PDA

Bekijk Volledige Versie : Liefde...



MaRiaH
16-11-05, 23:40
Eerste liefde bepaalt latere relaties

Als de eerste liefde van een jongvolwassene goed verloopt, is de kans relatief groot dat het in de rest van het leven ook goed gaat met romantische relaties. Heeft de eerste serieuze verkering echter een ongelukkiger verloop, dan is de kans niet gering dat het tobben blijft met de liefde. Dat blijkt uit onderzoek van de Nijmeegse psycholoog G. Overbeek. Ook is de verhouding tussen opgroeiende jongeren en hun ouders belangrijk voor latere romantische relaties. Overbeek is een van de enige wetenschappers die zich in romantiek heeft verdiept.

Copyright (c)2005 De Gelderlander 16/11/2005

David
16-11-05, 23:41
Ga slapen, vrouw! Mijn anoer begint het te begeven! :knipoog:

~Panthera~
16-11-05, 23:44
Geplaatst door David
Ga slapen, vrouw! Mijn anoer begint het te begeven! :knipoog:


eitje ? :stout:

MaRiaH
17-11-05, 00:09
Geplaatst door David
Ga slapen, vrouw! Mijn anoer begint het te begeven! :knipoog:

ik hou wel van een luigentje. :giechel:

MaRiaH
17-11-05, 00:10
Geplaatst door MuMu
Ja, dat geloof ik direct. :student:

Ik ook!

~Panthera~
17-11-05, 00:26
Geplaatst door MaRiaH
Ik ook!


http://members.ams.chello.nl/b.lameris/emoe2.jpg

MaRiaH
17-11-05, 00:27
Geplaatst door ~Panthera~
http://members.ams.chello.nl/b.lameris/emoe2.jpg

:schok:

:lol:

Oeroeboeroe
17-11-05, 00:29
Geplaatst door MaRiaH
Liefde

Dankjewel! http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a045.gif

gh.wille
17-11-05, 01:11
Geplaatst door MuMu
Ja, dat geloof ik direct. :student:

Klopt als een bus , ben ook zo verdrietig begonnen .

:romance:

Elien
17-11-05, 08:13
nou in mijn geval niet, 1e was een geschenk heb t toen goed verknald...alles daarna was gewoon klotezooi...dat is mijn straf denk ik :brozac:

MaRiaH
17-11-05, 10:50
tja liefde is mooi en treurig tegelijk....

Het is niet voor niks dat dit onderwerp het meest besproken, bezongen en bedicht wordt :verliefd:

Juliette
17-11-05, 12:31
Geplaatst door MaRiaH
Eerste liefde bepaalt latere relaties

Als de eerste liefde van een jongvolwassene goed verloopt, is de kans relatief groot dat het in de rest van het leven ook goed gaat met romantische relaties. Heeft de eerste serieuze verkering echter een ongelukkiger verloop, dan is de kans niet gering dat het tobben blijft met de liefde. Dat blijkt uit onderzoek van de Nijmeegse psycholoog G. Overbeek. Ook is de verhouding tussen opgroeiende jongeren en hun ouders belangrijk voor latere romantische relaties. Overbeek is een van de enige wetenschappers die zich in romantiek heeft verdiept.

Copyright (c)2005 De Gelderlander 16/11/2005

Jammer. Het komt dus nooit meer goed. :droef:

MaRiaH
17-11-05, 14:23
Geplaatst door Juliette
Jammer. Het komt dus nooit meer goed. :droef:

Ach jawel...

Ik geloof dat de eerste ervaring wel significant is, maar dat de liefde die je als kind ziet (of niet ziet) tussen je ouders en evt. anderen in je omgeving bepalend is voor je partnerkeuze.

Zou dat nu een slecht voorbeeld zijn ben je niet per sé voor altijd verloren.. je hebt altijd nog een eigen keuze en de kans te leren wat je gemist hebt..
Het vraagt wel enige zelfredzaamheid en zelfkennis.. :fplet:

Juliette
17-11-05, 15:17
Geplaatst door MaRiaH
Ach jawel...

Ik geloof dat de eerste ervaring wel significant is, maar dat de liefde die je als kind ziet (of niet ziet) tussen je ouders en evt. anderen in je omgeving bepalend is voor je partnerkeuze.

Zou dat nu een slecht voorbeeld zijn ben je niet per sé voor altijd verloren.. je hebt altijd nog een eigen keuze en de kans te leren wat je gemist hebt..
Het vraagt wel enige zelfredzaamheid en zelfkennis.. :fplet:

Is zeker waar. Maar ik denk dat met slechte eerste ervaringen je in de toekomst pakken omzichter wordt. Dat je je niet zo snel meer zal 'gooien'. Je gaat eerst héél voorzichtig zijn en goed aftasten.

*edit* Als ik je een mooi boekje over de liefde mag aanraden: 'De postbode' van Antonio Skarmeta.

Zwarte Kat
17-11-05, 16:02
Geplaatst door MuMu
Ook??? :verward:

Ik ben anders heel goed begonnen! En nog steeds!! :hihi:


Ik ben ook wel redelijk goed begonnen maar geloof er inmiddels niet meer in.....

Zwarte Kat
17-11-05, 16:42
Geplaatst door MuMu
Heb je in de tussenliggende tijd zoveel teleurstellende ervaringen gehad dan? ;)

Ik heb bar weinig relaties gehad maar de laatste was dermate kut dat ik het voor de rest van mn leven gehad heb met liefde en relaties.....