PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Polygamie mee oorzaak van rellen'



Wide-O
16-11-05, 08:16
'Polygamie mee oorzaak van rellen'

LONDEN - De Franse minister van Werkgelegenheid Gérard Larcher heeft polygamie als een van de mogelijke oorzaken genoemd van de rellen in de voorsteden van Parijs en andere Franse steden. Dat staat op de website van de Britse krant Financial Times.

Volgens de minister is polygamie bij allochtone families een van de oorzaken van de discriminatie op de arbeidsmarkt die de etnische minderheden treft die in Frankrijk leven.

De polygame en grote gezinnen ontwikkelen soms antisociaal gedrag bij jongeren die zich niet kunnen spiegelen aan een vaderfiguur. Dat antiscociaal gedrag zorgt ervoor dat de werkgevers eerder terughoudend zijn bij het aannemen van allochtoon personeel, stelt de minister.

Polygamie is officieel verboden in Frankrijk, maar de autoriteiten tolereren het bestaan van ongeveer 30.000 families, vooral Afrikaanse, waar meer dan een echtgenote is.

Duizenden vrouwen uit Mali, Mauritanië, Senegal en Gambia hebben visums gekregen om met hun man en zijn eerste echtgenote naar Frankrijk te komen, tot het begin van de jaren negentig. kld

Wat een vreemde redenering ? :verward:

Wide-O
16-11-05, 08:19
French minister says polygamy to blame for riots
By Martin Arnold in Paris
Published: November 15 2005 20:30 | Last updated: November 15 2005 20:30

France’s employment minister on Tuesday fingered polygamy as one reason for the rioting in the country.


Gérard Larcher said multiple marriages among immigrants was one reason for the racial discrimination which ethnic minorities faced in the job market. Overly large polygamous families sometimes led to anti-social behaviour among youths who lacked a father figure, making employers wary of hiring ethnic minorities, he explained.

The minister, speaking to a group of foreign journalists as the government stepped up efforts to improve its image with the foreign media, said: “Since part of society displays this anti-social behaviour, it is not surprising that some of them have difficulties finding work ... Efforts must be made by both sides. If people are not employable, they will not be employed.”

The riots, and the government’s slow reaction to the violence, has led to widespread criticism that France’s ruling class is out of touch with the rest of the country. Mr Larcher’s comments could further fuel the debate and are likely to outrage Muslim and anti-racism groups in France.

They also come as the government considers tightening visa-granting rules and a possible clampdown on polygamous families already living in France.

Although polygamy is illegal in France, visas were granted freely to family members of immigrants until 1993, when visas were banned for more than one spouse. Many wives continued to enter illegally, however and a clampdown, if enforced, could affect families that entered the country before 1993.

Politicians estimate there are 10,000-20,000 polygamous families in France, most from North and sub-Saharan African countries such as Algeria, Mali and Senegal, where the practice is legal.

Polygamy is a taboo subject for most mainstream French politicians. Far-right groups, however, have seized on it to argue that immigrants abuse the French social security system by collecting state benefits for several wives.

The government has also been criticised for refusing to closely analyse demographic patterns in France in order to better integrate minorities. But Mr Larcher said France was so traumatised by the Vichy government’s expulsion of French Jews to German concentration camps during the second world war that it still found it unpalatable to allow information to be collected on people’s ethnic origins.

He acknowledged that the unemployment rate among young people in France was twice the national average, but said other European countries faced similar problems. He also pointed the finger at the US, where he said the unemployment rate among blacks aged 16-19 was twice that of their white counterparts.

His comments came as Dominique de Villepin, prime minister, made his first visit to the poor Paris suburbs since rioting erupted almost three weeks ago.

Although the unrest has abated substantially in recent days, the French parliament on Tuesday approved a law prolonging by three months the life of a controversial 1955 curfew law.

Bron: FT.com

Marsipulami
16-11-05, 08:36
:lol: :lol: :lol: :lol:

Dit is de meest originele verklaring die ik tot dusver gehoord heb. Mijn dag is weer goed. :hardlach:

Bofko
16-11-05, 08:39
Meer polyandrie zal de rust doen weerkeren in de franse banlieus. Kuch. :cheefbek:

Elien
16-11-05, 08:54
huh? al die rellen om dit?

mark61
16-11-05, 10:59
Het enige wat ik kan bedenken dat vagelijk als 'basis' kan dienen is dat in de traditionele West-Afrikaanse familiestructuur je vader niet zo belangrijk en aanwezig is; zijn rol wordt gespeeld door de oudste broer van je moeder, een oom dus.

Maar das dus traditioneel en hier slaat het nergens op.

Al is er in het algemeen misschien sprake van een iets andere taakopvatting van vaders in (N-)Afrika dan in Frankrijk, I dunno. Vraag het Frank van Gemert. :hihi:

Marsipulami
16-11-05, 11:19
Volgens mij zijn die rellen een straf van God voor verzuurde Fransen. :fpiraat:

Bofko
16-11-05, 11:23
Geplaatst door Marsipulami
Volgens mij zijn die rellen een straf van God voor verzuurde Fransen. :fpiraat:

Nee Mars. Het is een confronterende laatste waarschuwing van God aan de Nederlanders.

Julien
16-11-05, 12:07
Geplaatst door Marsipulami
:lol: :lol: :lol: :lol:

Dit is de meest originele verklaring die ik tot dusver gehoord heb. Mijn dag is weer goed. :hardlach:

nee de meest vreemde verklaring voor deze rellen is gegeven door meneer Erdogan.. die er opeens het hoofddoekverbod erbij ging halen :rolleyes:

~Panthera~
16-11-05, 12:21
Als "iedereen" daar meerdere mannen en/of vrouwen zou hebben, hadden ze genoeg te doen, denk ik. :hihi:

Julien
16-11-05, 12:29
Trouwens grappig om te zien dat de Nederlandse media vooral des jeunes beurs (noord-afrikanen) interviewden, terwijl het in veel wijken vooral des jeunes negro-africains (zwarte afrikanen) zijn die aan het rellen waren. En daar gaat ook deze analyse van de Minister over, niet eens zo'n gekke analyse als je naar de psychosociale kant van deze rellen kijkt..

Zwarte Schaap
16-11-05, 13:56
Geplaatst door Julien
Trouwens grappig om te zien dat de Nederlandse media vooral des jeunes beurs (noord-afrikanen) interviewden, terwijl het in veel wijken vooral des jeunes negro-africains (zwarte afrikanen) zijn die aan het rellen waren. En daar gaat ook deze analyse van de Minister over, niet eens zo'n gekke analyse als je naar de psychosociale kant van deze rellen kijkt..

Dat valt mij dus ook heel erg op in Nederland. Dat komt omdat men in Nederland die rellen in Frankrijk wil gebruiken om de Marokkanen en moslims de duimschroeven aan te draaien om ze constant in het verdomhoekje te houden.

In Nederland zijn onze negroide vrienden het meest bij alle criminile activiteiten betrokken en zijn autochtonen het meest betrokken bij huiselijk geweld maar toch geeft men het liefst eenzijdig de schuld aan moslims en Marokkanen.

Gerard074
16-11-05, 14:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
en zijn autochtonen het meest betrokken bij huiselijk geweld maar toch geeft men het liefst eenzijdig de schuld aan moslims en Marokkanen.


Als je sec naar de cijfers kijkt wel maar:

Hieruit blijkt dat de omvang van huiselijk geweld onder allochtonen gezinnen verontrustend hoog is, maar dat huiselijk geweld minder vaak gerapporteerd wordt dan in het onderzoek onder autochtonen.

Uit een nadere analyse van de onderzoeksgegevens, ervaringen van de enquêteurs en gesprekken met allochtone deskundigen komt naar voren dat in het onderzoek naar alle waarschijnlijkheid sprake is van onderrapportage. Volgens de onderzoekers heeft dit te maken met de gevoeligheid en de geringe bespreekbaarheid van het onderwerp.


bron: huiselijkgeweld.nl

Julien
16-11-05, 14:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat valt mij dus ook heel erg op in Nederland. Dat komt omdat men in Nederland die rellen in Frankrijk wil gebruiken om de Marokkanen en moslims de duimschroeven aan te draaien om ze constant in het verdomhoekje te houden.

In Nederland zijn onze negroide vrienden het meest bij alle criminile activiteiten betrokken en zijn autochtonen het meest betrokken bij huiselijk geweld maar toch geeft men het liefst eenzijdig de schuld aan moslims en Marokkanen.

jah in Nederland zijn de negroïde mensen vaak Surinaams/ Antiliaans. In Frankrijk juist West- en Centraal Afrikaans. De overeenkomst tussen deze mensen en Noord-Afrikanen is dat ze vaak onderaan staan in de sociale klassen, en dat werk criminaliteit uiteraard in de hand. Als je de media moet geloven, zijn Marokkaanse jongeren het crimineelst..maar dat is dus inderdaad bullshit zoals je zelf al zegt.

Wat me trouwens ook opvalt in Frankrijk is dat Marokkaanse en Algerijnse jongeren altijd optrekken met negroïde (Afrikaanse/Antiliaanse) jongeren. Marokkaanse families gaan ook heel veel om met negroïde families.. die 2 groepen zijn heel close met elkaar in Frankrijk.
En dat zie ik niet veel in Nederland. 'k Vraag me af hoe dat komt.

Julien
16-11-05, 14:52
Geplaatst door Marruecos
:haha:

PS: Wat betekent 't woordje 'mee' in de titel?

zal wel iets Vlaams zijn. Hollanders zouden mede zeggen ;)

mark61
16-11-05, 17:40
Geplaatst door Julien
zal wel iets Vlaams zijn. Hollanders zouden mede zeggen ;)

Ook mag ook.

vlegeltje
16-11-05, 17:59
Geplaatst door Julien
zal wel iets Vlaams zijn. Hollanders zouden mede zeggen ;)

Mede is toch een soort bier?





Goed idee trouwens.

*loopt naar de koelkast*

Amparo
16-11-05, 18:03
Geplaatst door vlegeltje

*loopt naar de koelkast*


On topic: stuur jij niet gewoon je derde vrouw naar de keuken voor een biertje?

Wide-O
16-11-05, 18:05
Het is een wet van Meeën en Perzen zeggen wij hier :ego:

Mede is een beetje stadhuistaal... ook lijkt me dan beter.

vlegeltje
16-11-05, 18:09
Geplaatst door Amparo
On topic: stuur jij niet gewoon je derde vrouw naar de keuken voor een biertje?

Dan moet ik haar eerst los maken.

Ligt vast aan de ketting.

Amparo
16-11-05, 18:13
Geplaatst door vlegeltje
Dan moet ik haar eerst los maken.

Ligt vast aan de ketting.

Wat ben jij nou voor vent? Heb je ze niet eens zonder hulpstukken onder controle?

dr SiliconValley
16-11-05, 18:58
De echte oorzaak achter de rellen is I.R> Iran!
De mullahs, de hoofdsponsoren van terrorisme, proberen voor de zoveelste keer met hun terreur de wereld te laten afschrikken!
Ter herinnering; India stemde met de VN resolutie om Iran door te verwijzen naar de UNSC. Meteen daarna werd India opgeschrikt door aanslagen van MOSLIMterroristen.

Toeval?

Hell no.