PDA

Bekijk Volledige Versie : 750 zweepslagen voor Saudische leraar



jochie
13-11-05, 17:56
RIYAD - Een Saudische leraar is veroordeeld tot 750 zweepslagen en ruim drie jaar cel, omdat hij met zijn leerlingen over de Bijbel had gediscussieerd en positief over de joden had gesproken. Dit heeft de Saudische krant Al-Madina zondag gemeld.

Leerlingen en collega's van de leraar aan een middelbare school hadden aangifte gedaan. In Saudi-Arabië, het land waar de islam is ontstaan, is het in het openbaar belijden van elke andere godsdienst verboden. De leraar heeft hoger beroep aangetekend tegen de zweepslagen en de celstraf.

Max Stirner
13-11-05, 18:01
Geplaatst door jochie
RIYAD - Een Saudische leraar is veroordeeld tot 750 zweepslagen en ruim drie jaar cel, omdat hij met zijn leerlingen over de Bijbel had gediscussieerd en positief over de joden had gesproken. Dit heeft de Saudische krant Al-Madina zondag gemeld.

Leerlingen en collega's van de leraar aan een middelbare school hadden aangifte gedaan. In Saudi-Arabië, het land waar de islam is ontstaan, is het in het openbaar belijden van elke andere godsdienst verboden. De leraar heeft hoger beroep aangetekend tegen de zweepslagen en de celstraf.


Achterlijk land.

ronald
13-11-05, 18:40
Even kijken hoeveel support hij bv vanuit Nederland van zijn multiculturele broeders hier krijgt en hoeveel protestgeluiden er komen. Niet veel vrees ik want het is gewoon een norm geworden op slecht te spreken over Christenen en Joden. Maar dat is weer doemdenken. ....

Ze denken daar in SA inderdaad dat ze vromer zijn dan Mohamed.

S@deeQ
13-11-05, 18:53
Geplaatst door jochie
RIYAD - Een Saudische leraar is veroordeeld tot 750 zweepslagen en ruim drie jaar cel, omdat hij met zijn leerlingen over de Bijbel had gediscussieerd en positief over de joden had gesproken. Dit heeft de Saudische krant Al-Madina zondag gemeld.

Leerlingen en collega's van de leraar aan een middelbare school hadden aangifte gedaan. In Saudi-Arabië, het land waar de islam is ontstaan, is het in het openbaar belijden van elke andere godsdienst verboden. De leraar heeft hoger beroep aangetekend tegen de zweepslagen en de celstraf.

Terecht :maf2:

ze hadden beter de kop van die vuile smerige kanker verrader moet afhakken :)

Imperatrice
13-11-05, 19:06
Geplaatst door S@deeQ
Terecht :maf2:

ze hadden beter de kop van die vuile smerige kanker verrader moet afhakken :)


Voor gescheld hebben wij hier geen ruimte. En waarom is het een verrader? Omdat hij toevallig over een paar punten positief heeft gesproken?
Dan moet je zeker niet vergeten dat het Jodendom, Christendom en de Islam zeer dicht bij elkaar zitten.

Als men niet weet waar hij het over heeft, is zwijgen het beste antwoord

ronald
13-11-05, 19:09
Geplaatst door S@deeQ
Terecht :maf2:

ze hadden beter de kop van die vuile smerige kanker verrader moet afhakken :)


Misschien regelen we een uitwisseling?

amOer
13-11-05, 20:02
ze hebben in saudie arabie af en toe wel de gekste dingen jah !! dit kan tog niet ! natuurlijk zijn er positieve dingen in het joden en christendom !

gh.wille
13-11-05, 20:18
Geplaatst door Imperatrice
Voor gescheld hebben wij hier geen ruimte. En waarom is het een verrader? Omdat hij toevallig over een paar punten positief heeft gesproken?
Dan moet je zeker niet vergeten dat het Jodendom, Christendom en de Islam zeer dicht bij elkaar zitten.

Als men niet weet waar hij het over heeft, is zwijgen het beste antwoord

Deze ,,zot '' S@deeq heeft al vaker blijk gegeven dat ie zelf achter de baby met de narrenkap schuilgaat !
En maar MOORD en BRAND krijsen , als er ergens een tikje word uigedeelt als het ,,de vrijheids van meningsuiting" betreft !
Deze zotskap beseft niet dat zijn uitspraken ,voor personen als Wilders , A.H.A en anderen : Koren op hun Molen is .
En dit keer, moet ik helaas zeggen dat het dan ook nog TERECHT is !
Dat dergelijke( Wandaden ) zoals de leraar heeft begaan , ernstig bestraft dienen te worden is op zich al verwerpelijk genoeg , maar dat ze qwa strafrecht terug gaan naar de Middel eeuwen is een BLUNDER voor S.A !
V.G.G.

Joesoef
13-11-05, 20:24
Dat artikeltje is niet kompleet. Nadat hij die 750 zweepslagen heeft gekregen gooien ze hem van een kerktoren.

barfly
13-11-05, 21:06
Als je er vanuitgaat, dat in SA de islam de enige ware religie is. Dan begrijp ik best, dat überhaupt spreken over een andere religie, op z'n minst heiligschennis is en dat die leraar er eigenlijk nog redelijk goed vanaf komt.

Onbek_01
13-11-05, 21:56
Dit gaat wel tever maar het is hen land en zij mogen het bepalen hoe deze land ingericht word.
In saud-arabie vinden ze nederland een vreemd land omdat een homo gelijkrechten heeft.
Elke land verschilt.

Onbek_01
13-11-05, 21:59
Ik ben met s.arabie veel dingen niet eens zoals dat vrouwen geen autos mogen rijden maar dat is geen reden om hen land achterlijk te noemen.

Joesoef
13-11-05, 22:00
Geplaatst door Onbek_01
Dit gaat wel tever maar het is hen land en zij mogen het bepalen hoe deze land ingericht word.
In saud-arabie vinden ze nederland een vreemd land omdat een homo gelijkrechten heeft.
Elke land verschilt. \


Sjo.

Alleen is het terrecht dat homo's gelijke rechten hebben en dit is geel lulverhaaltje.

Die 750 zweepslagen in SA is wel een lul verhaal en het is onterrecht dat het niet zou mogen.

Joesoef
13-11-05, 22:01
Geplaatst door Onbek_01
Ik ben met s.arabie veel dingen niet eens zoals dat vrouwen geen autos mogen rijden maar dat is geen reden om hen land achterlijk te noemen.


This wel achtelijk.

Amenzu
13-11-05, 22:05
Geplaatst door Joesoef
Dat artikeltje is niet kompleet. Nadat hij die 750 zweepslagen heeft gekregen gooien ze hem van een kerktoren.

Heeft hij ook over homoseksualiteit gesproken dan??

Joesoef
13-11-05, 22:10
Geplaatst door Amenzu
Heeft hij ook over homoseksualiteit gesproken dan??

Vast wel.

gh.wille
13-11-05, 22:15
Geplaatst door Joesoef
Dat artikeltje is niet kompleet. Nadat hij die 750 zweepslagen heeft gekregen gooien ze hem van een kerktoren.

Als dat al zo is,bedoel je zeker een minaret .
Trouwens een bijzonder leuk en leerzaam object voor de jeugd !

V.G.G

Oeroeboeroe
13-11-05, 23:10
Geplaatst door gh.wille
Deze ,,zot '' S@deeq heeft al vaker blijk gegeven dat ie zelf achter de baby met de narrenkap schuilgaat!

:hihi:

mark61
13-11-05, 23:43
Geplaatst door Onbek_01
Ik ben met s.arabie veel dingen niet eens zoals dat vrouwen geen autos mogen rijden maar dat is geen reden om hen land achterlijk te noemen.

Nee?

@jochie: ik zie dit 'bericht' trouwens nergens, dus het zal wel weer verzonnen zijn. Bron?

Imperatrice
14-11-05, 00:41
Geplaatst door Joesoef
This wel achtelijk.

Achterlijk door westere ogen, ja.

mark61
14-11-05, 00:47
Geplaatst door Imperatrice
Achterlijk door westere ogen, ja.

Ik zou zeggen, door de ogen van de complete rest van de wereld. Ken jij om te beginnen nog één Arabisch en/of islamitisch land waar vrouwen geen auto mogen rijden? Of enig ander land for that matter?

Sommige dingen zijn gewoon stompzinnig. Je hoeft niet alles te verdedigen alleen omdat het je geloofsbroeders zijn. Niemand is onfeilbaar, zelfs geen geloofsbroeders.

Imperatrice
14-11-05, 00:49
Geplaatst door mark61
Ik zou zeggen, door de ogen van de complete rest van de wereld. Ken jij om te beginnen nog één Arabisch en/of islamitisch land waar vrouwen geen auto mogen rijden? Of enig ander land for that matter?

Sommige dingen zijn gewoon stompzinnig. Je hoeft niet alles te verdedigen alleen omdat het je geloofsbroeders zijn. Niemand is onfeilbaar, zelfs geen geloofsbroeders.

Ik doelde niet op het recht dat vrouwen geen auto's mogen rijden.
Iemand bracht hier homo's ter sprake.
Niet dat ik wat tegen homofielen heb.


Ik verdedig niemand, ik verkondig enkel mijn mening. En ja, dan ben ik het met je eens, vrouwen geen auto's laten rijden, bereikt wel de grens van stompzinnigheid.

Julien
14-11-05, 00:52
Geplaatst door Max Stirner
Achterlijk land.

inderdaad

MaRiaH
14-11-05, 00:53
Geplaatst door S@deeQ
Terecht :maf2:

ze hadden beter de kop van die vuile smerige kanker verrader moet afhakken :)

Terug in je hok jij!

mark61
14-11-05, 00:56
Geplaatst door Imperatrice
Ik doelde niet op het recht dat vrouwen geen auto's mogen rijden.
Iemand bracht hier homo's ter sprake.
Niet dat ik wat tegen homofielen heb.

Ik reageerde op jouw reactie op Joesoef's reactie op Onbek's reactie over autorijden. Of zo. :corcky:


Ik verdedig niemand, ik verkondig enkel mijn mening. En ja, dan ben ik het met je eens, vrouwen geen auto's laten rijden, bereikt wel de grens van stompzinnigheid.

Mooi, dan zijn we het daar over eens. :)

Maar ik ben je oorspronkelijke punt ff kwijt....

mark61
14-11-05, 00:57
Geplaatst door Julien
inderdaad

Als het waar zou zijn. Wat ik zo maar ff betwijfel. Brutaal, ik weet het.

Julien
14-11-05, 01:06
Geplaatst door mark61
Als het waar zou zijn. Wat ik zo maar ff betwijfel. Brutaal, ik weet het.

Ja dat beweert Youssef ook. Maar hebben jullie aanwijzingen of bewijs dan? Zolang het tegendeel niet is bewezen geloof ik gewoon dit nieuwsbericht, en vind ik het te schandelijk voor woorden

(bovendien is dit niet de 1e keer dat er zulke achterlijke straffen worden gegeven in dat land. als dit de 1e keer was geweest, dan was ik ook geneigd kritisch naar dit bericht te kijken.)

jochie
14-11-05, 01:08

mark61
14-11-05, 01:09
Geplaatst door Julien
Ja dat beweert Youssef ook. Maar hebben jullie aanwijzingen of bewijs dan? Zolang het tegendeel niet is bewezen geloof ik gewoon dit nieuwsbericht, en vind ik het te schandelijk voor woorden

(bovendien is dit niet de 1e keer dat er zulke achterlijke straffen worden gegeven in dat land. als dit de 1e keer was geweest, dan was ik ook geneigd kritisch naar dit bericht te kijken.)

Google maar ff. Ik kon niks vinden. En plus, als de BBC het niet heeft denk ik niet dat het waar is.

Waarom geloof jij iets zonder bronvermelding van een notoire prikker als jochie?

Ik vond wel 4.750 zweepslagen voor een knakker die het met zijn schoonzus had gedaan. Maar eigenlijk alleen maar op verdachte websites, geloof ik.

Of zulke berichten vaak verschijnen is geen criterium. Je hebt hele volksstammen evangelicals die er een dagtaak aan hebben onzin op het internet te zetten. Van die rabiate Amerikaanse types.

jochie
14-11-05, 01:11
Geplaatst door mark61
Nee?

@jochie: ik zie dit 'bericht' trouwens nergens, dus het zal wel weer verzonnen zijn. Bron?

en


Geplaatst door mark61
Google maar ff. Ik kon niks vinden. En plus, als de BBC het niet heeft denk ik niet dat het waar is.

Waarom geloof jij iets zonder bronvermelding van een notoire prikker als jochie?

Ik vond wel 4.750 zweepslagen voor een knakker die het met zijn schoonzus had gedaan. Maar eigenlijk alleen maar op verdachte websites, geloof ik.

Of zulke berichten vaak verschijnen is geen criterium. Je hebt hele volksstammen evangelicals die er een dagtaak aan hebben onzin op het internet te zetten. Van die rabiate Amerikaanse types.

Het stond op www.linksummary.com

Waarom zou het niet waar zijn?!?

no·toir (bn.)
1 berucht => onverbeterlijk, verklaard
2 openbaar, algemeen bekend

notoir? ik? hoe komje daar nu weer bij? kritisch is een betere bestempeling!!

mark61
14-11-05, 01:28
Geplaatst door jochie
Het stond op www.linksummary.com

Kan je iets specifieker zijn? Ik zie alleen maar geleuter over mobiele telefoons en wat niet al.

Verder is het een hopla-doorgeefluik, en geen gerenommeerde nieuwsbron.

Dus try again.


Waarom zou het niet waar zijn?!?

Waarom zou het wel waar zijn?


notoir? ik? hoe komje daar nu weer bij? kritisch is een betere bestempeling!!

Kom kom, daar heb je toch geen woordenboek voor nodig?

Over je nieuwsbronnen ben je bewezen totaal onkritisch.

Zwarte Schaap
14-11-05, 02:06
Geplaatst door mark61
Kan je iets specifieker zijn? Ik zie alleen maar geleuter over mobiele telefoons en wat niet al.

Verder is het een hopla-doorgeefluik, en geen gerenommeerde nieuwsbron.

Dus try again.

Waarom zou het wel waar zijn?

Kom kom, daar heb je toch geen woordenboek voor nodig?

Over je nieuwsbronnen ben je bewezen totaal onkritisch.

Het AD heeft er zelfs een foto van geplaatst terwijl hij de zweeepslagen nog niet heeft gekregen. Kunnen de lezers alvast indenken hoe het eruit ziet dat zweepslagen uitdelen. Net zoals met NoVa dat ze feestvierende kinderen toonde terwijl er geen feestvierende marokkaanse kinderen waren, kunnen de mensen zich alvast inbeelden hoe feestvierendse kinderen eruit zouden kunnen zien.


750 zweepslagen voor loven joden

RIYAD - Een rechtbank in Saoedi-Arabië heeft een leraar veroordeeld tot veertig maanden gevangenisstraf...

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00019/05zweepslagenarabie_19361h.jpg
Zweepslagen voor een gevangene in Saoedi-Arabië. Foto Amnesty International

...en 750 zweepslagen.
De man had de bijbel besproken en de joden geprezen.
De rechtbank noemde dit ’godslastering’. In het streng islamische Saoedi-Arabië is het openlijk belijden van een ander geloof verboden. De leraar gaat tegen het vonnis in beroep. (Reuters)

Bron: AD/RD 13/11/05

ronald
14-11-05, 02:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het AD heeft er zelfs een foto van geplaatst terwijl hij de zweeepslagen nog niet heeft gekregen. Kunnen de lezers alvast indenken hoe het eruit ziet dat zweepslagen uitdelen. Net zoals met NoVa dat ze feestvierende kinderen toonde terwijl er geen feestvierende marokkaanse kinderen waren, kunnen de mensen zich alvast inbeelden hoe feestvierendse kinderen eruit zouden kunnen zien.


750 zweepslagen voor loven joden

RIYAD - Een rechtbank in Saoedi-Arabië heeft een leraar veroordeeld tot veertig maanden gevangenisstraf...

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00019/05zweepslagenarabie_19361h.jpg
Zweepslagen voor een gevangene in Saoedi-Arabië. Foto Amnesty International

...en 750 zweepslagen.
De man had de bijbel besproken en de joden geprezen.
De rechtbank noemde dit ’godslastering’. In het streng islamische Saoedi-Arabië is het openlijk belijden van een ander geloof verboden. De leraar gaat tegen het vonnis in beroep. (Reuters)

Bron: AD/RD 13/11/05



Om met GGGGRRRetta te spreken....niet het bericht wordt besproken maar de boodschapper....

Toch aardig van het AD...ik had me het anders voor gesteld.

Ben jij het over deze straf anno 2005 eens dan?

Joesoef
14-11-05, 06:35
Geplaatst door Imperatrice
Ik doelde niet op het recht dat vrouwen geen auto's mogen rijden.
Iemand bracht hier homo's ter sprake.
Niet dat ik wat tegen homofielen heb.


Ik verdedig niemand, ik verkondig enkel mijn mening. En ja, dan ben ik het met je eens, vrouwen geen auto's laten rijden, bereikt wel de grens van stompzinnigheid.


Als iemand homo moet wezen dan is dat zijn probleem, echter, als ik op de weg zit dan zijn vrouwmens rijdende auto's mijn probleem. En dat wil ik niet.

mark61
14-11-05, 07:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
(Reuters)

Hé, een bron.

Maar die is voor eenvoudige niet-betalende stervelingen niet toegankelijk.

kenshiro
14-11-05, 08:50
Geplaatst door Joesoef
Als iemand homo moet wezen dan is dat zijn probleem, echter, als ik op de weg zit dan zijn vrouwmens rijdende auto's mijn probleem. En dat wil ik niet.

Het feit dat je zo blind bent om in te zien dan mannen meer ongelukken en schade veroorzaken op de weg, is één reden om jouw rijbewijs in te trekken.

Grappenmaken dat je er staat

Tomas
14-11-05, 09:05
Er zijn wel meer achterlijke landen. Mij verbaast alleen maar het opvallend grote aantal s-a lovers. Hoe komen die toch zo achterlijk?

Joesoef
14-11-05, 09:43
Geplaatst door kenshiro
Het feit dat je zo blind bent om in te zien dan mannen meer ongelukken en schade veroorzaken op de weg, is één reden om jouw rijbewijs in te trekken.

Grappenmaken dat je er staat


Komt omdat er meer mannen op de weg rijden, ouwe sushi roller.

Sahara
14-11-05, 10:32
Wat een vage bericht! Wat heeft deze leraar in SA voor postiefs verkondigt over Joden en over de Bijbel? Aan de hand daarvan kun je hem een straf opleggen.

Tomas
14-11-05, 10:42
Geplaatst door Sahara
Wat een vage bericht! Wat heeft deze leraar in SA voor postiefs verkondigt over Joden en over de Bijbel? Aan de hand daarvan kun je hem een straf opleggen.

Heb jij in nederland onderwijs gevolgd of ben jij later hierheen gekomen?

dr SiliconValley
14-11-05, 11:10
Geplaatst door jochie
RIYAD - Een Saudische leraar is veroordeeld tot 750 zweepslagen en ruim drie jaar cel, omdat hij met zijn leerlingen over de Bijbel had gediscussieerd en positief over de joden had gesproken. Dit heeft de Saudische krant Al-Madina zondag gemeld.

Leerlingen en collega's van de leraar aan een middelbare school hadden aangifte gedaan. In Saudi-Arabië, het land waar de islam is ontstaan, is het in het openbaar belijden van elke andere godsdienst verboden. De leraar heeft hoger beroep aangetekend tegen de zweepslagen en de celstraf.

Bush heeft de verkeerde aangevallen...

dr SiliconValley
14-11-05, 11:13
Geplaatst door Sahara
Wat een vage bericht! Wat heeft deze leraar in SA voor postiefs verkondigt over Joden en over de Bijbel? Aan de hand daarvan kun je hem een straf opleggen.

een enkeltje sahara dan maar?

geen zorgen, verdonk betaalt het wel ;)

Morosian
16-11-05, 08:55
RIYAD - Een Saudische leraar is veroordeeld tot 750 zweepslagen en ruim drie jaar cel, omdat hij met zijn leerlingen over de Bijbel had gediscussieerd en positief over de joden had gesproken. Dit heeft de Saudische krant Al-Madina zondag gemeld.

Leerlingen en collega's van de leraar aan een middelbare school hadden aangifte gedaan. In Saudi-Arabië, het land waar de islam is ontstaan, is het in het openbaar belijden van elke andere godsdienst verboden. De leraar heeft hoger beroep aangetekend tegen de zweepslagen en de celstraf.

-de Telegraaf


Wie zegt dat je niet kunt reizen in de tijd? Een paar duizend kilometer vliegen, en hup, je zit in de Middeleeuwen.

Joesoef
16-11-05, 09:03
Maar 750. Berichtje stond hier een paar dagen geleden ookal. Ik hou het op een hoax.

Doodgewoon een bullshit verhaaltje.

waterfiets
16-11-05, 09:18
Geplaatst door Joesoef
Maar 750. Berichtje stond hier een paar dagen geleden ookal. Ik hou het op een hoax.

Doodgewoon een bullshit verhaaltje.

Ja met name dat 'praten over de Joden' maakt het nogal ongeloofwaardig. Immers, de profeet Mohammed had ook vrienden en kennissen die Joods waren. Dat praten over de Bijbel in SA niet mag? Ik dacht dat het dan met name gaat over het in het openbaar actief werven voor de religie dus dit bericht vind ik ook heel vreemd.

David
16-11-05, 09:50
Geplaatst door Joesoef
Als iemand homo moet wezen dan is dat zijn probleem, echter, als ik op de weg zit dan zijn vrouwmens rijdende auto's mijn probleem. En dat wil ik niet.


:haha:

Mohajir
16-11-05, 09:55
Geplaatst door Joesoef
Dat artikeltje is niet kompleet. Nadat hij die 750 zweepslagen heeft gekregen gooien ze hem van een kerktoren. met zijn hoofd naar beneden zeker :auw:

David
16-11-05, 09:57
Geplaatst door Mohajir
met zijn hoofd naar beneden zeker :auw:


Laten we het hopen, die smerige homofiele saboteur.

Mohajir
16-11-05, 09:57
Geplaatst door ronald
Even kijken hoeveel support hij bv vanuit Nederland van zijn multiculturele broeders hier krijgt en hoeveel protestgeluiden er komen. Niet veel vrees ik want het is gewoon een norm geworden op slecht te spreken over Christenen en Joden. Maar dat is weer doemdenken. ....

Ze denken daar in SA inderdaad dat ze vromer zijn dan Mohamed. jij verdient eigenlijk die straf en niet die leeraar, maar je mag je zelf prijzen dat je in een beschaafde land leeft en niet in een achterlijk hok zoals SA, achterlijk ideooooooot

Mohajir
16-11-05, 09:59
Geplaatst door David
Laten we het hopen, die smerige homofiele saboteur. mijn reactie op die ronald, geldt trouwens ook voor jou

Morosian
16-11-05, 10:51
Geplaatst door Joesoef
Maar 750. Berichtje stond hier een paar dagen geleden ookal. Ik hou het op een hoax.

Doodgewoon een bullshit verhaaltje.

Ja, als het niet uitkomt, dan doen we het gewoon af als onwaar. Een hele intelligente reactie.

Morosian
16-11-05, 10:58
Geplaatst door mark61
Ik zou zeggen, door de ogen van de complete rest van de wereld. Ken jij om te beginnen nog één Arabisch en/of islamitisch land waar vrouwen geen auto mogen rijden? Of enig ander land for that matter?

Mijn vrouw heeft in Qatar gewoond. Zij mocht daar niet autorijden.

Wat zou er gebeuren als we hier allochtonen zouden verbieden om auto te rijden?

Morosian
16-11-05, 11:24
Geplaatst door sjeng
For years, Saudi Arabia also imposed restrictions, or persuaded the U.S. government to impose restrictions, on American troops defending the country during and after then-Iraqi dictator Saddam Hussein's 1990-91 occupation of Kuwait.
For example, U.S. postal and customs officials have barred mailing materials "contrary to the Islamic faith," including Bibles. The U.S. military also has required female service members to wear a long, black robe called an abaya when traveling off base in Saudi Arabia. Both regulations were rescinded or clarified after public outcry based on reporting in the U.S. media.

Ik denk dat toen Pim Fortuyn, vrede zij met hem, het had over een achterlijke cultuur, hij onder andere op dit soort voorbeelden doelde.

Mohajir
16-11-05, 12:05
Geplaatst door Morosian
Mijn vrouw heeft in Qatar gewoond. Zij mocht daar niet autorijden.

Wat zou er gebeuren als we hier allochtonen zouden verbieden om auto te rijden? Jij mocht (als man, ik ga vanuit dat jij een man ben, want jij spreekt over me vrouw) kennelijk wel auto rijden. dan moet je niet aankomen met die onzin van als we hier allo's verbieden om auto te rijden. je moet zeggen wat er zou gebeuren als we het vrouwen (inclu. allovrouwen) verbieden om auto te rijden. antwoord is simpel. de wereld zal ons uitlachen

Mohajir
16-11-05, 12:07
Geplaatst door Morosian
Ik denk dat toen Pim Fortuyn, vrede zij met hem, het had over een achterlijke cultuur, hij onder andere op dit soort voorbeelden doelde. nee beste man pimtje had het over islam is achterlijk en niet over cultuur en niet over dit soort voorbeelden.

David
16-11-05, 13:05
Geplaatst door Morosian
Ik denk dat toen Pim Fortuyn, vrede zij met hem, het had over een achterlijke cultuur, hij onder andere op dit soort voorbeelden doelde.


Hou toch eens op met overal die irritante, achterlijke, kale klotenicht bij te slepen. :fpotver:

Morosian
16-11-05, 13:12
Geplaatst door David
Hou toch eens op met overal die irritante, achterlijke, kale klotenicht bij te slepen. :fpotver:

Het mooie van Pim Fortuyn, vrede zij met hem, was dat hij het helemaal niet erg zou vinden om kale klotenicht genoemd te worden. En hoewel alle moslims hard begonnen te jammeren toen Pim, vrede zij met hem, de Islam een achterlijke cultuur noemde, had hij het ook niet erg gevonden om zelf achterlijk genoemd te worden. En kaal was hij inderdaad - je hebt goed opgelet.

David
16-11-05, 13:15
Geplaatst door Morosian
Het mooie van Pim Fortuyn, vrede zij met hem, was dat hij het helemaal niet erg zou vinden om kale klotenicht genoemd te worden. En hoewel alle moslims hard begonnen te jammeren toen Pim, vrede zij met hem, de Islam een achterlijke cultuur noemde, had hij het ook niet erg gevonden om zelf achterlijk genoemd te worden. En kaal was hij inderdaad - je hebt goed opgelet.

Aan Pim Fortuyn was werkelijk helemaal niets mooi. Een vervelende ruzie zoeker was het. Overal en altijd. Een en al negatieve energie van een treurige frustraat.

Morosian
16-11-05, 13:16
Geplaatst door Mohajir
nee beste man pimtje had het over islam is achterlijk en niet over cultuur en niet over dit soort voorbeelden.

Sorry, ik wist niet dat je Pim, vrede zij met hem, persoonlijk had gesproken.

Ik had begrepen dat Pim (vzmh) het had over de achterlijke cultuur die voort is gekomen uit de Islam. Dat vrouwen geen auto mogen rijden in Qatar wordt daar verklaard uit de Koran. Dat lijkt mij een duidelijk voorbeeld van een achterlijke cultuur.

Mohajir
17-11-05, 09:39
Geplaatst door Morosian
Het mooie van Pim Fortuyn, vrede zij met hem, was dat hij het helemaal niet erg zou vinden om kale klotenicht genoemd te worden. En hoewel alle moslims hard begonnen te jammeren toen Pim, vrede zij met hem, de Islam een achterlijke cultuur noemde, had hij het ook niet erg gevonden om zelf achterlijk genoemd te worden. En kaal was hij inderdaad - je hebt goed opgelet. jij hebt egt last van geheugenverlies, pim vond dat hij alles en iedereen mag beledigen en verder niet tegen gesproken moet worden. zie zijn reactie op rosenmöller toen pimtje tegen hem moest afleggen in debat in rdam, om maar een voorbeeld te noemen. als hij kritiek kreeg van zijn critici dan begon ie te huilen ddat hij gedemoniseerd werd. hij heeft zelfs advocaten gemachtigd om zijn critici te vervolgen. dus hou op met die onzin dathij dit niet erg vond en dat niet erg vond. jij mag jouw pimtje aanbiden, heb ik geen enkel bezwaar tegen. maar je moet wel beseffen dat niet iedereen last heeft van geheugenverlies zoals jij

Mohajir
17-11-05, 09:41
Geplaatst door Morosian
Sorry, ik wist niet dat je Pim, vrede zij met hem, persoonlijk had gesproken.

Ik had begrepen dat Pim (vzmh) het had over de achterlijke cultuur die voort is gekomen uit de Islam. Dat vrouwen geen auto mogen rijden in Qatar wordt daar verklaard uit de Koran. Dat lijkt mij een duidelijk voorbeeld van een achterlijke cultuur. nee ik heb die man niet gesproken en ik had daar geen enkel zin an. maar je hoef geen schreeuwerig kind te spreken om te weten wat van onzin het uitbrengt. en trouwens wat hij al dan niet begrepen hebt doet er niet toe. het gaat om wat die man zei

Mark
17-11-05, 09:54
Geplaatst door Morosian
Dat vrouwen geen auto mogen rijden in Qatar wordt daar verklaard uit de Koran. Dat lijkt mij een duidelijk voorbeeld van een achterlijke cultuur.

vrouwen mogen wel rijden in Qatar onwetende! :student:

Mark
17-11-05, 09:56
Geplaatst door Morosian
Mijn vrouw heeft in Qatar gewoond. Zij mocht daar niet autorijden.


wat een bullshit, ik woon in Qatar en vrouwen mogen gewoon auto rijden

tenzij je geen rijbewijs hebt natuurlijk :p

Mohajir
17-11-05, 10:00
Geplaatst door Mark
wat een bullshit, ik woon in Qatar en vrouwen mogen gewoon auto rijden

tenzij je geen rijbewijs hebt natuurlijk :p als allochtoon in Qatar wil hij kennelijk positief worden gediscrimineerd: zijn vrouw moest auto rijden zonder rijbewijs

MarocMuisje
17-11-05, 10:08
In Saudi Arabie mogen vrouwen wel meer niet dan alleen Auto rijden!
Maar goed...

Wat deze leraar betreft, Hij had beter moeten weten...

Natuurlijk is het belachelijk dat hij gestraft wordt!
Maar hij kent de regels, ... dus ook de gevolgen!

MarocMuisje
17-11-05, 10:29
onterecht ...

Als je in Saoudi Arabie leeft, kun je beter niet praten/bewegen of laten zien dat je er bent...

Kortom, leef niet!

Mohajir
17-11-05, 10:53
Geplaatst door MarocMuisje
onterecht ...

Als je in Saoudi Arabie leeft, kun je beter niet praten/bewegen of laten zien dat je er bent...

Kortom, leef niet!
nee hoor je mag wel leven, als je meer leeft als ZBO


Zwart bewegend object

http://img472.imageshack.us/img472/64/naamloos1gh.png

Joesoef
17-11-05, 11:37
Geplaatst door Mohajir
met zijn hoofd naar beneden zeker :auw:



:wtf: Dat doen wij alleen als we beschikken hebben over kerktorens en die zijn er gelukkig niet is SSA.

Joesoef
17-11-05, 11:40
Geplaatst door BiL@L
Another accusation made by the students and the teachers is that Al-Harbi mocked bearded men since many religious people are bearded. “That is just ridiculous,” Al-Lahem said, pointing out that Al-Harbi himself has a beard.

:wtf: mocking is toch.........

mark61
17-11-05, 11:47
Geplaatst door BiL@L
Teacher Charged With Mocking Religion Sentenced to Jail

Nou, als Bilal het bevestigt zal het wel waar zijn.

Lees je mee, Joesoef?

Achterlijk land dus, met of zonder autorijdende vrouwen.

Geen rechtsstaat, niet in westerse en niet in Sjari`a-zin. Verdachte heeft geen rechten, de rechter kloot maar wat aan.

Ongelooflijke hufters.

15 weken lang 50 zweepslagen is moord. Dat overleeft niemand.

Soort politiek proces of gekonkel.

Ziek, in any case.

reason
17-11-05, 12:03
Geplaatst door BiL@L
Mocking the Beard is a Great Sin

Question:

What is the ruling of praying behind a person who shaves his beard and even makes fun of those who let it grow, and he orders them to shave it?

Answer:

All praise is for Allaah alone, and may he send peace and blessings upon His Messenger, His Messenger's family, and His Messenger's Companions.

It is not allowed to make fun of a person who grows his beard, because growing it is only obedience to the order of Allaah's Messenger Salallaahu alayhi wasallam. You should advise the mocker, explaining to him that by making fun of the beard, he may not only be committing a major sin but he also may be committing an act of apostasy. Allaah Almighty says:

Þõáú ÃóÈöÇááøåö æóÂíóÇÊöåö æóÑóÓõæáöåö ßõäÊõãú ÊóÓúÊóåúÒöÆõæäó

Say: "Was it at Allâh, and His Ayât (proofs, evidences, verses, lessons, signs, revelations, etc.) and His Messenger Salallaahu alayhi wasallam that you were mocking?"

áÇó ÊóÚúÊóÐöÑõæÇú ÞóÏú ßóÝóÑúÊõã ÈóÚúÏó ÅöíãóÇäößõãú

Make no excuse; you have disbelieved after you had believed [At-Taubah 9:65-66]

And Allaah is the Granter of Success. May Allaah send peace and blessings upon our Prophet Muhammad, his family, and his Companions.

Permanent Committee for Research and Verdicts

Fatawa Islamiyah vol.8, p.241, DARUSSALAM

http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=118

Maar wat vind je hier nu van, bilal?
Ben je het met me eens dat dit behoorlijk achterlijk geklets is?

Joesoef
17-11-05, 12:13
Geplaatst door mark61
Nou, als Bilal het bevestigt zal het wel waar zijn.

Lees je mee, Joesoef?

Achterlijk land dus, met of zonder autorijdende vrouwen.

Geen rechtsstaat, niet in westerse en niet in Sjari`a-zin. Verdachte heeft geen rechten, de rechter kloot maar wat aan.

Ongelooflijke hufters.

15 weken lang 50 zweepslagen is moord. Dat overleeft niemand.

Soort politiek proces of gekonkel.

Ziek, in any case.


Gezonde scepsis is op zijn plaats ookal is het SSA. Ik was toch al van mening dat de VPRO docu van afgelopen zondagen zeer onkritisch was.

Anyway. Tijdje in Liverpool gezeten en daar betekende mocking rukken. Vandaar :wtf:

Joesoef
17-11-05, 12:15
Geplaatst door mark61
15 weken lang 50 zweepslagen is moord. Dat overleeft niemand.



Je gaat er niet dood aan, je bent wel een hele tijd uit de running. Vriend van mij in Iran heeft er 2x 50 gehad voor stoken en handelen in drank.

David
17-11-05, 12:21
Geplaatst door Joesoef
daar betekende mocking rukken.


Mannen aan de baard rukken is inderdaad zeer onbeleefd en kan niet getolereerd worden!

reason
17-11-05, 13:01
Geplaatst door BiL@L
Op dit soort vragen ga ik niet eens in.

Aha. Ik maak hier uit op dat je weigert om je door God gegeven gezonde verstand en menselijkheid te gebruiken, maar liever zonder nadenken achter een interpretatie gaat staan.

mark61
17-11-05, 13:24
Geplaatst door Joesoef
Gezonde scepsis is op zijn plaats ookal is het SSA.

Dat vond ik ook, zoals je zag.


Ik was toch al van mening dat de VPRO docu van afgelopen zondagen zeer onkritisch was.

Tsja, die ging eigenlijk nergens over. Jah, over die fantastische Bregtje die zomaar wilde Saoedischen durfde te filmen.


Anyway. Tijdje in Liverpool gezeten en daar betekende mocking rukken. Vandaar :wtf:

Eigenaardig.

Mohajir
17-11-05, 13:52
Geplaatst door reason
Aha. Ik maak hier uit op dat je weigert om je door God gegeven gezonde verstand en menselijkheid te gebruiken, maar liever zonder nadenken achter een interpretatie gaat staan. Dat god het gezond verstand heeft gegeven, wil nog niet zeggen dat alle mensen het hebben gekregen.