PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer kritiek op CWI



~Panthera~
09-11-05, 19:00
Weer kritiek op CWI


AMSTERDAM - FNV Bouw protesteert tegen de bezuinigingen die het arbeidsbureau CWI voor volgend jaar van plan is. Met name ouderen hebben niets meer te verwachten, zo vreest FNV Bouw.

Ouderen met een sollicitatieplicht zouden nauwelijks hulp krijgen bij het zoeken naar werk. Volgend jaar wordt op begeleiding van werkzoekenden verder bezuinigd, aldus Gijs Rijsdijk, lid van de Cliëntenraad: 'Het CWI heeft laten weten dat de mogelijkheden ontbreken om aan bijzondere doelgroepen zoals ouderen extra begeleiding te geven.'
De bezuinigingen zijn aan de Cliëntenraad aangekondigd in een brief van 7 november. Een deel van de bezuinigingen denkt CWI te kunnen opvangen door efficiencymaatregelen. Eén daarvan is de 'e-intake': online inschrijving als werkzoekende.

FNV Bouw heeft daar geen bezwaar tegen, mits CWI mensen helpt die daar moeite mee hebben. FNV Bouw meent echter dat op diverse CWI-vestigingen uitsluitend nog online inschrijving mogelijk is die voor veel oudere werkzoekenden problemen geeft.




En die minister de Geus blijft maar volhouden, dat de "ouderen" moeten blijven solliciteren, terwijl deze mensen bij het CWI te horen krijgen, dat ze te oud zijn om te solliciteren. :moe:
En iedereen moet werken tot zijn 67e ? ehh....hoe ? met je 40e ben je nl al "oud" tegenwoordig. :moe:
Kan de Geus dit even uitleggen? En ook meteen even vertellen dat er geen banen genoeg zijn ?

et_2000nl
09-11-05, 19:14
De Geus, breek me de bek niet open....

Het simplisme, iedereen moet werken, ook al is het er niet, in welk geval we U gewoon een luie flikker noemen. Organisaties die U willen helpen bij het zoeken van een baan draaien we ook de nek om. Het gaat allemaal om "Eigen Verantwoordelijkheid". Past U niet in dat straatje dan hebbie pech! De verantwoordelijkheid van de overheid reduceren we tot nul, kunnen we ook niks fout doen.

Dit kabinet onder leiding van neo conservatief NederBush Balkenende stevent ons af op een maatschappij naar Amerikaans model. Dat mag, maar dan wil ik ook de voordelen die daar bij horen, geen torenhoge belastingen, accijnsen en BTW. Maar de reden dat we die altijd hoog hielden was toch het fantastische sociale stelsel dat we hier hadden. Dat word categorisch afgebroken ZONDER verlichting van de premies. Boeven benne het allemaal!!!!

~Panthera~
09-11-05, 19:32
Geplaatst door et_2000nl
De Geus, breek me de bek niet open....

Het simplisme, iedereen moet werken, ook al is het er niet, in welk geval we U gewoon een luie flikker noemen. Organisaties die U willen helpen bij het zoeken van een baan draaien we ook de nek om. Het gaat allemaal om "Eigen Verantwoordelijkheid". Past U niet in dat straatje dan hebbie pech! De verantwoordelijkheid van de overheid reduceren we tot nul, kunnen we ook niks fout doen.



Hebben er toch een hoop VOOR gestemd ? :roker:

En straks zijn ze zelf de klos. :hihi:

En per 1 Januari zijn er dat een hoop, om te beginnen: VOORAL niet ziek worden, want dan ben je echt de lul, de WAO kom je in ieder geval bijna nooit meer in, al ben je bijna dood, jammer voor je.
WW duurt jammer genoeg maar 1/2 jaar, ook al heb je je jaren te pletter gewerkt en betaald. :stout:
Dus HOP de bijstand in, je huis waar je jaren voor hebt betaald, mag je opvreten, en verders bekijk je het maar.
En een baan ? ehh...boven de 40 ? forget it.

Jammer he, denk ik dan. :stout:

Gerechtigheid ! Dat wilden jullie toch ? :duim:
Nu niet gaan janken, aub. :fpetaf:



PS. o fuck nee, dat was eigenlijk alleen de bedoeling als het om anderen ging, nietwaar ? :D

et_2000nl
09-11-05, 19:45
Geplaatst door ~Panthera~
Hebben er toch een hoop VOOR gestemd ? :roker:

En straks zijn ze zelf de klos. :hihi:

En per 1 Januari zijn er dat een hoop, om te beginnen: VOORAL niet ziek worden, want dan ben je echt de lul, de WAO kom je in ieder geval bijna nooit meer in, al ben je bijna dood, jammer voor je.
WW duurt jammer genoeg maar 1/2 jaar, ook al heb je je jaren te pletter gewerkt en betaald. :stout:
Dus HOP de bijstand in, je huis waar je jaren voor hebt betaald, mag je opvreten, en verders bekijk je het maar.
En een baan ? ehh...boven de 40 ? forget it.

Jammer he, denk ik dan. :stout:

Gerechtigheid ! Dat wilden jullie toch ? :duim:
Nu niet gaan janken, aub. :fpetaf:



PS. o fuck nee, dat was eigenlijk alleen de bedoeling als het om anderen ging, nietwaar ? :D

Je hoort mij niet klagen, ik betaal trouw 52% belasting.... Ziek ben ik alleen in mijn hoofd en gelukkig kan ik aan werk zat komen. Ook al zit ik in de doelgroep om er op te stemmen. Nooit en te nimmer op dit tuig!!!!

BTW, ik moet nu 20 euro per maand belasting betalen omdat ik een mobieltje van de baas heb. Per 1 jan ook voor mijn ADSL lijn extra belasting betalen. Zoiets zou je van de PvdA of SP verwachten, toch niet van deze regering, stelletje zakkenvullers.....

Joesoef
09-11-05, 19:49
Geplaatst door et_2000nl
ik moet nu 20 euro per maand belasting betalen omdat ik een mobieltje van de baas heb. Per 1 jan ook voor mijn ADSL lijn extra belasting betalen.


:wtf:

~Panthera~
09-11-05, 19:50
Geplaatst door et_2000nl
Je hoort mij niet klagen, ik betaal trouw 52% belasting.... Ziek ben ik alleen in mijn hoofd en gelukkig kan ik aan werk zat komen. Ook al zit ik in de doelgroep om er op te stemmen. Nooit en te nimmer op dit tuig!!!!

BTW, ik moet nu 20 euro per maand belasting betalen omdat ik een mobieltje van de baas heb. Per 1 jan ook voor mijn ADSL lijn extra belasting betalen. Zoiets zou je van de PvdA of SP verwachten, toch niet van deze regering, stelletje zakkenvullers.....


Gelukkig maar, dat het goed met je gaat; ik heb mensen gezien, die van de een op de andere dag een doodvonnis over zich heen kregen en het daar mee konden doen.
En ook dat kan iedereen gebeuren, dat vergeten de meeste mensen.

Die denken alleen: mij overkomt zoiets niet, nou forget it, het kan jou net zo hard overkomen.
En dan ??
Dan kun je dus vanaf Januari verrekken. :mad:

et_2000nl
09-11-05, 19:58
Geplaatst door ~Panthera~
Gelukkig maar, dat het goed met je gaat; ik heb mensen gezien, die van de een op de andere dag een doodvonnis over zich heen kregen en het daar mee konden doen.
En ook dat kan iedereen gebeuren, dat vergeten de meeste mensen.

Die denken alleen: mij overkomt zoiets niet, nou forget it, het kan jou net zo hard overkomen.
En dan ??
Dan kun je dus vanaf Januari verrekken. :mad:

Yep ik heb ze ook gezien, en ik besef dat het mij ook kan gebeuren, daarom geloof ik in een goed sociaal vangnet, en ben bereid daar voor te betalen op het moment dat het mij goed gaat. Het kutterige van deze kut regering is, je mag blijven betalen, dus je verplichtingen hou je wel, maar je rechten verlies je. Als ik op hun gestemd zou hebben, zou ik ze meteen de oren gaan wassen, WAAR BLIJVEN MIJN LASTENVERLICHTINGEN NOU. Er is hier op dit forum vast wel iemand die het allemaal kan verdedigen.

et_2000nl
09-11-05, 19:59
Geplaatst door Joesoef
:wtf:

Ja joh, ik zal het maar snel rekening mee houden als je er een hebt, ander ben je belasting fraudeur!!!!

~Panthera~
09-11-05, 20:11
Geplaatst door et_2000nl
Yep ik heb ze ook gezien, en ik besef dat het mij ook kan gebeuren, daarom geloof ik in een goed sociaal vangnet, en ben bereid daar voor te betalen op het moment dat het mij goed gaat. Het kutterige van deze kut regering is, je mag blijven betalen, dus je verplichtingen hou je wel, maar je rechten verlies je. Als ik op hun gestemd zou hebben, zou ik ze meteen de oren gaan wassen, WAAR BLIJVEN MIJN LASTENVERLICHTINGEN NOU. Er is hier op dit forum vast wel iemand die het allemaal kan verdedigen.

:duim: Goh, toch nog een "mens" gevonden. http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/h053.gif

:hihi:

et_2000nl
09-11-05, 20:13
Geplaatst door ~Panthera~
:duim: Goh, toch nog een "mens" gevonden. http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/h053.gif

:hihi:

Waaro? Laat het me weten, enne, het was toch wel op de tast hoop ik....

~Panthera~
09-11-05, 20:18
Geplaatst door et_2000nl
Waaro? Laat het me weten, enne, het was toch wel op de tast hoop ik....





Yep, braillewise. :hihi:

et_2000nl
09-11-05, 20:32
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, braillewise. :hihi:

Jeempie, de bofkont!

et_2000nl
09-11-05, 21:16
Geplaatst door MuMu
De Geus,
is een heel ziek mannetje.

Tis heus! :gsm:

Yep, we wensen hem zijn eigen ziektewet toe.... Lekker koekie van eigen deeg!

et_2000nl
09-11-05, 21:38
Geplaatst door MuMu
:hihi:
Zo meneer de Geus, u heeft dan wel een dwarslaesie maar u bent door ons 100% arbeidsgeschikt bevonden.
U gaat uit de WAO, bent u daar niet blij mee?

Dag meneer de Geus, succes met uw sollicitaties!

:melig2:

Dat wens je je eigen vijanden niet toe, nou ja, de Geus wel....

freya
09-11-05, 22:27
Geplaatst door ~Panthera~

Dus HOP de bijstand in, je huis waar je jaren voor hebt betaald, mag je opvreten, en verders bekijk je het maar.


En dan kan je op zoek naar een betaalbare huurwoning. Maar helaas die zijn allemaal omgebouwd tot luxe koop-appartement.

:lole:

freya
09-11-05, 22:33
Geplaatst door ~Panthera~
ik heb mensen gezien, die van de een op de andere dag een doodvonnis over zich heen kregen en het daar mee konden doen.


Inderdaad. Je valt van het keukentrapje, een dronken gek rijdt je aan, of je gaat simpel defintief door je rug.

Dan ben je ineens in de ogen van anderen verworden tot aansteller, profiteur of werkschuw tuig.

En probeer dan nog maar eens uitleggen dat je heel graag wil werken, maar dat dat dus heel moeilijk gaat.

TonH
09-11-05, 22:43
Geplaatst door freya
Inderdaad. Je valt van het keukentrapje, een dronken gek rijdt je aan, of je gaat simpel defintief door je rug.

Dan ben je ineens in de ogen van anderen verworden tot aansteller, profiteur of werkschuw tuig.

En probeer dan nog maar eens uitleggen dat je heel graag wil werken, maar dat dat dus heel moeilijk gaat.

En moet je eens goed psychische problemen krijgen, dan vind zelfs de minister het persoonlijk van belang om je tot aansteller te bestempelen.

freya
09-11-05, 23:01
Geplaatst door TonH
En moet je eens goed psychische problemen krijgen, dan vind zelfs de minister het persoonlijk van belang om je tot aansteller te bestempelen.

Mwah, over lage rugklachten worden ook vaak pittige uitspraken gedaan hoor. :moe: