PDA

Bekijk Volledige Versie : Ben je lief, aantrekkelijk en moslima?

Ismail2
15-11-05, 22:06
Hey

Ben 25 en ernstig opzoek naar jouw.

groetjes
Ismail

da3iya
16-11-05, 13:48
itaqilllaah

Ismail2
16-11-05, 21:45
Ik verwacht toch iets meer interactie.

da3iya
16-11-05, 22:14
asalaamo3alaikom ik snap niet dat jullie op het net partner zoeken .

wat nog erger is niet om op halal manier tetrouwen maar net als
za3ma westers elkaar maanden jaren leren kennen is toch niet gezond en erg verboden , als je echt op zoek bent naar een moslima om mee een toekomst tehebben dan ga je dat niet via deze weg doen.
ik vind dat zusters uit moeten kijken want er zijn loverboys op net die naar slachtoffers op zoek zijn , broeder het is een nasiha ik wil je niet aanvallen of zo ,wallahi ik wens jullie wat ik voor me zelf wens .
moge allah jou en allah sahbab een goede echtgenoot schenken .

Niais
17-11-05, 10:27
Geplaatst door da3iya

za3ma westers elkaar maanden jaren leren kennen is toch niet gezond en erg verboden , als je echt op zoek bent naar een moslima om mee een toekomst tehebben dan ga je dat niet via deze weg doen.
ik vind dat zusters uit moeten kijken want er zijn loverboys op net die naar slachtoffers op zoek zijn , broeder het is een nasiha ik wil je niet aanvallen of zo ,wallahi ik wens jullie wat ik voor me zelf wens .

Dus het internet biedt geen mogelijkheden om op een halal wijze elkaar te leren kennen?

Ee is geen lichamelijk contact en er kunnen fatsoenlijke gesprekken gehouden worden zonder aan eerbied tekort te schieten.

girl d'anvers
17-11-05, 10:38
Geplaatst door Niais
Dus het internet biedt geen mogelijkheden om op een halal wijze elkaar te leren kennen?

Ee is geen lichamelijk contact en er kunnen fatsoenlijke gesprekken gehouden worden zonder aan eerbied tekort te schieten.

Ja tuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waar kom jij vandaan????????????????

Volgens de qoraan moet je als moslim elk mogelijke contact met het andere geslacht vermijden want dit leidt tot een aantal handelingen die haaraam zijn. Msn, chat,... kortom internet valt hier ook onder dankzij de steeds evoluerende technologie: webcam, microfoontje,......

Maar ja je doet en denkt wat je wil.
Salaam alaikoum

Ismail2
17-11-05, 20:42
Assalaam

In eerste instantie zou ik willen zeggen dat wij als moslims niet alles wat "westers" is haraam moeten gaan verklaren. Ik vind dat eerlijk gezegd een uiting van zwakte. Om even kort door de bocht te gaan is juist het talent van "de moslims van weleer" om van andere volkeren te leren die heeft gemaakt dat de moslims terug te vinden zijn van de Atlantische Oceaan tot de Stille Oceaan.
Ten tweede, ik weet niet wat da3iya in gedachten heeft om op een andere manier een partner te zoeken, maar ik ben toch niet echt van plan om naar Marokko te gaan en alzo blindeling iemand te trouwen.
Dus JA ik wil de persoon waarmee ik de rest van mijn leven ga slijten beter leren kennen voor dat ik er mee trouw. Dit impliceert niet dat ik "harame" zaken wil doen.

vriendelijke groeten

Ismail

PS: da3iya, ik voel mij niet aangevallen.

da3iya
17-11-05, 20:53
asalaamo3alaikom
Het is niet toegestaan voor een man om alleen te zitten met een vrouw, omdat dit naar verderf en veel ellende leidt. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed).

Ismail2
18-11-05, 19:24
Assalaam

We kunnen natuurlijk zo een tijdje doorgaan met naast elkaar te praten( schrijven), maar daarvoor was deze topic toch niet echt bedoeld. Dus ik wil voorlopig volstaan met een veel voorkomende kleine illustratie.
Beeld je een meisje in dat in de zomervakantie naar Marokko gaat en op "aanraden" van familie slaagt dat meisje er in om te trouwen. Achteraf heet dat :" het klikte meteen". Nog later zitten ze in een echtscheidingsprocedure....

Vriendelijke groeten
Ismail

Soade
19-11-05, 22:53
Ik geef je volledig gelijk, Ismail
Groeten

Hoopdoetleven
21-11-05, 11:58
Ik ga hier niemand met de vinger wijzen, maar waar gaat dit naar toe als we steeds het westen en het oosten blijven gescheiden houden. Als jullie dan zo verachten wat het westen doet, wat doen jullie hier dan ? Heeft God de wereld niet gegeven voor iedereen ? Waarom steeds dit onderscheid ? Wat betreft het net, ja inderdaad er worden heel veel valletjes uitgezet en voor je het weet ben je gevangen in iets dat je niet wil. Maat internet bestaat nu eenmaal en waarom er dan niet gebruik van maken op een sereene en eerlijke manier ?
Ik heb door de jaren heen jullie cultuur en godsdienst leren begrijpen. en ik vind het mooi hoe jullie omgaan met respect, maar aan de andere kant ben ik het slachtoffer geweest wat werd voorgeschreven door die cultuur en dan was respect heel ver te zoeken. Ik weet dat bij elk volk er goeder en slechte zijn , en daarom blijf ik door het leven gaan met hoop. Liefde is iets wat zich niet laat forceren. Imeand beter leren kennen betekent niet dat je over sex moet praten. Wat is er verkeerd met te praten over bv het leven, de spirituele kand, waar je in gelooft. Er zijn zoveel onderwerpen die je kan aankaarten waardoor je kan uitmaken of je met iemand op dezelfde golflengte zit, zonderd dat je hier iets verkeerd doet of zegt. Nog eens ik veroordeel iemand. ik probeer alleen maar te leven met alle mensen zoals ze zijn.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en een mooi leven toe.
God is er voor onz allemaal.

algoufminaallah
22-11-05, 11:18
asalaamohalaikom broeder wie verklaart iets haraam of halaal ?
antwoord , jij vind dat je aanstande vrouw eerst leren kennen op welke manier broeder? wil je haar zien waar haar mahram is? zoja dan heb jij gelijk dan heb je het binnen de grenzen van de islaam gedaan.
maar als jij met haar opstap gaat en alleen met elkaar zitten ,
.... dan is het buiten de grenzen van de islaam en zeker haraam . maar gyeerinschallah .

algoufminaallah
22-11-05, 11:29
Geplaatst door Hoopdoetleven
Ik ga hier niemand met de vinger wijzen, maar waar gaat dit naar toe als we steeds het westen en het oosten blijven gescheiden houden. Als jullie dan zo verachten wat het westen doet, wat doen jullie hier dan ? Heeft God de wereld niet gegeven voor iedereen ? Waarom steeds dit onderscheid ? Wat betreft het net, ja inderdaad er worden heel veel valletjes uitgezet en voor je het weet ben je gevangen in iets dat je niet wil. Maat internet bestaat nu eenmaal en waarom er dan niet gebruik van maken op een sereene en eerlijke manier ?
Ik heb door de jaren heen jullie cultuur en godsdienst leren begrijpen. en ik vind het mooi hoe jullie omgaan met respect, maar aan de andere kant ben ik het slachtoffer geweest wat werd voorgeschreven door die cultuur en dan was respect heel ver te zoeken. Ik weet dat bij elk volk er goeder en slechte zijn , en daarom blijf ik door het leven gaan met hoop. Liefde is iets wat zich niet laat forceren. Imeand beter leren kennen betekent niet dat je over sex moet praten. Wat is er verkeerd met te praten over bv het leven, de spirituele kand, waar je in gelooft. Er zijn zoveel onderwerpen die je kan aankaarten waardoor je kan uitmaken of je met iemand op dezelfde golflengte zit, zonderd dat je hier iets verkeerd doet of zegt. Nog eens ik veroordeel iemand. ik probeer alleen maar te leven met alle mensen zoals ze zijn.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en een mooi leven toe.
God is er voor onz allemaal. verachten ?? en enternet bestaat of niet bestaat de wet van allah geld voor alletijden en plaatsten
als iets verboden is. dan is het ook verboden,
een moslim hoort zich aan tehouden , het is gevaarlijk via net een man/vrouw tezoeken je weet nooit wie erachter schuilt.
en de saitan is de derde zoals mijn zuster al zei. jazahallahogyraan.
onze goddienst verbied ons om met mannen en vrouwen omtegaan
om fitna en zina teverkomen .en je hebt gelijk we moeten elkaar respecteren als mens waar we ook vandaan komen dat heeft allah ons verplicht, maar niet zelf leven hoe zij leven .en ja allah is een de heer van de werelden.

Hoopdoetleven
22-11-05, 13:31
Geplaatst door algoufminaallah
verachten ?? en enternet bestaat of niet bestaat de wet van allah geld voor alletijden en plaatsten
als iets verboden is. dan is het ook verboden,
een moslim hoort zich aan tehouden , het is gevaarlijk via net een man/vrouw tezoeken je weet nooit wie erachter schuilt.
en de saitan is de derde zoals mijn zuster al zei. jazahallahogyraan.
onze goddienst verbied ons om met mannen en vrouwen omtegaan
om fitna en zina teverkomen .en je hebt gelijk we moeten elkaar respecteren als mens waar we ook vandaan komen dat heeft allah ons verplicht, maar niet zelf leven hoe zij leven .en ja allah is een de heer van de werelden.

Ik ben hier helemaal niet om ruzie te stoken...maar als het verboden is, mag ik je dan vragen waarom je dan naar dit deel van de site komt ?
Ik heb heel veel respect voor wat wel en niet kan en zo ga ik ook door het leven. Maar we leven wel in een westerse wereld , waar vrouwen gewoon iedere dag gaan werken en waar ze in aanraking komen met mannen, al is het dan ook maar voor het werk . Wat doe je dan in zo een situatie ?

A_Sweet_Lady
22-11-05, 17:04
Geplaatst door da3iya

Beste mensen,

Elk van ons heeft doelen in zijn leven die hij/zij wil bereiken...elk persoon hanteert misschien een andere manier om het te verwezenlijken. Dat is haar of zijn recht....en enkel Allah zal er later uitspraak over vellen...

Maar ik wil even zeggen dat het tegenwoordig onmogelijk is om een huwelijk aan te gaan zonder iemand alvorens te leren kennen. Men is er ook bewuster van geworden.

ik vind het toch wel spijtig dat men hier héél snel mensen categoriseert. "Iemand die een relatie aangaat...slaat een slechte weg in."

Weet je waar het bij mij om gaat..dat men in de relatie bewust beseft dat men later dezelfde doelen wil verwezenlijken, naast elkaar...en dat men er respectvol samen over reflecteert...of het wel haalbaar is.

allah Li Heilem...zolang je intentie rein is...hoef je je geen zorgen te maken.

Ik wens elk persoon veel geluk....

Beslama

1JAMILLA1
22-11-05, 20:48
Salaam allemaal,

Wat maakt het nou uit waar je iemand leert kennen,als het maar volgens de rechtlijnen van de islam gaat dan is er toch niks aan de hand.
Ik persoonlijk vindt het belangrijk om iemand goed te leren kennen voor dat ik met die persoon ga trouwen.Uit mijn ervaring heb ik geleert dat als je in groote lijnen iemand niet leert kennen dat het op den deur toch fout gaat en dat heb ik zelf mee gemaakt helaas.Kijk of je nou iemand via het net ontmoet of in een winkel,het is nog maar de vraag of ze wil eerlijk zijn en goeie bedoeling hebben,die zekerheid heeft niemand helaas.Het laatst wat ik wil zeggen is dat je gewoon goed je verstand moet gebruiken en dan komt het inscha,Allah allemaal wel goed.

Wasalaam w.

Ismail2
22-11-05, 21:21
Assalaam broeders en zusters

Het wordt hier waarlijk een interessante discutie...
Nu, er zijn dingen die ik kwijt wil betreffende de mahram theorie.
Deze zegt namelijk dat je de gelegeneid krijgt om je aanstaande te leren kennen als (een) mahram(s) aanwezig zijn. Nu ik spreek een beetje uit "ervaring". Het geen gebeurt is het volgende. Daar komt een jonge man bij een jonge vrouw om haar hand te vragen. De meer progressieve ouders laten dan toe dat ze elkaar zien VOOR dat ze het ja woord zeggen. De meest progressieven onder hen laten toe dat ze (kortstondig (op het moment dat iedereen op vertrekken staat)) een woordje wisselen. Nu ik heb dat eens mogen aanschouwen, het gesprek kwam eigelijk niet veel verder dan enkele beleefdheidsvraagjes en af en toe durvden ze elkaar aankijken. Nu voor een sollicitatie bij een niet nader te noemen firma heb ik eens assessment bijgewoond. Die meneer (een psycholoog) heeft mij daar een dag mee geamuseerd alleen maar om te achterhalen of ik geschikt was voor een bepaalde job. Ik zou verwachten, eerlijk gezegd, dat je om een partner te leren kennen net iets verder moet gaan dan enkele beleefdheidsvraagjes.
Dus...?
Is dit een degelijk alternatief? Ik denk het niet.
Is er een oplossing ? Ja en neen
Ja:Ik denk dat internet mogelijkheden biedt om elkaar figuurlijk maar niet letterlijk af te tasten.
Neen: ik denk dat internet niet alles zal oplossen. Er zal een "behoefte" blijven bestaan om elkaar visueel te inspecteren. En hier broeders en zusters begint volgens mij de eigen verantwoordelijkheid. Als je kiest om moslim te zijn dan kies je om de handtastlijkheden voor na het huwelijk te houden. Je kan bijvoorbeeld elkaar "visueel" inspecteren ergens in één of andere discotheek of je kan dat doen ,ik zeg maar iets ,in de plaatselijke moskee, waar jonge moslims en moslima's samen één of andere activiteit organiseren en alzo elkaar op een ongedwongen manier leren kennen.

Groetjes
Ismail

A_Sweet_Lady
22-11-05, 21:25
Ik heb vernomen ( ik benadruk dit.....heb vernomen...) dat men in theorie mag afspreken met een persoon met de bedoeling om hem beter te leren kennen (trouwen)....2 maal. Bij de derde maal moet hij om haar hand komen vragen.

volgens islam.wijze...

A_Sweet_Lady
22-11-05, 21:37
om ff te reageren op het voorgaande :

Persoonlijk vind ik dat de moskee niet de geschikte plaats is om een persoon beter te leren kennen....en zo zou moeten blijven!

Een moskee zou in eerste instantie een bidplaats moeten blijven, waar alle dinnie'n bidden tot Allah en geen ontmoetingsplaats...is mijn mening alleszins en dit om 1 simpele reden ( om misbruik te verkomen door bep.mensen met dezelfde doel maar een verkeerde toewijding).

mhaslam.

algoufminaallah
22-11-05, 22:22
Geplaatst door 1JAMILLA1
Salaam allemaal,

Wat maakt het nou uit waar je iemand leert kennen,als het maar volgens de rechtlijnen van de islam gaat dan is er toch niks aan de hand.
Ik persoonlijk vindt het belangrijk om iemand goed te leren kennen voor dat ik met die persoon ga trouwen.Uit mijn ervaring heb ik geleert dat als je in groote lijnen iemand niet leert kennen dat het op den deur toch fout gaat en dat heb ik zelf mee gemaakt helaas.Kijk of je nou iemand via het net ontmoet of in een winkel,het is nog maar de vraag of ze wil eerlijk zijn en goeie bedoeling hebben,die zekerheid heeft niemand helaas.Het laatst wat ik wil zeggen is dat je gewoon goed je verstand moet gebruiken en dan komt het inscha,Allah allemaal wel goed.

Wasalaam w. asalaamo3alaikom warhmatolaahwabarakatoho.

kom op broeders en zusters gaan wij nou alharam halal verklaren
zodat onze nafs gerust gesteld word . allahoakbar . allah ta3ala zegt :24:30 Zeg (O Mohammed) tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat zij bedrijven.

24:31 En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.

En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenotes, of hun vaders (...).

Allah zegt in de Qor'aan: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)

En Hij Swt zegt (Vertaling) "En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerat al Ma'ida, aya 5)

Beste broeder om een oprechte vrouw te vinden dient een persoon zelf godvrees te hebben. Er zijn andere wegen die leiden naar een huis waar een oprechte vrouw leeft.

In de islam zijn onwettige relaties niet toegestaan, dit vanwege het feit dat mensen moreel veel aan zulke relaties lijden. Daarnaast ook de aanwezigheid van de satan die in de oren van de mens fluistert om in verboden zaken te vallen. De feit dat de tijden veranderd zijn, dus moeten we de islam aanpassen. Wij moeten onszelf aanpassen aan de islam. De meeste jongeren tegenwoordig Kiezen de weg die u genoemd heb, toch vinden ze hun vreugde en doel er niet In. Integendeel ze lijden aan somberheid, triestheid etc. Een persoon die een z.g.n. vriendin heeft speelt als het ware met de dochters van anderen. Terwijl hij niet wenst dat hetzelfde voor zijn eigen zus of dochter zal gebeuren. Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd:"Ik zweer bij Allah, de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft geen hand van een niet-mahrem vrouw aangeraakt…"

Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

Zoals de dichter eens zei:

"Alles is door het kijken ontstaan;
Een vonk kan in een vuurzee overslaan."

En een moderne dichter verklaarde:

"Een blik;
een glimlach;
een knik met het hoofd;
Dan een praatje;
een belofte;
De warmte van een bed."

Als we de weg van Allah willen volgen dan dienen we het volgende op ons Toe te passen:"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt" Soerat Al Ahzab, aya 21

Als u op zoek bent naar een goede echtgenote, dan dient u niet de weg te volgen die de satan trasseert. Een meisje die met u als vriendin zou lopen kan ook met een andere hetzelfde werk doen. Een oprechte zuster heeft verschillende kenmerken, het hoeft niet te zijn dat haar ouders volgens de Qor'aan en de Soenna leven. Maar het feit dat een zuster een Hidjab goed draagt is een goede teken, daarnaast zijn er natuurlijk andere zaken die van belang zijn om een oprechte vrouw te vinden.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ons geadviseerd om de oprechte gelovige vrouw te verkiezen boven anderen. Hij zei:"Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij saw: neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen.

Moge Allah u en alle ongetrouwde broeders en zusters oprechte echtgenoten schenken. En Allah weet het het beste.

girl d'anvers
23-11-05, 10:08
salaam alaikoum
Ik ben het volledig eens met het voorgaande.
'Mekaar leren kennen voor dat we trouwen.' is niet meer dan een uitvluchtje om toch te gaan doen wat haraam is. Je moet in Allah vertrouwen, je moet tot Allah bidden voor het vinden van een oprecht moslimpartner. Verricht smeekbede, bidt, blijf op de weg van de ware moslim en Allah zal je belonen met je ook maar wil. Want Allah is Almachtig , en één van Zijn 99 schone namen is De Gever. Allah geeft, aan hen die vragen. Maar wat doen onze onschuldige moslimjongeren met 'goed bedoelingen': 'mekaar leren kennen, zodat we zeker zijn dat het klikt'. Woullah we spelen onze eigen advokaat, we verdedigen onze slecht daden met 'praatjes'. Vergeet niet dat we ooit voor Allah zullen verchijnen, en dit ZONDER advokaat.

A_Sweet_Lady
23-11-05, 10:21
Geplaatst door girl d'anvers
salaam alaikoum
Ik ben het volledig eens met het voorgaande.
'Mekaar leren kennen voor dat we trouwen.' is niet meer dan een uitvluchtje om toch te gaan doen wat haraam is. Je moet in Allah vertrouwen, je moet tot Allah bidden voor het vinden van een oprecht moslimpartner. Verricht smeekbede, bidt, blijf op de weg van de ware moslim en Allah zal je belonen met je ook maar wil. Want Allah is Almachtig , en één van Zijn 99 schone namen is De Gever. Allah geeft, aan hen die vragen. Maar wat doen onze onschuldige moslimjongeren met 'goed bedoelingen': 'mekaar leren kennen, zodat we zeker zijn dat het klikt'. Woullah we spelen onze eigen advokaat, we verdedigen onze slecht daden met 'praatjes'. Vergeet niet dat we ooit voor Allah zullen verchijnen, en dit ZONDER advokaat.

In principe moet het zo gaan ja klopt...MAAR weet je wat ik niet snap..dat mensen dikwijls zo'n tekst neerleggen maar in realiteit dit toch zelf niet uitvoeren...

Sorry, maar als iemand 'een onbekende' voor je ( ik benadruk een vreemde persoon, vreemd voor je familie...ik heb het niet over kennissen ofso..hé!!)....je hand komt vragen...zit je toch met vragen, daar zou je toch graag een antwoord op willen...dus vind ik het best normaal dat ouders hun kind toelaten om eens gezamenlijk met z'n tweeën er over te praten...

En als je dit met nija doet, doe je toch niets verkeerds. Je wilt over je toekomst reflecteren,nadenken....etc...

Hier zie ik toch niets verkeerds in... :confused:

Ismail2
23-11-05, 22:11
asalaamo3alaikom warhmatolaahwabarakatoho.

De meeste jongeren tegenwoordig Kiezen de weg die u genoemd heb,
...
Een persoon die een z.g.n. vriendin heeft speelt als het ware met de dochters van anderen. Terwijl hij niet wenst dat hetzelfde voor zijn eigen zus of dochter zal gebeuren.

Beste broeder algoufminaallah
Ik heb niet graag dat anderen mij woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. Jouw insinuatie als ik zou aanzetten tot overspel valt niet in goede aarde.

Verder vind ik dat u veel theorie aanhaalt maar te weinig de praktijk onder ogen durft te zien. Ik hoef geen illustraties te geven, jij zal ongetwijfeld ook de vechthuwelijken kennen. Ik dacht dat echtscheidingen niet echt "het neusje van de zalm" zijn in de Islam.

Mijn intenties zijn iemand te leren kennen, zonder dat dat meteen moet leiden tot een huwelijk. Je kan nl. iemand leren kennen en vaststellen dat die niet bij je past (en dat is niet ver gezocht).
Verder vertrouw ik ook op Allah maar bij mij (in tegenstelling tot velen) betekent dat niet dat ik passief moet zitten wachten. Als je een auto gaat kopen ga je ook vertrouwen op Allah maar niemand van jullie zal een auto kopen zonder die zorgvuldig onderzocht te hebben. (Een vrouw is voor mij net iets belangerijker dan een auto)

Verder nog een reactie op de post van A_Sweet_Lady

Beste zuster A_Sweet_Lady
Ik dacht dat trouwen de vervolmaking is van je godsdienst?
Zou het niet juist aangewezen zijn om dat vanuit de moskee ACTIEF te promoten. Misschien dat de jongens en meisjes met slechte bedoelingen zich onder het gezag van de moskee naar het goede pad bekeren.

Groetjes
Ismail

girl d'anvers
24-11-05, 09:19
[QUOTE]Geplaatst door Ismail2
[B]
.

Mijn intenties zijn iemand te leren kennen, zonder dat dat meteen moet leiden tot een huwelijk. Je kan nl. iemand leren kennen en vaststellen dat die niet bij je past (en dat is niet ver gezocht).

Salaam alaikoum.
Als je na zo'n ontmoeting tot de vaststelling komt dat dit meisje toch niet bij je past, wat doe je dan? Ja, je gaat verder op zoek naar een ander meisje. En deze voldoet weer net niet aan je verlanglijstje. Geen probleem er lopen honderden meisjes rond waaruit je kan kiezen of niet soms? Is dit de manier van een islamitische man?

Ismail2
24-11-05, 21:18
[QUOTE]Geplaatst door Ismail2
[B]
.

Salaam alaikoum.
Als je na zo'n ontmoeting tot de vaststelling komt dat dit meisje toch niet bij je past, wat doe je dan? Ja, je gaat verder op zoek naar een ander meisje. En deze voldoet weer net niet aan je verlanglijstje. Geen probleem er lopen honderden meisjes rond waaruit je kan kiezen of niet soms? Is dit de manier van een islamitische man?

Als er geen handtastlijkheden plaats vinden zie ik daar geen graten in.
Dus ja, je hebt mij goed begrepen. Met dien verstande dat ik het hier niet over een verlanglijstje gaat maar .... (durf ik het zeggen?) over LIEFDE.

Groetjes
Ismail

algoufminaallah
24-11-05, 21:29
Geplaatst door Ismail2
Beste broeder algoufminaallah
Ik heb niet graag dat anderen mij woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. Jouw insinuatie als ik zou aanzetten tot overspel valt niet in goede aarde.

Verder vind ik dat u veel theorie aanhaalt maar te weinig de praktijk onder ogen durft te zien. Ik hoef geen illustraties te geven, jij zal ongetwijfeld ook de vechthuwelijken kennen. Ik dacht dat echtscheidingen niet echt "het neusje van de zalm" zijn in de Islam.

Verder vertrouw ik ook op Allah maar bij mij (in tegenstelling tot velen) betekent dat niet dat ik passief moet zitten wachten. Als je een auto gaat kopen ga je ook vertrouwen op Allah maar niemand van jullie zal een auto kopen zonder die zorgvuldig onderzocht te hebben. (Een vrouw is voor mij net iets belangerijker dan een auto)

Verder nog een reactie op de post van A_Sweet_Lady

Beste zuster A_Sweet_Lady
Ik dacht dat trouwen de vervolmaking is van je godsdienst?
Zou het niet juist aangewezen zijn om dat vanuit de moskee ACTIEF te promoten. Misschien dat de jongens en meisjes met slechte bedoelingen zich onder het gezag van de moskee naar het goede pad bekeren.

Groetjes
Ismail asalaamo3alaikomwarhmatollahwabarkahtoho broeder ismail . sobhannallah al die ahdiets van rasoellollah salaaah 3alyhiwasalim en koran vrezen die over dit spreken dat het een zeer
zware zonde is om bij een vrouw tezijn zondere haar mahram tezijn .
en dan toch ons eigen wegtje nemen lailailallah .

Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd:"Ik zweer bij Allah, de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft geen hand van een niet-mahrem vrouw aangeraakt…"

Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

Zoals de dichter eens zei:

"Alles is door het kijken ontstaan;
Een vonk kan in een vuurzee overslaan."

En een moderne dichter verklaarde:

"Een blik;
een glimlach;
een knik met het hoofd;
Dan een praatje;
een belofte;
De warmte van een bed."

Als we de weg van Allah willen volgen dan dienen we het volgende op ons Toe te passen:"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt" Soerat Al Ahzab, aya 21

Als u op zoek bent naar een goede echtgenote, dan dient u niet de weg te volgen die de satan trasseert. Een meisje die met u als vriendin zou lopen kan ook met een andere hetzelfde werk doen. Een oprechte zuster heeft verschillende kenmerken, het hoeft niet te zijn dat haar ouders volgens de Qor'aan en de Soenna leven. Maar het feit dat een zuster een Hidjab goed draagt is een goede teken, daarnaast zijn er natuurlijk andere zaken die van belang zijn om een oprechte vrouw te vinden.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ons geadviseerd om de oprechte gelovige vrouw te verkiezen boven anderen. Hij zei:"Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij saw: neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen.

broeder wallahi als ik niet van jou en alle broeders en zusters hield omwille van allah ,dan was ik hier niet ,

allah ta3ala zegt :"En de gelovigen, mannen en vrouwen, zijn vrienden van elkander. Zij sporen aan tot het goede en verbieden het kwade en houden het gebed en betalen de zakaat en gehoorzamen God en Zijn boodschapper. Dezen zijn het, wie God barmhartigheid zal betonen. Voorzeker, God is Almachtig, Alwijs". Koran 9:71
de profeet vreden zij met hem heeft gezegt: verkondig over mij ook al is het een woord.
adino nasiha
je zuster in de islaam

girl d'anvers
25-11-05, 19:32
Geplaatst door Ismail2
Als er geen handtastlijkheden plaats vinden zie ik daar geen graten in.
Dus ja, je hebt mij goed begrepen. Met dien verstande dat ik het hier niet over een verlanglijstje gaat maar .... (durf ik het zeggen?) over LIEFDE.

Groetjes
Ismail

Liefde? Je gelooft in liefde tussen 2 mensen, wie maakt deze liefde tussen 2 personen mogelijk denk je? Jouw dierlijke aantrekkingskracht? Is het niet Allah die het leven mogelijk maakt met alle daarbij horende gunsten zoals bv liefde? en is het niet Allah die ons leven uberhaupt bepaalt? Allah heeft ons lot al bepaald lang voordat we zelfs geboren werden. Ik zeg niet dat je passief moet gaan leven, ik probeer alleen aan te tonen dat hoe je ook iets keert of draait je altijd bij Allah terecht komt. Allah heeft het laatste woord. Als je Allah vreest doe je wat Hij ons heeft opgedragen. Dit hoeft voor jouw niet zo te zijn. ik vertel je alleen de waarheid, wat je ermee doet is jouw zaak.

concorde
25-11-05, 23:25
Dag algoufminaallah,

Zoals ik u aanvoel denk ik dat u in de navolgende quote het tegenoverstelde heeft vermeld dan wat u feitelijk bedoelt.

[COLOR=green]

Ik denk dat u bedoelt te zeggen:

"Het is een duidelijke plicht voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden ".

Als men namelijk iemand verbiedt om iets dat verwerpelijk is te vermijden, nodigt u feitelijk moslims uit om overspel te bedrijven. Dit is uiteraard niet wat u bedoelde te zeggen.
Verbieden om iets te vermijden = doen!
Verbieden om iets te doen = vermijden!

Groetjes van Concorde.

Ismail2
27-11-05, 09:45
Beste mensen
Ik denk dat ik stillaan mijn schrijfgriffel (of moet ik zeggen toestenbord?) ga opbergen. Ik heb zo een beetje gezegd wat ik zeggen wou. Iedereen houd er een eigen mening aan over maar ik hoop wel dat ik met mijn standpunten duidlijk heb kunnen maken dat ik oprechte bedoelingen heb.
Aan allen die hebben gereageert : PROFICIAT
Aan allen die niet hebben gereageert:....................................... .........ook PROFICIAT

Groetjes

Ismail

PS

Liefde? Je gelooft in liefde tussen 2 mensen, wie maakt deze liefde tussen 2 personen mogelijk denk je? Jouw dierlijke aantrekkingskracht? Is het niet Allah die het leven mogelijk maakt met alle daarbij horende gunsten zoals bv liefde?

Dierlijke aantrekkingskrachten zijn geen dingen die naast Allah bestaan. Integendeel, ook deze heeft Allah geschapen en maken integraal deel van zijn schepping. Ze moeten dus niet in contradictie geplaats worden t.o.v. Allah. Voor mijn zijn ze dus ook geen vieze bedoeling.
..........................
Maar dit is een andere discutie.

algoufminaallah
27-11-05, 20:37
asalaamo3alaikom broeder nee waarom zou u die opbergen
we zijn toch broeders en zusters en we moeten elkaar helpen in het goede .

ik zeg niet dat u een slechte bedoelingen hebt asta3firollaah nee .
ik vraag allah ta3ala mij en jou en al mijn broeders en zusters teleiden.
en zijn wet na leven .

nadoria23
28-11-05, 19:00
oke,jongen laat wat van je horen ik heb wel intresse :love2:

algoufminaallah
28-11-05, 21:44
allah ihdina wa yahdik

concorde
28-11-05, 22:01
Graag wil ik reageren op onderstaand citaat van Hoopdoetleven

Citaat :
Ik ga hier niemand met de vinger wijzen, maar waar gaat dit naar toe als we steeds het westen en het oosten blijven gescheiden houden. (..) Heeft God de wereld niet gegeven voor iedereen ? Waarom steeds dit onderscheid ?
Einde citaat .

Ik ben het met de strekking van Hoopdoetleven eens inzake de opmerking Heeft God de wereld niet gegeven voor iedereen?
Missschien mag je hieruit concluderen dat God niet de Nederlanders, de Fransen, de Marokkanen, de Arabieren maar de mens geschapen heeft.

Ik ben nu geen belijdend rooms-katholiek meer, maar wel gelovig, maar toen ik halverwege de jaren 80 nog de kerk bezocht, was het eerste wat ik deed nadat ik had plaatsgenomen in de kerkbank me zelf afvragen:
Zitten er hier nog mooie vrouwen in de kerk? Eventjes goed rondkijken, en surveilleren, en.... nee hoor! Vandaag weer n i k s !
Sjit.

Concorde.

nadoria23
28-11-05, 22:06
Amin>>? uach bgitie ndir, hazem otauakal hala allah .famen jatauakl allah houa hazboh....

algoufminaallah
29-11-05, 22:44
asalaamo3alaikomwara7matollahwabarakatoho
oegti l3aziza wallahie als op allah vertrouwd zal hij jou zeker
het goede schenken .tuurlijk moet ook zelf wat voor doen (sabab)
maar binnen de grenzen van allah .allah heer der werelden heeft ons
iets verboden en iets halal gemaakt wat doen wij mensen we nemen alletijd die verkeerde wegen sob7anallah en zijn onze heer ongehoorzaam terwijl allah het goede voor ons wil daarom verbied allah het.
zuster wil je trouwen zoek een oprechte moslim en bid je sala en vericht veel smeekbeden en allah zal je gebed verhoren inschallah .

oegti lhabiba wallahi hadihi nasiha leki .

ohiboeki fiellah.

Ismail2
30-11-05, 20:01
zuster wil je trouwen zoek een oprechte moslim en bid je sala en vericht veel smeekbeden en allah zal je gebed verhoren inschallah .

ohiboeki fiellah.

Hola Zuster

Tot nader order ben ik ook moslim.

Wa Salaam

algoufminaallah
30-11-05, 21:38
asalaamo3alaikom wara7matollahwabarakatoho broeder

asta3firollah ik had het niet over jou broeder .
ik had het over het algemeen .

ik zoek ,mijn toevlucht bij allah tegen dat ik mijn broeders en zusters
in de islaam als niet moslims zien .
alleen allah weet dat .

astasmi7 als je het zo hebt begrepen.

mimi_tamar
01-12-05, 12:47
Hai Ismael,

Ben je nog wel eens op de site te vinden?

groetjes
Meryam

Ismail2
04-12-05, 20:30
Geplaatst door mimi_tamar
Hai Ismael,

Ben je nog wel eens op de site te vinden?

groetjes
Meryam

Halo

Ik fiets af en toe eens voorbij...
en als mijn vingers kriebelen dan schrijf ik een reactie

Groetjes
Ismail

karela
05-12-05, 13:33
Ik wil graag meer weten over jou. Mijn email: [email protected]

aida_1
26-12-05, 12:44