PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische politieman schiet 'per ongeluk' neef dood



delirious
10-11-05, 15:24
BRUSSEL - Een Belgische politieman zegt woensdag per ongeluk zijn 37-jarige neef dood te hebben geschoten. De 25-jarige agent, die net was thuisgekomen van een schietoefening, had een ruzie gehad met de neef over een som geld. Bij wijze van grap zei hij zijn dienstwapen te hebben getrokken, toen hij eiste dat de neef hem geld terugbetaalde.

Daarbij ging het pistool per ongeluk af, meldde justitie in Brussel donderdag. Belgisch politiepersoneel mag eigenlijk geen dienstwapens meer mee naar huis nemen, nadat recentelijk enkele agenten zich met een pistool van het leven hadden beroofd.


nu.nl

Bofko
10-11-05, 15:35
Vreemd. In Amerika kun je gewoon thuis een wapen hebben. Maar in Belgie is dat levensgevaarlijk zie ik.

Juliette
10-11-05, 15:38
Geplaatst door Bofko
Vreemd. In Amerika kun je gewoon thuis een wapen hebben. Maar in Belgie is dat levensgevaarlijk zie ik.

Te weinig oefening waarschijnlijk. Ik pleit dan ook voor lessen correct wapengebruik in de basisschool.

Tomas
10-11-05, 15:38
Geplaatst door delirious
De 25-jarige agent, die net was thuisgekomen van een schietoefening, had een ruzie gehad met de neef over een som geld. Bij wijze van grap zei hij zijn dienstwapen te hebben getrokken, toen hij eiste dat de neef hem geld terugbetaalde.

Geweldig getimede grap ook. Dat kan alleen een belg.