PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders hebben te weinig vaderlandsliefde



Derrick
10-11-05, 10:34
Nederlanders hebben te weinig vaderlandsliefde


AMSTERDAM -

Oud-politicus Frits Bolkestein hield gisteren zijn inauguratierede als hoogleraar intellectuele grondslagen van politieke ontwikkelingen. Hij zei onder andere dat Nederlanders te weinig gevoel hebben voor patriottisme. Houdt u van uw vaderland?

observer
10-11-05, 12:27
Geplaatst door Derrick
Nederlanders hebben te weinig vaderlandsliefde


AMSTERDAM -

Oud-politicus Frits Bolkestein hield gisteren zijn inauguratierede als hoogleraar intellectuele grondslagen van politieke ontwikkelingen. Hij zei onder andere dat Nederlanders te weinig gevoel hebben voor patriottisme. Houdt u van uw vaderland? dat is er decenia ingestampt wie iets met nederland heeft is een nationalist en dat is erg

Mill
10-11-05, 12:33
Je kan niet te weinig vaderlandsliefde hebben. Wel te veel.

Spoetnik
10-11-05, 12:37
Behalve frikandel speciaal heb ik niet veel met nederland inderdaad.

Derrick
10-11-05, 13:18
en toch is het vreemd dat er met zulke vreemde ogen naar het Nationalisme gekeken wordt.

Het is duidelijk dat nationalisme misbruikt wordt door extreem rechtse bewegingen, maar is nationalisme in se nu zo verwerpelijk?

Tomas
10-11-05, 13:24
Geplaatst door Derrick
en toch is het vreemd dat er met zulke vreemde ogen naar het Nationalisme gekeken wordt.

Het is duidelijk dat nationalisme misbruikt wordt door extreem rechtse bewegingen, maar is nationalisme in se nu zo verwerpelijk?

Nationalisme is nu eenmaal iets vreemds. Er zit iets vaags religieus in.

Maar menselijk, want bij exotische volkeren vinden we het over 't algemeen heel normaal.

Juliette
10-11-05, 13:24
Geplaatst door Derrick
en toch is het vreemd dat er met zulke vreemde ogen naar het Nationalisme gekeken wordt.

Het is duidelijk dat nationalisme misbruikt wordt door extreem rechtse bewegingen, maar is nationalisme in se nu zo verwerpelijk?

Ik vind nationalisme een vreemd iets. Het leent zich makkelijk tot misbruik en tot 'superioriteitsgevoelens'.

Ik snap niet dat je fier kan zijn op het land waar je woont. Of geboren bent. Omdat je er zelf weinig verdienste aan hebt. Ik kan me wel indenken dat je bv blij bent dat je in NL of B of ... woont. Omdat het een goed land is ofzo.

Als ik in eigen land zie in welke vormen nationalisme zich voor doet zie ik enkel maar meer redenen om er ver vandaan te blijven.

Elsschot
10-11-05, 13:35
Geplaatst door Spoetnik
Behalve frikandel speciaal heb ik niet veel met nederland inderdaad.

als het maar wel mer curry is in plaats van die allesverziekende ketchup

Bofko
10-11-05, 13:37
Nationalisme is een gecultiveerd groepsgevoel. Het groepsgevoel an sich is een natuurlijk iets en sla je er niet zo maar uit. Maar hoe wordt het gecultiveerd ? Het nationalisme is in sommige gevallen te hoog gegrepen. Mensen voelen zich dan meer Brabander of Amsterdammer.
De politici willen van ons Europeanen maken. Op de lange termijn dienen we natuurlijk allemaal wereldburgers te worden. :moeilijk:

reason
10-11-05, 13:40
Geplaatst door Derrick
Nederlanders hebben te weinig vaderlandsliefde


AMSTERDAM -

Oud-politicus Frits Bolkestein hield gisteren zijn inauguratierede als hoogleraar intellectuele grondslagen van politieke ontwikkelingen. Hij zei onder andere dat Nederlanders te weinig gevoel hebben voor patriottisme. Houdt u van uw vaderland?

Nederlanders zijn inderdaad te weinig trots op hun land, en zich te weinig bewust van de verworvenheden in hun land.
Er is best veel om trots op te zijn.
Dus wat meer patriotisme is wel op zijn plaats.
Maar het moet niet doorslaan in de richting van nationalisme. Dan wordt het al gauw te subjectief en blind voor andere belangen.

Tomas
10-11-05, 13:41
Geplaatst door Bofko
Op de lange termijn dienen we natuurlijk allemaal wereldburgers te worden. :moeilijk:

Dat zal pas een beetje gestalte krijgen als mars en/of venus intensief zijn gekoloniseerd.

Bofko
10-11-05, 13:45
Geplaatst door Tomas
Dat zal pas een beetje gestalte krijgen als mars en/of venus intensief zijn gekoloniseerd.

Yes, en ook anderen. En dan kun je de Universum-kampioenschappen voetbal organiseren. Met wellicht de verrassende finale Mercurius-Pluto.

Tomas
10-11-05, 13:47
Geplaatst door Bofko
Yes, en ook anderen. En dan kun je de Universum-kampioenschappen voetbal organiseren. Met wellicht de verrassende finale Mercurius-Pluto.

Pluto. Laat me niet lachen.

Spoetnik
10-11-05, 13:48
Geplaatst door Elsschot
als het maar wel mer curry is in plaats van die allesverziekende ketchup

Uiteraard, frikandel speciaal met ketchup is heiligschennis.

Juliette
10-11-05, 13:49
Geplaatst door Bofko
Yes, en ook anderen. En dan kun je de Universum-kampioenschappen voetbal organiseren. Met wellicht de verrassende finale Mercurius-Pluto.

Ertegen voetballen OK. Zolang ze maar niet allemaal hierwillen komen wonen om van onze verworvenheden te profiteren. :fplet:

Bofko
10-11-05, 13:51
Geplaatst door Tomas
Pluto. Laat me niet lachen.

Mercuriaan ?

Bofko
10-11-05, 14:02
Geplaatst door Juliette
Ertegen voetballen OK. Zolang ze maar niet allemaal hierwillen komen wonen om van onze verworvenheden te profiteren. :fplet:

:fpiraat: .Hun roots liggen hier.

Tomas
10-11-05, 14:09
Geplaatst door Bofko
Mercuriaan ?

Nee van het prachtige Charon.

Bofko
10-11-05, 14:14
Geplaatst door Tomas
Nee van het prachtige Charon.

Ah.Ok. En jullie willen 't liefst grote broer Pluto in een interplanetaire derby op hun donder geven.

et_2000nl
10-11-05, 14:18
Jeempie Bolkestein, leeft die fossiel nog.

Een halal frikadel, heerlijk. Hebben we niet in Marokko. Ik ben trots op Nederland.

Derrick
10-11-05, 14:21
Geplaatst door et_2000nl
J

Een halal frikadel, heerlijk. Hebben we niet in Marokko. Ik ben trots op Nederland.


halal?, de meeste frikandellen bevatten slachtafval van varkens en paarden. Echter wel erg smakelijk

Tomas
10-11-05, 14:24
Geplaatst door Bofko
Ah.Ok. En jullie willen 't liefst grote broer Pluto in een interplanetaire derby op hun donder geven.

Hoeft niet perse zelf. Maar als onze voetballer wint van die twee van pluto zou dat wel erg leuk zijn, ja.

~Panthera~
10-11-05, 14:27
Geplaatst door et_2000nl
Jeempie Bolkestein, leeft die fossiel nog.

Een halal frikadel, heerlijk. Hebben we niet in Marokko. Ik ben trots op Nederland.


A. ja, nog net.
B. doe maar 2.

En ook nog even "trots" zijn op je huidskleur graag, ook al heb je die gratis gekregen, ja ? :fplet:

Zwarte Kat
10-11-05, 14:47
Geplaatst door Derrick
Nederlanders hebben te weinig vaderlandsliefde


AMSTERDAM -

Oud-politicus Frits Bolkestein hield gisteren zijn inauguratierede als hoogleraar intellectuele grondslagen van politieke ontwikkelingen. Hij zei onder andere dat Nederlanders te weinig gevoel hebben voor patriottisme. Houdt u van uw vaderland?

Ik hou van Amsterdam. Ben wat dat betreft wel een patriot.
:regie: Wie aan Amsterdam komt, komt aan mij!

et_2000nl
10-11-05, 14:53
Geplaatst door Derrick
halal?, de meeste frikandellen bevatten slachtafval van varkens en paarden. Echter wel erg smakelijk

Nope, ik haal mijn frikadellen bij de mocro slager, van mekkafood, moet je eens proberen, fantastisch.....

et_2000nl
10-11-05, 14:57
Geplaatst door ~Panthera~
A. ja, nog net.
B. doe maar 2.

En ook nog even "trots" zijn op je huidskleur graag, ook al heb je die gratis gekregen, ja ? :fplet:

A. kunnen ze m al vast niet tussen het gesteente plakken waar fossielen in thuis horen.
B. 2 kan ik idd makkelijk op....

Ik ben veel te 'wit'.... Ben ik niet echt trots op.

Zwarte Kat
10-11-05, 15:01
Geplaatst door MuMu
Je bedoelt dat openluchtmuseum met cosmopoliete potenties?

Das een aparte enclave binnen Nederland!

:hihi:

Je hebt gelijk, Amsterdam is los van Holland. Ik stel dan ook voor dat elke Nederlander van buiten de stad eerst een visum moet anvragen bij het consulaat van Amsterdam. Daar kun je dan een dagvisum en een doorreisvisum kopen met Amsterdamse dukaten.
En laten we hier gelijk de stadsmuren weer in ere herstellen.

Juliette
10-11-05, 15:16
Geplaatst door et_2000nl
Nope, ik haal mijn frikadellen bij de mocro slager, van mekkafood, moet je eens proberen, fantastisch.....

'Mekkafood' is erg lekker idd.

et_2000nl
10-11-05, 15:19
Geplaatst door Juliette
'Mekkafood' is erg lekker idd.

Maar net zo ongezond als de niet halal variant....

et_2000nl
10-11-05, 15:20
Geplaatst door MuMu
Je bedoelt dat openluchtmuseum met cosmopoliete potenties?

Das een aparte enclave binnen Nederland!

:hihi:

Reden genoeg om er nooit naar toe te gaan.....

~Panthera~
10-11-05, 15:22
Geplaatst door et_2000nl
Maar net zo ongezond als de niet halal variant....


Daar zijn het fricandellen voor. :lachu:

Juliette
10-11-05, 15:22
Geplaatst door et_2000nl
Maar net zo ongezond als de niet halal variant....

Daar maakte ik me geen illusies over. :hihi: Het is gewoon halal rotzooi in plaats van haram rotzooi. Maar wel lekker.

Zwarte Kat
10-11-05, 15:24
Geplaatst door MuMu
Das helemaal geen slecht voorstel.
Vraag me alleen af, of we dat reisvisum ook maar moeten invoeren voor Amsterdammers die naar "buiten" willen reizen.

Aparte enclaves brengen ook een apart volkje voort.. die "wij provincialen" maar heel moeilijk kunnen begrijpen.. :boer:

:duivels: Dat visum hebben wij niet nodig. Noem eens 1 goede reden waarom Amsterdammers buiten hun stadsmuren zouden komen?
Ik kijk wel uit om de polder in te gaan......

et_2000nl
10-11-05, 15:27
Geplaatst door MuMu
Eet nou gewoon lekker vegetarisch joh!
Dan weet je altijd zeker dat het halal is..

Serieus. :tik:

Gatver.... Een beetje groente vermommen als een stuk vlees.

et_2000nl
10-11-05, 15:30
Geplaatst door Juliette
Daar maakte ik me geen illusies over. :hihi: Het is gewoon halal rotzooi in plaats van haram rotzooi. Maar wel lekker.

Gelukkig beschermt een lintworm lijkt het wel, mij tegen de ongewenste groei effecten....

Zwarte Kat
10-11-05, 15:37
Geplaatst door MuMu
Och hemeltjelief.. :rolleyes: ja hoor, daar hebben we de beruchte kapsones weer.
Geen Amsterdammer die daarvan verschoond blijft.
De hele dag zijn ze bezig zichzelf op de borst te slaan dat ze Amsterdams zijn.

Pffff.. geef mij maar de mestlucht van het boer'nland! :ego:

:D Amsterdammers hebben gewoon positive vibrations.
Altijd goed om jezelf op de borst te slaan. Wij Amsterdammers voelen ons bloed door het lichaam stromen, gevuld met positieve energie. Zo worden onze lichaamscellen gevoed met krachtige energie. Goed voor lichaam en geest.
:cola:

et_2000nl
10-11-05, 15:38
Geplaatst door MuMu
Welnee! Je hoeft toch helemaal geen nepvlees te eten? Is vaak helemaal niet lekker ook!
Je kan zoveel goed voedsel maken zonder vlees.
Met noten, kaas, ei, groentes, pasta's, rijst en natuurlijk goed gebruik van allerlei kruiden, kom je echt niks te kort hoor.

Maarja, een varkenshaasje blijft natuurlijk erruggg aanlokkelijk he..

jammie.. :zegniets:

Ik vind dat je hele vieze dingen in de mond neemt....

AMSTERDAM RULEZ!!!!

Tomas
10-11-05, 15:41
Geplaatst door Zwarte Kat
:D Amsterdammers hebben gewoon positive vibrations.
Altijd goed om jezelf op de borst te slaan. Wij Amsterdammers voelen ons bloed door het lichaam stromen, gevuld met positieve energie. Zo worden onze lichaamscellen gevoed met krachtige energie. Goed voor lichaam en geest.
:cola:

Dat bedoel ik nou. Nationalisme, patriotisme whatever is iets vaags religieus.

Derrick
10-11-05, 15:42
Geplaatst door Zwarte Kat
:D Amsterdammers hebben gewoon positive vibrations.
Altijd goed om jezelf op de borst te slaan. Wij Amsterdammers voelen ons bloed door het lichaam stromen, gevuld met positieve energie. Zo worden onze lichaamscellen gevoed met krachtige energie. Goed voor lichaam en geest.
:cola:

ik hoop dat dit zeer sarcastisch bedoeld is. Op deze wereld bestaat er geen bevolkingsgroep zo zeikerig en ontevreden als de amsterdammer

Zwarte Kat
10-11-05, 15:50
Geplaatst door Derrick
ik hoop dat dit zeer sarcastisch bedoeld is. Op deze wereld bestaat er geen bevolkingsgroep zo zeikerig en ontevreden als de amsterdammer

Ik begrijp dat de afgunst diep zit maar probeer het toch wat in te dimmen.

et_2000nl
10-11-05, 15:54
Geplaatst door ~Panthera~
Daar zijn het fricandellen voor. :lachu:

Jeempie het klinkt bijna als een zonde er een te eten....

et_2000nl
10-11-05, 15:55
Geplaatst door Derrick
ik hoop dat dit zeer sarcastisch bedoeld is. Op deze wereld bestaat er geen bevolkingsgroep zo zeikerig en ontevreden als de amsterdammer

Mag ik daar de uitzondering op zijn.

BTW, je vergat arrogant.

Oeroeboeroe
10-11-05, 19:55
Geplaatst door MuMu
Ja joh, zoveel energie die door het lichaam stroomt dat ze werklui uit de polder provincie moeten aantrekken om het werk te doen waar ze zelf te moe voor zijn! :melig:

Ja he, zo is het he? Geef maar toe! :hihi:

:o De ECHTE Nederlandse provinciaal woont in Amsterdam. Ga maar tsjekke.

Zwarte Kat
11-11-05, 00:45
Geplaatst door MuMu
Ja joh, zoveel energie die door het lichaam stroomt dat ze werklui uit de polder provincie moeten aantrekken om het werk te doen waar ze zelf te moe voor zijn! :melig:

Ja he, zo is het he? Geef maar toe! :hihi:

Alleen voor het vuile werk. :jeweetog:

Zwarte Kat
11-11-05, 12:59
Geplaatst door MuMu
Weet je.... jij bent helemaal niet aardig! :terrorist

:fuckit: Alleen voor mn mede Amsterdammers ben ik aardig