PDA

Bekijk Volledige Versie : Straf voor broer en zus met vier kinderen



MO_NL
11-11-05, 13:34
Straf voor broer en zus met vier kinderen

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/broerenzus.jpg

Een broer en zus uit Duitsland zijn veroordeeld voor incest. Zij zetten samen vier kinderen op de wereld.

Celstraf
De 28-jarige Patrick S. moet 2,5 jaar de cel in, zijn 21-jarige zus Susan K. komt een jaar onder toezicht van de Duitse kinderbescherming.

Probleemgezin
De zus en broer uit het Oost-Duitse Saksen komen uit een probleemgezin en groeiden gescheiden van elkaar op. Ze leerden elkaar in 2000 kennen en werden verliefd.

Minderjarig
Het vonnis van de rechtbank in Leipzig heeft betrekking op de twee jongste kinderen van zeven en negentien maanden. Patrick zit al in de gevangenis wegens de eerste twee kinderen, die twee en vier jaar oud zijn. Hij was in 2002 veroordeeld, toen zijn zus nog minderjarig was.

bron: RTL-Nieuws

Goodnight
11-11-05, 13:50
:schok:

David
11-11-05, 13:53
Hetero's :moe:

safika
11-11-05, 13:53
Ziek, ziek, ziek.

David
11-11-05, 13:55
Geplaatst door safika
Ziek, ziek, ziek.


Dat zeg ik, hetero's.

safika
11-11-05, 13:58
Geplaatst door David
Dat zeg ik, hetero's.

Vanuit jouw optiek

David
11-11-05, 14:00
Geplaatst door safika
Vanuit jouw optiek


Man maakt zus zwanger = hetero.


Heeft niks met optiek te maken.

waterfiets
11-11-05, 14:08
Ik vind het vreemd gedrag maar een gevangenisstraf hiervoor vind ik nog vreemder ... Wie heeft daar belang bij ?

Tomas
11-11-05, 14:13
Dit zijn geen echte hetero's.

Sahara
11-11-05, 14:15
Geplaatst door David
Dat zeg ik, hetero's.

homo's zijn nog erger!

David
11-11-05, 14:18
Geplaatst door Sahara
homo's zijn nog erger!


Homo's maken zelden hun zus zwanger.

safika
11-11-05, 14:21
Geplaatst door David
Homo's maken zelden hun zus zwanger.

Maar misbruiken wel kleine jongens.

Dus laten we wel wezen, dit zijn gewoon zieke mensen.
Heeft niks met hetero's of homo's te maken.

nl-x
11-11-05, 14:22
Geplaatst door David


Geplaatst door safika
Ziek, ziek, ziek.
Dat zeg ik, hetero's.
Maar wel een hele fijne ziekte :)

Tomas
11-11-05, 14:24
Geplaatst door safika
Maar misbruiken wel kleine jongens.

Dus laten we wel wezen, dit zijn gewoon zieke mensen.
Heeft niks met hetero's of homo's te maken.

Nee, dat waren katholieke priesters.

David
11-11-05, 14:24
Geplaatst door nl-x
Dat zeg ik, hetero's.
Maar wel een hele fijne ziekte :) [/B][/QUOTE]


:haha:

Eindelijk een normale reactie!

David
11-11-05, 14:25
Geplaatst door safika
Maar misbruiken wel kleine jongens.


Nee, dat zijn pedo's. Da's weer wat anders.

safika
11-11-05, 14:26
Geplaatst door Tomas
Nee, dat waren katholieke priesters.

Priesters zijn mannen en jongentjes men 2 b
masculin + masculin = homo

David
11-11-05, 14:28
Geplaatst door safika
Priesters zijn mannen en jongentjes men 2 b
masculin + masculin = homo


Mannen zijn mannen
Kleine meisjes van net 4 zijn women 2 b
masculin + feminin = hetero

Lekker fris.

safika
11-11-05, 14:29
daarom het is ziek.

het heeft nogmaals niets met homo's of hetero's te maken.

Tomas
11-11-05, 14:32
Geplaatst door safika
Priesters zijn mannen en jongentjes men 2 b
masculin + masculin = homo

Een katholieke priester mag geen homo zijn. Die wordt direct geroyeerd.

David
11-11-05, 14:33
Geplaatst door safika
daarom het is ziek.

het heeft nogmaals niets met homo's of hetero's te maken.


Jij zegt het. :haha:

waterfiets
11-11-05, 15:00
Geplaatst door David
Nee, dat zijn pedo's. Da's weer wat anders.

Nee voetbaltrainers misbruiken jongetjes en springen dan voor de trein.

Wide-O
11-11-05, 15:09
Geplaatst door MO_NL
Ze leerden elkaar in 2000 kennen en werden verliefd.


Klassiek verhaal & thema in de literatuur. Zelfs Wuthering Heights is er op gebaseerd. Incestvermijding werkt niet indien broer en zus volledig gescheiden opgroeien, en als die elkaar dan ontmoeten als volwassenen, is de kans heel groot dat ze op elkaar verliefd worden, heviger dan de meeste "normale" liefdes.

Goodnight
11-11-05, 15:16
Geplaatst door David
Hetero's :moe:


:hihi:

N0bel
11-11-05, 15:23
Geplaatst door Wide-O
Klassiek verhaal & thema in de literatuur. Zelfs Wuthering Heights is er op gebaseerd. Incestvermijding werkt niet indien broer en zus volledig gescheiden opgroeien, en als die elkaar dan ontmoeten als volwassenen, is de kans heel groot dat ze op elkaar verliefd worden, heviger dan de meeste "normale" liefdes.

Vond jij die aflevering van Dynasty ook zo shocking toen Fallon verliefd was geworden op Adam die toen haar broer bleek te zijn en toen konden ze niet meer het geluk vinden samen en toen was ze helemaal ongelukkig en toen probeerde hij haar te troosten en toen wees ze hem de deur en moest ze heel hard huilen en toen duurde het een tijd voor het weer goed was.

Ben er nog steeds van ondersteboven.

Wide-O
11-11-05, 15:25
Geplaatst door N0bel
Ben er nog steeds van ondersteboven.

Had ik net verdrongen, begin jij er weer over :droef:

Goodnight
11-11-05, 15:26
Er is een schrijster Virginia Andrews, al haar boeken zijn op het thema incest gebaseerd.

Alleen beschreef zij het alsof het iets heel normaals is.

De dolenganger Saga
de Casteel saga
Dawn etc. etc. allemaal gebaseerd op relaties tussen broer en zus en dat verschillende generaties lang.

N0bel
11-11-05, 15:28
Geplaatst door Wide-O
Had ik net verdrongen, begin jij er weer over :droef:

Ha. Ik krijg provisie van soap-afkickshrinks.

David
11-11-05, 19:40
Geplaatst door Goodnight
Er is een schrijster Virginia Andrews, al haar boeken zijn op het thema incest gebaseerd.

Alleen beschreef zij het alsof het iets heel normaals is.

De dolenganger Saga
de Casteel saga
Dawn etc. etc. allemaal gebaseerd op relaties tussen broer en zus en dat verschillende generaties lang.


Flowers in the Attic! Daar heb ik de hystrerisch slechte verfilming van gezien! Echt heel debiel!

Goodnight
11-11-05, 21:54
Geplaatst door David
Flowers in the Attic! Daar heb ik de hystrerisch slechte verfilming van gezien! Echt heel debiel!

Ik heb het gelukkig alleen bij de boeken gehouden.Die zijn gewoon onverfilmbaar!

Rabi'ah.
12-11-05, 09:16
Geplaatst door Wide-O
Klassiek verhaal & thema in de literatuur. Zelfs Wuthering Heights is er op gebaseerd. Incestvermijding werkt niet indien broer en zus volledig gescheiden opgroeien, en als die elkaar dan ontmoeten als volwassenen, is de kans heel groot dat ze op elkaar verliefd worden, heviger dan de meeste "normale" liefdes.

Nietes.

In Wuthering Heights waren Heathcliff en Catherine niet echt broer en zus, maar was hij een speelkameraadje dat later als een soort pleegkind bij hen in huis kwam.

Wide-O
12-11-05, 09:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Nietes.

In Wuthering Heights waren Heathcliff en Catherine niet echt broer en zus, maar was hij een speelkameraadje dat later als een soort pleegkind bij hen in huis kwam.

Ah, toch iemand het gelezen heeft :D

Dat klopt. En dat was dan weer omdat het in die tijd een te grote schande zou geweest zijn om het op die manier op te stellen.

Maarten 't Hart heeft hier een bijzonder boeiend essay over geschreven, en maakt daarin heel aannemelijk dat Emily Bronte wel degelijk dit idee in haar achterhoofd had. Beargumenteerde speculatie zeg maar.

Hij hangt daar verder ook een ethologische/biologische verklaring aan vast, maar de redenering weet ik niet meer uit het hoofd. (en ik ben het boek kwijt :( )

Je opmerking doet me trouwens herinneren dat er inderdaad sprake moet zijn van samen spelen op jonge leeftijd, vervolgens uit elkaar worden gehaald, en elkaar dan weer op volwassen leeftijd ontmoeten. Bij kinderen die meteen (zonder dat "speel" stadium) worden uit elkaar gehaald doet het effect zich niet voor.

David
12-11-05, 09:35
Geplaatst door Goodnight
Ik heb het gelukkig alleen bij de boeken gehouden.Die zijn gewoon onverfilmbaar!


Die boeken waren erg, maar in de film gooit een duivels oma een doodziekjongetje tegen de vlakte. Heel sneu. De make-up van de kinderen blijft overigens voordbeeldig tijdens hun jaren op zolder.

Rabi'ah.
12-11-05, 09:38
Geplaatst door Wide-O
Ah, toch iemand het gelezen heeft :D

Dat klopt. En dat was dan weer omdat het in die tijd een te grote schande zou geweest zijn om het op die manier op te stellen.

Maarten 't Hart heeft hier een bijzonder boeiend essay over geschreven, en maakt daarin heel aannemelijk dat Emily Bronte wel degelijk dit idee in haar achterhoofd had. Beargumenteerde speculatie zeg maar.

Hij hangt daar verder ook een ethologische/biologische verklaring aan vast, maar de redenering weet ik niet meer uit het hoofd. (en ik ben het boek kwijt :( )

Je opmerking doet me trouwens herinneren dat er inderdaad sprake moet zijn van samen spelen op jonge leeftijd, vervolgens uit elkaar worden gehaald, en elkaar dan weer op volwassen leeftijd ontmoeten. Bij kinderen die meteen (zonder dat "speel" stadium) worden uit elkaar gehaald doet het effect zich niet voor.


Nou, ik heb het niet gelezen, kwam er niet doorheen :hihi: Maar ik heb de film wel gezien en ik ken het verhaal redelijk goed.

Hmz, interessant onderwerp. Kan inderdaad dat ze het zo beschreven heeft om die reden; in die (Victoriaanse?) tijd was immers zowat alles een taboe.

Door dat samen spelen krijgen die kinderen natuurlijk een band.

Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat je je vroegere speelkameraadje later op zo'n manier gaat bekijken.

Een broer/zusrelatie kan heel hecht zijn, maar is volgens mij toch echt wat anders dan een liefdesrelatie.

En volgens mij hadden die 2 uit de beginpost elkaar überhaupt nooit gekend.

Rabi'ah.
12-11-05, 09:39
Geplaatst door David
Die boeken waren erg, maar in de film gooit een duivels oma een doodziekjongetje tegen de vlakte. Heel sneu. De make-up van de kinderen blijft overigens voordbeeldig tijdens hun jaren op zolder.

:haha:

Van Virginia Andrews heb ik alleen die weeskinderen-omnibus gelezen, je weet wel, van die 4 meiden die in een kindertehuis terechtkomen en later wegvluchten.

Vond ik toen wel mooi, las lekker weg. :duim:

David
12-11-05, 09:40
Geplaatst door Rabi'ah.
speelkameraadje


:stout:

Rabi'ah.
12-11-05, 09:41
Geplaatst door David
:stout:

:zweep:


:ego:

David
12-11-05, 09:44
Geplaatst door Rabi'ah.
:zweep:


:ego:





:strik:

Wide-O
12-11-05, 09:50
Geplaatst door Rabi'ah.
Hmz, interessant onderwerp. Kan inderdaad dat ze het zo beschreven heeft om die reden; in die (Victoriaanse?) tijd was immers zowat alles een taboe.


Psies.



Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat je je vroegere speelkameraadje later op zo'n manier gaat bekijken.


Nee, het moet echt wel om broer & zus gaan.



Een broer/zusrelatie kan heel hecht zijn, maar is volgens mij toch echt wat anders dan een liefdesrelatie.


Normaal wel, en bij een normaal opgroeiend gezin leer je "vanzelf" dat dit iets anders is. In ethologische termen: je leert incest-vermijding.

Bij de voorbeelden van kinderen die dan op pakweg 5- 6 jaar worden gescheiden (vaak ging het in die tijd om kinderen waarvan, ahum, het vaderschap niet geheel helder was...) ontbreekt die normale cyclus.



En volgens mij hadden die 2 uit de beginpost elkaar überhaupt nooit gekend.

Da's waar.

Wide-O
12-11-05, 09:51
Geplaatst door David
De make-up van de kinderen blijft overigens voordbeeldig tijdens hun jaren op zolder.

Dat hadden ze vast van Krystle Carrington geleerd :strik:

Rabi'ah.
12-11-05, 09:54
Geplaatst door Wide-O
Dat hadden ze vast van Krystle Carrington geleerd :strik:

:haha:

OMG wat vond ik dat een vervelend, saai, truttig, poeslief mens. Nee, dan Alexis! :wijs:

Wide-O
12-11-05, 09:57
Alexis is nooit ontvoerd en maanden op een zolder opgesloten geweest :ego:

:hihi:

David
12-11-05, 13:47
Geplaatst door Wide-O
Alexis is nooit ontvoerd en maanden op een zolder opgesloten geweest :ego:

:hihi:


Krystel kon zich, met de handen vastgebonden op haar rug & aan een stoel, drie keer per uur omkleden, heur haren doen en haar make-up opfrissen. En dat negen maanden lang! Doe dat maar eens na!