PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer zo'n typische streek!



Julien
10-11-05, 10:17
Gretta Duisenberg weer middelpunt rel

Gretta Duisenberg hangt wederom een strafklacht boven het hoofd wegens het beledigen van joden. Aanleiding van de nieuwe rel rond Duisenberg zijn haar uitlatingen in het VARA-programma Het Zwarte Schaap, dat aanstaande zaterdag wordt uitgezonden.

Duisenberg doet in de bewuste uitzending haar beklag over de joodse gemeenschap: "Ze moeten niet denken dat ze Amsterdam kunnen annexeren, net als de westoever", is één van haar opvallende uitspraken. Een aantal getuigen die bij de opname van het programma aanwezig waren, hebben advocaat Abraham Moszkowicz gevraagd de mogelijkheden voor een aanklacht te onderzoeken, zo heeft de advocaat aan De Telegraaf bevestigd.

Duisenberg, die in Het Zwarte Schaap in de discussie over het Israëlisch-Palestijnse conflict wordt bijgestaan door Dries van Agt, vertelt vaak het mikpunt van scheldpartijen te zijn en in restaurants waar ze regelmatig komt, zouden joodse klanten het management hebben gevraagd haar de toegang te weigeren. Wanneer Duisenberg na haar uitspraak over de annexatie van Amsterdam, door medegast en journalist Hans Knoop "een keiharde antisemiet" wordt genoemd, springt ze volgens de getuigen volledig uit haar vel.

Tegen Gretta Duisenberg is in 2002 ook al een keer aangifte gedaan vanwege vermeend antisemitisme en het aanzetten tot discriminatie. Het Openbaar Ministerie tikte haar toen wel op de vingers, maar zag af van vervolging.


www.fok.nl
---

Het is toch niet zo moeilijk om die uitspraak van Duisenberg in de juiste context te plaatsen? Ik kan haar opmerking wel begrijpen. Maar sommige joden beginnen natuurlijk weer gelijk over antisemitisme.

freya
10-11-05, 10:23
Geplaatst door Julien
Gretta Duisenberg weer middelpunt rel

Gretta Duisenberg hangt wederom een strafklacht boven het hoofd wegens het beledigen van joden. Aanleiding van de nieuwe rel rond Duisenberg zijn haar uitlatingen in het VARA-programma Het Zwarte Schaap, dat aanstaande zaterdag wordt uitgezonden.

Duisenberg doet in de bewuste uitzending haar beklag over de joodse gemeenschap: "Ze moeten niet denken dat ze Amsterdam kunnen annexeren, net als de westoever", is één van haar opvallende uitspraken. Een aantal getuigen die bij de opname van het programma aanwezig waren, hebben advocaat Abraham Moszkowicz gevraagd de mogelijkheden voor een aanklacht te onderzoeken, zo heeft de advocaat aan De Telegraaf bevestigd.

Duisenberg, die in Het Zwarte Schaap in de discussie over het Israëlisch-Palestijnse conflict wordt bijgestaan door Dries van Agt, vertelt vaak het mikpunt van scheldpartijen te zijn en in restaurants waar ze regelmatig komt, zouden joodse klanten het management hebben gevraagd haar de toegang te weigeren. Wanneer Duisenberg na haar uitspraak over de annexatie van Amsterdam, door medegast en journalist Hans Knoop "een keiharde antisemiet" wordt genoemd, springt ze volgens de getuigen volledig uit haar vel.

Tegen Gretta Duisenberg is in 2002 ook al een keer aangifte gedaan vanwege vermeend antisemitisme en het aanzetten tot discriminatie. Het Openbaar Ministerie tikte haar toen wel op de vingers, maar zag af van vervolging.


www.fok.nl

Als dit een discriminerende opmerking is dan is spreken over een Marokkaanse/islamitische stadsguerillia dat ook.
Wie gaat daar aangifte van doen?

David
10-11-05, 10:24
Typisch Franse kop. :moe:

Derrick
10-11-05, 10:24
Gretta moest maar lekker in Osdorp gaan wonen

freya
10-11-05, 10:27
Geplaatst door Derrick
Gretta moest maar lekker in Osdorp gaan wonen

Gretta moet zichzelf niet steeds zo in the picture zetten.

Meedoen aan "het Zwarte Schaap" lijkt mij niet echt een bijdrage aan de strijd voor de rechten van Palestijnen.

observer
10-11-05, 10:31
Geplaatst door Julien
[B]"Ze moeten niet denken dat ze Amsterdam kunnen annexeren, net als de westoever",

Het is toch niet zo moeilijk om die uitspraak van Duisenberg in de juiste context te plaatsen? Ik kan haar opmerking wel begrijpen. Maar sommige joden beginnen natuurlijk weer gelijk over antisemitisme. goed laten we dat eens

grietje duisenberg (de blonde zus van) zegt " ze moeten niet denken dat ze rotterdam kunnen annexeren, net als de sahara"

sommige marokkanen beginnen gelijk weer over discriminatie

goh al minder he

als je het vergelijkt is dit denk ik minimaal zelfde caliber als de uitspraken van pastors

Derrick
10-11-05, 10:32
Geplaatst door observer
goed laten we dat eens

grietje duisenberg (de blonde zus van) zegt " ze moeten niet denken dat ze rotterdam kunnen annexeren, net als de sahara"

sommige marokkanen beginnen gelijk weer over discriminatie

goh al minder he

als je het vergelijkt is dit denk ik minimaal zelfde caliber als de uitspraken van pastors


schot in de roos

freya
10-11-05, 11:03
Geplaatst door observer

als je het vergelijkt is dit denk ik minimaal zelfde caliber als de uitspraken van pastors

Nee, niet hetzelfde caliber. Gretta spreekt nergens over een verband tussen geloof en criminaliteit.


Haar uitspraak is van hetzelfde caliber als sommige uitspraken van Wilders. En daar is nog geen aangifte tegen gedaan voor zover ik weet.

Julien
10-11-05, 11:05
Geplaatst door David
Typisch Franse kop. :moe:

hoezo?

Julien
10-11-05, 11:07
kijk ik zie het zo: Zij wordt door joden geweigerd op sommige plekken en ze proberen haar weg te pesten. Dan is haar reactie: ze moeten niet denken dat ze Amsterdam kunnen bezetten, zoals ze dat ook doen in de Westelijke Jordaanoever (dat ze dat doen, is een feit).
Ik kan die uitspraak wel begrijpen, of ben ik de enige?

freya
10-11-05, 11:22
Geplaatst door Julien
kijk ik zie het zo: Zij wordt door joden geweigerd op sommige plekken en ze proberen haar weg te pesten. Dan is haar reactie: ze moeten niet denken dat ze Amsterdam kunnen bezetten, zoals ze dat ook doen in de Westelijke Jordaanoever (dat ze dat doen, is een feit).
Ik kan die uitspraak wel begrijpen, of ben ik de enige?

Als je echt wordt weggepest van bepaalde plekken in de stad, dan kan ik dat wel begrijpen.

Maar Gretta zou ook moeten begrijpen dat diezelfde mensen die haar wegpesten gretig zitten te wachten op het kleinste onzorgvuldige woordje van haar dat verkeerd kan worden uitgelegd.

En dan is het wel stom om zoiets in het openbaar uit te spreken.

David
10-11-05, 11:25
Geplaatst door Julien
hoezo?

Nu niet meer.

Dutchguy
10-11-05, 11:29
Eerst dat programma maar eens zien.

David
10-11-05, 11:32
Geplaatst door Dutchguy
Eerst dat programma maar eens zien.


Gretta die uit haar vel springt. Meer iets voor halloween.

Dutchguy
10-11-05, 11:33
Geplaatst door David
Gretta die uit haar vel springt. Meer iets voor halloween.

Krijg daar idd. heel enge beelden bij. Denk dat ik mijn stoel maar vast een metertje achteruit zet. :eek:

waterfiets
10-11-05, 11:44
Geplaatst door Julien

Het is toch niet zo moeilijk om die uitspraak van Duisenberg in de juiste context te plaatsen?

Nou dan zullen we eerst de uitzending moet zien lijkt mij! Ik vond haar eerdere uitlatingen over 6 miljoen joden wel zeer bedenkelijk en daar heb ik online de uitzending van teruggeluisterd. Het was bovendien aantoonbaar dat ze achteraf regelmatig gelogen heeft over hetgeen ze toen op de radio gezegd heeft. Maar dit tv programma moet nog uitgezonden worden dus nu lijkt mij helemaal geen discussie mogelijk over hetgeen ze gezegd heeft.
Overigens vind ik wel dat ze in een hoek gedrongen wordt door mensen die haar monddood willen maken maar erg diplomatiek is ze ook niet.