PDA

Bekijk Volledige Versie : Dictator AHA zou het liefst Moslims willen dicteren...



Wizdom
12-11-05, 22:31
Ayaan Hirsi Ali: Ik blijf altijd in Nederland
'Ik blijf in Nederland, voor de rest van mijn leven.' Dat zei Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) tijdens een bijeenkomst in de Rode Hoed in Amsterdam, georganiseerd in het kader van de herdenking van de moord op Theo van Gogh, vandaag een jaar geleden.

Hirsi Ali ontkende met klem dat ze van plan is om na haar kamerlidmaatschap naar de Verenigde Staten te emigreren. Of ze in de politiek blijft, weet het VVD-kamerlid nog niet. Ze zei in ieder geval wel vast te houden aan haar mandaat voor deze termijn, die loopt tot begin 2007.


'vrijzinnige islam'

Vrijzinnig
Hirsi Ali pleitte tijdens het debat opnieuw voor een 'homeopathische islam', een 'sterk verdunde' islam die minder streng en rigide is en waarin vrijzinnigheid mogelijk is. Drie obstakels staan dit volgens haar in de weg. Zo is een moslim totaal onderworpen aan God, mag die geen afstand nemen van de profeet Mohammed en kent de islam geen centraal gezag.

De bijeenkomst in de Rode Hoed was zwaarbeveiligd vanwege de vele doodsbedreigingen aan het adres van Hirsi Ali. Een jaar geleden kon de VVD-politica niet aanwezig zijn bij de begrafenis van Theo van Gogh, omdat ze vreesde voor haar leven. Nu is ze wel bij de plechtigheid, maar ze spreekt niet.

Toespraak
In de Volkskrant schrijft ze wat ze toen en nu had willen zeggen. 'Lieve Theo, Je werd op een kille novemberochtend vermoord. Een week later werd je gecremeerd en ik was er niet. Ik had er zo graag bij willen zijn. Ik had je willen toespreken.'

'Vanmiddag, een jaar na de moord, ben ik wél aanwezig, maar ik zal niet spreken. Ik zal naar je vader luisteren. Ik zou je opnieuw willen toespreken maar dat doe ik niet. Ik wil de burgemeester van Amsterdam niet in verlegenheid brengen. Hij hecht zeer aan de interetnische verhoudingen in de stad. Mijn aanwezigheid bij jouw herdenking is al verstorend genoeg voor de relatie tussen moslims en niet-moslims.'

TENACH
12-11-05, 23:53
Geplaatst door Wizdom
Ayaan Hirsi Ali: Ik blijf altijd in Nederland
'Ik blijf in Nederland, voor de rest van mijn leven.' Dat zei Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) tijdens een bijeenkomst in de Rode Hoed in Amsterdam, ............

'Vanmiddag, een jaar na de moord, ben ik wél aanwezig, maar ik zal niet spreken. Ik zal naar je vader luisteren. Ik zou je opnieuw willen toespreken maar dat doe ik niet. Ik wil de burgemeester van Amsterdam niet in verlegenheid brengen. Hij hecht zeer aan de interetnische verhoudingen in de stad. Mijn aanwezigheid bij jouw herdenking is al verstorend genoeg voor de relatie tussen moslims en niet-moslims.'

:fuckit2: Wat walg ik van dat mens. Laat haar aub optiefen naar een ander planeet. `Ik zal naar je vader luisteren´????? Mn hoela, sinds wanneer laat ze mensen uit praten??
Wanneer heeft dat ding geleerd om te luisteren? Ze weet niet eens hoe ze haar kont kan schoonvegen, mocht ze dat doet, voordat ze toestemming vraagt aan haar partij.