PDA

Bekijk Volledige Versie : 'CIA wilde doodmartelen Iraki wegmoffelen'



Zwarte Schaap
13-11-05, 23:51
'CIA wilde doodmartelen Iraki wegmoffelen'

WASHINGTON (ANP) - Ondervragers van de CIA hebben in de beruchte Abu Ghraib-gevangenis een Iraki doodgemarteld. Vervolgens probeerde de Amerikaanse geheime dienst de bewijzen voor de moord weg te moffelen. Dit schrijft het Amerikaanse weekblad Time zondag op basis van de analyse van honderden documenten. Manadel al-Jamadi was in november 2003 opgepakt en werd niet eens geregistreerd, was dus een ,,geheime gevangene''. Hij overleed na een ondervraging van 90 minuten. Volgens het verslag van de lijkschouwing waarop Time de hand heeft weten te leggen, stierf de man aan verwondingen door bruut geweld en door verstikking.
De ondervragers verwijderden voor het begin van het onderzoek bloedvlekken op de grond. De bebloede zak die over Jamadi's hoofd was getrokken, is verdwenen.

Bron: RD/AD 13/11/05

et_2000nl
13-11-05, 23:58
Gelukkig zijn wij in Nederland 'vrienden' van de US.... Ze hebben slechts gedreigd met het binnenvallen van Nederland als we ooit een Amerikaan voor het internationale gerechtshof dagen.

Gelukkig betekent internationaal verdrag steeds vaker, alle landen van de wererld, minus de schurkenstaten, minus de US.

~Panthera~
14-11-05, 00:01
It was interesting that when, in fact, the pictures first came out of Abu Ghraib, of the atrocious abuse of people, sexual abuse, the initial reaction was, “Oh, my God, what will the Iraqis say?” Well, the Iraqis knew all about it. They weren’t at all surprised. It was we, the Westerners, who were shocked. ‘What? We're doing this?’ It was very interesting to see that when, under the various pieces of legislation by which you can, and we in Britain can't, get hold of documentation of Abu Ghraib, when more pictures were about to be revealed, which, oddly enough, I think they have not been, the response of the U.S. government was that it would create further anger among the Iraqi population against U.S. troops serving in Iraq. It won't. The Iraqis already know all about it. They’re not shocked at all. They think that's how we behave, and actually they're right, aren't they?

~Panthera~
14-11-05, 00:05
Well, this, obviously – this assumes that it's rather more easy to be tortured by the C.I.A. than by the military or that the C.I.A. find it rather more easy to torture, which I'm sure they do. Well, they could take some lessons from the K.G.B., as well, who are also becoming our friends now since the Soviet Union collapsed. Look, at the end of the day, you've got to realize that even if we don't do the tortures, we are using this system, laughingly known as “rendition,” where we put would-be torture victims onto an airplane and send them back to a country where they will be tortured, but we won't actually put the electricity onto their genitals or their penis in order to make them scream with pain.

These aircraft are flying through Europe. In fact, they're flying through Shannon Airport. I was giving a lecture in Ireland the other day, and I said, “Why don't the Irish police go onboard these aircraft and unshackle these men and take them off in the interest of law and order?” Because what we've got to now with the torture is that we are becoming the criminals. We are the criminals now. And if we're going to behave the same way as the Taliban would behave, and they would not hesitate to put electricity onto people's bodies for torture, then the war is over. It's finished. We have no further moral cause to fight for.


http://www.democracynow.org/article.pl?sid=05/11/09/1538226

et_2000nl
14-11-05, 00:12
Geplaatst door ~Panthera~
They think that's how we behave, and actually they're right, aren't they?

We zetten graag honden in om honden te bestrijden omdat we honden verachten. Omdat ik gek ben en naief kan ik dat niet begrijpen.

~Panthera~
14-11-05, 00:16
Geplaatst door et_2000nl
We zetten graag honden in om honden te bestrijden omdat we honden verachten. Omdat ik gek ben en naief kan ik dat niet begrijpen.


They have lost me a long time ago, Swa.
Schijnt te moeten werken. :moe:

et_2000nl
14-11-05, 00:19
Geplaatst door ~Panthera~
They have lost me a long time ago, Swa.
Schijnt te moeten werken. :moe:

Welke pillen slik jij? ;)

~Panthera~
14-11-05, 00:21
Geplaatst door et_2000nl
Welke pillen slik jij? ;)


:zweep:

:haha:

The whole chabang. :fuckit:

Where's your flaw ? :hihi:

et_2000nl
14-11-05, 00:28
Geplaatst door ~Panthera~
:zweep:

:haha:

The whole chabang. :fuckit:

Where's your flaw ? :hihi:

Mijn halal dieet houd me redelijk 'sane'.... ;)

~Panthera~
14-11-05, 00:32
Geplaatst door et_2000nl
Mijn halal dieet houd me redelijk 'sane'.... ;)

Dat "denk" je maar. :hihi:

Las trouwens vandaag ergens dat er pigmeat in dingen zat, terwijl het er niet in hoorde. lekker. :moe:
Je wordt weer gen... waar je bijstaat, zoals gewoonlijk.

Weer geheel OFFtopic, duidelijk. :moe:

et_2000nl
14-11-05, 00:41
Geplaatst door ~Panthera~
Dat "denk" je maar. :hihi:

Las trouwens vandaag ergens dat er pigmeat in dingen zat, terwijl het er niet in hoorde. lekker. :moe:
Je wordt weer gen... waar je bijstaat, zoals gewoonlijk.

Weer geheel OFFtopic, duidelijk. :moe:

Yep, was gisteren bij Kassa. Ook paardenvlees....

Je kunt er niet vanuit gaan dat je nooit varkensvlees binnenkrijgt. Zelfs bij zogenaamde halal slagers word gerommeld.

~Panthera~
14-11-05, 00:54
Geplaatst door et_2000nl
Yep, was gisteren bij Kassa. Ook paardenvlees....

Je kunt er niet vanuit gaan dat je nooit varkensvlees binnenkrijgt. Zelfs bij zogenaamde halal slagers word gerommeld.


Goor toch ? zowiezo het hele idee, dat je niet krijgt waar je wel voor betaald.
Vind het niet kloppen. :moe:

mark61
14-11-05, 01:11
Geplaatst door ~Panthera~
Goor toch ? zowiezo het hele idee, dat je niet krijgt waar je wel voor betaald.
Vind het niet kloppen. :moe:

Waarom zijn er eigenlijk geen moslimboeren (voorzover ik weet)? Omdat ze er in Marokko en Turkije ook al geen zin meer in hadden, dat boeren?

Als de bio's hun act redelijk kunnen organiseren kunnen anderen dat toch ook wel?

Ik jou antwoord geven: fatsoenlijk vlees is heeel duur, de gemiddelde NLmoslim wordt er op slag vegetariër van. Noodgedwongen.

~Panthera~
14-11-05, 01:18
Geplaatst door mark61
Waarom zijn er eigenlijk geen moslimboeren (voorzover ik weet)? Omdat ze er in Marokko en Turkije ook al geen zin meer in hadden, dat boeren?

Als de bio's hun act redelijk kunnen organiseren kunnen anderen dat toch ook wel?

Ik jou antwoord geven: fatsoenlijk vlees is heeel duur, de gemiddelde NLmoslim wordt er op slag vegetariër van. Noodgedwongen.

k zou het niet weten, ik ben geen boer.

Er zijn in Turkije toch wel gewoon kleine boeren, althans in de dorpjes slachten ze gewoon hun eigen vee nog, dacht ik.
En alles organiseren wil niet zeggen "beter", denk ik.

En goed vlees, van de Groene Weg bv is inderdaad iets duurder, maar ja, dan eet je gewoon iets minder vaak, dat kan ook.

Oeroeboeroe
14-11-05, 01:27
Geplaatst door et_2000nl
Gelukkig zijn wij in Nederland 'vrienden' van de US.... Ze hebben slechts gedreigd met het binnenvallen van Nederland als we ooit een Amerikaan voor het internationale gerechtshof dagen.

:student: :mad: En de Nederlandse Minister van Buitenlandse Zaken die destijds verzuimde krachtig te protesteren tegen die zogenaamde
"The Hague Invasion Act" is nu secretaris-generaal van de Nato!


http://www.whitehouse.gov/news/releases/2005/02/images/20050222-3_p44477-145webjpg-2-515h.jpg

mark61
14-11-05, 01:30
Geplaatst door ~Panthera~
k zou het niet weten, ik ben geen boer.

Tsja, tis geen aanlokkelijke carrière.


Er zijn in Turkije toch wel gewoon kleine boeren, althans in de dorpjes slachten ze gewoon hun eigen vee nog, dacht ik.

Jah, de laatste boer, dan.


En alles organiseren wil niet zeggen "beter", denk ik.

Niet organiseren in ieder geval niet.


En goed vlees, van de Groene Weg bv is inderdaad iets duurder, maar ja, dan eet je gewoon iets minder vaak, dat kan ook.

Zo is dat.

mark61
14-11-05, 01:31
Geplaatst door Oeroeboeroe
:student: :mad: En de Nederlandse Minister van Buitenlandse Zaken die destijds verzuimde krachtig te protesteren tegen die zogenaamde
"The Hague Invasion Act" is nu secretaris-generaal van de Nato!


Twee varkens onder mekaar. Niet bio, en zeker niet halal.

~Panthera~
14-11-05, 01:36
Geplaatst door mark61
Tsja, tis geen aanlokkelijke carrière.

Voor de rest van humanity daar duidelijk ook niet. :hihi:


Jah, de laatste boer, dan.

:blowen:


Niet organiseren in ieder geval niet.

Voor de boeren niet, voor het vee wel.


Zo is dat.

:D