggemept, zonder dat er iets gevraagd werd, zonder dat er iets meegedeeld werd, zonder dat iemand zich uberhaupt gewelddadig opstelde - daar hebben we zorg voor gedragen. Wij wilden dit belachelijke geweld in al haar naaktheid kunnen zien. Toen - toen iedereen kon zien tot welk een waanzin men toe in staat is en toe bereid is - toen hebben de mensen in het pand het spandoek losgemaakt en naar beneden geworpen. Men wilde voorkomen dat de deur zou worden
ingebeukt en dat we een nieuwe deur zouden moeten installeren. Liever besteden we dan onze tijd om een nieuw spandoek te maken.

De politie nam daarop het spandoek mee en vertrok. Op weg naar het volgende spandoek: het volgende spandoek dat een boodschap brengt die men maar niet wil horen:

"LEVEND VERBRAND, RITA BEDANKT"

Tomas
07-11-05, 11:28
Smaad en laster zijn echter veboden. Het frapante is dat iedereen zich dat weer spontaan herinnert zodra ze er zelf last van hebben.

wytze
07-11-05, 11:32
Geplaatst door Tomas
Smaad en laster zijn echter veboden. Het frapante is dat iedereen zich dat weer spontaan herinnert zodra ze er zelf last van hebben.




wat is er smadelijk of latsterlijk aan de volgende teksten:

Levend verbrand, Rita bedankt

Verdonk, nog steeds geen bloed aan je handen?

of aan deze: Verdonk, geiteneuker, enne waar is de vrijheid van meningsuiting?

en deze: waarom mag je mohammed een pedofiel noemen maar Verdonk geen moordenaar?

Tomas
07-11-05, 11:45
Geplaatst door wytze
wat is er smadelijk of latsterlijk aan de volgende teksten:

Levend verbrand, Rita bedankt

Verdonk, nog steeds geen bloed aan je handen?

of aan deze: Verdonk, geiteneuker, enne waar is de vrijheid van meningsuiting?

en deze: waarom mag je mohammed een pedofiel noemen maar Verdonk geen moordenaar?

De 1e twee leggen de schuld bij verdonk van de dood van 11 mensen. Als iemand dat voor jouw huis doet met een spandoek, wordt dat ook verwijderd.

De 3e weet ik niet. Misschien om gewoon in het kader van: Laten we alles maar opruimen wat er lift.

De laatste is geen laster of smaad, aangezien Mo al heel lang niet meer leeft. Historische figuren hebben geen last van smaad en/of laster. Vraag het ze maar eens.

wytze
07-11-05, 12:10
Geplaatst door Tomas
De 1e twee leggen de schuld bij verdonk van de dood van 11 mensen. Als iemand dat voor jouw huis doet met een spandoek, wordt dat ook verwijderd.

De 3e weet ik niet. Misschien om gewoon in het kader van: Laten we alles maar opruimen wat er lift.

De laatste is geen laster of smaad, aangezien Mo al heel lang niet meer leeft. Historische figuren hebben geen last van smaad en/of laster. Vraag het ze maar eens.



wat de 1e betreft: waren deze mensen nu opgesloten door het beleid van Verdonk of niet?

wat de 2e betreft: er staat toch duidelijk een vraagteken aan het eind.

wat de 3e betreft: er hangen op nog meer kraakpanden spandoeken en er zijn er na deze politieacties zelfs een aantal bijgekomen.

Als ik verantwoordelijk zou zijn voor een dergelijk beleid wat onder andere zou inhouden dat ik de brandveiligheid van cellencomplexen ondergeschikt maak aan het snel uitvoeren van mijn beleid, dan zou ik niet raar moeten kijken als er dit soort spandoeken opgehangen gaan worden.

Cohen is schandelijk bezig met dit soort politieacties.

Tomas
07-11-05, 12:17
Geplaatst door wytze
wat de 1e betreft: waren deze mensen nu opgesloten door het beleid van Verdonk of niet?

wat de 2e betreft: er staat toch duidelijk een vraagteken aan het eind.

wat de 3e betreft: er hangen op nog meer kraakpanden spandoeken en er zijn er na deze politieacties zelfs een aantal bijgekomen.

Als ik verantwoordelijk zou zijn voor een dergelijk beleid wat onder andere zou inhouden dat ik de brandveiligheid van cellencomplexen ondergeschikt maak aan het snel uitvoeren van mijn beleid, dan zou ik niet raar moeten kijken als er dit soort spandoeken opgehangen gaan worden.

Cohen is schandelijk bezig met dit soort politieacties.

Het gaat er niet om wat jij allemaal vind en denkt te weten. het gaat erom dat je iemand lastert met onbewezen "feiten". Blijf ik een goede wet vinden.

wytze
07-11-05, 12:24
Geplaatst door Tomas
Het gaat er niet om wat jij allemaal vind en denkt te weten. het gaat erom dat je iemand lastert met onbewezen "feiten". Blijf ik een goede wet vinden.



en het gaat er ook helemaal niet om wat jij er als rechtse bal van vindt of wat jij als laster of feiten beschouwt. als het laster is zou een gang naar de rechter door verdonk voor de hand liggen.

Zwarte Kat
07-11-05, 12:28
Geplaatst door wytze
Cohen is schandelijk bezig met dit soort politieacties.

Hij zal wel moeten. Hij heeft nogal wat kritiek over zich heen gekregen na die laatse keer toen Verdonk werd uitgejauwd en hij er weinig aan deed.

mulan
07-11-05, 12:31
Over prioriteiten gesproken..... :moe:

mulan
07-11-05, 12:33
Geplaatst door Zwarte Kat
Hij zal wel moeten. Hij heeft nogal wat kritiek over zich heen gekregen na die laatse keer toen Verdonk werd uitgejauwd en hij er weinig aan deed.

Tss maak je beleid wat voor velen desastreuze gevolgen kan hebben moet Cohen ervoor gaan zorgen dat ze niet uitgejoeld wordt........

Zwarte Kat
07-11-05, 12:33
Geplaatst door mulan
Over prioriteiten gesproken..... :moe:

Zit je wel in de goeie topic? :argwaan:

mulan
07-11-05, 12:34
Geplaatst door Zwarte Kat
Zit je wel in de goeie topic? :argwaan:

Ja prioriteiten van de politie.....toch ofzo

Zwarte Kat
07-11-05, 12:35
Geplaatst door mulan
Tss maak je beleid wat voor velen desastreuze gevolgen kan hebben moet Cohen ervoor gaan zorgen dat ze niet uitgejoeld wordt........

Volgens mij was het Cohen die het beleid in de eerste plaats gemaakt heeft. Verdonk voert het uit....

wytze
07-11-05, 12:36
Geplaatst door Zwarte Kat
Hij zal wel moeten. Hij heeft nogal wat kritiek over zich heen gekregen na die laatse keer toen Verdonk werd uitgejauwd en hij er weinig aan deed.


quote Indymedia:
"De gemeente Amsterdam, politie en justitie besloten na overleg dat de spandoeken weg moesten gezien de huidige dreigende situatie rondom minister Verdonk. Volgens de woordvoerster van Cohen was het een moeilijke afweging om de doeken weg te halen, maar gaf de actualiteit de doorslag. De teksten worden beschouwd als smaad, aldus de zegsvrouw. zie ook het Journaal op ned. 2 om 23.30 uur."


de huidige dreigende situatie rondom minister verdonk. bedoled wordt het raam van haar kantoor waar niet op geschoten is.
leuk he. Je liegt een schietincident bij elkaar en jawohl, elke vorm van kritiek kan gelijk onderdrukt en verboden worden.
Het werkt alleen averechts: de Rita Jugend stond alweer bij Paradiso waar verdonk niet kwam opdagen en er zijn nog meer spandoeken opgehangen. Cohen mag oprotten met z'n "vrij om te zeggen wat wij willen".

Zwarte Kat
07-11-05, 12:38
Geplaatst door mulan
Ja prioriteiten van de politie.....toch ofzo

Ach, die krakers kregen waar ze om vroegen.
Een aantal van die gasten vinden het prachtig wanneer er veel ME/politie op komt dagen.

wytze
07-11-05, 12:38
Geplaatst door Zwarte Kat
Volgens mij was het Cohen die het beleid in de eerste plaats gemaakt heeft. Verdonk voert het uit....



wat toch eigenlijk heel raar is. Alles van Paars was zo fout als wat volgens het huidige kabinet, maar het beleid dat door Cohen in gang is gezet wordt versneld uitgevoerd.

wytze
07-11-05, 12:40
Geplaatst door Zwarte Kat
Ach, die krakers kregen waar ze om vroegen.
Een aantal van die gasten vinden het prachtig wanneer er veel ME/politie op komt dagen.



rot op. denk jij dat mensen echt zitten te wachten op de ME die het huis in elkaar beukt zoals zaterdag bij een van de panden gebeurd is.

Zwarte Kat
07-11-05, 12:47
Geplaatst door wytze
rot op. denk jij dat mensen echt zitten te wachten op de ME die het huis in elkaar beukt zoals zaterdag bij een van de panden gebeurd is.

Ja dat denk ik wel. Weet het eigenlijk wel zeker.

mulan
07-11-05, 12:49
Geplaatst door Zwarte Kat
Ach, die krakers kregen waar ze om vroegen.
Een aantal van die gasten vinden het prachtig wanneer er veel ME/politie op komt dagen.

Ik ken ze niet.Alleen een beetje overdreven om binnen te vallen met ME om spandoeken.

wytze
07-11-05, 12:50
Geplaatst door Zwarte Kat
Ja dat denk ik wel. Weet het eigenlijk wel zeker.



op grond waarvan weet jij dat wel eigenlijk zeker? :maf2:

Sahara
07-11-05, 12:56
KUTWIJF!! en Cohen is een zielige ezel.....

Zwarte Kat
07-11-05, 12:56
Geplaatst door wytze
op grond waarvan weet jij dat wel eigenlijk zeker? :maf2:

Ervaring


Zag trouwens op AT5 ook de ketchupgooier in beeld. Die is echt niet vies van een opstootje.

Zwarte Kat
07-11-05, 12:59
Geplaatst door Sahara
KUTWIJF!! en Cohen is een zielige ezel.....

Kalk t op een spandoek en hang m uit je raam :stout:

wytze
07-11-05, 12:59
Geplaatst door Zwarte Kat
Ervaring


Vertel. Ik ken geen krakers die het leuk vinden dat hun pand door de ME in elkaar wordt gebeukt en ik ken heel wat krakers.
Maar jij hebt andere ervaringen? ik ben benieuwd.

wytze
07-11-05, 13:00
Geplaatst door Sahara
KUTWIJF!! en Cohen is een zielige ezel.....



Inderdaad, maar mag je Verdonk nog wel een KUTwijf noemen?

mulan
07-11-05, 13:01
Geplaatst door Zwarte Kat
Ervaring


Zag trouwens op AT5 ook de ketchupgooier in beeld. Die is echt niet vies van een opstootje.

Ik stel voor levenslang voor die gast.

freya
07-11-05, 13:01
Geplaatst door Zwarte Kat
Ervaring


Zag trouwens op AT5 ook de ketchupgooier in beeld. Die is echt niet vies van een opstootje.

Lekker is dat :cheefbek:

Ff de hele kraakbeweging over 1 kam scheren, omdat jij toevallig een radicale relschopper kent.

:duim:

mulan
07-11-05, 13:02
Geplaatst door wytze
Inderdaad, maar mag je Verdonk nog wel een KUTwijf noemen?

Ja daarom is het dus absurd.Als je het niet mag zetten op een spandoek zou je het eigenlijk ook niet mogen zeggen?

observer
07-11-05, 13:03
Geplaatst door Zwarte Kat
Volgens mij was het Cohen die het beleid in de eerste plaats gemaakt heeft. Verdonk voert het uit.... yep al zal job daar liever niets meer over horen, lastig om de linkse kiezers dan te binden aan pm cohen

freya
07-11-05, 13:04
Ik krijg iig geval echt zin om ook een spandoek op het balkon te hangen.

Maar dan gewoon met:

VERDONK AFTREDEN!


Met mss ter decoratie wat vlammetjes op de achtergrond :engel:

Tomas
07-11-05, 13:10
Geplaatst door mulan
Ja daarom is het dus absurd.Als je het niet mag zetten op een spandoek zou je het eigenlijk ook niet mogen zeggen?

Volgens mij mag je een ambtenaar in functie (en dat is lijkt mij een minister) niet uitschelden. Dat is weer wat anders dan laster en/of smaad. Maar dit weet ik niet zeker.

Voordat je echter gearresteerd of bestraft wordt voorzoiets moet je wel wat verder gaan dan op een prikbord schrijven dat je d'r een kutwijf vind.

wytze
07-11-05, 13:10
Geplaatst door Zwarte Kat



Zag trouwens op AT5 ook de ketchupgooier in beeld. Die is echt niet vies van een opstootje.


zo hee. dus niet vies zijn van een opstootje is hetzelfde als het niet erg vinden dat je huis in elkaar wordt gebeukt? :wow:

of moet ik het zien dat als ik niet vies ben van een opstootje het ook niet erg moet vinden dat m'n huis in elkaar wordt gebeukt? :duizelig:

Zwarte Kat
07-11-05, 13:13
Geplaatst door wytze
Vertel. Ik ken geen krakers die het leuk vinden dat hun pand door de ME in elkaar wordt gebeukt en ik ken heel wat krakers.
Maar jij hebt andere ervaringen? ik ben benieuwd.

Dat hun deur plat wordt getrapt zullen ze allicht niet leuk vinden maar er zitten gasten tussen die een confrontatie met de smeres prachtig vinden en het ook uitlokken.
Dat heb ik met mn eigen ogen gezien bij demos, acties, lawaaidemos en kraakacties/ontruimingen.
Verder hoef je maar de media te volgen inzake krakers en links-radicalen om te weten hoe vanzelfsprekend het is om geweld te gebruiken bij sommige van hen.
80% vd krakers is niet zo. Dat zal ik beamen. Die zie je dan ook niet snel bij dit soort zaken maar een kleine groep vind het wel een kick om de confrontatie aan te gaan. Die ketchupgooier die er ook bij was heeft 1 lange geschiedenis van provocerende acties.

Zwarte Kat
07-11-05, 13:15
Geplaatst door wytze
zo hee. dus niet vies zijn van een opstootje is hetzelfde als het niet erg vinden dat je huis in elkaar wordt gebeukt? :wow:

of moet ik het zien dat als ik niet vies ben van een opstootje het ook niet erg moet vinden dat m'n huis in elkaar wordt gebeukt? :duizelig:


Ik heb het over de confrontatie aangaan met de smeres.

Zwarte Kat
07-11-05, 13:19
Geplaatst door mulan
Ik stel voor levenslang voor die gast.

Ik ga voor strenge lijfstraffen.
Ledematen eraf hakken ofzo

wytze
07-11-05, 13:19
Geplaatst door Zwarte Kat
Dat hun deur plat wordt getrapt zullen ze allicht niet leuk vinden maar er zitten gasten tussen die een confrontatie met de smeres prachtig vinden en het ook uitlokken.
Dat heb ik met mn eigen ogen gezien bij demos, acties, lawaaidemos en kraakacties/ontruimingen.
Verder hoef je maar de media te volgen inzake krakers en links-radicalen om te weten hoe vanzelfsprekend het is om geweld te gebruiken bij sommige van hen.
80% vd krakers is niet zo. Dat zal ik beamen. Die zie je dan ook niet snel bij dit soort zaken maar een kleine groep vind het wel een kick om de confrontatie aan te gaan. Die ketchupgooier die er ook bij was heeft 1 lange geschiedenis van provocerende acties.


De media volgen inzake krakers en links radicalen. Ja dat is echt een superbetrouwbare bron :maf2:
De ketchupgooister is een politiek activiste die vele malen is gearresteerd en bijna even zovaak door de rechter is vrijgesproken. De ketchupactie was de eerste keer dat ze echt veroordeeld werd.
Jij laat je wel kennen hier.

Zwarte Kat
07-11-05, 13:22
Geplaatst door freya
Ff de hele kraakbeweging over 1 kam scheren:duim:

Zou je het kunnen citeren waar ik dit beweerd heb in deze topic.
Alvast bedankt. :)

wytze
07-11-05, 13:24
Geplaatst door Zwarte Kat
Dat hun deur plat wordt getrapt zullen ze allicht niet leuk vinden
.



bleef het maar bij de deur plat trappen. Waarom moet de hele keuken kort en klein worden geslagen terwijl er alleen maar een spandoek moet worden verwijderd?

mulan
07-11-05, 13:25
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik ga voor strenge lijfstraffen.
Ledematen eraf hakken ofzo

Goede ideeen hoor jij!!!!

Tomas; kan wel zo zijn allemaal volgens de regels maar vind jij dat het moet kunnen?

wytze
07-11-05, 13:26
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik heb het over de confrontatie aangaan met de smeres.



Dat is in sommige gevallen volkomen legitiem wat mij betreft, vooral als die smeris weer eens over de schreef gaat, wat bij krakers en links radicalen met de regelmaat van de klok voorkomt.

Tomas
07-11-05, 13:31
Geplaatst door mulan
Goede ideeen hoor jij!!!!

Tomas; kan wel zo zijn allemaal volgens de regels maar vind jij dat het moet kunnen?

Ach... Ik heb ook zo mijn eigen smaak en die wordt ook niet door iedereen gewaardeerd. Zoals het nu gaat vind ik het wel best. Niet al te regide, maar soms wel even duidelijk maken dat er wetten zijn. Ook al zijn ze soms wat symbolisch.

Zwarte Kat
07-11-05, 13:32
Geplaatst door wytze
De media volgen inzake krakers en links radicalen. Ja dat is echt een superbetrouwbare bron :maf2:
De ketchupgooister is een politiek activiste die vele malen is gearresteerd en bijna even zovaak door de rechter is vrijgesproken. De ketchupactie was de eerste keer dat ze echt veroordeeld werd.
Jij laat je wel kennen hier.

Hoezo is de media een onbetrouwbare bron? Jij maakt toch ook gebruik van de media om je mening te vormen en te uiten?
Wie zegt dat alle media slecht is?
Jij weet niet eens welke media ik volg maar je staat gelijk al klaar om het af te branden.
Die ketchupgooister zag ik toevallig in beeld toen ik het item op tv zag. Van haar weet ik dat ze het leuk vindt om de confrontatie aan te gaan. En juist onder de politieke activisten zitten er volk die het vanzelfsprekend vinden om geweld te gebruiken.

wytze
07-11-05, 13:39
Geplaatst door Zwarte Kat
Hoezo is de media een onbetrouwbare bron? Jij maakt toch ook gebruik van de media om je mening te vormen en te uiten?
Wie zegt dat alle media slecht is?
Jij weet niet eens welke media ik volg maar je staat gelijk al klaar om het af te branden.
Die ketchupgooister zag ik toevallig in beeld toen ik het item op tv zag. Van haar weet ik dat ze het leuk vindt om de confrontatie aan te gaan. En juist onder de politieke activisten zitten er volk die het vanzelfsprekend vinden om geweld te gebruiken.



ik maak zoveel mogelijk gebruik van wat ik zelf meemaak en om me heen zie gebeuren om mijn mening te vormen. en ik maak heel wat acties mee.
zo was er zaterdag eveneens een demonstratie tegen de bont industrie. 400 politieke activisten en geen spoortje geweld. en dat terwijl de anti-bont activisten de afgelopen maanden heel wat geweld te verduren hebben gekregen van politie en beveiligingspersoneel.
Maar voor dat geweld sluit jij kennelijk je ogen.
Of dat is niet op TV te zien en weet je helemaal niet dat het gebeurt.

Zwarte Kat
07-11-05, 13:46
Geplaatst door wytze
Dat is in sommige gevallen volkomen legitiem wat mij betreft, vooral als die smeris weer eens over de schreef gaat, wat bij krakers en links radicalen met de regelmaat van de klok voorkomt.


Het gaat over en weer. Krakers kunnen het ook uitlokken.
Waar ik een bloedhekel aan heb zijn de stillen. Die gaan tussen en achter de demonstranten instaan en dan van achteren letterlijk toeslaan. Dart zijn smeerlappen. De smeres zelf is meestal vrij soft en de ME is gewoon voorspelbaar. Maar krakers en actievoerders zijn echt niet allemaal van die onschuldige engeltjes.

Zwarte Kat
07-11-05, 13:56
Geplaatst door wytze

Maar voor dat geweld sluit jij kennelijk je ogen.
Of dat is niet op TV te zien en weet je helemaal niet dat het gebeurt.

Ik sluit mn ogen er niet voor nee.
Voor de rest schijn jij hardnekkig te weten welke media ik volg.

Maar kijk zelf eens naar politieke acties en hoe vaak er gesloopt wordt omdat een aantal van die gasten het doodnormaal vinden om dingen kapot te maken van een ander.

wytze
07-11-05, 13:59
Indymedia:

Spandoek op de Stopera!
clemens - 07.11.2005 12:10

Op het amsterdamse stadhuis hangt inmiddels ook een spandoek

Vanochtend heeft de locale amsterdamse politieke partij Amsterdam Anders/De Groenen ook een spandoek uit haar fractiekamer gehangen. Op het spandoek staat Verdonk, nog steeds geen bloed aan je handen? Inmiddels heeft de beleidsdriehoek besloten dat ook dit spandoek wegens smaad verwijderd dient te worden.

Zie voor het persbericht over het optreden van zaterdag:

http://www.aadg.nl/ander-nieuws/vrijheid-van-meninguiting-tijdelijk-niet-van-kracht/

Portiers hebben inmiddels meegedeeld dat het op last van de OvJ verwijderd dient te worden. Amsterdam Anders/ De Groenen is niet van plan dat te doen.

wytze
07-11-05, 14:02
Clemens - 07.11.2005 13:52

Inmiddels is burgemeester Cohen langsgweest op de fractiekamer van Amsterdam Anders/De Groenen. Hij vroeg ons het spandoek te verwijderen, als dat niet goedschiks zou gebeuren dan zou dat kwaadschiks gebeuren. Daarop werd hem meegedeeld dat het spandoek niet vrijwillig verwijderd zou worden. Cohen vindt het ongepast dat een politieke partij een dergelijke mening in een overheidsgebouw uit. Alhoewel hij eerst zei dat het spandoek smadelijk is zei hij later dat we het maar elders moesten ophangen.

we wachten ondertussen af wat er gaat gebeuren...

wytze
07-11-05, 14:09
Ondertussen verschijnen er in diverse plaatsen in het land spandoeken aan kraakpanden. Zo wordt een 5 tal spandoeken in Haarlem gemeld en ook in Nijmegen begint het.

observer
07-11-05, 14:10
niet erg vinden dat je huis in elkaar wordt gebeukt? krakers zijn de laatste die over mijn en dijn moeten praten

wytze
07-11-05, 14:13
Geplaatst door observer
krakers zijn de laatste die over mijn en dijn moeten praten


zo is dat. als een huisbaas z'n huis gewoon jarenlang leeg wil laten staan moet dat gewoon kunnen niet waar.
:lole:

wytze
07-11-05, 14:18
Indymedia:
Ivo - 07.11.2005 14:55


Burgemeester Cohen is opersoonlijk langs gekomen op de fractiekamer van Amsterdam/Anders om te vertellen dat het spandoek weg moest. Volgesn hem ging het niet om de tekst van het spandoek, maar puur om het feit dat hij niet wil dat er spandoeken aan overheidsgebouwen hangen. Als medegebruiker van de Stopera heeft amsterdam/Anders zich aan de regels van dat gebouw te houden. Cohen: "U mag dit spandoek overal ophangen waar u wilt, maar niet aan diot gebouw. Er is geen sprake van het inperken van de vrijheid van meningsuiting, alleen dit gebouw is niet voor het ophangen van spandoeken. Hangt u het maar ergens anders op, op elk ander gebouw mag het wel hangen."

AAdG heeft desondanks geweigert om het spandoek weg te halen en na een kwartier kwamen twee mensen van de beheersdienst van de Stopera om het spandoek weg te halen. We hebben het spandoek wel terug gekregen. Omdat Cohen zelf zei dat we het op elk gander gebouw mochten hangen hebben we dat maar gedaan. Het zelfde spandoek hangt nu aan de gevel van Amstel 22, het pand waar zaterdag avond de ME met veel geweld was binnengedrongen om een soortgelijk spandoek weg te halen.

Het is nu afwachten wat Cohen gaat doen. Mag je overal een spandoek ophangten behalve aan overheidsgebouwen én kraakpanden? Zo'n 50 meter verder in de Wagenstraat hangt een spandoek aan een pand dat gehuurd is. We zullen zien hoe ver deze waanzin voert.


Het wordt bizar dit.

Zwarte Kat
07-11-05, 14:31
Een klein overzichtje van het vandalistische gedrag van een aantal politieke activisten in het jaar 2004:

05-01-04 Het ALF claimt de verantwoordelijkheid voor het bekladden van de winkelruit van het modeconcern Azurro Due, gevestigd in de PC Hooftstraat te Amsterdam.

15-01-04 In Zeist wordt de auto van een werknemer van Yamanouchi onder handen genomen. Yamanouchi is een medicijnbedrijf dat het omstreden Britse proefdiercentrum Huntingdon Life Scienes opdracht geeft haar producten te laten testen op dieren.

24-01-04 Dierenactivisten van het ALF bezorgen een pelshandelaar uit Houten de schrik van z'n leven door z'n auto in brand te steken. De handelaar werkt voor het bedrijf Seattle Fur Exchange, een bestelorder voor vossen- en nertsenhuiden.

30-01-04 Klanten van twee ABN-Amro vestigingen in Utrecht komen voor een dichte deur te staan, nadat dierenrechtenactivisten met purschuim en glasets de ramen en deuren onklaar hebben gemaakt. Een protest tegen de dienstverlening van de bank aan het proefdiercentrum BPRC.

01-02-04 Actievoerders van Onkruit bekladden de gevel van het Amerikaanse bedrijf Bechtel in Amsterdam met verfbommen. Een vergeldingsactie voor het vuile werk dat het bedrijf uitvoert in Irak.

15-03-04 Met een boze brief aan de zaaleigenaar en het bekladden van een raam weten antifascisten in Zwolle een bijeenkomst van de extreem-rechtse Nieuwe Nationale Partij (NNP) te verhinderen.

30-03-04 In Amsterdam gaat de auto van bontcouturier Frans Molenaar in vlammen op. Hoewel de actie wordt opgeëist door het Dierenbevrijdingsfront, beweert Molenaar dat zijn broer achter de brandstichting zit.

24-04-04 Enkele honderden homo's en sympathisanten protesteren bij het Homomonument in Amsterdam tegen het boek 'De weg van de moslim', dat oproept tot homohaat. De Al Tawheed moskee is bestookt met roze verfbommen.

28-04-04 Op elf locaties in het land, waaronder Zeist, Groningen, Arnhem en Nijmegen, worden vernielingen aangericht bij filialen van ABN-Amro. De actievoerders hopen hiermee te bereiken dat de bank z'n dienstverlening aan BPRC beëindigt.

30-04-04 Op de schietbaan van de Kolonel Palm-kazerne in Bussum wordt een legervoertuig onklaar gemaakt. Hiermee protesteert Onkruit tegen het militaire apparaat en de aanwezigheid van Nederlandse soldaten in Irak.

09-05-04 Activisten, onder de naam 'Actiecampagne Koen' verwijderen 50 meter hekwerk bij het omstreden proefdiercentrum BPRC in Rijswijk.

17-05-04 Twee bestelwagens en een vrachtwagen van konijnenslachterij Enki in Someren gaan in vlammen op. De actie wordt opgeëist door het Dierenbevrijdingsfront.

19-05-04 De directeur van het omstreden proefdiercentrum BPRC constateert bij het ontwaken dat onbekenden z'n woning in Voorschoten met rode verf hebben besmeurd.

03-07-04 Het Dierenbevrijdingsfront claimt de verantwoordelijkheid voor het beschadigen van het wagenpark van Sankyo Pharma, gevestigd in Zwanenburg. De actiegroep eist dat het pharmaceutische bedrijf haar banden verbreekt met het omstreden proefdiercentrum Huntingdon Life Sciences in Engeland.

10-07-04 De ruiten van het proefdiercentrum Covance in Zeist worden aan diggelen gegooid.

28-07-04 De gevel van het ministerie van Justitie in Den Haag wordt bekogeld met 'ketchupbommen'. Dit uit protest tegen de veroordeling van de twee vrouwen die minister Verdonk met ketchup onder wilden spuiten.

22-10-04 Activisten vernielen twee jachthutten op de Veluwezoom nabij de Steeg, uit protest tegen de jagerspraktijken.

24-10-04 De vestiging van het internationale proefdiercentrum Convance in Zeist wordt meermaals beklad. Ook worden de ruiten ingegooid.

02-11-04 Actievoerders kieperen bij het kantoor van de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) in Den Haag boterzuur naar binnen en spuiten leuzen op het gebouw en op de wagens van de instelling. De actiegroep 'Fight Back!' laat weten het de hoogste tijd te vinden om de IOM eens in de "eigen stank" te zetten. De instelling speelt een dubieuze rol in het terugsturen van asielzoekers.

07-11-04 Nadat in Frankrijk een actievoerder tegen kernenergie om het leven is gekomen als gevolg van een treinongeluk - het transport met nucleair afval denderde over hem heen - worden in Amsterdam en Nijmegen respectievelijk het Franse consulaat en de ambassade met verfbommen bekogeld. In Groningen houdt men een wake ter nagedachtenis.

12-11-04 Tegenstanders van de jacht maken drie jachthutten in de Ooijpolder nabij Nijmegen met de grond gelijk.

10-12-04 TNO-Pharma in Zeist wordt tot tweemaal toe het doelwit van tegenstanders van dierproeven. De sloten worden dichtgelijmd en de gevel wordt met rode verf bespoten.

24-12-04 Voor de derde maal in een maand tijd worden in Nijmegen bij vestigingen van ABN-Amro pinautomaten onklaar gemaakt en worden er leuzen gericht tegen het functioneren van het proefdiercentrum BPRC op de gevels gespoten.

26-12-04 Jachthutten en hoogzits op de Veluwe leggen een voor een het loodje. Tegenstanders van de jacht steken de objecten in brand of slaan ze tegen de vlakte.

wytze
07-11-05, 14:49
Geplaatst door Zwarte Kat
Een klein overzichtje van het vandalistische gedrag van een aantal politieke activisten in het jaar 2004:



Nou dat valt dus reuze mee. Wat ramen gesneuveld, wat verfbommen en hier en daar een klein brandje.
Maar jij vindt dit blijkbaar erger dan wat er in die instellingen gebeurt en het schrijnende dierenleed dat de actievoerders willen bestrijden.
En een verfbommetje tegen de oorlog in Irak is natuurlijk veel erger dan wat Bechtel daar uitvreet. etc. etc.
:cola:

Zwarte Kat
07-11-05, 15:03
Geplaatst door wytze
Nou dat valt dus reuze mee. Wat ramen gesneuveld, wat verfbommen en hier en daar een klein brandje.
Maar jij vindt dit blijkbaar erger dan wat er in die instellingen gebeurt en het schrijnende dierenleed dat de actievoerders willen bestrijden.
En een verfbommetje tegen de oorlog in Irak is natuurlijk veel erger dan wat Bechtel daar uitvreet. etc. etc.
:cola:

Ik vind het helemaal niet meevallen als er ramen worden ingegooid, auto's en vrachtwagens in de fik worden gestoken, sloten, gevels en hekken worden vernield, jachthutten met de grond gelijk worden gemaakt, ramen en muren worden beklad en betaalautomaten worden vernield. En dan is dit nog maar slechts wat er in 2004 is gebeurd.

Het zal wel met opvoeding te maken hebben. Ik heb nu eenmaal geleerd dat je niet andermans spullen kapot maakt wanneer je het inhoudelijk niet met de ander eens bent.
Ik zie al voor me dat ik bij jou langs kom om je computer in duigen te rammen omdat jij iets doet waar ik tegen ageer.

wytze
07-11-05, 15:13
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik vind het helemaal niet meevallen als er ramen worden ingegooid, auto's en vrachtwagens in de fik worden gestoken, sloten, gevels en hekken worden vernield, jachthutten met de grond gelijk worden gemaakt, ramen en muren worden beklad en betaalautomaten worden vernield. En dan is dit nog maar slechts wat er in 2004 is gebeurd.

Het zal wel met opvoeding te maken hebben. Ik heb nu eenmaal geleerd dat je niet andermans spullen kapot maakt wanneer je het inhoudelijk niet met de ander eens bent.
Ik zie al voor me dat ik bij jou langs kom om je computer in duigen te rammen omdat jij iets doet waar ik tegen ageer.



zeg burgerman, het merendeel van de acties die je neerzette is werkelijk klein grut en echt niet te vergelijken met het onrecht waar tegen geageerd wordt. daar hou jij de ogen maar liever dicht voor. liever veel dierenleed dan een kapot raam nietwaar?
en als je goed kijkt wordt er geen geweld tegen personen gebruikt. Dat ligt andersom nogal eens anders. Wat dat betreft gedragen de activisten zich een stuk netter dan hun oppponenten.
Maar goed, die nuance zal voor jouw kleinburgerlijk gedachtengoed net ff een bruggetje tever zijn denk ik.

wytze
07-11-05, 15:16
Nog een mooi spandoek:


http://www.indymedia.nl/nl/2005/11/31694.shtml

observer
07-11-05, 15:28
Geplaatst door wytze
zo is dat. als een huisbaas z'n huis gewoon jarenlang leeg wil laten staan moet dat gewoon kunnen niet waar.
:lole: jaja

je hebt je jas niet aangehad deze week dus heb ik hem maar genomen

sinds wanneer is dat geen diefstal?

je hoort gewoon van andermans eigendom af te blijven

je kan ook als je dat zo erg vind samen geld sparen en het pand kopen (vooropgesteld dat er in de categorie werkschuw gewerkt zou worden zodat er wat te sparen viel)

wytze
07-11-05, 15:31
Geplaatst door observer
jaja



sinds wanneer is dat geen diefstal?







sinds het wettelijk is toegestaan een pand dat langer dan een jaar leegstaat te kraken.
:fpetaf: :zwaai:

Zwarte Kat
07-11-05, 15:39
Geplaatst door wytze
zeg burgerman, het merendeel van de acties die je neerzette is werkelijk klein grut en echt niet te vergelijken met het onrecht waar tegen geageerd wordt. daar hou jij de ogen maar liever dicht voor. liever veel dierenleed dan een kapot raam nietwaar?

Maar goed, die nuance zal voor jouw kleinburgerlijk gedachtengoed net ff een bruggetje tever zijn denk ik.

Dit bedoel ik dus met die (arrogante) vanzelfsprekendheid.
Jij vindt het blijkbaar volkomen normaal om bij de ander de boel te slopen want wat de ander doet is nog véél erger.
Iemand werkt bij een dierenproefcentrum dus steken we gemakshalve zn auto maar in de fik en intimideren hem in zn privewoning want tsja, wat hij doet is veel erger dan intimidatie en brandstichting.
Laat maar mij maar kleinburgelijk zijn. Liever dat dan een asociale vernieler die het volkomen normaal vindt om de ramen in te gooien en de boel in de fik te steken.
Ik ben tegen het autoverkeer in de stad. Het zorgt voor veel overlast en er vallen jaarlijks veel doden door autovervuiling. Is dat een rechtvaardiging voor mij om dan maar auto's in de fik te gaan steken? Lijkt me niet heh......


en als je goed kijkt wordt er geen geweld tegen personen gebruikt. Dat ligt andersom nogal eens anders. Wat dat betreft gedragen de activisten zich een stuk netter dan hun oppponenten.

Dat ligt andersom helemaal niet anders. Iemand die bij een dierenproefcentrum werkt of een nerstenhouderij heeft, gebruiken geen geweld tegen mensen. Zij worden daarintegen wel geïntimideerd en bedreigd door activisten en hun spullen worden vernield.
Hoezo zijn die activisten netter dan hun opponenten?

Je hebt een dikke plank voor je oogies wanneer het over je eigen achterban gaat.

freya
07-11-05, 15:42
Geplaatst door observer


sinds wanneer is dat geen diefstal?



Heb nog nooit gehoord van krakers die het eigendom van het pand op eigen naam laten schrijven.

Krakers nemen een gebouw in gebruik, in deze tijd van woningschaarste is het nl nogal asociaal om panden zomaar leeg te laten staan.
Vandaar dat er ook wettelijke regels voor kraken bestaan :)

Zodra er de eigenaar aangeeft het pand wel ergens voor te gaan gebruiken, moeten en gaan de krakers er weer uit.

Je moet niet van die veel te grote woorden gebruiken :moe:

observer
07-11-05, 16:04
Geplaatst door freya
Heb nog nooit gehoord van krakers die het eigendom van het pand op eigen naam laten schrijven.

Krakers nemen een gebouw in gebruik, in deze tijd van woningschaarste is het nl nogal asociaal om panden zomaar leeg te laten staan.
Vandaar dat er ook wettelijke regels voor kraken bestaan :)

Zodra er de eigenaar aangeeft het pand wel ergens voor te gaan gebruiken, moeten en gaan de krakers er weer uit.

Je moet niet van die veel te grote woorden gebruiken :moe: dat je een gebouw niet kan meenemen maakt het nog geen diefstal dat het bij wet geregeld is is typische krankzinnige en stompzinnig nederlands,

welke woningschaarste, als die krakers gewoon aan het werk gingen en niet op andermans kosten wilde leven zouden ze veeeel meer kans op een woning hebben

freya
07-11-05, 16:51
Geplaatst door observer
dat je een gebouw niet kan meenemen maakt het nog geen diefstal dat het bij wet geregeld is is typische krankzinnige en stompzinnig nederlands,

welke woningschaarste, als die krakers gewoon aan het werk gingen en niet op andermans kosten wilde leven zouden ze veeeel meer kans op een woning hebben

In welk achterlijk dorp woon jij?
Nooit van woningschaarste gehoord, wachtlijsten van meer dan 10 jaar enz.

Ik ken btw nogal wat krakers die gewoon werken :)

't zijn net gewone mensen :zozo: