PDA

Bekijk Volledige Versie : Brandende auto's in Rotterdam



Marsipulami
13-11-05, 10:17
Twee auto's in brand in Rotterdam

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

DEN HAAG - In Rotterdam werden zaterdagavond twee wagens in brand gestoken en een derde beschadigd door een groepje jongeren. Ze inspireerden zich op het geweld in de Franse voorsteden. Dat meldt het Nederlandse persagentschap ANP.

Er werd voor politieversterking gezorgd in de wijk Vreewijk, waar de incidenten plaats vonden en even na middernacht was het opnieuw rustig, zegt een politiebron.

Niemand werd aangehouden, preciseerde een woordvoerder van de politie. kld

bron: AD

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/brandende_auto_rdam.jpg
Brand in Waalwijk op zaterdagavond

Mill
13-11-05, 10:19
Vind je 't gek? Die jongeren hebben geen enkele toekomst in Rotterdam.

Marsipulami
13-11-05, 10:21
Geplaatst door Mill
Vind je 't gek? Die jongeren hebben geen enkele toekomst in Rotterdam.

Dan is het nog gek, want met zo'n auto zouden ze kunnen wegrijden uit Rotterdam. Een uitgebrande auto daar heeft niemand wat aan, behalve de pers natuurlijk.

Marsipulami
13-11-05, 10:43
Vier auto's in brand gestoken in Rotterdam

Uitgegeven: 13 november 2005 11:19
Laatst gewijzigd: 13 november 2005 11:23

AMSTERDAM - Een groep jongeren heeft zaterdagnacht in Rotterdam vier auto's in brand gestoken. Elf auto's zijn vernield en er is een brandende vloeistof naar een woning gegooid. Over het motief van de daders wil de politie nog geen uitspraak doen. Een verwijzing naar de onlusten die de Franse steden al dagen teisteren, wijst de politie van de hand.

De vernielingen deden zich voor omstreeks middernacht in de wijk Vreewijk. Drie kwartier later was de rust weer teruggekeerd.


Getuigen attendeerden de politie op de groep jongeren. De politie zette extra mensen in om de daders te arresteren en de rust in de wijk te vergroten. Totnogtoe heeft de politie de daders niet in de kraag kunnen vatten.

M-sab3a
13-11-05, 15:01
ja nou..wat wil dat zeggen belg?

MaRiaH
13-11-05, 15:06
Geplaatst door M-sab3a
ja nou..wat wil dat zeggen belg?

Misschien gewoon nieuwsmelding?
leuk nieuws is het iig. niet.. :cheefbek:

sadeeQQ
13-11-05, 15:06
Jammer . als het in amsterdam zover is ,dan bied ik ook mijn auto aan om de fik te steken ,verzekering zal wel meer voor betalen dan de slooperij :maf2:

rja2
13-11-05, 16:17
Geplaatst door sadeeQQ
Jammer . als het in amsterdam zover is ,dan bied ik ook mijn auto aan om de fik te steken ,verzekering zal wel meer voor betalen dan de slooperij :maf2:
Ik heb de polis nagekeken deze week.

Rellen wordt niet gedekt, dus je bent je auto gewoon kwijt.

Joesoef
13-11-05, 20:28
Puisterige wannabees. In de waterkelders met die gasten en dan pompen of verzuipen.

barfly
13-11-05, 21:42
Wij hebben ook relletjes! :lole:

Marsipulami
13-11-05, 21:53
Geplaatst door barfly
Wij hebben ook relletjes! :lole:

Het blijft meestal toch een saaie bedoening daar bij jullie. De emancipatiestrijd van de allochtonen is in Nederland nog niet op gang gekomen.

barfly
13-11-05, 22:00
Geplaatst door Marsipulami
Het blijft meestal toch een saaie bedoening daar bij jullie. De emancipatiestrijd van de allochtonen is in Nederland nog niet op gang gekomen.

Kom kom zie nu eens in dat in Nederland 't goed kaas eten is.

gh.wille
13-11-05, 22:20
Geplaatst door Joesoef
Puisterige wannabees. In de waterkelders met die gasten en dan pompen of verzuipen.

:duim:

Oeroeboeroe
13-11-05, 23:14
Geplaatst door Marsipulami
Dan is het nog gek, want met zo'n auto zouden ze kunnen wegrijden uit Rotterdam.

:hihi: My thoughts exactly!

et_2000nl
13-11-05, 23:41
Gaan die rellen nog een keer overslaan naar Amsterdam, gebeurd hier ook eens een keer wat....

Marsipulami
13-11-05, 23:44
Geplaatst door et_2000nl
Gaan die rellen nog een keer overslaan naar Amsterdam, gebeurd hier ook eens een keer wat....

Tja, Job Cohen zit in de weg in Amsterdam en Nabil Marmouch houdt zich tegenwoordig met nuttigere dingen bezig dan relschoppen.

~Panthera~
13-11-05, 23:49
Geplaatst door Marsipulami
Tja, Job Cohen zit in de weg in Amsterdam en Nabil Marmouch houdt zich tegenwoordig met nuttigere dingen bezig dan relschoppen.

Dat vind ik nou weer heel goed klinken. :hihi:

Julien
14-11-05, 00:57
Puisterige wannabees.

Wortel
14-11-05, 08:52
Ik heb zo´n donkerbruin vermoeden dat dit hetzelfde stelletje was, dat destijds in een van onze kerken een molotovcocktail naar binnen gooiden. Hij ging niet af dus we konden zien dat ze toen een jeneverfles hadden gebruikt.

Zie verder hierboven...

et_2000nl
14-11-05, 09:09
Geplaatst door Marsipulami
Tja, Job Cohen zit in de weg in Amsterdam en Nabil Marmouch houdt zich tegenwoordig met nuttigere dingen bezig dan relschoppen.

Goh, die twee in een zin met dit resultaat zegt me dat er iets anders niet tot rellen heeft geleid. ;)

Couscousje
14-11-05, 10:43
'Relbranden R'dam op Franse leest geschoeid'
Bron: De Telegraaf (restricted)
Gepubliceerd: maandag 14 november 2005 @ 11:31

De autobranden die zaterdagnacht plaatsvonden in Rotterdam hebben wel degelijk te maken met de rellen in Frankrijk. Eerder wees de politie een dergelijke verwijzing van de hand. Volgens buurtbewoners riepen de daders - gemaskerde jongeren met benzinebommen die een spoor van brandende en beschadigde auto's achterlieten - Arabische teksten en 'De oorlog is begonnen'. De Rotterdamse politie houdt er nu rekening mee dat er sprake is van imitatiegedrag van de Franse onlusten.

De ongeregeldheden vonden zaterdagnacht plaats in de Rotterdamse wijken Vreewijk en Hillesluis. Zeker tien auto's brandden uit, minstens elf wagens raakten zwaar beschadigd. Bij verschillende huizen vloog een brandbom door de ruit of tegen de gevel. Een getuige zegt op de voorpagina van De Telegraaf: ''Zeker vijfentwintig man deden mee. Ze hadden bivakmutsen op en liepen met messen en knuppels door de straat. Ze schreeuwden ook Arabische teksten. We schrokken ons helemaal rot.'' Een andere bewoner van de buurt: ''Mijn vrouw durft niet meer naar bed. Pas als ze die gasten oppakken hebben we weer rust. Het waren allemaal Marokkanen. Ze schreeuwden dat de oorlog was begonnen. Er lagen allemaal bierflesjes in de straat, die hadden ze gebruikt als molotovcocktails.''

De voorzitter van de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord wilde gisteren absoluut geen vergelijkingen maken met de ernstige rellen in de Franse voorsteden. De politie heeft nog niemand aangehouden.

Cc

Elien
14-11-05, 10:44
stelletje schapen..

Mill
14-11-05, 10:46
Geplaatst door Couscousje
Bij verschillende huizen vloog een brandbom door de ruit of tegen de gevel.

Dit flikken ze in Frankrijk niet eens.

Derrick
14-11-05, 10:47
Rellen in Rotterdam door Marokkanen (#)

ja, he he

vertel maar eens iets nieuws

Tomas
14-11-05, 10:52
Op zich wel knap om van allemaal de etniciteit vastgesteld te hebben, zo 's nachts en met bivakmutsen en al. En dat terwijl arabisch nou niet echt een veel voorkomende taal is onder marokkanen begrijp ik.

Marsipulami
14-11-05, 11:14
Kijk zo lost men het op in Belgisch Limburg als er kwajongensstreken worden uitgehaald door kansarme jongeren:

Klik >>> video (http://212.113.81.34/play.asp?file=20051111-025-1316.wmv&onderwerp=moskeeën&datum=11/11/2005&type=HQ&intro=Vandaag%20hebben%20de%20imams%20in%20verschi llende%20Limburgse%20moskeeën%20opgeroepen%20tot%2 0kalmte%20en%20verantwoordelijkheid.%20Want%20de%2 0op%20Frankrijk%20geinspireerde%20kleine%20inciden ten%20in%20onze%20provincie%20baren%20de%20moslimg emeenschap%20zorgen.%20In%20totaal%20zijn%206%20jo ngeren%20aangehouden%20voor%20vandalisme%20en%20br andstichting.%20Zij%20en%20hun%20vrienden%20hebben %20spijt%20van%20hun%20daad.)

Prlwytzkofski
14-11-05, 11:53
Geplaatst door Couscousje

De ongeregeldheden vonden zaterdagnacht plaats in de Rotterdamse wijken Vreewijk()

Waar blijft de tijd. Ik kan mij nog goed herinneren, dat het daar prettig wonen was.

Wortel
14-11-05, 12:53
Waar blijft de tijd. Ik kan mij nog goed herinneren, dat het daar prettig wonen was.

Het is daar nog steeds prettig wonen omdat het nog lang geen Franse banlieu is en het dat ook niet zal worden als het aan de islamitische en niet-islamitische Rotterdammers ligt.

Prlwytzkofski
14-11-05, 15:01
Geplaatst door Wortel
Het is daar nog steeds prettig wonen omdat het nog lang geen Franse banlieu is en het dat ook niet zal worden als het aan de islamitische en niet-islamitische Rotterdammers ligt.

Ik hoop het. Ik weet het niet. Ik ken niemand meer, die nog op Tuindorp woont.
Nog.

rja2
14-11-05, 15:09
Geplaatst door Marsipulami
Kijk zo lost men het op in Belgisch Limburg als er kwajongensstreken worden uitgehaald door kansarme jongeren:

Klik >>> video (http://212.113.81.34/play.asp?file=20051111-025-1316.wmv&onderwerp=moskeeën&datum=11/11/2005&type=HQ&intro=Vandaag%20hebben%20de%20imams%20in%20verschi llende%20Limburgse%20moskeeën%20opgeroepen%20tot%2 0kalmte%20en%20verantwoordelijkheid.%20Want%20de%2 0op%20Frankrijk%20geinspireerde%20kleine%20inciden ten%20in%20onze%20provincie%20baren%20de%20moslimg emeenschap%20zorgen.%20In%20totaal%20zijn%206%20jo ngeren%20aangehouden%20voor%20vandalisme%20en%20br andstichting.%20Zij%20en%20hun%20vrienden%20hebben %20spijt%20van%20hun%20daad.)
Laat die daders de schade aan de auto's vergoeden.

Dat lijkt me veel effectiever.

n_maroc
14-11-05, 15:17
Geplaatst door Marsipulami
Dan is het nog gek, want met zo'n auto zouden ze kunnen wegrijden uit Rotterdam. Een uitgebrande auto daar heeft niemand wat aan, behalve de pers natuurlijk.

Ik ben blij dat het bij een gebrande auto begint, je moet inzien waar het kan lijden.

Syphax
14-11-05, 15:29
Geplaatst door rja2
Laat die daders de schade aan de auto's vergoeden.

Dat lijkt me veel effectiever.
Mee eens. Ik hoop dan ook dat deze shijtlijsters gepakt worden...wie het ook moge zijn! :duivel:
Bij zulke gasten ga ik hopen dat ze aan de auto komen van de verkeerde vent.
Tfoe en nog eens tfoe...!!!!

Eliajhenosch
14-11-05, 22:28
Geplaatst door M-sab3a
ja nou..wat wil dat zeggen belg?




dat de intifadah in Nederland begonnen is, want zo voelen die (schand)knaapjes dat.


Geplaatst door n_maroc:
Ik ben blij dat het bij een gebrande auto begint, je moet inzien waar het kan lijden .

Churchill
14-11-05, 23:06
Spelen met vuur is gevaarlijk jongens, je kunt je lelijk branden... Ik hoor al geluiden over een europese intifada, dat is het stomste dat je kunt doen. Voor islamitische fascisten is geen plaats hier.

Eliajhenosch
14-11-05, 23:11
Hervorming van de Islam is naar mijn bescheiden mening niet mogelijk, want daar is de leer te tegenstrijdig voor,

de 1 zal zeggen

in de godsdienst is geen dwang,

maar de ander zegt dan dat een echte goede maatschappij alleen een kaliphaat moet zijn, waar niet-moslims geen enkele stem hebben.


Dat is de belangrijkste tegenstelling, die niet is weg te poetsen,

want juist deze zorgt ervoor dat de moslims zichzelf iedere keer weer in de staart bijten,
en er in Islamitisch beinvloede landen geen kiem voor pluriforme democratie te vinden is, anders dan opgedrongen door het Westen, zie bv Turkije en Irak.

Toch blijf ik met Bush en Blair hopen dat het lukt daar, want ze hebben mekaar al genoeg ellende aangedaan in hun dictaturen.

Marsipulami
15-11-05, 09:52
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/zazauitschot.jpg

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/zaza-winteravonden.jpg

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/Zaza-winnaar-van-de-rellen.jpg

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/zaza-rellen-media.jpg

888
15-11-05, 14:31
Geplaatst door Marsipulami
Twee auto's in brand in Rotterdam

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

DEN HAAG - In Rotterdam werden zaterdagavond twee wagens in brand gestoken en een derde beschadigd door een groepje jongeren. Ze inspireerden zich op het geweld in de Franse voorsteden. Dat meldt het Nederlandse persagentschap ANP.

Er werd voor politieversterking gezorgd in de wijk Vreewijk, waar de incidenten plaats vonden en even na middernacht was het opnieuw rustig, zegt een politiebron.

Niemand werd aangehouden, preciseerde een woordvoerder van de politie. kld

bron: AD

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/brandende_auto_rdam.jpg
Brand in Waalwijk op zaterdagavond

Dit hele immitatiegedrag, mocht dit zo zijn. Dan is dit gewoon belachelijk, de politie heeft binnenkort de daders te pakken.

Morosian
16-11-05, 07:54
Dit zielige kopieergedrag valt te verwachten van pubers met het IQ van een knaagdier.

888
16-11-05, 13:18
Geplaatst door Morosian
Dit zielige kopieergedrag valt te verwachten van pubers met het IQ van een knaagdier.

De Nationale Recherche en het Landelijk Pakket is druk bezig met het achterhalen van de daders. Dit onder ander door berichten op Internet te onderscheppen en camera's beelden bestuderen.

Aanhoudingen zal binnenkort plaatsvinden. Wees gerust.