PDA

Bekijk Volledige Versie : Het is gebeurt, racistenwethouder Pastors moet oppleuren.



Zwarte Schaap
08-11-05, 20:39
Wethouder Pastors moet opstappen

ROTTERDAM - Wethouder Pastors van Leefbaar Rotterdam moet van de gemeenteraad opstappen. Dinsdag nam de raad een motie van wantrouwen met 23 tegen twintig stemmen aan. De motie was ingediend door GroenLinks.

GroenLinks wilde dinsdag opheldering over uitlatingen van Pastors in het informatieblad van het Dekenaat Rijnmond. Hij zei daarin onder meer dat moslims vaak hun religie gebruiken als reden voor hun gedrag en om zich van de maatschappij af te keren. Pastors had sinds maart een spreekverbod: hij mocht alleen over moslims spreken als het te maken had met zijn portefeuille Fysieke Infrastructuur.

Het CDA vond dat Pastors die afspraak schond. „Wij hadden een afspraak. En dan kan het niet dat de burgemeester achteraf zegt dat Pastors het interview in het parochieblad deed als lijsttrekker”, aldus fractievoorzitter H. van den Born.

De man die na de dood van Pim Fortuyn de leiding overnam bij Leefbaar Rotterdam, gaf zelf aan dat hij „als mens” sprak met het blad en dat hij zijn visie gaf op zijn geloofsbeleving. Pastors is van huis uit katholiek. Zijn moeder stuurde hem voor het raadsdebat een sms-je met de boodschap dat ze een kaarsje voor hem zou branden.

Nadat de meerderheid van de gemeenteraad had aangegeven dat deze wethouder moest vertrekken, toonde Pastors zich teleurgesteld. „Ik baal en vind het vreselijk. Ik heb vanaf het begin hard gevochten voor het collegebeleid.” Coalitiepartner CDA noemde hij onbetrouwbaar. „Het zijn drie jaar draaikonten geweest en nu zijn ze plotseling standvastig.” Fractievoorzitter R. Sörensen vond het een schande en sprak van „een opzet van links” waarin coalitiepartij CDA verraad pleegde en meeging.

Collega-wethouder Geluk (CDA) zei dat ook hij teleurgesteld was in de afloop van het debat. „Ik vind het jammer dat de raad een gewaardeerd collega naar huis heeft gestuurd”, maar volgens Geluk kon zijn fractie niet anders. „De fractie moest een keuze maken. Als al enkele keren is gewaarschuwd, moet je wel deze stap nemen anders verlies je je geloofwaardigheid.”

Geluk zei te hopen dat de twee overgebleven wethouders van Leefbaar Rotterdam, Van den Anker (Veiligheid en Volksgezondheid) en Van Sluis (Haven en Economie) na het vertrek van Pastors aanblijven. „Ik hoop dat we door kunnen gaan. Er is immers geen vertrouwenscrisis naar het college toe. Het ging om een persoon.”

Leefbaar Rotterdam komt woensdag bijeen om over de ontstane situatie te praten. Burgemeester Opstelten praat diezelfde dag met alle fractievoorzitters.

Pastors kondigde aan dat hij zich niet de mond laat snoeren door de gebeurtenissen. „Ik zeg wat ik wil zeggen. Daar ga ik mee door. We willen de verkiezingen winnen. De bal ligt nu bij de Rotterdammers”, verwees hij naar de verkiezingen die volgend jaar plaatsvinden. Pastors is recent verkozen tot lijsttrekker van Leefbaar Rotterdam.

Bron: Telegraaf 08/11/05

Orakel
08-11-05, 20:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wethouder Pastors moet opstappen

Fractievoorzitter R. Sörensen vond het een schande en sprak van „een opzet van links” waarin coalitiepartij CDA verraad pleegde en meeging.


Mooi. Vervroegde verkiezingen dus in Rotjeknor, als ie ze grote bek waar maakt tenminste. Je coaltiepartij van verraad betichten kan maar tot 1 conclusie leiden, of zoals ze dat in Rotterdam zeggen: opzoutuh!

~Panthera~
08-11-05, 20:49
Geplaatst door Orakel
Mooi. Vervroegde verkiezingen dus in Rotjeknor, als ie ze grote bek waar maakt tenminste. Je coaltiepartij van verraad betichten kan maar tot 1 conclusie leiden, of zoals ze dat in Rotterdam zeggen: opzoutuh!


En dan het CDA ook nog bijna "links" noemen. :haha:

Die gast spoort niet. :blowen:

jan1974
08-11-05, 20:51
Geplaatst door ~Panthera~
En dan het CDA ook nog bijna "links" noemen. :haha:

Die gast spoort niet. :blowen:
Het is niet echt een rechtse actie van het CDA.

~Panthera~
08-11-05, 20:54
Geplaatst door jan1974
Het is niet echt een rechtse actie van het CDA.


Dit bedoel ik, nu ineens kunnen ze niet voor zichzelf lullen bij het CDA ? :moe:

Linkse complotten overal ! :schok:
Doe ff gezond. :zweep:

jan1974
08-11-05, 20:58
Geplaatst door ~Panthera~
Dit bedoel ik, nu ineens kunnen ze niet voor zichzelf lullen bij het CDA ? :moe:

Linkse complotten overal ! :schok:
Doe ff gezond. :zweep:
Nee, Pim had het over de linkse kerk ===> DOOD.
Theo had het over de politiek correcte gedachtenpolitie ===> DOOD

Ik zeg niet dat het een bewust complot is, maar als je rechts bent dan word je niet geaccepteerd in Nederland.

delirious
08-11-05, 21:00
Geplaatst door ~Panthera~
Dit bedoel ik, nu ineens kunnen ze niet voor zichzelf lullen bij het CDA ? :moe:

Linkse complotten overal ! :schok:
Doe ff gezond. :zweep:

:hihi: Tell 'm Panthero.

et_2000nl
08-11-05, 21:02
Jezus wat is die Pastors een huilebalk. Het lijkt wel een zijn slachtoffer rol exploiterende marokkaan die hij zelf zo graag stereo typeerd.

Hij is gewoon volgens geheel democratische wijze de laan uitgestuurd. Mede en dus dankzij coalitie partner CDA.

Volgens de huidige opinie peilingen in Rdam stevent de PvdA af op een grote overwinning. Leefbaar Rotterdam zal net zo als hun LPF broeders als een kaartenhuis in elkaar donderen.

Zo, nu kan ie weer bij Nova gaan janken dat het allemaal niet gezegd mag worden in Nederland, voorlopig heeft ie ff niks anders te doen....

Zwarte Schaap
08-11-05, 21:05
Saillant detail, de vorige keer dat er een motie van wantrouwen tegen Pastors is ingediend is hij gered door een Turk (Alatin hupeldepup) van het CDA.

Orhan Kaya (ook van Turkse afkomst en lijsttrekker van groen-links), ik weet dat je meeleest, super gozer, ik ben trots op je. Volksmenners en Parasieten moet je zo aanpakken.

rafiq
08-11-05, 21:06
Zo, nu eerst een Bavaria....

David
08-11-05, 21:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Orhan Kaya (ook van Turkse afkomst en lijsttrekker van groen-links), ik weet dat je meeleest, super gozer, ik ben trots op je. Volksmenners en Parasieten moet je zo aanpakken.


Zo is dat Schaap! Ik ben het van harte met je eens! :handbang:

~Panthera~
08-11-05, 21:14
Geplaatst door rafiq
Zo, nu eerst een Bavaria....

:lol:

et_2000nl
08-11-05, 21:19
Geplaatst door rafiq
Zo, nu eerst een Bavaria....

Ik neem er een marokkaanse thee op.... Net als bier, een diepgele kleur en mits goed ingeschonken voorzien van een witte kraag....

jan1974
08-11-05, 21:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Saillant detail, de vorige keer dat er een motie van wantrouwen tegen Pastors is ingediend is hij gered door een Turk (Alatin hupeldepup) van het CDA.

Orhan Kaya (ook van Turkse afkomst en lijsttrekker van groen-links), ik weet dat je meeleest, super gozer, ik ben trots op je. Volksmenners en Parasieten moet je zo aanpakken.
Kinderachtig om iemand om zijn uitlatingen weg te sturen.

rafiq
08-11-05, 21:27
I am not a racist. I am against every form of racism and segregation, every form of discrimination. I believe in human beings, and that all human beings should be respected as such, regardless of their color."
Malcolm X.

"I want Dr. King to know that I didn't come to Selma to make his job difficult. I really did come thinking I could make it easier. If the white people realize what the alternative is, perhaps they will be more willing to hear Dr. King." Malcolm X, in a conversation with Mrs. Coretta Scott King.


"Sitting at the table doesn’t make you a diner. You must be eating some of what’s on that plate. Being here in America doesn’t make you an American. Being born here in America doesn’t make you an American."
"The Ballot or the Bullet," speech, April 3 1964, Cleveland, Ohio (published in Malcolm X Speaks, ch. 3, 1965).

peyote
08-11-05, 21:34
CDA & GL maken weer hun politieke tegenstanders monddood, het CDA is blijkbaar alweer gewend aan de macht. Als leefbaar rotterdam het een beetje handig weet te spelen zal deze actie ze een groot aantal zetels opleveren.

et_2000nl
08-11-05, 21:46
Geplaatst door peyote
CDA & GL maken weer hun politieke tegenstanders monddood, het CDA is blijkbaar alweer gewend aan de macht. Als leefbaar rotterdam het een beetje handig weet te spelen zal deze actie ze een groot aantal zetels opleveren.

Nope, vrees het niet, de LPF geschiedenis zal zich herhalen. Kiezers hebben namelijk een hekel aan mensen die zich niet aan hun afspraken houden. Je knut het niet met die afspraak eens zijn, dan had Leefbaar Rotterdam eerder zijn conclusies moeten trekken, bij het maken van die afspraak. Niet gaan huilebalken.

Zwarte Schaap
08-11-05, 21:56
Geplaatst door David
Zo is dat Schaap! Ik ben het van harte met je eens! :handbang:

Hahaha...eindelijk na zoveel ruzies. Hahaha, kuthomo.

jan1974
08-11-05, 22:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hahaha...eindelijk na zoveel ruzies. Hahaha, kuthomo.
Pastors brengt mensen bijelkaar.

Kersjebo
08-11-05, 22:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hahaha...eindelijk na zoveel ruzies. Hahaha, kuthomo.

Mannenliefde.

:love:

(klikken Schaap, klikken)

TonH
08-11-05, 23:06
Geplaatst door peyote
CDA & GL maken weer hun politieke tegenstanders monddood, het CDA is blijkbaar alweer gewend aan de macht. Als leefbaar rotterdam het een beetje handig weet te spelen zal deze actie ze een groot aantal zetels opleveren.

Wanneer was de vorige keer? Wie wordt er monddood gemaakt. Ik zag Pastors vanavond nog tanden zitten te knarsen bij Nova. En tegen het eind van de middag hoorde ik hem alle volksvertegenwoordigers die tegen hem hadden gestemd de dood toewensen. Da's pas monddood maken.

Zwarte Schaap
08-11-05, 23:09
Geplaatst door Kersjebo
Mannenliefde.

:love:

(klikken Schaap, klikken)

Hij kan wel een valse nicht en een teringhomo zijn, maar ik vertrouw hem meer dan jou.

delirious
09-11-05, 00:30
Ik kende die hele Pastors asshole niet, totdat ZS er sommige topics over hem had geopend.
Ik zag hem net bij die twee fossielen B&vD. Het is inderdaad een viezerik die flink aan het zweten was.
B confronteerde hem met de aanklacht van een Moskee in A'dam.
Pastors antwoorde; de arrogantie van de Amsterdammers is tot aan de Marokkanen doorgedrongen.
En die freak was wethouder?

~Panthera~
09-11-05, 00:39
Geplaatst door delirious
Ik kende die hele Pastors asshole niet, totdat ZS er sommige topics over hem had geopend.
Ik zag hem net bij die twee fossielen B&vD. Het is inderdaad een viezerik die flink aan het zweten was.
B confronteerde hem met de aanklacht van een Moskee in A'dam.
Pastors antwoorde; de arrogantie van de Amsterdammers is tot aan de Marokkanen doorgedrongen.
En die freak was wethouder?


de arrogantie van de ?? :schok:

Tabee P ! :fuckit2: opgeruimt staat netjes !

Bel meteen even het Riagg. :vlammen:

delirious
09-11-05, 00:40
Geplaatst door ~Panthera~
de arrogantie van de ?? :schok:

Tabee P ! :fuckit2: opgeruimt staat netjes !

Bel meteen even het Riagg. :vlammen:


Diep he?

~Panthera~
09-11-05, 00:47
Geplaatst door delirious
Diep he?


Unbelieveble. :maf2:

delirious
09-11-05, 00:51
Geplaatst door ~Panthera~
Unbelieveble. :maf2:

Die gasten in de politiek van tegenwoordig is echt gewoon een lachertje.
Hij greep zelfs weer naar de gouwe ouwe Pim sus Pim zo, Pim dit Pim dat.

~Panthera~
09-11-05, 00:54
Geplaatst door delirious
Die gasten in de politiek van tegenwoordig is echt gewoon een lachertje.
Hij greep zelfs weer naar de gouwe ouwe Pim sus Pim zo, Pim dit Pim dat.

O ja, meteen een sentimentel journey. :hihi:
Eerdaags wordt ie gillend afgevoerd richting Riagg.

delirious
09-11-05, 00:59
Geplaatst door ~Panthera~
O ja, meteen een sentimentel journey. :hihi:
Eerdaags wordt ie gillend afgevoerd.

Die gast zou ik nu eens echt graag op zijn bakkes willen slaan.
Zo van wa gij? Pats hier!! Pak aan. :hihi:

~Panthera~
09-11-05, 01:01
Geplaatst door delirious
Die gast zou ik nu eens echt graag op zijn bakkes willen slaan.
Zo van wa gij? Pats hier!! Pak aan. :hihi:


Wel nee joh, waarom zou je je handen vuil maken ? :hihi:
Er is wel een andere gerechtigheid, denk ik. :wijs:

delirious
09-11-05, 01:03
Geplaatst door ~Panthera~
Wel nee joh, waarom zou je je handen vuil maken ? :hihi:
Er is wel een andere gerechtigheid, denk ik. :wijs:

Ik radicaliseer Panthero, stop het.

~Panthera~
09-11-05, 01:04
Geplaatst door delirious
Ik radicaliseer Panthero, stop het.


Is goed, Swa, ik bel.

delirious
09-11-05, 01:07
Geplaatst door ~Panthera~
Is goed, Swa, ik bel.

Toch niet de?
Algemene
Inspectie
Vakkevullen
Dienst

~Panthera~
09-11-05, 01:09
Geplaatst door delirious
Toch niet de?
Algemene
Inspectie
Vakkevullen
Dienst


Kalm maar. :wink: komt allemaal goed.




:gsm: wie zegt u ??

delirious
09-11-05, 01:12
Geplaatst door ~Panthera~
Kalm maar. :wink: komt allemaal goed.




:gsm: wie zegt u ??

Tis die Pinguin, ja die ja! :argwaan:

~Panthera~
09-11-05, 01:19
Geplaatst door delirious
Tis die Pinguin, ja die ja! :argwaan:



Get it ? you got it. :hihi:

truste !

et_2000nl
09-11-05, 08:06
Geplaatst door delirious
Ik kende die hele Pastors asshole niet, totdat ZS er sommige topics over hem had geopend.
Ik zag hem net bij die twee fossielen B&vD. Het is inderdaad een viezerik die flink aan het zweten was.
B confronteerde hem met de aanklacht van een Moskee in A'dam.
Pastors antwoorde; de arrogantie van de Amsterdammers is tot aan de Marokkanen doorgedrongen.
En die freak was wethouder?

Kijk aan, hij is niet alleen een oorlog tegen de moslims begonnen, maar nu ook tegen de amsterdammers. Doet het altijd goed dit soort uitspraken als ie volgens eigen zeggen de landelijke politiek in wil.....

Amsterdam, may I have your votes please?

Pastors, zero points!!!!

Hij wil gaan samenwerken met Eerdmans en Wilders. Kijk aan, Wilders goed voor 1 zetel op dit moment, LPF 0. Dus dat word met z'n 3-en 1 zetel delen. Oftewel, we zullen er van 2 verlost worden. Zie je wel, Allah bestaat!!!!

Wortel
09-11-05, 08:34
Als Rotterdammer die zich hier op Maroc.nl even op de vlakte heeft gehouden vanwege de uitoefening van stille diplomatie en Iftar vieringen, alsmede vieringen des Suikerfeests, moet mij van het hart dat dit een dag is waarop er weer wat hoop gloort op verbeterde verhoudingen tussen moslims en niet-moslims in onze Maastad.

Kort en goed: Pastors had it coming. Ik zag hem gisteren ook bij Barend en van Dorp en mijn voornaamste bezwaar tegen zijn opstelling werd weer eens bevestigd. Hij begrijpt helemaal niets van de bezieling van moslims en weigert dat ook te begrijpen. Vandaaruit appels, peren en bavianen bij elkaar optellen en de hele bliksemse santekraam van achterlijke beeldvorming rondom de Islam is weer compleet.
En daarna maar weer zitten grienen bij B. en vD. dat hij de enige is die zegt waar het op staat. Erg pathetisch en bovendien erg kruiperig richting zijn eigen vermeende eigen achterban. Als volbloed Rotterdammer ken ik de Rotterdammers ook, meneer Pastors.
Dat het voor de man een persoonlijk drama is geloof ik onmiddellijk, maar als je een publiek ambt bekleedt gaat het nu eenmaal niet alleen over de inhoud van wat je zegt, maar bepaalt ook hoe je het zegt
de inhoud van wat je wilt zeggen.

Ga gewoon eens bij Fatima van bij mij om de hoek op de thee, meneer Pastors, en leuter niet over "no go area's" zoals uw illustere voorganger.

wytze
09-11-05, 08:49
Als Amsterdammer wil ik hierbij alle Rotterdammers feliciteren met dit heugelijke feit.
Met een beetje mazzel stappen die andere 2 vandaag ook nog op. Anders hoop ik dat jullie die bende in maart wegvagen. :boer:

observer
09-11-05, 12:58
stadsmarinier gerard spierings uit het oude noorden " sinds de moord op theo van gogh combineren die jongens hun wangedrag met een soort superieur religieus moralisme, crimineeltjes meten zich de taal van de jihad aan, maar dat heb ik nooit serieus genomen. Tusen teksten roepen en iets doen zit een groot verschil"

zoveel anders dan pastors zegt hij niet, immers die beweerde toch ook die combinatie?

Wortel
09-11-05, 13:10
stadsmarinier gerard spierings uit het oude noorden " sinds de moord op theo van gogh combineren die jongens hun wangedrag met een soort superieur religieus moralisme, crimineeltjes meten zich de taal van de jihad aan, maar dat heb ik nooit serieus genomen. Tusen teksten roepen en iets doen zit een groot verschil"

Precies waar deze thema´s door elkaar heen gaan lopen begint het appels, peren en bavianen bij elkaar optellen. Het is helemaal waar wat Spierings hier zegt, zeker waar het gaat over die Jihad-taal. Alleen is Jihad in de zuiver Islamitische zin van het woord iets heel anders dan wat deze tokkies lopen te roepen. De laatsten hebben het dan over een soort mascotte of zelfs fetish waarmee ze hun eigen identiteit en groepseer hooghouden en in essentie is dat precies het tegenovergestelde van wat het woord Jihad binnen de werkelijke Islam daadwerkelijk betekent.
Als Pastors dat had geweten -en hij had dat als wethouder kunnen weten- en daar ook naar had gehandeld, was hij nu niet gehoedjewipt.

Kersjebo
13-11-05, 13:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hij kan wel een valse nicht en een teringhomo zijn, maar ik vertrouw hem meer dan jou.

Nou, hij gaat weer lekker hè? Homo's weer eens aan de beurt.

"Valse nicht en teringhomo" :moe:

En ik een 'niet te vertrouwen' zionist.

En dat uit het toetsenbord van iemand die zo van onderbouwen en argumenten houdt. Of moeten alleen anderen hun beweringen staven en mag jij alles maar blaffen?

Jij notoire homohater, westerlingenhater en anti-semiet.

Hoe voelt dat nou, zo'n enorme blinde vlek?

Kersjebo
13-11-05, 15:17
Geplaatst door sjeng
je begrijpt hem niet, hij is verstoken van soulmates, gevangen inhet materialistische perverse westen, omringd door sletterige blanke meisjes die zijn broeders verlijden, door allerlei vieze rechten waardoor mohammed ineens net zo vatbaar is voor spot als jezus en mozes, waar homo's dezelfde rechten hebben als hetero's. zie je dan niet dat hij lijdt? wat doen wij perverselingen hem toch aan? Biedt je excuus aan!!!

Ach ja.
Typisch geval van de vis die aan de woestijn probeert uit te leggen dat het de schuld van de woestijn is, dat de vis daar niet kan zwemmen.

Zwarte Schaap
13-11-05, 20:30
Geplaatst door Kersjebo
Nou, hij gaat weer lekker hè? Homo's weer eens aan de beurt.

"Valse nicht en teringhomo" :moe:

En ik een 'niet te vertrouwen' zionist.

En dat uit het toetsenbord van iemand die zo van onderbouwen en argumenten houdt. Of moeten alleen anderen hun beweringen staven en mag jij alles maar blaffen?

Jij notoire homohater, westerlingenhater en anti-semiet.

Hoe voelt dat nou, zo'n enorme blinde vlek?

Wat is het verschil met onderstaande?

http://x2.putfile.com/11/31614235352.jpg

Bron: Nieuwste uitgave van de Dikke Van Dale.

Wat moet ik onderbouwen, dat ik david meer vertrouw dan die joker? Ik mag david wel uitschelden en tegen homosexualiteit zijn maar dat zegt niets wat ik van David als mens vind.

et_2000nl
13-11-05, 21:14
Geplaatst door jan1974
Nee, Pim had het over de linkse kerk ===> DOOD.
Theo had het over de politiek correcte gedachtenpolitie ===> DOOD

Ik zeg niet dat het een bewust complot is, maar als je rechts bent dan word je niet geaccepteerd in Nederland.

Het is natuurlijk niet te vergelijken met deze helden, ikonen enz van Nederland.

Ik woon op de westerse olie ---> Irak ---> 100.000 doden
Het westerse kapitalistische systeem is superieur ---> Ik woon in de derde wereld ---> 1.000.000 doden per jaar door honger/dorst/andere uitsluiting.

Hoe bedoel U, selectieve verontwaardiging?

barfly
13-11-05, 21:36
Leefbaar Rotterdam wil Pastors terug in college

Uitgegeven: 13 november 2005 19:00
Laatst gewijzigd: 13 november 2005 19:39
ROTTERDAM - Leefbaar Rotterdam gaat proberen de afgelopen week weggestuurde wethouder Marco Pastors van die partij terug te krijgen in het college van burgemeester en wethouders.

"De PvdA heeft dit weekeinde ingezien dat Pastors volkomen gelijk heeft gehad. Als het ontslag van Pastors in de raad komt, zou de PvdA daartegen kunnen stemmen", aldus fractievoorzitter R. Sörensen van LR zondagavond.

Vertrouwen

Pastors is dinsdag met een motie van wantrouwen weggestuurd uit het Rotterdamse college van LR, CDA en VVD. De wethouder had in het katholieke parochieblad IDee gezegd dat jonge moslims hun gedrag verklaren vanuit hun geloof. De motie was ingediend door GroenLinks. Het CDA zegde eveneens het vertrouwen op in de wethouder en met de steun van de PvdA was er een meerderheid in de raad.

Zaterdag gaf lijsttrekker Peter van Heemst van de PvdA Pastors deels gelijk. Het zou niet goed zijn als moslims hun gedrag goedpraten op basis van hun religie.

Steun

Volgens Sörensen kan Pastors weer terugkeren als hij zijn ontslag nog niet officieel heeft ingediend. De fractievoorzitter weet niet of hij dat al heeft gedaan. Is dat wel het geval, dan kan LR niet veel meer doen. Zo niet dan verwacht Sörensen steun van de PvdA om tegen een ontslagprocedure te stemmen.

Sörensen meldde zondag ook dat Pastors aangifte heeft gedaan bij de politie van bedreigingen in e-mails.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/625128/11/Leefbaar_Rotterdam_wil_Pastors_terug_in_college.ht ml)

Ik zie een relletje ontstaan :)

et_2000nl
13-11-05, 21:50
Geplaatst door barfly
Leefbaar Rotterdam wil Pastors terug in college

Uitgegeven: 13 november 2005 19:00
Laatst gewijzigd: 13 november 2005 19:39
ROTTERDAM - Leefbaar Rotterdam gaat proberen de afgelopen week weggestuurde wethouder Marco Pastors van die partij terug te krijgen in het college van burgemeester en wethouders.

"De PvdA heeft dit weekeinde ingezien dat Pastors volkomen gelijk heeft gehad. Als het ontslag van Pastors in de raad komt, zou de PvdA daartegen kunnen stemmen", aldus fractievoorzitter R. Sörensen van LR zondagavond.

Vertrouwen

Pastors is dinsdag met een motie van wantrouwen weggestuurd uit het Rotterdamse college van LR, CDA en VVD. De wethouder had in het katholieke parochieblad IDee gezegd dat jonge moslims hun gedrag verklaren vanuit hun geloof. De motie was ingediend door GroenLinks. Het CDA zegde eveneens het vertrouwen op in de wethouder en met de steun van de PvdA was er een meerderheid in de raad.

Zaterdag gaf lijsttrekker Peter van Heemst van de PvdA Pastors deels gelijk. Het zou niet goed zijn als moslims hun gedrag goedpraten op basis van hun religie.

Steun

Volgens Sörensen kan Pastors weer terugkeren als hij zijn ontslag nog niet officieel heeft ingediend. De fractievoorzitter weet niet of hij dat al heeft gedaan. Is dat wel het geval, dan kan LR niet veel meer doen. Zo niet dan verwacht Sörensen steun van de PvdA om tegen een ontslagprocedure te stemmen.

Sörensen meldde zondag ook dat Pastors aangifte heeft gedaan bij de politie van bedreigingen in e-mails.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/625128/11/Leefbaar_Rotterdam_wil_Pastors_terug_in_college.ht ml)


Ik zie een relletje ontstaan :)

De steun kwam van links????

Jeempie, zag net die Sorensen op TV, het begint er op te lijken dat de haat relatie begint op te lossen in een langzame knipoog ter verleiding.
Daar komen hele lelijke baby's van volgens mij....