PDA

Bekijk Volledige Versie : Rellen Frankrijk: eerste dode gemeld



Couscousje
07-11-05, 13:45
Rellen Frankrijk: eerste dode gemeld
Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 7 november 2005 @ 13:55

Bij de ernstige ongeregeldheden in Frankrijk, die afgelopen nacht de elfde dag op rij ingingen, is een eerste dodelijke slachtoffer gevallen. Een 60-jarige man die in de nacht van vrijdag op zaterdag in elkaar was geslagen, bezweek deze morgen aan zijn verwondingen.

Dit maakte zijn echtgenote bekend. De man trachtte tijdens de rellen een brandende vuilnisbak voor zijn woning in Stains te blussen. Voor diverse relschoppers was dit de aanleiding hem te mishandelden tot hij in een coma raakte. Hij overleed vandaag in een ziekenhuis in Bondy.

Eerder deze nacht werd er op de politie al met jachtgeweren geschoten. Daarbij raakten ruim dertig agenten gewond. Twee agenten liggen ernstig gewond in het ziekenhuis.

Nu het geweld verder escaleert, wordt de roep om hardere maatregelen groter. Zo wil de Franse politiebond Action Police CFTC dat de regering het leger gaat inzetten om de relschoppers te bestrijden. Ook wil de bond de instelling van een avondklok. Mensen mogen dan alleen nog met speciale toestemmning na een bepaald tijdstip de straat op.

Cc

freya
07-11-05, 14:00
Hoezo eerste dode?

Deze hele toestand is toch begonnen met de dood van twee jongens.

Die tellen dus niet mee :moe:

Spoetnik
07-11-05, 14:07
Geplaatst door freya
Hoezo eerste dode?

Deze hele toestand is toch begonnen met de dood van twee jongens.

Die tellen dus niet mee :moe:

Eerste dode als gevolg van de rellen.

Het ANP is nu niet goed in kopjes schrijven.

observer
07-11-05, 14:12
Geplaatst door freya
Hoezo eerste dode?

Deze hele toestand is toch begonnen met de dood van twee jongens.

Die tellen dus niet mee :moe: als het gaat om tellen lijkt het me dat iemand die doodgeslagen wordt omdat hij probeerd te voorkomen dat zijn huis in de fik gaat toch iets heel anders dan 2 jongens die een deur met hoogspanning levensgevaarlijk erop openenen en vervolgens daar de gevolgen van ondervinden

in het 1e geval zijn er daders en slachtoffers in het 2e zijn de daders de slachtoffers

Tomas
07-11-05, 14:19
Geplaatst door Spoetnik
Eerste dode als gevolg van de rellen.

Het ANP is nu niet goed in kopjes schrijven.

Volgens mij is wat er staat gewoon correct. Die 2 waar freya het over heeft waren van daarvoor. En of ze de aanleiding van deze enorme omvang aan rellen zijn moet nog worden bezien.

Onbek_01
07-11-05, 14:32
Frankrijk begint steeds meer op irak te lijken.
Auto's in fik en zometeen zelfmoordterroristen.

observer
07-11-05, 15:30
Geplaatst door Onbek_01
Frankrijk begint steeds meer op irak te lijken.
Auto's in fik en zometeen zelfmoordterroristen. wacht maar tot er verkiezingen zijn

tot die tijd maar hopen dat er geen amerikaanse bommenwerper verdwaald en het voor bagdad aanziet

Max Stirner
07-11-05, 17:10
Geplaatst door Couscousje
Rellen Frankrijk: eerste dode gemeld
Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 7 november 2005 @ 13:55

Bij de ernstige ongeregeldheden in Frankrijk, die afgelopen nacht de elfde dag op rij ingingen, is een eerste dodelijke slachtoffer gevallen. Een 60-jarige man die in de nacht van vrijdag op zaterdag in elkaar was geslagen, bezweek deze morgen aan zijn verwondingen.

Dit maakte zijn echtgenote bekend. De man trachtte tijdens de rellen een brandende vuilnisbak voor zijn woning in Stains te blussen. Voor diverse relschoppers was dit de aanleiding hem te mishandelden tot hij in een coma raakte. Hij overleed vandaag in een ziekenhuis in Bondy.

Eerder deze nacht werd er op de politie al met jachtgeweren geschoten. Daarbij raakten ruim dertig agenten gewond. Twee agenten liggen ernstig gewond in het ziekenhuis.

Nu het geweld verder escaleert, wordt de roep om hardere maatregelen groter. Zo wil de Franse politiebond Action Police CFTC dat de regering het leger gaat inzetten om de relschoppers te bestrijden. Ook wil de bond de instelling van een avondklok. Mensen mogen dan alleen nog met speciale toestemmning na een bepaald tijdstip de straat op.

Cc


Tis de tweede dode.

Dat racaille heeft ook al een man van een energiebedrijf doodgeslagen die foto`s maakte van een lantaarnpaal.

Spoetnik
07-11-05, 17:45
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Tuig van de richel is het, dit agressieve zooitje vandalen.
Wat een giller dat er nota bene nog wordt geopperd dat ze een punt zouden hebben. Omdat ze zo graag willen toetreden tot de grijze massa en hard werken, meedraaien in de samenleving.

Jean-Pierre Le Bail, 'Breton in hart en nieren' en voorzitter van sportvereniging Amical Laïc de la Madeleine, had vanochtend, na een rellenloze nacht, weer een andere lezing. Zijn vereniging, met vierduizend leden, krijgt nu nog jaarlijks 240.000 euro overheidssubsidie, ,,maar het wordt wel ieder jaar minder''. ,,Die jongeren zijn geen lieverdjes maar ook niet de beesten die minister Sarkozy van hen maakt. Ze worden alleen systematisch uitgesloten. President Chirac heeft zelf eens geklaagd over de 'geur van zwarten'. Jaren geleden weliswaar, maar dat vergeet men niet. Mohammed en Ahmed kunnen nog zoveel diploma's halen, redden zullen zij het niet in dit land. Ze zijn dus kwaad en laten dat een keer zien.''
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1131343269641.html

Damn communist.

Max Stirner
07-11-05, 18:08
Geplaatst door Spoetnik
Mohammed en Ahmed kunnen nog zoveel diploma's halen, redden zullen zij het niet in dit land. Ze zijn dus kwaad en laten dat een keer zien.''
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1131343269641.html

Damn communist. [/B]


Beetje makkelijk.

De man van mijn zusje is half Frans, half Algerijns. Arabische voor- en achternaam. Heeft daar vrijwel nooit last van gehad. Zijn broer en zus trouwens ook niet.

~Panthera~
07-11-05, 18:12
Geplaatst door Max Stirner
Beetje makkelijk.

De man van mijn zusje is half Frans, half Algerijns. Arabische voor- en achternaam. Heeft daar vrijwel nooit last van gehad. Zijn broer en zus trouwens ook niet.


Beetje makkelijk.

Mijn broer heeft nog nooit zijn poot gebroken.
Ik ook niet.
Snap niet dat anderen dat wel overkomt.

:moe:

Tomas
07-11-05, 18:16
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Als dit een oorzaak zou zijn, was er 100% werkeloosheid ipv 20.
Eh bien... volgend excuus graag: de grabbelton is nog steeds wagenwijd open.

De stelling is dat een arabische naam het soliciteren moeilijker maakt, niet onmogelijk.

Max Stirner
07-11-05, 18:17
Geplaatst door ~Panthera~
Beetje makkelijk.

Mijn broer heeft nog nooit zijn poot gebroken.
Ik ook niet.
Snap niet dat anderen dat wel overkomt.

:moe:


Als Jantje en Pietje 100 x van een muurtje springen en Jantje breekt 100 x zijn poot en Pietje 100 x niet, zal Jantje misschien wel niet beter verdiend hebben. Wellicht springt ie niet goed.

Maar t kan natuurlijk ook toeval zijn. Of het is de schuld van het muurtje.

~Panthera~
07-11-05, 18:29
Geplaatst door Max Stirner
Als Jantje en Pietje 100 x van een muurtje springen en Jantje breekt 100 x zijn poot en Pietje 100 x niet, zal Jantje misschien wel niet beter verdiend hebben. Wellicht springt ie niet goed.

Maar t kan natuurlijk ook toeval zijn. Of het is de schuld van het muurtje.


Of Pietje is een sukkel. :hihi:

tr_imparator
07-11-05, 19:39
Wat zijn nou de oorzaken van die rellen ?


(sry need an update)

tr_imparator
07-11-05, 19:44
Geplaatst door Max Stirner
Als Jantje en Pietje 100 x van een muurtje springen en Jantje breekt 100 x zijn poot en Pietje 100 x niet, zal Jantje misschien wel niet beter verdiend hebben. Wellicht springt ie niet goed.

Maar t kan natuurlijk ook toeval zijn. Of het is de schuld van het muurtje.


ik denk eerder aan osteogenesis imperfecta bij jantje.

~Panthera~
07-11-05, 20:19
Geplaatst door tr_imparator
ik denk eerder aan osteogenesis imperfecta bij jantje.



Die botjes van Jantje toch he ? :hihi:

Max Stirner
07-11-05, 20:46
Geplaatst door tr_imparator
ik denk eerder aan osteogenesis imperfecta bij jantje.


:D

Juliette
07-11-05, 21:32
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Tuig van de richel is het, dit agressieve zooitje vandalen.
Wat een giller dat er nota bene nog wordt geopperd dat ze een punt zouden hebben. Omdat ze zo graag willen toetreden tot de grijze massa en hard werken, meedraaien in de samenleving.

Bwoehoehoehahahaha....

Je maakt er een karikatuur van. Bedoel je met 'dit agressieve zootje' iedereen die in die wijken woont of enkel de relschoppers?

Dat verhaal over 'werk willen' is een algemene analyse van vele allochtonen in dat soort achterstandswijken. Jij verengt die tot enkel de relschoppers die niet zouden willen werken. Alles op één hoop.

Wat doe je dan met de anderen die geen rel schoppen en evengoed geen werk vinden. Maar die bezorgen geen last natuurlijk. Je ziet ze ook niet. En wat je niet ziet is geen probleem.

M'n moeder speelde altijd een spelletje met me toen ik een babytje was. Ze verstopte zicxh achter haar handen. Ik schrok me rot. Toen kwam ze weer tevoorschijn. Ik blij. 'Kiekeboe' heette het. Want ik, als uk van een aantal maanden dacht dat, omdat ik r niet zag ze echt weg was. Is een beetje hetzelfde principe.

tr_imparator
07-11-05, 22:49
Geplaatst door Juliette

M'n moeder speelde altijd een spelletje met me toen ik een babytje was. Ze verstopte zicxh achter haar handen. Ik schrok me rot. Toen kwam ze weer tevoorschijn. Ik blij. 'Kiekeboe' heette het. Want ik, als uk van een aantal maanden dacht dat, omdat ik r niet zag ze echt weg was. Is een beetje hetzelfde principe.


indrukwekkend voorbeeld :D