PDA

Bekijk Volledige Versie : Pastors terug in gemeenteraad Rdam



Elien
14-11-05, 06:57
'Pastors terug in gemeenteraad Rotterdam'
Leefbaar Rotterdam (LR) wil de omstreden wethouder Pastors terug in het college van burgemeester en wethouders.

Moslims
Pastors moest deze week aftreden, nadat hij uitspraken had gedaan over moslims. De gemeenteraad nam een motie van wantrouwen tegen hem aan. Maar volgens LR-fractievoorzitter Sörensen heeft de PvdA intussen ingezien dat Pastors 'volkomen gelijk heeft gehad'.

Steun PvdA
Als de raad binnenkort over het ontslag stemt, kan de PvdA tegen stemmen, stelt Sörensen. Met de steun van de PvdA zou er een meerderheid tegen het vertrek van Pastors zijn.

Motie
De motie van wantrouwen werd ingediend door GroenLinks en kreeg steun van coalitiepartner CDA. Door de steun van de PvdA was er een meerderheid in de raad voor het wegsturen van Pastors. De wethouder had in het katholieke parochieblad IDee gezegd dat sommige jonge moslims hun (criminele) gedrag verklaren vanuit hun geloof.






SHIT!


voor alle mensen die hier zo vaak roepen dat er vrijheid van menigs uiting moet blijven ok, maar zoals bij TvG tot hoever? is het normaal geworden in dit kutlandje om maar van alles te roepen en het liefst de moslims te raken, waarom concentreren we ons niet in de echte oorzaak van alle problemen naar mijn mening zoek je dat niet in iemands geloof maar zijn opvoeding, normen en waarden en vooral niet te vergeten de samenleving, tegenwoordig wordt alles automatisch maar de schuld gegeven aan iemands geloof en hoe harder hoe beter, ik ben iemand val je mijn geloof aan dan zal ik er alleen steviger aan vast houden zo ook meerdere met me, dus zulke uitspraken die pastor roept wekt alleen maar agressieve emoties los voornamelijk bij mensen die niet eens weten wat mijn geloof werkelijk in houd
Pvda heeft in mijn ogen alle geloofwaardigheid verloren t is een partij geworden dat maar met de stroming mee gaat omdat het "in"is om maar wat te roepen en nee dit vind ik geen vrijheid van meningsuiting wat Pastor heeft geroepen meer provocatie, but he learned from the best

Alim
14-11-05, 10:33
Geplaatst door Elien
'Pastors terug in gemeenteraad Rotterdam'
Leefbaar Rotterdam (LR) wil de omstreden wethouder Pastors terug in het college van burgemeester en wethouders.

Moslims
Pastors moest deze week aftreden, nadat hij uitspraken had gedaan over moslims. De gemeenteraad nam een motie van wantrouwen tegen hem aan. Maar volgens LR-fractievoorzitter Sörensen heeft de PvdA intussen ingezien dat Pastors 'volkomen gelijk heeft gehad'.

Steun PvdA
Als de raad binnenkort over het ontslag stemt, kan de PvdA tegen stemmen, stelt Sörensen. Met de steun van de PvdA zou er een meerderheid tegen het vertrek van Pastors zijn.

Motie
De motie van wantrouwen werd ingediend door GroenLinks en kreeg steun van coalitiepartner CDA. Door de steun van de PvdA was er een meerderheid in de raad voor het wegsturen van Pastors. De wethouder had in het katholieke parochieblad IDee gezegd dat sommige jonge moslims hun (criminele) gedrag verklaren vanuit hun geloof.







SHIT!


voor alle mensen die hier zo vaak roepen dat er vrijheid van menigs uiting moet blijven ok, maar zoals bij TvG tot hoever? is het normaal geworden in dit kutlandje om maar van alles te roepen en het liefst de moslims te raken, waarom concentreren we ons niet in de echte oorzaak van alle problemen naar mijn mening zoek je dat niet in iemands geloof maar zijn opvoeding, normen en waarden en vooral niet te vergeten de samenleving, tegenwoordig wordt alles automatisch maar de schuld gegeven aan iemands geloof en hoe harder hoe beter, ik ben iemand val je mijn geloof aan dan zal ik er alleen steviger aan vast houden zo ook meerdere met me, dus zulke uitspraken die pastor roept wekt alleen maar agressieve emoties los voornamelijk bij mensen die niet eens weten wat mijn geloof werkelijk in houd
Pvda heeft in mijn ogen alle geloofwaardigheid verloren t is een partij geworden dat maar met de stroming mee gaat omdat het "in"is om maar wat te roepen en nee dit vind ik geen vrijheid van meningsuiting wat Pastor heeft geroepen meer provocatie, but he learned from the best


Volledig mee eens. Niets aan toe te voegen

Derrick
14-11-05, 10:39
zaterdag 12 november 2005 18:54

PvdA'er Van Heemst is het eens met Pastors


Peter van Heemst, lijsttrekker van de PvdA in Rotterdam bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart, vindt niet dat de uitspraken over moslims van ex-wethouder Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) te ver gaan.

Pastors moest vertrekken na steun van onder meer de PvdA voor een motie
Pastors moest vertrekken na zijn uitspraken'Ik had het zelf ook kunnen zeggen,' zei Van Heemst zaterdag op Radio 1, terwijl de PvdA-fractie in de Rotterdamse gemeenteraad de motie steunde die Marco Pastors wegstuurde.

Geloof
Pastors had in een interview gezegd dat moslims hun (criminele) gedrag rechtvaardigen vanuit hun geloof. Dat ging het CDA, dat met de VVD en Leefbaar Rotterdam het college vormt, te ver (lees Wethouder Rotterdam moet weg om islamuitspraken).

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart haast Van Heemst zich nu te zeggen dat hij het met Pastors eens is. 'In Rotterdam zie je dat veel misstanden worden gerechtvaardigd vanuit een overtuiging,' zegt de PvdA'er.

Pastors
Volgens een peiling van Maurice de Hond in opdracht van de Volkskrant ziet vooral de rechtse kiezer Pastors graag naar Den Haag vertrekken. 30 procent van alle kiezers vindt Pastors een aanwinst voor de landelijke politiek.

Van de VVD-stemmers vindt de helft Pastors, die na zijn vertrek zei een toekomst in Den Haag te overwegen, geschikt voor de landelijke politiek.

Publicatiedatum: 12 november 2005

Elien
14-11-05, 10:41
Geplaatst door Alim
Volledig mee eens. Niets aan toe te voegen

aan t bovenste of t onderste schat? en waarom als ik vragen mag