PDA

Bekijk Volledige Versie : Orthodoxe imam lacht om aangifte van Hirsi Ali



Elien
16-11-05, 09:11
Orthodoxe imam lacht om aangifte van Hirsi Ali

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1Fawaz.jpg

DEN HAAG - Opnieuw raakte de Haagse imam Fawaz Jneid van de orthodoxe As Soennah-moskee deze week in opspraak. Eerder haalde hij NOVA met zijn preken tegen Bush en Amerika en teksten dat mannen vrouwen mogen slaan, als het maar niet te hard gebeurt.
AD TV: Hirsi Ali doet aangifte tegen imam

Imam Fawaz Jneid. FOTO ROBERT VAN STUYVENBERG Deze week deed Ayaan Hirsi Ali aangifte van bedreiging, nadat de imam een brief tegen de politica naar de media had gestuurd.

Fawaz Jneid moet lachen als hij hoort van de aangifte. ,,Dat Hirsi Ali zich zo bedreigd voelt door mijn brief en naar de politie stapt, geeft alleen maar aan dat zij rijp is voor een inrichting en hulp moet zoeken. Lees maar na. Er klinkt wel dreiging in de brief door, maar er staat echt geen letterlijke bedreiging in.’’

Maar wat als iemand uit zijn achterban de tekst toch zo opvat en een wapen ter hand neemt, zoals gebeurde bij de cineast/schrijver Theo van Gogh? ,,Ik heb nooit de weg van het geweld bewandeld maar er altijd afstand van genomen. Het woord is het enige wapen dat ik heb,’’ antwoordt Jneid. ,,Maar kritiek van moslimkant wordt tegenwoordig vaak verward met dreigementen. En het vervelende is dat de extremisten het voor iedereen verpesten. Want wij worden erop aangesproken.’’

Op vrijdag zit zijn moskee steevast stampvol. Tegen de landelijke trend in, groeit de moslimgemeenschap rond de As Soennah-moskee. ,,Tijdens mijn preek praat ik op dezelfde toon tegen de bezoekers als in die brief tegen Hirsi Ali,’’ vertelt hij. ,,Altijd op grond van het geloof, want dat is de enige waarheid. Dat ik soms fel uithaal naar Bush of Sharon heeft te maken met mijn publiek,’’ legt hij uit. ,,Moslims in Nederland voelen zich vaak in een hoek gedreven, aangevallen van alle kanten. Ze willen reageren. Door zelf van leer te trekken in preken en teksten voelt mijn publiek zich gesust en gesterkt. We behoeden ze voor extremisme. Want in elke preek zit een element van opvoeding. Ik zie het als de missie van mijn moskee om jongeren die afdwalen en ontsporen weer op het rechte pad te krijgen. Via het geloof.’’

Jneid vindt het prima dat hij zijn werk uitvoert zonder samen te werken met de gemeente of andere overheden. ,,Daardoor kan iedereen ons vertrouwen en worden we niet als handlanger van de regering gezien.’’

Zelf krijgt hij geregeld felle kritiek van moslims die vinden dat hij te soft is. Hij legt een print van een e-mail op tafel die hij woensdag ontving van [email protected]. ’Get ready as I have a bullet ready for Sheich Fawaz’ is de tekst. ,,Het is voor het eerst dat ik zo’n letterlijke bedreiging ontvang. Maar ik zit er niet mee, ik ben ook niet van plan om aangifte te doen,” zegt hij schouderophalend. ,,Ik beschouw de personen die dit soort berichten sturen lager dan mensen. Bovendien, ik denk dat deze e-mail ook wel is binnengekomen bij de AIVD.’’

Jneid voelt zich thuis in Nederland. ,,Juist omdat de godsdienstvrijheid het mij mogelijk maakt om te leven zoals ik wil,’’ antwoordt hij na enig nadenken. ,,Hoe hij de toekomst ziet, weet hij niet. ,,Dat heeft ook allemaal te maken met internationale ontwikkelingen. Maar van mij hoeft Nederland geen islamitische wetgeving te krijgen.’’
Wel pleit hij voor meer tolerantie van Nederlandse kant.

Bron: AD / Door ANNEMIEKE HARTMAN

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\//\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Hirsi Ali doet aangifte tegen imam

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/11hirsi_200.gif

Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) heeft aangifte gedaan wegens bedreiging door imam Sheich Fawaz van de Haagse As Soennah-moskee.

Weggeblazen
Fawaz had op internet aangekondigd dat Hirsi Ali zal worden 'weggeblazen door de wind van de veranderende tijden' en dat haar 'de vervloeking van Allah' te wachten staat.

Preken
Fawaz kwam in 2002 in het nieuws, toen het tv-programma NOVA delen van preken van hem uitzond. Daarin riep hij op tot het vernietigen van de vijanden van de islam.




wegblazen http://www.maroc.nl/forums/images/smilies/eyebrow.gif

waterfiets
16-11-05, 09:14
Een beetje ongelukkige uitspraak van die imam (met name die vervloeking) in het huidig maatschappelijk klimaat maar het lijkt mij een kansloze aangifte.

_h4T3D_sE7eN
16-11-05, 09:15
Het artikel van Al Fawaz (http://www.elqalem.com/elqalem/aspx/template.aspx?item_id=514&category_id=17&group_id=1)

freya
16-11-05, 09:18
'weggeblazen door de wind

Daar zou ik ook bang voor zijn als ik zo broodmager was als zij :haha:


Maar denkt zij nu werkelijk dat die imam de wind kan beheersen en sturen?

Elien
16-11-05, 09:22
Geplaatst door freya
'weggeblazen door de wind

Daar zou ik ook bang voor zijn als ik zo broodmager was als zij :haha:


Maar denkt zij nu werkelijk dat die imam de wind kan beheersen en sturen?


gewoon met zn allen :hihi:

waterfiets
16-11-05, 09:24
Geplaatst door freya

Maar denkt zij nu werkelijk dat die imam de wind kan beheersen en sturen?

Dat is een beeldspraak. En in het huidige klimaat is men natuurlijk bang dat onstabiele figuren hier een oproep in ziet de vloek van Allah tot uitvoer te brengen? Aan de andere kant doet Hirshi Ali stevige uitspraken dus zij mag ook verwachten dat anderen dat doen. Maar ik vind dat de imam in zijn repliek wel te veel op de man (vrouw) speelt en te weinig op de inhoud van hetgeen zij te berde brengt. Dat siert hem niet.

freya
16-11-05, 09:28
Geplaatst door waterfiets
Dat is een beeldspraak. En in het huidige klimaat is men natuurlijk bang dat onstabiele figuren hier een oproep in ziet de vloek van Allah tot uitvoer te brengen? Aan de andere kant doet Hirshi Ali stevige uitspraken dus zij mag ook verwachten dat anderen dat doen. Maar ik vind dat de imam in zijn repliek wel te veel op de man (vrouw) speelt en te weinig op de inhoud van hetgeen zij te berde brengt. Dat siert hem niet.

Heb jij die hele tekst gezien dan?

Waar staat die?

_h4T3D_sE7eN
16-11-05, 09:28
Geplaatst door waterfiets
Dat is een beeldspraak. En in het huidige klimaat is men natuurlijk bang dat onstabiele figuren hier een oproep in ziet de vloek van Allah tot uitvoer te brengen? Aan de andere kant doet Hirshi Ali stevige uitspraken dus zij mag ook verwachten dat anderen dat doen. Maar ik vind dat de imam in zijn repliek wel te veel op de man (vrouw) speelt en te weinig op de inhoud van hetgeen zij te berde brengt. Dat siert hem niet.

Iemand die geen inhoud en feiten weergeeft en Oost-Indisch doof is voor argumenten, moet je wel als een klein kind behandelen.

GTV
16-11-05, 09:53
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Iemand die geen inhoud en feiten weergeeft en Oost-Indisch doof is voor argumenten, moet je wel als een klein kind behandelen.

Inderdaad.
Die imam zou toch beter moeten weten, zou je denken.

_h4T3D_sE7eN
16-11-05, 10:09
Geplaatst door GTV
Inderdaad.
Die imam zou toch beter moeten weten, zou je denken.

Dat weet ie ook wel. Hij heeft meerdere malen aangetoond wel over kennis te beschikken. Dat ie nu een speldenprikje uitdeelt is even leuk maar hij ligt er zelf verder niet zo wakker van. Dat Ayaan dan aangifte van dit geheel doet toont aan hoezeer dat mens niet tegen dezelfde retoriek kan die zij zelf hanteert. Want laten we eerlijk zijn: wanneer het debat de intellectuele kant opgaat, is zij in geen velden of wegen te bekennen. Nu pakt hij haar aan op een manier waarop zij de Islam bekritiseert, zodat het niet te moeilijk voor haar wordt. En prompt doet zij aangifte van bedreiging. :verward:

Hij deed haar hiermee nog wel een plezier.

Mohajir
16-11-05, 10:23
Geplaatst door Elien
Hirsi Ali doet aangifte tegen imam
Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) heeft aangifte gedaan wegens bedreiging door imam Sheich Fawaz van de Haagse As Soennah-moskee.

Weggeblazen
Fawaz had op internet aangekondigd dat Hirsi Ali zal worden 'weggeblazen door de wind van de veranderende tijden' en dat haar 'de vervloeking van Allah' te wachten staat.

Preken
Fawaz kwam in 2002 in het nieuws, toen het tv-programma NOVA delen van preken van hem uitzond. Daarin riep hij op tot het vernietigen van de vijanden van de islam.

wegblazen :wtf: twee extremisten uit het middenoosten, die de positie van Marokkaanse gemeenschap in NL gebruiken voor eigen gewin. dus weg met alle 2. de onzin van die AHA kennen we inmiddels wel, maar die fawaz heeft ook tonnenboter op zn hoofd. jarenlange preekt hij isolement en de afkeer van deze samenleving en nu hij druk voelt van de politiek en veiligheidsdiensten, gaat ie vredsduif uithangen: afgelopen vrijdag ging hijte keertegen opstandige jongeren in frankerijk. 1ste roept ie haat tegen de westerse samenleving omdan als verzoenen imam te manifesteren. en dat allemaal op de rug van `onwetende'marokkaan. en toch blijven mensen hem als imam beschouwen!!!!!!!!!!!!!!!!

papol
16-11-05, 10:34
Het is op zich niet vreemd dat een aantal met afgunst vervulde mensen zich schandelijk uitlaat over de Islam en de Koran, want rancuneuze scheldsonnetten zijn de enige wapens waarover dit waardeloze schorem beschikt . Ook bevreemdt het ons niet dit soort uitspraken te horen uit de mond van een man die dik bevriend was met wijlen Theo Van Gogh. Soort zoekt immers soort.

Theodor Holman is kennelijk een man die zijn eigenwaarde niet kent en die zich nog verder heeft weten te verlagen door de heilige Koran te beledigen. Een dergelijke schandelijke misdraging had ik, toegegeven, wel verwacht van een luizige kerel van het kaliber Holman.

Maar wat ons werkelijk verbaast is de manier waarop Hirsi Ali gebruik weet te maken van dit soort ongenuanceerde en van hondsdolheid getuigende uitspraken om ons lessen in democratie, vrijheid van meningsuiting en wederzijds respect te komen geven. Hirsi´s eigenaardige visie op democratie schijnt zich slechts te beperken tot het beledigen van de Koran en de Islam, het provoceren van de moslimgemeenschap en het creëren van vijandelijkheden tussen de moslims en de politieke partijen hier in Nederland.

Desondanks is haar gedrag begrijpelijk gezien haar ontoereikende kennisniveau en de daarbij horende beperkte intellectuele ontwikkeling, haar levenservaringen die vormgegeven zijn in abnormale maatschappelijke omstandigheden en natuurlijk haar slachtofferrol in de Afrikaanse besnijdeniscultuur.

Dit resulteert zich in een blijvende traumatische stoornis waarvan zij nog dagelijks hinder ondervindt, en die zich vooral uit in een afwijkend denkpatroon en een gevoel van wantrouwen jegens alle moslims. Daarnaast is er ook nog het algemeen bekende besnijdenistrauma dat zij in de Tweede Kamer heeft weten te bombarderen tot een landelijk en politiek issue. Terwijl de vrouwenbesnijdenis in werkelijkheid niet meer is dan een traditie die in sommige delen van Afrika gepraktiseerd wordt, en die bijna niet voorkomt onder de moslims .

Hirsi Ali waant zich de Verlosser van de Nederlandse politiek in de strijd tegen het Islamitische extremisme en zij denkt door zich te verlagen tot kinderlijke praktijken het verloop van de geschiedenis te kunnen beïnvloeden. Zo heeft zij getracht door middel van een door haar uitgebrachte film die op bedrog en leugens gebaseerd is (Submission), die bovenal artistieke kwaliteiten mist, een compleet geloof uit te roeien. Een geloof dat vandaag de dag het snelst groeiende ter wereld is. De reden dat steeds meer mensen zich tot de Islam bekeren is omdat de edele Koran over onwaarschijnlijke krachten beschikt die in staat zijn grote veranderingen en verbeteringen te realiseren in het leven van de mensen. Dit kan ook niet anders, aangezien dit boek niet het product is van een menselijke geest: het is een Goddelijke openbaring.

Ook lijdt Hirsi Ali aan grootheidswaanzin als gevolg van de snelle overgang van eenvoudige schoonmaakster naar beleidsbepalende en mediagerichte politica . Zij zal toch niet echt in de waan verkeren dat zij in de kamer zit vanwege haar politieke ’kwaliteiten’? Is het nog niet tot haar doorgedrongen dat zij slechts een marionet is die van bovenaf wordt bespeeld en gestuurd door een aantal provocateurs. Provocateurs die het op de Islam hebben gemunt en Hirsi Ali als vieze schoen gebruiken om tegen de Islam aan te schoppen? Uiteindelijk zitten zij zelf met haar politieke onkunde opgescheept nu de Nederlandse bevolking haar politieke nonsens en onbeheerste vijandigheid tegen de moslims weigert te accepteren en zij er daarnaast niet in is geslaagd om ook maar één moslimziel voor haar te winnen.

Hirsi Ali is, door de confrontatie aan te gaan met de Islam, een moeilijke en doodlopende weg ingeslagen. Dit kan alleen uitmonden in een pijnlijke nederlaag voor haar. Binnenkort, als zij door de wind van "veranderende tijden" buiten de muren van de Tweede Kamer wordt weggeblazen en zij zichzelf ziet wegzinken in de poel der vergetelheid, zal zij pas haar echte waarde ontdekken, wanneer zij gebukt zal moeten gaan onder de vervloeking van Allah, de Engelen en de algehele mensheid.

Sheikh Fawaz Jneid
11 november 2005


Schijnbaar is deze sheikh niet vies van zijn eigen scheldsonnates.

Vrouwenbesnijdenis is een traditie, net zoiets als koffiedrinken?

In de zesde alinea neemt hij HA de strijd tegen extremisme kwalijk, jaloers of voorstander van ???

Helaas, gemiste kans, het artikel is doorspekt van subjectieve beleving en rancuneus tegen de persoon.

Gr.P

freya
16-11-05, 10:39
Geplaatst door papol
het artikel is doorspekt van subjectieve beleving en rancuneus tegen de persoon.



Koekje van eigen deeg voor mevrouw Ali dus.

papol
16-11-05, 10:53
Geplaatst door freya
Koekje van eigen deeg voor mevrouw Ali dus.

AHA heeft haar subjectieve beleving nooit ontkend, rancuneus tegen de persoon is ze zeker niet wel tegen een bepaald deel van een systeem.

Gr.P

Julien
16-11-05, 10:57
Imams, priesters en rabbi's moeten het hebben over de theologie naar mijn mening. Geen controversiële, haatzaaiende teksten dusover personen, want gelovigen geloven vaak zonder kritiek wat deze mensen zeggen.
Ik vind ook dat deze imam verkeerd bezig is, vooral in het huidige klimaat.

freya
16-11-05, 11:05
Geplaatst door papol
AHA heeft haar subjectieve beleving nooit ontkend, rancuneus tegen de persoon is ze zeker niet wel tegen een bepaald deel van een systeem.

Gr.P

Haha dan heb jij haar nooit Cohen horen aanvallen :rolleyes:

Joesoef
16-11-05, 11:08
Zeurdoos.

Zwarte Kat
16-11-05, 11:30
Geplaatst door Julien
Imams, priesters en rabbi's moeten het hebben over de theologie naar mijn mening. Geen controversiële, haatzaaiende teksten dusover personen, want gelovigen geloven vaak zonder kritiek wat deze mensen zeggen.
Ik vind ook dat deze imam verkeerd bezig is, vooral in het huidige klimaat.

Watte?????
Hirshi heeft het steeds erover hoe haar vriend Theo het slachtoffer werd van zijn vrijheid van meningsuiting en als nu een imam een column schrijft dan is het ineens foute boel?
Ze maakt geen schijn van kans

_h4T3D_sE7eN
16-11-05, 11:59
Geplaatst door Mohajir
twee extremisten uit het middenoosten, die de positie van Marokkaanse gemeenschap in NL gebruiken voor eigen gewin. dus weg met alle 2. de onzin van die AHA kennen we inmiddels wel, maar die fawaz heeft ook tonnenboter op zn hoofd. jarenlange preekt hij isolement en de afkeer van deze samenleving en nu hij druk voelt van de politiek en veiligheidsdiensten, gaat ie vredsduif uithangen: afgelopen vrijdag ging hijte keertegen opstandige jongeren in frankerijk. 1ste roept ie haat tegen de westerse samenleving omdan als verzoenen imam te manifesteren. en dat allemaal op de rug van `onwetende'marokkaan. en toch blijven mensen hem als imam beschouwen!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat betreft Ayaan, die komt uit het Somalië.

Wat betreft je kritiek richting Al Fawaz en vermeende haatprediken: puur Telegraaf-sensatie. De man heeft zich nooit schuldig gemaakt aan dergelijke zaken.

En bespaar me het geval met zijn preeches waaruit destijds zinnetjes zijn geciteerd en aan elkaar geplakt tot 1 geheel. Zo kan ik er ook nog wel een paar bedenken.



Geplaatst door papol
Helaas, gemiste kans, het artikel is doorspekt van subjectieve beleving en rancuneus tegen de persoon.

Gr.P

Sinds wanneer is daar iets mis mee ?? Ik hoor je niet zeuren over de subjectieve beleving van Ayaan mbt de Islam en haar rancune tegen de profeet Mohammed en zijn persoon. Het ergste is dat hij er niet meer is om zich te kunnen verdedigen tegen haar beschuldigingen. Komt haar altijd wel goed uit. Tegen Al Fawaz wist ze niets anders te bedenken dan een aanklacht tegen bedreiging. En als je alle subjectiviteit achterwege laat, er is in zijn artikel niets te vinden dat duidt op bedreiging. Als je het vindt, wijs het me dan aan.



Geplaatst door Julien
Imams, priesters en rabbi's moeten het hebben over de theologie naar mijn mening. Geen controversiële, haatzaaiende teksten dusover personen, want gelovigen geloven vaak zonder kritiek wat deze mensen zeggen.
Ik vind ook dat deze imam verkeerd bezig is, vooral in het huidige klimaat.

Ook imams zijn mensen met dezelfde rechten als politici, opiniemakers en 'gewone burgers'.


Geplaatst door Zwarte Kat
Watte?????
Hirshi heeft het steeds erover hoe haar vriend Theo het slachtoffer werd van zijn vrijheid van meningsuiting en als nu een imam een column schrijft dan is het ineens foute boel?
Ze maakt geen schijn van kans

!

Julien
16-11-05, 12:02
Geplaatst door Zwarte Kat
Watte?????
Hirshi heeft het steeds erover hoe haar vriend Theo het slachtoffer werd van zijn vrijheid van meningsuiting en als nu een imam een column schrijft dan is het ineens foute boel?
Ze maakt geen schijn van kans

Wie zegt dat ik het met Theo eens was? :loens: ik vond dat Van Gogh te ver ging, en ik vind ook dat deze imam te ver gaat

@H7: idd hebben imams dezelfde rechten als politici en columnisten..maar dat betekent nog niet dat het verstandig is om haat te zaaien en te provoceren.
het argument "zij doet het ook, dus dan mogen wij het ook" vind ik niet erg sterk.

_h4T3D_sE7eN
16-11-05, 12:06
Geplaatst door Julien
@H7: idd hebben imams dezelfde rechten als politici en columnisten..maar dat betekent nog niet dat het verstandig is om haat te zaaien en te provoceren.
het argument "zij doet het ook, dus dan mogen wij het ook" vind ik niet erg sterk.

Wat verstandig is, is al een jaar of 4 zoek. Da's een heel andere discussie, lijkt mij.

Het argument "zij doet, dus wij doen", is er 1 die voor haar soort denkenden vaak niet opgaat. Althans, dat is de beleving. Ik proef uit al haar handelingen (en tegelijkertijd ook het gebrek daaraan) dat alleen zij mag doen, en haar tegenstanders niet. En als ze dat toch doen, gaat ze daaraan voorbij. Tenzij een invloedrijke persoon met een statement komt waar zij geen antwoord op weet en hem dan maar aanklaagt voor iets wat de man niet eens op zijn geweten heeft (maar dat moet de rechter maar uitmaken, toch?). Ik vind het al met al een zwaktebod van Ayaan. Het zoveelste ...

Kal-El B.V
16-11-05, 12:21
Binnenkort, als zij door de wind van "veranderende tijden" buiten de muren van de Tweede Kamer wordt weggeblazen en zij zichzelf ziet wegzinken in de poel der vergetelheid



Is Ayaan Hirsi Ali nu ook al tegen poezie ?? Ik vind het gewoon een prachtige metafoor voor de hoop die deze man heeft dat zij later niet meer dan een regeltje in de geschiedenisboeken zal bezetten.

Wat een ophef om niks weer van die griet.

Wide-O
16-11-05, 12:50
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Wat verstandig is, is al een jaar of 4 zoek. Da's een heel andere discussie, lijkt mij.



Misschien moet die discussie toch wel weer 's gevoerd worden.

Enfin, lijkt me kansloos die klacht. Maar waar ze wel in slaagt is voortdurend in de schijnwerpers te staan. Opdracht volbracht, zal ze wel denken.

_h4T3D_sE7eN
16-11-05, 12:53
Geplaatst door Wide-O
Misschien moet die discussie toch wel weer 's gevoerd worden.

Enfin, lijkt me kansloos die klacht. Maar waar ze wel in slaagt is voortdurend in de schijnwerpers te staan. Opdracht volbracht, zal ze wel denken.

Vroeg me al af wanneer je uit je bed zou stappen en je pc zou aanzetten. :hihi:


Je hebt gelijk. Die discussie mag zeker weer gevoerd worden. Als we maar kunnen afspreken dit soort shit achterwege te laten in die discussie. Ik voorzie dat dat gewoonweg te moeilijk is voor discussievoerders. Men moet toch kracht zetten bij argumenten en dat doe je alleen met een scoringsdrift.

Alles ok, verder ? :hihi:

MarocMuisje
16-11-05, 12:53
Zij zal toch niet echt in de waan verkeren dat zij in de kamer zit vanwege haar politieke ’kwaliteiten’? Is het nog niet tot haar doorgedrongen dat zij slechts een marionet is die van bovenaf wordt bespeeld en gestuurd door een aantal provocateurs. Provocateurs die het op de Islam hebben gemunt en Hirsi Ali als vieze schoen gebruiken om tegen de Islam aan te schoppen?


Hij is niet de enige die hier zo over denkt...

Sahara
16-11-05, 14:02
Geplaatst door freya
'weggeblazen door de wind

Daar zou ik ook bang voor zijn als ik zo broodmager was als zij :haha:


Maar denkt zij nu werkelijk dat die imam de wind kan beheersen en sturen?

Zij is immers vervloekt door de imam, daar kan ze niet tegenop....hahahaha en een rechter ook niet... Wat een zielige vertoning, door van de boom afgewaaide klitloze apin.....

Max Stirner
16-11-05, 14:14
Geplaatst door Sahara
Zij is immers vervloekt door de imam, daar kan ze niet tegenop....hahahaha en een rechter ook niet... Wat een zielige vertoning, door van de boom afgewaaide klitloze apin.....


Je Gilles de la Tourette-syndroom begint me een beetje te irriteren, Zandbakje.....

Sahara
16-11-05, 14:25
Geplaatst door Julien
Wie zegt dat ik het met Theo eens was? :loens: ik vond dat Van Gogh te ver ging, en ik vind ook dat deze imam te ver gaat

@H7: idd hebben imams dezelfde rechten als politici en columnisten..maar dat betekent nog niet dat het verstandig is om haat te zaaien en te provoceren.
het argument "zij doet het ook, dus dan mogen wij het ook" vind ik niet erg sterk.

Hallo wakker worden! Die klitloze ongedierte doet niets ander dan haat zaaien... Hoe durf jij het dan voor haar op te nemen en te zeggen dat de imam provocatie uitlokt en haat zaait..... zielig.... allemaal geindoctroneerd door de klitloze apin......

Morosian
16-11-05, 14:32
Geplaatst door Elien
Weggeblazen
Fawaz had op internet aangekondigd dat Hirsi Ali zal worden 'weggeblazen door de wind van de veranderende tijden' en dat haar 'de vervloeking van Allah' te wachten staat.

Ik denk dat Hirsi een beetje overspannen reageert, maar misschien is het te begrijpen als je dagelijks met de dood bedreigd wordt en 24 uur per dag bewaakt moet worden.

Overigens lijkt het mij persoonlijk ook geen pretje om de vervloeking van Allah in het vooruitzicht gesteld te krijgen. Als je ziet wat hij in een goede bui allemaal voor een ellende over de aarde uitstort, dan wil ik niet weten wat hij doet als ie boos wordt.

_h4T3D_sE7eN
16-11-05, 15:01
Geplaatst door Morosian
Overigens lijkt het mij persoonlijk ook geen pretje om de vervloeking van Allah in het vooruitzicht gesteld te krijgen. Als je ziet wat hij in een goede bui allemaal voor een ellende over de aarde uitstort, dan wil ik niet weten wat hij doet als ie boos wordt.

Then let's stop pissing Him off.


Ps: ik denk dat AHA stiekum wel geniet van die beveiliging.

Morosian
16-11-05, 15:10
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Then let's stop pissing Him off.

Ik neem aan dat als je in staat bent om de mens te creëren, het controleren van wat de mensheid zegt en doet een eitje moet zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat ie lang niet zo snel op z'n teentjes getrapt is als iedereen denkt.

Kal-El B.V
16-11-05, 15:16
Als ongelovige kan ik mij erg storen aan al die andere ongelovigen die zowat een hartaanval krijgen van gelovigen die hen van alles en nog wat toewensen in de naam van een god waar ze toch wel zeker van weten dat die niet bestaat.


Gewoon gestoord !!!


Geloof je nou wel in Allah of je geloof je nou niet in Allah mevrouw Ali ? Hoe kan ze hier nou in 'godsnaam' bezwaar tegen hebben ?

Als een gelovige mij toewenst dat Allah mij uitgezaaide kanker geeft, dan klinkt dat voor mij precies alsof je mij toewenst dat Kabouter Plop stiekum mijn vooraad koekjes opeet. (sorry gelovigen, ik zeg dit niet om jullie te kwetsen maar om mijn punt duidelijk te maken, ik heb al lang geleden geleerd dat ik niet bang hoef te zijn van gelovigen dat ik zo denk)

Wat een idiotie van deze mensen. Het lijkt er gewoon op dat ze van alles bij elkaar sprokkelen om hun "vijand" ,de gelovigen, de 'irrationelen' in diskrediet te brengen. Ze willen er alles voor doen, zelfs zelf irrationeel zijn.


En hoe werkt dat trouwens in een "seculiere samenleving" met een rechterlijke macht.

Hirsi Ali : "Edelachtbare, ik ben diepbeledigd door de uitlatingen van deze persoon,
ik kan niet meer leven met deze vervloeking die ik over me heen heb gekregen"

Rechter: "Welke vervloeking ?"

AHA : "Deze vervloeking"

Rechter : "Welke, is zie niks ?"

AHA : "Deze, die over mij heen hangt"

Rechter : "Hmmm, weet u zeker dat U vervloekt bent"

AHA : "Ja edelachtbare, die man met die baard heeft het zelf verteld"

Rechter : "Kunt U aantonen dat u vervloekt bent ?"

AHA : "Ja, ik wil de rechtbank toestemming vragen om JOMANDA als getuige aan te voeren"

Rechter : "Nee.......sorry mevrouw Hirsi Ali, maar als u niet op enigerlij wijze kunt aantonen dat u vervloekt bent dan is deze aanklacht niet ontvankelijk"




of zoiets.

papol
16-11-05, 15:23
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Tegen Al Fawaz wist ze niets anders te bedenken dan een aanklacht tegen bedreiging.

De gebruikelijke weg, zag je liever iets anders dan? (brandende moskee bv??)



En als je alle subjectiviteit achterwege laat, er is in zijn artikel niets te vinden dat duidt op bedreiging. Als je het vindt, wijs het me dan aan.

Dan hou je idd niets over , dan is er geen artikel meer .....


Gr.P

freya
16-11-05, 15:26
Geplaatst door Kal-El B.V
alsof je mij toewenst dat Kabouter Plop stiekum mijn vooraad koekjes opeet.

:jammer: waar moet het heen met de wereld als mensen ook al niet meer in kabouter Plop geloven :droef:


(ik begrijp je punt heel goed en ben het er ook helemaal mee eens btw)

papol
16-11-05, 15:27
Hirsi Ali waant zich de Verlosser van de Nederlandse politiek in de strijd tegen het Islamitische extremisme en zij denkt door zich te verlagen tot kinderlijke praktijken het verloop van de geschiedenis te kunnen beïnvloeden.

Dit is een bijzonder domme opmerking, hij onderschrijft daarmee dat het islamitisch extremisme gerechtvaardigd is.
Aan de andere kant geeft hij hiermee gelijk toe waar AHA tegen gespeend is.

Gr.P

_h4T3D_sE7eN
16-11-05, 15:49
Geplaatst door papol
De gebruikelijke weg, zag je liever iets anders dan? (brandende moskee bv??)

Misschien een opiniestuk dat inhoudelijk ingaat op wat Fawaz schrijft ?



Dan hou je idd niets over , dan is er geen artikel meer .....


Gr.P

Zo ook met andere artikelen, da's niks nieuws. Men moet er ook niet meer dan een opiniestuk van maken. Het is de mening van iemand die toevallig imam is. Als Jan met de Pet op het had geschreven, had er geen haan naar gehinnikt.

Zwarte Kat
16-11-05, 17:34
Geplaatst door Julien
Wie zegt dat ik het met Theo eens was?

Het gaat erom dat Hirshi het wél met m eens was. Iniedergeval vond ze dat zijn schrijvsels binnen 'het vrije woord' vielen.
Maar nu opeens blijkt het vrije woord niet voor iedereen weggelegd in haar optiek.

Morosian
16-11-05, 17:49
Geplaatst door Kal-El B.V
Als ongelovige kan ik mij erg storen aan al die andere ongelovigen die zowat een hartaanval krijgen van gelovigen die hen van alles en nog wat toewensen in de naam van een god waar ze toch wel zeker van weten dat die niet bestaat.

Gewoon gestoord !!!

Dat heet sarcasme.

Wide-O
16-11-05, 18:00
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Vroeg me al af wanneer je uit je bed zou stappen en je pc zou aanzetten. :hihi:


Ik was op om 6u30 :ego:



Je hebt gelijk. Die discussie mag zeker weer gevoerd worden. Als we maar kunnen afspreken dit soort shit achterwege te laten in die discussie. Ik voorzie dat dat gewoonweg te moeilijk is voor discussievoerders. Men moet toch kracht zetten bij argumenten en dat doe je alleen met een scoringsdrift.


Het scoren kan ook liggen in een echt debat hebben toch ? Maar het klimaat is niet bepaald sereen genoeg om daar veel volk voor op de been te brengen :hihi: En het akelige is dat ik voel dat ik daar ook meer & meer schuldig aan ben, aan dat verhitte.



Alles ok, verder ? :hihi:


Ik overweeg een bomaanslag tegen de bureaucratie hier ten lande :nerveus: Verder alles prima ;)

Wide-O
16-11-05, 18:02
Geplaatst door papol
Dan hou je idd niets over , dan is er geen artikel meer .....


Slecht schrijven is niet strafbaar.

MizZzli
16-11-05, 18:20
Ze maken beide gebruik van hun democratisch verworvenheden dus dat kan alleen maar goed zijn.

Los of het juridisch kan ( ik denk dat ze geen schijn van kans maakt), ik ben niet dol op dat soort uitspraken.

Ik zou haar wat verstand toewensen en minder emotionele instabiliteit.

Ze hoort idd niet in de politiek.

MizZzli
16-11-05, 18:26
Nu ik de tekst lees ben ik wel benieuwd naar de arabische versie :D

Ik wil wel eens weten wie het vertaald heeft ..

_h4T3D_sE7eN
16-11-05, 20:32
Geplaatst door MizZzli
Nu ik de tekst lees ben ik wel benieuwd naar de arabische versie :D

Ik wil wel eens weten wie het vertaald heeft ..


Zijn stukken worden altijd door Al Fawaz zelf gedicteerd. 1 specifieke redacteur van Elqalem publiceert vervolgens zijn artikelen voor hem.

David
16-11-05, 22:00
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Zijn stukken worden altijd door Al Fawaz zelf gedicteerd. 1 specifieke redacteur van Elqalem publiceert vervolgens zijn artikelen voor hem.


Het is rampzalig slecht geschreven.

David
16-11-05, 22:01
Geplaatst door Sahara
de klitloze apin......



Smerige rascist. Diep, diep triest.

SALAHDIEN
16-11-05, 22:41
Geplaatst door Elien
Hirsi Ali doet aangifte tegen imam

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/11hirsi_200.gif

Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) heeft aangifte gedaan wegens bedreiging door imam Sheich Fawaz van de Haagse As Soennah-moskee.

Weggeblazen
Fawaz had op internet aangekondigd dat Hirsi Ali zal worden 'weggeblazen door de wind van de veranderende tijden' en dat haar 'de vervloeking van Allah' te wachten staat.

Preken
Fawaz kwam in 2002 in het nieuws, toen het tv-programma NOVA delen van preken van hem uitzond. Daarin riep hij op tot het vernietigen van de vijanden van de islam.

wegblazen :wtf:

http://www.filmsite.org/posters/gone.gif
Zoals gewoonlijk ziet Ayaan Hirshi Ali spoken omdat ze te weinig buiten komt en teveel in haar bunkertje opgesloten zit: nu moet zelfs de wind eraan geloven die blijkbaar uit islamitische hoek waait...

De imam in kwestie is gewoon een fervente cinefiel en maakt graag verwijzingen naar grote films van weleer....Gone with the Wind.

Ayaan Hirshi Ali zou eens wat meer van het leven moeten genieten in plaats van als een verzuurde, oude taart telkenmale weer het arme slachtoffertje te spelen. Indien ze geen politiek kan bedrijven, dan moet ze maar datgene bedrijven waar ze misschien wel voor geboren is...

SALAHDIN

SALAHDIEN
16-11-05, 22:51
Geplaatst door Elien
Hirsi Ali doet aangifte tegen imam

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/11hirsi_200.gif

Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) heeft aangifte gedaan wegens bedreiging door imam Sheich Fawaz van de Haagse As Soennah-moskee.

Weggeblazen
Fawaz had op internet aangekondigd dat Hirsi Ali zal worden 'weggeblazen door de wind van de veranderende tijden' en dat haar 'de vervloeking van Allah' te wachten staat.

Preken
Fawaz kwam in 2002 in het nieuws, toen het tv-programma NOVA delen van preken van hem uitzond. Daarin riep hij op tot het vernietigen van de vijanden van de islam.

wegblazen :wtf:

Het vrije woord moet te allen tijde beschermd worden...Politici moeten er nu eenmaal tegen kunnen dat ze kop van jut zijn, vooral individuen als Ayaan Hirsi Ali wiens levensdoel alleen nog maar bestaat uit beledigingen naar moslims toe. Paradoxaal genoeg is het net de Islam die de zin van haar leven bepaalt...

SALAHDIN

Muslimaah
16-11-05, 23:02
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Zijn stukken worden altijd door Al Fawaz zelf gedicteerd. 1 specifieke redacteur van Elqalem publiceert vervolgens zijn artikelen voor hem.

Maar de vertaling naar het nederlands, lijkt niet lett, maar er is getracht een soort van bepaalde stijl neer te zetten.

Bij lett vertalingen leest het meestal heel abrupt en is het rijke arabisch verloren gegaan.

_h4T3D_sE7eN
16-11-05, 23:04
Geplaatst door Muslimaah
Maar de vertaling naar het nederlands, lijkt niet lett, maar er is getracht een soort van bepaalde stijl neer te zetten.

Bij lett vertalingen leest het meestal heel abrupt en is het rijke arabisch verloren gegaan.


Het is letterlijk vertaald.

Muslimaah
16-11-05, 23:04
Geplaatst door David
Smerige rascist. Diep, diep triest.

Ik vind het ook een in en in trieste reactie. Een reprimande waard!!

Haar schaamdelen en haar gelaat staan los van haar uitspraken.

Muslimaah
16-11-05, 23:08
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het is letterlijk vertaald.

Dan is het dus door een bekwame vertaler/tolk gedaan :)

"..rancuneuze scheldsonnetten (shakespeareaans :D).."

"..luizige.."

David
16-11-05, 23:09
Geplaatst door Muslimaah
Ik vind het ook een in en in trieste reactie. Een reprimande waard!!

Haar schaamdelen en haar gelaat staan los van haar uitspraken.


Precies. Zo praat je niet, het is beneden alle peil.

Ourzazate
17-11-05, 03:33
Geplaatst door Muslimaah

Haar schaamdelen en haar gelaat staan los van haar uitspraken.

Haar gelaat, allez niet iedereen is door God voorzien van schoonheid. Maar haar vagina (of beter gezegd wat er nog van over is) is wel degelijk een deel van de bron van haar oorlog tegen de Islam...:).

Terwijl zij als geen ander zou moeten weten dat vrouwenbesnijdenis niets te maken heeft met Islam...:).

ps: Met die onnozele aangifte maakt AHA natuurlijk geen schijn van kans. Dagelijks worden door miljoenen rabbijnen, priesters en imams in de naam van God ongelovigen vervloekt. Geen ongelovige die daar moeilijk over doet. En haar vriendje Theo (die het op dit moment ongetwijfeld uitschreeuwt van de pijn) was overigens ook niet vies van doodsverwensingen naar anderen toe. De vrijheid van meningsuiting die zij zogenaamd hoog in het vaandel heeft staan neemt AHA nu met een korreltje zout. Hilarisch!

waterfiets
17-11-05, 08:55
Geplaatst door freya
Heb jij die hele tekst gezien dan?

Waar staat die?

zie link in 3e bijdrage

waterfiets
17-11-05, 08:59
Geplaatst door freya
Koekje van eigen deeg voor mevrouw Ali dus.

Nou ik ben het inhoudelijk vaak niet met haar eens maar ze discussieert wel op een hoger niveau dan deze imam.

David
17-11-05, 09:13
Geplaatst door Ourzazate
En haar vriendje Theo (die het op dit moment ongetwijfeld uitschreeuwt van de pijn)


Volgens mij schreeuwde hij van de pijn toen dat stuk ongedierte hem vermoorde.

Elien
17-11-05, 09:39
Geplaatst door waterfiets
Nou ik ben het inhoudelijk vaak niet met haar eens maar ze discussieert wel op een hoger niveau dan deze imam.


heel hoog ja onbegrijpelijk hoog

Mohajir
17-11-05, 10:33
Geplaatst door waterfiets
Nou ik ben het inhoudelijk vaak niet met haar eens maar ze discussieert wel op een hoger niveau dan deze imam. ja idd als er niemand is die haar tegen kan spreken, in debat met Cohen in buitenhof blijf ze maar kaken, ook toen ze ooit in discussie moest met de voorzitter van ISBO (nova), verder wil ik jou ook verwijzen naar een pettige interwview met Polak, ook nova. wist ze geen woord te brengen. alle uitzendingen zijn online beschikbaar

Mohajir
17-11-05, 10:45
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Wat betreft Ayaan, die komt uit het Somalië.

Wat betreft je kritiek richting Al Fawaz en vermeende haatprediken: puur Telegraaf-sensatie. De man heeft zich nooit schuldig gemaakt aan dergelijke zaken.
En bespaar me het geval met zijn preeches waaruit destijds zinnetjes zijn geciteerd en aan elkaar geplakt tot 1 geheel. Zo kan ik er ook nog wel een paar bedenken.
oh nee, die preek jarenlang haat tegen het westen en iedereen die niet met hem eens is. alleen de manier waarop hij te keer gaat tegen andere imams die andere opvatting op na houden zegt genoeg. en dan heb ik hetniet over het feit dat hij moslims oproept om geen bealsting te betalen aan NL overheid, niet deel te nemen aan verkiezieng, politieke partijen, vakbonden, en dus ook niet naar school te gaan en niet en niet en niet kan door gaan. nee meneer fawaz wil graag als die marokkanen gesoleerd houden in zijn moskee zodat ie hun geld kan inpekken en lekker met hun dochters kan `trouwen' en nu hij de druk van AIVD begint te voelen keert ie tegen die mensen die naar hem jarenlang geluisterd hebben. korte om fawaz en AHA zijn 2 kanten van zelfde medaille

IbnRushd
17-11-05, 10:59
Geplaatst door Mohajir
oh nee, die preek jarenlang haat tegen het westen en iedereen die niet met hem eens is. alleen de manier waarop hij te keer gaat tegen andere imams die andere opvatting op na houden zegt genoeg. en dan heb ik hetniet over het feit dat hij moslims oproept om geen bealsting te betalen aan NL overheid, niet deel te nemen aan verkiezieng, politieke partijen, vakbonden, en dus ook niet naar school te gaan en niet en niet en niet kan door gaan. nee meneer fawaz wil graag als die marokkanen gesoleerd houden in zijn moskee zodat ie hun geld kan inpekken en lekker met hun dochters kan `trouwen' en nu hij de druk van AIVD begint te voelen keert ie tegen die mensen die naar hem jarenlang geluisterd hebben. korte om fawaz en AHA zijn 2 kanten van zelfde medaille

Geen belasting betalen, niet naar school gaan? :p Waar heb je 't over? Lieg je altijd zoveel?

Mohajir
17-11-05, 11:00
Geplaatst door IbnRushd
Geen belasting betalen, niet naar school gaan? :p Waar heb je 't over? Lieg je altijd zoveel? en de rest klop dus wel :mad:

IbnRushd
17-11-05, 11:01
Geplaatst door Mohajir
en de rest klop dus wel :mad:

Dus je was aan 't liegen?

Mohajir
17-11-05, 11:11
Geplaatst door IbnRushd
Dus je was aan 't liegen? nee beste man, hij heeft gepleit tegen afdracht van belastingpremies aan niet gelovige overheden, en dus impliciet NL overheid. in Volkskrant heeft zich duidelijk uitgelaten voor deelname aan PP en vakbonden en ik trek zijn redenering verder: want waarom geen deelname aan PP maar wel deelname een bestuur van een sportclub en waaron geen deelname aan PP, maar wel wel aan bestuur van een school. een extremist als hij moet wel consequent zijn en als hij deelname aan bestuur van de school dan, zou je ook de vraag mogen stellen waarom mag dan naar school als islamitische leerling. en als je me reactie goed gelezen hebt, dan zie duidelijk verschil tussen waar ik zijn woorden aan haal en waar ik zijn redenering doortrek. Hier mijn woorden opnieuw: `en dan heb ik hetniet over het feit dat hij moslims oproept om geen bealsting te betalen aan NL overheid, niet deel te nemen aan verkiezieng, politieke partijen, vakbonden (zijn oproepen in verschillende preken en media) , en dus ook niet naar school te gaan en niet en niet en niet kan door gaan (door trekken van zijn redenering door mij)

IbnRushd
17-11-05, 11:16
Geplaatst door Mohajir
nee beste man, hij heeft gepleit tegen afdracht van belastingpremies aan niet gelovige overheden, en dus impliciet NL overheid. in Volkskrant heeft zich duidelijk uitgelaten voor deelname aan PP en vakbonden en ik trek zijn redenering verder: want waarom geen deelname aan PP maar wel deelname een bestuur van een sportclub en waaron geen deelname aan PP, maar wel wel aan bestuur van een school. een extremist als hij moet wel consequent zijn en als hij deelname aan bestuur van de school dan, zou je ook de vraag mogen stellen waarom mag dan naar school als islamitische leerling. en als je me reactie goed gelezen hebt, dan zie duidelijk verschil tussen waar ik zijn woorden aan haal en waar ik zijn redenering doortrek. Hier mijn woorden opnieuw: `en dan heb ik hetniet over het feit dat hij moslims oproept om geen bealsting te betalen aan NL overheid, niet deel te nemen aan verkiezieng, politieke partijen, vakbonden (zijn oproepen in verschillende preken en media) , en dus ook niet naar school te gaan en niet en niet en niet kan door gaan (door trekken van zijn redenering door mij)

Heb je nog die originele artikelen waarin hij zulke uitspraken heeft gezegd?

Mohajir
17-11-05, 11:53
Geplaatst door IbnRushd
Heb je nog die originele artikelen waarin hij zulke uitspraken heeft gezegd? een deel niet allemaal, maar als je Jneid Fawaz gaat googlen, krijg ongetwijfeld alles te zien

Arthas
17-11-05, 12:05
Geplaatst door Mohajir
een deel niet allemaal, maar als je Jneid Fawaz gaat googlen, krijg ongetwijfeld alles te zien

Geef maar alles wat je hebt. :) Daarbij nog een kop koffie zonder melk.

thx

_h4T3D_sE7eN
17-11-05, 12:29
Geplaatst door Mohajir
een deel niet allemaal, maar als je Jneid Fawaz gaat googlen, krijg ongetwijfeld alles te zien

Je bedoelt de links naar weblogs van extreemrechts denkende, xenofobe, bijstandstrekkende huiskamerPimmetjes ??

Lekkere bron van info heb jij.

Mohajir
17-11-05, 14:01
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Je bedoelt de links naar weblogs van extreemrechts denkende, xenofobe, bijstandstrekkende huiskamerPimmetjes ??

Lekkere bron van info heb jij. jij bent duidelijkonder zijn invloed geraakt. je moet op passen straks gaat ie andere marokkaanse jongens en meisjes advieseren jou bij de politie aan te geven. Dat heeft ie ook geflikt bij zijn ex-pupel Somea. 1ste heeft haar volle laten lopen met zwartkijken naar de wereld: alles zou extreemrechts denkende, xenofobe, bijstandstrekkende huiskamerPimmetjes die de islam aanvallen, toen zijn bijna ging ontploffen, advieseerd ie haar vriendinnen vooral tegen haar te getuigen. straks is het jou beurt. ik waarschuw je

_h4T3D_sE7eN
17-11-05, 14:23
Geplaatst door Mohajir
jij bent duidelijkonder zijn invloed geraakt. je moet op passen straks gaat ie andere marokkaanse jongens en meisjes advieseren jou bij de politie aan te geven. Dat heeft ie ook geflikt bij zijn ex-pupel Somea. 1ste heeft haar volle laten lopen met zwartkijken naar de wereld: alles zou extreemrechts denkende, xenofobe, bijstandstrekkende huiskamerPimmetjes die de islam aanvallen, toen zijn bijna ging ontploffen, advieseerd ie haar vriendinnen vooral tegen haar te getuigen. straks is het jou beurt. ik waarschuw je


Lul niet zo slap, man. Je weet niet eens waar je het over hebt.

assassijn
17-11-05, 15:08
'weggeblazen door de wind van de veranderende tijden'

Lijkt net een nieuwe Suske en Wiske:wijs:

Wide-O
17-11-05, 15:47
"The answer, my friend, is blowing in the wind."

Muslimaah
17-11-05, 19:19
Geplaatst door Ourzazate
Haar gelaat, allez niet iedereen is door God voorzien van schoonheid. Maar haar vagina (of beter gezegd wat er nog van over is) is wel degelijk een deel van de bron van haar oorlog tegen de Islam...:).

Terwijl zij als geen ander zou moeten weten dat vrouwenbesnijdenis niets te maken heeft met Islam...:).

ps: Met die onnozele aangifte maakt AHA natuurlijk geen schijn van kans. Dagelijks worden door miljoenen rabbijnen, priesters en imams in de naam van God ongelovigen vervloekt. Geen ongelovige die daar moeilijk over doet. En haar vriendje Theo (die het op dit moment ongetwijfeld uitschreeuwt van de pijn) was overigens ook niet vies van doodsverwensingen naar anderen toe. De vrijheid van meningsuiting die zij zogenaamd hoog in het vaandel heeft staan neemt AHA nu met een korreltje zout. Hilarisch!

Volgens mij is de link leggen met een aap omdat ze een negroide uiterlijk heeft nou niet een kwestie van 'door God voorziene of niet voorziene schoonheid', maar eerder een racistische uitspraak ingegeven omdat mevr in kwestie frustraties oproept bij bepaalde mensen die zich niet anders weten te drukken.

Volgens mij is de link tussen mutulatie van geslachtsdelen en islam die zij legt hetgeen dat bevecht moet worden en niet de denegrerende verwijzing naar het ontbreken van een deel van haar geslachtsdelen.

Mensen die grijpen naar bovenstaande scheldkannonades, hebben of weinig vertrouwen en overtuiging in hun religie en standpunt of kunnen zich nu eenmaal niet verbaal uiten en achten Hirsi Ali belangrijker dan zij is.

Daarom vind ik het zo ongelooflijk absurd dat een imam die mij dunkt tal van zaken te doen heeft, allereerst door de nederlandse taal en samenleving eigen te maken, zoveel tijd en aandacht verspild.

Bovendien moet deze imaam zijn rol eens kritisch bekijken. Zijn preken die een salafistisch background hebben mede waarschijnlijk door dat die beste meneer in een totalitaire staat heeft geleefd en dat een soort revolte was, heeft jonge mensen van zijn gemeenschap vaak boodschappen meegegeven die jongeren geen binding met NL heeft opgeleverd. Afwijzing van studeren, werken, politieke participatie en de stimulering om vooral NL te verlaten kan bijdragen aan isolatie en zlefs in geval van soumaya s ( die ik persoonlijk heb gekend) fanatisme die heel erg beangstigend is.

mark61
17-11-05, 19:30
Geplaatst door Muslimaah
Volgens mij is de link leggen met een aap omdat ze een negroide uiterlijk heeft nou niet een kwestie van 'door God voorziene of niet voorziene schoonheid', maar eerder een racistische uitspraak ingegeven omdat mevr in kwestie frustraties oproept bij bepaalde mensen die zich niet anders weten te drukken.

Volgens mij is de link tussen mutilatie van geslachtsdelen en islam die zij legt hetgeen dat bevecht moet worden en niet de denigrerende verwijzing naar het ontbreken van een deel van haar geslachtsdelen.

Mensen die grijpen naar bovenstaande scheldkannonades, hebben of weinig vertrouwen en overtuiging in hun religie en standpunt of kunnen zich nu eenmaal niet verbaal uiten en achten Hirsi Ali belangrijker dan zij is.

Daarom vind ik het zo ongelooflijk absurd dat een imam die mij dunkt tal van zaken te doen heeft, allereerst door de nederlandse taal en samenleving eigen te maken, zoveel tijd en aandacht verspild.

Bovendien moet deze imaam zijn rol eens kritisch bekijken. Zijn preken die een salafistisch background hebben mede waarschijnlijk door dat die beste meneer in een totalitaire staat heeft geleefd en dat een soort revolte was, heeft jonge mensen van zijn gemeenschap vaak boodschappen meegegeven die jongeren geen binding met NL heeft opgeleverd. Afwijzing van studeren, werken, politieke participatie en de stimulering om vooral NL te verlaten kan bijdragen aan isolatie en zlefs in geval van soumaya s ( die ik persoonlijk heb gekend) fanatisme die heel erg beangstigend is.

:duim:

Respec, moet je dan geloof ik tegenwoordig zeggen. :)

Je hebt werkelijk alle aspecten benoemd. Ril.

Barbeque
17-11-05, 20:11
hoiiiiiii allemaal, eey maar luister dan ik ben namelijk een persoon die heel lief is en die heel veel medelijden heeft met hirsi ali want ze is namelijk besneden en dat was een drama voor haar ze heeft veel pijn geleden dus ze kan er maar niet bovenop maar jahh!!!
ik heb ooit een relatie met haar gehad dus heeft ze me heel veel verteld over haar zelf en ik zal jullie eens vertellen hoe het komt dat ze moslims heeft uitgekozen als haar vijand het zit zo dus ze was besneden in haar land maar ze wou niet dat ze besneden werd maar er werd haar gezegd dat het moest van haar geloof .... dus in het kort ze is daardoor een vijand geworden van islam maar wat ze natuurlijk niet beseft is dat ze haar cultuur met de cultuur van andere islamieten verward maar jahh..!! het is en blijft hirsi bla bla onwetend politicus
dat zij in het politiek terecht is gekomen hahahahah maar hirsi ali weet je wat je het beste kan doen. je kan lekker naar somalie vliegen op mijn kosten geen probleem hoor dan kan je daar misschien een beleid voeren tegen vrouwen besnijdenis hahahahahahah zieke wijf

Spitsboef
17-11-05, 20:39
Meent ze dit nou echt Mevr. Hirsi? :wtf:

~Panthera~
17-11-05, 20:45
Geplaatst door Barbeque
hoiiiiiii allemaal, eey maar luister dan ik ben namelijk een persoon die heel lief is en die heel veel medelijden heeft met hirsi ali want ze is namelijk besneden en dat was een drama voor haar ze heeft veel pijn geleden dus ze kan er maar niet bovenop maar jahh!!!
ik heb ooit een relatie met haar gehad dus heeft ze me heel veel verteld over haar zelf en ik zal jullie eens vertellen hoe het komt dat ze moslims heeft uitgekozen als haar vijand het zit zo dus ze was besneden in haar land maar ze wou niet dat ze besneden werd maar er werd haar gezegd dat het moest van haar geloof .... dus in het kort ze is daardoor een vijand geworden van islam maar wat ze natuurlijk niet beseft is dat ze haar cultuur met de cultuur van andere islamieten verward maar jahh..!! het is en blijft hirsi bla bla onwetend politicus
dat zij in het politiek terecht is gekomen hahahahah maar hirsi ali weet je wat je het beste kan doen. je kan lekker naar somalie vliegen op mijn kosten geen probleem hoor dan kan je daar misschien een beleid voeren tegen vrouwen besnijdenis hahahahahahah zieke wijf



Echt smakelijk weer. :moe:

En van mannen die een Golf 4 GTI 1.8 20v turbo gti nodig hebben, weet je ook hoe het zit he ? :stout: :haha:

mark61
17-11-05, 20:47
Geplaatst door ~Panthera~
Echt smakelijk weer. :moe:

En van mannen die een Golf 4 GTI 1.8 20v turbo gti nodig hebben, weet je ook hoe het zit he ? :stout: :haha:

Terwijl ie liever een BMW heeft, zo te zien.

Veel te weinig kofferbak om al die Viagra in te douwen.

~Panthera~
17-11-05, 20:49
Geplaatst door mark61
Terwijl ie liever een BMW heeft, zo te zien.

Veel te weinig kofferbak om al die Viagra in te douwen.


:hihi:

Wide-O
17-11-05, 21:10
Geplaatst door Muslimaah
Volgens mij is de link leggen met een aap omdat ze een negroide uiterlijk heeft nou niet een kwestie van 'door God voorziene of niet voorziene schoonheid', maar eerder een racistische uitspraak ingegeven omdat mevr in kwestie frustraties oproept bij bepaalde mensen die zich niet anders weten te drukken.

Volgens mij is de link tussen mutulatie van geslachtsdelen en islam die zij legt hetgeen dat bevecht moet worden en niet de denegrerende verwijzing naar het ontbreken van een deel van haar geslachtsdelen.

Mensen die grijpen naar bovenstaande scheldkannonades, hebben of weinig vertrouwen en overtuiging in hun religie en standpunt of kunnen zich nu eenmaal niet verbaal uiten en achten Hirsi Ali belangrijker dan zij is.

Daarom vind ik het zo ongelooflijk absurd dat een imam die mij dunkt tal van zaken te doen heeft, allereerst door de nederlandse taal en samenleving eigen te maken, zoveel tijd en aandacht verspild.

Bovendien moet deze imaam zijn rol eens kritisch bekijken. Zijn preken die een salafistisch background hebben mede waarschijnlijk door dat die beste meneer in een totalitaire staat heeft geleefd en dat een soort revolte was, heeft jonge mensen van zijn gemeenschap vaak boodschappen meegegeven die jongeren geen binding met NL heeft opgeleverd. Afwijzing van studeren, werken, politieke participatie en de stimulering om vooral NL te verlaten kan bijdragen aan isolatie en zlefs in geval van soumaya s ( die ik persoonlijk heb gekend) fanatisme die heel erg beangstigend is.

Ik kan niet oordelen over die imaam, maar verder sta ik met mijn petje af voor je heldere commentaar.

Ik heb zelf weinig op met mevrouw AHA. Heel weinig. Als ik haar zie op TV heb ik last van non-begrip, en ook wel een beetje woede. Tegelijk helpen scheldkannonades geen zier - zoals je terecht stelt. Racisme dient te worden bestreden, van welke kant het ook komt.

Wide-O
17-11-05, 21:13
Geplaatst door ~Panthera~
Echt smakelijk weer. :moe:

En van mannen die een Golf 4 GTI 1.8 20v turbo gti nodig hebben, weet je ook hoe het zit he ? :stout: :haha:

Ik blijf het zeggeuh: Subaru rulez! :ego:

PS: mijn plasser is gekrompen sinds de verkoop. Wat vind het geachte panel dat ik moet doen ? :hihi:

mark61
17-11-05, 21:18
Geplaatst door Wide-O
Ik blijf het zeggeuh: Subaru rulez! :ego:

PS: mijn plasser is gekrompen sinds de verkoop. Wat vind het geachte panel dat ik moet doen ? :hihi:

1) go the whole way and get rid of it alltogether. Dat lucht op.

2) van een volvo moet ie tot aanvaardbare grootte kunnen groeien.

~Panthera~
17-11-05, 21:21
Geplaatst door Wide-O
Ik blijf het zeggeuh: Subaru rulez! :ego:

PS: mijn plasser is gekrompen sinds de verkoop. Wat vind het geachte panel dat ik moet doen ? :hihi:



:haha:

:stomp: Ehh... goed onderhanden nemen ? Slaan ? Tegen praten ? :hihi:

mark61
17-11-05, 21:26
Geplaatst door ~Panthera~
:haha:

:stomp: Ehh... goed onderhanden nemen ? Slaan ? Tegen praten ? :hihi:

Slaan heeft nooit zin. Sadiste. Tegen praten doet ie vast al de hele dag. Misschien moet ie m uitlaten. In een warme zee of een bubbelbad.

~Panthera~
17-11-05, 21:31
Geplaatst door mark61
Slaan heeft nooit zin. Sadiste. Tegen praten doet ie vast al de hele dag. Misschien moet ie m uitlaten. In een warme zee of een bubbelbad.


Ligt er maar aan, maar goed, jij je zin: een bubbelbad doet wonderen. :hihi:
Met de juiste olie natuurlijk. :ego:


Trouwens, jij bent lekker: get rid of it all together ??
Aan jou heb je wat. :duim:

Ourzazate
17-11-05, 23:29
Geplaatst door David
Volgens mij schreeuwde hij van de pijn toen dat stuk ongedierte hem vermoorde.

Dat was een ritje op een draaimolen vergeleken met de helse pijn die hij op dit moment doorstaat...:).

TENACH
17-11-05, 23:44
Geplaatst door Elien
Hirsi Ali doet aangifte tegen imam

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/11hirsi_200.gif

Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) heeft aangifte gedaan wegens bedreiging door imam Sheich Fawaz van de Haagse As Soennah-moskee.

wegblazen http://www.maroc.nl/forums/images/smilies/eyebrow.gif

******** mot echt het land uit. Ik word langzamerhand een beetje schijtziek van dit ding. Klagen zeuren en nog eens klagen. Beetje bij beetje legt ze ons rechtssysteem plat met haar geklaag en gejank. Ze heeft werkelijk genoeg geld gekost. Ik zou zeggen, eruit...1 enkeltje naar de Talibansland. Ik denk dat ze daar wel raad mee weten.

Enerzijds zit ze te zaniken over vrijheid van meningsuiting, anderzijds zit zit onze kop vol te janken met bedreigingen en beledigingen.
Ze zit zelf iedereen uit te lokken, daarna mot ik meer en meer belasting betalen om haar te beveiligen.

Een hoop irrelevant gezwets over geslachtdelen




In discussies over AHA doen verwijzingen naar haar huidskleur en geslachtsdelen niet ter zake, bij de volgende deel ik strafpunten uit. [freya]

Bofko
17-11-05, 23:44
Geplaatst door Ourzazate
Dat was een ritje op een draaimolen vergeleken met de helse pijn die hij op dit moment doorstaat...:).

Jij onwetende. Van mensen die een lijntje met Theo hebben hoor ik heeeele andere dingen.

Max Stirner
17-11-05, 23:45
Geplaatst door Ourzazate
Dat was een ritje op een draaimolen vergeleken met de helse pijn die hij op dit moment doorstaat...:).


Nee hoor, hij is gewoon dood.

Max Stirner
17-11-05, 23:50
Geplaatst door TENACH
This black monkey


:moe:

Ourzazate
18-11-05, 00:01
Geplaatst door Muslimaah
Volgens mij is de link leggen met een aap omdat ze een negroide uiterlijk heeft nou niet een kwestie van 'door God voorziene of niet voorziene schoonheid', maar eerder een racistische uitspraak ingegeven omdat mevr in kwestie frustraties oproept bij bepaalde mensen die zich niet anders weten te drukken.

Volgens mij is de link tussen mutulatie van geslachtsdelen en islam die zij legt hetgeen dat bevecht moet worden en niet de denegrerende verwijzing naar het ontbreken van een deel van haar geslachtsdelen.

Mensen die grijpen naar bovenstaande scheldkannonades, hebben of weinig vertrouwen en overtuiging in hun religie en standpunt of kunnen zich nu eenmaal niet verbaal uiten en achten Hirsi Ali belangrijker dan zij is.

Daarom vind ik het zo ongelooflijk absurd dat een imam die mij dunkt tal van zaken te doen heeft, allereerst door de nederlandse taal en samenleving eigen te maken, zoveel tijd en aandacht verspild.

Bovendien moet deze imaam zijn rol eens kritisch bekijken. Zijn preken die een salafistisch background hebben mede waarschijnlijk door dat die beste meneer in een totalitaire staat heeft geleefd en dat een soort revolte was, heeft jonge mensen van zijn gemeenschap vaak boodschappen meegegeven die jongeren geen binding met NL heeft opgeleverd. Afwijzing van studeren, werken, politieke participatie en de stimulering om vooral NL te verlaten kan bijdragen aan isolatie en zlefs in geval van soumaya s ( die ik persoonlijk heb gekend) fanatisme die heel erg beangstigend is.

AHA een aap noemen omdat zij zwart is getuigt inderdaad niet van enige medemenselijkheid, maar ik was in de veronderstelling dat zij haar een aap noemde vanwege haar tekortkomingen op het gebied van schoonheid...:).

Ik blijf er heilig van overtuigd dat AHA's besnijdenis voor een deel de oorzaak is van de hetze die zij nu voert tegen moslims en de Islam in het algemeen. Die besnijdenis is in het verleden nauwkeurig beschreven door een Somalische vriendin van AHA en is ronduit walgelijk te noemen. Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een kogel door mijn hoofd dan op die manier toegetakeld te worden...:).

Zelf denk ik niet dat die imam zoveel tijd en aandacht heeft besteed aan die brief en dus ook niet AHA. Ik vind het wel jammer dat hij bijvoorbeeld niet uitgebreid een uitgave schrijft waarin hij de verzen die AHA heeft gebruikt in Submission uitlegt zoals de profeet ze heeft uitgelegd, in het Nederlands, begrijpbaar voor iedere inwoner van NL...:).

Als die imam werkelijk studeren en participatie in de maatschappij afwijst dan begrijpt hij weinig van de essentie van de Islam. Maar ik ken hem niet zo goed en heb geen persoonlijke artikelen van hem gelezen om dat te beoordelen. Wel kan ik meepraten over het advies van een aantal imams dat je NL moet verlaten en je als moslim heil moet zoeken in een 'islamitisch' land. Terwijl geen enkel land op de wereld zich houdt aan de regels die de profeet uiteen heeft gezet. SA, bakermat van de Islam spant de kroon wat die schending betreft. Dan is een zogenaamd 'duivels' NL voor een moslim fijn toeven: democratie, eerlijkheid, rechtvaardigheid, barmhartigheid en gelijkheid, waar je mag denken, zeggen en schrijven wat je wil, waar gevangenen correct worden behandeld, waar je als vluchteling kunt worden opgevangen in de kerk en ga zo verder. Zaken waar de profeet in zijn tijd zo vaak op hamerde maar die vandaag de dag in ALLE islamitische landen schaamteloos worden geschonden. Het grappige is dat zulke imams hun eigen advies niet opvolgen maar in het heidense NL blijven...:jammer:.

Ourzazate
18-11-05, 00:02
Geplaatst door Bofko
Jij onwetende. Van mensen die een lijntje met Theo hebben hoor ik heeeele andere dingen.

Een lijntje hebben met een dode kan niet. Wat Char doet kan ik ook en kan iedereen leren...:).

_h4T3D_sE7eN
18-11-05, 00:28
Geplaatst door Ourzazate
Als die imam werkelijk studeren en participatie in de maatschappij afwijst dan begrijpt hij weinig van de essentie van de Islam. Maar ik ken hem niet zo goed en heb geen persoonlijke artikelen van hem gelezen om dat te beoordelen. Wel kan ik meepraten over het advies van een aantal imams dat je NL moet verlaten en je als moslim heil moet zoeken in een 'islamitisch' land. Terwijl geen enkel land op de wereld zich houdt aan de regels die de profeet uiteen heeft gezet. SA, bakermat van de Islam spant de kroon wat die schending betreft. Dan is een zogenaamd 'duivels' NL voor een moslim fijn toeven: democratie, eerlijkheid, rechtvaardigheid, barmhartigheid en gelijkheid, waar je mag denken, zeggen en schrijven wat je wil, waar gevangenen correct worden behandeld, waar je als vluchteling kunt worden opgevangen in de kerk en ga zo verder. Zaken waar de profeet in zijn tijd zo vaak op hamerde maar die vandaag de dag in ALLE islamitische landen schaamteloos worden geschonden. Het grappige is dat zulke imams hun eigen advies niet opvolgen maar in het heidense NL blijven...:jammer:.

We moeten niet omslaan naar de man demoniseren op basis van aannames. Ik ken Fawaz wel goed en weet dat deze man niet staat voor de zaken waarvan hij wordt beschuldigd in deze topic. Het is wel iemand die het spirituele benadrukt maar verder totaal geen preken verricht mbt weerstand tegen de algemenere zaken die hierboven zijn genoemd. Hij predikt juist volledige particpatie aan de samenleving middels scholing en arbeid en erkent Nederland juist als 1 van de weinige landen ter wereld dat qua wetgeving redelijk in de buurt komt van hetgeen onze profeet (vrede zij met hem) uiteen heeft gezet in de Soenna. Hij stelt zelfs dat Nederland niet veel verschilt van een islamitisch kalifaat, afgezien van een aantal minimale zaken en dat het daarom juist in theorie een geweldig land is om in te leven voor een moslim. Wat hij bekritiseert is de uitvoering van die rechtsstaat en de selectieve omgang met rechten jegens bepaalde bevolkingsgroepen. Dus laten we stoppen met de man te beschuldigen van het ophitsen tegen de Nederlandse manier van leven, op basis van een paar uitspraken die door een sensatiezoekende journalist volledig uit hun verband zijn gerukt. Er zat namelijk veel meer achter dan de betreffende journalist destijds weergaf.

En wie nog meer wil weten van hem moet maar eens 1 van zijn preken bezoeken of de man vragen om een interview. Ondanks het feit dat hij 1 van de weinigen in Nederland is die voor een 'alim (rechtsgeleerde) kan doorgaan, met goede banden met 4 instituties die gaan over islamitische jurisprudentie tav de Soenna, komt het op mij over alsof hij wordt doodgezwegen. Dat, terwijl de man werkelijk hele zinnige dingen weet te vertellen.

Zijn ongezouten kritiek op AHA in het betreffende artikel verschilt m.i. niet veel van het soort kritiek die AHA op dit moment uit alle hoeken krijgt. Het is dan ook een beetje krom om verbolgen te zijn over zijn toon, terwijl we allemaal net zoveel raad weten met het hanteren van diezelfde toon. Er zijn ook talloze artikelen door hem gedicteerd en vervolgens gepubliceerd waarin hij inhoudelijke kritiek levert op AHA en haar argumenten met de grond gelijk maakt. Maar wanneer die worden geplaatst gaat bijna niemand erop in. Ik vind het een misplaatste objectiviteit, een benadering die niet consequent wordt toegepast en alleen als iemand zijn toon wijzigt naar een stijl waarvan die denkt dat deze wel gehoord zal worden omdat al het andere waarschijnlijk te stoffig overkomt. Op die manier kun je natuurlijk geen goed doen.


Volgens mij was er destijds eenzelfde soort 'iets' aan de gang toen DAJJ 'opkwam'. En nu krabben velen zich achter de oren. omdat ze nu pas de juiste scheidingen in zaken kunnen aanbrengen.

Oeroeboeroe
18-11-05, 01:34
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
En wie nog meer wil weten van hem moet maar eens 1 van zijn preken bezoeken

Dat wil ik eigenlijk graag eens doen. Moet ik eerst bellen? Klopt dit adres: Fruitweg 5, 2525 KE te Den Haag? In welke wijk is dat? Hoe laat begint zo'n dienst op vrijdag? Heeft iemand zin om mee te gaan?

Ourzazate
18-11-05, 05:29
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
We moeten niet omslaan naar de man demoniseren op basis van aannames. Ik ken Fawaz wel goed en weet dat deze man niet staat voor de zaken waarvan hij wordt beschuldigd in deze topic. Het is wel iemand die het spirituele benadrukt maar verder totaal geen preken verricht mbt weerstand tegen de algemenere zaken die hierboven zijn genoemd. Hij predikt juist volledige particpatie aan de samenleving middels scholing en arbeid en erkent Nederland juist als 1 van de weinige landen ter wereld dat qua wetgeving redelijk in de buurt komt van hetgeen onze profeet (vrede zij met hem) uiteen heeft gezet in de Soenna. Hij stelt zelfs dat Nederland niet veel verschilt van een islamitisch kalifaat, afgezien van een aantal minimale zaken en dat het daarom juist in theorie een geweldig land is om in te leven voor een moslim. Wat hij bekritiseert is de uitvoering van die rechtsstaat en de selectieve omgang met rechten jegens bepaalde bevolkingsgroepen. Dus laten we stoppen met de man te beschuldigen van het ophitsen tegen de Nederlandse manier van leven, op basis van een paar uitspraken die door een sensatiezoekende journalist volledig uit hun verband zijn gerukt. Er zat namelijk veel meer achter dan de betreffende journalist destijds weergaf.


Goed dat je dat even aangeeft, maar waar ik op doelde was onder andere gericht op een imam uit Eindhoven en een imam uit Breda. Die adviseerden in het verleden tijdens hun preken moslims om NL te verlaten. Het feit dat het bestuur van beide moskeeën bestaat uit Marokkaanse mannen van de eerste en tweede generatie die hebben bijgedragen aan de wederopbouw van NL en die hier hun gezinnen compleet hebben gemaakt maar tegelijkertijd die imams zulk soort onzin laten uitkramen op de minbar is onbegrijpelijk...:confused:.

Wat leer je immers als jonge moslim van je ouders? Dat je moet luisteren naar de imam, want die verkondigt het woord van God. Jammer genoeg verkondigen sommige imams het woord van hun duim en zetten zij moslims op die manier op een emotioneel dwaalspoor...:jammer:.

Joesoef
18-11-05, 07:35
De keuze voor verlies




Het is op zich niet vreemd dat een aantal met afgunst vervulde mensen zich schandelijk uitlaat over de Islam en de Koran, want rancuneuze scheldsonnetten zijn de enige wapens waarover dit waardeloze schorem beschikt. Ook bevreemdt het ons niet dit soort uitspraken te horen uit de mond van een man die dik bevriend was met wijlen Theo Van Gogh. Soort zoekt immers soort.

Theodor Holman is kennelijk een man die zijn eigenwaarde niet kent en die zich nog verder heeft weten te verlagen door de heilige Koran te beledigen. Een dergelijke schandelijke misdraging had ik, toegegeven, wel verwacht van een luizige kerel van het kaliber Holman.

Maar wat ons werkelijk verbaast is de manier waarop Hirsi Ali gebruik weet te maken van dit soort ongenuanceerde en van hondsdolheid getuigende uitspraken om ons lessen in democratie, vrijheid van meningsuiting en wederzijds respect te komen geven. Hirsi´s eigenaardige visie op democratie schijnt zich slechts te beperken tot het beledigen van de Koran en de Islam, het provoceren van de moslimgemeenschap en het creëren van vijandelijkheden tussen de moslims en de politieke partijen hier in Nederland.

Desondanks is haar gedrag begrijpelijk gezien haar ontoereikende kennisniveau en de daarbij horende beperkte intellectuele ontwikkeling, haar levenservaringen die vormgegeven zijn in abnormale maatschappelijke omstandigheden en natuurlijk haar slachtofferrol in de Afrikaanse besnijdeniscultuur.

Dit resulteert zich in een blijvende traumatische stoornis waarvan zij nog dagelijks hinder ondervindt, en die zich vooral uit in een afwijkend denkpatroon en een gevoel van wantrouwen jegens alle moslims. Daarnaast is er ook nog het algemeen bekende besnijdenistrauma dat zij in de Tweede Kamer heeft weten te bombarderen tot een landelijk en politiek issue. Terwijl de vrouwenbesnijdenis in werkelijkheid niet meer is dan een traditie die in sommige delen van Afrika gepraktiseerd wordt, en die bijna niet voorkomt onder de moslims.

Hirsi Ali waant zich de Verlosser van de Nederlandse politiek in de strijd tegen het Islamitische extremisme en zij denkt door zich te verlagen tot kinderlijke praktijken het verloop van de geschiedenis te kunnen beïnvloeden. Zo heeft zij getracht door middel van een door haar uitgebrachte film die op bedrog en leugens gebaseerd is (Submission), die bovenal artistieke kwaliteiten mist, een compleet geloof uit te roeien. Een geloof dat vandaag de dag het snelst groeiende ter wereld is. De reden dat steeds meer mensen zich tot de Islam bekeren is omdat de edele Koran over onwaarschijnlijke krachten beschikt die in staat zijn grote veranderingen en verbeteringen te realiseren in het leven van de mensen. Dit kan ook niet anders, aangezien dit boek niet het product is van een menselijke geest: het is een Goddelijke openbaring.

Ook lijdt Hirsi Ali aan grootheidswaanzin als gevolg van de snelle overgang van eenvoudige schoonmaakster naar beleidsbepalende en mediagerichte politica. Zij zal toch niet echt in de waan verkeren dat zij in de kamer zit vanwege haar politieke ’kwaliteiten’? Is het nog niet tot haar doorgedrongen dat zij slechts een marionet is die van bovenaf wordt bespeeld en gestuurd door een aantal provocateurs. Provocateurs die het op de Islam hebben gemunt en Hirsi Ali als vieze schoen gebruiken om tegen de Islam aan te schoppen? Uiteindelijk zitten zij zelf met haar politieke onkunde opgescheept nu de Nederlandse bevolking haar politieke nonsens en onbeheerste vijandigheid tegen de moslims weigert te accepteren en zij er daarnaast niet in is geslaagd om ook maar één moslimziel voor haar te winnen.

Hirsi Ali is, door de confrontatie aan te gaan met de Islam, een moeilijke en doodlopende weg ingeslagen. Dit kan alleen uitmonden in een pijnlijke nederlaag voor haar. Binnenkort, als zij door de wind van ?veranderende tijden? buiten de muren van de Tweede Kamer wordt weggeblazen en zij zichzelf ziet wegzinken in de poel der vergetelheid, zal zij pas haar echte waarde ontdekken, wanneer zij gebukt zal moeten gaan onder de vervloeking van Allah, de Engelen en de algehele mensheid.

Sheikh Fawaz Jneid
11 november 2005



Jammer dat hij het heeft over besnijdenis en schoonmaakster, als hij dat niet zou hebben gedaan was het verhaal veel krachiger geworden. Het heeft nu een wat middelbareschool achtigs en dat was niet nodig geweest.

Aha begint een echte zeurdoos te worden die wel opvallend veel de aandacht zoekt via de media.

Elien
18-11-05, 08:38
HA is gewoon een bitter oud wijf dat net als de geflipte binladen en de rest van zn terroristen maatjes zich achter een godsdienst verschuilen, ze denkt wat te bereiken door de islam af te kraken en wil zo graag voor alle vrouwen spreken dat ze niet ziet dat het juist een averechts effect heeft en alleen maar problemen veroorzaakt, waar ze natuurlijk op uit is.Hoe meer iemand mijn godsdienst aan valt hoe meer ik deze verdedig en alleen maar meer van ga houden, HA neem ik niet serieus dat wijf heeft gewoon een typisch geval van een trauma en in plaats van de godsdienst aan te vallen zou ze wat moeten doen aan die stammen in the middle of nowhere die deze meisjes onnodig toetakelen...waar ik wel voor bang ben zijn de bin laden wannabes

Tomas
18-11-05, 08:41
Geplaatst door Joesoef
Jammer dat hij het heeft over besnijdenis en schoonmaakster, als hij dat niet zou hebben gedaan was het verhaal veel krachiger geworden. Het heeft nu een wat middelbareschool achtigs en dat was niet nodig geweest.

Ik ben niet zover gekomen. De eerste 2 allinea's waren echt mijn tax. Ik neem aan dat je met middelbareschool geen vmbo-t en hoger bedoelt?



Aha begint een echte zeurdoos te worden die wel opvallend veel de aandacht zoekt via de media.

Je bedoelt: krijgt van moslims. Alleen hier lees ik nog wel 's wat over d'r. Nou ja, zie ik wel eens een topickop.

Bofko
18-11-05, 08:52
Geplaatst door Ourzazate
Een lijntje hebben met een dode kan niet. Wat Char doet kan ik ook en kan iedereen leren...:).

Ach, zoveel dingen kunnen niet. Het gaat er niet on wat niet kan, het gaat erom wat je gelooft.

et_2000nl
18-11-05, 09:42
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het artikel van Al Fawaz (http://www.elqalem.com/elqalem/aspx/template.aspx?item_id=514&category_id=17&group_id=1)

Wat een vreselijk stuk, ik zou ook gelijk aangifte doen....

Ourzazate
18-11-05, 10:06
Geplaatst door Bofko
Ach, zoveel dingen kunnen niet. Het gaat er niet on wat niet kan, het gaat erom wat je gelooft.

Praten met een dode kan niet nee, maar je kan wel doen wat Char doet en dat heeft niets te maken met geloven of niet geloven...:).

Bofko
18-11-05, 10:19
Geplaatst door Ourzazate
Praten met een dode kan niet nee, maar je kan wel doen wat Char doet en dat heeft niets te maken met geloven of niet geloven...:).

Ik ken die hele Char niet eens, maar ik neem aan dat het een of ander spritueel medium is.
Tsja, er zijn mensen die daar in geloven en anderen weten weer zeker wie er in de hel zal branden.Ik zie weinig verschil in die 2 groepen.

Ourzazate
18-11-05, 10:19
Geplaatst door Elien
waar ik wel voor bang ben zijn de bin laden wannabes

Als je doelt op onwetende 'moslims' zoals Samir A. en zijn vriendjes dan denk ik dat daar een grote taak ligt voor de ouders en voor de imam. Hoeveel van die uilskuikens geloven wel niet dat een zelfmoordaanslag voor een zogenaamd 'goed doel' het paradijs betekent waarin zij zullen baden in rivieren van melk en honing omringd door de heerlijkste onbevlekte schone dames? Terwijl de profeet de moslims heeft geleerd dat zelfmoord een enkeltje richting hel betekent. Daar is geen enkele uitzondering voor. Ook niet in Palestina. Die zogenaamde martelaren vergaan momenteel van de pijn en wacht een ware hel...:jammer:.

En dat is nu juist waar ouders en imams op moeten hameren in hun preken, helemaal als ze bemerken dat zonen/dochters onder hun vleugel dreigen te radicaliseren...:).

Hawa
18-11-05, 10:25
Met imaam is dus niks mis mee. Hij vertolkt toch onze gedachte over haar domme geneuzel en die geweldige volgens haar zelfspot over Mohammad,vrede zij met hem. Onze Ali was toch zelf lid van de moslimbroederschap. Zij predikt een anti-islamzij wil zeker zelf de regie voeren wat er allemaal gezegd moet gaan worden in de moskeeen..Dat willen de politici ook,stelletje ophitsers,de boel verdraaien,zielig doen,bewaking aanvragen op kostten van de gemeenschap. Laat ze in klooster gaan zitten en zich gaan bezinnen op haar onverdraaglijke stommiteiten en aandacht trekkerij. Zij gaat haar nieuwe filmpje over homeuz promoten en dan het liefst in de tweede kamer. Ze zitten daar vol verwachting te wachten op wat hun nu weer te wachten staat(lijkt Sinterklaas himzelf wel)..Maar neem van mij aan,straks heeft zij het op haar naam staan dat zij de homeuz heeft gered van de Islam..Hahaha..men is alvast gewaarschuwd...En die domme Nederlanders trappen weer in haar reintje de vos streken...

mark61
18-11-05, 10:30
Geplaatst door Ourzazate
Die zogenaamde martelaren vergaan momenteel van de pijn en wacht een ware hel...:jammer:.

Kunnen ze in ieder geval nog boeiende gesprekken voeren met TvG. Verder toch niks te doen, denk ik. Geeft ook wat afleiding voor de geblakerde billen.

Bofko
18-11-05, 10:34
Geplaatst door mark61
Kunnen ze in ieder geval nog boeiende gesprekken voeren met TvG. Verder toch niks te doen, denk ik. Geeft ook wat afleiding voor de geblakerde billen.

Ik heb begrepen dat ze ééns in de zoveel tijd een nieuw huidje krijgen om pijngewenning te voorkomen.

Ourzazate
18-11-05, 10:35
Geplaatst door Bofko
Ik ken die hele Char niet eens, maar ik neem aan dat het een of ander spritueel medium is.
Tsja, er zijn mensen die daar in geloven en anderen weten weer zeker wie er in de hel zal branden.Ik zie weinig verschil in die 2 groepen.

Hahaha, je weet niet wie zij is? Ok. Zoals ik al zei doet dat vrouwtje niets bijzonders dus daar wel of niet in geloven is niet relevant. Ik weet niet wie er zal branden in de hel, maar ik geloof wel dat iemand zoals Theo zijn plaatsje heeft gereserveerd. Maar ach, zo is er een overlevering van de profeet waarin hij heeft gezegd dat een ongelovige prostituee langs een vrijwel droog waterput liep en een dorstig hondje zag zwoegen om water waarna zij met haar schoen water vanuit de put aan het hondje gaf. Haar werd het paradijs beloofd door God...:).

Tomas
18-11-05, 10:36
Geplaatst door Bofko
Ik heb begrepen dat ze ééns in de zoveel tijd een nieuw huidje krijgen om pijngewenning te voorkomen.

Ook daar wen je aan op den duur.

Bofko
18-11-05, 10:39
Geplaatst door Tomas
Ook daar wen je aan op den duur.

Hmm. Het zou dus zomaar kunnen dat Friedrich Nietszche er inmiddels redelijk ontspannen bijligt in de hel.

Tomas
18-11-05, 10:41
Geplaatst door Bofko
Hmm. Het zou dus zomaar kunnen dat Friedrich Nietszche er inmiddels redelijk ontspannen bijligt in de hel.

Kan, maar ik ga denk ik op den duur de wintersport erg missen.

Oeroeboeroe
18-11-05, 10:46
Geplaatst door Oeroeboeroe
Dat wil ik eigenlijk graag eens doen. Moet ik eerst bellen? Klopt dit adres: Fruitweg 5, 2525 KE te Den Haag? In welke wijk is dat? Hoe laat begint zo'n dienst op vrijdag? Heeft iemand zin om mee te gaan?

Er is vast wel iemand die tenminste één van deze vragen kan beantwoorden.

Tomas
18-11-05, 10:47
Geplaatst door Oeroeboeroe
Er is vast wel iemand die tenminste één van deze vragen kan beantwoorden.

De laatste: Nee.

freya
18-11-05, 10:48
Even een mededeling van mij als nieuwe mod:

Verwijzingen naar de huidskleur en geslachtdelen van AHA zijn geen zinnige bijdragen aan discussies. Het eerste is puur racisme en het tweede vind ik net zo beneden alle peil.
Ik waarschuw iemand 1 keer en zal bij herhaling strafpunten geven.

Tomas
18-11-05, 10:52
Geplaatst door freya
Even een mededeling van mij als nieuwe mod:

Verwijzingen naar de huidskleur en geslachtdelen van AHA zijn geen zinnige bijdragen aan discussies. Het eerste is puur racisme en het tweede vind ik net zo beneden alle peil.
Ik waarschuw iemand 1 keer en zal bij herhaling strafpunten geven.

Damn!

Oeroeboeroe
18-11-05, 10:55
Geplaatst door freya
Even een mededeling van mij als nieuwe mod:

Ik waarschuw iemand 1 keer en zal bij herhaling strafpunten geven.

:wijs: Ok, duidelijk. Waarschuwing publique of waarschuwing per PM?

Ourzazate
18-11-05, 11:00
Geplaatst door freya

Verwijzingen naar de huidskleur en geslachtdelen van AHA zijn geen zinnige bijdragen aan discussies. Het eerste is puur racisme en het tweede vind ik net zo beneden alle peil.


Maar wat als je in opperste overtuiging bent dat de genitale verminking bij AHA ertoe heeft bijgedragen dat ze oorlog wil voeren met de Islam/moslims. Oa dankzij een uitleg van een vriendin van haar. Mag ik die link dan blijven maken of moet ik me conformeren aan wat Freya beneden alle peil vindt...?

:)

mark61
18-11-05, 11:07
Geplaatst door Oeroeboeroe
Er is vast wel iemand die tenminste één van deze vragen kan beantwoorden.

http://www.indiawijzer.nl/religion_and_spirituality/islam/mosques/den_haag/den_haag_as_soennah.htm

Tel. 070 389 69 60

Faxen 070 389 69 18

Zou niet nodig moeten zijn, maar wel beleefd, denk ik, als je niet mee gaat bidden.

Ja.

Schilderswijk. Vlakbij Station Moerwijk. HS kan ook evt, eindje lopen langs het spoor. Tram lijn 9, 3e halte = Dynamostraat.

Tegen tweeën.

Nee.

Lui? Ambtenaar? flauw hè

Je moet het hier ook niet vragen, er zijn bij mijn weten geen moeslimmaroc.nlers uit Den Haag. Wegens o.a. weinig Marokkanen in Den Haag.

Rabi'ah.
18-11-05, 11:14
Geplaatst door Muslimaah
Volgens mij is de link leggen met een aap omdat ze een negroide uiterlijk heeft nou niet een kwestie van 'door God voorziene of niet voorziene schoonheid', maar eerder een racistische uitspraak ingegeven omdat mevr in kwestie frustraties oproept bij bepaalde mensen die zich niet anders weten te drukken.

Volgens mij is de link tussen mutulatie van geslachtsdelen en islam die zij legt hetgeen dat bevecht moet worden en niet de denegrerende verwijzing naar het ontbreken van een deel van haar geslachtsdelen.

Mensen die grijpen naar bovenstaande scheldkannonades, hebben of weinig vertrouwen en overtuiging in hun religie en standpunt of kunnen zich nu eenmaal niet verbaal uiten en achten Hirsi Ali belangrijker dan zij is.

Daarom vind ik het zo ongelooflijk absurd dat een imam die mij dunkt tal van zaken te doen heeft, allereerst door de nederlandse taal en samenleving eigen te maken, zoveel tijd en aandacht verspild.

Bovendien moet deze imaam zijn rol eens kritisch bekijken. Zijn preken die een salafistisch background hebben mede waarschijnlijk door dat die beste meneer in een totalitaire staat heeft geleefd en dat een soort revolte was, heeft jonge mensen van zijn gemeenschap vaak boodschappen meegegeven die jongeren geen binding met NL heeft opgeleverd. Afwijzing van studeren, werken, politieke participatie en de stimulering om vooral NL te verlaten kan bijdragen aan isolatie en zlefs in geval van soumaya s ( die ik persoonlijk heb gekend) fanatisme die heel erg beangstigend is.

Helemaal mee eens! :duim:

Oeroeboeroe
18-11-05, 11:32
Geplaatst door mark61
http://www.indiawijzer.nl/religion_and_spirituality/islam/mosques/den_haag/den_haag_as_soennah.htm

Tel. 070 389 69 60

Faxen 070 389 69 18

Zou niet nodig moeten zijn, maar wel beleefd, denk ik, als je niet mee gaat bidden.

Ja.

Schilderswijk. Vlakbij Station Moerwijk. HS kan ook evt, eindje lopen langs het spoor. Tram lijn 9, 3e halte = Dynamostraat.

Tegen tweeën.

Nee.

Lui? Ambtenaar? flauw hè

Je moet het hier ook niet vragen, er zijn bij mijn weten geen moeslimmaroc.nlers uit Den Haag. Wegens o.a. weinig Marokkanen in Den Haag.

:duim:


:haha: @ Wegens o.a. weinig Marokkanen in Den Haag.

Rabi'ah.
18-11-05, 11:34
Geplaatst door mark61
[url]

Je moet het hier ook niet vragen, er zijn bij mijn weten geen moeslimmaroc.nlers uit Den Haag. Wegens o.a. weinig Marokkanen in Den Haag.

Muslimaah komt uit Den Haag. :)

mark61
18-11-05, 11:36
Geplaatst door Rabi'ah.
Muslimaah komt uit Den Haag. :)

Ach zo. Maar ze is hier zelden. En misschien geen Soennah-ster. :)

Rabi'ah.
18-11-05, 11:38
Geplaatst door mark61
En misschien geen Soennah-ster. :)

Dat lijkt me zeker niet, gezien haar post over sjeich Fawaz op dat Ayaan-versus-Fawaztopic. :D

Oeroeboeroe
18-11-05, 11:50
Geplaatst door Rabi'ah.
Muslimaah komt uit Den Haag. :)

Echt waar? Dan vraag ik die of ik mee mag.

Rabi'ah, wat raad je aan voor een eerste moskeebezoek? Een Turkse? Een Marokkaanse? Een andere? Wat zijn de verschillen?

Rabi'ah.
18-11-05, 11:53
Geplaatst door Oeroeboeroe
Echt waar? Dan vraag ik die of ik mee mag.

Daar zul je dan niet zo gek veel aan hebben, want de mannen en de vrouwen zijn gescheiden.


Geplaatst door Oeroeboeroe

Rabi'ah, wat raad je aan voor een eerste moskeebezoek? Een Turkse? Een Marokkaanse? Een andere? Wat zijn de verschillen?

Eerlijk gezegd ben ik zelf niet zo'n moskeeganger. :hihi:

Maar als ik jou was, zou ik afwachten totdat er een open dag is.

mark61
18-11-05, 11:58
Geplaatst door Oeroeboeroe
Echt waar? Dan vraag ik die of ik mee mag.

Rabi'ah, wat raad je aan voor een eerste moskeebezoek? Een Turkse? Een Marokkaanse? Een andere? Wat zijn de verschillen?

Ik ben wel geen Rabi'ah, maar in de ene spreken ze Turks en Arabisch, in de andere Arabisch en wellicht Nederlands.

Bij Turkse heb je onderscheid in stromingen, hoofdzakelijk die geen ruzie hebben met de TR staat, en die dat wel hebben.

Voor het gemak zou ik maar een Marokkaanse nemen. Ergens authentieker en voorzover ik weet geen sektes of richtingenstrijd.

Een Suri kan natuurlijk ook nog. Moet je weer 'uitkijken' voor soenni of ahmadi.

Ik denk dat ze alle je komst zullen waarderen.

Oeroeboeroe
18-11-05, 12:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Maar als ik jou was, zou ik afwachten totdat er een open dag is.

:o Ik sta anders op het punt shahada te doen, hoor!

:moe: Neem me eens serieus, mensen!

Rabi'ah.
18-11-05, 12:02
Geplaatst door mark61
Ik ben wel geen Rabi'ah, maar in de ene spreken ze Turks en Arabisch, in de andere Arabisch en wellicht Nederlands.

Bij Turkse heb je onderscheid in stromingen, hoofdzakelijk die geen ruzie hebben met de TR staat, en die dat wel hebben.

Voor het gemak zou ik maar een Marokkaanse nemen. Ergens authentieker en voorzover ik weet geen sektes of richtingenstrijd.

Een Suri kan natuurlijk ook nog. Moet je weer 'uitkijken' voor soenni of ahmadi.

Ik denk dat ze alle je komst zullen waarderen.

Doe stoer. :ego:

Ik zou zelf ook eerder naar een Marokkaanse gaan. In een Marokkaanse moskee zijn ze wat bemoeizuchtiger, maar maken ze wel meer contact.

In een Turkse moskee zijn ze wat minder toeschietelijk.

Verder maakt het natuurlijk een verschil uit of je als moslim komt of als belangstellende buitenstaander. In dat geval denk ik dat ze je allemaal wel met open armen zullen ontvangen.

Een Surinaamse Ahmadi-moskee of een Marokkaanse moskee (liefst 1 waar ook wat meer jongeren actief zijn) lijkt me een aanrader.

Rabi'ah.
18-11-05, 12:02
Geplaatst door Oeroeboeroe
:o Ik sta anders op het punt shahada te doen, hoor!

Is dat zo?


Geplaatst door Oeroeboeroe

:moe: Neem me eens serieus, mensen!

Doe ik. Zie mijn post hierboven.

Rabi'ah.
18-11-05, 12:08
Maggoeth, enkele namen van moskeëen die in mijn omgeving redelijk goed staan aangeschreven en waarvan ik sommige zelf ook heb bezocht:

Badr moskee in Amsterdam-West (nogal fundi, maar wel Nederlandstalig en gericht op jongeren)

El Kabir moskee in Amsterdam aan de Weesperzijde (gewoon een ouderwetse relaxte Marokkaanse moskee)

Islamitisch Centrum Haarlem (van oorsprong Marokkaanse moskee met diverse nationaliteiten)

Surinaamse Ahmadi-moskee in Amsterdam, in de Pijp (adres: Gerard Doustraat 70
1072 VV Amsterdam)

En dan is er nog een Indonesische moskee in Den Haag, waar ik zeer positieve verhalen over heb gehoord. Heel veel Nederlandse moslims daar ook. (voornamelijk mannnen) Ik kom later op het adres.

Zo zie je, er is keus zat. :strik:

mark61
18-11-05, 12:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Een Surinaamse Ahmadi-moskee of een Marokkaanse moskee (liefst 1 waar ook wat meer jongeren actief zijn) lijkt me een aanrader.

Meesje, niet van die kufr-adviezen geven. :hihi:

Mijn hindoestaanse ahmadi ex-schoonpapa ging altijd naar de Koerdische moskee. Vonden ze allemaal erg gezellig.

Jongeren is beslist een aanrader, maar hoe kom je daar vantevoren achter?

Hij kan ook een (Turkse) aleviet opsnorren, dan kan ie de moskee meteen overslaan. :hihi: Nou ja ze hebben wel cemevi, samenkomsthuizen.

Ourzazate
18-11-05, 12:13
Geplaatst door Rabi'ah.

Surinaamse Ahmadi-moskee in Amsterdam, in de Pijp (adres: Gerard Doustraat 70
1072 VV Amsterdam)


Deze adviseer ik je niet te bezoeken Oeri. Althans als je geinteresseerd ben in de Islam zoals deze is weergegeven door de profeet en waar 95% van de moslims in NL in geloven...:).

Rabi'ah.
18-11-05, 12:14
Geplaatst door mark61
Meesje, niet van die kufr-adviezen geven. :hihi:


:rolleyes:

*tyuri*



Geplaatst door mark61

Mijn hindoestaanse ahmadi ex-schoonpapa ging altijd naar de Koerdische moskee. Vonden ze allemaal erg gezellig.

Koerdische moskeëen ken ik niet. Wat voor stromingen hebben die eigenlijk? En is daar nog wat op internet over te vinden?


Geplaatst door mark61

Jongeren is beslist een aanrader, maar hoe kom je daar vantevoren achter?

Van een aantal moskeëen is bekend dat er ook veel jongeren actief in zijn. En de Badr-moskee is daar 1 van.

mark61
18-11-05, 12:20
Geplaatst door Rabi'ah.
En dan is er nog een Indonesische moskee in Den Haag, waar ik zeer positieve verhalen over heb gehoord. Heel veel Nederlandse moslims daar ook. (voornamelijk mannnen) Ik kom later op het adres.

Zo zie je, er is keus zat. :strik:

Deze?

Al-Hikmah Nederland
Heeswijkplein 170 - 171
2531 HK The Hague
The Netherlands

http://www.masjid.andama.nl/

NL-gedeelte schiet nog niet op.

mark61
18-11-05, 12:23
Geplaatst door Rabi'ah.
:rolleyes:

*tyuri*

Je ziet, Ourza is er al als de kippen bij.


Koerdische moskeëen ken ik niet. Wat voor stromingen hebben die eigenlijk? En is daar nog wat op internet over te vinden?

Ow, niks bijzonders hoor. Tis dat de meeste Turken in Den Haag Koerden zijn. Meeste Koerden zijn soenni. Weinig alevieten. Nog wat Yezidi's, maar dan dwalen we totaal van sirat mustaqim. In NL nooit wat over gehoord.

Search yourself baby.

Rabi'ah.
18-11-05, 12:24
Geplaatst door mark61
Deze?

Al-Hikmah Nederland
Heeswijkplein 170 - 171
2531 HK The Hague
The Netherlands

http://www.masjid.andama.nl/

NL-gedeelte schiet nog niet op.

Ja, die bedoel ik.

Daar heb ik hele goede berichten over gehoord. :)

Ze hebben ook iedere maand een lezing.

Die wil ik altijd nog een keer gaan bezoeken.

Oeroeboeroe
18-11-05, 12:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Is dat zo?

Ik sluit het zeker niet uit.

zakaria-1981
18-11-05, 19:17
Geplaatst door Elien
Orthodoxe imam lacht om aangifte van Hirsi Ali

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1Fawaz.jpg

DEN HAAG - Opnieuw raakte de Haagse imam Fawaz Jneid van de orthodoxe As Soennah-moskee deze week in opspraak. Eerder haalde hij NOVA met zijn preken tegen Bush en Amerika en teksten dat mannen vrouwen mogen slaan, als het maar niet te hard gebeurt.
AD TV: Hirsi Ali doet aangifte tegen imam

Imam Fawaz Jneid. FOTO ROBERT VAN STUYVENBERG Deze week deed Ayaan Hirsi Ali aangifte van bedreiging, nadat de imam een brief tegen de politica naar de media had gestuurd.

Fawaz Jneid moet lachen als hij hoort van de aangifte. ,,Dat Hirsi Ali zich zo bedreigd voelt door mijn brief en naar de politie stapt, geeft alleen maar aan dat zij rijp is voor een inrichting en hulp moet zoeken. Lees maar na. Er klinkt wel dreiging in de brief door, maar er staat echt geen letterlijke bedreiging in.’’

Maar wat als iemand uit zijn achterban de tekst toch zo opvat en een wapen ter hand neemt, zoals gebeurde bij de cineast/schrijver Theo van Gogh? ,,Ik heb nooit de weg van het geweld bewandeld maar er altijd afstand van genomen. Het woord is het enige wapen dat ik heb,’’ antwoordt Jneid. ,,Maar kritiek van moslimkant wordt tegenwoordig vaak verward met dreigementen. En het vervelende is dat de extremisten het voor iedereen verpesten. Want wij worden erop aangesproken.’’

Op vrijdag zit zijn moskee steevast stampvol. Tegen de landelijke trend in, groeit de moslimgemeenschap rond de As Soennah-moskee. ,,Tijdens mijn preek praat ik op dezelfde toon tegen de bezoekers als in die brief tegen Hirsi Ali,’’ vertelt hij. ,,Altijd op grond van het geloof, want dat is de enige waarheid. Dat ik soms fel uithaal naar Bush of Sharon heeft te maken met mijn publiek,’’ legt hij uit. ,,Moslims in Nederland voelen zich vaak in een hoek gedreven, aangevallen van alle kanten. Ze willen reageren. Door zelf van leer te trekken in preken en teksten voelt mijn publiek zich gesust en gesterkt. We behoeden ze voor extremisme. Want in elke preek zit een element van opvoeding. Ik zie het als de missie van mijn moskee om jongeren die afdwalen en ontsporen weer op het rechte pad te krijgen. Via het geloof.’’

Jneid vindt het prima dat hij zijn werk uitvoert zonder samen te werken met de gemeente of andere overheden. ,,Daardoor kan iedereen ons vertrouwen en worden we niet als handlanger van de regering gezien.’’

Zelf krijgt hij geregeld felle kritiek van moslims die vinden dat hij te soft is. Hij legt een print van een e-mail op tafel die hij woensdag ontving van [email protected]. ’Get ready as I have a bullet ready for Sheich Fawaz’ is de tekst. ,,Het is voor het eerst dat ik zo’n letterlijke bedreiging ontvang. Maar ik zit er niet mee, ik ben ook niet van plan om aangifte te doen,” zegt hij schouderophalend. ,,Ik beschouw de personen die dit soort berichten sturen lager dan mensen. Bovendien, ik denk dat deze e-mail ook wel is binnengekomen bij de AIVD.’’

Jneid voelt zich thuis in Nederland. ,,Juist omdat de godsdienstvrijheid het mij mogelijk maakt om te leven zoals ik wil,’’ antwoordt hij na enig nadenken. ,,Hoe hij de toekomst ziet, weet hij niet. ,,Dat heeft ook allemaal te maken met internationale ontwikkelingen. Maar van mij hoeft Nederland geen islamitische wetgeving te krijgen.’’
Wel pleit hij voor meer tolerantie van Nederlandse kant.

Bron: AD / Door ANNEMIEKE HARTMAN

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\//\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Hirsi Ali doet aangifte tegen imam

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/11hirsi_200.gif

Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) heeft aangifte gedaan wegens bedreiging door imam Sheich Fawaz van de Haagse As Soennah-moskee.

Weggeblazen
Fawaz had op internet aangekondigd dat Hirsi Ali zal worden 'weggeblazen door de wind van de veranderende tijden' en dat haar 'de vervloeking van Allah' te wachten staat.

Preken
Fawaz kwam in 2002 in het nieuws, toen het tv-programma NOVA delen van preken van hem uitzond. Daarin riep hij op tot het vernietigen van de vijanden van de islam.




wegblazen http://www.maroc.nl/forums/images/smilies/eyebrow.gif

Hahaha, ik denk dat Ali uiteglachen wordt zoals ze dat al elke word. Het is toch jammer dat ze zelf niet ziet dat ze gebruikt wordt. Maar ja...wat wil je in zo'n slangenkuil als de politiek. Het zijn nu eenmaal slimme mensen in de politiek.

Maakt ze kans: NEE NATUURLIJK NIET!!!

groeten van een Nederlandse molsim

elmustapha
19-11-05, 13:01
:boos: :boos: :boos: gek gek gek
meisje denk toch aan je begraaveplaats....
wij zijn hier maar ff op bezoek.
groete

Muslimaah
19-11-05, 18:37
Geplaatst door Wide-O
Ik kan niet oordelen over die imaam, maar verder sta ik met mijn petje af voor je heldere commentaar.

Ik heb zelf weinig op met mevrouw AHA. Heel weinig. Als ik haar zie op TV heb ik last van non-begrip, en ook wel een beetje woede. Tegelijk helpen scheldkannonades geen zier - zoals je terecht stelt. Racisme dient te worden bestreden, van welke kant het ook komt.

Ik zie een verandering in de boodschap van die moskee. Ik ben blij dat er nu een hele krachtige afwijziging richting geweld ed is. Ik vind het wel weer jammer dat deze beste man die een aanhang heeft met name onder jongeren zijn tijd en energie verspild in Hirsi Ali vervloeken. Ik bedoel HELLO there are important things in life :D. Er is zoveel te doen binnen de islm gemeenschap bijv een keer om de tafel met de moskee verderop, moskee al islam :hihi:

Ik deel exact jouw standpunt. Dat haar uiterlijk die gelijk is aan zovele afrikaanse medemensen op dit aardbolletje die niets van doen hebben met haar uitspraken voor het gemak met een aap vergeleken worden. Als je als moslim gelooft dat jouw religie er een is van vrede en verstandigheid dan ga je toch geen uitspraken doen die dat fundament aantasten. Heel erg hypocriet.

RinC
19-11-05, 19:55
Geplaatst door Rabi'ah.


Badr moskee in Amsterdam-West (nogal fundi, maar wel Nederlandstalig en gericht op jongeren)





:moe:

Dan ken je Moskee Badr niet echt, denk ik. In Moskee Badr zijn er afgelopen jaren allerlei activiteiten georganiseerd die je echt niet fundamentalistisch kan noemen. Zo is er een bijeenkomst georganiseerd met autochtonen en allochten nav de moord op Theo van Gogh. Hier vind je een artikel over:

***********************************
Het begint in de Badr-moskee

Van een verslaggeefster

AMSTERDAM -Blonde jongens en meiden naast Surinaamse rasta, Pakistaanse sikjes, hoofddoekjes en petjes. De gebedsruimte van de Badr-moskee in West zag er gisteravond beduidend anders uit dan anders.

Opeens zaten daar zo'n honderd jonge Amsterdammers op een 'blind date'. Het was een door Happy Chaos, de Marokkaanse jongerensocieteit Argan en Tans (Towards a new start) georganiseerde discussieavond - verlengde van eerdere acties, onder de noemer 'We pikken het niet' uitgevoerd na de moord op Theo van Gogh, met als doel de dialoog tussen islamitische en andere Nederlanders op gang te houden. Of te brengen.

Het was de eerste keer in Nederland dat zo'n etnische mix van mannen en vrouwen een moskee kon overnemen. Het had bij het moskeebestuur wel enige voeten in aarde gehad, maar dat ging toch akkoord. Bestuurder Mohamed Lachkar (54): "Ik vind dit prachtig." Mohamed Azahaf (21) ook. De blik moet meer naar denieuwe generatie, zegt hij: "Want de ouderen zitten vast. We weten te weinig van elkaar."

Mohamed Hilal van Tans sloot af met wijze woorden: "We moeten meer kletsen voordat de boel uit elkaar spat."
****************************************

Plus nog een aantal iftars/bijeenkomsten in de moskee georganiseerd met buurtbewoners en raadslieden en Wethouder Aboutaleb die kwam met arbeidsbemiddelaars voor een workshop om de jongeren aan het werk te krijgen. Daarnaast is moskee Badr lid van de Ummao.

Couscousje
19-11-05, 20:00
Die man heeft wat weg van Kabouter Plop.

Net zo lachwekkend.

Hirsi Ali en hij kunnen elkaar de hand schudden.

Cc

Deniro
19-11-05, 21:29
Die man schijnt extreem te zijn, maar hij gaat hier niet over de scheef vind ik. Vrijheid van meningsuiting vind ik dit en dat moet gerespecteerd worden (zo is mij verteld), al zou ik liever andere woorden kiezen.

Ik vind AHA erg hypocriet, bij ene debat met Cohen had ze het de hele tijd over totale vrijheid van meningsuiting, maar sloeg zelf gigantisch de plank mis door zelf te eisen dat een parlementarier zijn opmerking over Verdonks “onmenselijke beleid” terugtrekt, want dat ging te ver en blijkbaar viel dat niet onder vrijheid van meningsuiting.

Daar hou ik niet van, je weet wel…..dubbele maten.

Muslimaah
19-11-05, 23:51
Geplaatst door Deniro
Die man schijnt extreem te zijn, maar hij gaat hier niet over de scheef vind ik. Vrijheid van meningsuiting vind ik dit en dat moet gerespecteerd worden (zo is mij verteld), al zou ik liever andere woorden kiezen.

Ik vind AHA erg hypocriet, bij ene debat met Cohen had ze het de hele tijd over totale vrijheid van meningsuiting, maar sloeg zelf gigantisch de plank mis door zelf te eisen dat een parlementarier zijn opmerking over Verdonks “onmenselijke beleid” terugtrekt, want dat ging te ver en blijkbaar viel dat niet onder vrijheid van meningsuiting.

Daar hou ik niet van, je weet wel…..dubbele maten.

Niemand wordt hier zijn mening onthouden, maar ieder persoonlijk kan weer een mening hebben over een mening van iemand.

De een vind het verstandig, de ander kan het niet veel schelen, pas als iemand die man wil verbieden te praten kun je spreken van schending van vrijheid van meningsuiting als zijn mening de rechtsgang niet ondermijnd.

Wat betreft je laatste alinea i couldnt agree more. Maar blijf er bij dat we haar teveel aandacht geven terwijl we denk ik genoeg te doen hebben als samenleving en in bepaalde gevallen als moslims.

Rabi'ah.
20-11-05, 13:08
Geplaatst door RinC
:moe:

Dan ken je Moskee Badr niet echt, denk ik. In Moskee Badr zijn er afgelopen jaren allerlei activiteiten georganiseerd die je echt niet fundamentalistisch kan noemen. Zo is er een bijeenkomst georganiseerd met autochtonen en allochten nav de moord op Theo van Gogh. Hier vind je een artikel over:

***********************************
Het begint in de Badr-moskee

Van een verslaggeefster

AMSTERDAM -Blonde jongens en meiden naast Surinaamse rasta, Pakistaanse sikjes, hoofddoekjes en petjes. De gebedsruimte van de Badr-moskee in West zag er gisteravond beduidend anders uit dan anders.

Opeens zaten daar zo'n honderd jonge Amsterdammers op een 'blind date'. Het was een door Happy Chaos, de Marokkaanse jongerensocieteit Argan en Tans (Towards a new start) georganiseerde discussieavond - verlengde van eerdere acties, onder de noemer 'We pikken het niet' uitgevoerd na de moord op Theo van Gogh, met als doel de dialoog tussen islamitische en andere Nederlanders op gang te houden. Of te brengen.

Het was de eerste keer in Nederland dat zo'n etnische mix van mannen en vrouwen een moskee kon overnemen. Het had bij het moskeebestuur wel enige voeten in aarde gehad, maar dat ging toch akkoord. Bestuurder Mohamed Lachkar (54): "Ik vind dit prachtig." Mohamed Azahaf (21) ook. De blik moet meer naar denieuwe generatie, zegt hij: "Want de ouderen zitten vast. We weten te weinig van elkaar."

Mohamed Hilal van Tans sloot af met wijze woorden: "We moeten meer kletsen voordat de boel uit elkaar spat."
****************************************

Plus nog een aantal iftars/bijeenkomsten in de moskee georganiseerd met buurtbewoners en raadslieden en Wethouder Aboutaleb die kwam met arbeidsbemiddelaars voor een workshop om de jongeren aan het werk te krijgen. Daarnaast is moskee Badr lid van de Ummao.

Niet meteen erbovenop duiken, will you? :moe:

Wat je hier hebt gepost weet ik allemaal en sterker nog, ik ben ook in de Badr moskee geweest en ken veel mensen die daar ook regelmatig komen en actief zijn.

Met dat fundi bedoelde ik alleen dat ik de inhoud van de lezingen van 1 van de dames van Badr nogal legalistisch van toon vond. That's all.

gEwE
20-11-05, 13:54
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het artikel van Al Fawaz (http://www.elqalem.com/elqalem/aspx/template.aspx?item_id=514&category_id=17&group_id=1)


Een uiterst deugdelijke missive.


Maar wat ons werkelijk verbaast is de manier waarop Hirsi Ali gebruik weet te maken van dit soort ongenuanceerde en van hondsdolheid getuigende uitspraken om ons lessen in democratie, vrijheid van meningsuiting en wederzijds respect te komen geven. Hirsi´s eigenaardige visie op democratie schijnt zich slechts te beperken tot het beledigen van de Koran en de Islam, het provoceren van de moslimgemeenschap en het creëren van vijandelijkheden tussen de moslims en de politieke partijen hier in Nederland.


&


Ook lijdt Hirsi Ali aan grootheidswaanzin als gevolg van de snelle overgang van eenvoudige schoonmaakster naar beleidsbepalende en mediagerichte politica. Zij zal toch niet echt in de waan verkeren dat zij in de kamer zit vanwege haar politieke ’kwaliteiten’? Is het nog niet tot haar doorgedrongen dat zij slechts een marionet is die van bovenaf wordt bespeeld en gestuurd door een aantal provocateurs. Provocateurs die het op de Islam hebben gemunt en Hirsi Ali als vieze schoen gebruiken om tegen de Islam aan te schoppen? Uiteindelijk zitten zij zelf met haar politieke onkunde opgescheept nu de Nederlandse bevolking haar politieke nonsens en onbeheerste vijandigheid tegen de moslims weigert te accepteren en zij er daarnaast niet in is geslaagd om ook maar één moslimziel voor haar te winnen.


Kritieke lezer? Mediteer eens over dit tweetal stukken tekst... Ben je dan nog altijd van mening dat zulk schrijven ongehoord is? Vergeet niet tevens een argumentatie achter te laten!


gEwE :duim:.

Joesoef
20-11-05, 14:17
Geplaatst door Oeroeboeroe
:o Ik sta anders op het punt shahada te doen, hoor!

:moe: Neem me eens serieus, mensen!


Iraanse moskee.

Musti73
20-11-05, 16:07
Geplaatst door gEwE
Een uiterst deugdelijke missive.


Maar wat ons werkelijk verbaast is de manier waarop Hirsi Ali gebruik weet te maken van dit soort ongenuanceerde en van hondsdolheid getuigende uitspraken om ons lessen in democratie, vrijheid van meningsuiting en wederzijds respect te komen geven. Hirsi´s eigenaardige visie op democratie schijnt zich slechts te beperken tot het beledigen van de Koran en de Islam, het provoceren van de moslimgemeenschap en het creëren van vijandelijkheden tussen de moslims en de politieke partijen hier in Nederland.


&


Ook lijdt Hirsi Ali aan grootheidswaanzin als gevolg van de snelle overgang van eenvoudige schoonmaakster naar beleidsbepalende en mediagerichte politica. Zij zal toch niet echt in de waan verkeren dat zij in de kamer zit vanwege haar politieke ’kwaliteiten’? Is het nog niet tot haar doorgedrongen dat zij slechts een marionet is die van bovenaf wordt bespeeld en gestuurd door een aantal provocateurs. Provocateurs die het op de Islam hebben gemunt en Hirsi Ali als vieze schoen gebruiken om tegen de Islam aan te schoppen? Uiteindelijk zitten zij zelf met haar politieke onkunde opgescheept nu de Nederlandse bevolking haar politieke nonsens en onbeheerste vijandigheid tegen de moslims weigert te accepteren en zij er daarnaast niet in is geslaagd om ook maar één moslimziel voor haar te winnen.


Kritieke lezer? Mediteer eens over dit tweetal stukken tekst... Ben je dan nog altijd van mening dat zulk schrijven ongehoord is? Vergeet niet tevens een argumentatie achter te laten!


gEwE :duim:.


Ze moeten de *** trien deporteren en terug naar huis sturen. Zij is degene die het land verkloot. Wat zou ze zijn geweest als er in Nederland geen moslims woonde. Somalie is het enigste land ter wereld die vrouwen besnijden. ****

zie waarschuweing elders in dit topic [freya]

gEwE
20-11-05, 16:29
Geplaatst door Musti73
Ze moeten de clitloze trien deporteren en terug naar huis sturen. Zij is degene die het land verkloot. Wat zou ze zijn geweest als er in Nederland geen moslims woonden. Somalie is het enigste land ter wereld die vrouwen besnijden. De meeste moslima s komen lekker klaar!


Ik weet niet precies wie jij bedoelt met "ze", maar jouw opvatting is niet bepaald misplaatst. Bedankt voor je bijdrage, Musti. Jij had overigens geen meditatie nodig, meen ik... (Geloof ik dit goed?!)


gEwE :fpiraat:.

Rabi'ah.
20-11-05, 17:23
Geplaatst door Musti73
Somalie is het enigste land ter wereld die vrouwen besnijden.

Volslagen nonsens. Vrouwenbesnijdenis komt in grote delen van Oost- en West-Afrika, alsmede Egypte, het Arabisch schiereiland en Indonesie (laatstgenoemden in lichtere vorm) voor.

Barbeque
20-11-05, 19:36
Geplaatst door mark61
Terwijl ie liever een BMW heeft, zo te zien.

Veel te weinig kofferbak om al die Viagra in te douwen.

ik neem je .................. wel denk wel dat ..................................angkor/beheer hahaha

Rourchid
20-11-05, 19:38
Geplaatst door gEwE

Kritieke lezer?
Wat is het precieze verschil tussen een kritieke lezer en een kritische lezer?

gEwE
21-11-05, 12:23
Geplaatst door Joacim
Wat is het precieze verschil tussen een kritieke lezer en een kritische lezer?


Dat is contextueel afhankelijk, Joacim.


gEwE :fpiraat:.

tayibah
22-11-05, 22:00
Hallo beste mensen,

Ik heb bijna alle reacties mbt HA en Sheik Fawaz gelezen. Het is me opgevallen hoe verschillend de meningen zijn onder de leden.

Tegen Mohajir wil ik zeggen dat ik moskee soenna al jaren lang bezoek, en ik heb `het onderstaande`nog nooit mee gekregen. Ik ben erg tevreden over de manier waarop er les wordt gegeven in moskee soenna.

Tegen _h4T3D_SE7en wil ik zeggen: ik vind het echt leuk om te zien hoe actief je meedoet aan de discussies, en kben het over het algemeen eens met je uitspraken, mijn complimente!!

Tegen oeroeboeroe wil ik zeggen: Heej jongen, ik weet niet of je nog behoefte hebt om een bezoekje te brengen aan moskee soenna, zo ja, dan kan ik een meeting voor je regelen.. let me know on pm..

Tot slot wil ik even kwijt, dat ik een aantal keer heb gelezen dat leden van maroc.nl beweren soumaia te kennen, en dit weer in verband brengen met sheik fawaz. Soumaia is een bekend gezicht, ze staat bekend om haar gesprekken met alle mensen, bekend of onbekend, wie na 1 ,2,3.....of 10 gesprekken beweerd soumaia te kennen is niet goed wijs. Ik heb vele verhalen rond om soumaia gelezen, uit die verhalen heb ik opgemaakt dat die mensen die beweren haar "persoonlijk "te kennen datgene zeggen om alle aandacht te krijgen. 90% van wat er werkelijk over soumaia verteld wordt is onzin, en niet de juiste waarheid. Om over soumaia te spreken moet je haar toch echt langer hebben gekend.

Oke mensjes, ik wens jullie een fijne nachtrust, het is namelijk al laat..

"Pas goed opjezelf en op je medemens en gedenkt Allah ieder moment"

tayibah
22-11-05, 22:03
Hallo Mohajir,

sorry, met het "onderstaande"in mijn vorige berichtje had eigenlijk jou tekst moeten staan over wat sheik fawaz allemaal niet preekt. maar het is niet goed gegaan bij het copy pasten.. mijn excuses, maar je weet waar ik het over heb.

Groetjes

Oeroeboeroe
23-11-05, 04:24
Geplaatst door tayibah
Hallo beste mensen,

Ik heb bijna alle reacties mbt HA en Sheik Fawaz gelezen. Het is me opgevallen hoe verschillend de meningen zijn onder de leden.

Tegen Mohajir wil ik zeggen dat ik moskee soenna al jaren lang bezoek, en ik heb `het onderstaande`nog nooit mee gekregen. Ik ben erg tevreden over de manier waarop er les wordt gegeven in moskee soenna.

Tegen _h4T3D_SE7en wil ik zeggen: ik vind het echt leuk om te zien hoe actief je meedoet aan de discussies, en kben het over het algemeen eens met je uitspraken, mijn complimente!!

Tegen oeroeboeroe wil ik zeggen: Heej jongen, ik weet niet of je nog behoefte hebt om een bezoekje te brengen aan moskee soenna, zo ja, dan kan ik een meeting voor je regelen.. let me know on pm..

Tot slot wil ik even kwijt, dat ik een aantal keer heb gelezen dat leden van maroc.nl beweren soumaia te kennen, en dit weer in verband brengen met sheik fawaz. Soumaia is een bekend gezicht, ze staat bekend om haar gesprekken met alle mensen, bekend of onbekend, wie na 1 ,2,3.....of 10 gesprekken beweerd soumaia te kennen is niet goed wijs. Ik heb vele verhalen rond om soumaia gelezen, uit die verhalen heb ik opgemaakt dat die mensen die beweren haar "persoonlijk "te kennen datgene zeggen om alle aandacht te krijgen. 90% van wat er werkelijk over soumaia verteld wordt is onzin, en niet de juiste waarheid. Om over soumaia te spreken moet je haar toch echt langer hebben gekend.

Oke mensjes, ik wens jullie een fijne nachtrust, het is namelijk al laat..

"Pas goed opjezelf en op je medemens en gedenkt Allah ieder moment"

Ik kom er op terug. Zag het net staan. Daarnaast is Oeroeboeroe met een hoofdletter.

Spitsboef
24-11-05, 01:46
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik kom er op terug. Zag het net staan. Daarnaast is Oeroeboeroe met een hoofdletter. :melig:

Hawa
24-11-05, 10:19
Zie je wel....deze uitspraak werpt vruchten af...Waarom! Mevr. HAA krijgt op haar donder van VVD-erelid Hans Wiegel.
Wiegel roept zijn partijgenote op haar mening over""de vrijheid van onderwijs,de integratie en het omgaan met ons allochtone volksdeel te wijzigen"".Hij stelt dat HAA met haar opstelling""geen bruggen slaat,maar wiggen drijft en kloven verbreedt"" en weigert een gesprek met haar als zij haar standpunt niet herziet. ""Ik hoop dat u :auw: in de beste lliberale traditie - wilt kiezen voor verdraagzaamheid en respect voor andersdenkenden..Doet u dat niet,dan leidt dat tot een verscherping van tegenstellingen in ons volk. Ook minister Donner keert zich tegen HAA...tegen haar opvatting dat een liberale islam onmogelijk is. Bron NRC-wo.23-11-05..
Maar AHH gaat maar door zij stopt echt niet....zij noemt wiegel een aarts-conservatief. Ik hoop dat AHH zo snel mogelijk verdwijnt uit dde politiek,zij is echt schaamteloos bezig. Onze Imam heeft gelijk,rijp voor het gesticht. En Hans Wiegel zegt ook nog,vandaag op de radio,dat zij niks doet in de tweede kamer. Ook daar ben ik het met hem eens..Maar een ander probleem voor AHH is. Als ze haar uit de politiek zetten dan heeft ze geen bescherming meer. Ik denk dat de VVD daarom zo terughoudend is tav mevr AHH...Jammer dat ze haar mond niet hebben dichtgenaaid...Foutje! Bedankt!!

Morosian
25-11-05, 10:59
Iemand die vindt dat mannen vrouwen mogen slaan, hoort niet in dit land thuis.

Wat zou er gebeuren als ik zou zeggen dat ik vind dat autochtonen allochtonen mogen slaan?

Oeroeboeroe
25-11-05, 13:06
:o Zoals gezegd: ik kom er op terug.

Coolassprov MC
25-11-05, 21:08
Geplaatst door Morosian
Iemand die vindt dat mannen vrouwen mogen slaan, hoort niet in dit land thuis.

Als je vindt dat in dit land slechts mensen ''thuishoren'' die jouw waarden delen, ben je niet voor vrijheid maar voor fascisme.

Onderdrukking en fascisme is verbieden wat, (hoewel binnen de grenzen van de wet), je niet aanstaat.


Geplaatst door Morosian
Wat zou er gebeuren als ik zou zeggen dat ik vind dat autochtonen allochtonen mogen slaan?

Dat is jouw vrijheid om dat te vinden; zodra je de wet overtreedt staat Piet Blauwpet voor je deur om je op kamers te zetten.

Ga niet, zoals luie politici, een valse discussie starten door te komen met zaken die voor zichzelf spreken.

Het is strafbaar om vrouwen te onderdukken; zoals het strafbaar is om mannen te onderdukken.

liela
25-11-05, 22:16
Die vieze enge lelijke mediazoekende ( cheese likker (want ze doet echt alles om een wit voetje bij de Nederlanders te halen, terwijl ze zelf als een dekmantel door hen alleen wordt gebruikt om hun werkelijke standpunten ten aanzien van de Islam door te voeren in de maatschappij) heeft volgens mij echt een hevige trauma achter de rug...er moet iets gebeurd zijn met dat mens dat ze zo gekeerd is tegen onze Islam. Het valt me zo op dat ze elke keer -als het effe stil is rondon die enge kop is- de media weer opzoekt op om de aandacht weer op haar gevestigd te zien [/B]

Broeders, ik vraag me af waar dat mens vandaan komt
Zou ze door de Iblies, de grote sjeitan, zijn gestuurd??

Soldim
26-11-05, 00:15
Geplaatst door liela
[ heeft volgens mij echt een hevige trauma achter de rug...er moet iets gebeurd zijn met dat mens dat ze zo gekeerd is tegen onze Islam.


Ik heb geen flauw idee tegen wiens Islam ze precies gekeerd is, maar in iedergeval tegen dat gedeelte van de Islam dat het nodig vond haar te besnijden. Persoonlijk vind ik het niet echt verbazingwekkend dat ze daar een trauma van over heeft gehouden.



Broeders,


Weet je het zeker? :D



ik vraag me af waar dat mens vandaan komt


Somalie ;)



Zou ze door de Iblies, de grote sjeitan, zijn gestuurd??

Vast een of andere kleine sjeitan, lopen er genoeg van rond.

Coolassprov MC
26-11-05, 08:33
Geplaatst door Soldim
Ik heb geen flauw idee...

Je hebt wel flauwe ideeen:


Geplaatst door Soldim
maar in iedergeval tegen dat gedeelte van de Islam dat het nodig vond haar te besnijden.B]

De enigen die het nodig vonden haar te besnijden zijn haar ouders; dezelfde ouders waar ze voor op de vlucht zou zijn geweest.
Dezelfde ouders waarvan ze zegt dat ze ze respecteerd en dat het ''model-moslims'' zijn.

Zelfs als ze haar leugenachtige, hypocriete, schijnheilige kaken op elkaar houdt, kan ze het niet laten om intimiderend te liegen.

Al zou de Islam vrouwenverminkingen propageren, dan nog geeft het haar geen enkel recht om op zinloze, systematische wijze Moslims te beledigen en in de hoek te blijven trappen; wat hebben alle andere 1.2 miljard moslims haar aangedaan buiten haar eigen ouders?


Geplaatst door Soldim
[B]Persoonlijk vind ik het niet echt verbazingwekkend dat ze daar een trauma van over heeft gehouden.

''Verbazingwekkend'' wordt het pas als men, onder de vaandel van de democratie en de vrijheid en blijheid, besluit om ''trauma's'' te gaan ''verwerken'' ten koste van mensen die haar niets hebben aangedaan.

''Verbazingwekkend'' wordt het pas als er eentje op wrede wijze afgeslacht zodat haar ''trauma's'' ''verwerkt'' worden en dat zij nieuwe brandstof krijgt om haar volgende ''trauma'' te botvieren.

Hawa
26-11-05, 10:56
Deze mevrouw HAA wil in de voetsporen treden van haar vader. Dat heeft ze ooit een keer geopperd. Ze wil iets bewijzen aan haar vader.
Maar misschien wil zij haar zusje ook wel van dienst zijn,vrede zij met haar zusje,die op een vreselijke manier aan haar einde is gekomen.
Als b.v. iemand in de war is doen ze in islamitische gemeenschappen aan duivelsuitdrijving. Jullie kennen die voorbeeld uit Belgie waar een moslim meisje,getrouwd en in de war,een week lang in bad moest gaan zitten,de uitvoerder van dit geheel noemde zich een duiveluitdrijver,maar was volgens mij niet gekwallificeerd om dit te doen,met alle gevolgen van dien. Ze hebben deze meisje,vrouw,dood geslagen!!
Mevr. HAA heeft het over extremen. Alhoewel dat niet zo over komt en iedereen maar over een kam scheert.
Er daar moet zij mee ophouden.
Er zijn ook wel overeenkomsten met nieuwe partijleider van Duitsland Angela Merkel. Die wil zich ook bewijzen t.o.v. haar vader.
Ja vrouwen kunnen ook erg overdrijven,ten kostte van anderen,en dat is helaas jammer.