PDA

Bekijk Volledige Versie : Noorse vrouw schuldig aan verkrachting



Derrick
10-11-05, 09:30
wo 9 nov 2005, 20:15 | 44 reacties


Noorse vrouw schuldig aan verkrachting


OSLO - Een rechtbank in het Noorse Bergen heeft een 24-jarige vrouw ook in hoger beroep schuldig bevonden aan verkrachting van een man. Daarmee werd het vonnis van een lagere rechtbank bevestigd. Wel reduceerde de rechtbank de gevangenisstraf die de vrouw in eerste instantie kreeg opgelegd, van negen tot acht maanden.

De vrouw, wier naam niet werd vrijgegeven, pijpte in januari 2004 een man die in slaap was gevallen in het appartement dat ze deelde met haar vriend. De man getuigde dat haar activiteiten hem wakker maakten. In eerste instantie ontkende de vrouw het seksueel contact. Later gaf ze toe dat het had plaatsgevonden, maar beweerde ze dat de man ermee had ingestemd.

De rechtbank geloofde de man en oordeelde dat dergelijke ongewenste seks door de Noorse wet wordt beschouwd als verkrachting. De vrouw moet de man vijfduizend euro schadevergoeding betalen, waarvan 1.100 zijn bestemd om de rekeningen van de man bij zijn dokter en zijn psychiater te voldoen.

Hij heeft naar eigen zeggen sinds het voorval namelijk nauwelijks meer zin in seks. Ook beschreef de man het voorval als een gebeurtenis die zijn vertrouwen in de medemens heeft geknakt.

Derrick
10-11-05, 09:31
eindelijk de ware emancipatie

Bofko
10-11-05, 09:52
Moet wel een hele potige vrouw én een iel menneke geweest zijn.

Oeroeboeroe
10-11-05, 10:10
:hihi: Wat mij betreft wordt het een taakstraf!

observer
10-11-05, 10:19
Geplaatst door Bofko
Moet wel een hele potige vrouw én een iel menneke geweest zijn. je vergeet dat in die staat zoveel bloed verplaats wordt dat ten koste gaat van onze fysieke kracht :tik:

David
10-11-05, 10:21
Doe als man aangifte van sexueel misbruik, en men zal u honen en uitlachen. :jammer:

Bofko
10-11-05, 10:25
Geplaatst door David
Doe als man aangifte van sexueel misbruik, en men zal u honen en uitlachen. :jammer:

Dus misschien durft 99,9% wel geen aangifte te doen en is bovengenoemd voofval het topje van een ijsberg van sexuele wantoestanden.

Wide-O
10-11-05, 10:36
Geplaatst door Bofko
Dus misschien durft 99,9% wel geen aangifte te doen en is bovengenoemd voofval het topje van een ijsberg van sexuele wantoestanden.

Laten we het hopen.

Ik bedoel: laten we het niet hopen.

Erm... :zegniets:

David
10-11-05, 10:48
Geplaatst door Bofko
Dus misschien durft 99,9% wel geen aangifte te doen en is bovengenoemd voofval het topje van een ijsberg van sexuele wantoestanden.


Of het zoveel is betwijfel ik, maar verder klopt het wel, inderdaad. Uit praktijk ken ik alleen een paar verhalen van mannen die verkracht of aangerand waren door andere mannen. Aangifte doen is geen pretje, Je wordt of niet geloofd, of niet serieus genomen (geen grappen, ajb). Alle cursussen die de politie heeft moeten volgen ten spijt. Reacties door de omgeving zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Je was zeker dronken.... Wilde je het echt niet.... Hoe het zit met mannen die door vrouwen zijn lastiggevallen of verkracht, weet ik niet, maar gelet op de reacties op dit foum zal het niet best zijn. Tragisch.

et_2000nl
10-11-05, 10:54
Jeempie, wat erg. Ik heb me ooit laten vertellen dat het 'de droom' zou zijn van elke man om zo wakker te worden. Dromen blijken dus echt bedrog te zijn....

David
10-11-05, 10:56
Geplaatst door et_2000nl
Jeempie, wat erg. Ik heb me ooit laten vertellen dat het 'de droom' zou zijn van elke man om zo wakker te worden. Dromen blijken dus echt bedrog te zijn....


De fantasie en droom zijn heerlijk - je hebt zelf de regie in de hand, en kunt zelf bepalen wie de dader is. In de praktijk kan dat niet.

Tomas
10-11-05, 11:04
Geplaatst door David
Of het zoveel is betwijfel ik, maar verder klopt het wel, inderdaad. Uit praktijk ken ik alleen een paar verhalen van mannen die verkracht of aangerand waren door andere mannen. Aangifte doen is geen pretje, Je wordt of niet geloofd, of niet serieus genomen (geen grappen, ajb). Alle cursussen die de politie heeft moeten volgen ten spijt. Reacties door de omgeving zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Je was zeker dronken.... Wilde je het echt niet.... Hoe het zit met mannen die door vrouwen zijn lastiggevallen of verkracht, weet ik niet, maar gelet op de reacties op dit foum zal het niet best zijn. Tragisch.

Even afgezien van mannen-die-mannen verkrachten is het toch ook een heel bizar onderwerp. Wat ik ook verzin als ik mij in de positie van deze noor verplaats dan kan ik me daar nooit bij voorstellen dat ik naar de politie zou stappen, laat staan een rechtzak van zou maken. Mijn meeste fantasiien bij zoiets komen echt niet verder dan schaamte en/of verontwaardiging. En dan moet ik echt mijn best doen. Het idee om daarom naar de politie te gaan zeg. Onvoorstelbaar.

David
10-11-05, 11:07
Geplaatst door Tomas
Onvoorstelbaar.


Dat zegt al genoeg. Zo'n man is slachtoffer, hoe je het ook wendt of keert. Maar blijkbaar zijn we zo geconditioneerd dat het niet eens in mannen opkomt om dat zo te zien.

et_2000nl
10-11-05, 11:11
Geplaatst door David
De fantasie en droom zijn heerlijk - je hebt zelf de regie in de hand, en kunt zelf bepalen wie de dader is. In de praktijk kan dat niet.

Je mag het inderdaad niet marginaliseren alhoewel ik moet bevestigen dat ik het er zelf moeilijk mee heb. Niet leuk, wel waar.

Overigens is er ook gebleken dat er een enorme behoefte bestaat voor blijf van mijn lijf huizen voor mannen. Mannen die door vrouwlief mishandelt worden. Daar is de zelfde lacherige reaktie debet aan het feit dat die huizen er nog niet zijn.

David
10-11-05, 11:14
Geplaatst door et_2000nl
Je mag het inderdaad niet marginaliseren alhoewel ik moet bevestigen dat ik het er zelf moeilijk mee heb. Niet leuk, wel waar.

Overigens is er ook gebleken dat er een enorme behoefte bestaat voor blijf van mijn lijf huizen voor mannen. Mannen die door vrouwlief mishandelt worden. Daar is de zelfde lacherige reaktie debet aan het feit dat die huizen er nog niet zijn.


Precies.



Een vriend van me is ooit door twee kerels met een mes bedreigd en verkracht. Om 1 uur 's nachts, in een steeg tussen het Rokin en de Kalverstraat. Hij riep om hulp. Een voorbijganger riep: he, vuile homo's, doe dat thuis.

Tomas
10-11-05, 11:27
Geplaatst door David
Dat zegt al genoeg. Zo'n man is slachtoffer, hoe je het ook wendt of keert. Maar blijkbaar zijn we zo geconditioneerd dat het niet eens in mannen opkomt om dat zo te zien.

We zijn allemaal zo vaak ergens slachtoffer van. Het is ook een geconditioneerde reflex om dan direct een rechtzaak aan te spannen. Je kunt ook zeggen: He, doe dat niet nog 's, wil je? Althans, dat zou je kunnen zeggen. Eventueel. Als je dat perse wilt zeggen dan. Dus.

En nogmaals ik heb het niet over mannen die met geweld verkrachten. Dat is andere koek. Ik heb het over een vrouw die een man in zijn slaap pijpt b.v. Zoals waar dit topic over gaat.

David
10-11-05, 11:30
Geplaatst door Tomas
En nogmaals ik heb het niet over mannen die met geweld verkrachten. Dat is andere koek. Ik heb het over een vrouw die een man in zijn slaap pijpt b.v. Zoals waar dit topic over gaat.


wie weet was het een heel eng, bazig wijf.
wie weet had die vent al twintig keer gezegd geen interesse te hebben.
wie weet was die vent homo.
wie weet wou hij maagd blijven.
wie weet kan ze niet pijpen.
wie weet had ze heel scherpe tanden.
wie weet had ze juist geen tanden.

Tomas
10-11-05, 11:34
Geplaatst door David
wie weet was het een heel eng, bazig wijf.
wie weet had die vent al twintig keer gezegd geen interesse te hebben.
wie weet was die vent homo.
wie weet wou hij maagd blijven.
wie weet kan ze niet pijpen.
wie weet had ze heel scherpe tanden.
wie weet had ze juist geen tanden.

Dus?

David
10-11-05, 11:37
Geplaatst door Tomas
Dus?


En wie weet wat er aan vooraf is gegaan. Misschien was die vent het nu echt zat en besloot hij voor eens en altijd een eind te maken aan haar opdringerige gedrag.

Derrick
10-11-05, 11:37
Geplaatst door David

wie weet had ze juist geen tanden.

zie ook Hotel New Hampshire - John Irving

Tomas
10-11-05, 11:39
Geplaatst door David
En wie weet wat er aan vooraf is gegaan. Misschien was die vent het nu echt zat en besloot hij voor eens en altijd een eind te maken aan haar opdringerige gedrag.

Drama's....

't ergste wat ik er in lees dat die vrouw niet zoveel zin meer heeft in sex zinsdien. Is dat wat jullie willen?

Dutchguy
10-11-05, 11:41
Sexueel misbruik is sexueel misbruik. Ongeacht geslacht of sexuele geaardheid van het slachtoffer. Daar is niets komisch aan.

Tomas
10-11-05, 11:53
Geplaatst door Dutchguy
Sexueel misbruik is sexueel misbruik. Ongeacht geslacht of sexuele geaardheid van het slachtoffer. Daar is niets komisch aan.

Ja, jullie hebben gelijk. Ik zal er niet meer mee spotten. Ik heb zelfs even gehuild. Echt waar. Wel stilletejes natuurlijk.

Dutchguy
10-11-05, 11:59
Geplaatst door Tomas
Ja, jullie hebben gelijk. Ik zal er niet meer mee spotten. Ik heb zelfs even gehuild. Echt waar. Wel stilletejes natuurlijk.
:moe:

Mark
10-11-05, 12:18
Dit was nooit gebeurd als die man niet zo'n sletterige strakke spijkerbroek had gedragen.

Tomas
10-11-05, 12:21
Geplaatst door Mark
Dit was nooit gebeurd als die man niet zo'n sletterige strakke spijkerbroek had gedragen.

:moe:

Bofko
10-11-05, 12:42
Geplaatst door Tomas
:moe:

Het grappige van zo'n moesmiley + citaat is de uitspraak waar je zo moe van wordt (nee niet deze Tomas, maar in 't algemeen) toch weer eens eventjes fijntjes onder de aandacht brengt.

aishaghandaisha
10-11-05, 14:20
Geplaatst door Mark
Dit was nooit gebeurd als die man niet zo'n sletterige strakke spijkerbroek had gedragen.

:haha: :lole:

Oeroeboeroe
10-11-05, 14:27
Geplaatst door aishaghandaisha
:haha: :lole:

:chef: Correct smijliegebruik reeds bij de eerste prik. Voorwaar niet gering.

Tomas
10-11-05, 14:29
Geplaatst door Oeroeboeroe
:chef: Correct smijliegebruik reeds bij de eerste prik. Voorwaar niet gering.

Eerste? Dit doet mark altijd als ie niet gelijk van een ander zo'n soort reacties krijgt op zijn hatelijke en sexistische opmerkingen.

Oeroeboeroe
10-11-05, 14:37
Geplaatst door Tomas
Eerste? Dit doet mark altijd als ie niet gelijk van een ander zo'n soort reacties krijgt op zijn hatelijke en sexistische opmerkingen.

M.a.w. Mark heeft 250 inactieve nicks?

:moe:

Tomas
10-11-05, 14:40
Geplaatst door Oeroeboeroe
M.a.w. Mark heeft 250 inactieve nicks?

:moe:

Per dag misschien.

:moe:

Juliette
10-11-05, 14:45
Ik heb een hekel aan MPS 'jes. :moe:

Oeroeboeroe
10-11-05, 14:46
Geplaatst door Tomas
Per dag misschien.

:moe:

Aha. Eerlijkheid gebiedt me overigens te zeggen dat ik het best een grappige vond van Mark, maar dat terzijde.

Tomas
10-11-05, 14:47
Geplaatst door Oeroeboeroe
Aha. Eerlijkheid gebiedt me overigens te zeggen dat ik het best een grappige vond van Mark, maar dat terzijde.

:moe:

Oeroeboeroe
10-11-05, 14:57
Geplaatst door Tomas
:moe:

:moe:

Mark
10-11-05, 16:39
Tfoe die man is echt een heel erge slet! Als zijn zussen daar achter zouden komen!





u mag reageren met een moe smiley op dit bericht....

Spoetnik
10-11-05, 16:43
Geplaatst door Mark
Tfoe die man is echt een heel erge slet! Als zijn zussen daar achter zouden komen!


Alleen als er 4 getuigen waren (8 indien vrouwelijk = orgie) dan kan hij gestenigd worden.