PDA

Bekijk Volledige Versie : absurd lage straf bij kinderverkrachting



Arvid
10-11-05, 19:31
In Leeuwarden heeft de rechtbank de 50-jarige Jurjen P. veroordeeld tot een celstraf van 22 maanden, waarvan vier voorwaardelijk, wegens het jarenlang verkrachten van een meisje. De man leerde het destijds 11-jarige meisje kennen toen hij haar van de verdrinkingsdood redde.

De opgelegde straf is hoger dan de eis van het Openbaar Ministerie (OM). Die eiste twee weken geleden twintig maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk. De rechter achtte de eis van het OM te laag. Bovendien moet de man 10.000 euro schadevergoeding betalen.

"De verdachte heeft het meisje sinds ongeveer haar elfde jaar stelselmatig en langdurig misbruikt", aldus rechter B. Dölle. De feiten speelden zich vanaf 1993 af. Het nu 22-jarige slachtoffer kampt nog altijd met problemen als fysieke en psychische schade als gevolg van de verkrachtingen.

http://www.telegraaf.nl/crime/nieuws/28352981/Bijna_2_jaar_cel_voor_langdurige_verkrachting.html

Dit is toch te insane voor woorden!!!!
Nog niet eens 2 jaar straf voor zo'n misdaad!!!
3x raden wat die gozer in 2007 gaat doen als ie vrijkomt.

~Panthera~
10-11-05, 19:37
Geplaatst door Arvid
In Leeuwarden heeft de rechtbank de 50-jarige Jurjen P. veroordeeld tot een celstraf van 22 maanden, waarvan vier voorwaardelijk, wegens het jarenlang verkrachten van een meisje. De man leerde het destijds 11-jarige meisje kennen toen hij haar van de verdrinkingsdood redde.

De opgelegde straf is hoger dan de eis van het Openbaar Ministerie (OM). Die eiste twee weken geleden twintig maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk. De rechter achtte de eis van het OM te laag. Bovendien moet de man 10.000 euro schadevergoeding betalen.

"De verdachte heeft het meisje sinds ongeveer haar elfde jaar stelselmatig en langdurig misbruikt", aldus rechter B. Dölle. De feiten speelden zich vanaf 1993 af. Het nu 22-jarige slachtoffer kampt nog altijd met problemen als fysieke en psychische schade als gevolg van de verkrachtingen.

http://www.telegraaf.nl/crime/nieuws/28352981/Bijna_2_jaar_cel_voor_langdurige_verkrachting.html

Dit is toch te insane voor woorden!!!!
Nog niet eens 2 jaar straf voor zo'n misdaad!!!
3x raden wat die gozer in 2007 gaat doen als ie vrijkomt.


Weet je wat NOG insaner is ?

Dat het slachtoffer anno 2005 waarschijnlijk de WAO uitgepleurt word, als ze daar in zit, want haar kop zit er tenslotte nog op.

Jammer, had ze maar geen slachtoffer moeten zijn. :moe:

:fuckit2:

assassijn
10-11-05, 20:01
Is het dan wel eens anders geweest? Als je je hier vergrijpt aan een kind mag je schoffelen op een kinderboerderij of moet je als concierge werken op een peuter of kleuterschool.

~Panthera~
10-11-05, 22:44
Geplaatst door Arvid
"De verdachte heeft het meisje sinds ongeveer haar elfde jaar stelselmatig en langdurig misbruikt", aldus rechter B. Dölle. De feiten speelden zich vanaf 1993 af. Het nu 22-jarige slachtoffer kampt nog altijd met problemen als fysieke en psychische schade als gevolg van de verkrachtingen.

http://www.telegraaf.nl/crime/nieuws/28352981/Bijna_2_jaar_cel_voor_langdurige_verkrachting.html


Vind ook wel dat ze heel "verantwoordelijk moet zijn voor haar eigen leven ". :blij:

Ondanks dat haar leven al vanaf haar 11e door een ander goed naar de verdommenis is geholpen, natuurlijk. :blij:

De dader zit 22 maanden - 4 daarmee houdt zijn verantwoordelijkheid op. Logisch toch? :moe:

MaRiaH
11-11-05, 00:02
Geplaatst door Arvid

Dit is toch te insane voor woorden!!!!
Nog niet eens 2 jaar straf voor zo'n misdaad!!!
3x raden wat die gozer in 2007 gaat doen als ie vrijkomt.

en waarom geen TBS? inderdaad een walgelijk lage straf. :jammer:

Onbek_01
11-11-05, 00:05
Belachelijke straf!!!!
Hak ze hoofd eraf.

MaRiaH
11-11-05, 00:12
Geplaatst door Onbek_01
Belachelijke straf!!!!
Hak ze hoofd eraf.

dat is nog belachelijker..
Dan geef je als overheid pas het goede voorbeeld..
gij zult niet doden en daarom doden wij u.
:jammer:

tr_imparator
11-11-05, 00:58
Geplaatst door Arvid
In Leeuwarden heeft de rechtbank de 50-jarige Jurjen P. veroordeeld tot een celstraf van 22 maanden, waarvan vier voorwaardelijk, wegens het jarenlang verkrachten van een meisje. De man leerde het destijds 11-jarige meisje kennen toen hij haar van de verdrinkingsdood redde.

De opgelegde straf is hoger dan de eis van het Openbaar Ministerie (OM). Die eiste twee weken geleden twintig maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk. De rechter achtte de eis van het OM te laag. Bovendien moet de man 10.000 euro schadevergoeding betalen.

"De verdachte heeft het meisje sinds ongeveer haar elfde jaar stelselmatig en langdurig misbruikt", aldus rechter B. Dölle. De feiten speelden zich vanaf 1993 af. Het nu 22-jarige slachtoffer kampt nog altijd met problemen als fysieke en psychische schade als gevolg van de verkrachtingen.

http://www.telegraaf.nl/crime/nieuws/28352981/Bijna_2_jaar_cel_voor_langdurige_verkrachting.html

Dit is toch te insane voor woorden!!!!
Nog niet eens 2 jaar straf voor zo'n misdaad!!!
3x raden wat die gozer in 2007 gaat doen als ie vrijkomt.



achteraf gezien vind ik eerwraak toch wel een goed idee.

Zwarte Schaap
11-11-05, 01:40
Ik vergeet nooit het gevoel dat door me heen ging toen ik een pedofiel in actie betrapte. Hij (jaar of 50) was bezig met droogneuken op een schommel met een antiliaans kindje van een jaar of 6.

Ourzazate
11-11-05, 04:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vergeet nooit het gevoel dat door me heen ging toen ik een pedofiel in actie betrapte. Hij (jaar of 50) was bezig met droogneuken op een schommel met een antiliaans kindje van een jaar of 6.

Dat je niets heb gedaan!

ps: Als ik een verkrachter aan zou treffen bezig een kind sexueel te molesteren dan zou ik 'm wurgen tot ie zich in het hiernamaals bevindt. Wet of geen wet...:).

Elien
11-11-05, 08:26
Geplaatst door Onbek_01
Belachelijke straf!!!!
Hak ze hoofd eraf.



hoofd, meer zn penis :gek:

Tomas
11-11-05, 08:42
Geplaatst door Ourzazate
Dat je niets heb gedaan!


Nou, als je deze observatie van Schaap even langs zijn vooroordelen tov blanken, zijn fobie mbt sex en afkeer van niet-moslims haalt is dat maar goed ook. Want ik ga er dan eigenlijk vanuit dat het om een opa die met zijn kleinzoontje (mogelijk geadopteerd, mogelijk uit een zogenaamd gemengd huwlijk whatever) aan het schommelen is.

Elsschot
11-11-05, 09:01
hij heeft waarschijnlijk een goede advocaat gehad met mogelijke argumenten:

- ik heb haar gered van de dood, en wat dankbaarheid is op zijn plaats
- ze was al 11 (geen 9)

Zwarte Schaap
11-11-05, 16:27
Geplaatst door Ourzazate
Dat je niets heb gedaan!

ps: Als ik een verkrachter aan zou treffen bezig een kind sexueel te molesteren dan zou ik 'm wurgen tot ie zich in het hiernamaals bevindt. Wet of geen wet...:).

Wie zegt dat ik niets gedaan heb?

Ourzazate
11-11-05, 23:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wie zegt dat ik niets gedaan heb?

:):):)

Zwarte Schaap
11-11-05, 23:50
Geplaatst door Ourzazate
:):):)

Uiteindelijk heb ik hem bij zijn lurven gegrepen en met de kindertjes en al aan de hand meegenomen naar het politiebureau en daar afgeleverd.

et_2000nl
12-11-05, 00:02
Familie van mij kreeg te maken met de aanvraag van een man om een camping te openen. Na onderzoek bleek dat de man in het verleden zich regelmatig had vergrepen aan kinderen op campings en daar ook veroordeelt voor was geweest. Hij kon niks doen om de aanvraag te weigeren anders dan de gebruikelijke procedure bij ambtenaren, dat dossier elke keer weer onderop leggen als het boven lag. Het uiteindelijk tegenhouding kon hij niet.

Ik snap best wel dat politici hun prioriteiten hebben. Het is werkelijk te gek voor woorden dat er wet op wet komt om iets te doen aan de vermeende dreiging van terroristen en dat iets structureels doen aan dit fenomeen al jarenlang NIET op de politieke agenda staat ondanks alle incidenten die er de laatste tijd geweest zijn.

tr_imparator
12-11-05, 00:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uiteindelijk heb ik hem bij zijn lurven gegrepen en met de kindertjes en al aan de hand meegenomen naar het politiebureau en daar afgeleverd.


om het af te maken: die hebben vervolgens niks gedaan. :rolleyes:

Zwarte Schaap
12-11-05, 00:28
Geplaatst door tr_imparator
om het af te maken: die hebben vervolgens niks gedaan. :rolleyes:

Navraag bij de wijkagent leerde mij dat hij binnen 2 uur is vrijgelaten.

Elien
14-11-05, 08:12
Geplaatst door MuMu
De plek waar zijn hersenen zich bevinden.. :p


precies

Ourzazate
14-11-05, 21:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uiteindelijk heb ik hem bij zijn lurven gegrepen en met de kindertjes en al aan de hand meegenomen naar het politiebureau en daar afgeleverd.

Zo hoort het in principe, ook al zijn zulke mensen zo'n behandeling niet waardig. Er was ooit een kinderlokker actief in de buurt waar ik opgroeide. Hij had al een paar kinderen lastiggevallen zelfs aangerand, maar de politie deed er niets aan waarna een groepje Marokkanen hem op een avond hadden opgewacht. Hij had een paar maanden in het ziekenhuis doorgebracht met veel gebroken botten en een oog waar hij niet meer mee kan zien...:).

~Panthera~
14-11-05, 23:17
Geplaatst door et_2000nl
dit fenomeen staat al jarenlang NIET op de politieke agenda ondanks alle incidenten.

Omdat kinderen eigenlijk niet ECHT belangrijk zijn.
Echt niet.

MaRiaH
14-11-05, 23:22
Geplaatst door ~Panthera~
Omdat kinderen eigenlijk niet ECHT belangrijk zijn.
Echt niet.

nee, ze mogen nog niet stemmen... :moe:

maar dom is het wel want het zijn de stemmers van de toekomst..

et_2000nl
14-11-05, 23:44
Geplaatst door ~Panthera~
Omdat kinderen eigenlijk niet ECHT belangrijk zijn.
Echt niet.

Die selectieve verontwaardiging zal ik me altijd tegen blijven verzetten.

Waarom kan MoB omdat er bij dit vergrijp ook terecht een voorbeeld werking gesteld moet worden de zwaarste straf krijgen, dat terwijl bj een enkele moord met voorbedachte raden over het algemeen lagere straffen worden gegeven.

Waarom heeft deze democratie niet de zelfreinigende werking, was dit niet wat moslims altijd verweten word, om dit verschrikkelijke fenomeen nu eens echt grondig aan te pakken.

Waarom word het familierecht niet totaal herzien, het is stoffig en stamt uit het jaar nul, het heeft de tand des tijds niet doorstaan. Christelijke machten en Dolle Mina's spelen hier parten denk ik. Kinderen zijn altijd het slachtoffer van vechtscheidingen. Volgens advocaten die ik ken ontaard 50% van de scheidingen in een vechtscheiding, soms met fatale gevolgen voor de kinderen. De oplossingen zijn simpel. De politiek lult alleen over geld.... :moe:

Waarom is er zo veel belangstelling voor alles omtrent islam terrorisme? Ik verbaas me niet over het feit dat daar iets aan moet gebeuren, slechts de priorieit. Er is in Nederland een dode gevallen als gevolg van extremisme. Verschrikkelijk, verschrikkelijk, verschrikkelijk. Er sterven jaarlijks honderden kinderen en duizenden kinderen zijn slachtoffer van mishandeling en pedofolie. Overheid, justitie, politie en media hebben besloten alleen de echte excessen te rapporteren, daar veelvuldig rapporteren daarover andere op ideen kunnen brengen. Deze cijfers vertellen mij dat Nederland een grotere bedreiging moet vrezen van pedofielen en aanverwanten dan van moslim terroristen.


Zo, dat is er uit.... :-)

~Panthera~
14-11-05, 23:50
Geplaatst door et_2000nl
Die selectieve verontwaardiging zal ik me altijd tegen blijven verzetten.

Waarom kan MoB omdat er bij dit vergrijp ook terecht een voorbeeld werking gesteld moet worden de zwaarste straf krijgen, dat terwijl bj een enkele moord met voorbedachte raden over het algemeen lagere straffen worden gegeven.

Waarom heeft deze democratie niet de zelfreinigende werking, was dit niet wat moslims altijd verweten word, om dit verschrikkelijke fenomeen nu eens echt grondig aan te pakken.

Waarom word het familierecht niet totaal herzien, het is stoffig en stamt uit het jaar nul, het heeft de tand des tijds niet doorstaan. Christelijke machten en Dolle Mina's spelen hier parten denk ik. Kinderen zijn altijd het slachtoffer van vechtscheidingen. Volgens advocaten die ik ken ontaard 50% van de scheidingen in een vechtscheiding, soms met fatale gevolgen voor de kinderen. De oplossingen zijn simpel. De politiek lult alleen over geld.... :moe:

Waarom is er zo veel belangstelling voor alles omtrent islam terrorisme? Ik verbaas me niet over het feit dat daar iets aan moet gebeuren, slechts de priorieit. Er is in Nederland een dode gevallen als gevolg van extremisme. Verschrikkelijk, verschrikkelijk, verschrikkelijk. Er sterven jaarlijks honderden kinderen en duizenden kinderen zijn slachtoffer van mishandeling en pedofolie. Overheid, justitie, politie en media hebben besloten alleen de echte excessen te rapporteren, daar veelvuldig rapporteren daarover andere op ideen kunnen brengen. Deze cijfers vertellen mij dat Nederland een grotere bedreiging moet vrezen van pedofielen en aanverwanten dan van moslim terroristen.


Zo, dat is er uit.... :-)

Het een heeft geen fuck met het ander te maken.
Helaas worden er zo'n 1500 kinderen per jaar door hun eigen ouders oa doodgemept.
Om over de rest maar niet eens te beginnen.
Dat er geen adekwate wetgeving is, komt door het NIET serieus nemen van de RECHTEN die een kind heeft.

Dus: kinderen zijn niet echt belangrijk, daarom doen we er niet veel aan.
Ja. op papier, meer eigenlijk niet.
Klinkt hard, maar dat is het dus ook.
Voor het kind.

et_2000nl
15-11-05, 00:04
Geplaatst door ~Panthera~
Het een heeft geen fuck met het ander te maken.
Helaas worden er zo'n 1500 kinderen per jaar door hun eigen ouders oa doodgemept.
Om over de rest maar niet eens te beginnen.
Dat er geen adekwate wetgeving is, komt door het NIET serieus nemen van de RECHTEN die een kind heeft.

Dus: kinderen zijn niet echt belangrijk, daarom doen we er niet veel aan.
Ja. op papier, meer eigenlijk niet.
Klinkt hard, maar dat is het dus ook.
Voor het kind.

Klopt, kwa onderwerp heeft het geen fuck met elkaar te maken. Het is wel de politiek die de prioriteiten bepaald. Ik constateer slechts dat de prioriteiten compleet zoek zijn en daar is dit slechts een klein voorbeeld van.

BTW van Dantzig heeft de nederlandse overheid en raad van kinderbescherming ook moordenaars genoemd. Zelfs dat was geen aanleiding er over te spreken/er iets aan te doen.

~Panthera~
15-11-05, 00:12
Geplaatst door et_2000nl
Klopt, kwa onderwerp heeft het geen fuck met elkaar te maken. Het is wel de politiek die de prioriteiten bepaald. Ik constateer slechts dat de prioriteiten compleet zoek zijn en daar is dit slechts een klein voorbeeld van.

BTW van Dantzig heeft de nederlandse overheid en raad van kinderbescherming ook moordenaars genoemd. Zelfs dat was geen aanleiding er over te spreken/er iets aan te doen.


Daar heb je volkomen gelijk in.

Die van Dantzig was inderdaad een goeie, maar ook daar werdt niet naar geluisterd, inderdaad. Hij was eigenlijk gewoon vervelend.
Als je maar goed de andere kant op kijkt, dan hoef je die man toch ook niet serieus te nemen ?:moe:
Maar goed, de problemen als kleine kinderen bv ouder worden, komen ze nog wel tegen.
Maar dan zal het wel weer onder "eigen verantwoordelijkheid" vallen.

et_2000nl
15-11-05, 00:19
Geplaatst door ~Panthera~
Daar heb je volkomen gelijk in.

Die van Dantzig was inderdaad een goeie, maar ook daar werdt niet naar geluisterd, inderdaad. Hij was eigenlijk gewoon vervelend.
Als je maar goed de andere kant op kijkt, dan hoef je die man toch ook niet serieus te nemen ?:moe:
Maar goed, de problemen als kleine kinderen bv ouder worden, komen ze nog wel tegen.
Maar dan zal het wel weer onder "eigen verantwoordelijkheid" vallen.

Steek je vingers in je oren, ga heel hard nananana roepen, wat denken de kiezers ervan. Niks. Mooi. :moe:

~Panthera~
15-11-05, 00:40
Geplaatst door et_2000nl
Steek je vingers in je oren, ga heel hard nananana roepen, wat denken de kiezers ervan. Niks. Mooi. :moe:

Precies. :moe: