PDA

Bekijk Volledige Versie : Sarkozy wil relschoppende buitenlanders uitzetten



EL MOKHTARI
09-11-05, 15:26
Sarkozy wil relschoppende buitenlanders uitzetten

PARIJS - Alle mensen die in het kader van de onlusten in Franse steden door de rechter zijn veroordeeld en niet de Franse nationaliteit hebben, moeten worden uitgezet.

De Franse minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy heeft dit woensdag van de prefecten in het land geëist. Het bevel tot uitzetting geldt ook voor buitenlanders die over geldige verblijfsvergunningen beschikken.

Volgens Sarkozy gaat het tot dusverre om 120 mensen. "Ik heb de prefecten (hoogste vertegenwoordigers van de Staat in de departementen) gevraagd die personen terstond uit te zetten", zei Sarkozy in het parlement.

~Panthera~
09-11-05, 15:39
Daar gaat de egalite. :zwaai:

Down the drain dus.:moe:

observer
09-11-05, 15:46
Geplaatst door ~Panthera~
Daar gaat de egalite. :zwaai:

Down the drain dus.:moe: mischien maar aan de andere kant als jij een rotzooi maakt van een ander zijn huis komt je er ook toch niet meer in

waterfiets
09-11-05, 15:50
Geplaatst door observer
mischien maar aan de andere kant als jij een rotzooi maakt van een ander zijn huis komt je er ook toch niet meer in

Ja vind ik ook.

Julien
09-11-05, 15:51
Geplaatst door ~Panthera~
Daar gaat de egalite. :zwaai:
Down the drain dus.:moe:

het gaat hier niet over Franse staatsburgers, dus égalité :vreemd: ik denk niet dat je kan zeggen dat Fransen nu opeens niet meer gelijk behandeld worden.

ik ben het overigens niet eens met deze maatregel, er worden alleen maar kolen op het vuur gegooid.

Julien
09-11-05, 15:52
M. Sarkozy demande l'expulsion des étrangers impliqués dans les violences urbaines
LEMONDE.FR

Le ministre de l'intérieur, Nicolas Sarkozy, a demandé aux préfets d'expulser tous les étrangers condamnés dans le cadre des violences urbaines des treize dernières nuits, "y compris" les titulaires d'un titre de séjour, a-t-il annoncé, mercredi 9 novembre, à l'Assemblée nationale.


"J'ai demandé aux préfets que les étrangers, qui sont en situation régulière ou irrégulière, qui ont fait l'objet d'une condamnation, soient expulsés sans délai de notre territoire, y compris ceux qui ont un titre de séjour", a-t-il précisé."Quand on a l'honneur d'avoir un titre de séjour, le moins que l'on puisse dire c'est que l'on n'a pas à se faire arrêter en train de provoquer des violences urbaines", a ajouté le ministre.

Cent vingt étrangers, pas tous en situation irrégulière, ont été condamnés à ce titre, selon le ministre de l'intérieur lors des questions d'actualité à l'Assemblée nationale.


Le ministre de l'intérieur a fait cette déclaration alors qu'il s'était prononcé contre la double peine

http://medias.lemonde.fr/mmpub/edt/ill/2005/11/09/h_9_ill_708597_sarko.jpg

Zwarte Schaap
09-11-05, 16:20
Sarkozy = Wilders

lebanese
09-11-05, 17:20
Geplaatst door Julien
M. Sarkozy demande l'expulsion des étrangers impliqués dans les violences urbaines
LEMONDE.FR

Le ministre de l'intérieur, Nicolas Sarkozy, a demandé aux préfets d'expulser tous les étrangers condamnés dans le cadre des violences urbaines des treize dernières nuits, "y compris" les titulaires d'un titre de séjour, a-t-il annoncé, mercredi 9 novembre, à l'Assemblée nationale.


"J'ai demandé aux préfets que les étrangers, qui sont en situation régulière ou irrégulière, qui ont fait l'objet d'une condamnation, soient expulsés sans délai de notre territoire, y compris ceux qui ont un titre de séjour", a-t-il précisé."Quand on a l'honneur d'avoir un titre de séjour, le moins que l'on puisse dire c'est que l'on n'a pas à se faire arrêter en train de provoquer des violences urbaines", a ajouté le ministre.

Cent vingt étrangers, pas tous en situation irrégulière, ont été condamnés à ce titre, selon le ministre de l'intérieur lors des questions d'actualité à l'Assemblée nationale.


Le ministre de l'intérieur a fait cette déclaration alors qu'il s'était prononcé contre la double peine

http://medias.lemonde.fr/mmpub/edt/ill/2005/11/09/h_9_ill_708597_sarko.jpg

alsof we allemaal frans kunnen lezen

moi non parle france

ik ben libanees,maar jammer genoeg kan ik niet frans spreke

echnaton
09-11-05, 18:10
Geplaatst door lebanese
alsof we allemaal frans kunnen lezen

moi non parle france

ik ben libanees,maar jammer genoeg kan ik niet frans spreke

Er staat niet veel bijzonders in. Alleen maar dat er bij de rellen 120 vreemdelingen zijn gearresteerd (zonder de Franse nationaliteit) en dat de minister wil dat die uitgezet worden.

Een begrijpelijk voornemen, lijkt me.

Amenzu
09-11-05, 18:19
Geplaatst door lebanese
alsof we allemaal frans kunnen lezen

moi non parle france

ik ben libanees,maar jammer genoeg kan ik niet frans spreke

Hoe komt het eingelijk dat libanon een van de weinig landen in de regio dat Frans MINDED is?


Volgens mij moet Sarkozy terug naar Hongarije.

~Panthera~
09-11-05, 18:37
Geplaatst door observer
mischien maar aan de andere kant als jij een rotzooi maakt van een ander zijn huis komt je er ook toch niet meer in


Nee, maar ik wordt niet meteen de stad uitgezet.

Julien
09-11-05, 21:07
Geplaatst door lebanese
alsof we allemaal frans kunnen lezen

moi non parle france

ik ben libanees,maar jammer genoeg kan ik niet frans spreke

dan ben je verkaast, want bijna alle Libanezen spreken (vloeiend) Frans. Libanon is lid van de Francophonie ;)