PDA

Bekijk Volledige Versie : De versie van de "treinterroristen" zelf



MO_NL
14-11-05, 11:43
Betreft: bezwaar tegen de onterechte aanhouding

Geachte heer/mevrouw,

Zoals u wellicht bekend is, is er op 1 november 2005 een onterechte aanhouding verricht in de internationale trein. Een van de aangehoudene ben ik en middels deze brief wens ik mijn verhaal aan u kenbaar te maken. Daarenboven wil ik bij u een klacht indienen omtrent de onterechte aanhouding zelf. Het lijkt me verstandig alvorens het over de klacht te gaan hebben, eerst de hele situatie te schetsen, opdat u een helder beeld hebt van het geheel. Overigens heb ik voor de overzichtelijkheid de tekst in kopjes verdeeld.

Achtergrondinformatie

Mijn vriend, wonende te Den Haag, en ik, wonende te Amsterdam kennen beiden de koran uit het hoofd en beheersen tevens de regels betreffende de recitatie hiervan, daar we dit ons in het verleden hadden voorgenomen te leren. We zijn beiden in Nederland geboren en beschikken over de Nederlandse nationaliteit. Tevens hebben we hier onderwijs genoten. Met andere woorden: deze brief wordt derhalve geschreven door een doodnormale jongeman.

Ramadan

Het vasten van de maand ramadan, is zoals u bekend is, een verplichting die elke moslim dient na te komen. Het is de maand van de aanbiddingen, de maand waarin een persoon middels het vasten het niveau van de godvrezenden tracht te bereiken. Tevens is het de maand van de koranrecitatie en de nachtgebeden: na het laatste gebed is het gebruikelijk, zoals ook de profeet en zijn metgezellen gewoon waren te doen, dat er extra nachtgebeden worden verricht waarbij de koran luid wordt gereciteerd. Zowel mannen als vrouwen, jongens als meisjes, trachten deze extra gebeden gezamenlijk te verrichten.

Het is begrijpelijk dat men prefereert dat degene die de koran uit zijn hoofd kent en de wijze van recitatie hiervan beheerst, voorgaat in deze nachtgebeden. Daar deze categorie moslims schaars is, is het niet ongewoon dat moskeebesturen actief opzoek gaan naar moslims die voldoen aan dit profiel en hen uitnodigen de nachtgebeden in hun moskee te leiden. Zo ook kregen wij via via dit aanbod van het moskeebestuur te Bonn, welke wij ter stond hadden aanvaard. We voelden ons namelijk vereerd en bovendien beseften we dat we het doel van het vasten, namelijk het bereiken van het niveau van de godvrezenden, konden realiseren door terugtrekking en afzondering.

Kortom, we gaven het moskeebestuur te kennen dit aanbod te aanvaarden waarop we per auto werden opgehaald en naar de moskee werden gebracht alwaar we een eigen kamer kregen, waar we konden uitrusten, slapen, tot ons zelf komen en dergelijke.


Einde van de maand ramadan

Een maand lang zijn we in deze moskee te Bonn gebleven, een maand lang zijn we voorgegaan in de gebeden, een maand lang hadden we ons vrijwel totaal afgesloten van de media en slechts contact gehad met de lokale inwoners van Bonn en uiteraard ons gezin in Nederland.

Op 1 november 2005 was het voor ons nog gissen wanneer de ramadan ten einde zou zijn. Vaststond dat het op 2 november dan wel 3 november zou zijn. De onzekerheid hiervan is het gevolg van de maankalender die de moslims hanteren. De heren in Bonn hadden ons meerdere malen aangeboden per auto naar Nederland gebracht te worden. Dit aanbod was uiteraard zeer aantrekkelijk, maar hebben we desalniettemin afgewezen om het enkele feit dat we de heren niet tot last wilden zijn. Immers, een afstand van 300 kilometer afleggen naar Amsterdam en dan weer 60 kilometer richting Den Haag en vervolgens weer 300 kilometer richting Bonn met de eventuele mogelijkheid dat de volgende dag het suikerfeest zou zijn, zat ons niet lekker. We volhardden zodoende dat we per trein wensten te gaan. Uiteindelijk hebben ze dit ‘geaccepteerd’ en brachten ons naar het treinstation, alwaar ze voor ons beiden een treinkaartje kochten.

In de trein

We stapten de trein in. Alvorens plaats te nemen in een rustige coupe, plaatsten we onze tassen - twee sporttassen en één rugtas, en geen pakketje!!! - op de daarvoor bestemde ‘rekken’. In deze rustige coupe is ons niet opvallends gefrappeerd: niemand die ons argwanend of angstig aankeek, niemand die wij tot last waren. Logisch eigenlijk daar we doodgewone onschuldige jongens zijn die per trein terugkeerden naar onze ouders in Nederland ten einde met hen het suikerfeest te kunnen vieren. Niets wees er op dat er wat vreemds zou gebeuren. Tevens wil ik opmerken en benadrukken dat we ons heel normaal en netjes gedroegen. De conversatie dat ik met mijn vriend had, was vredig en normaal. Af en toe lachten we waar op zich niets mis mee is.

Relevant is te vermelden dat we, anders dan de media doet beweren, slechts twee sporttassen en een rugtas bij ons hadden. De sporttassen waren gevuld met kleding die wij logischerwijs meenamen naar Duitsland, handdoeken en andere persoonlijke zaken. De rugtas was gevuld met eten, drinken en andere kleine dingen, zoals de koran en korancd-rom en enkele islamitische bandjes. De tassen waren zodoende gevuld met hetgeen een reiziger normaliter bij zich heeft. Ik kan dan ook totaal niet begrijpen waarom de politie bij het verhoor stelde dat zij dacht dat er wapens in zouden zitten. Ik vraag me af waar zij deze onzin op heeft gebaseerd?

Het was zoals gezegd een rustige coupe waar wij zaten. We hadden daar wel behoefte aan gezien de lange reis die we zouden afleggen.

Na ongeveer een uur daar gezeten te hebben kwamen een man en een vrouw tegenover ons zitten. Dezen vroegen ons vriendelijk of ze beiden bij het raam zouden mogen zitten, welk verzoek wij uiteraard hebben ingewilligd. We praatten gewoon door en spraken ook een beetje met het echtpaar in het engels. Op een gegeven moment zagen we dat het echtpaar de ogen sloot en naar wat wij dachten voornemens waren een dutje te doen. Dit betekende dat wij minder hard dan wel helemaal niet moesten praten/lachen wat we uiteraard niet prefereerden.

We zijn daarop, uit beschaafdheid en achting voor het echtpaar, zonder onze tassen een stukje in de trein doorgelopen, zoekende naar een rustig plek waar we ons gesprek konden continueren en het echtpaar geen overlast zouden bezorgen. De reden dat we onze tassen niet terstond meenamen is dat we eerst wilden weten waar we konden zitten.

Controle

We liepen aldus de trein door op zoek naar een rustig plekje en vonden deze even verderop. De treinconducteurs kwamen onze treinkaartjes controleren die we uiteraard gelijk toonden. Er was dus niets aan de hand.

Drie kwartier na deze controle kwam de politie in de trein die ons om onze identiteitsbewijs vroeg. Een vriendelijke groet is hier helaas niet aan voorafgegaan. We toonden daarop onze Nederlandse paspoort. De politieagent nam de paspoorten mee en vroeg ons even te wachten. Een verklaring hiervoor is ons niet gegeven, maar we vermoedden dat hij slechts de authenticiteit van deze paspoorten wilde achterhalen. Echter, op een gegeven moment kregen we argwaan daar hij telkens belde en wel langer dan tien minuten door de telefoon sprak. De juiste instantie bellen en vervolgens de namen doorgeven neemt naar wat ik vermoed minder tijd in beslag dan dit telefoongesprek.

Daarna kwam zijn collega die ons eveneens om onze identiteitsbewijs vroeg, niet wetende dat zijn collega deze had. We verwezen logischerwijs naar zijn collega en ons werd vervolgens verteld dat de paspoorten dadelijk teruggegeven zouden worden.

Beide politieagenten kwamen na een bepaald tijdbestek de paspoorten teruggeven en vroegen ons wederom naar de reeds gecontroleerde treinkaartjes, die wij hen toonden na ‘alsjeblieft’ te hebben gezegd. De politieagenten keken ons raar aan, wellicht in de veronderstelling verkerende dat een moslim niet beleefd kan zijn. Hij gaf onze kaartjes terug zonder ‘alsjeblieft’ of iets in gelijke strekking te zeggen. Niet dat dat verplicht is, maar naar ik meen wel gebruikelijk en respectvol.

De politieagent vroeg ons waar we waren ingestapt, waarop wij Bonn antwoordden. De volgende vraag betrof hoe we heetten en wat we in Duitsland deden. Ook op deze vragen gaven wij, hoe merkwaardig ze ook waren daar hij dit niet zomaar behoort te vragen, antwoord. We kregen derhalve uiteindelijk onze paspoorten en treinkaartjes terug en dachten: ‘wat een beleefde heren zeg, die niet eens groeten bij het komen en weggaan’.

De rituele wassing en het gebed

Na ongeveer een uur gezeten te hebben was de tijd voor het gebed aangebroken. We dienden ons, zoals een goede moslim betaamt, ritueel te reinigen (de woedoe) ten einde het gebed te mogen verrichten. Ik heb één wc bezocht, maar keerde uiteindelijk terug naar de wc die zich naast onze plek bevond. Mijn vriend is deze wc als eerste binnengetreden en deed tien minuten over de rituele wassing, welke bestaat uit het wassen/reinigen van beide handen, de mond, de neus, het gezicht, de armen, het haar, en ten slotte de voeten.

Ik ben daarna, nadat hij de wc verliet, de wc binnengetreden en deed er ongeveer vijf minuten over. Met nadruk willen we aangeven dat we niet met zijn tweeën in de wc zijn binnengetreden wat sowieso onmogelijk en onnodig was. Evenmin hebben we ons het laatste halfuur in de wc verschanst zoals de media deed beweren. Nogmaals, het toiletbezoek bij elkaar opgeteld duurde derhalve vijf minuten + tien minuten. Niet onbelangrijk is om te vermelden dat we onze bagage niet meenamen naar de wc. We zijn zodoende met lege handen beurtelings de wc ingestapt.

Na deze wassing te hebben verricht ben ik teruggelopen naar mijn plek. Ook mijn vriend keerde terug naar deze plek. Ik verrichtte aldaar in de aanwezigheid van anderen het gebed. Mijn vriend voelde zich lekkerder in een rustigere omgeving waar hij niet door jan en alleman zou worden aangestaard. Hij heeft dan ook een rustige plek gezocht in de trein om aldaar het gebed te verrichten en keerde hierna terug naar de plek waar ik zat. We hebben het gebed zodoende apart verricht.

De trein staat stil!

We waren Utrecht Centraal voorbij gereden en naderden inmiddels het Centraal Station van Amsterdam. Echter, voor het Centraal Station stopte de trein en omgeroepen werd dat alle sporen vol waren en we daarom moesten wachtten. Daarna werd omgeroepen dat de remmen niet meer werkten. Even later werd omgeroepen dat er geen stroom meer was. Het stilstaan duurde ongeveer twee uur.

Voordat dit werd omgeroepen, pakten we, net als alle andere passagiers, onze spullen en liepen richting de uitgang. Daar stonden we met ongeveer acht man te wachten tot de treinen verder zouden rijden en de deuren open zouden gaan.

Na deze omroepen kozen we ervoor, net als andere passagiers, om plaats te nemen totdat ‘het probleem’ zou worden verholpen, niet wetende dat wij het probleem waren. De deuren ging na twee uur open waarop we net, als alle anderen, de trein verlieten met al onze bagage.

Onterechte aanhouding

Bij het verlaten van de trein pakte een politieagente me bij de hand en ik vroeg daarop waarom ze dat deed. Ze heeft mijn hand losgelaten, na ‘oh sorry, ga maar’ gezegd te hebben. We vervolgden nietsvermoedend onze weg naar het station, maar werden na tien meter gelopen te hebben tot onze schrik door politieagenten in burger in de boeien geslagen. We vroegen geschrokken wat er aan de hand was, waarop geantwoord werd dat we naar het bureau worden gebracht en dat we later te horen zouden krijgen wat de reden is. Merkwaardig is dat er niet expliciet is gezegd dat we zijn aangehouden.

We hadden ons niet verzet tegen de onterechte aanhouding en wisten totaal niet was ons overkwam. We merkten dat er volop foto’s werden gemaakt. Dit konden we ‘zien’ door de gezichtsmaskers heen. We begrepen het helemaal niet. We wisten totaal niet wat ons overkwam! Woedend en machteloos waren we. Vragen als wat had dit te betekenen, waar worden we naartoe gebracht, wat hadden we misdaan, wat is er gebeurd, spookten door mijn hoofd. Ik werd afgevoerd als een terrorist, aangehouden door een arrestatieteam, maar wat was er aan de hand!? Waarom werden ik zonder enige vorm van verklaring van mijn vrijheid beroofd?

Politiebureau

We werden naar het politiebureau gebracht en terstond de cel ingestopt. Ik heb een kwartier moeten wachten alvorens verhoord te worden. In het gesprek werd me gevraagd hoe ik heette, wat ik in Duitsland deed, uit hoeveel man mijn gezin bestond. Wat ik heel merkwaardig vond en totaal irrelevant is dat me gevraagd werd wat ik van Mohammed B vond. Ik begreep niet waarom deze vraag werd gesteld, maar gaf het antwoord dat hij in strijd met het islamitische geloof heeft gehandeld en dat ik niet achter zijn handelswijze stond, noch begrip daarvoor kon opbrengen. Ook vroeg ik me af of een doorsnee Nederlander wordt gevraagd wat hij van Mohammed B. vond of was het dat wij er zo uitzagen? Wordt een doorsnee Nederlander dan gevraagd naar Volkert van der G.? Ik begreep het niet meer…waarom werd mij eigenlijk die vraag gesteld? Dat ik ook een baard heb en een islamitisch gewaad draag is één, maar dat die link wordt gemaakt naar Mohammed B. vond ik beledigend, discriminerend, irrelevant, merkwaardig, respectloos en pijnlijk! De politie had namelijk onze tassen al onderzocht en niets anders dan persoonlijke zaken aangetroffen, maar stelde deze vraag toch.

De verhoren duurden bij elkaar ongeveer 45 minuten. Daarna moesten we weer de cel in. Een vrouw kwam bij mij binnen en vroeg of ik thee dan wel koffie wilde drinken. Ook werd er gevraagd of ik wilde eten. Ik antwoordde dat ik noch wilde eten en noch iets wilde drinken. Na het verhoor bleef ik een uur in de cel waarna ons werd verteld dat we naar huis mochten. Het deed ons pijn onterecht als terroristen afgevoerd te zijn en dat ons niet eens de excuses werden aangeboden. Evenmin werd spijt betoogd voor het ongemak of de gang van zaken. Integendeel, er werden op een hypocriete wijze met ons gegrapt. De tas van mijn vriend hebben ze niet eens dichtgedaan en ons werd de uitgang gewezen.

We liepen daarop naar buiten. Ons werd niet een reis naar huis aangeboden of het verlaten van de uitgang vergemakkelijkt, daar een groot aantal journalisten buitenstonden aan wie wij werden overgelaten. Er werd ons niet gezegd hoe we naar huis konden gaan of iets dergelijks. Nee, onze woede betreffende de blunder van de onterechte aanhouding werd versterkt door de reactie en afhandeling van de politie.

MO_NL
14-11-05, 11:43
VERVOLG:

Klacht

Zoals uit dit verhaal blijkt, was er totaal geen aanleiding om mij of mijn vriend als verdachte te zien. Immers, de omstandigheden zoals hierboven beschreven kunnen niet aangemerkt worden als feiten of omstandigheden welke een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit opleveren (artikel 27 lid 1 Wetboek van Strafrecht). Zoals uit het legaliteitsbeginsel voortvloeit kan een straf staan enkel op feiten die daarvoor uitdrukkelijk door de wetgever zijn aangemerkt. In mijn geval zie ik niet in welk strafbaar feit ik zou hebben begaan? Ik heb enkel plaatsgenomen in een coupe, heb eenmaal beurtelings gebruik gemaakt van de wc zonder dat ik mijn bagage meenam. En ik neem aan dat het dragen van een islamitisch gewaad niet strafbaar is? Zolang deze gedragingen niet strafbaar zijn, heeft de strafvorderlijke overheid niet de bevoegdheid deze handelingen tot mikpunt van haar bemoeiingen te maken.

Daarenboven is u wellicht bekend dat het vermoeden van schuld redelijk dient te zijn, wil iemand als verdachte worden aangemerkt. Ook is u wellicht bekend dat een louter subjectief vermoeden onvoldoende is. De maatstaf is niet het oordeel van de opsporingsambtenaar of een passagier die bij wijze van spreken in iedere praktiserende moslim een verdachte dan wel terrorist ziet. Of die vermoedt dat een toiletbezoek door een moslim altijd ten doel heeft een bom te plaatsen.

Ten slotte dient het redelijk vermoeden voort te vloeien uit feiten of omstandigheden. Ik vermoed na mijn onterechte aanhouding dat men een moslim gekleed in islamitisch gewaad als terrorist ziet. Deze intuïtie als kenbron van het redelijk vermoeden mag in deze rechtsstaat vanzelfsprekend niet worden geaccepteerd. Dat zou het bestaan van het vermoeden immers totaal oncontroleerbaar maken, en bovendien mogen we niet in een situatie belanden waarin elke praktiserende moslim wordt gearresteerd omdat hij bagage bij zich heeft, dan wel gebruik maakt van de wc.

Door deze vreemde, onverwachtste, amateuristische en onterechte aanhouding hebben mijn vriend en ik een soort trauma opgelopen, niet wetende wat er is gebeurd, wat er gaande is. De gevolgen hiervan ondervinden wij nog steeds dagelijks en op elk moment. Vragen zijn onbeantwoord gebleven, onze verdenking was nergens op gebaseerd. Triest was het dat we dachten door onze ouders verwelkomd te worden, maar nee, het arrestatieteam gaf ons, na een maand weg te zijn gebleven een warm onthaal! Ik verzoek u dan ook aan te geven op welke gronden de onterechte aanhouding is gebaseerd? Waar werden we van beschuldigd? Tevens wil ik u mededelen dat we hadden gehoopt dat onze ouders en vrienden vroegen hoe het in Duitsland was en hoe de gebeden waren, maar ook dat is nu niet het geval. Men vraagt ons hoe het in de cel was en hoe de politie ons heeft behandeld. We voelen ons niet veilig meer in het openbaar vervoer, daar we beseffen dat het elke keer weer kan gebeuren. Een tas dragen als praktiserende moslim wordt gelijkgesteld aan een terrorist die een bom bij zich heeft. Een moslim is bij voorbaat een terrorist en wordt ook zo gezien en behandeld. Zo zien, voelen en ervaren wij het nu echt. Dit zijn enkele consequenties van de ondoordachte onterechte aanhouding. Verder moeten wij ons altijd overal verantwoorden en elke keer moeten we vertellen wat er daadwerkelijk gebeurd is. Door enkele mensen worden we ook nu, na een uitleg te hebben gegeven, nog steeds als ‘gevaarlijk’ beschouwd. Ook hiervoor onze dank!

Ook is u niet ontgaan dat door deze onterechte aanhouding de vreemdste beweringen werden gedaan. Zo is gezegd dat mijn vriend en ik ons hebben verschanst in de wc en we ons uiteindelijk overgaven, dat we met zijn tweeën gelijktijdig gebruik maakten van de wc, dat we onze tassen aan elkaar overhandigden en nog meer leugens. Het irriteerde ons dat de politie enkel vertelde dat we niets bij ons hadden en deze leugens niet van de hand wees of ons te hulp schoot door de juiste stand van zaken weer te geven. Wat ons eveneens dwarszat is dat de politie na de vrijlating zag dat er een groot aantal mediamensen zich had verzameld voor de ingang van het politiebureau, maar de politie ons desondanks aan hen heeft ‘uitgeleverd’. Mijn vriend moest nota bene via Amsterdam Centraal station per trein naar Den Haag Centraal station met de rugtas en sporttas die hij bij zich had! De politie had deze zaak echt heel anders kunnen en moeten afhandelen. Ik hoop dat u begrijpt dat de politie dit hadden kunnen begrijpen en op zijn minst vervoer had kunnen aanbieden dan wel de weg voor ons vrij hadden kunnen maken. Nee, we zijn vrijgelaten zonder enige vorm van excuus en zijn ‘overhandigd’ aan de media. En het ergste is natuurlijk dat we ondanks de onschuld toch als schuldigen werden gezien en benaderd.

Ik hoop dat u deze klacht zeer serieus neemt, daar deze onterechte aanhouding nogmaals nergens op is gebaseerd en nadelige consequenties heeft voor mij en mijn vriend en zal hebben voor andere moslims die zich op dezelfde wijze kleden. Tevens is het voor u een aanleiding en buitenkans om aan te geven en het Nederlandse volk erop te wijzen wanneer een redelijk vermoeden ontstaat. Want waar gaat deze maatschappij naartoe als elk individu de politie kan bellen met de mededeling dat er een terrorist op school, op de werkvloer, in de trein, of thuis is en de politie daarop met machtsvertoon deze ‘terrorist’ arresteert? Waar gaat het naartoe met dit land? Bitter is om te horen dat vooraanstaande politieagenten en politici deze actie rechtvaardigen, wellicht niet beseffende wat een dergelijke onterechte aanhouding teweegbrengt bij de aangehoudene en wat een vernedering het wel niet is voor hem en de gehele moslimgemeenschap die er zo bijloopt. Bij voorbaat gezien worden als terrorist, terwijl een op de juiste wijze praktiserende moslim ( dus geen Mohammed B. of aandachtzoekende Samir A.) iemand is die vergevensgezind is, het goede wil voor anderen, barmhartig is jegens anderen, tolerant jegens andersdenkenden, verder kijkend dan het uiterlijk van iemand, de pijn van een andere voelt en de helpende hand uitsteekt, geen vlieg kwaad wil doen wetende dat hij daar op de Dag des Oordeels verantwoording voor zal moeten afleggen (laat staan een onschuldige mens), zich altijd beleefd en respectvol opstelt, anderen geen angst mag aanjagen en nog meer van dergelijke eigenschappen. Dit zijn enkele eigenschappen die een moslim zich eigen dient te maken. Niet valt te rechtvaardigen dat er moslims in binnen- en buitenland zijn die kwade bedoelingen hebben en dat we derhalve in iedere moslim een potentiële terrorist zien en zeker niet in een land waarin beweert wordt dat een ieder gelijke rechten en plichten heeft en zich middels de grondwet en de geldende wetten distantieert van elke vorm van discriminatie.

Rest mij de vraag te stellen of een praktiserende moslim zijn daadwerkelijk bij voorbaat een redelijk vermoeden van het begaan van een strafbaar feit oplevert? Ik hoop hier een eerlijk antwoord op te krijgen.

Afsluitend een hoopgevende reactie van een niet-moslim

Heren,
het is nu een week geleden dat u als ware u terroristen geblinddoekt en geboeid uit de trein werd gehaald. Ik wou dat ik in de positie was u namens het Nederlandse volk oprechte excuses aan te bieden voor deze pure vorm van discriminatie. Maar ik kan alleen namens mijzelf en mijn gezin spreken.

Ik ben er van overtuigd dat wanneer u een monnikspij had gedragen of soortgelijke traditionele christelijke kledij u dit niet was overkomen. Het is de blinde paniek waardoor mensen niet voorbij de kleding naar de persoon kunnen kijken. Blinde paniek als gevolg van de bangpraterij van personen die het voor het zeggen hebben in Nederland.

Het spijt me dat u dit is overkomen. Ik hoop niet dat u nu denkt dat alle Nederlanders u wantrouwen. En ik hoop vooral dat ik achteraf zal mogen zeggen dat deze gebeurtenis het dieptepunt was van de samenlevingscrisis van dit moment. Dat mensen door deze actie wakker werden, en dat het tij keerde.

freya
14-11-05, 11:53
Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom een trein waarvan men vermoedt dat er een bom in geplaatst is, 2 uur lang met alle passagiers erin wordt stilgezet in het centrum van een stad?????

Tomas
14-11-05, 12:11
Geplaatst door freya
Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom een trein waarvan men vermoedt dat er een bom in geplaatst is, 2 uur lang met alle passagiers erin wordt stilgezet in het centrum van een stad?????

Ik weet wel dat de ns de volgede dag met suggesties en voorstellen kwam voor een betere optie. Direct door racen naar een afgelegen stuk spoor of naar een station tussen twee lege treinen om de explosie te tbeteugelen. Dus ik vermoed dat het onervarenheid was deze actie.

Verders ben ik bij het lezen van dit stuk proza in slaap gesukkeld. Sorry jongens. Wel knap dat ze de koran uit hun hoofd kennen.

freya
14-11-05, 12:20
Geplaatst door Tomas
Ik weet wel dat de ns de volgede dag met suggesties en voorstellen kwam voor een betere optie. Direct door racen naar een afgelegen stuk spoor of naar een station tussen twee lege treinen om de explosie te tbeteugelen. Dus ik vermoed dat het onervarenheid was deze actie.


Passagiers laten uitstappen lijkt mij ook wel handig om slachtoffers te voorkomen.


Onervarenheid is natuurlijk geen enkel excuus. Er zijn toch verdomme wel protocollen voor noodsituaties? Niemand bij de NS die na Madrid heeft nagedacht over hoe te handelen bij een bommelding??!!

Ik weet niet wat er die dag echt aan de hand was, maar er klopt iets helemaal niet in dit verhaal.

mark61
14-11-05, 12:33
Een hallucinerende ervaring moet het zijn geweest.

De minutieuze beschrijving der gebeurtenissen leest daarentegen minder vlot weg.

Tsja, wat wil je nou dat ik hier voor commentaar op geef? Hassan & Hossein en de zeven hysterische politie-agenten.

Tomas
14-11-05, 12:36
Geplaatst door mark61

Tsja, wat wil je nou dat ik hier voor commentaar op geef? Hassan & Hossein en de zeven hysterische politie-agenten.

Poetin was toevallig ook in town.

Elien
14-11-05, 12:54
het enige feit waarover jullie lopen te ouwehoeren is hoe de ns moet handelenmet een bommelding en waar deze bom het beste ontploft moet laten worden, stelletje schapen, begrijpen jullie dan echt helemaal niks van bovenstaande verhaal, zijn de nederlanders echt zo achterlijk en kortzichtig ? walgelijk

Tomas
14-11-05, 13:02
Geplaatst door Elien
het enige feit waarover jullie lopen te ouwehoeren is hoe de ns moet handelenmet een bommelding en waar deze bom het beste ontploft moet laten worden, stelletje schapen, begrijpen jullie dan echt helemaal niks van bovenstaande verhaal, zijn de nederlanders echt zo achterlijk en kortzichtig ? walgelijk

Zoals ik al zei; ik ben vrij snel in slaap gesukkeld bij het lezen. Sorry.

mark61
14-11-05, 13:06
Geplaatst door Tomas
Poetin was toevallig ook in town.

Die reist ook per NS?

Tomas
14-11-05, 13:10
Geplaatst door mark61
Die reist ook per NS?

Ik neem aan dat de politie daarom 's morgens of die dagen ervoor extra is ingepeperd waakzaam te zijn. Weescht Waakzaam! En of Poetin met de trein reist weet ik niet.

Oeroeboeroe
14-11-05, 13:11
Ik ben het wel met Elien eens. Ronduit shockerend is bijvoorbeeld het uitblijven van excuses.

freya
14-11-05, 13:12
Geplaatst door Elien
het enige feit waarover jullie lopen te ouwehoeren is hoe de ns moet handelenmet een bommelding en waar deze bom het beste ontploft moet laten worden, stelletje schapen, begrijpen jullie dan echt helemaal niks van bovenstaande verhaal, zijn de nederlanders echt zo achterlijk en kortzichtig ? walgelijk

Niet zo snel oordelen graag :moe:

Dit onderwerp is al tig keer uitgebreid besproken hier.
Het lijkt me niet nodig om steeds in herhalingen te vallen.

Bovendien, net zoals ik van moslims niet steeds verwacht dat zij expliciet afstand nemen van terrorisme, voel ik me als Nederlander echt niet verplicht om hier steeds opnieuw mijn afkeuring uit te spreken over discriminatie van moslims. Mijn standpunt hierover lijkt me ondertussen wel evident.

:moe:

Tomas
14-11-05, 13:13
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik ben het wel met Elien eens. Ronduit shockerend is bijvoorbeeld het uitblijven van excuses.

Interessant dat je het met Elien eens bent. Ik had elders al eens gelezen van een Broeder dat de aangeboden excuses niet voldoende waren. Dus hoe zit het nou?

Elien
14-11-05, 13:14
Geplaatst door Tomas
Zoals ik al zei; ik ben vrij snel in slaap gesukkeld bij het lezen. Sorry.


en zoals ik al zei: stelletje schapen, kortzichtig en gewoon walgelijk, wannabe Wildertjes hebben we hier genoeg

Elien
14-11-05, 13:21
Geplaatst door freya
Niet zo snel oordelen graag :moe:

Dit onderwerp is al tig keer uitgebreid besproken hier.
Het lijkt me niet nodig om steeds in herhalingen te vallen.

Bovendien, net zoals ik van moslims niet steeds verwacht dat zij expliciet afstand nemen van terrorisme, voel ik me als Nederlander echt niet verplicht om hier steeds opnieuw mijn afkeuring uit te spreken over discriminatie van moslims. Mijn standpunt hierover lijkt me ondertussen wel evident.

:moe:


ik oordeel net zoals jij oordeelt over een ander, ik spreek niet namens andere moslims in mijn ogen is iemand die geweld gebruikt net zo walgelijk en gruwelijk bezig,daar gaat t trouwens in deze topic niet over
Ik stoor me aan de reacties hierboven en waarom er niet op ingaan? de hele dag zijn we hier bezig met discussies over maar 1 ding, en nadat jij dit hierboven hebt gelezen ben je zeg maar in slaap gevallen, waarom zeg je niet gewoon dat een excuses wel op zn plaats is of hebben we hier te maken met wilders zn holmaatje?

freya
14-11-05, 13:37
Geplaatst door Elien
ik oordeel net zoals jij oordeelt over een ander, ik spreek niet namens andere moslims in mijn ogen is iemand die geweld gebruikt net zo walgelijk en gruwelijk bezig,daar gaat t trouwens in deze topic niet over
Ik stoor me aan de reacties hierboven en waarom er niet op ingaan? de hele dag zijn we hier bezig met discussies over maar 1 ding, en nadat jij dit hierboven hebt gelezen ben je zeg maar in slaap gevallen, waarom zeg je niet gewoon dat een excuses wel op zn plaats is of hebben we hier te maken met wilders zn holmaatje?

Lees nog eens rustig wat ik net schreef en haal dan ff diep adem :rolleyes:

Dat ik Wilders holmaatje zou zijn is een suggestie die bijna net zo belachelijk is als de suggestie, van lang geleden, dat ik een nick van DAJJ himself zou zijn. :melig:

Tomas
14-11-05, 13:40
Geplaatst door freya
Lees nog eens rustig wat ik net schreef en haal dan ff diep adem :rolleyes:

Dat ik Wilders holmaatje zou zijn is een suggestie die bijna net zo belachelijk is als de suggestie, van lang geleden, dat ik een nick van DAJJ himself zou zijn. :melig:

Ja, maar ik ben verdomme maar weer mooi betrapt. Kan ik weer een andere nick nemen. Blijf zo bezig.

Elien
14-11-05, 13:46
Geplaatst door freya
Lees nog eens rustig wat ik net schreef en haal dan ff diep adem :rolleyes:

Dat ik Wilders holmaatje zou zijn is een suggestie die bijna net zo belachelijk is als de suggestie, van lang geleden, dat ik een nick van DAJJ himself zou zijn. :melig:



blijkbaar jij die van mij dan ook niet wat een normaal antwoord krijg je blijkbaar hier ook niet

freya
14-11-05, 13:54
Geplaatst door Elien
blijkbaar jij die van mij dan ook niet wat een normaal antwoord krijg je blijkbaar hier ook niet

Wat wil je nou van me?

Dat ik hier nog een keer ga zitten roepen dat het vreselijk is wat die jongens is overkomen en een duidelijk voorbeeld van islamofobe discriminatie.?

Iedereen die mij hier al langer leest weet dat ik dat vind.

Jouw eis is net zo belachelijk als dat eeuwige geroep van het 'rechtse kamp' hier dat moslims te weinig afstand nemen van terrorisme.

Ik stel dat er iets heel vreemd aan de hand was die dag.

En dat vreemde kan wat mij betreft ook gezocht worden in het bewust opblazen van een onbeduidend incident, met het geblindoekt afvoeren van moslims als hoogtepunt, door mensen die er op een of andere manier belang bij hebben de angst voor moslimterreur aan te wakkeren.

Elien
14-11-05, 14:09
Geplaatst door freya
Wat wil je nou van me?

Dat ik hier nog een keer ga zitten roepen dat het vreselijk is wat die jongens is overkomen en een duidelijk voorbeeld van islamofobe discriminatie.?

Iedereen die mij hier al langer leest weet dat ik dat vind.

Jouw eis is net zo belachelijk als dat eeuwige geroep van het 'rechtse kamp' hier dat moslims te weinig afstand nemen van terrorisme.

Ik stel dat er iets heel vreemd aan de hand was die dag.

En dat vreemde kan wat mij betreft ook gezocht worden in het bewust opblazen van een onbeduidend incident, met het geblindoekt afvoeren van moslims als hoogtepunt, door mensen die er op een of andere manier belang bij hebben de angst voor moslimterreur aan te wakkeren.




kijk zo'n antwoord had je net ook kunnen geven :hihi:

Amparo
14-11-05, 14:16
Geplaatst door freya
moslimterreur ...

... die na Jordanie, Madrid, New York, Londen, Amsterdam, Marokko, Kenia, Bali, Pakistan, Turkije etc etc nog altijd niet bestaat.

izri1972
14-11-05, 14:22
Zij moeten niet zeuren!

Stel dat het wel echte terroristen waren, wat dan?

Ik ben zeker een voorstander voor vrijheid van geloof en kledingdracht, en nog meer. Is het verplicht voor een moslim(a) om zich te kleden in traditionele gewaden? Zoniet, is het dan niet verstandig om vooroordelen uit te sluiten, door die kleding in het openbaar niet te dragen? Ik noem dat zelfbescherming.

et_2000nl
14-11-05, 14:48
Wat mij veel meer stoort dan de ongelofelijke knulligheid is het gemak waar politici EN media dit af doen met, ach kan gebeuren, we hebben nou eenmaal te maken met moslim terreur. Het doel heiligt dus de middelen. En da's nou net wat ik tegen terroristen heb. Doelen heiligen de middelen niet. Stelletje laffe honden politici. Men spreekt slechts de woorden die de meerderheid wil horen anders dan zich hier heel principieel over uit te spreken. Dat kan het kiesgedrag wel eens beinvloeden. Stelletje boefjes benne ut....

Elien
14-11-05, 14:54
Geplaatst door Marruecos
Vriend, 't is angst voor de Islam waar men mee te maken heeft. Radeloos als men is wordt een gewaad als hét kenmerk voor het spotten van een terrorist. Niet wetende, of niet wíllen weten, dat bommen-gooiers tien seconden voor het trekken aan het touwtje op het ideale hoogtepunt van het assimilatieproces zijn. Maw: iemand die met een rugtas vol explosieven van plan is om een treintje de lucht in te laten vliegen, hijst zichzelf niet in een Islamitisch gewaad, maar zal waarschijnlijk de strakste spijkerbroek en jacket aantrekken, vergezeld van het meest decadente kapsel dat je je kunt indenken.

Of zou het een fijn staaltje 'reverse psychology' zijn? Yep, zo ken ik er nog een paar.



precies, een terrorist zal echt niet in een djelleba en een baard aan komen kakken

et_2000nl
14-11-05, 14:56
Geplaatst door Marruecos
Hey, ge zijt er nog. Watte lauk. :regie:

Ik ben er nog/weer, of dat leuk is laat ik aan jou over.... ;-)

Rourchid
14-11-05, 15:08
Geplaatst door freya
Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom een trein waarvan men vermoedt dat er een bom in geplaatst is, 2 uur lang met alle passagiers erin wordt stilgezet in het centrum van een stad?????
Omdat naar goed Nederlands gebruik de machinist, bij het horen van de 'terreurmelding', de trein uitgevlucht is?

Rourchid
14-11-05, 15:21
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik ben het wel met Elien eens. Ronduit shockerend is bijvoorbeeld het uitblijven van excuses.
Als de politie toegeeft dat ze fout zaten kunnen ze misschien wel schadeclaims van de NS en individuele, gedupeerde, reizigers verwachten.
Grote kans dat de politie haar poot stijf houdt en uiteindelijk de slachtoffers van het politiegeweld de schuld krijgen vanwege hun gehuld gaan in traditioneel Islamitische kleding.

izri1972
14-11-05, 15:21
Geplaatst door Marruecos
Vriend, 't is angst voor de Islam waar men mee te maken heeft. Radeloos als men is wordt een gewaad als hét kenmerk voor het spotten van een terrorist. Niet wetende, of niet wíllen weten, dat bommen-gooiers tien seconden voor het trekken aan het touwtje op het ideale hoogtepunt van het assimilatieproces zijn. Maw: iemand die met een rugtas vol explosieven van plan is om een treintje de lucht in te laten vliegen, hijst zichzelf niet in een Islamitisch gewaad, maar zal waarschijnlijk de strakste spijkerbroek en jacket aantrekken, vergezeld van het meest decadente kapsel dat je je kunt indenken.

Of zou het een fijn staaltje 'reverse psychology' zijn? Yep, zo ken ik er nog een paar.


Meer dan terecht, dat ze angst voor de Islam hebben. De enige echte, die de Islam in een kwaad daglicht brengen, zijn zij, degenen die moorden, slachten en haat prediken in naam van Allah (swt). En dat nu de andersgelovigen acteren uit angst, is meer dan begrijpelijk.

Ik wil je wel duidelijk maken dat bovenstaande schets van mij NIET rechtvaardigt, om mensen met 'vreemde klederdracht' aan te houden en verdacht te maken van terroristische plannen of aanslagen.

Af en toe kan het gewoon nodig zijn, om jezelf in bescherming te nemen, zonder dat je, je geloof daarmee 'kwaad' doet.
Als je weet dat je lang met de trein moet reizen door Duitsland en Nederland, waarom trek je gewoon geen kleding aan, die niet met terroristische kleding associeert. Of zou Allah (swt) dit afraden, omdat je je zelf in bescherming neemt?

Rourchid
14-11-05, 15:28
Geplaatst door freya
Wat wil je nou van me?

Dat ik hier nog een keer ga zitten roepen dat het vreselijk is wat die jongens is overkomen en een duidelijk voorbeeld van islamofobe discriminatie.?

Iedereen die mij hier al langer leest weet dat ik dat vind.

Jouw eis is net zo belachelijk als dat eeuwige geroep van het 'rechtse kamp' hier dat moslims te weinig afstand nemen van terrorisme.

Dit vind ik appelen met peren vergelijken.
Het gaat hier namelijk om het democratische kamp en het eisen van een betrouwbare overheid.

markaantje
14-11-05, 17:33
oefff.....same old song.....

:moe:

freya
14-11-05, 17:35
Geplaatst door Amparo
... die na Jordanie, Madrid, New York, Londen, Amsterdam, Marokko, Kenia, Bali, Pakistan, Turkije etc etc nog altijd niet bestaat.

Netwerk gezien gister?

steeds meer onderzoek bewijst het: terreur heeft niets met religie te maken. Het is een groepsproces van mensen die elkaar opfokken over welke ideologie dan ook.

freya
14-11-05, 17:38
Geplaatst door Joacim
Omdat naar goed Nederlands gebruik de machinist, bij het horen van de 'terreurmelding', de trein uitgevlucht is?

:hihi: dat is de eerste logische verklaring die ik hoor.

freya
14-11-05, 17:41
Geplaatst door Joacim
Dit vind ik appelen met peren vergelijken.
Het gaat hier namelijk om het democratische kamp en het eisen van een betrouwbare overheid.

Ik vergelijk de eis van Elien dat ik als Nederlandse mijn afkeur over het gebeurde moet uitspreken, met de eis van het rechtse kamp hier aan Marokkanen om zich expliciet tegen terrorisme uit te spreken.
Dat is in mijn ogen precies hetzelfde rotte fruit.

Amparo
14-11-05, 17:47
Geplaatst door freya
Netwerk gezien gister?

steeds meer onderzoek bewijst het: terreur heeft niets met religie te maken. Het is een groepsproces van mensen die elkaar opfokken over welke ideologie dan ook.

Ik heb het gezien ja. Wel vreemd dat een van de terroristen in Londen zich toch eerst tot de islam had bekeerd.
Maar ik ben gewaarschuwd. Het is wachten op de groep der volksdansers of postzegelverzamelaars die aanslagen gaan plegen. Het is een kwestie van tijd, want het groepsgevoel is de issue.

freya
14-11-05, 17:55
Geplaatst door Amparo
Ik heb het gezien ja. Wel vreemd dat een van de terroristen in Londen zich toch eerst tot de islam had bekeerd.
Maar ik ben gewaarschuwd. Het is wachten op de groep der volksdansers of postzegelverzamelaars die aanslagen gaan plegen. Het is een kwestie van tijd, want het groepsgevoel is de issue.

Ik denk dat het nieuwe gevaar meer zit in de hoek waar jij zelf in hangt.
vooral nog ff doorgaan met elkaar opfokken, dan volgen de aanslagen vanzelf wel. Er is al geoefend in Uden nietwaar :moe:

Amparo
14-11-05, 18:08
Geplaatst door freya
Ik denk dat het nieuwe gevaar meer zit in de hoek waar jij zelf in hangt.
vooral nog ff doorgaan met elkaar opfokken, dan volgen de aanslagen vanzelf wel. Er is al geoefend in Uden nietwaar

Wilde jij die schoolbrand vergelijken met alle moslimterreur van de afgelopen jaren? Dan is er iets goed mis met je gevoel voor verhouding.
En wat bedoel je nou weer met die hoek waar ik in hang? Na die Netwerk-uitzending bedacht ik nog hoe debiel dat groepsgevoel is, want ik behoor tot geen enkele groep en heb er ook geen behoefte aan. Qua kleding niet, qua gedrag niet, en qua mekaar opfokken tot massamoord al helemaal niet.

freya
14-11-05, 18:30
Geplaatst door Amparo
Wilde jij die schoolbrand vergelijken met alle moslimterreur van de afgelopen jaren? Dan is er iets goed mis met je gevoel voor verhouding.
En wat bedoel je nou weer met die hoek waar ik in hang? Na die Netwerk-uitzending bedacht ik nog hoe debiel dat groepsgevoel is, want ik behoor tot geen enkele groep en heb er ook geen behoefte aan. Qua kleding niet, qua gedrag niet, en qua mekaar opfokken tot massamoord al helemaal niet.

Lezen is een schone kunst Amparo.
Ik noemde Uden een oefening.

En als jij zelf niet in de gaten hebt in welke hoek je rondhangt, dan ben je wel een beetje zielig. Je hebt zoveel vriendjes, maar je weet het niet :jammer:

Amparo
14-11-05, 18:36
Geplaatst door freya
Lezen is een schone kunst Amparo.
Ik noemde Uden een oefening.

Ah. Dus het benoemen van wereldwijde moslimterreur is onterecht, maar een schoolbrand in Uden (waar?) is een teken aan de wand naar een rechts-extreem armageddon waiting to happen. Alweer is je gevoel voor verhoudingen behoorlijk zoek.


En als jij zelf niet in de gaten hebt in welke hoek je rondhangt, dan ben je wel een beetje zielig. Je hebt zoveel vriendjes, maar je weet het niet :jammer:

Dat weet ik wel, en ik heb er een heleboel, allen peaceful. We zouden nog geen mus afschieten.

temsamania_23
14-11-05, 19:24
Salaam,

ik zou echt wel een aanklacht tegen ze gaan indienen.
Je kan niet zomaar iemand oppakken die in hun oog een "terrorist" is!!
Het is gewoon triest :jammer:

et_2000nl
14-11-05, 21:55
Wat al eerder is gebleken is dat tijdens de aanslagen op 9/11 en ook in Londen, de terroristen zagen er allen zeer westers uit. Ik kan me zo indenken dat ze om hun doel te bereiken er zo onopvallend mogelijk uit te zien. Dat het een treinpassagier dat niet weet kan ik me ze voorstellen. Dat politie justitie en politiek dat niet begrijpen bevestigd alleen maar het feit dat zij geleid worden door angst en emotie. Dat zijn altijd slechte raadgevers. In een democratie denk ik dat politici er voor zijn mijn angsten weg te nemen, niet om ze aan te wakkeren.

marocboy99
14-11-05, 23:44
wat me betreurt is de rol die de media gespeeld heeft. ze hebben te veel onzin verteld en deze mannen belachelijk gemaakt.

ik wens deze mannen veel sterkte.

Mohajir
15-11-05, 00:40
Geplaatst door freya
Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom een trein waarvan men vermoedt dat er een bom in geplaatst is, 2 uur lang met alle passagiers erin wordt stilgezet in het centrum van een stad????? idd

Mohajir
15-11-05, 00:45
Geplaatst door MO_NL
Betreft: bezwaar tegen de onterechte aanhouding

Betreft: bezwaar tegen de onterechte aanhouding . beste MO-NL, deze verhaal is voor me te lang en ik zal die ook niet lezen, hij zal ongetwijfeld proberen te rechtvaardigen wat niet te rechtvaardigen is. hij moet volgende keer gewoon normaal kleden en dan pas trein nemen. die pyama kan lekker thuis aan doen. het geldt ook voor die lelijke muts. baardscheren lijkt me ook niet slecht. als ik in die trein zat en die 2 rare vogels heen en weer zou zien lopen, zou ik 1ste uit het raam sprengen en dan pas de politie bellen. dat mensen nog in trein blijven zitten vind ik getuigen van sterke zenuwen

Elien
15-11-05, 08:38
Geplaatst door Mohajir
beste MO-NL, deze verhaal is voor me te lang en ik zal die ook niet lezen, hij zal ongetwijfeld proberen te rechtvaardigen wat niet te rechtvaardigen is. hij moet volgende keer gewoon normaal kleden en dan pas trein nemen. die pyama kan lekker thuis aan doen. het geldt ook voor die lelijke muts. baardscheren lijkt me ook niet slecht. als ik in die trein zat en die 2 rare vogels heen en weer zou zien lopen, zou ik 1ste uit het raam sprengen en dan pas de politie bellen. dat mensen nog in trein blijven zitten vind ik getuigen van sterke zenuwen


beloof je ons dat je eruit springt terwijl de trein nog rijdt? weer een klootzak minder!!

Juliette
15-11-05, 11:02
Geplaatst door Mohajir
beste MO-NL, deze verhaal is voor me te lang en ik zal die ook niet lezen, hij zal ongetwijfeld proberen te rechtvaardigen wat niet te rechtvaardigen is. hij moet volgende keer gewoon normaal kleden en dan pas trein nemen. die pyama kan lekker thuis aan doen. het geldt ook voor die lelijke muts. baardscheren lijkt me ook niet slecht. als ik in die trein zat en die 2 rare vogels heen en weer zou zien lopen, zou ik 1ste uit het raam sprengen en dan pas de politie bellen. dat mensen nog in trein blijven zitten vind ik getuigen van sterke zenuwen

Wie ben jij om te bepalen welke kleren iemand moet dragen op de trein?

izri1972
15-11-05, 11:21
Geplaatst door Elien
beloof je ons dat je eruit springt terwijl de trein nog rijdt? weer een klootzak minder!!

Terrorist dat je bent ;)

MarocMuisje
15-11-05, 12:20
Wat nu is gebeurd kunnen we helaas niet terug draaien...
Wel kunnen andere hiervan leren.

Nederlanders zijn van huis uit erg Angstige mensen.
Na 11 september zijn de mensen nog angstiger geworden.

Om nu met een Jellaba te gaan lopen is riskant!
Hoe oneerlijk dit ook is!

Natuurlijk zit in ons mensen het eigenwijze gedrag...
En zal een aantal moslims eigenwijs de Jellaba blijven dragen.
Wetend wat de gevolgen ervan nu kunnen zijn!

Succes!

izri1972
15-11-05, 12:31
Geplaatst door MarocMuisje
Wat nu is gebeurd kunnen we helaas niet terug draaien...
Wel kunnen andere hiervan leren.

Nederlanders zijn van huis uit erg Angstige mensen.
Na 11 september zijn de mensen nog angstiger geworden.

Om nu met een Jellaba te gaan lopen is riskant!
Hoe oneerlijk dit ook is!

Natuurlijk zit in ons mensen het eigenwijze gedrag...
En zal een aantal moslims eigenwijs de Jellaba blijven dragen.
Wetend wat de gevolgen ervan nu kunnen zijn!

Succes!

Helder.

gEwE
15-11-05, 12:38
...


Aan welke persoon / instantie precies is de brief verzonden?


gEwE :fpiraat:.

Elien
15-11-05, 12:44
Geplaatst door izri1972
Terrorist dat je bent ;)



:duivels: ik geef m alleen goed bedoeld advies

MarocMuisje
15-11-05, 12:50
Geplaatst door Mohajir
beste MO-NL, deze verhaal is voor me te lang en ik zal die ook niet lezen, hij zal ongetwijfeld proberen te rechtvaardigen wat niet te rechtvaardigen is. hij moet volgende keer gewoon normaal kleden en dan pas trein nemen. die pyama kan lekker thuis aan doen. het geldt ook voor die lelijke muts. baardscheren lijkt me ook niet slecht. als ik in die trein zat en die 2 rare vogels heen en weer zou zien lopen, zou ik 1ste uit het raam sprengen en dan pas de politie bellen. dat mensen nog in trein blijven zitten vind ik getuigen van sterke zenuwen

Ik raad je aan om de tekst toch te lezen alvorens je gaat reageren.
Wat jij piyama noemt heet: Jellaba!
Moeten ze die 'muts' nu af doen omdat jij het lelijk vind of voor hun eigen veiligheid?

Door mensen zoals jij zullen ze zeker de Jellaba blijven dragen!

Angsthaas~

freya
15-11-05, 12:51
Geplaatst door MarocMuisje
Wat nu is gebeurd kunnen we helaas niet terug draaien...
Wel kunnen andere hiervan leren.

Nederlanders zijn van huis uit erg Angstige mensen.
Na 11 september zijn de mensen nog angstiger geworden.

Om nu met een Jellaba te gaan lopen is riskant!
Hoe oneerlijk dit ook is!

Natuurlijk zit in ons mensen het eigenwijze gedrag...
En zal een aantal moslims eigenwijs de Jellaba blijven dragen.
Wetend wat de gevolgen ervan nu kunnen zijn!

Succes!

Dus iedereen moet maar gewoon verdwijnen in de grijze massa?

Dan stel ik voor om gelijk maar het Mao-pak hier in te voeren.


Persoonlijk vind ik die jongens in selefie-pak er belachelijk uitzien, met die pluisbaardjes en die hoog-water-in-de-polder-broeken. Maar ze hebben wel het volste recht om zich te kleden zoals ze willen.

Zodra islamitische kleding als djeleba's en hoofdoeken verboden gaat worden in dit land, ga ik in een burqa geborduurd met pentagrammetjes rondlopen biraat

_h4T3D_sE7eN
15-11-05, 12:53
Geplaatst door freya
Zodra islamitische kleding als djeleba's en hoofdoeken verboden gaat worden in dit land, ga ik in een burqa geborduurd met pentagrammetjes rondlopen biraat

Daar ga ik jou zo wreed aan houden ... :hihi:

MarocMuisje
15-11-05, 12:55
Geplaatst door freya
Dus iedereen moet maar gewoon verdwijnen in de grijze massa?

Dan stel ik voor om gelijk maar het Mao-pak hier in te voeren.


Persoonlijk vind ik die jongens in selefie-pak er belachelijk uitzien, met die pluisbaardjes en die hoog-water-in-de-polder-broeken. Maar ze hebben wel het volste recht om zich te kleden zoals ze willen.

Zodra islamitische kleding als djeleba's en hoofdoeken verboden gaat worden in dit land, ga ik in een burqa geborduurd met pentagrammetjes rondlopen biraat

Als je goed leest dan gebruik ik het woordje 'moet' zeer zeker niet.
Het is enkel en alleen riskant zoals vele hebben kunnen aanschouwen.

Wat men draagt mag je zelf weten, maar weet dan wel wat de gevolgen kunnen zijn...

( dan verwacht ik nog een paar uitgetikte boze brieven op maroc.nl )

Mohajir
15-11-05, 22:16
Geplaatst door Elien
beloof je ons dat je eruit springt terwijl de trein nog rijdt? weer een klootzak minder!! natuurlijk schoonheid, dat zeg ik toch

Mohajir
15-11-05, 22:18
Geplaatst door Juliette
Wie ben jij om te bepalen welke kleren iemand moet dragen op de trein? ik kan alleen maar zeggen dat ik het jammer vind dat ik dat niet kan bepalen

Mohajir
15-11-05, 22:43
Geplaatst door MarocMuisje
Ik raad je aan om de tekst toch te lezen alvorens je gaat reageren.
Wat jij piyama noemt heet: Jellaba!
Moeten ze die 'muts' nu af doen omdat jij het lelijk vind of voor hun eigen veiligheid?

Door mensen zoals jij zullen ze zeker de Jellaba blijven dragen!

Angsthaas~ gezien jouw eerder reactie op pagina 5 , zal ik hier dan ook serieus reageren. ik weet idd het een jallaba is en doe ik aan als ik naar moskee ga, zeker op vrijdag, thuis heb ik meestal een La3bya aan. muts vind ik niet lelijk in tegendeel. sommige mannen past ze die uitstekend. Maar als een toerist in een kleine dorp(stad) in marokko in een boxshort (man) of bikini (vrouw) loopt, zal ik hem of haar ook adviseren meer stof te dragen: een Djellaba (m/v) of la3bya zal hen beter staan. het gaat me dus niet om kleren op zich, maar kleren en de context waarin ze gedragen worden. als ik in lombok (utrecht) of in R'dam west ben en ik zie daar Marokkaanse mannen van huis naar moskee lopen in strake Djallaba's, vind ik altijd mooi. waarom zou je zeggen: nou daar lopen veel meer mannen met djallaba's en mensen die zich daar dagelijks bevinden, kennen het kledingstuk al. Maar in het geval van die gozers in trein is een hele andere verhaal: lange baard, muts, djallaba en dan een jas er overheen. als je idd wilt opvallen dan moet je dan doen ja. en trouwens wat ik erger vind aan dat soort zogenaamde ware moslims (want dat soort figuren zien zich zelf als ware moslims), is dat zij kledingsgewoonten overnemen van pakistani en afghanen en daarmee denken dat ze een ticket hemel hebben gekregen. want laten we eerlijk zijn. in Marokko wordt djallaba over jas gedragen (wat op zich mooi uitziet) en niet jas over djallaba (wat op zich heel lelijk is) en het geldt ook voor de baardige toestand. het is invloed van pakistani en geen marokkaanse traditie. tenslote over die angsthazerij: ik ben idd bang om ergens opgeblazen te worden door dit soort figuren. en ga nou niet beweren dat mijn angst niet klopt, want inmiddels weten we maar al te goed hoe de ware moslims zich manifesteren in metro's en treinnen

Tele
15-11-05, 23:18
Mensen, laten we AUB de recente aanslagen in Madrid, Casablanca en Londen niet vergeten!

Het zkre voor het onzekere is in deze tijd zeker niet onverstandig te noemen.

Politie hoeft naar mijn mening niet haar excuses aan te bieden. Politie heeft namelijk gehandeld o.b.v. telefoontje van een reiziger. Op basis van dat telefoontje heeft de politie actie ondernomen. Niks mis mee toG?

:tik:

R.

P.s.: Heb niet de reacties gelezen..dus misschien zit ik dingen te herhalen ;)

Tele
15-11-05, 23:20
Geplaatst door et_2000nl
Wat al eerder is gebleken is dat tijdens de aanslagen op 9/11 en ook in Londen, de terroristen zagen er allen zeer westers uit. Ik kan me zo indenken dat ze om hun doel te bereiken er zo onopvallend mogelijk uit te zien. Dat het een treinpassagier dat niet weet kan ik me ze voorstellen. Dat politie justitie en politiek dat niet begrijpen bevestigd alleen maar het feit dat zij geleid worden door angst en emotie. Dat zijn altijd slechte raadgevers. In een democratie denk ik dat politici er voor zijn mijn angsten weg te nemen, niet om ze aan te wakkeren.
Wat als ze nou voor een andere strategie kiezen? En hoe was MO B. gekleed?

R.

Tele
15-11-05, 23:23
Geplaatst door Mohajir
beste MO-NL, deze verhaal is voor me te lang en ik zal die ook niet lezen, hij zal ongetwijfeld proberen te rechtvaardigen wat niet te rechtvaardigen is. hij moet volgende keer gewoon normaal kleden en dan pas trein nemen. die pyama kan lekker thuis aan doen. het geldt ook voor die lelijke muts. baardscheren lijkt me ook niet slecht. als ik in die trein zat en die 2 rare vogels heen en weer zou zien lopen, zou ik 1ste uit het raam sprengen en dan pas de politie bellen. dat mensen nog in trein blijven zitten vind ik getuigen van sterke zenuwen
Tja, zoals hij zaken uitlegd kan ik ook pagina's vol schrijven. 't feit blijft dat deze personen geen rekening hielden dat hun gedrag wel eens tot onrust zou kunnen leiden.

R.

Tele
15-11-05, 23:29
Geplaatst door Elien
precies, een terrorist zal echt niet in een djelleba en een baard aan komen kakken
Juist wat je niet verwacht...zal gebeuren. Geloof me, die gasten houden de media beter bij dan jij en ik.

In dergelijke gevallen hanteren wij bij het vak economie het voorzichtigheidsprincipe. In dit geval zijn twee personen aangehuden en na 'verhoor' weer vrijgelaten. Ze zijn niej mishandeld en de overgrote meerderheid is door de arrestatie 'veilig' gesteld. Wat wil je nog meer?

:tik:

R.

P.s.: In zo'n politieburea heb je tenminste nog warm water ter beschikking voor de woedoe :D

mark61
15-11-05, 23:34
Geplaatst door Mohajir
want inmiddels weten we maar al te goed hoe de ware moslims zich manifesteren in metro's en treinnen

Niet in die outfit, om te beginnen.

Dus gelul.

Marsipulami
15-11-05, 23:51
De Hollanders hebben zichzelf in ieder geval internationaal weer eens flink belachelijk gemaakt. Hun ziekelijke angst t.a.v. een echt pluralistische samenleving heeft veel gemeen met het voormalige talibanregime in Afghanistan. Afwijkende kleding en haardracht zijn voldoende grond voor een arrestatie door de politie.

mark61
15-11-05, 23:54
Geplaatst door Marsipulami
De Hollanders hebben zichzelf in ieder geval internationaal weer eens flink belachelijk gemaakt. Hun ziekelijke angst t.a.v. een echt pluralistische samenleving heeft veel gemeen met het voormalige talibanregime in Afghanistan. Afwijkende kleding en haardracht zijn voldoende grond voor een arrestatie door de politie.

In België pakken ze dat beter aan. DYAJJ arresteren en een berufsverbot om Marokkaan te zijn.

Marsipulami
16-11-05, 00:34
Geplaatst door mark61
In België pakken ze dat beter aan.

In België is in ieder geval meer ruimte om een andere opinie te hebben dan je buurman of de meute.


DYAJJ arresteren

DYAJJ was de informele leider van de rellen in Antwerpen enkele jaren geleden. Hoewel hij volgens mij -en ook volgens het justititieel apparaat in België- geen enkel strafbaar feit beging voldoende om zijn arrestatie te rechtvaardigen. Niettemin, kan ik nog altijd meer begrip hebben voor het feit dat een vermoedelijke rebellenleider wordt gearresteerd dan voor het feit dat eerzame vredelievende burgers die de rituele wassing verrichten worden opgepakt enkel omdat ze andere kleding dragen dan de ongeschreven norm vanwege het gepeupel bepaalt.


en een berufsverbot om Marokkaan te zijn.

België was het eerste land in Europa dat een regeringslid van Marokkaanse origine in de regering opnam. Verder zetelen in Brussel (hoofdstad van Vlaanderen) meer Marokkanen dan Vlamingen in het parlement van het Brusselse hoofdstedelijke gewest.

Morosian
16-11-05, 09:14
Geplaatst door Marsipulami
De Hollanders hebben zichzelf in ieder geval internationaal weer eens flink belachelijk gemaakt. Hun ziekelijke angst t.a.v. een echt pluralistische samenleving heeft veel gemeen met het voormalige talibanregime in Afghanistan. Afwijkende kleding en haardracht zijn voldoende grond voor een arrestatie door de politie.

Op het moment dat het over de Islam gaat en allochtonen, verliezen mensen helaas hun vermogen om helder te blijven nadenken.

Wat er is gebeurd, valt te betreuren, maar is volstrekt logisch en begrijpelijk.

99% van de haaien zijn compleet ongevaarlijk voor mensen. De kans om door een haai gebeten te worden is kleiner dan die om een prijs in de Staatsloterij te winnen. Toch rennen mensen gillend het water uit als ze een vin boven het water uit zien steken. Waarom? Omdat ze ooit beelden hebben gezien van mensen die zijn aangevallen door een haai. Omdat ze door die beelden achterdochtig zijn geworden naar haaien toe. Bij alleen het zien van een vin denken ze meteen: gevaar. Worden haaien alleen maar beoordeeld op hun uiterlijk? Is dat discriminatie naar haaien toe? Zou jij blijven zwemmen?

Morosian
16-11-05, 09:34
Geplaatst door MarocMuisje
Nederlanders zijn van huis uit erg Angstige mensen.

Ik ben benieuwd naar de ongetwijfeld ijzersterke onderbouwing van deze uitspraak.

Mohajir
16-11-05, 10:43
Geplaatst door mark61
Niet in die outfit, om te beginnen.

Dus gelul. natuurlijk is dit gelul, mohamed Bouyiri was in maatpak gestoken en dat geldt ook voor theater in moskou en de school in Bislan

Mohajir
16-11-05, 10:46
Geplaatst door Morosian
Op het moment dat het over de Islam gaat en allochtonen, verliezen mensen helaas hun vermogen om helder te blijven nadenken.

Wat er is gebeurd, valt te betreuren, maar is volstrekt logisch en begrijpelijk.

99% van de haaien zijn compleet ongevaarlijk voor mensen. De kans om door een haai gebeten te worden is kleiner dan die om een prijs in de Staatsloterij te winnen. Toch rennen mensen gillend het water uit als ze een vin boven het water uit zien steken. Waarom? Omdat ze ooit beelden hebben gezien van mensen die zijn aangevallen door een haai. Omdat ze door die beelden achterdochtig zijn geworden naar haaien toe. Bij alleen het zien van een vin denken ze meteen: gevaar. Worden haaien alleen maar beoordeeld op hun uiterlijk? Is dat discriminatie naar haaien toe? Zou jij blijven zwemmen? het probleem is dat als je in die 99% vergist en te maken krijgt met die andere 1% kun je het verder vergeten. dus om te voorkomen die ik die ene haai gebeten zou worden en het niet meer zou overleven, ga ik alle 100 haaien uit de weg

mark61
16-11-05, 11:02
Geplaatst door Mohajir
natuurlijk is dit gelul, mohamed Bouyiri was in maatpak gestoken en dat geldt ook voor theater in moskou en de school in Bislan

MoB was een bijzonder geval. Maar zelfs hij kon wel bedenken dat het niet zo handig zou zijn om in die dracht uren in een trein te gaan zitten als je wat kwaads in de zin hebt.

Dus laten we conveniently 9/11, Madrid en Londen weg.

Jij verwacht Tsjetsjeense aanslagen in NL? Alles goed verder?

Bij mijn weten waren de Tsjetsjenen in Moskou gekleed in standaard guerilla-outfit. In Beslan dacht ik ook, maar toen was ik niet in NL, geen beelden gezien.

Tomas
16-11-05, 11:54
Ja, maar toch zou het wel handiog zijn als terroristen zich aan een dresscode zouden willen houden.

Bofko
16-11-05, 12:07
Geplaatst door Tomas
Ja, maar toch zou het wel handiog zijn als terroristen zich aan een dresscode zouden willen houden.

Ik stel voor: grote snor, felrode oversizede djellaba, hoogwaterbroek en 20-liter rugzak van het merk Camelbag.

Tomas
16-11-05, 12:10
Geplaatst door Bofko
Ik stel voor: grote snor, felrode oversizede djellaba, hoogwaterbroek en 20-liter rugzak van het merk Camelbag.

Ik probeer een keer serieus te zijn Bofko.

:moe:

Morosian
16-11-05, 12:31
Geplaatst door Mohajir
het probleem is dat als je in die 99% vergist en te maken krijgt met die andere 1% kun je het verder vergeten. dus om te voorkomen die ik die ene haai gebeten zou worden en het niet meer zou overleven, ga ik alle 100 haaien uit de weg

Precies.

Dat is ook mijn punt.

Rourchid
16-11-05, 12:54
Geplaatst door Mohajir
het probleem is dat als je in die 99% vergist en te maken krijgt met die andere 1% kun je het verder vergeten. dus om te voorkomen die ik die ene haai gebeten zou worden en het niet meer zou overleven, ga ik alle 100 haaien uit de weg
Niet iedereen is geschikt voor het zelfstandig ondernemerschap, maar bij de politie staan nog vele vacatures open.

Elien
16-11-05, 12:58
R.

P.s.: In zo'n politieburea heb je tenminste nog warm water ter beschikking voor de woedoe :D [/B][/QUOTE]


nog meer kaaskoppen humor :fuckit2:

Mohajir
16-11-05, 13:12
Geplaatst door Joacim
Niet iedereen is geschikt voor het zelfstandig ondernemerschap, maar bij de politie staan nog vele vacatures open. bedoel je soms zelfstandig ondernemerschap in terror. in dat geval heb je gelijk

MarocMuisje
16-11-05, 13:35
Geplaatst door Morosian
Ik ben benieuwd naar de ongetwijfeld ijzersterke onderbouwing van deze uitspraak.


Een op de zes Nederlanders voelt zich daadwerkelijk bedreigd door moslims. Ruim de helft van de Nederlanders is bang op termijn te moeten leven naar de regels en leefgewoonten van moslims. En een derde van de Nederlanders zou bang zijn voor de Islam, bang voor moslims. Daarmee zijn wij koploper in Europa.

Nederland is Islamofoob!

Morosian
16-11-05, 13:45
Geplaatst door MarocMuisje
Nederland is Islamofoob!

Hmm, hoe zou dat toch komen?

MarocMuisje
16-11-05, 13:56
Geplaatst door Morosian
Hmm, hoe zou dat toch komen?

:fpetaf:

beachboy
16-11-05, 14:08
Geplaatst door MarocMuisje
Een op de zes Nederlanders voelt zich daadwerkelijk bedreigd door moslims. Ruim de helft van de Nederlanders is bang op termijn te moeten leven naar de regels en leefgewoonten van moslims. En een derde van de Nederlanders zou bang zijn voor de Islam, bang voor moslims. Daarmee zijn wij koploper in Europa.

Nederland is Islamofoob!

Ik ben waarschijnlijk een van die zes Nederlanders.Inderdaad voel ik me regelmatig bedreigd door moslims. Het feit is dat ik homo-sexueel ben en regelmatig krijg ik woorden naar me hoofd geslingerd die niet voor herhaling vatbaar zijn.Ook ben ik overvallen door 3 marokanen.Op een avond hoorde ik in de wel bekende homostraat van Amsterdam (reguliersdwarsstraat)Daar loopt een flikker We pakken hem.En inderdaad ze hebben me gepakt. Ik ben gestompt en geslagen en beroofd van geld en papieren.Sindsdien loop ik angstig op straat. Als een groep marokanen op me afkomt lopen loop ik naar de overkant van de straat.Ik heb ook marokaanse vrienden die homosexueel zijn.Ik heb medelijden met ze.

beachboy
16-11-05, 14:11
Geplaatst door Bofko
Ik stel voor: grote snor, felrode oversizede djellaba, hoogwaterbroek en 20-liter rugzak van het merk Camelbag.

Ook een Nederlander laat zijn bagage niet staan in de trein onbeheerd,en als je nog moslim bent ook,dan vraag je om moeilijkheden.Het verleden met al die aanslagen dan is het toch begrijpelijk dat mensen om zich heen kijken

MarocMuisje
16-11-05, 14:15
Geplaatst door beachboy
Ik ben waarschijnlijk een van die zes Nederlanders.Inderdaad voel ik me regelmatig bedreigd door moslims. Het feit is dat ik homo-sexueel ben en regelmatig krijg ik woorden naar me hoofd geslingerd die niet voor herhaling vatbaar zijn.Ook ben ik overvallen door 3 marokanen.Op een avond hoorde ik in de wel bekende homostraat van Amsterdam (reguliersdwarsstraat)Daar loopt een flikker We pakken hem.En inderdaad ze hebben me gepakt. Ik ben gestompt en geslagen en beroofd van geld en papieren.Sindsdien loop ik angstig op straat. Als een groep marokanen op me afkomt lopen loop ik naar de overkant van de straat.Ik heb ook marokaanse vrienden die homosexueel zijn.Ik heb medelijden met ze.

Het is inderdaad verschrikkelijk dat je daarom in elkaar wordt geslagen. En zeker niet acceptabel...
Ook vind ik het weer jammer dat je angstig op straat loopt.
Onbewust ben je van je vrijheid beroofd...
Ik begrijp jou angst voor marokkanen, maar niet voor de islam?
Je verward cultuur met geloof...

Maar om terug te keren naar het onderwerp over de Jellaba...
Denk je dat een jongen die een Jellaba draagt jou in elkaar gaat slaan?
Of een bomaanslag zal plegen?

Rourchid
16-11-05, 14:18
Geplaatst door Mohajir
bedoel je soms zelfstandig ondernemerschap in terror. in dat geval heb je gelijk
Handelaren in angst zoals S. Ephimenco zullen ongetwijfeld bij de KvK ingeschreven staan als zelfstandig ondernemer.

beachboy
16-11-05, 14:19
Geplaatst door MarocMuisje
Het is inderdaad verschrikkelijk dat je daarom in elkaar wordt geslagen. En zeker niet acceptabel...
Ook vind ik het weer jammer dat je angstig op straat loopt.
Onbewust ben je van je vrijheid beroofd...
Ik begrijp jou angst voor marokkanen, maar niet voor de islam?
Je verward cultuur met geloof...

Maar om terug te keren naar het onderwerp over de Jellaba...
Denk je dat een jongen die een Jellaba draagt jou in elkaar gaat slaan?
Of een bomaanslag zal plegen?

Is de cultuur dan om mensen te beroven ?Dit staat los van het geloof.

MarocMuisje
16-11-05, 14:23
Geplaatst door beachboy
Is de cultuur dan om mensen te beroven ?Dit staat los van het geloof.



Een cultuur die deze jongeren zelf hebben gecreeërd ... ?
Dat ze dus homo's in elkaar kunnen slaan, omdat de islam het afkeurt!
Homosexualtiteit is er wel, maar je mag je er niet in toegeven!
Weer andere zien dit anders... ( deze jongeren) maar goed dit is dan weer heel andere discussie...

Cherry B
16-11-05, 14:23
Geplaatst door MarocMuisje

Je verward cultuur met geloof...


Ik snap die uitspraak niet. Bedoel je dat die mishandeling/beroving ingegeven werd door cultuur?

Bovendien. Homosexualiteit is verboden, binnen de islam.
Dit zou er zomaar iets mee te maken kunnen hebben.

Morosian
16-11-05, 14:24
Geplaatst door MarocMuisje
Denk je dat een jongen die een Jellaba draagt jou in elkaar gaat slaan?
Of een bomaanslag zal plegen? [/FONT]

Ben je mijn haaienvoorbeeld nou al vergeten?

Cherry B
16-11-05, 14:36
Geplaatst door MO_NL
Betreft: bezwaar tegen de onterechte aanhouding



Ik vraag me trouwens af wie er bereid geweest is deze slaapverwekkende lap tekst te publiceren, nergens wordt een bron vermeld.

Het is een potsierlijk stuk tekst.

gEwE
16-11-05, 14:58
Geplaatst door gEwE
...


Aan welke persoon / instantie precies is de brief verzonden?


gEwE :fpiraat:.


Even ernstig, weet niemand het antwoord hierop?!


gEwE :hook:.

Rourchid
16-11-05, 15:02
Geplaatst door gEwE
Even ernstig, weet niemand het antwoord hierop?!


gEwE :hook:.
De klacht is opgesteld door een van de slachtoffers en gericht aan de hoofdcommissaris van A'dam.
Het origineel van de brief:

gEwE
16-11-05, 15:13
Geplaatst door Joacim
De klacht is opgesteld door een van de slachtoffers en gericht aan de hoofdcommissaris van A'dam.
Het origineel van de brief:


Ik ben jou erkentelijk voor zulk een snel respons.


Is er bijgeval nog een speciale reden waarom dit schrijven geopenbaard is?


Ook jouw mening is welkom, Joacim...


gEwE :fpiraat:.

gEwE
16-11-05, 15:34
Geplaatst door Marruecos
Dat staat in de tekst. Mensen, eerst lezen en dan, aangezien de meesten niet anders kunnen, uit je nek kletsen.

Groet.


Tja... Jij neemt aan dat ik de tekst niet (goed) heb gelezen; er zijn genoeg mensen die uit hun nek kletsen na de tekst te hebben gelezen (inderdaad), Marruecos.


Merk het woordje speciale op in mijn vorige bericht.


gEwE :fpiraat:.

gEwE
16-11-05, 16:00
Geplaatst door Marruecos
Uitjes erbij?

Ach man, 't lijkt me evident waarom de brief openbaar gemaakt is. Too much crap in the media.


Men dient alles te bezigen om eventuele huilebalkerij te camoufleren...


Enigszins fair; was het niet beter geweest de tekst te laten controleren?


gEwE :fpiraat:.

Rourchid
16-11-05, 16:03
Geplaatst door gEwE

Is er bijgeval nog een speciale reden waarom dit schrijven geopenbaard is?

Ik denk de dat hoofdreden voor het onder de aandacht brengen van dit klaagschift het volgende is:
"Ik hoop dat u deze klacht zeer serieus neemt, daar deze onterechte aanhouding nogmaals nergens op is gebaseerd en nadelige consequenties heeft voor mij en mijn vriend en zal hebben voor andere moslims die zich op dezelfde wijze kleden."

Naar mijn mening zou een eventuele aanvulling óók het onder de aandacht brengen kunnen zijn van alle vertragingen opgelopen door niet-Moslims in en rond Amsterdam. Als dit soort paranoia niet doeltreffend afgeblust wordt zal uiteindelijk de hele Nederlandse bevolking geslachtofferd worden door de vehemente politie-angsten.

gEwE
16-11-05, 16:12
Geplaatst door Joacim
Ik denk de dat hoofdreden voor het onder de aandacht brengen van dit klaagschift het volgende is:
"Ik hoop dat u deze klacht zeer serieus neemt, daar deze onterechte aanhouding nogmaals nergens op is gebaseerd en nadelige consequenties heeft voor mij en mijn vriend en zal hebben voor andere moslims die zich op dezelfde wijze kleden."


Degelijk verwoord. Deze reden was mij overigens niet ontgaan, Joacim.



Naar mijn mening zou een eventuele aanvulling óók het onder de aandacht brengen kunnen zijn van alle vertragingen opgelopen door niet-Moslims in en rond Amsterdam. Als dit soort paranoia niet doeltreffend afgeblust wordt zal uiteindelijk de hele Nederlandse bevolking geslachtofferd worden door de vehemente politie-angsten.


Het zou deugdelijk(er) zijn geweest wanneer jij "(niet-)moslims" had genoteerd.


gEwE :fpiraat:.

Leila20
16-11-05, 18:25
Ik vraag me af waarom al de domme hollandse racisten hier nou op reageren. Die jonge mannen waren onschuldig en ze werden als terroristen behandeld. Dat is schandalig. Eigenlijk zou er een demonstratie moeten komen. Iedereen moet demonsteren tegen het onrecht dat hun is gedaan. Tegenwoordig kan iedere moslim zomaar opgepakt worden. HET MOET AFGELOPEN ZIJN.

Stelletje mafkezen.

Rourchid
16-11-05, 18:54
Geplaatst door gEwE

Het zou deugdelijk(er) zijn geweest wanneer jij "(niet-)moslims" had genoteerd.


gEwE :fpiraat:.
Gelijk heb je, het moet (nog) met een kleine letter.

gEwE
16-11-05, 19:03
Geplaatst door Joacim
Gelijk heb je, het moet (nog) met een kleine letter.


Los van dat, zou een paar haakjes (om "niet-" heen) deugdelijker wezen.


gEwE http://img214.exs.cx/img214/2055/gewehook5nb9ir.gif.

Rourchid
16-11-05, 22:57
Geplaatst door Cherry B
Ik snap die uitspraak niet. Bedoel je dat die mishandeling/beroving ingegeven werd door cultuur?

Bovendien. Homosexualiteit is verboden, binnen de islam.
Dit zou er zomaar iets mee te maken kunnen hebben.
Globaal geschetst kun je zeggen dat religie antwoord geeft op de vraag 'Waarom je bestaat' en cultuur antwoord geeft op de vraag 'Hoe je je bestaan indeelt'.

Rourchid
16-11-05, 23:01
Geplaatst door gEwE
Deze reden was mij overigens niet ontgaan, Joacim.

Daar heb ik geen seconde aan getwijfeld.

Nelis70
17-11-05, 00:26
Geplaatst door MO_NL
Betreft: bezwaar tegen de onterechte aanhouding

Geachte heer/mevrouw,

Zoals u wellicht bekend is, is er op 1 november 2005 een onterechte aanhouding verricht in de internationale trein. Een van de aangehoudene ben ik en middels deze brief wens ik mijn verhaal aan u kenbaar te maken. Daarenboven wil ik bij u een klacht indienen omtrent de onterechte aanhouding zelf. Het lijkt me verstandig alvorens het over de klacht te gaan hebben, eerst de hele situatie te schetsen, opdat u een helder beeld hebt van het geheel. Overigens heb ik voor de overzichtelijkheid de tekst in kopjes verdeeld.

Achtergrondinformatie

Mijn vriend, wonende te Den Haag, en ik, wonende te Amsterdam kennen beiden de koran uit het hoofd en beheersen tevens de regels betreffende de recitatie hiervan, daar we dit ons in het verleden hadden voorgenomen te leren. We zijn beiden in Nederland geboren en beschikken over de Nederlandse nationaliteit. Tevens hebben we hier onderwijs genoten. Met andere woorden: deze brief wordt derhalve geschreven door een doodnormale jongeman.

Ramadan

Het vasten van de maand ramadan, is zoals u bekend is, een verplichting die elke moslim dient na te komen. Het is de maand van de aanbiddingen, de maand waarin een persoon middels het vasten het niveau van de godvrezenden tracht te bereiken. Tevens is het de maand van de koranrecitatie en de nachtgebeden: na het laatste gebed is het gebruikelijk, zoals ook de profeet en zijn metgezellen gewoon waren te doen, dat er extra nachtgebeden worden verricht waarbij de koran luid wordt gereciteerd. Zowel mannen als vrouwen, jongens als meisjes, trachten deze extra gebeden gezamenlijk te verrichten.

Het is begrijpelijk dat men prefereert dat degene die de koran uit zijn hoofd kent en de wijze van recitatie hiervan beheerst, voorgaat in deze nachtgebeden. Daar deze categorie moslims schaars is, is het niet ongewoon dat moskeebesturen actief opzoek gaan naar moslims die voldoen aan dit profiel en hen uitnodigen de nachtgebeden in hun moskee te leiden. Zo ook kregen wij via via dit aanbod van het moskeebestuur te Bonn, welke wij ter stond hadden aanvaard. We voelden ons namelijk vereerd en bovendien beseften we dat we het doel van het vasten, namelijk het bereiken van het niveau van de godvrezenden, konden realiseren door terugtrekking en afzondering.

Kortom, we gaven het moskeebestuur te kennen dit aanbod te aanvaarden waarop we per auto werden opgehaald en naar de moskee werden gebracht alwaar we een eigen kamer kregen, waar we konden uitrusten, slapen, tot ons zelf komen en dergelijke.


Einde van de maand ramadan

Een maand lang zijn we in deze moskee te Bonn gebleven, een maand lang zijn we voorgegaan in de gebeden, een maand lang hadden we ons vrijwel totaal afgesloten van de media en slechts contact gehad met de lokale inwoners van Bonn en uiteraard ons gezin in Nederland.

Op 1 november 2005 was het voor ons nog gissen wanneer de ramadan ten einde zou zijn. Vaststond dat het op 2 november dan wel 3 november zou zijn. De onzekerheid hiervan is het gevolg van de maankalender die de moslims hanteren. De heren in Bonn hadden ons meerdere malen aangeboden per auto naar Nederland gebracht te worden. Dit aanbod was uiteraard zeer aantrekkelijk, maar hebben we desalniettemin afgewezen om het enkele feit dat we de heren niet tot last wilden zijn. Immers, een afstand van 300 kilometer afleggen naar Amsterdam en dan weer 60 kilometer richting Den Haag en vervolgens weer 300 kilometer richting Bonn met de eventuele mogelijkheid dat de volgende dag het suikerfeest zou zijn, zat ons niet lekker. We volhardden zodoende dat we per trein wensten te gaan. Uiteindelijk hebben ze dit ‘geaccepteerd’ en brachten ons naar het treinstation, alwaar ze voor ons beiden een treinkaartje kochten.

In de trein

We stapten de trein in. Alvorens plaats te nemen in een rustige coupe, plaatsten we onze tassen - twee sporttassen en één rugtas, en geen pakketje!!! - op de daarvoor bestemde ‘rekken’. In deze rustige coupe is ons niet opvallends gefrappeerd: niemand die ons argwanend of angstig aankeek, niemand die wij tot last waren. Logisch eigenlijk daar we doodgewone onschuldige jongens zijn die per trein terugkeerden naar onze ouders in Nederland ten einde met hen het suikerfeest te kunnen vieren. Niets wees er op dat er wat vreemds zou gebeuren. Tevens wil ik opmerken en benadrukken dat we ons heel normaal en netjes gedroegen. De conversatie dat ik met mijn vriend had, was vredig en normaal. Af en toe lachten we waar op zich niets mis mee is.

Relevant is te vermelden dat we, anders dan de media doet beweren, slechts twee sporttassen en een rugtas bij ons hadden. De sporttassen waren gevuld met kleding die wij logischerwijs meenamen naar Duitsland, handdoeken en andere persoonlijke zaken. De rugtas was gevuld met eten, drinken en andere kleine dingen, zoals de koran en korancd-rom en enkele islamitische bandjes. De tassen waren zodoende gevuld met hetgeen een reiziger normaliter bij zich heeft. Ik kan dan ook totaal niet begrijpen waarom de politie bij het verhoor stelde dat zij dacht dat er wapens in zouden zitten. Ik vraag me af waar zij deze onzin op heeft gebaseerd?

Tenzij het transparante tassen waren, lijkt het mij niet moeilijk voor te stellen dat een agent zou kunnen denken dat er iets anders in zit dan er in zit.



Het was zoals gezegd een rustige coupe waar wij zaten. We hadden daar wel behoefte aan gezien de lange reis die we zouden afleggen.

Na ongeveer een uur daar gezeten te hebben kwamen een man en een vrouw tegenover ons zitten. Dezen vroegen ons vriendelijk of ze beiden bij het raam zouden mogen zitten, welk verzoek wij uiteraard hebben ingewilligd. We praatten gewoon door en spraken ook een beetje met het echtpaar in het engels. Op een gegeven moment zagen we dat het echtpaar de ogen sloot en naar wat wij dachten voornemens waren een dutje te doen. Dit betekende dat wij minder hard dan wel helemaal niet moesten praten/lachen wat we uiteraard niet prefereerden.

We zijn daarop, uit beschaafdheid en achting voor het echtpaar, zonder onze tassen een stukje in de trein doorgelopen, zoekende naar een rustig plek waar we ons gesprek konden continueren en het echtpaar geen overlast zouden bezorgen. De reden dat we onze tassen niet terstond meenamen is dat we eerst wilden weten waar we konden zitten.

Na alle nieuwsberichten van afgelopen jaar, ben je toch wel gruwelijk naief als je niet beseft dat wanneer je in afwijkende kleding loopt, en je wegloopt van je tas, mensen hier een beetje bang van zouden kunnen worden.



Controle

We liepen aldus de trein door op zoek naar een rustig plekje en vonden deze even verderop. De treinconducteurs kwamen onze treinkaartjes controleren die we uiteraard gelijk toonden. Er was dus niets aan de hand.

Drie kwartier na deze controle kwam de politie in de trein die ons om onze identiteitsbewijs vroeg. Een vriendelijke groet is hier helaas niet aan voorafgegaan. We toonden daarop onze Nederlandse paspoort. De politieagent nam de paspoorten mee en vroeg ons even te wachten. Een verklaring hiervoor is ons niet gegeven, maar we vermoedden dat hij slechts de authenticiteit van deze paspoorten wilde achterhalen. Echter, op een gegeven moment kregen we argwaan daar hij telkens belde en wel langer dan tien minuten door de telefoon sprak. De juiste instantie bellen en vervolgens de namen doorgeven neemt naar wat ik vermoed minder tijd in beslag dan dit telefoongesprek.

Daarna kwam zijn collega die ons eveneens om onze identiteitsbewijs vroeg, niet wetende dat zijn collega deze had. We verwezen logischerwijs naar zijn collega en ons werd vervolgens verteld dat de paspoorten dadelijk teruggegeven zouden worden.

Beide politieagenten kwamen na een bepaald tijdbestek de paspoorten teruggeven en vroegen ons wederom naar de reeds gecontroleerde treinkaartjes, die wij hen toonden na ‘alsjeblieft’ te hebben gezegd. De politieagenten keken ons raar aan, wellicht in de veronderstelling verkerende dat een moslim niet beleefd kan zijn.

wellicht in de veronderstelling dat iemand "alstublieft agent" zou zeggen, wellicht in de veronderstelling dit, wellicht in de veronderstelling dat. Suggestief.


Hij gaf onze kaartjes terug zonder ‘alsjeblieft’ of iets in gelijke strekking te zeggen. Niet dat dat verplicht is, maar naar ik meen wel gebruikelijk en respectvol.

naar ik meen ook, maar lekker relevant.


De politieagent vroeg ons waar we waren ingestapt, waarop wij Bonn antwoordden. De volgende vraag betrof hoe we heetten en wat we in Duitsland deden. Ook op deze vragen gaven wij, hoe merkwaardig ze ook waren daar hij dit niet zomaar behoort te vragen, antwoord.

waarom zou een agent dit niet mogen vragen? Sterker nog, volgens mij moet hij dit soort dingen vragen. Daar is hij agent voor.



We kregen derhalve uiteindelijk onze paspoorten en treinkaartjes terug en dachten: ‘wat een beleefde heren zeg, die niet eens groeten bij het komen en weggaan’.

De rituele wassing en het gebed

Na ongeveer een uur gezeten te hebben was de tijd voor het gebed aangebroken. We dienden ons, zoals een goede moslim betaamt, ritueel te reinigen (de woedoe) ten einde het gebed te mogen verrichten. Ik heb één wc bezocht, maar keerde uiteindelijk terug naar de wc die zich naast onze plek bevond. Mijn vriend is deze wc als eerste binnengetreden en deed tien minuten over de rituele wassing, welke bestaat uit het wassen/reinigen van beide handen, de mond, de neus, het gezicht, de armen, het haar, en ten slotte de voeten.

Ik ben daarna, nadat hij de wc verliet, de wc binnengetreden en deed er ongeveer vijf minuten over. Met nadruk willen we aangeven dat we niet met zijn tweeën in de wc zijn binnengetreden wat sowieso onmogelijk en onnodig was. Evenmin hebben we ons het laatste halfuur in de wc verschanst zoals de media deed beweren.

Dat de media dit soort dingen verkeerd en onnauwkeurig weergeeft heeft meer te maken met de onnauwkeurigheid en prestatiezucht van de media dan met het feit dat jullie moslims zijn. Media geven zaken onnauwkeurig weer. Prima om dat te vermelden.


Nogmaals, het toiletbezoek bij elkaar opgeteld duurde derhalve vijf minuten + tien minuten. Niet onbelangrijk is om te vermelden dat we onze bagage niet meenamen naar de wc.

ik zie niet in dat het wel belangrijk zou zijn om dat te vermelden, maar goed.


We zijn zodoende met lege handen beurtelings de wc ingestapt.

Na deze wassing te hebben verricht ben ik teruggelopen naar mijn plek. Ook mijn vriend keerde terug naar deze plek. Ik verrichtte aldaar in de aanwezigheid van anderen het gebed. Mijn vriend voelde zich lekkerder in een rustigere omgeving waar hij niet door jan en alleman zou worden aangestaard. Hij heeft dan ook een rustige plek gezocht in de trein om aldaar het gebed te verrichten en keerde hierna terug naar de plek waar ik zat. We hebben het gebed zodoende apart verricht.

jullie lopen dus al met al redelijk vaak heen en weer. Prima hoor. Maar dat je dan niet kan begrijpen dat mensen dat opvallend vinden en misschien een beetje angstig worden, vind ik wel naief. Dat kan je mensen niet verwijten.


De trein staat stil!

We waren Utrecht Centraal voorbij gereden en naderden inmiddels het Centraal Station van Amsterdam. Echter, voor het Centraal Station stopte de trein en omgeroepen werd dat alle sporen vol waren en we daarom moesten wachtten. Daarna werd omgeroepen dat de remmen niet meer werkten. Even later werd omgeroepen dat er geen stroom meer was. Het stilstaan duurde ongeveer twee uur.

Voordat dit werd omgeroepen, pakten we, net als alle andere passagiers, onze spullen en liepen richting de uitgang. Daar stonden we met ongeveer acht man te wachten tot de treinen verder zouden rijden en de deuren open zouden gaan.

Na deze omroepen kozen we ervoor, net als andere passagiers, om plaats te nemen totdat ‘het probleem’ zou worden verholpen, niet wetende dat wij het probleem waren. De deuren ging na twee uur open waarop we net, als alle anderen, de trein verlieten met al onze bagage.

Onterechte aanhouding

Bij het verlaten van de trein pakte een politieagente me bij de hand en ik vroeg daarop waarom ze dat deed. Ze heeft mijn hand losgelaten, na ‘oh sorry, ga maar’ gezegd te hebben. We vervolgden nietsvermoedend onze weg naar het station, maar werden na tien meter gelopen te hebben tot onze schrik door politieagenten in burger in de boeien geslagen. We vroegen geschrokken wat er aan de hand was, waarop geantwoord werd dat we naar het bureau worden gebracht en dat we later te horen zouden krijgen wat de reden is. Merkwaardig is dat er niet expliciet is gezegd dat we zijn aangehouden.

We hadden ons niet verzet tegen de onterechte aanhouding en wisten totaal niet was ons overkwam. We merkten dat er volop foto’s werden gemaakt. Dit konden we ‘zien’ door de gezichtsmaskers heen. We begrepen het helemaal niet. We wisten totaal niet wat ons overkwam! Woedend en machteloos waren we. Vragen als wat had dit te betekenen, waar worden we naartoe gebracht, wat hadden we misdaan, wat is er gebeurd, spookten door mijn hoofd. Ik werd afgevoerd als een terrorist, aangehouden door een arrestatieteam, maar wat was er aan de hand!? Waarom werden ik zonder enige vorm van verklaring van mijn vrijheid beroofd?


Hier heb je een vol punt. Als je nou je brief daarop had geconcentreerd, was het helemaal prima geweest en had ik achter je gestaan in je verontwaardging.


Politiebureau

We werden naar het politiebureau gebracht en terstond de cel ingestopt. Ik heb een kwartier moeten wachten alvorens verhoord te worden. In het gesprek werd me gevraagd hoe ik heette, wat ik in Duitsland deed, uit hoeveel man mijn gezin bestond. Wat ik heel merkwaardig vond en totaal irrelevant is dat me gevraagd werd wat ik van Mohammed B vond. Ik begreep niet waarom deze vraag werd gesteld, maar gaf het antwoord dat hij in strijd met het islamitische geloof heeft gehandeld en dat ik niet achter zijn handelswijze stond, noch begrip daarvoor kon opbrengen. Ook vroeg ik me af of een doorsnee Nederlander wordt gevraagd wat hij van Mohammed B. vond of was het dat wij er zo uitzagen? Wordt een doorsnee Nederlander dan gevraagd naar Volkert van der G.?

Nee, maar een doorsnee dierenactivist misschien wel.


Ik begreep het niet meer…waarom werd mij eigenlijk die vraag gesteld? Dat ik ook een baard heb en een islamitisch gewaad draag is één, maar dat die link wordt gemaakt naar Mohammed B. vond ik beledigend, discriminerend, irrelevant, merkwaardig, respectloos en pijnlijk! De politie had namelijk onze tassen al onderzocht en niets anders dan persoonlijke zaken aangetroffen, maar stelde deze vraag toch.

Toen ik onlangs de grens van Canada met de VS passeerde werd mij gevraagd wat ik vond van de vermissing van Nathalie, op Aruba. Vond ik ook beetje vreemd. Maar ja, 't gebeurt dus iedereen.


De verhoren duurden bij elkaar ongeveer 45 minuten. Daarna moesten we weer de cel in. Een vrouw kwam bij mij binnen en vroeg of ik thee dan wel koffie wilde drinken. Ook werd er gevraagd of ik wilde eten. Ik antwoordde dat ik noch wilde eten en noch iets wilde drinken. Na het verhoor bleef ik een uur in de cel waarna ons werd verteld dat we naar huis mochten. Het deed ons pijn onterecht als terroristen afgevoerd te zijn en dat ons niet eens de excuses werden aangeboden. Evenmin werd spijt betoogd voor het ongemak of de gang van zaken.

Dat is inderdaad erg lomp van de politie en daarover zou ik een klacht indienen.
Als jij dat doet wil ik hem wel ondertekenen.


Integendeel, er werden op een hypocriete wijze met ons gegrapt. De tas van mijn vriend hebben ze niet eens dichtgedaan en ons werd de uitgang gewezen.

We liepen daarop naar buiten. Ons werd niet een reis naar huis aangeboden of het verlaten van de uitgang vergemakkelijkt, daar een groot aantal journalisten buitenstonden aan wie wij werden overgelaten. Er werd ons niet gezegd hoe we naar huis konden gaan of iets dergelijks. Nee, onze woede betreffende de blunder van de onterechte aanhouding werd versterkt door de reactie en afhandeling van de politie.

Cherry Bo
17-11-05, 09:55
Ik blijf het een potsierlijk stuk tekst vinden:





Geplaatst door MO_NL


deze brief wordt derhalve geschreven door een doodnormale jongeman.

de maand waarin een persoon middels het vasten het niveau van de godvrezenden tracht te bereiken.

In deze rustige coupe is ons niet opvallends gefrappeerd: niemand die ons argwanend of angstig aankeek, niemand die wij tot last waren. Logisch eigenlijk daar we doodgewone onschuldige jongens zijn

De conversatie dat ik met mijn vriend had, was vredig en normaal. Af en toe lachten we waar op zich niets mis mee is.

Dit betekende dat wij minder hard dan wel helemaal niet moesten praten/lachen wat we uiteraard niet prefereerden.

We zijn daarop, uit beschaafdheid en achting voor het echtpaar, zonder onze tassen een stukje in de trein doorgelopen, zoekende naar een rustig plek waar we ons gesprek konden continueren

Drie kwartier na deze controle kwam de politie in de trein die ons om onze identiteitsbewijs vroeg. Een vriendelijke groet is hier helaas niet aan voorafgegaan.

die wij hen toonden na ‘alsjeblieft’ te hebben gezegd. De politieagenten keken ons raar aan, wellicht in de veronderstelling verkerende dat een moslim niet beleefd kan zijn.

Hij gaf onze kaartjes terug zonder ‘alsjeblieft’ of iets in gelijke strekking te zeggen.

We kregen derhalve uiteindelijk onze paspoorten en treinkaartjes terug en dachten: ‘wat een beleefde heren zeg, die niet eens groeten bij het komen en weggaan’.

Of die vermoedt dat een toiletbezoek door een moslim altijd ten doel heeft een bom te plaatsen.

en wat een vernedering het wel niet is voor hem en de gehele moslimgemeenschap die er zo bijloopt.

Cherry Bo
17-11-05, 10:02
'T is natuurlijk sneu voor ze, maar ze hebben ook wel de hele tijd ongelooflijk lopen harrewarren in die trein, tot en met hun voeten wassen in het toilet aan toe (lekker fris ook voor de andere reizigers, maar goed).

Je kunt in deze tijd verwachten dat mensen zich nerveus afvragen waar je allemaal mee bezig bent.

En dat heeft niks met 'discriminatie' en 'alstublieft' en 'dankjewel' te maken.

Mohajir
17-11-05, 10:20
Geplaatst door Leila20
Ik vraag me af waarom al de domme hollandse racisten hier nou op reageren. Die jonge mannen waren onschuldig en ze werden als terroristen behandeld. Dat is schandalig. Eigenlijk zou er een demonstratie moeten komen. Iedereen moet demonsteren tegen het onrecht dat hun is gedaan. Tegenwoordig kan iedere moslim zomaar opgepakt worden. HET MOET AFGELOPEN ZIJN.

Stelletje mafkezen. nee domme leila mensen moetendemonstreren tegen opblazen van onschuldige burgers

Elien
17-11-05, 10:42
Geplaatst door Cherry Bo
'T is natuurlijk sneu voor ze, maar ze hebben ook wel de hele tijd ongelooflijk lopen harrewarren in die trein, tot en met hun voeten wassen in het toilet aan toe (lekker fris ook voor de andere reizigers, maar goed).

Je kunt in deze tijd verwachten dat mensen zich nerveus afvragen waar je allemaal mee bezig bent.

En dat heeft niks met 'discriminatie' en 'alstublieft' en 'dankjewel' te maken.


heeft meer met onwetendheid te maken...

MarocMuisje
17-11-05, 10:49
Geplaatst door Morosian
Ben je mijn haaienvoorbeeld nou al vergeten?

Nope ...


99% van de haaien zijn compleet ongevaarlijk voor mensen. De kans om door een haai gebeten te worden is kleiner dan die om een prijs in de Staatsloterij te winnen. Toch rennen mensen gillend het water uit als ze een vin boven het water uit zien steken. Waarom? Omdat ze ooit beelden hebben gezien van mensen die zijn aangevallen door een haai. Omdat ze door die beelden achterdochtig zijn geworden naar haaien toe. Bij alleen het zien van een vin denken ze meteen: gevaar. Worden haaien alleen maar beoordeeld op hun uiterlijk? Is dat discriminatie naar haaien toe? Zou jij blijven zwemmen?

Hoe kan ik dit geweldig stukje Fantasie(story) vergeten!?

Natuurlijk zit er wel een beetje logica in je verhaal...

:romance:

MarocMuisje
17-11-05, 10:51
Geplaatst door Cherry Bo
'T is natuurlijk sneu voor ze, maar ze hebben ook wel de hele tijd ongelooflijk lopen harrewarren in die trein, tot en met hun voeten wassen in het toilet aan toe (lekker fris ook voor de andere reizigers, maar goed).

Je kunt in deze tijd verwachten dat mensen zich nerveus afvragen waar je allemaal mee bezig bent.

En dat heeft niks met 'discriminatie' en 'alstublieft' en 'dankjewel' te maken.

Grappig, ik vraag me ook weleens af waar een ander mee bezig is.

Maar om de oplossing bij de politie te zoeken?

:confused:

Mohajir
17-11-05, 10:53
Geplaatst door Elien
heeft meer met onwetendheid te maken... heeft niks te maken met onwetendheid, maar met manifestatie met verkeerde uiterlijkheid, op verkeerde plaats, in verkeerde tijdsgewricht

Nelis70
17-11-05, 10:54
Geplaatst door Elien
heeft meer met onwetendheid te maken...

Het heeft meer met gesloten toiletdeuren te maken, waardoor je moeilijk kan zien dat zij zich vreedzaam aan het wassen zijn.

Mohajir
17-11-05, 10:56
Geplaatst door Joacim
Handelaren in angst zoals S. Ephimenco zullen ongetwijfeld bij de KvK ingeschreven staan als zelfstandig ondernemer. oke in dat geval: mijn reactie was tevoorbarig

Cherry Bo
17-11-05, 10:59
Geplaatst door Elien
heeft meer met onwetendheid te maken...

Wél als het gebruikelijk zou zijn om tijdens de ramadan een van-kop-tot-teen reinigingsritueel in een treintoilet uit te voeren.

Maar dat is niet gebruikelijk en aangezien niemand door die deur kan kijken...

Cherry Bo
17-11-05, 11:06
Geplaatst door MarocMuisje
Grappig, ik vraag me ook weleens af waar een ander mee bezig is.

Maar om de oplossing bij de politie te zoeken?

:confused:

De politie kan het zich in deze tijd evenmin permitteren níet op zo'n telefoontje in te gaan.

MarocMuisje
17-11-05, 11:09
Geplaatst door Cherry Bo
De politie kan het zich in deze tijd evenmin permitteren níet op zo'n telefoontje in te gaan.

Dat is waar...

Mohajir
17-11-05, 11:20
Geplaatst door Nelis70
Het heeft meer met gesloten toiletdeuren te maken, waardoor je moeilijk kan zien dat zij zich vreedzaam aan het wassen zijn. NS gaat nu glazentoilet in coupés plaatsen, dan zal dat probleem ook worden verholpen en er komen ook waarschuwingsborden in coupés zoals deze
http://img372.imageshack.us/my.php?image=857c04e5d24437545e2hj.jpg

Nelis70
17-11-05, 11:44
Geplaatst door Mohajir
NS gaat nu glazentoilet in coupés plaatsen, dan zal dat probleem ook worden verholpen en er komen ook waarschuwingsborden in coupés zoals deze
http://img372.imageshack.us/my.php?image=857c04e5d24437545e2hj.jpg

Kijk, de NS is tenminste bereid zich aan te passen. Moeten ze eigenlijk nog een korte cursus wassingen op de achterkant van het treinkaartje printen.

MarocMuisje
17-11-05, 11:51
Geplaatst door Nelis70
Kijk, de NS is tenminste bereid zich aan te passen. Moeten ze eigenlijk nog een korte cursus wassingen op de achterkant van het treinkaartje printen.

Ideaal ...

Mohajir
17-11-05, 11:57
Geplaatst door Nelis70
Kijk, de NS is tenminste bereid zich aan te passen. Moeten ze eigenlijk nog een korte cursus wassingen op de achterkant van het treinkaartje printen. het heeft niks met aanpassing te maken het is een kwestie van innovatie en vernieuwing

Cherry Bo
17-11-05, 11:59
Geplaatst door Mohajir
het heeft niks met aanpassing te maken het is een kwestie van innovatie en vernieuwing

Precies.
Grotere toiletten, met voetenwasbakken en bidets.
Coupé's met bidkleedjes.

Mohajir
17-11-05, 12:02
Geplaatst door Cherry Bo
Precies.
Grotere toiletten, met voetenwasbakken en bidets.
Coupé's met bidkleedjes. plus een Minaret en een Koepel
boven de Locomotief

Nelis70
17-11-05, 15:33
Geplaatst door Mohajir
het heeft niks met aanpassing te maken het is een kwestie van innovatie en vernieuwing

Innovatie en vernieuwing zijn vaak verkapte versies van aanpassing.

Nelis70
17-11-05, 15:34
Geplaatst door Mohajir
plus een Minaret en een Koepel
boven de Locomotief

Maar dan ook een plek om kaarsjes te branden, en een kosjere railtender.

gEwE
17-11-05, 17:17
Geplaatst door Nelis70
Hier heb je een vol punt. Als je nou je brief daarop had geconcentreerd, was het helemaal prima geweest en had ik achter je gestaan in je verontwaardging.


Gezien 't feit dat het stukje tekst waaraan jij refereert door het schrijven wordt geherbergd, doet jouw persoon - welke indirect aangeeft niet (meer) achter iemands verontwaardiging te staan - ietwat huichelachtig aan...



Geplaatst door Joacim
Daar heb ik geen seconde aan getwijfeld.


Judged by your appearence... You stand a good chance of being a hypocrite; which you are...™


gEwE :fpiraat:.

Hawa
18-11-05, 10:10
We hoeven niet aan NS te gaan vragen om de toiletten aan te passen. Het enigste wat aangepast moet worden is deze hype! Onschuldigen worden zonder enige respect aangehouden en een oponthoudt van hier tot ginder. Hele land weer in rep en roer. Beelden van twee mannen in jelaba..Wat deze twee jonge mannen moeten gaan doen een schade claim indienen. En een goede advokaat erbij halen. Gewoon afstraffen deze onrechtmatige,paniekerige,domme praktijk aanhoudingen. Op Schiermonnikoog is ooit politie commissaris Lancee met helikopters van zijn bed gelicht:beschuldiging incest met zijn dochter..Ja dit is niet mis,maar deze Lancee heeft miljoenen gulden uit proces gesleept. Hij woont nu in een leuk optrekje in Spanje. Maar het gaat niet over die miljoenen guldens en heeft met je eigen leven te maken dat in een keer weggeschoffelt wordt en je in kwaad daglicht stelt. Deze mannen zijn als prtentieel terrorist verklaard. Een onophoudt en paniek voetbal. In Nederland mogen we geen kwaad woord meer verkondigen over politici dan wordt er ook met grof vertoon de beletterde doeken van de gevels gerukt. Wat een vertoon.. Schaamteloos land. Dus een aanklacht tegen de Nederlandse staat lijkt mij wel op zijn plaats. Weg met die doemscenarioos..in deze overdreven kikkerland land!!

Raffi
18-11-05, 12:14
Nederlands paniekvoetbal

1) De politie berooft onrechtmatig de vrijheid van deze 2 nederlandse jongens.

2) Paniekzaaien door politici, als de dreiging echt zo groot is waarom worden dan bij de ingang van stations niet de tassen van IEDEREEN gecontroleerd???

3) Fantasiebeeld hebben van hoe een "(moslim) terrorist" eruit ziet.
(mischien minder amerikaanse series bekijken)

4) Toiletprobleem: enige probleem is volgens mij dat toilet 10 minuten bezet was en msichien iemand anders zijn plasje niet kon ophouden.
Ik heb wel eens langer dan 10 minuten moeten wachten en toe de persoon die de toilet bezette deze verliet liet hij een ongelooflijke stank achter zodat ik alsnog geen gebruik van het toilet kon maken. (Dan kun je beter een voorganger hebben die zijn handen en voeten wast )

5) Moslim terrorisme bestaat niet, wel zijn er terroristen die moslim zijn, maar dat is wat anders.

6) Als de politie in nl zo doorgaat krijg je franse toestanden.
Paar 'jaar geleden werden israelische vrienden van mij in parijs door de franse politie uit hun nederlandse huurauto gesleurd en een dag in het politiebureau opgesloten aan het einde van de dag werden ze zonder opgaaf van reden of excuses op straat gegooid. ( Niet verwonderlijk dat ze afgelopen weken bij het zien van de nieuwsbeelden uit parijs een glimlach vertoonden en mompelden dat het die fransen wel toekomt)

mark61
18-11-05, 12:25
Geplaatst door Raffi
3) Fantasiebeeld hebben van hoe een "(moslim) terrorist" eruit ziet.
(mischien minder amerikaanse series bekijken)

Ik weet niet meer hoe hij heet, maar een paar jaar geleden was er een film over 'terroristische dreiging' in NY die alom werd geprezen om zijn benadering van Arabische Amerikanen. Dacht ik.

beachboy
18-11-05, 12:30
Geplaatst door Cherry B
Ik snap die uitspraak niet. Bedoel je dat die mishandeling/beroving ingegeven werd door cultuur?

Bovendien. Homosexualiteit is verboden, binnen de islam.
Dit zou er zomaar iets mee te maken kunnen hebben.

Het mag dan "verboden" zijn wat op zich belachelijk is,maar het is er toch echt in de islam. er loopt 10% moslim rond wat homosexuele gevoels heeft.Het is statistisch bepaald dat 10% van de gemeenschap gay of lesbisch is.

Nelis70
18-11-05, 12:47
Geplaatst door Raffi
Nederlands paniekvoetbal

1) De politie berooft onrechtmatig de vrijheid van deze 2 nederlandse jongens.


is een aanhouding vrijheidsberoving? volgens mij is deze term gereserveerd voor gevangenschap.



2) Paniekzaaien door politici, als de dreiging echt zo groot is waarom worden dan bij de ingang van stations niet de tassen van IEDEREEN gecontroleerd???

omdat dat niet kan.


3) Fantasiebeeld hebben van hoe een "(moslim) terrorist" eruit ziet.
(mischien minder amerikaanse series bekijken)

Plus opvallend gedrag. Weglopen en je tas laten staan.


4) Toiletprobleem: enige probleem is volgens mij dat toilet 10 minuten bezet was en msichien iemand anders zijn plasje niet kon ophouden.
Ik heb wel eens langer dan 10 minuten moeten wachten en toe de persoon die de toilet bezette deze verliet liet hij een ongelooflijke stank achter zodat ik alsnog geen gebruik van het toilet kon maken. (Dan kun je beter een voorganger hebben die zijn handen en voeten wast )

5) Moslim terrorisme bestaat niet, wel zijn er terroristen die moslim zijn, maar dat is wat anders.

Jij zegt het.


6) Als de politie in nl zo doorgaat krijg je franse toestanden.
Paar 'jaar geleden werden israelische vrienden van mij in parijs door de franse politie uit hun nederlandse huurauto gesleurd en een dag in het politiebureau opgesloten aan het einde van de dag werden ze zonder opgaaf van reden of excuses op straat gegooid. ( Niet verwonderlijk dat ze afgelopen weken bij het zien van de nieuwsbeelden uit parijs een glimlach vertoonden en mompelden dat het die fransen wel toekomt)
Frankrijk is een prachtig land, alleen jammer dat er Fransen wonen.

Nelis70
18-11-05, 12:50
Geplaatst door gEwE
Gezien 't feit dat het stukje tekst waaraan jij refereert door het schrijven wordt geherbergd, doet jouw persoon - welke indirect aangeeft niet (meer) achter iemands verontwaardiging te staan - ietwat huichelachtig aan...


Ik sta niet ten volle achter hun verontwaardiging. Dus wel deels. Is dat een toegestane optie?





Judged by your appearence... You stand a good chance of being a hypocrite; which you are...™


gEwE :fpiraat:.

gEwE
18-11-05, 14:27
Geplaatst door Nelis70
Ik sta niet ten volle achter hun verontwaardiging. Dus wel deels. Is dat een toegestane optie?


Blijkens jouw eerdere responsie* ben jij wel degelijk een huichelaarster.


*
Hier heb je een vol punt. Als je nou je brief daarop had geconcentreerd, was het helemaal prima geweest en had ik achter je gestaan in je verontwaardging.


Het woordje als in jouw constructie indiceert dat het gedeelte ná de komma slechts op voorwaarde - te weten: dat het concentreren dus ergens anders op gevestigd wordt dan wel moet worden - kan gelden.


Vermits jij van mening bent dat dit specifieke concentreren niet is gebeurd, kan men niet anders stellen dan dat jouw persoon niet achter de auteur(s) staat in zijn (/hun) verontwaardiging.


Dat jij ondanks zulks poneert ten dele achter iemands betoog te staan, reduceert de onzin (die het equivalent is van de verklaring) jouwerzijds & daarmede jouw hypocrisie geenszins.


gEwE :fpiraat:.

Eric
18-11-05, 14:32
Geplaatst door Elien
het enige feit waarover jullie lopen te ouwehoeren is hoe de ns moet handelenmet een bommelding en waar deze bom het beste ontploft moet laten worden, stelletje schapen, begrijpen jullie dan echt helemaal niks van bovenstaande verhaal, zijn de nederlanders
echt zo achterlijk en kortzichtig ? walgelijk

Interessante woordkeus: acht jij jezelf geen Nederlander?

gEwE
18-11-05, 15:08
Geplaatst door Eric
Interessante woordkeus: acht jij jezelf geen Nederlander?


Slechte woordkeus, Eric; "Nederlandse" zou beter zijn geweest.


gEwE :belgie:.

Nelis70
18-11-05, 15:29
Geplaatst door gEwE
Blijkens jouw eerdere responsie* ben jij wel degelijk een huichelaarster.

Jouw verheven Nederlands kan niet verhullen dat jij slecht bent in het trekken van conclusies: ik ben geen vrouw, dus ook geen huichelaarster.
Mensen die zo vaak minder gangbare woorden gebruiken, verdenk ik ervan hun standpunt zelf ook niet helemaal te begrijpen.



*


Het woordje als in jouw constructie indiceert dat het gedeelte ná de komma slechts op voorwaarde - te weten: dat het concentreren dus ergens anders op gevestigd wordt dan wel moet worden - kan gelden.

Vermits jij van mening bent dat dit specifieke concentreren niet is gebeurd, kan men niet anders stellen dan dat jouw persoon niet achter de auteur(s) staat in zijn (/hun) verontwaardiging.

3 ontkenningen in 1 zin, wat een bagger.

En om toch inhoudelijk te reageren: ja ik ben van mening dat ik ten dele achter iemand kan staan, en dat ik kan zeggen dat ik helemaal achter die persoon kan staan, wanneer hij zijn standpunten anders had verwoord en/of geordend.

Dat jij ondanks zulks poneert ten dele achter iemands betoog te staan, reduceert de onzin (die het equivalent is van de verklaring) jouwerzijds & daarmede jouw hypocrisie geenszins.


gEwE :fpiraat:. [/QUOTE]

gEwE
18-11-05, 16:12
...


Zie jij eerst maar eens degelijk met citaten om te gaan, hypocriet.


gEwE :fpiraat:.

Nelis70
18-11-05, 16:31
Geplaatst door gEwE
...


Zie jij eerst maar eens degelijk met citaten om te gaan, hypocriet.


gEwE :fpiraat:.

Ik snap werkelijk niet waar je het over hebt.
Als je dat wel wilt, moet je je reactie toelichten, als je het niet belangrijk vindt, moet je in het vervolg ook maar niet op mij reageren.

gEwE
18-11-05, 16:35
Geplaatst door Nelis70
Ik snap werkelijk niet waar je het over hebt.
Als je dat wel wilt, moet je je reactie toelichten, als je het niet belangrijk vindt, moet je in het vervolg ook maar niet op mij reageren.


Moest jij vroeger met de bus naar school, huichelaarster?


gEwE :belgie:.

Nelis70
18-11-05, 16:40
Geplaatst door gEwE
Moest jij vroeger met de bus naar school, huichelaarster?


gEwE :belgie:.

Nee.
Ik woonde namelijk in Lochem, en zat op school in Zutphen, en ik fietste meestal. Ook in de winter als het 's avonds donker wordt. Als man ben je namelijk minder kwetsbaar dan een vrouw.

Als je er eenmaal achter bent dat ik geen vrouw ben, heb je dan het lef om te zeggen: ik had ongelijk? Volgens mij heb je dat niet. Volgens mij ben je daar te bang voor.

Hawa
18-11-05, 18:50
:fparty: :fparty: Feest kan weer beginnen. Eerst Sinterklaas,kerst en het gezegende nieuwe jaar 2006,voor de 2.5% en dan het :fparty: in de aanloop van het nieuwe jjaar ""Submission twee"" :fparty: Laten we maar vast gaan dansen... :student: Talibaan :rotpc: of loer cultuur :schok: doe mij maar de geest uit dde fles.. :laser: happy subject of doom@@ :traan2:

gEwE
19-11-05, 22:04
Geplaatst door Nelis70
Nee.
Ik woonde namelijk in Lochem, en zat op school in Zutphen, en ik fietste meestal. Ook in de winter als het 's avonds donker wordt. Als man ben je namelijk minder kwetsbaar dan een vrouw.

Als je er eenmaal achter bent dat ik geen vrouw ben, heb je dan het lef om te zeggen: ik had ongelijk? Volgens mij heb je dat niet. Volgens mij ben je daar te bang voor.


Getuige jouw responsen had dat wel gemoeten, huichelaarster.


gEwE :fpiraat:.


P.S. 't Cursieve woordje heeft betrekking op mijn vorige bericht...

gEwE
19-11-05, 23:01
Geplaatst door Nelis70
Jouw verheven Nederlands kan niet verhullen dat jij slecht bent in het trekken van conclusies: ik ben geen vrouw, dus ook geen huichelaarster.


Noch kan zulk taalgebruik zoiets onthullen, bête schepseltje. Waar heb ik overigens genoteerd dat jij een vrouw zou moeten wezen, huichelaarster? (Nog nooit gehoord van composita?)



Mensen die zo vaak minder gangbare woorden gebruiken, verdenk ik ervan hun standpunt zelf ook niet helemaal te begrijpen.


Welke definitie wens jij "gangbaar" toe te kennen? Buitendien, niemand verder in het universum die waarde hecht aan wat een hypocriet te melden heeft!



3 ontkenningen in 1 zin, wat een bagger.


¬{A} => ¬{B}


De tweede 'ontkenning' is bij wijze van expressie... :fpiraat:



En om toch inhoudelijk te reageren: ja ik ben van mening dat ik ten dele achter iemand kan staan, en dat ik kan zeggen dat ik helemaal achter die persoon kan staan, wanneer hij zijn standpunten anders had verwoord en/of geordend.


Uit jouw teksten was dat (zowel in eerste als in tweede instantie) niet op te maken & dit is hetgeen mijn persoon deed vermoeden dat jij niet vies bent van huichelen. Ook ik vind dat sommige formuleringen aangaande bepaalde standpunten weinig solide zijn trouwens.


N.B. <komma> en dat ik kan zeggen... Foei!


gEwE :hook:.

Rourchid
20-11-05, 13:50
Geplaatst door Nelis70

Als je er eenmaal achter bent dat ik geen vrouw ben, heb je dan het lef om te zeggen: ik had ongelijk? Volgens mij heb je dat niet. Volgens mij ben je daar te bang voor.
Ter vergelijking:

Geplaatst door tkoba3t

Wat is die Nawijn een dom wicht zeg hey, damn. Totaal inhoudloos en hij liet zijn haat goed 'doorschemeren'.


Bron: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2432423#post2432423

gEwE
20-11-05, 14:15
Geplaatst door Joacim
Ter vergelijking:

Bron: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2432423#post2432423



Geplaatst door Eric
Interessante woordkeus: acht jij jezelf geen Nederlander?

Geplaatst door gEwE


Slechte woordkeus, Eric; "Nederlandse" zou beter zijn geweest.


gEwE :belgie:.


gEwE :fpiraat:.

Rourchid
20-11-05, 15:17
Geplaatst door Eric
Interessante woordkeus: acht jij jezelf geen Nederlander?
In dit verband wordt met Nederlander 'typisch Nederlandse hypocriet' bedoeld en tot dusverre wordt het als vanzelfsprekend beschouwd ook in deze draad - dat niemand maar dan ook niemand in de trein de moed gehad heeft om aan de twee koerra (koraanreciteerders) te vragen waar ze voor staan.
Angst overspoelde de meute maar niemand was dapper genoeg om tegen de twee slachtoffers te zeggen dat dat hun voorkomen en bewegen in de trein schrik aanjoeg.
Liever bleef men zogenaamd niet bang voor zich uitkijken en afwachten tot iemand anders de kastanjes uit het vuur zou halen.

Rourchid
20-11-05, 15:25
Geplaatst door MO_NL

Evenmin werd spijt betoogd voor het ongemak of de gang van zaken. Integendeel, er werd op een hypocriete wijze met ons gegrapt. De tas van mijn vriend hebben ze niet eens dichtgedaan en ons werd de uitgang gewezen.


Oorspronkelijk had ik wel willen weten wat de hypocriete grollen en grappen inhouden.
Dat hoeft niet meer want de kans is groot dat de strekking van de politiehumor erop neer komt dat alle vernederingen en ongemak veroorzaakt zijn door 'het verkeerde toilet in het verkeerde treinstel'; de deus ex machina die als mosterd na de maaltijd komt.
Of (functioneel verbredend): Holland op z'n smalst begint de fatale 1-nanometergrens te naderen.

Hawa
20-11-05, 15:45
Nederlandse spoorwegen gaat het voor de passagiers lekker comfortabler maken.Zo kunnen de labs angesloten worden als je wilt internetten,en nog een paar aanpassingen in deze spoorweg lobby. Maar geen bid garnituur een plek om te bidden. Jammer. Dan weten de passagiers waar je kan bidden in een coupe.Jammer. Of speciale waterbakken waar je als moslim kan reinigen. Ook weer jammer dus. Op naar de volgende ramadan en dan maar zien hoeveel baardmannetjes met jelaba nog deze railrunner wil betreden. Als de NS preventieve en gemakkelijker maken voor passagiers wil vervullen dient men vollediger om te springen met hun breed schalige passagiers.Gewoon inspringen om de behoeften van alle reizigers.punt uit! :boogie:

Joepie
20-11-05, 18:26
Geplaatst door freya
Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom een trein waarvan men vermoedt dat er een bom in geplaatst is, 2 uur lang met alle passagiers erin wordt stilgezet in het centrum van een stad?????

om het een en ander uit te sluiten.....

freya
20-11-05, 19:16
Geplaatst door Joepie
om het een en ander uit te sluiten.....

Om uit te sluiten dat er een stel arme koeien in een weiland slachtoffer worden bedoel je?

Cherry Bo
21-11-05, 16:02
Geplaatst door Hawa
Nederlandse spoorwegen gaat het voor de passagiers lekker comfortabler maken.Zo kunnen de labs angesloten worden als je wilt internetten,en nog een paar aanpassingen in deze spoorweg lobby. Maar geen bid garnituur een plek om te bidden. Jammer. Dan weten de passagiers waar je kan bidden in een coupe.Jammer. Of speciale waterbakken waar je als moslim kan reinigen. Ook weer jammer dus. Op naar de volgende ramadan en dan maar zien hoeveel baardmannetjes met jelaba nog deze railrunner wil betreden. Als de NS preventieve en gemakkelijker maken voor passagiers wil vervullen dient men vollediger om te springen met hun breed schalige passagiers.Gewoon inspringen om de behoeften van alle reizigers.punt uit! :boogie:

:haha: Geweldig!

"Bid garnituur" :haha: Top!

Hawa
21-11-05, 16:57
Dankje wel...voor je brede lach!!@ En voor de mensen die niet weten om hun luchtledigheid in te vullen is er nog veel om in te vullen. Dus! Werk genoeg als je maar denkt en inspringt...Niet met springstof...Nee met denkstof...Nederland is een mooi land,laten we de humor hoog houden in ons aller vaandel....en zo is dat!!

beachboy
23-11-05, 11:01
Geplaatst door Hawa
:fparty: :fparty: Feest kan weer beginnen. Eerst Sinterklaas,kerst en het gezegende nieuwe jaar 2006,voor de 2.5% en dan het :fparty: in de aanloop van het nieuwe jjaar ""Submission twee"" :fparty: Laten we maar vast gaan dansen... :student: Talibaan :rotpc: of loer cultuur :schok: doe mij maar de geest uit dde fles.. :laser: happy subject of doom@@ :traan2:

Ik kijk er naar uit Submission 2.Het schijnt nu namelijk over homo-sexuelen te gaan.Inderdaad heel spannend

Nelis70
23-11-05, 11:48
Geplaatst door gEwE
Noch kan zulk taalgebruik zoiets onthullen, bête schepseltje. Waar heb ik overigens genoteerd dat jij een vrouw zou moeten wezen, huichelaarster? (Nog nooit gehoord van composita?)

Nee, nooit gehoord van composita. Probeer het uit te leggen, dan leer ik misschien toch nog wat van je.
Het woord huichelaarster gebruik je alleen bij vrouwen. Daarmee heb jij 'genoteerd' (wat een woord in deze context, hoe kom je erop) dat ik een vrouw ben.


Welke definitie wens jij "gangbaar" toe te kennen?

'algemeen gebruikt'


Buitendien, niemand verder in het universum die waarde hecht aan wat een hypocriet te melden heeft!

Aan zo'n algemene stelling kan je je geen buil vallen.






¬{A} => ¬{B}


De tweede 'ontkenning' is bij wijze van expressie... :fpiraat:





Uit jouw teksten was dat (zowel in eerste als in tweede instantie) niet op te maken & dit is hetgeen mijn persoon deed vermoeden dat jij niet vies bent van huichelen.

Nou, bij deze dan opgelost dus.


Ook ik vind dat sommige formuleringen aangaande bepaalde standpunten weinig solide zijn trouwens.

Dank voor de heldere, specifieke uitleg. Bwoehahaha



N.B. <komma> en dat ik kan zeggen... Foei!


gEwE :hook:.

gEwE
03-12-05, 16:32
Geplaatst door Nelis70
Nee, nooit gehoord van composita. Probeer het uit te leggen, dan leer ik misschien toch nog wat van je.
Het woord huichelaarster gebruik je alleen bij vrouwen. Daarmee heb jij 'genoteerd' (wat een woord in deze context, hoe kom je erop) dat ik een vrouw ben.


Een compositum is een samenstelling; huichelaar [plus] ster componeert "huichelaarster". Hiermede heb ik niet genoteerd dat jij een vrouw bent of een vrouw moet wezen, huichelaarster. Welke context?



'algemeen gebruikt'


Wat voor verband bestaat er tussen algemeen gebruik & een standpunt? Daarbij, mijn standpunten ken jij niet... Jouw armetierige argumentatie & bijbehorende redenaties zijn tekenend voor je inferieure interpretatie omtrent minder gangbare woorden. Wat is meer gangbaar: redenatie of redenering? Of kies jij altijd voor "gedachtegang"?



Aan zo'n algemene stelling kan je je geen buil vallen.


Zou een algemene stelling wel congrueren met algemeen woordgebruik? Je maakt jezelf almaar belachelijker, huichelaarster...



Nou, bij deze dan opgelost dus.


Over woordgebruik gesproken, 't verdient (meer) aanbeveling om bij dezen te noteren. Ga je nu minder wenen nu 'het' volgens jou 'opgelost' is?



Dank voor de heldere, specifieke uitleg. Bwoehahaha


'Geen gedaan.'


Verder wens ik mijn intelligentie niet te zien stagneren vanwege jouw persoon, zodat ik het (voorlopig) hierbij laat.


gEwE :hook:.

Hawa
03-12-05, 17:03
Doe samen de slasa de tango of de de buikdans.
Heerlijk. Leg even dit gezever op zij .
Ikheb net een nieuwe cd gekocht. Van Bulgaarse zigeneuners. Natuurlijk was deze cd gecopieerd. Maar wat wil je ook!
Ik heb er nog een poster bij voor naaast mijn bed.
Ik ga effe chille.
Zoals het kindje van vijf op de basisschool met fliphakken en pakkie aan,met een stalende en uitdagende blik tegen de juf zei:Ik ben de chill Piet"" Haha..lang leven de vreugd,prettige sinterklaasje

Nelis70
04-12-05, 16:17
Geplaatst door gEwE
Een compositum is een samenstelling; huichelaar [plus] ster componeert "huichelaarster". Hiermede heb ik niet genoteerd dat jij een vrouw bent of een vrouw moet wezen, huichelaarster. Welke context?


Nogmaals: het woord huichelaarster gebruik je alleen als je een huichelende vrouw toespreekt.
Als je mij dus een huichelaarster noemt, lijk jij daarmee te zeggen dat je mij kent, en dat je weet dat ik een vrouw ben.
Wel, nogmaals: ik ben geen vrouw. Dus ik vraag me nog steeds af waarom je mij een huichelaarster noemt. Je zou mij hooguit huichelaar kunnen noemen. Maar door dat te doen erken je dat je het fout had door mij als vrouw toe te spreken, en aan de stompzinnigheid en hoogmoed van de rest van je reactie af te lezen ben jij niet in staat te erkennen dat je het fout had. Maar wie weer vergis ik mij wel in je.






Wat voor verband bestaat er tussen algemeen gebruik & een standpunt? Daarbij, mijn standpunten ken jij niet... Jouw armetierige argumentatie & bijbehorende redenaties zijn tekenend voor je inferieure interpretatie omtrent minder gangbare woorden. Wat is meer gangbaar: redenatie of redenering? Of kies jij altijd voor "gedachtegang"?





Zou een algemene stelling wel congrueren met algemeen woordgebruik? Je maakt jezelf almaar belachelijker, huichelaarster...





Over woordgebruik gesproken, 't verdient (meer) aanbeveling om bij dezen te noteren. Ga je nu minder wenen nu 'het' volgens jou 'opgelost' is?





'Geen gedaan.'


Verder wens ik mijn intelligentie niet te zien stagneren vanwege jouw persoon, zodat ik het (voorlopig) hierbij laat.

Nou, dat zou fijn zijn.



gEwE :hook:.

gEwE
04-12-05, 16:28
Geplaatst door gEwE
Welke context?


gEwE :hook:.


Geef antwoord op zijn vraag hypocriete sterrenkijker.


«gEwE»

Rourchid
04-12-05, 16:52
Geplaatst door Nelis70
Nogmaals: het woord huichelaarster gebruik je alleen als je een huichelende vrouw toespreekt.
Als je mij dus een huichelaarster noemt, lijk jij daarmee te zeggen dat je mij kent, en dat je weet dat ik een vrouw ben.
Wel, nogmaals: ik ben geen vrouw. Dus ik vraag me nog steeds af waarom je mij een huichelaarster noemt. Je zou mij hooguit huichelaar kunnen noemen. Maar door dat te doen erken je dat je het fout had door mij als vrouw toe te spreken, en aan de stompzinnigheid en hoogmoed van de rest van je reactie af te lezen ben jij niet in staat te erkennen dat je het fout had. Maar wie weer vergis ik mij wel in je.

Nou, dat zou fijn zijn.
Het resultaat van de culturele revolutie van landse jaren (19)60.
Binnen het raamwerk van de emancipatie is het sociaal aanvaardbaar een jongen/man aan te spreken met 'k*tje.
Opwellende uit de heilige bronnen de joods-christelijk-humanistische ethiek - het moreel referentiekader van de 'westerse'cultur -, is het in de Bijbel gebezigde 'h**r' van Babylon: zowel toepasbaar op man als op vrouw.

N.B.
Het verkeer rond metrostation
Maashaven in Rotterdam is zaterdag-
middag enige tijd stil gelegd in
verband met de vondst van een
verdacht pakketje.

Een reiziger ontdekte de tas en
waarschuwde het RET-personeel. De
bestuurder zette daarop de metro stil
in het station Maashaven.

De politie sloot de omgeving van het
station af. Daardoor kon ook de tram
niet rijden. Na onderzoek bleek in de
tas een doos met een baksteen te
zitten. Het metroverkeer heeft drie
kwartier stilgelegen.

Bron: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=32498

Rourchid
04-12-05, 17:10
Geplaatst door gEwE
Geef antwoord op zijn vraag hypocriete sterrenkijker.


«gEwE»
Gaarne.
Ergens in een andere draad heeft een(tijdelijke?) gek met een van zijn clausuleringen de aansprakelijkheid van aanzetten tot zelfmoord te dicht doen naderen (niet al te fijnzinnig).
Ik - die niet zoveel op heeft met handenbindertjes - heb mij voor de eerste keer alhier genoodzaakt gezien een melding richting het beheer te doen.
Bij schrijven dient men zich blijven te oriënteren op de omgeving en deze omgeving is primair het internet.

Geplaatst door gEwE

sterrenkijker


Actief paragdima:
Hemelen en aarde zijn een.

Nelis70
04-12-05, 17:15
Geplaatst door gEwE
Geef antwoord op zijn vraag hypocriete sterrenkijker.


«gEwE»

Nou gefeliciteerd, domme sukkel, het is je gelukt mij zo te verbijsteren met je hemeltergende domheid dat ik je sukkel ben gaan noemen.
Luister, en lees goed: het enige waarvoor jij in je correspondentie met mij je IQ voor hebt gebruikt, is beledigingen uiten. Er is met moeite 1 inhoudelijke reactie aan te wijzen, je leest niet goed, je reageert op weet ik niet wat voor spoken in je eigen hoofd, die je voor je gemak maar even op mij hebt geprojecteerd.

Het feit dat je me nu wel met een mannelijke vorm aanspreekt bewijst dan wel dat je gelezen hebt wat ik geschreven heb, - dus er is nog hoop voor je - maar de armetierigheid van de manier waarop je mij aldus gelijkt geeft is er een teken van dat je haast moet maken met het breder inzetten van je IQ.

Nelis70
04-12-05, 17:17
Geplaatst door gEwE
Geef antwoord op zijn vraag hypocriete sterrenkijker.


«gEwE»

Dat je nu ook al op je eigen posts reageert lijkt mij een overduidelijk teken dat je heel snel moet zijn met een soort van bekering.