PDA

Bekijk Volledige Versie : Basisschool Bedir, een jaar later



delirious
09-11-05, 10:08
Woensdag 9 november 2005 - Basisschool Bedir in Uden hoopt dat de daders van de twee brandstichtingen die het gebouw trof, binnenkort hun excuses aanbieden. Volgens de schoolleiding is dat erg belangrijk voor het verwerkingsproces na de branden. Het is vandaag een jaar geleden dat de voormalige locatie van de islamitische basisschool tot de grond toe afbrandde.


http://img490.imageshack.us/img490/174/29486443790259bn.jpg


Dat gebeurde in de roerige dagen na de moord op Theo van Gogh. De school herdenkt de gebeurtenis door ’iets leuks’ met de kinderen te gaan doen. „We zijn in elk geval niet hier“, zei directeur J. van der Voort gisteren. Ook bij het vervangende gebouw werd enkele maanden na de eerste brand een molotovcocktail binnengegooid. De schade bleef toen beperkt. De daders hebben inmiddels voor de rechter gestaan. Enkele van hen hebben daarna de leiding van Bedir benaderd voor een gesprek. De school gaat daar samen met slachtofferhulp op in. Manager H. ’t Jong: „Wij willen van hen antwoord op de vraag ’waarom’. Daarnaast hopen we op een spijtbetuiging. Ze zijn wel veroordeeld, maar dat betekent niet dat ze spijt hebben.“

eindhovensdagblad.nl

mark61
09-11-05, 10:09
We wachten af...

delirious
09-11-05, 11:10
Geplaatst door mark61
We wachten af...

We wachten af ja. :rolleyes:

delirious
09-11-05, 11:49
UDEN - De islamitische basisschool Bedir in Uden gaat binnenkort praten met vijf van de zeven daders van de twee brandstichtingen.

Twee daders hebben aangegeven absoluut niet met Bedir in gesprek te willen. Dat heeft de schoolleiding van de islamitische school in Uden dinsdag bekendgemaakt. Wanneer de gesprekken plaatsvinden, is nog niet bekend.

Woensdag een jaar geleden werd de basisschool in de as gelegd, nadat die door een aantal pubers met een brandbom in brand was gestoken. De brand vond plaats in de roerige periode na de moord op Theo van Gogh.

De vader van een van de verdachten, Marcel Bouman, schreef een boek over de kwestie. Bouman vindt dat de daad van zijn zoon en diens vrienden niet te bestempelen is als racistisch. „Want je moet niet vergeten: deze jongens waren nog heel jong, die hadden nog helemaal geen racistische ideologie ontwikkeld”, aldus Bouman eerder dit jaar in een interview met deze krant. „Bovendien is de beste vriend van mijn zoon een Antilliaan. Als je echt racist bent, heb je niet zo veel gemengde contacten. Hitler had echt geen vrienden onder joden en zigeuners.” Het boek van Bouman verschijnt begin volgende maand.
UDEN - De islamitische basisschool Bedir in Uden gaat binnenkort praten met vijf van de zeven daders van de twee brandstichtingen.

:lol: Die vader gaat er op!!

et_2000nl
09-11-05, 11:53
Ik vind dat de hele nederlandse bevolking zijn excuses moet aanbieden. Die hebben met hun verderfelijke vrije opvoeding dit soort ettertjes opgeleid tot de nietsnutten en criminelen die ze zijn geworden. Met het zwijgen geven ze dus de legitimatie voor dit soort "k*t" nederlanders om zelf het heft in handen te nemen met hun verderfelijke praktijken. Ze zouden ze hun paspoort af moeten nemen.

delirious
09-11-05, 11:59
Geplaatst door et_2000nl
Ik vind dat de hele nederlandse bevolking zijn excuses moet aanbieden. Die hebben met hun verderfelijke vrije opvoeding dit soort ettertjes opgeleid tot de nietsnutten en criminelen die ze zijn geworden. Met het zwijgen geven ze dus de legitimatie voor dit soort "k*t" nederlanders om zelf het heft in handen te nemen met hun verderfelijke praktijken. Ze zouden ze hun paspoort af moeten nemen.

Er is een harde kern die niet meer te redden valt.

et_2000nl
09-11-05, 12:03
Geplaatst door delirious
Er is een harde kern die niet meer te redden valt.

Zet ze dan maar tegen de muur!!!!

Praten met ze, wat zijn dat voor een nichterige Cohen praktijken.

assassijn
09-11-05, 13:02
Het zijn gewoon extremisten die de democratie willen vermoorden:student:
Levenslang opsluiten zeg ik, of terugsturen naar israel.

delirious
09-11-05, 13:13
Geplaatst door assassijn
Het zijn gewoon extremisten die de democratie willen vermoorden:student:
Levenslang opsluiten zeg ik, of terugsturen naar israel.

Ze gebruiken hun religie vaak als excuus.

MaRiaH
09-11-05, 13:18
Geplaatst door et_2000nl
Zet ze dan maar tegen de muur!!!!

Praten met ze, wat zijn dat voor een nichterige Cohen praktijken.

Wat vind jij dan wat er moet gebeuren met Mohammed B.? Samir A. ? B.? en die andere gasten in bijv. Amsterdam die het openbare leven van de burgers verpesten?


Die hebben met hun verderfelijke vrije opvoeding dit soort ettertjes opgeleid tot de nietsnutten en criminelen die ze zijn geworden.

Hoe verklaar je het gedrag van bovengenoemde gasten dan?
Ik ben erg benieuwd naar je analyse.. :stout:

MaRiaH
09-11-05, 13:22
Geplaatst door delirious
Ze gebruiken hun religie vaak als excuus.

:haha:

et_2000nl
09-11-05, 15:23
Geplaatst door MaRiaH
Wat vind jij dan wat er moet gebeuren met Mohammed B.? Samir A. ? B.? en die andere gasten in bijv. Amsterdam die het openbare leven van de burgers verpesten?



Hoe verklaar je het gedrag van bovengenoemde gasten dan?
Ik ben erg benieuwd naar je analyse.. :stout:

Heel simpel, gelijke monikken gelijke kappen. Van selectieve verontwaardiging houd ik niet.

Toch wel vreemd dat deze jongens vol begrip dood geknuffeld worden en men bij Mo B Samir A en B niet verder komt dan "Het komt allemaal door de Islam!!!!". Zij die de waarom vraag stellen en van dit cliche afwijken betitelen we met zwak, watjes en mietjes, zo, hoef je ook geen argumenten meer te geven.

BTW, da's geen analyse slechts een constatering.

Jez
09-11-05, 15:26
Geplaatst door MaRiaH
Wat vind jij dan wat er moet gebeuren met Mohammed B.? Samir A. ? B.? en die andere gasten in bijv. Amsterdam die het openbare leven van de burgers verpesten?

Gewoon het land uitschoppen, die rukkers. De moslims mogen blijven.