PDA

Bekijk Volledige Versie : Fatwa over geweld Franse moslims



Dolle Fatima
07-11-05, 19:53
Fatwa over geweld Franse moslims
De Unie van de Franse Islamitische Organisaties (UOIF), een van de grootste Franse moslimorganisaties, heeft de rellen in de voorsteden van Parijs scherp veroordeeld.

Fatwa
De groepering heeft een fatwa, een religieus bevel, uitgevaardigd om zo snel mogelijk een eind te maken aan het geweld. De UOIF haalde voor de fatwa een citaat uit de koran aan.

Goddelijke genade
"Het is elke moslim die de goddelijke genade en vreugde zoekt verboden om deel te nemen aan acties tegen persoonlijke of openbare eigendommen of die kunnen leiden tot een aanval op iemands leven'', aldus het decreet.

Noord-Afrika
De Franse regering heeft organisaties van moslims verweten dat zij jongeren tot geweld aansporen. Veel allochtone jongeren in de verpauperde wijken zijn afkomstig uit Noord-Afrikaanse landen.

Dolle Fatima
07-11-05, 19:54
:lol:

wat voor zin heeft dat nou weer????

Zwarte Schaap
07-11-05, 20:05
Geplaatst door Dolle Fatima
:lol:

wat voor zin heeft dat nou weer????

U commandeert, wij knielen.

Maar wie spreekt de jongeren uit afrikaanse en uit andere kolonien aan.

Rocky
07-11-05, 20:07
Geplaatst door Dolle Fatima
:lol:

wat voor zin heeft dat nou weer????

Ik weet ook niet of het zou helpen, daar die jongeren niet praktiserende moslims zijn.

Dolle Fatima
07-11-05, 20:08
Geplaatst door Rocky
Ik weet ook of niet het zou helpen, daar die jongeren niet praktiserende moslims zijn.

Precies
Als ze al niet naar hun eigen ouders luisteren. waarom zouden ze dan naar een of andere commissie gaan luisteren.

gh.wille
07-11-05, 20:38
Geplaatst door Rocky
Ik weet ook niet of het zou helpen, daar die jongeren niet praktiserende moslims zijn.

Indd. ze storen zich aan GOD noch Gebod !
:schok:

waterfiets
07-11-05, 22:24
Geplaatst door Dolle Fatima
:lol:

wat voor zin heeft dat nou weer????

Ik zou ook niet willen beweren dat het geen zin heeft. Behalve mensen opsluiten kan je ze toch ook op hun redelijkheid aanspreken?