PDA

Bekijk Volledige Versie : homo die man doodstak handelde uit zelfverdediging



~Panthera~
11-11-05, 00:52
Rechter VS: homo die man doodstak handelde uit zelfverdediging.

PHILADELPHIA - Een 21-jarige homoseksueel die iemand neerstak die hem treiterde en later probeerde aan te vallen, handelde uit zelfverdediging en kan niet worden vervolgd voor doodslag. Dat heeft een rechter in de Amerikaanse staat Philadelphia donderdag bepaald.

De man, Lucas Dawson, werd in oktober lastiggevallen en uitgescholden door een groepje mannen toen hij op een bushalte stond te wachten. Het treiteren ging over in het fysiek belagen van Dawson toen deze een bus wilde ingaan. Dawson trok een mes om zichzelf te verdedigen en stak een van zijn belagers in de borst. Het 17-jarige slachtoffer overleed een uur later. Justitie legde Dawson doodslag ten laste, maar de rechter oordeelde dat die aanklacht ongegrond is en gelastte zijn vrijlating. De aanklager heeft nog geen besluit genomen of hoger beroep wordt ingesteld tegen de niet-ontvankelijkverklaring.


:duim:

MaRiaH
11-11-05, 00:59
Geplaatst door ~Panthera~
Rechter VS: homo die man doodstak handelde uit zelfverdediging.

PHILADELPHIA - Een 21-jarige homoseksueel die iemand neerstak die hem treiterde en later probeerde aan te vallen, handelde uit zelfverdediging en kan niet worden vervolgd voor doodslag. Dat heeft een rechter in de Amerikaanse staat Philadelphia donderdag bepaald.

De man, Lucas Dawson, werd in oktober lastiggevallen en uitgescholden door een groepje mannen toen hij op een bushalte stond te wachten. Het treiteren ging over in het fysiek belagen van Dawson toen deze een bus wilde ingaan. Dawson trok een mes om zichzelf te verdedigen en stak een van zijn belagers in de borst. Het 17-jarige slachtoffer overleed een uur later. Justitie legde Dawson doodslag ten laste, maar de rechter oordeelde dat die aanklacht ongegrond is en gelastte zijn vrijlating. De aanklager heeft nog geen besluit genomen of hoger beroep wordt ingesteld tegen de niet-ontvankelijkverklaring.


:duim:

tja.. maar wie loopt er nu met een mes op zak..

Had ie em nou flink op zn bakkes getimmert dan zeg ik, ja dat is zelfverdediging.
Dat mes maakt het voor mij toch twijfelachtig..
Hoewel ik begrijp dat hij uit noodweer heeft gehandeld.

gh.wille
11-11-05, 01:05
Geplaatst door ~Panthera~
Rechter VS: homo die man doodstak handelde uit zelfverdediging.

PHILADELPHIA - Een 21-jarige homoseksueel die iemand neerstak die hem treiterde en later probeerde aan te vallen, handelde uit zelfverdediging en kan niet worden vervolgd voor doodslag. Dat heeft een rechter in de Amerikaanse staat Philadelphia donderdag bepaald.

De man, Lucas Dawson, werd in oktober lastiggevallen en uitgescholden door een groepje mannen toen hij op een bushalte stond te wachten. Het treiteren ging over in het fysiek belagen van Dawson toen deze een bus wilde ingaan. Dawson trok een mes om zichzelf te verdedigen en stak een van zijn belagers in de borst. Het 17-jarige slachtoffer overleed een uur later. Justitie legde Dawson doodslag ten laste, maar de rechter oordeelde dat die aanklacht ongegrond is en gelastte zijn vrijlating. De aanklager heeft nog geen besluit genomen of hoger beroep wordt ingesteld tegen de niet-ontvankelijkverklaring.


:duim:

Ik ben ooit eens belaagd ,toen ik met m,n surfplankkie , de( euvele )moed had , om tussen enkele speedboten door te varen. !
Deze heren dachten dat het water voor hun alleen was .
Door vlak langs me te scheuren ,probeerden ze me van de plank af te krijgen , jammer voor ze dat ik staande bleef en het water goed kende een ondiepte redde mij toen van deze hufters , kan me voorstellen dat je dan naar een mes grijpt in dergelijke situaties , maar die moet je dan wel bij je hebben.

:duim:

David
11-11-05, 10:16
Geplaatst door ~Panthera~
homo die man doodstak


Conclusie: homo is geen man? :moe:

Tomas
11-11-05, 10:24
Geplaatst door MaRiaH
tja.. maar wie loopt er nu met een mes op zak..

Had ie em nou flink op zn bakkes getimmert dan zeg ik, ja dat is zelfverdediging.
Dat mes maakt het voor mij toch twijfelachtig..
Hoewel ik begrijp dat hij uit noodweer heeft gehandeld.

Ervaring uit het verleden vermoedelijk. En we kunnen niet allemaal even stoer en sterk zijn dat we wel even een groepje in elkaar slaan met onze blote vuist.

Tomas
11-11-05, 10:24
Geplaatst door David
Conclusie: homo is geen man? :moe:

OK. Jij kan dat weten.

David
11-11-05, 10:36
Geplaatst door Tomas
OK. Jij kan dat weten.


Ik weet heel veel. :moe:

observer
11-11-05, 11:14
Geplaatst door David
Conclusie: homo is geen man? :moe: tja als er een kop staat "marokkaan steekt man" of "moslim steek man" dan wordt er gereageerd met stigmatiserend etc

doe zoals ik zeg niet zoals ik doe blijkt maar weer

David
11-11-05, 14:58
Geplaatst door observer
tja als er een kop staat "marokkaan steekt man" of "moslim steek man" dan wordt er gereageerd met stigmatiserend etc

doe zoals ik zeg niet zoals ik doe blijkt maar weer


Stigmaitserend? Het is gewoon onjuist. Het had moeten zijn: "Man steekt belager neer".

nl-x
11-11-05, 15:13
Geplaatst door David
Stigmaitserend? Het is gewoon onjuist. Het had moeten zijn: "Man steekt belager neer".
Niet een klein beetje overdreven? Uiteindelijk was deze man belaagd omdat hij homo was. Zelfde zou gelden met ieder ander kenmerk als dat kenmerk er toe deed (marokkaan/antilliaan/etc).

Overigens vind ik dat homo zijn niets met de uitspraak te maken moet hebben. De man had op zn minst veroordeeld moeten worden voor buitensporig geweld toepassen.

Elien
11-11-05, 15:13
Geplaatst door David
Stigmaitserend? Het is gewoon onjuist. Het had moeten zijn: "Man steekt belager neer".

juist niet want in t verhaal lees je juist dat men hem treiterde omdat hij homo is, in de VS zijn ze niet egt ver qua homosexualiteit, blijkt maar weer ook hoeveel er aandacht aan besteed is in de media. Hij had alle recht om zichzelf te beschermen was t een hetero man geweest zou t ergens op de 7e pagina in een hoekje worden vermeld,titel is terecht

David
11-11-05, 15:22
Geplaatst door Elien
juist niet want in t verhaal lees je juist dat men hem treiterde omdat hij homo is, in de VS zijn ze niet egt ver qua homosexualiteit, blijkt maar weer ook hoeveel er aandacht aan besteed is in de media. Hij had alle recht om zichzelf te beschermen was t een hetero man geweest zou t ergens op de 7e pagina in een hoekje worden vermeld,titel is terecht


En toch klopt het niet. Je had de details in het verhaal kunnen lezen. Nu er staat 'homo steekt man neer' impliceer je dat een homo iets anders is dan een man. En dat is taalkundig onjuist. Geldt overigens ook als er staat 'Marokkaan steekt man neer'. Daarmee impliceer je dat een Marokkaan geen man is. Ik begrijp als geen ander dat koppen informatief, kort en bondig moeten zijn, en de lezer moeten prikkelen om het artikel te lezen, maar koppen dienen wel correct te zijn. en dat is deze niet. Had dan geschreven 'homo steekt hetero neer', dat was kloppender geweest - als het slachtoffer heterosexueel is tenminste.

Elien
11-11-05, 15:27
Geplaatst door David
En toch klopt het niet. Je had de details in het verhaal kunnen lezen. Nu er staat 'homo steekt man neer' impliceer je dat een homo iets anders is dan een man. En dat is taalkundig onjuist. Geldt overigens ook als er staat 'Marokkaan steekt man neer'. Daarmee impliceer je dat een Marokkaan geen man is. Ik begrijp als geen ander dat koppen informatief, kort en bondig moeten zijn, en de lezer moeten prikkelen om het artikel te lezen, maar koppen dienen wel correct te zijn. en dat is deze niet. Had dan geschreven 'homo steekt hetero neer', dat was kloppender geweest - als het slachtoffer heterosexueel is tenminste.

in deze zieke samenleving zul je zulke koppen nooit tegen komen, homo,lesbie, marokkaan, moslim elke mindere groep in de samenleving, vandaar al de belangstelling voor deze zaak. Inderdaad was t een hetero geweest hadden we er niet eens deze discussie over

David
11-11-05, 15:30
Geplaatst door Elien
in deze zieke samenleving zul je zulke koppen nooit tegen komen, homo,lesbie, marokkaan, moslim elke mindere groep in de samenleving, vandaar al de belangstelling voor deze zaak. Inderdaad was t een hetero geweest hadden we er niet eens deze discussie over


Weet ik ook wel. Ik vind het gewoon wonderlijk dat men bij het woord 'man' meteen denkt aan een blanke, heterosexuele man. Dat geldt uiteindelijk maar voor een beperkt deel van de 'mannen'.

Tomas
11-11-05, 15:30
Geplaatst door Elien
Inderdaad was t een hetero geweest hadden we er niet eens deze discussie over

"hetero steekt man dood", was geen discussie geweest?

Elien
11-11-05, 15:32
Geplaatst door David
Weet ik ook wel. Ik vind het gewoon wonderlijk dat men bij het woord 'man' meteen denkt aan een blanke, heterosexuele man. Dat geldt uiteindelijk maar voor een beperkt deel van de 'mannen'.

zo zie je maar weer hoe stigmatiserend deze samenleving is, ten opzichte van de "mindere" zullen we maar zeggen, helaas zie ik t ook niet egt beter worden :)

David
11-11-05, 15:34
Geplaatst door Elien
zo zie je maar weer hoe stigmatiserend deze samenleving is, ten opzichte van de "mindere" zullen we maar zeggen, helaas zie ik t ook niet egt beter worden :)


We moeten gewoon met z'n allen samenspannen, dan zijn die blanke hetero mannen de minderheid. Revolutie, nu!!!! :wijs:

Elien
11-11-05, 15:38
Geplaatst door David
We moeten gewoon met z'n allen samenspannen, dan zijn die blanke hetero mannen de minderheid. Revolutie, nu!!!! :wijs:



gezellig zie t al helemaal voor me, dromen mag geen kwaad :bril: