PDA

Bekijk Volledige Versie : Beveiligingscamera kijkt door kleding heen. Zowel wapens als geslachtsdelen zichtbaar



Zwarte Schaap
10-11-05, 14:37
Beveiligingscamera kijkt door kleding

Door DEBORAH JONGEJAN

UTRECHT - Misdadigers opgepast! Deze week zijn de nieuwste beveiligingssnufjes gepresenteerd.

Dat gebeurde op de vakbeurs Integrale Veiligheid in Utrecht. Dit zijn gadgets die rechtstreeks uit een James Bond-film lijken te komen...

Zo is er een camera, die dwars door kleding heen kijkt, de concealed weapon detection. Het apparaat beweegt van boven naar beneden en neemt iemand helemaal op. Op het videoscherm verschijnt de persoon zonder kleren. Zowel wapens (in dit geval messen) als geslachtsdelen zijn zichtbaar. De camera kan detectiepoortjes vervangen. Het systeem is geschikt voor plekken met dreiging van wapens, bijvoorbeeld op Schiphol of in voetbalstadions.

Op de beurs is - uiteraard na ennig zoeken - ook de kleinste camera ter wereld te vinden, de Fox-C408. Dit miniscuele speeltje is 8 bij 8 mm en dat is zelfs klein als je hem naast een nietje legt. Het apparaatje werkt net als zijn grote evenbeeld, alleen is de kwaliteit van de foto’s wel iets m inder. Je kunt de camera vrijwel overal inbouwen, bijvoorbeeld in een mobiele telefoon. De politie kan handig gebruik van maken van dit vernuftige cameraatje. Daarnaast kunnen bedrijven hem stiekem inzetten om dieven binnen de firma te snappen.

Voor wie een hekel heeft aan meeluisteraars tijdens een telefoongesprek, kan in Utrecht een niet-afluisterbare GSM vinden, de Enigma. Je kan de Enigma gebruiken als elke andere telefoon. Alleen zit op deze GSM een knopje met een sleutel. Als je daarop duwt, kan je een vergrendeld gesprek voeren. Een Amerikaanse veiligheidsdienst heeft met speciale computers bijna zes maanden nodig om één telefoongesprek te kraken. Met name grote bedrijven zijn geďnteresseerd. Met Enigma weten ze zeker dat belangrijke beslissingen waar miljoenen in omgaan, niet afgeluisterd worden.

Er is ook een radar te zien, die door muren heen kan kijken. Het apparaat heet dan ook de through the wall radar. De radarstralen ’prikken’ als het ware door een betonnen muur heen. Het apparaat meet naast beweging ook hartslag en ademhaling. Zelfs in bewusteloze toestand is iemand op te sporen, zodat de brandweer er slachtoffers van een brand snel mee kan opsporen.


Bron: AD/RD

et_2000nl
10-11-05, 14:45
Jeempie, kunnen ze gelijk zien hoe groot (of klein) mijn pistooltje is.... ENG!!!!

Bofko
10-11-05, 14:47
Geplaatst door et_2000nl
Jeempie, kunnen ze gelijk zien hoe groot (of klein) mijn pistooltje is.... ENG!!!!

'Puddingbuks' is de correcte Nederlandse term hiervoor.

delirious
10-11-05, 14:50
Geplaatst door Bofko
'Puddingbuks' is de correcte Nederlandse term hiervoor.

:haha: !! Zandbrabo!!

et_2000nl
10-11-05, 14:51
Geplaatst door Bofko
'Puddingbuks' is de correcte Nederlandse term hiervoor.

Neem die ff op in de volgende inburgerings cursus. Na het hoofdstuk waar word uitgelegd waar en hoe ik een uitkering moet aanvragen. Lijkt me een gepaste plek.

N0bel
10-11-05, 16:24
Geplaatst door et_2000nl
Neem die ff op in de volgende inburgerings cursus. Na het hoofdstuk waar word uitgelegd waar en hoe ik een uitkering moet aanvragen. Lijkt me een gepaste plek.

Als de Sociale Dienst ook zo'n beveiligingscamera heeft, krijg je wellicht vanzelf een smak kinderbijslag.

TonH
10-11-05, 16:31
De laatste keer op Schiphol greep zo'n lul me zowiezo al en plain public vol in m'n kruis. Dus zo'n camera valt dan al weer mee.

Sallahddin
10-11-05, 20:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Beveiligingscamera kijkt door kleding

Door DEBORAH JONGEJAN

UTRECHT - Misdadigers opgepast! Deze week zijn de nieuwste beveiligingssnufjes gepresenteerd.

Dat gebeurde op de vakbeurs Integrale Veiligheid in Utrecht. Dit zijn gadgets die rechtstreeks uit een James Bond-film lijken te komen...

Zo is er een camera, die dwars door kleding heen kijkt, de concealed weapon detection. Het apparaat beweegt van boven naar beneden en neemt iemand helemaal op. Op het videoscherm verschijnt de persoon zonder kleren. Zowel wapens (in dit geval messen) als geslachtsdelen zijn zichtbaar. De camera kan detectiepoortjes vervangen. Het systeem is geschikt voor plekken met dreiging van wapens, bijvoorbeeld op Schiphol of in voetbalstadions.

Op de beurs is - uiteraard na ennig zoeken - ook de kleinste camera ter wereld te vinden, de Fox-C408. Dit miniscuele speeltje is 8 bij 8 mm en dat is zelfs klein als je hem naast een nietje legt. Het apparaatje werkt net als zijn grote evenbeeld, alleen is de kwaliteit van de foto’s wel iets m inder. Je kunt de camera vrijwel overal inbouwen, bijvoorbeeld in een mobiele telefoon. De politie kan handig gebruik van maken van dit vernuftige cameraatje. Daarnaast kunnen bedrijven hem stiekem inzetten om dieven binnen de firma te snappen.

Voor wie een hekel heeft aan meeluisteraars tijdens een telefoongesprek, kan in Utrecht een niet-afluisterbare GSM vinden, de Enigma. Je kan de Enigma gebruiken als elke andere telefoon. Alleen zit op deze GSM een knopje met een sleutel. Als je daarop duwt, kan je een vergrendeld gesprek voeren. Een Amerikaanse veiligheidsdienst heeft met speciale computers bijna zes maanden nodig om één telefoongesprek te kraken. Met name grote bedrijven zijn geďnteresseerd. Met Enigma weten ze zeker dat belangrijke beslissingen waar miljoenen in omgaan, niet afgeluisterd worden.

Er is ook een radar te zien, die door muren heen kan kijken. Het apparaat heet dan ook de through the wall radar. De radarstralen ’prikken’ als het ware door een betonnen muur heen. Het apparaat meet naast beweging ook hartslag en ademhaling. Zelfs in bewusteloze toestand is iemand op te sporen, zodat de brandweer er slachtoffers van een brand snel mee kan opsporen.


Bron: AD/RD





Wauw.....Dat verklaart waarom ik,als vreemdeling, al het gevoel krijg "helemaal naakt" te zijn als ik op shiphol ben !!!
Hoe zien de Foto's eruit dan???....net als x-rays pics???....of iets v.Playboy....NEE,zeker niet...dat zou leuk zijn voor voyeurs in dit geval!.....Godver...

papol
10-11-05, 22:14
Zo'n camera is ooit door Sony op de markt gebracht. Was echter een foutje in de instelling, is gewijzigd.
Word soms nog wel eens voor grof geld te koop aangeboden ...

Gr.P

Joesoef
10-11-05, 22:19
Geplaatst door papol
Zo'n camera is ooit door Sony op de markt gebracht. Was echter een foutje in de instelling, is gewijzigd.
Word soms nog wel eens voor grof geld te koop aangeboden ...

Gr.P

Werkte alleen bij dunne kleding (strand ed), infrarood. Is zelf ook te doen met een filter met een bepaalde bandbreedte.

Dit is ander speelgoed.

Bakra
11-11-05, 09:18
vroeger ging op school regelmatig het verhaal rond van de Rontgenbril waarmee door kleding heen gekeken zou worden. Het waren meestal grote jongens met brommers die daarover beschikten, ik heb er dus nooit doorheen kunnen kijken...

Wortel
11-11-05, 10:02
Je neemt gewoon een rol aluminiumfolie mee in je handbagage en voor de controle even een bezoekje aan de holle troon. Privacy verzekerd.

TonH
11-11-05, 10:11
Geplaatst door Wortel
Je neemt gewoon een rol aluminiumfolie mee in je handbagage en voor de controle even een bezoekje aan de holle troon. Privacy verzekerd.

Er is al een regeling in de maak om tassen met daarin een laag alu-folie te verbieden. Dat zal dan wel uitgebreid worden.

Alu-folie in je onderbroek is ook geen optie, vind ik. Loopt zo naar. :maf2:

~Panthera~
11-11-05, 10:14
Geplaatst door Wortel
Je neemt gewoon een rol aluminiumfolie mee in je handbagage en voor de controle even een bezoekje aan de holle troon. Privacy verzekerd.


Eh...je bedoelt: je hele krokeledokus inpakken in alufolie ? :verward:
Lijkt me echt heel geslaagd. :hihi:
En vrouwen dan ?

Wortel
11-11-05, 10:57
Eh...je bedoelt: je hele krokeledokus inpakken in alufolie ?
Lijkt me echt heel geslaagd.
En vrouwen dan ?

Naar verluid werkt het zelfs nog beter bij vrouwen, zo hebben mij deelneemsters aan de Elfstedentocht verzekerd. Dat is nog even wat anders dan een wandelingetje langs de luchthavencontrole.
In dat geval ging het overigens uiteraard niet over het afweren van ongewenst blikkende camera´s, maar over het afweren van midwinterse blaasontstekingen.

Dus TonH, toch maar even doorbijten...

~Panthera~
11-11-05, 10:59
Geplaatst door Wortel
Naar verluid werkt het zelfs nog beter bij vrouwen, zo hebben mij deelneemsters aan de Elfstedentocht verzekerd. Dat is nog even wat anders dan een wandelingetje langs de luchthavencontrole.
In dat geval ging het overigens uiteraard niet over het afweren van ongewenst blikkende camera´s, maar over het afweren van midwinterse blaasontstekingen.

Dus TonH, toch maar even doorbijten...


OMG ! dat wordt dan overal in de supermarkten misgrijpen bij de alufolie. :hihi:

TonH
11-11-05, 12:10
Geplaatst door Wortel
Naar verluid werkt het zelfs nog beter bij vrouwen, zo hebben mij deelneemsters aan de Elfstedentocht verzekerd. Dat is nog even wat anders dan een wandelingetje langs de luchthavencontrole.
In dat geval ging het overigens uiteraard niet over het afweren van ongewenst blikkende camera´s, maar over het afweren van midwinterse blaasontstekingen.

Dus TonH, toch maar even doorbijten...

De hemel zij dank dat het nooit vriest in Athene... :D

Wortel
11-11-05, 12:23
Apolauste ton helio kai tous kautous anemous, agapeto TonH. :wink:

E polike alenou o idios.

TonH
11-11-05, 13:31
Geplaatst door Wortel
Apolauste ton helio kai tous kautous anemous, agapeto TonH. :wink:

E polike alenou o idios.


Laatste winter hier... nog even doorbijten... komt die folie misschien nog van pas...

Ik kom zo langs Rotterdam A13/20/15... Duim voor me :zwaai: