PDA

Bekijk Volledige Versie : Schutter van Mus met dood bedreigd



Elien
17-11-05, 08:54
Schutter van mus met de dood bedreigd
De man die een mus doodschoot nadat het vogeltje 23.000 dominostenen had omgegooid, is met de dood bedreigd.



Consternatie om dode mus

Luchtbuks
De medewerker van een ongediertebestrijdingsbedrijf schoot het dier met een luchtbuks dood. De mus zorgde gisteren voor paniek in het Frisian Expo Centre in Friesland, waar medewerkers van het SBS-programma Domino Day meer dan vier miljoen dominosteentjes hebben neergezet voor een wereldrecordpoging.

Idioot
Het ongediertebestrijdingsbedrijf doet geen aangifte van de bedreiging. "Dat heeft toch geen zin. Maar als zo'n idioot hier bij ons komt willen we een directe lijn met de politie zodat er snel hulp kan komen", zegt de directeur.

Dierenbescherming
De Dierenbescherming stelt dat de mus een beschermde diersoort is. Ook zet de organisatie vraagtekens bij de morele verantwoording. "Wij vinden het doel, een spelletje, niet voldoende om dieren dood te maken. Het gaat namelijk niet om landbouwgewassen of bijvoorbeeld de volksgezondheid. Een medewerker van Domino Day die struikelt en steentjes omgooit, wordt toch ook niet meteen doodgeschoten?", aldus een woordvoerder.



Beloning
Endemol, dat de televisie-uitzending van Domino Day voor SBS6 produceert, heeft rond het Frisian Expo Centre extra veiligheidsmaatregelen genomen. Onder meer omdat radio-dj Ruud de Wild een beloning van 3000 euro heeft uitgeloofd voor degene die de steentjes voor de recordpoging omgooit.



het loopt nu echt uit de hand hoor mensen...ik zou zeggen get a life!!!

enneh het is toch duidelijk Ruud de Wild heeft dit allemaal veroorzaakt

Elien
17-11-05, 09:03
Geplaatst door BiL@L
Die mus had natuurlijk niet afgeschoten moeten worden om zoiets nutteloos. Maar om nou die 3000 euro aan mussenvoer zomaar aan de eerste de beste alleseter te doneren zie ik ook niet echt zitten.


ik vind meer de reacties op dit alles een beetje te ver gaan, komen nu flippos aankakken met een lied speciaal voor dit vogeltje en er is een condoleance register geopend :maf3:

waterfiets
17-11-05, 09:18
Geplaatst door Elien
ik vind meer de reacties op dit alles een beetje te ver gaan, komen nu flippos aankakken met een lied speciaal voor dit vogeltje en er is een condoleance register geopend :maf3:

In Friesland zijn inderdaad al een paar liedjes over de mus op een website gezet die je als MP3 kan downloaden.

Oeroeboeroe
17-11-05, 09:20
Ik weet niet of iemand deze grap al gemaakt heeft, maar voor de zekerheid schrijf ik 'm toch even op.






:roker: De vogel kwam van links.











:hihi:

Elien
17-11-05, 09:23
[QUOTE]Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik weet niet of iemand deze grap al gemaakt heeft, maar voor de zekerheid schrijf ik 'm toch even op.






:roker: [B]De vogel kwam van links.


hmak :hihi:

assassijn
17-11-05, 10:14
Betuig even allemaal je medeleven op het condoleanceregister

http://www.dominomus.com/condoleance.html

MaRiaH
17-11-05, 10:42
Nou ja.. het gaat inderdaad wel erg ver.

Die mus had nooit afgeschoten mogen worden.
Maar om mensen te gaan bedreigen etc.

Het gaat nergens meer over..
het schijnt dat de Duitsers ook erg kwaad zijn om deze gebeurtenis met de mus.

het wordt een internationale rel.. :zweep: :hihi:

assassijn
17-11-05, 10:48
CNN heeft het bericht opgepikt.
Het is nu wachten tot Boe$ militair ingrijpt.

http://edition.cnn.com/2005/WORLD/europe/11/16/sparrow.domino.ap/

Bar
17-11-05, 10:51
Geplaatst door MaRiaH
Nou ja.. het gaat inderdaad wel erg ver.

Die mus had nooit afgeschoten mogen worden.
Maar om mensen te gaan bedreigen etc.

Het gaat nergens meer over..
het schijnt dat de Duitsers ook erg kwaad zijn om deze gebeurtenis met de mus.

het wordt een internationale rel.. :zweep: :hihi:

Heeft de islamitische conferentie het al op de agenda gezet?

Heeft OBL al een video-fatwa verzonden?

Wordt naast "de Koe'', nu ook "de Mus" opgenomen in de Koran?

Elien
17-11-05, 11:17
Geplaatst door Bar
Heeft de islamitische conferentie het al op de agenda gezet?

Heeft OBL al een video-fatwa verzonden?

Wordt naast "de Koe'', nu ook "de Mus" opgenomen in de Koran?

de koe? :argwaan:

Sahara
17-11-05, 11:27
Geplaatst door Elien
ik vind meer de reacties op dit alles een beetje te ver gaan, komen nu flippos aankakken met een lied speciaal voor dit vogeltje en er is een condoleance register geopend :maf3:

triest, kan je nagaan waar een gemiddelde nederlander zich mee bezig houdt en die Ruud de Wild is een eerste klas eikel.....

888
17-11-05, 12:15
Dit is gewoon een gek land aan het worden.