PDA

Bekijk Volledige Versie : VS soldaten moeten plaats maken voor VN soldaten



lebanese
17-11-05, 14:59
VS soldaten moeten plaats maken voor VN soldaten

Zwarte Kat
17-11-05, 15:03
3

lebanese
17-11-05, 15:13
Geplaatst door Zwarte Kat
3

nee dat irakezen zelf moeten regelen,dat is denk ik de tijd nog niet rijp voor,aangezien iraq 1 groot slagveld op dit moment is,en het irakees nationaal leger geinfiltreerd is door rebbelen

ik denk beste oplossing is,zet vn soldaten daar neer met een arabish afkomst,dan kunnen ze denk ik mekaar beter begrijpen,die vn soldaten en de irakezen

Zwarte Kat
17-11-05, 15:40
Geplaatst door lebanese
nee dat irakezen zelf moeten regelen,dat is denk ik de tijd nog niet rijp voor,aangezien iraq 1 groot slagveld op dit moment is,en het irakees nationaal leger geinfiltreerd is door rebbelen

ik denk beste oplossing is,zet vn soldaten daar neer met een arabish afkomst,dan kunnen ze denk ik mekaar beter begrijpen,die vn soldaten en de irakezen

Maar dan zit je weer met een buitenlandse bezettingsmacht in het land.
Laat die Irakezen zelf bepalen wat ze willen.

Prlwytzkofski
17-11-05, 15:49
Ik denk niet, dat er veel animo onder de VN leden bestaat om troepen beschikbaar te stellen.

Wide-O
17-11-05, 16:05
Geplaatst door Prlwytzkofski
Ik denk niet, dat er veel animo onder de VN leden bestaat om troepen beschikbaar te stellen.

Als je ziet wat er bijvoorbeeld gebeurd is in Ruanda of ex-Joegoslavië, kun je ze dat niet eens kwalijk nemen geloof ik.

Ik kan niet kiezen. Ik denk dat de US uiteindelijk onder zware druk (binnenlands dan) zal terugtrekken. En ik ben bang dat daarna de chaos niet gestopt zal worden.

lebanese
17-11-05, 17:37
Geplaatst door Zwarte Kat
Maar dan zit je weer met een buitenlandse bezettingsmacht in het land.
Laat die Irakezen zelf bepalen wat ze willen.

daarom zeg ik,zet VN soldaten neer met een arabish afkomst,dan is het namelijk arabieren onder mekaar,kunnen ze mekaar denk ik beter begrijpen :duim:

irakezen nu zelf de volledige controle geven is vragen om nog meer problemen aangezien het iraaks leger geinfiltreerd is door rebbellen,tis nu nog te vroeg denk ik

Soldim
17-11-05, 17:49
Geplaatst door lebanese
[B]daarom zeg ik,zet VN soldaten neer met een arabish afkomst,dan is het namelijk arabieren onder mekaar,kunnen ze mekaar denk ik beter begrijpen :duim:


Ik denk niet dat de shi'iten overdreven positief zullen reageren op Arabische soldaten. De sunni's zullen het er wellicht positiever tegenover staan.

'k Zou zeggen, de VS er zo snel mogelijk uit, dan is in elk geval de grootste chaos veroorzakende bron verdwenen.

lebanese
17-11-05, 17:57
Geplaatst door Soldim
Ik denk niet dat de shi'iten overdreven positief zullen reageren op Arabische soldaten. De sunni's zullen het er wellicht positiever tegenover staan.

'k Zou zeggen, de VS er zo snel mogelijk uit, dan is in elk geval de grootste chaos veroorzakende bron verdwenen.


[i]Ik denk niet dat de shi'iten overdreven positief zullen reageren op Arabische soldaten. De sunni's zullen het er wellicht positiever tegenover staan. [/B]

shieten zijn ook arabieren he,niet alleen sunnieten

dus ik snap niet waarom de shieten niet blij mee zullen zijn en wel de sunnieten,als je VN soldaten van arabish afkomst ernartoe stuurt

dus denk ik juist wel,dat VN soldaten van arabish afkomst verwelkomd worden door sunnieten en shieten,aangezien we dit sutuatie ook in libanon hadden,waar syriers door alle arabishe partijen werden verwelkomt en zij de vrede hebben bewaakt

mark61
17-11-05, 17:57
Amerikanen eruit en laat ze het lekker uitzoeken.

lebanese
17-11-05, 17:59
Geplaatst door mark61
Amerikanen eruit en laat ze het lekker uitzoeken.

dat kan niet zomaar,mits je de haat teen je wilt laten groeien

je hebt een land de puin in geholpen,dan moet je het probleem ook fatsoenlijk oplossen,als je weg wilt,zoek een goed alternatief

en vergeet niet,doe je dat wel,dan heb je niet alleen sunieten,mar ook shieten tegen je,doet syrie verkeerde dingen,val je syrie aan,dan heb je sunnieten EN SHIETEN OP JE DAK :student:

Soldim
17-11-05, 18:03
Geplaatst door lebanese
shieten zijn ook arabieren he,niet alleen sunnieten


En de Perziers? Volgens mij spreek 50% van de Irakeese bevolking Perzisch ... wellicht hebben ze liever Iraanse soldaten?

(zullen de VS oor voor hebben, vervanging door Iraniers :D )

lebanese
17-11-05, 18:09
Geplaatst door Soldim
En de Perziers? Volgens mij spreek 50% van de Irakeese bevolking Perzisch ... wellicht hebben ze liever Iraanse soldaten?

(zullen de VS oor voor hebben, vervanging door Iraniers :D )

huh? waar heb jij dat nou weer vandaan?

wat heeft perzie te maken met een arabish land?

geloof me ,ik ben libanees,in mijn land leeft er ongeveer 30% shieten,en NIEMAND spreekt perzish,aangezien zij arabieren zijn

katholieken in nederland spreken geen duits en protestanten geen engels :student: :student:

Zwarte Kat
17-11-05, 18:17
Geplaatst door lebanese
daarom zeg ik,zet VN soldaten neer met een arabish afkomst,dan is het namelijk arabieren onder mekaar,kunnen ze mekaar denk ik beter begrijpen :duim:

irakezen nu zelf de volledige controle geven is vragen om nog meer problemen aangezien het iraaks leger geinfiltreerd is door rebbellen,tis nu nog te vroeg denk ik

Maar welke landen zouden er dan in die VN-troepenmacht moeten zitten volgens jou?

lebanese
17-11-05, 18:19
Geplaatst door Zwarte Kat
Maar welke landen zouden er dan in die VN-troepenmacht moeten zitten volgens jou?

libanon,syrie,emiraten,bahrain,qatar,kuwait

dat zijn landen met zowel shieten als sunietishe inwoners die met elkaar goed kunnen opschieten :student:

Zwarte Kat
17-11-05, 18:29
Geplaatst door lebanese
libanon,syrie,emiraten,bahrain,qatar,kuwait

dat zijn landen met zowel shieten als sunietishe inwoners die met elkaar goed kunnen opschieten :student:

Hebben die laatste 4 landen wel genoeg manschappen om gezamelijk deel te nemen in een missie naar Iraq?

lebanese
17-11-05, 18:34
Geplaatst door Zwarte Kat
Hebben die laatste 4 landen wel genoeg manschappen om gezamelijk deel te nemen in een missie naar Iraq?

dat zowieso,genoeg manschappen is geen probleem,syrie had ook heel libanon in zn greep,alleen syrie is al genoeg

mark61
17-11-05, 18:36
Geplaatst door Soldim
En de Perziers? Volgens mij spreek 50% van de Irakeese bevolking Perzisch ... wellicht hebben ze liever Iraanse soldaten?

Daar vergis je je toch slightly in. Iraki's spreken Arabisch. Koerden spreken daarenboven ook nog Koerdisch, verwant aan Farsi. Meer niet.

Sommige sji'ieten zullen zich wellicht veilig voelen met Iraanse soldaten, maar de meeste ws. niet. Hetzelfde geloof hebben is 1 ding, je laten bezetten door het buurland iets geheel anders.

mark61
17-11-05, 18:39
Geplaatst door lebanese
dat kan niet zomaar,mits je de haat teen je wilt laten groeien

Wat geeft dat nou. Iedereen heeft toch al de pest aan de Amerikanen. Ik ook. :)


je hebt een land de puin in geholpen,dan moet je het probleem ook fatsoenlijk oplossen,als je weg wilt,zoek een goed alternatief

Bel Bush dat ie het ff over doet. Het enige alternatief voor Amerikanen is geen Amerikanen. Dat van die Arabische troepen had ik een jaar geleden al geopperd. Is die Arabische Liga nog ergens goed voor. Maar die rollen altijd alleen maar vechtend over de vloer.


en vergeet niet,doe je dat wel,dan heb je niet alleen sunieten,mar ook shieten tegen je,doet syrie verkeerde dingen,val je syrie aan,dan heb je sunnieten EN SHIETEN OP JE DAK :student:

Wie is je in dit geval? Eigenlijk begrijp ik je hele verhaal niet.

mark61
17-11-05, 18:41
Geplaatst door lebanese
libanon,syrie,emiraten,bahrain,qatar,kuwait

dat zijn landen met zowel shieten als sunietishe inwoners die met elkaar goed kunnen opschieten :student:

Nee je moet buurlanden troepen laten sturen. Landen die allemaal zo hun eigen plannetjes hebben met Irak. Koeweit heeft de pest aan Irak, dus de Iraki's zien ze komen.

Ik doe Marokko, misschien Algerije, zeker Tunesië, Yemen, Oman, Sudan.

In dit geval neutrale landen.

lebanese
17-11-05, 18:41
Geplaatst door mark61
Daar vergis je je toch slightly in. Iraki's spreken Arabisch. Koerden spreken daarenboven ook nog Koerdisch, verwant aan Farsi. Meer niet.

Sommige sji'ieten zullen zich wellicht veilig voelen met Iraanse soldaten, maar de meeste ws. niet. Hetzelfde geloof hebben is 1 ding, je laten bezetten door het buurland iets geheel anders. :zwaai:

mark61
17-11-05, 18:43
Geplaatst door lebanese
dat zowieso,genoeg manschappen is geen probleem,syrie had ook heel libanon in zn greep,alleen syrie is al genoeg

Je denkt dat Irak wil worden overgenomen door Syrië? Je denkt dat de VS of wie dan ook dat een goed idee vinden? Grapjas.

mark61
17-11-05, 18:44
Geplaatst door lebanese
:zwaai:

Yâni?

lebanese
17-11-05, 18:47
Geplaatst door mark61
Nee je moet buurlanden troepen laten sturen. Landen die allemaal zo hun eigen plannetjes hebben met Irak. Koeweit heeft de pest aan Irak, dus de Iraki's zien ze komen.

Ik doe Marokko, misschien Algerije, zeker Tunesië, Yemen, Oman, Sudan.

In dit geval neutrale landen.

ook goed,als het maar VN soldaten zijn met arabish afkomst,ik denk dat ze dan beter elkaar kunnen begrijpen

lebanese
17-11-05, 18:50
Geplaatst door mark61
Je denkt dat Irak wil worden overgenomen door Syrië? Je denkt dat de VS of wie dan ook dat een goed idee vinden? Grapjas.

het gaat niet om wat de VS wil,maar wat de irakezen willen,SYRIE heeft al libanon vrede gebracht,waarom niet iraq,maar ik zei al niet alleen syrishe troepen moeten daa komen

maar arabishe VN troepen lijkt me goed plan,maar dat wil amerika toch niet,hoe willen ze dan ooit nog olie meenemen?

lebanese
17-11-05, 18:51
Geplaatst door mark61
Yâni?

hahahaha,ya3ne mooie gezegd :wohaa:

Amparo
17-11-05, 18:55
Geplaatst door lebanese
het gaat niet om wat de VS wil,maar wat de irakezen willen,

Irakezen hebben niet één unanieme wens. Ze zijn er niet eens over uit wie de Amerikanen eruit of erin wil. Ja jij, maar jij zit dan ook veilig hier op je welvaarts-kont.

lebanese
17-11-05, 19:03
Geplaatst door Amparo
Irakezen hebben niet één unanieme wens. Ze zijn er niet eens over uit wie de Amerikanen eruit of erin wil. Ja jij, maar jij zit dan ook veilig hier op je welvaarts-kont.
:lol: :lol: :lol:

wat zit je nou als een gans te kleppe??

JIJ mag je klep houden over dit onderwerp aangezien jij bewezen hebt dat je er niks over weet

elke irakees wil de amerikanen zo snel mogelijk eruit,ELKE,dus ook shieten

ken je moqtadar al sadr nog,de shietishe rebbelenleider die vocht tegen de amerikanen,maar later is gedimd omdat 1 van de shietishe leiders hem ha verteld dat de amerikanen zo snel mogelijk weggaan?

mark61
17-11-05, 19:08
Geplaatst door lebanese
ook goed,als het maar VN soldaten zijn met arabish afkomst,ik denk dat ze dan beter elkaar kunnen begrijpen

Dat lijkt me ook.

mark61
17-11-05, 19:12
Geplaatst door lebanese
het gaat niet om wat de VS wil,maar wat de irakezen willen,SYRIE heeft al libanon vrede gebracht,waarom niet iraq,maar ik zei al niet alleen syrishe troepen moeten daa komen

Ik ben bang dat Irak niet bestaat. Verschillende groepen willen verschillende dingen, en ze zijn gewend dat met geweld na te streven. Geweld lost alleen nooit wat op.

Al bedoel ik eigenlijk dat ws. 90% van de Iraki's een oplossing door praten willen, en 10% een oplossing door vechten. Maar 10% is meer dan genoeg om een land kapot te maken. Zie Joegoslavië bijvoorbeeld.


maar arabishe VN troepen lijkt me goed plan,maar dat wil amerika toch niet,hoe willen ze dan ooit nog olie meenemen?

Dat begrijp ik ook nooit, de VS beweren dat ze democratische regeringen willen in het Midden-Oosten, maar democratische regeringen zouden wel eens een hogere prijs voor hun olie kunnen willen dan die vriendjes van de VS.

mark61
17-11-05, 19:14
Geplaatst door lebanese
hahahaha,ya3ne mooie gezegd :wohaa:

Shukrân. Je moet weten dat :zwaai: op maroc.nl meestal betekent: 'zoek het maar uit, met jou praat ik niet meer'.

Tweede betekenis: 'tot ziens'. :hihi:

Oeroeboeroe
17-11-05, 21:53
Optie 3.

Er gaan hoe dan ook nog honderden doden vallen.

Maar juridisch gezien klopt het dan tenminste.

lebanese
17-11-05, 22:42
[i]Dat begrijp ik ook nooit, de VS beweren dat ze democratische regeringen willen in het Midden-Oosten, maar democratische regeringen zouden wel eens een hogere prijs voor hun olie kunnen willen dan die vriendjes van de VS. [/B]

amerikaanse regering is blij met de huidige situatie in het midden oosten,ze hebbe pionnen staan in het midden oosten die doen wat de VS wil,willen ze niet luisteren in het midden oosten,dan schoonmaak actie,een ander leider inzetten en klaar,het pion is vervangen

pas geleden had de VS een top gehouden met dictators uit arabishe landen,de VS VROEG aan die dictators of ze iets willen doen n democratie,de VS vraagt aan DICTATORS,alsof DICTATORS in 1 keer zeggen,jah,morgen is er in mn land democratie

als je iets VRAAGT aan DICTATORS,dan weet je toch al het antwoord?

spelletjes mark,dat zijn spelletjes,zo van,heey wereld,kijk wij zijn voor democratie.......yeah my asss :regie:

lebanese
18-11-05, 15:29
:fpetaf: