PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamitische docente zonder hoofddoek onterecht geweigerd



MO_NL
15-11-05, 14:32
Islamitische docente zonder hoofddoek onterecht geweigerd

UTRECHT - Het Islamitisch College Amsterdam (ICA) heeft islamitische docente Samira Haddad onterecht geweigerd voor een baan. Dat stelde de Commissie Gelijke Behandeling dinsdag in de zaak die Haddad, docente Arabisch, tegen het ICA had aangespannen.

De 32-jarige Amsterdamse, die opgroeide in Tunesië, werd eind mei niet aangenomen op het ICA, omdat zij als moslima geen hoofddoek draagt en ook niet wil gaan dragen. Volgens rector E. Bijkerk verplicht het statuut van de school moslimdocentes een hoofddoek te dragen. Ze moeten daarmee een voorbeeld geven aan de leerlingen.

Niet-islamitische leraren kunnen vrijstelling krijgen van die verplichting, maar Haddad niet. „Als mevrouw Haddad zou stellen dat zij geen moslima is, dan zou zij in principe gewoon bij ons aan het werk kunnen”, aldus bestuurslid E. de Jong in oktober.

bron: Telegraaf

mark61
15-11-05, 22:56
Wat was nou de motivatie van de commissie? Zo weet je nog niks. Vreemd trouwens dat nou opeens de gemoederen niet hoog oplopen.

Derrick
15-11-05, 22:58
ja ja, zo keert opeens deze commissie gelijke behandeling zich tegen de moslimconcensus

Elien
16-11-05, 07:44
Geplaatst door mark61
Wat was nou de motivatie van de commissie? Zo weet je nog niks. Vreemd trouwens dat nou opeens de gemoederen niet hoog oplopen.


uit welk gat kom jij dan?
is het niet duidelijk dat er aandacht aan besteed wordt ? t is ook nooit goed he? volgende keer laten we er een billboard van maken en sturen we t naar het gat waar je vandaan komt, zien alle boeren t

petje af voor deze dame!!ikzelf als een moslima zonder hoofddoek ben ik blij dat ze niet over zich heen laat lopen en er werk van heeft gemaakt, mensen moeten leren om voorbij de kleding te kijken

Morosian
16-11-05, 08:42
Geplaatst door mark61
Vreemd trouwens dat nou opeens de gemoederen niet hoog oplopen.

Heel vreemd. :wohaa:

TonH
16-11-05, 09:44
Geplaatst door mark61
Wat was nou de motivatie van de commissie? Zo weet je nog niks. Vreemd trouwens dat nou opeens de gemoederen niet hoog oplopen.

Ik had dit bericht gisterenmiddag al geplaatst en dat leverde alleen een cryptische zin van observer op... :confused:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=2420817#post2420817

Maar het is wel goed dat de scherpe emoties verdwenen zijn.

Mohajir
16-11-05, 10:27
Geplaatst door Elien
uit welk gat kom jij dan?
is het niet duidelijk dat er aandacht aan besteed wordt ? t is ook nooit goed he? volgende keer laten we er een billboard van maken en sturen we t naar het gat waar je vandaan komt, zien alle boeren t

petje af voor deze dame!!ikzelf als een moslima zonder hoofddoek ben ik blij dat ze niet over zich heen laat lopen en er werk van heeft gemaakt, mensen moeten leren om voorbij de kleding te kijken :lole: :lole:

mark61
16-11-05, 10:45
Geplaatst door Elien
uit welk gat kom jij dan?
is het niet duidelijk dat er aandacht aan besteed wordt ? t is ook nooit goed he? volgende keer laten we er een billboard van maken en sturen we t naar het gat waar je vandaan komt, zien alle boeren t

petje af voor deze dame!!ikzelf als een moslima zonder hoofddoek ben ik blij dat ze niet over zich heen laat lopen en er werk van heeft gemaakt, mensen moeten leren om voorbij de kleding te kijken

Gaat het nog een beetje?

Couscousje
16-11-05, 10:50
Geplaatst door mark61
Gaat het nog een beetje?

Ik denk dat we dat beter aan jou kunnen vragen, gezien de verbale oplawaai die ze jou heeft verkocht.

Cc

Elien
16-11-05, 11:24
Geplaatst door mark61
Gaat het nog een beetje?


billboard komt eraan hoor