PDA

Bekijk Volledige Versie : Rel na Fatwa die de vrouw het recht geeft om een land te leiden



Amenzu
19-11-05, 10:58
De voorzitter van het prestigieuse islamitische instituut alazhar (egypte), heeft een fatwa uitgegeven dat de leiderschap van ene land door een vrouw toestaat.

De arme man krijgt heel veel conservatieve krachten tegen zich. In SA zullen ze denk ik ook niet blij zijn.

http://www.alarabiya.net/

algoufminaallah
19-11-05, 11:15
3alamatoe sa3aa

Amenzu
19-11-05, 11:22
Geplaatst door algoufminaallah
3alamatoe sa3aa

Voor de mensen die het niet begrijpen.

Hij vindt dat als een vrouw een land mag leiden een van de tekenen van het einde van de wereld.

Volgens de moslims, met name zoals deze:

Zal de messias (mehdi) op aardekomen , met aan zijn zij Jesus, die een hulpje voor hem zal zijn in de strijd om niet moslims uit te roeien. Dat gebeurt na het gebed in Jerusalem, waar elmehdi zal neerdalen. Op dat moment zal het einde van de wreld beginnen. Maar daarvoor moeten er een paar tekeen zijn. Volgens deze wahhabist is dit er een van. Ik dacht dat de eerste gekozen vrouwelijke president in de wereld een moslim vrouw was. (president van Bangladesch). Had je dat over het hoofd gezien?

Niet moslims zullen dan allemaal een voor een door het leger van mehdi uitgemoord worden. Ik heb in Marokko op school geleerd, dat als dan een jood zich achter een steen gaat verbergen, de steen zal praten en zal zeggen: ooh moslim, hier is er een achter me.

Sallahddin
19-11-05, 12:04
Geplaatst door Amenzu
Voor de mensen die het niet begrijpen.

Hij vindt dat als een vrouw een land mag leiden een van de tekenen van het einde van de wereld.

Volgens de moslims, met name zoals deze:

Zal de messias (mehdi) op aardekomen , met aan zijn zij Jesus, die een hulpje voor hem zal zijn in de strijd om niet moslims uit te roeien. Dat gebeurt na het gebed in Jerusalem, waar elmehdi zal neerdalen. Op dat moment zal het einde van de wreld beginnen. Maar daarvoor moeten er een paar tekeen zijn. Volgens deze wahhabist is dit er een van. Ik dacht dat de eerste gekozen vrouwelijke president in de wereld een moslim vrouw was. (president van Bangladesch). Had je dat over het hoofd gezien?

Niet moslims zullen dan allemaal een voor een door het leger van mehdi uitgemoord worden. Ik heb in Marokko op school geleerd, dat als dan een jood zich achter een steen gaat verbergen, de steen zal praten en zal zeggen: ooh moslim, hier is er een achter me.



Fatwa's worden pas serieus genomen als er een echt islamitish staat of natie(niet Talibanachtig, trouwens...) bestaat...en die is nergens te bekennen op deze Ardebodem...
Dus,laat ze maar...
HET PROBLEEM is :we weten niet precies hoe een echt molim natie eruit zou zien...veel onwetendheid dus over eigen religie...
Eerst ,de Islam goed bestuderen en dat geldt voor de meesten v.ons...
Vaak,weten we niet wat we er over hebben en proberen we de Islam te verdedigen zonder genoeg kennis erover te bezitten....
Voorbeeld:wat er boven staat....

Bofko
19-11-05, 12:13
Geplaatst door Amenzu
Voor de mensen die het niet begrijpen.

Hij vindt dat als een vrouw een land mag leiden een van de tekenen van het einde van de wereld.



-Als het een teken van het naderende einde van de wereld is , is er niets meer aan te doen. En is die fatwa hetzelfde als je kop in het zand steken
-Als het het einde van de wereld veroorzaakt heeft ie groot gelijk natuurlijk.

Amenzu
19-11-05, 14:13
Wat is volgens jou dan een islamitische staat?



Geplaatst door Sallahddin
Fatwa's worden pas serieus genomen als er een echt islamitish staat of natie(niet Talibanachtig, trouwens...) bestaat...en die is nergens te bekennen op deze Ardebodem...
Dus,laat ze maar...
HET PROBLEEM is :we weten niet precies hoe een echt molim natie eruit zou zien...veel onwetendheid dus over eigen religie...
Eerst ,de Islam goed bestuderen en dat geldt voor de meesten v.ons...
Vaak,weten we niet wat we er over hebben en proberen we de Islam te verdedigen zonder genoeg kennis erover te bezitten....
Voorbeeld:wat er boven staat....