PDA

Bekijk Volledige Versie : Breezersletjes gedemoniseerd!



David
14-11-05, 08:22
Ouders willen mixdrankjes uit supermarkt

14-11-2005: Een meerderheid van de ouders met kinderen tussen 10 en 15 jaar wil dat de verkoop van mixdrankjes in de supermarkt wordt verboden. Zij verwachten dat daardoor kinderen later zullen beginnen met het nuttigen van alcohol. Dat blijkt uit een enquête van de Universiteit Twente in opdracht van Stichting Alcoholpreventie (STAP). Eén op de drie ouders koopt speciaal voor de kinderen (jonger dan 15 jaar) mixdranken als Bacardi Breezer en Smirnoff Ice in de super. Een totaalverbod op de verkoop van alcohol in de supermarkt gaat de meesten om praktische redenen te ver.

Bron: RTL Nieuws

Elien
14-11-05, 08:31
Geplaatst door David
Ouders willen mixdrankjes uit supermarkt

14-11-2005: Een meerderheid van de ouders met kinderen tussen 10 en 15 jaar wil dat de verkoop van mixdrankjes in de supermarkt wordt verboden. Zij verwachten dat daardoor kinderen later zullen beginnen met het nuttigen van alcohol. Dat blijkt uit een enquête van de Universiteit Twente in opdracht van Stichting Alcoholpreventie (STAP). Eén op de drie ouders koopt speciaal voor de kinderen (jonger dan 15 jaar) mixdranken als Bacardi Breezer en Smirnoff Ice in de super. Een totaalverbod op de verkoop van alcohol in de supermarkt gaat de meesten om praktische redenen te ver.

Bron: RTL Nieuws


dit heb ik ook gelezen maareh vind t een beetje raar,in de krant las ik dat ouders deze voor hun kids kopen, maar tegelijkertijd er een verbod op willen.
Waarom kopen ze die dingen dan? als mijn kind me vraagt om een breezer te halen kom ik met een pakje appelsap thuis hoor,of yogho yogho wat denken die mensen nou dat het aan de regering is om hun kind op te voeden of iets te verbieden

David
14-11-05, 08:56
Geplaatst door Elien
dit heb ik ook gelezen maareh vind t een beetje raar,in de krant las ik dat ouders deze voor hun kids kopen, maar tegelijkertijd er een verbod op willen.
Waarom kopen ze die dingen dan? als mijn kind me vraagt om een breezer te halen kom ik met een pakje appelsap thuis hoor,of yogho yogho wat denken die mensen nou dat het aan de regering is om hun kind op te voeden of iets te verbieden


Ik snap niet dat iemand dit drinkt. Smerig, zoet, chemisch suikerwater waar je heel naar dronken van wordt en enorme katers aan over houdt. En de redenatie van die ouders is inderdaad nogal krom.

Tomas
14-11-05, 09:00
Een meerderheid wil en verbod van breezers in supermarkten. En 1/3 koopt deze wel eens voor hun kinderen.

Waar staat nou dat dit dezelfde ouders zijn? Dat kan ik er namelijk nergens uit ophalen?

Elien
14-11-05, 09:15
Geplaatst door Tomas
Een meerderheid wil en verbod van breezers in supermarkten. En 1/3 koopt deze wel eens voor hun kinderen.

Waar staat nou dat dit dezelfde ouders zijn? Dat kan ik er namelijk nergens uit ophalen?



in de spits lees ik dat dezelfde mensen die dit spul kopen graag er een verbod op willen, blijkbaar kunnen ze hun kinderen dan aangeven dat t niet meer te koop is in de supermarkt worden ze niet boos op hun maar lkkr de schuld doorschuiven aan de regering.


ennuh david best lkkr hoor :lachu: :lachu:

David
14-11-05, 09:18
Breezersletjes zijn een nationaal instituut, iets waar Nederland trots op mag zijn. Daarom zeg ik: gratis uitdelen op scholen!

Elien
14-11-05, 09:20
Geplaatst door David
Breezersletjes zijn een nationaal instituut, iets waar Nederland trots op mag zijn. Daarom zeg ik: gratis uitdelen op scholen!



yes!!! en vergeet niet op werk ( maakt werken een stuk aangenamer)

Tomas
14-11-05, 09:20
Geplaatst door Elien
in de spits lees ik dat dezelfde mensen die dit spul kopen graag er een verbod op willen, blijkbaar kunnen ze hun kinderen dan aangeven dat t niet meer te koop is in de supermarkt worden ze niet boos op hun maar lkkr de schuld doorschuiven aan de regering.


Geloof je dat dan?

David
14-11-05, 09:21
Geplaatst door Elien
yes!!! en vergeet niet op werk ( maakt werken een stuk aangenamer)


That's the spirit! String, minirok, plastic oorbellen, te hoge hakken, kapot gepermanent haar, te veel make-up en een lekkere Breezer!

Derrick
14-11-05, 09:24
ik Tjolk bij de computer

Elien
14-11-05, 09:27
Geplaatst door Tomas
Geloof je dat dan?


ja, zie t mensen die ouders zijn inderdaad doen, ze willen niet dat hun kinderen roken of drinken maar kopen deze wel voor hun,

Elien
14-11-05, 09:28
Geplaatst door David
That's the spirit! String, minirok, plastic oorbellen, te hoge hakken, kapot gepermanent haar, te veel make-up en een lekkere Breezer!




:duivels: :duivels: geef mij maar een breezer hoor de rest hoeft niet egt

Tomas
14-11-05, 09:34
Geplaatst door Elien
ja, zie t mensen die ouders zijn inderdaad doen, ze willen niet dat hun kinderen roken of drinken maar kopen deze wel voor hun,

Hoe verklaren die mensen dat dan die jij kent?

Elien
14-11-05, 09:40
Geplaatst door Tomas
Hoe verklaren die mensen dat dan die jij kent?


die hebben kinderen die t eisen in de koelkast en als ouders gemakzucht zijn en lui qua opvoeding dan zijn t deze mensen die ze voor hun kids kopen maar tegelijkertijd niet willen dat hun kinderen drinken en er liever een verbod op hebben, vaak hoor ik ook dat ouders zeggen dat ze liever hun kind thuis willen zien drinken dan op straat maar ja zo geef je ze ook maar meer de ruimte om dit te doen, je kan ze tog niet verbieden om te drinken

Tomas
14-11-05, 09:48
Geplaatst door Elien
[B]die hebben kinderen die t eisen in de koelkast en als ouders gemakzucht zijn en lui qua opvoeding dan zijn t deze mensen die ze voor hun kids kopen maar tegelijkertijd niet willen dat hun kinderen drinken en er liever een verbod op hebben,

Goh, wat een domme mensen ken jij.


vaak hoor ik ook dat ouders zeggen dat ze liever hun kind thuis willen zien drinken dan op straat maar ja zo geef je ze ook maar meer de ruimte om dit te doen, je kan ze tog niet verbieden om te drinken

Dit is iets te warrig geschreven voor mij om het helemaal te kunnen volgen. Maar het eerste deel dat ouders liever hun kind thuis dan op straat zien drinken begrijp ik wel. Daar ben ik het mee eens. Jij niet?

Elien
14-11-05, 10:29
Geplaatst door Tomas
Goh, wat een domme mensen ken jij.



Dit is iets te warrig geschreven voor mij om het helemaal te kunnen volgen. Maar het eerste deel dat ouders liever hun kind thuis dan op straat zien drinken begrijp ik wel. Daar ben ik het mee eens. Jij niet?


inderdaad domme mensen, hierin mag je als ouder best streng zijn, en t is een fabeltje dat ze t beter thuis kunnen doen dan op straat wat voor een beeld geef je deze kinderen dan wel? t mag wel maar eigenlijk weer niet?kan je wel gaan zeggen dat ze t tog achter je rug doen dat doen ze sowieso met alles,een pas klare antwoord heb je in deze situaties eigenlijk nooit, t enige wat ik probeer te zeggen is dat t krom is dat je als ouder graag een verbod ziet terwijl jij wel diegene bent die dit spul koopt, hoe kan een kind je dan serieus nemen?

Tomas
14-11-05, 10:36
Geplaatst door Elien
inderdaad domme mensen, hierin mag je als ouder best streng zijn, en t is een fabeltje dat ze t beter thuis kunnen doen dan op straat wat voor een beeld geef je deze kinderen dan wel? t mag wel maar eigenlijk weer niet?kan je wel gaan zeggen dat ze t tog achter je rug doen dat doen ze sowieso met alles,een pas klare antwoord heb je in deze situaties eigenlijk nooit, t enige wat ik probeer te zeggen is dat t krom is dat je als ouder graag een verbod ziet terwijl jij wel diegene bent die dit spul koopt, hoe kan een kind je dan serieus nemen?

Dat 't dom is om een vrbod te eisen en het zelf ook te kopen voor je kinderen zijn we 't over eens. Ik geloof echter dat dit een heel klein groepje is. Zelf ken ik dergelijke ouders niet, en ik ken heel veel ouders.

Nog altijd kan ik je uitleg over het feit dat het beter is dat kinderen thuis drinken dan op straat niet volgen.

Mijn standpunt is -om je opweg te helpen- dat het beter is dat ze thuis drinken dan op straat. Omdat ik helemaal niet wil dat ze op straat drinken. Ik wil niet eens dat mijn kinderen op straat rondhangen. En al helemaal neit 's avonds. En echt al helemaal niet met een breezertje of pilsje in de hand.

Wat ik ze wel wil meegeven is hoe je met alcohol om moet gaan. Wat een redelijke hoeveelheid is. Wat nog gezond is en wat absoluut ongezond is. Wat lekker is . Of wat gevaarlijk is. Wat de gevolgen kunnen zijn. Of wat ze zijn. Welke drank je in welk glas schenkt en op welke wijze je het behoort te drinken, sippen of te proeven.

Dit leren ze niet op straat. Kinderen hebben nog nooit iets goeds geleerd op straat. Er valt helemaal niks te leren op straat. Alleen onzin en achterlijkheid.

David
14-11-05, 17:47
Het is ook zielig voor Rabi'ah, onze Opper Breezerslet. :strik:

Joesoef
14-11-05, 18:24
Breezersletjes zuigen :corcky:

Oeroeboeroe
14-11-05, 22:34
Geplaatst door Joesoef
Breezersletjes zuigen :corcky:

:hihi: Dat mag ik hopen, ja. Dat was toch ook de afspraak??!