PDA

Bekijk Volledige Versie : Marijnissen vreest overslaan Franse rellen



Derrick
08-11-05, 16:53
di 8 nov 2005, 16:02

Marijnissen vreest overslaan Franse rellen


DEN HAAG - SP-leider Marijnissen wil van het kabinet een reactie op rellen van allochtone jongeren in de Franse voorsteden. Marijnissen vreest dat wat nu in Parijs en andere Franse steden gebeurt „niet aan ons land voorbij zal gaan als de tijd daar is”.

„Integratie en respect voor de gelijkwaardigheid van mensen zijn geen vrijblijvende zaak. Wie brandhaaarden creëert moet niet opkijken dat er puinhopen ontstaan”, stelt hij. „Niks te verliezen hebben, zich buitengesloten voelen en gebrek aan perspectief op verbetering” zijn volgens hem de oorzaken van de problemen.

Marijnissen heeft dinsdag in de Tweede Kamer om een brief van het kabinet gevraagd over de Franse geweldsexplosie. Vervolgens wil hij een debat over de vraag of het kabinet voldoende doet om deze problemen in Nederland te voorkomen.

Los van het verzoek van Marijnissen laat VVD-minister Kamp van Defensie zich in zijn internetdagboek uit over de Franse rellen. Volgens hem zijn de veelal uit Noord-Afrika afkomstige jongeren gefrustreerd over hun gebrek aan perspectief in de maatschappij.

„De eerste, natuurlijke en noodzakelijke reactie op rellen is hard aanpakken van de veroorzakers”, aldus Kamp. „Maar de uiteindelijke oplossing moet komen van een andere reactie: extra inspanningen om de positie van immigranten te verbeteren. Dat laatste lukt naar mijn overtuiging alleen in combinatie met een streng toelatings- en uitzettingsbeleid.”

echnaton
08-11-05, 18:35
Ik denk dat de rellen niet zullen overslaan naar Nederland. De afgelopen jaren is velen al duidelijk geworden wat er in dat geval kan gebeuren.

Sallahddin
08-11-05, 19:03
Geplaatst door Derrick
di 8 nov 2005, 16:02

Marijnissen vreest overslaan Franse rellen


DEN HAAG - SP-leider Marijnissen wil van het kabinet een reactie op rellen van allochtone jongeren in de Franse voorsteden. Marijnissen vreest dat wat nu in Parijs en andere Franse steden gebeurt „niet aan ons land voorbij zal gaan als de tijd daar is”.

„Integratie en respect voor de gelijkwaardigheid van mensen zijn geen vrijblijvende zaak. Wie brandhaaarden creëert moet niet opkijken dat er puinhopen ontstaan”, stelt hij. „Niks te verliezen hebben, zich buitengesloten voelen en gebrek aan perspectief op verbetering” zijn volgens hem de oorzaken van de problemen.

Marijnissen heeft dinsdag in de Tweede Kamer om een brief van het kabinet gevraagd over de Franse geweldsexplosie. Vervolgens wil hij een debat over de vraag of het kabinet voldoende doet om deze problemen in Nederland te voorkomen.

Los van het verzoek van Marijnissen laat VVD-minister Kamp van Defensie zich in zijn internetdagboek uit over de Franse rellen. Volgens hem zijn de veelal uit Noord-Afrika afkomstige jongeren gefrustreerd over hun gebrek aan perspectief in de maatschappij.

„De eerste, natuurlijke en noodzakelijke reactie op rellen is hard aanpakken van de veroorzakers”, aldus Kamp. „Maar de uiteindelijke oplossing moet komen van een andere reactie: extra inspanningen om de positie van immigranten te verbeteren. Dat laatste lukt naar mijn overtuiging alleen in combinatie met een streng toelatings- en uitzettingsbeleid.”





Let's rock Holland....we will ...we will rock you...Kleine revoluties zijn soms nodig om gehoord en gerespecteerd te kunnen en natuurlijk dingen te veranderen...om gelijkwaardigheid en blalabla te krijgen...misschien niet op de Franse manier,gewoon anders...





Even serieus zijn: weet je dat:
US forces"used chemical weapons"during assault on city of Fallujah???...
Voor meer info:ga naar:
www.Islamicity.com,click op :US forces "used chemical weapons"...,zo word je gelinkt naar"The Article" of The independent,waarin staat vermeld,o.a.,dat er een documentaire over deze onderwerp wordt uitgezonden op Rainews24,en wel vanavond!
Check ook:www.rainews24.it...daar zou je in principe verschrikkelijke Foto's te zien krijgen v.verbrande slachtoffers....
P.S.:Voor Gevoelige mensen AFGERADEN!

~Panthera~
08-11-05, 19:03
„Integratie en respect voor de gelijkwaardigheid van mensen zijn geen vrijblijvende zaak. Wie brandhaaarden creëert moet niet opkijken dat er puinhopen ontstaan”, stelt hij. „Niks te verliezen hebben, zich buitengesloten voelen en gebrek aan perspectief op verbetering” zijn volgens hem de oorzaken van de problemen.


:handbang:

En, zoals gewoonlijk, heeft ie weer eens gelijk. :D

Net zoals hij 20 jaar geleden al zei, dat als je vanaf het begin dat mensen hier komen, je een normaal spreidingsbeleid HAD gevoerd, je geen ghetto's had gecreerd. :roken:

Maar ja, toen moest ie zo nodig voor communist en Mao'ist uitgemaakt worden. :rolleyes:

Tomas
08-11-05, 19:06
Geplaatst door ~Panthera~
„Integratie en respect voor de gelijkwaardigheid van mensen zijn geen vrijblijvende zaak. Wie brandhaaarden creëert moet niet opkijken dat er puinhopen ontstaan”, stelt hij. „Niks te verliezen hebben, zich buitengesloten voelen en gebrek aan perspectief op verbetering” zijn volgens hem de oorzaken van de problemen.


:handbang:

En, zoals gewoonlijk, heeft ie weer eens gelijk. :D

Net zoals hij 20 jaar geleden al zei, dat als je vanaf het begin dat mensen hier komen, je een normaal spreidingsbeleid HAD gevoerd, je geen ghetto's had gecreerd. :roken:

Maar ja, toen moest ie zo nodig voor communist en Mao'ist uitgemaakt worden. :rolleyes:

Nee, hij werd voornamelijk voor racist uitgemaakt. En als een minister zoiets nu zou voorstellen zijn de reacties nog steeds niet zo heel veel anders.

Tomas
08-11-05, 19:09
Geplaatst door Derrick
„Niks te verliezen hebben, zich buitengesloten voelen en gebrek aan perspectief op verbetering” zijn volgens hem de oorzaken van de problemen.


Dat ben ik wel met 'm eens. Maar daar de oorzaak weer van is het gebrek aan scholing en integratie.

We zullen om dit tegen te gaan op een of andere manier laaggeschoold werk moeten kunnen bieden en daar dan bij de notie dat dat niet minderwaardig of uitzichtsloos is. Ook moet je dus het idee dat je met bijna mavo-2 je een ferrari zou kunen veroorloven wegnemen.

~Panthera~
08-11-05, 19:11
Geplaatst door Tomas
Nee, hij werd voornamelijk voor racist uitgemaakt. En als een minister zoiets nu zou voorstellen zijn de reacties nog steeds niet zo heel veel anders.


Komt omdat NU de intensies anders zijn.

Die van Wilders kun je wel raden, neem ik aan.
Zijn nl niet te vergelijken met die van Marijnissen.

Sallahddin
08-11-05, 19:11
Geplaatst door ~Panthera~
„Integratie en respect voor de gelijkwaardigheid van mensen zijn geen vrijblijvende zaak. Wie brandhaaarden creëert moet niet opkijken dat er puinhopen ontstaan”, stelt hij. „Niks te verliezen hebben, zich buitengesloten voelen en gebrek aan perspectief op verbetering” zijn volgens hem de oorzaken van de problemen.


:handbang:

En, zoals gewoonlijk, heeft ie weer eens gelijk. :D

Net zoals hij 20 jaar geleden al zei, dat als je vanaf het begin dat mensen hier komen, je een normaal spreidingsbeleid HAD gevoerd, je geen ghetto's had gecreerd. :roken:

Maar ja, toen moest ie zo nodig voor communist en Mao'ist uitgemaakt worden. :rolleyes:





:fpetaf:

Tomas
08-11-05, 19:26
Geplaatst door ~Panthera~
Komt omdat NU de intensies anders zijn.

Die van Wilders kun je wel raden, neem ik aan.
Zijn nl niet te vergelijken met die van Marijnissen.

Verpspreiden is verspreiden. Maakt niet uit wat de vermeende intenties zijn. Die verzin je er alleen bij om weer "racisme" te kunnen roepen.

~Panthera~
08-11-05, 19:35
Geplaatst door Tomas
Verpspreiden is verspreiden. Maakt niet uit wat de vermeende intenties zijn. Die verzin je er alleen bij om weer "racisme" te kunnen roepen.


Ik verzin helemaal niks.
Dat doe jij zelf al prima zo te zien, heb je mij niet voor nodig.

Tomas
08-11-05, 19:39
Geplaatst door ~Panthera~
Ik verzin helemaal niks.
Dat doe jij zelf al prima zo te zien, heb je mij niet voor nodig.

Nee hoor. Jij begint met je "jaaaaa, maar de intenties zijn nu anders!" gelul. Dus ik mag lekker weer "racist!" roepen.

Ik snap wel dat je de consequenties van je eigen geredeneer niet altijd kan volgen.

Het echte probleem is echter wel hoe je kunt verspreiden zonder echt racistische of discriminerende maatregelen te nemen. Wat de intenties dan ook mogen zijn.

Tomas
08-11-05, 19:41
Geplaatst door echnaton
Ik denk dat de rellen niet zullen overslaan naar Nederland. De afgelopen jaren is velen al duidelijk geworden wat er in dat geval kan gebeuren.

Je bedoelt hiermee de tegenreacties zoals moskeen afbranden enzo? Ik vraag mij ook de hele tijd af hoe dat nu in frankrijk zit. Weet iemand dat zo?

~Panthera~
08-11-05, 20:12
Geplaatst door Tomas
Het echte probleem is echter wel hoe je kunt verspreiden zonder echt racistische of discriminerende maatregelen te nemen. Wat de intenties dan ook mogen zijn.

Het discriminerende zat al in het feit, dat men toen maar "aannam" dat allochtonen altijd ALLEEN maar de goedkopere woningen wilden.
Er werd ze toen nl nooit iets gevraagd, men propte ze er, vanuit de gemeentes, dus maar gewoon in.
Hadden ze dat aangepakt zoals bij "iedereen", dan had de so called spreiding "natuurlijk" gegaan.

Soldim
08-11-05, 20:39
Geplaatst door Tomas
Je bedoelt hiermee de tegenreacties zoals moskeen afbranden enzo? Ik vraag mij ook de hele tijd af hoe dat nu in frankrijk zit. Weet iemand dat zo?

De meeste van die jongens die rellen hebben nog nooit van hun leven een moskee van binnen gezien.

Tomas
08-11-05, 20:43
Geplaatst door Soldim
De meeste van die jongens die rellen hebben nog nooit van hun leven een moskee van binnen gezien.

Dat soort details maakt meestal niet zoveel uit in dit soort situaties. Ik denk dat in nl met dergelijke rellen dat geen rol van betekenis zou spelen. Er zouden tegenreacties ontstaan en een moskee zou daarbij zitten denk ik.

Tomas
08-11-05, 20:45
Geplaatst door ~Panthera~
Het discriminerende zat al in het feit, dat men toen maar "aannam" dat allochtonen altijd ALLEEN maar de goedkopere woningen wilden.
Er werd ze toen nl nooit iets gevraagd, men propte ze er, vanuit de gemeentes, dus maar gewoon in.
Hadden ze dat aangepakt zoals bij "iedereen", dan had de so called spreiding "natuurlijk" gegaan.

Als het een relevante optie was geweest had een "gastareider" van toendertijd echt wel voor een duurder huis in een duurdere wijk gekozen. Er werd toen niet gepropt. Er werd aangeboden wat haalbaar was. En gekozen wat wenselijk was. Net als nu.

echnaton
08-11-05, 20:52
Geplaatst door Tomas
Je bedoelt hiermee de tegenreacties zoals moskeen afbranden enzo? Ik vraag mij ook de hele tijd af hoe dat nu in frankrijk zit. Weet iemand dat zo?

Ja, ik denk dat ze het hier niet meer durven, na alles wat er de laatste jaren gebeurd is.

~Panthera~
08-11-05, 20:53
Geplaatst door Tomas
Als het een relevante optie was geweest had een "gastareider" van toendertijd echt wel voor een duurder huis in een duurdere wijk gekozen. Er werd toen niet gepropt. Er werd aangeboden wat haalbaar was. En gekozen wat wenselijk was. Net als nu.


Jij woont duidelijk niet in Haarlem, daar werdt wel degelijk gepropt.
En met dat beleid zijn ze een aantal jaren geleden behoorlijk op hun bek gegaan.
Met een andere burgemeester is de koers toen radicaal om gegaan, en ging het ineens een stuk beter (ja, gek he ? ) maar toen kwam de VVD weer in de raad en ja, kijk eens aan, verdomd het begon weer.
Shit, waar zou dat toch aan liggen ? dat er ineens niemand meer te vinden is voor een duurder huis als de gemeenteraad van samenstelling veranderd ?
Maak je mij niet wijs, dan zouden ze dus eerder die woningen ook niet willen hebben.

MaRiaH
08-11-05, 21:05
Belachelijk dat Marijnissen dit impliceert: hij speelt in op angst.. hij wil zieltjes winnen en dergelijke uitspraken vind ik zeer negatief.

Je kunt de situatie van ned. allochtonen voor geen meter vergelijken met de franse.
Als een stel gekken het hier in zijn hoofd haalt omdat ze zo graag rellen.. dan (zelfcensuur)

Anyway, ik ga me hier niet druk om maken.
Alsof we in ned. zulke ghetto's hebben als in France..
gewoon een lachertje.. :haha:

Tomas
08-11-05, 21:09
Geplaatst door MaRiaH
Belachelijk dat Marijnissen dit impliceert: hij speelt in op angst.. hij wil zieltjes winnen en dergelijke uitspraken vind ik zeer negatief.

Je kunt de situatie van ned. allochtonen voor geen meter vergelijken met de franse.
Als een stel gekken het hier in zijn hoofd haalt omdat ze zo graag rellen.. dan (zelfcensuur)

Anyway, ik ga me hier niet druk om maken.
Alsof we in ned. zulke ghetto's hebben als in France..
gewoon een lachertje.. :haha:

Ach, jij wil alleen maar geciteerd worden in de krant.

MaRiaH
08-11-05, 21:35
Geplaatst door Tomas
Ach, jij wil alleen maar geciteerd worden in de krant.

:haha:

welke krant?? vertel...

nee zonder flauwekul..
In nederland hebben Moslims een hele andere positie in de samenleving dan in Frankrijk..

En dan wil ik helemaal niet schrijnende gevallen tekort doen, maar die heb je ook onder autochtonen genoeg. Ik ga ook helemaal geen problemen ontkennen.

De gevolgen zouden niet te overzien zijn als hier de pleuris uitbreekt, denk ik, omdat namelijk een groot deel van de autochtonen ook vreselijk ontevreden zijn over hun positie.

Terecht vroeg jij je ook af hoe dat in Frankrijk zit.

Ik vind het gewoon een soort van gniffelende self-fulfilling prophecy van Jan om dit zo te brengen..
gewoon niet kosher.. :rolleyes:

Tomas
08-11-05, 21:45
Geplaatst door MaRiaH
:haha:

welke krant?? vertel...

nee zonder flauwekul..
In nederland hebben Moslims een hele andere positie in de samenleving dan in Frankrijk..

En dan wil ik helemaal niet schrijnende gevallen tekort doen, maar die heb je ook onder autochtonen genoeg. Ik ga ook helemaal geen problemen ontkennen.

De gevolgen zouden niet te overzien zijn als hier de pleuris uitbreekt, denk ik, omdat namelijk een groot deel van de autochtonen ook vreselijk ontevreden zijn over hun positie.

Terecht vroeg jij je ook af hoe dat in Frankrijk zit.

Ik vind het gewoon een soort van gniffelende self-fulfilling prophecy van Jan om dit zo te brengen..
gewoon niet kosher.. :rolleyes:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=160768

Maargoed, ik weet het niet. Het is volgens mij ook heel moeilijk om zoiets te vergelijken.

mark61
08-11-05, 23:31
Geplaatst door ~Panthera~
Jij woont duidelijk niet in Haarlem, daar werdt wel degelijk gepropt.
En met dat beleid zijn ze een aantal jaren geleden behoorlijk op hun bek gegaan.
Met een andere burgemeester is de koers toen radicaal om gegaan, en ging het ineens een stuk beter (ja, gek he ? ) maar toen kwam de VVD weer in de raad en ja, kijk eens aan, verdomd het begon weer.
Shit, waar zou dat toch aan liggen ? dat er ineens niemand meer te vinden is voor een duurder huis als de gemeenteraad van samenstelling veranderd ?
Maak je mij niet wijs, dan zouden ze dus eerder die woningen ook niet willen hebben.

Kweenie hoe het in Haarlem ging, maar in de steden die ik ken kan je of een huis in de vrije sector zoeken, duur dus, of je inschrijven bij een woningbouwvereniging. Het ligt voor de hand dat de meeste allo's een zo goedkoop mogelijk huis willen. Vervolgens krijg je alleen huursubsidie als je a) niet veel verdient en b) de huur van je huis niet te hoog is in verhouding tot je inkomen. Dan komen alle armen vanzelf in goedkope huizen.

Er valt dus niets te spreiden, tenzij je doorzonwoningen voor armen gaat betalen. Dus armen wonen bij elkaar in goedkope buurten. Als je dan ook nog meer kinderen maakt dan er in het huis passen, dan heb je een probleem. Misschien dat al die jongeren daarom de godganse dag op straat rondhangen. Omdat ze geen eigen kamer hebben. Tis leuk dat je veel kinderen wilt hebben, maar dat moet je dan wel kunnen betalen.

Ik vraag me dan ook af hoe slecht die woningen in de banlieus zijn. Ik geloof er geen ruk van. Dat in dergelijke wijken de portieken smerig worden gemaakt, gesloopt, de liften worden bezeken en afgebrand door de bewoners zelf, dat weet ik daarentegen zeker. Dat zie je in o.a. Utrecht en Den Haag ook. En in Istanboel bijvoorbeeld. :) Das niemands schuld behalve die van de daders/bewoners zelf.