PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuw jongerenfenomeen: Sla argeloze mensen in elkaar om het te filmen met mobieltje.



Zwarte Schaap
11-11-05, 17:01
Straatrover (15) is happy slapper

Door MAAIKE RUEPERT

AMSTERDAM - Een vrouw die hard tegen haar hoofd is geslagen, blijkt het slachtoffer van een ‘happy slapper’.

De vrouw dacht dat het om een straatroof ging. Vrienden van de dader filmden het incident puur voor de grap.

Dat heeft de politie van Amsterdam gisteren bekend gemaakt. Het gaat om het eerste gedocumenteerde geval van happy slapping (er vrolijk op los slaan) in Nederland.

De dader, een 15-jarige knaap, is dinsdagavond door zijn moeder afgeleverd op een politiebureau in de hoofdstad. Zij herkende haar zoon in een uitzending van het programma Opsporing Verzocht. Daarin was te zien hoe de verdachte een vrouw op 7 oktober achter op het hoofd sloeg op metrostation Bullewijk in Amsterdam Zuidoost. Het slachtoffer hield volgens de politie een behoorlijke hersenschudding over aan de klap.

De verdachte heeft verklaard de vrouw te hebben geslagen zodat zijn vrienden het incident konden filmen. De politie heeft de vrienden ook aangehouden. De 15-jarige Amsterdammer heeft diverse ‘happy slapping’-zaken bekend, zelfs waarvan nooit aangifte is gedaan.

Happy slapping is een uit Engeland overgewaaid fenomeen dat begin dit jaar voor het eerst opdook in de metro van Zuid-Londen. Jongeren filmen voor de grap het aftuigen van nietsvermoedende metroreizigers met een mobiele telefoon. De ‘happy slappers’ plaatsen de beelden vervolgens op internet. Slachtoffers zijn meestal vrouwen of mannen die alleen zijn. Veel Britten zijn doodsbang slachtoffer te worden van ‘happy slappers’.

Inmiddels is de ‘happy slapping’-rage overgewaaid naar andere Europese landen zoals Ierland, Zweden en Duitsland en nu dus ook naar ons land. Het ‘happy slapping’ gaat in Engeland soms gepaard met straatroof en verkrachting.

Afgelopen juni arresteerde de Britse politie twee 14-jarige jongens op verdenking van het verkrachten van een 11-jarige schoolgenootje tijdens een ‘happy slap’. In diezelfde maand zouden ‘happy slappers’ in Engeland een 17-jarige Brits meisje hebben beschoten met een luchtdrukpistool. Ondertussen filmden groepen jongeren in Noord-Ierland geweldadige aanvallen op brandweerploegen.

Het filmen van misdaden is niet nieuw, maar de opkomst van mobiele telefoons met een ingebouwde camera maakt deze ‘hobby’ voor velen bereikbaar. Volgens sommige Britse politici en mediadeskundigen laten de daders zich inspireren door tv-programma's als Jackass van muziekzender MTV. In dit programma laten lolbroeken stunts en grappen zien, die regelmatig ten kosten gaan van anderen.

De politie in Amsterdam roept slachtoffers van ‘happy slapping’ op om aangifte te doen.

Bron: AD/RD 11/11/05

wytze
11-11-05, 17:20
stelletje volslagen debielen. waanzinnig dit.

Alien1375
11-11-05, 20:12
stelletje volslagen debielen. waanzinnig dit.

Wat zijn dat voor provocerende uitlatingen?

Het zijn gewoon zielige kansarme jongeren die door de samenleving ten onrechte worden uitgekotst.
:tranen:

Meer subsidies en buurthuizen zouden het antwoord moeten zijn.....
:student:

gh.wille
11-11-05, 20:30
Geplaatst door Alien1375
Wat zijn dat voor provocerende uitlatingen?

Het zijn gewoon zielige kansarme jongeren die door de samenleving ten onrechte worden uitgekotst.
:tranen:

Meer subsidies en buurthuizen zouden het antwoord moeten zijn.....
:student:

Ja en gratis mobieltjes uitdelen , dan hoeven ze die in iedergeval niet meer te jatten !
De stakkers ze hebben al zo weinig , gun ze toch hun verzetje .

:ergleuk:

waterfiets
11-11-05, 21:13
Advies op een engelse site:

If you get happy slapped, grab the camera phone and smash it on the ground.

Oeroeboeroe
11-11-05, 22:42
Geplaatst door waterfiets
Advies op een engelse site:

If you get happy slapped, grab the camera phone and smash it on the ground.

Ik stel daar tegenover: If you get happy slapped, grab the camera phone and bring it to the police :wijs:.

MaRiaH
12-11-05, 00:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Straatrover (15) is happy slapper

De dader, een 15-jarige knaap, is dinsdagavond door zijn moeder afgeleverd op een politiebureau in de hoofdstad. Zij herkende haar zoon in een uitzending van het programma Opsporing Verzocht. Daarin was te zien hoe de verdachte een vrouw op 7 oktober achter op het hoofd sloeg op metrostation Bullewijk in Amsterdam Zuidoost. Het slachtoffer hield volgens de politie een behoorlijke hersenschudding over aan de klap.


Wat een TOP moeder!
Ik zou hetzelfde doen, maar makkelijk is dat niet.
:duim:

~Panthera~
12-11-05, 00:57
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik stel daar tegenover: If you get happy slapped, grab the camera phone and bring it to the police :wijs:.



Of even happy terug slappen op een niet zo happy place. :duivels:

Oeroeboeroe
12-11-05, 00:59
Geplaatst door ~Panthera~
Of even happy terug slappen op een niet zo happy place. :duivels:

:gechoquee Hee, ze is wakker! Hele avond gehappyslapt? :D

~Panthera~
12-11-05, 01:20
Geplaatst door Oeroeboeroe
:gechoquee Hee, ze is wakker! Hele avond gehappyslapt? :D

:haha:

Dont tempt me. :hihi: het woord is leuk, de rest..... :dood:

tr_imparator
12-11-05, 01:24
fuck mijn mobiel heeft geen videofunctie :tik:

~Panthera~
12-11-05, 01:32
Geplaatst door tr_imparator
fuck mijn mobiel heeft geen videofunctie :tik:

Das maar goed ook, in dit geval. :duivels:

waterfiets
12-11-05, 08:22
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik stel daar tegenover: If you get happy slapped, grab the camera phone and bring it to the police :wijs:.

Throw it in the canal ! levert gelijk leuke onderwateropnamen op. Iedereen blij.

_h4T3D_sE7eN
12-11-05, 13:39
Als jullie eens wisten hoeveel slaps ik happy heb uitgedeeld ... :hihi: