PDA

Bekijk Volledige Versie : Premier: anti-Verdonk spandoeken 'heel erg'



Couscousje
19-11-05, 11:29
Premier: anti-Verdonk spandoeken 'heel erg'
Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 18 november 2005 @ 22:54

De spandoeken met teksten als 'Rita Verdonk Moordenaar' en 'Elf levend verbrand, Rita bedankt' zijn "heel erg". Dat zei minister-president Jan Peter Balkenende vanavond in het tv-programma Twee Vandaag. De premier prees de burgemeesters die actie hebben ondernomen tegen de teksten. Hij vindt dat de spandoeken leiden tot verharding.

"Deze uitlatingen richten zich helemaal op de persoon Verdonk. Dat is echt verkeerd", vond Balkenende. Hij benadrukte dat de VVD-politica slechts de minister is die het beleid uitvoert en de regels toepast. "Er is vrijheid van meningsuiting, maar die moet je niet zo invulllen. Is dit de manier waarop wij met elkaar om willen gaan in ons land?" Verdonk deed eerder deze week al aangifte wegens smaad tegen de actievoerders die de spandoeken ophingen.

Cc

~Panthera~
19-11-05, 12:19
Nog even, dan zijn de spandoeken nog erger, dan het feit dat er 11 mensen zijn verbrand. :moe:

Couscousje
19-11-05, 12:30
Geplaatst door ~Panthera~
Nog even, dan zijn de spandoeken nog erger, dan het feit dat er 11 mensen zijn verbrand. :moe:

Dat is ook heel erg, maar dit is heel erger.

Cc

Rabi'ah.
19-11-05, 14:28
Geplaatst door ~Panthera~
Nog even, dan zijn de spandoeken nog erger, dan het feit dat er 11 mensen zijn verbrand. :moe:

Inderdaad, echt de omgekeerde wereld.

Typisch weer zo'n geval van "shoot the messenger". :moe:

TonH
19-11-05, 14:58
Geplaatst door Couscousje
Hij benadrukte dat de VVD-politica slechts de minister is die het beleid uitvoert en de regels toepast.

Ik heb een tijdje terug al eens gezegd dat Verdonk moet aftreden omdat ze denkt en doet als een ambtenaar en niet als een minister. Maar Balkenende blijkt dezelfde taakopvatting te hebben... :moe:

Een minister formuleert beleid... een ambtenaar voert het uit.

Max Stirner
19-11-05, 15:05
Geplaatst door Rabi'ah.
Inderdaad, echt de omgekeerde wereld.

Typisch weer zo'n geval van "shoot the messenger". :moe:


Los van de vraag of die spandoeken wel of niet geoorloofd moeten zijn (ik vind in principe van wel), ben ik benieuwd wiens belang er is gediend met deze heisa ....

Ik krijg steeds meer het idee dat veel van dit soort wereldverbeteraars hun eigen provocerende spandoekjes belangrijker vinden dan het lot van diegenen voor wie zij zeggen op te komen.........vraag me sowieso af of die asielzoekers zijn gebaat bij het feit dat hun zaakjes worden behartigd door ongewassen, werkschuwe, niet-belasting-betalende, grofgebekte extremisten ( :roker: ) die slechts denken in termen van `goed` en `fout`, naar hartelust strooien met kwalificaties als `moordenaar` of `fascist` en zeer smaakvolle vergelijkinkjes trekken met de jodentransporten en de vernietigingskampen in WOII.

Zo sla je iedere normale discussie over dit belangrijke thema dood. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat de sympathie van `de gewone man` hierdoor zal opschuiven in de richting van Verdonk.

Julien
19-11-05, 15:35
ik heb meer het gevoel dat iedereen schijnheilig reageert, zowel de mensen die deze spandoeken maken en steunen als Verdonk en de rechtse kamerleden die deze spandoeken veroordelen.

wytze
19-11-05, 17:27
beetje raar dat bakellende die uitspraak doet net nadat het OM in de rechtszaal heeft aangegeven niet verder tegen deze spandoeken op te treden.

wytze
19-11-05, 17:28
Geplaatst door Julien
ik heb meer het gevoel dat iedereen schijnheilig reageert, zowel de mensen die deze spandoeken maken en steunen als Verdonk en de rechtse kamerleden die deze spandoeken veroordelen.



waar is dat gevoel op gebaseerd?

freya
19-11-05, 17:31
Geplaatst door Max Stirner

vraag me sowieso af of die asielzoekers zijn gebaat bij het feit dat hun zaakjes worden behartigd door ongewassen, werkschuwe, niet-belasting-betalende, grofgebekte extremisten ( :roker: )

Interessant scheef wereldbeeld heb jij toch :argwaan:

TonH
19-11-05, 18:26
Geplaatst door Max Stirner
Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat de sympathie van `de gewone man` hierdoor zal opschuiven in de richting van Verdonk.

De definitie van 'gewone man' is hier in Nederland iets van conservatief huisvadertje in laag tot middel betaald 9-5 baantje die iedereen haat omdat hij vroeger zijn eigen glazen heeft lopen/laten ingooien?

In veel normale landen kan 'gewone man' een strijdbaar iemand zijn die risico's neemt in het leven, maar ook een kalme bedaarde kostwinner. Of is de gelijkschakeling in Nederland al zover gevorderd.

Julien
19-11-05, 18:57
Geplaatst door wytze
waar is dat gevoel op gebaseerd?

nou omdat veel van de mensen die deze spandoeken steunen bijvoorbeeld wel erg tegen de uitlatingen van Theo van Gogh en Hirshi Ali waren..

en veel mensen die de spandoeken bekritiseren, weer pro-Theo van Gogh en Hirshi Ali waren.

jan1974
19-11-05, 19:25
Geplaatst door Julien
nou omdat veel van de mensen die deze spandoeken steunen bijvoorbeeld wel erg tegen de uitlatingen van Theo van Gogh en Hirshi Ali waren..

en veel mensen die de spandoeken bekritiseren, weer pro-Theo van Gogh en Hirshi Ali waren.
Ik ben pro-Theo en pro-AHA en vooral pro Verdonk. Ik heb een tijdje geleden weer een interview van haar op de radio gehoord en ik dacht meteen weer wat vind ik dit een goede minister.

Natuurlijjk ben ik als fan van Verdonk voor het weghalen van de spandoeken.

De spandoeken bevatten geen informatie, het is meer des-informatie.

Daarom ben ik ook blij met de steun van Balkenende voor zijn minister. Hij toont leiderschap door voor zijn minister op te komen. Bravo!

wytze
19-11-05, 19:45
Geplaatst door Julien
nou omdat veel van de mensen die deze spandoeken steunen bijvoorbeeld wel erg tegen de uitlatingen van Theo van Gogh en Hirshi Ali waren..

en veel mensen die de spandoeken bekritiseren, weer pro-Theo van Gogh en Hirshi Ali waren.


het 2e is denk ik wel waar. het eerste slechts zeer gedeeltelijk. men kan het oneens met ze zijn, dat is iets anders dan ze het zwijgen proberen op te leggen.

wytze
19-11-05, 19:46
Geplaatst door jan1974
Ik ben pro-Theo en pro-AHA en vooral pro Verdonk. Ik heb een tijdje geleden weer een interview van haar op de radio gehoord en ik dacht meteen weer wat vind ik dit een goede minister.

Natuurlijjk ben ik als fan van Verdonk voor het weghalen van de spandoeken.

De spandoeken bevatten geen informatie, het is meer des-informatie.

Daarom ben ik ook blij met de steun van Balkenende voor zijn minister. Hij toont leiderschap door voor zijn minister op te komen. Bravo!



dat streng rechts de vrijheid van meningsuiting
niet echt serieus neemt is inmiddels wel duidelijk ja.

jan1974
19-11-05, 20:11
Geplaatst door wytze
dat streng rechts de vrijheid van meningsuiting
niet echt serieus neemt is inmiddels wel duidelijk ja.
Misschien ben ik niet zo liberaal wat de vrijheid van meningsuiting betreft als je het vergelijkt met TvG. Maar ik leef dan ook nog.

Julien
19-11-05, 20:16
Geplaatst door wytze
het 2e is denk ik wel waar. het eerste slechts zeer gedeeltelijk. men kan het oneens met ze zijn, dat is iets anders dan ze het zwijgen proberen op te leggen.

Ja ik had het bij zowel links als rechts over een deel ('sommigen')..
maar jij vindt dus niet dat Hirshi Ali, Michiel Smith, Wilders etc. beter geen provocerende uitlatingen over de islam moeten doen?

Deniro
19-11-05, 20:48
Geplaatst door Couscousje
Premier: anti-Verdonk spandoeken 'heel erg'
Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 18 november 2005 @ 22:54

De spandoeken met teksten als 'Rita Verdonk Moordenaar' en 'Elf levend verbrand, Rita bedankt' zijn "heel erg". Dat zei minister-president Jan Peter Balkenende vanavond in het tv-programma Twee Vandaag. De premier prees de burgemeesters die actie hebben ondernomen tegen de teksten. Hij vindt dat de spandoeken leiden tot verharding.

"Deze uitlatingen richten zich helemaal op de persoon Verdonk. Dat is echt verkeerd", vond Balkenende. Hij benadrukte dat de VVD-politica slechts de minister is die het beleid uitvoert en de regels toepast. "Er is vrijheid van meningsuiting, maar die moet je niet zo invulllen. Is dit de manier waarop wij met elkaar om willen gaan in ons land?" Verdonk deed eerder deze week al aangifte wegens smaad tegen de actievoerders die de spandoeken ophingen.

Cc

Beste meneer Balkenende,

Dit is inderdaad niet hoe ik wens om te gaan met mensen, maar u moet wel begrijpen dat we totaal zijn doodgegooid met "vrijheid van meningsuiting"en de onbeperkte mate daarvan (vooral door mensen zoals u), dat ik zoiets heb van: “het is een boomerang, het komt ooit terug.”

Wat mij betreft keren we terug naar begin jaren negentig, toen niet ieder actualiteitenprogramma in het teken stond van het zwartmaken van 1 of meerdere groepen, maar het kan blijkbaar niet… men vindt vrijheid van meningsuiting te belangrijk.

U begon.

Hoogachtend,

Mohammed a.k.a Deniro

wytze
20-11-05, 16:35
Geplaatst door Julien
Ja ik had het bij zowel links als rechts over een deel ('sommigen')..
maar jij vindt dus niet dat Hirshi Ali, Michiel Smith, Wilders etc. beter geen provocerende uitlatingen over de islam moeten doen?



ik vind dat politici een hoge mate van verantwoordelijkheid hebben als het om provocatie gaat.
en nazi's hebben wat mij betreft als enigen geen spreekrecht. die hebben hun tijd gehad.

wytze
20-11-05, 16:36
ik las ergens dat Verdonk vandaag in het radio1 journaal opnieuw heeft geklaagd over de spandoeken, met name het spandoek Rita, Moordenaar.

Wel grappig . dat spandoek heeft nergens gehangen. :giechel:

wytze
20-11-05, 18:05
hoorde zojuist ene herhaling op de radio van het interview met Frau V.

Wat een ongelooflijke warboel dat wijf. Gooide alles door elkaar. Stelde dat zij de rechtszaak had aangespannen, nu permanent beveiligd moet worden vanwege de spandoeken. etc. etc.
Niet te geloven. :tik:

jochie
20-11-05, 18:23
Geplaatst door ~Panthera~
Nog even, dan zijn de spandoeken nog erger, dan het feit dat er 11 mensen zijn verbrand. :moe:


Wat een gezeik! alsof Minister Verdonk de brand heeft aangestoken! ONZIN!! Houdt nu eens op met dat gedemoniseer!

Tomas
20-11-05, 18:29
Geplaatst door wytze
Wel grappig . dat spandoek heeft nergens gehangen. :giechel:


Tjezus wat een ego.

Max Stirner
20-11-05, 18:31
Geplaatst door wytze
hoorde zojuist ene herhaling op de radio van het interview met Frau V.

Wat een ongelooflijke warboel dat wijf. Gooide alles door elkaar. Stelde dat zij de rechtszaak had aangespannen, nu permanent beveiligd moet worden vanwege de spandoeken. etc. etc.
Niet te geloven. :tik:


Vind je het geen probleem dat de hele discussie nu niet meer gaat over asielzoekers maar over die smakeloze spandoekjes?

wytze
20-11-05, 18:36
Geplaatst door Max Stirner
Vind je het geen probleem dat de hele discussie nu niet meer gaat over asielzoekers maar over die smakeloze spandoekjes?




de discussie gaat helemaal niet alleen over spandoeken, hoewel verdonk het kennelijk wel in die richting wil gooien lijkt het. anders kan ik dat interview van vandaag niet plaatsen.

is ook goed, want de spandoeken discussie gaat over de vrijheid van meningsuiting.
ook een fundamenteel iets.

Max Stirner
20-11-05, 18:42
Geplaatst door freya
Interessant scheef wereldbeeld heb jij toch :argwaan:


Twas niet de bedoeling om mensen te beledigen hoor.....ik hou daar helemáál niet van.... :engel:

Als asielzoeker zou ik echter allesbehalve gelukkig zijn met het feit dat het anti-Verdonk kamp momenteel wordt gedomineerd door extremistische schreeuwlelijkerds die wel erg veel belang hechten aan hun eigen `principes` en ego........en daarbij het uiteindelijke doel (een humaner asielbeleid) uit het oog lijken te verliezen.

Max Stirner
20-11-05, 18:47
[QUOTE]Geplaatst door wytze
[B]de discussie gaat helemaal niet alleen over spandoeken, hoewel verdonk het kennelijk wel in die richting wil gooien lijkt het. anders kan ik dat interview van vandaag niet plaatsen.

Goh. Verrassend. Beetje dom om haar die kans voor open doel te geven.

wytze
20-11-05, 18:53
Geplaatst door Max Stirner
Goh. Verrassend. Beetje dom om haar die kans voor open doel te geven.




totale onzin. dit soort spandoeken en posters worden al tientallen jaren gemaakt.

Max Stirner
20-11-05, 19:11
Geplaatst door wytze
totale onzin. dit soort spandoeken en posters worden al tientallen jaren gemaakt.


Dats niet mijn punt:

Ik denk dat de asielzoekers gebaat zouden zijn bij iets meer pragmatisme en iets minder provocerende smakeloosheid van de kant van hun zelfbenoemde beschermengelen.

Tomas
20-11-05, 19:16
Geplaatst door wytze
totale onzin. dit soort spandoeken en posters worden al tientallen jaren gemaakt.

Wel fijn dan dat er nu eindelijk een minister met de naam verdonk bestaat.

wytze
20-11-05, 19:16
Geplaatst door Max Stirner
Dats niet mijn punt:

Ik denk dat de asielzoekers gebaat zouden zijn bij iets meer pragmatisme en iets minder provocerende smakeloosheid van de kant van hun zelfbenoemde beschermengelen.




Maak je eigen smaakvolle spandoek zou ik zeggen. Als "nette" mensen zoals jij wat meer actief zouden zijn zouden die vieze langharige werkschuwen niet zoveel aandacht krijgen, verzeker ik je.

Zwarte Kat
20-11-05, 19:44
Geplaatst door Max Stirner
Los van de vraag of die spandoeken wel of niet geoorloofd moeten zijn (ik vind in principe van wel), ben ik benieuwd wiens belang er is gediend met deze heisa ....



Verdonk natuurlijk. Zij is de lachende 3e. Zij buit die spandoek affaire goed uit..........

Goodnight
20-11-05, 21:18
Ik heb onderhand het gevoel dat ik niet anders kan dan met open mond naar deze hele poppenkast te kijken:

Wel, geen,wel,geen,wel,geen,wel,geen...vrijheid van meningsuiting.

Een week terug was er al een discussie naar aanleiding van uitspraken van Gretta Duisenberg.
Hierbij gaf ik aan dat er met 2 maten gemeten wordt wat betreft deze ahum...vrijheid.

Persoonlijk ben ik niet voor beledigen van wie dan ook.Dus de teksten op de spandoeken zouden niet de mijne zijn geweest ( ondanks dat ik zo mijn gedachten heb over Verdonk).

Echter, wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten.Zo geldt dit ook voor Verdonk.
Met uitspraken als: moslimjongeren hebben een laag incasseringsvermogen ( naar aanleiding van het 'beroemde'geitenneukers en andere uitspraken van Theo van Gogh)

Nu vindt deze mevrouw zich in haar 'eer' aangetast........ze vindt de teksten grievend.....

Ja sorry, dan rest mij niets anders dan dit: :wtf:

De politici van dit land bespelen de burgers op''voortreffelijke' wijze....

Verder wil ik er eigenlijk geen woorden aan vuil maken.

Rourchid
20-11-05, 21:41
Geplaatst door Couscousje
Premier: anti-Verdonk spandoeken 'heel erg'
Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 18 november 2005 @ 22:54

De premier prees de burgemeesters die actie hebben ondernomen tegen de teksten. Hij vindt dat de spandoeken leiden tot verharding.

De spandoeken drukken de verharding uit die al plaatsgevonden heeft.
Een kwestie van oorzaak en gevolg.

TonH
21-11-05, 10:04
Telegraaf, ma 21 nov 2005, 00:28
Vooral instemming van 'rechts' voor weghalen spandoeken
RIJSWIJK - Driekwart van de conservatieve kiezers is het ermee eens dat gemeenten spandoeken met teksten tegen minister Verdonk weghalen. Onder aanhangers aan de linkerzijde is een derde van de PvdA-kiezers het daarmee eens en van de GroenLinks en SP-stemmers bijna vier van de tien.

Dat blijkt uit onderzoek door Maurice de Hond. De meningen of spandoeken eigenlijk wel kunnen, lopen uiteen. De helft van de ondervraagden vindt spandoeken oké, mits de tekst niet te extreem is. Ruim een derde is het er onder de huidige omstandigheden niet mee eens dat er spandoeken hangen met teksten tegen Verdonk.

Een tekst als „Verdonk moordenaar” of „Levend verbrand, Rita bedankt” vindt ongeveer twee derde niet kunnen. „Verdonk nog steeds geen bloed aan je handen” vindt de helft van de ondervraagden niet acceptabel.

TonH
21-11-05, 10:23
http://img359.imageshack.us/img359/4985/illegaal6ao.jpg

Vondelpark, 13 november 2005

Tomas
21-11-05, 10:25
Geplaatst door TonH
Vooral instemming van 'rechts' voor weghalen spandoeken

Ik vind het zelf ook een moeilijk onderwerp. Vroegah zou ik geen enkel bezwaar gezien hebben in dergelijke spandoeken. Ik had dan gedacht: als jij wilt laten weten aan iedereen hoe dom je bent, ga je gang. Maar sinds de moord op Pim ben ik daar wel wat genuanceerder over gaan denken. Linkse mensen zijn niet per definitie aardig of ongevaarlijk. Ze kunnen soms net zo labiel, dom en bijbehorende gevaarlijk zijn als rechts tuig. Dus sinds de moord op Pim vind ik dat laster en smaad en het spelen op de mand/vrouw af en toe best wel even ingeperkt mag worden. En eigenlijk vind dat zich vervelende en zichzelf erg belangrijk vindenden linkse schorriemorrie het maar wat leuk om weer eens iets concreets te hebben.

TonH
21-11-05, 10:30
http://img470.imageshack.us/img470/8854/litasmall2lx.jpg

Maar u wilt alleen uw mening kenbaar maken zonder het risico te nemen van uw bed gelicht te worden? Print dan nu de poster uit en hang hem waar iedereen hem kan zien! 100% veilig, 100% legaal.

Klik op de link om de pdf te downloaden. http://stalindam.online.fr/lita.pdf


Minpuntje: made in China

freya
21-11-05, 11:07
Geplaatst door TonH
http://img470.imageshack.us/img470/8854/litasmall2lx.jpg

Maar u wilt alleen uw mening kenbaar maken zonder het risico te nemen van uw bed gelicht te worden? Print dan nu de poster uit en hang hem waar iedereen hem kan zien! 100% veilig, 100% legaal.

Klik op de link om de pdf te downloaden. http://stalindam.online.fr/lita.pdf


Minpuntje: made in China

:haha:

Tomas
21-11-05, 11:12
Is het nou zo dat als Rita Verdonk het volgende slachtoffer is van een politieke moord dat jullie dan ook opgelucht zijn of zien jullie dan geen verband?

freya
21-11-05, 11:25
Geplaatst door Tomas
Is het nou zo dat als Rita Verdonk het volgende slachtoffer is van een politieke moord dat jullie dan ook opgelucht zijn of zien jullie dan geen verband?

Hoe bedoel je OOK opgelucht?

Tomas
21-11-05, 11:27
Geplaatst door freya
Hoe bedoel je OOK opgelucht?

Vergeet die ook als dat je stoort. Het ligt er aan hoe je die ook leest zie ik nu, maar ik bedoelde in ieder geval niet dat je bij de dood van Pim opgelucht zou zijn geweest. Dat weet ik namelijk niet.

freya
21-11-05, 11:30
Geplaatst door Tomas
ik bedoelde in ieder geval niet dat je bij de dood van Pim opgelucht zou zijn geweest. Dat weet ik namelijk niet.

Maar je houdt de mogelijkheid wel open :moe:

Dank, weer iets duidelijk gekregen :fpetaf:

Tomas
21-11-05, 11:32
Geplaatst door freya
Maar je houdt de mogelijkheid wel open :moe:

Dank, weer iets duidelijk gekregen :fpetaf:

Krijg ik dan ook nog antwoord op mijn eerder gestelde vraag of bijft het bij eenrichtingsverkeer?

~Panthera~
21-11-05, 11:42
Geplaatst door freya
Maar je houdt de mogelijkheid wel open :moe:

Dank, weer iets duidelijk gekregen :fpetaf:


Ja, HEEL links stond te dansen langs de straten. :moe:
Niet gezien ? :rolleyes:


:kotsen:

Tomas
21-11-05, 11:46
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, HEEL links stond te dansen langs de straten. :moe:
Niet gezien ? :rolleyes:


:kotsen:

Koop toch eens een leesbril. Op jouw leeftijd is dat geen schande.

~Panthera~
21-11-05, 11:51
Geplaatst door Tomas
Koop toch eens een leesbril. Op jouw leeftijd is dat geen schande.


"Is het nou zo dat als Rita Verdonk het volgende slachtoffer is van een politieke moord dat jullie dan ook opgelucht zijn of zien jullie dan geen verband?"

Tomas
21-11-05, 11:53
Geplaatst door ~Panthera~
"Is het nou zo dat als Rita Verdonk het volgende slachtoffer is van een politieke moord dat jullie dan ook opgelucht zijn of zien jullie dan geen verband?"

Lees mijn volgende reply daarop. Die ook is niet bedoelt zoals jij hem wilt lezen.

~Panthera~
21-11-05, 11:55
Geplaatst door Tomas
Lees mijn volgende reply daarop. Die ook is niet bedoelt zoals jij hem wilt lezen.


Deze was al genoeg.

Tomas
21-11-05, 11:58
Geplaatst door ~Panthera~
Deze was al genoeg.

Tja, bij zoveel bewuste kortzichtigheid helpt een leesbril ook niet, nee.


Maar ik haal uit de reacties (of de afwezigheid) op, dat het een moeilijk onderwerp is?

~Panthera~
21-11-05, 12:03
Geplaatst door Tomas
Tja, bij zoveel bewuste kortzichtigheid helpt een leesbril ook niet, nee.


Maar ik haal uit de reacties (of de afwezigheid) op, dat het een moeilijk onderwerp is?


Nee hoor, helemaal niet moeilijk: van mij had ie in het torentje gemogen, dan had heel Nederland hem op zijn bek kunnen zien gaan.
Jammer dat dat niet gebeurd is.

Tomas
21-11-05, 12:05
Geplaatst door ~Panthera~
Nee hoor, helemaal niet moeilijk: van mij had ie in het torentje gemogen, dan had heel Nederland hem op zijn bek kunnen zien gaan.
Jammer dat dat niet gebeurd is.

Ik heb het niet over Pim. Probeer nou gewoon eens te lezen wat er staat.

wytze
21-11-05, 12:09
iest met graf en pissen enzo, kweenie. wat was t ook alweer.


hypocriet rechts over de vrijheid van meningsuiting :kotsen: :kotsen:

Spoetnik
21-11-05, 12:09
Geplaatst door Tomas
Vergeet die ook als dat je stoort. Het ligt er aan hoe je die ook leest zie ik nu, maar ik bedoelde in ieder geval niet dat je bij de dood van Pim opgelucht zou zijn geweest. Dat weet ik namelijk niet.

De AIVD heeft geen belang bij de opruiming van Rita Verdonk, dus ik zie geen reden waarom zij slachtoffer zou worden van een politieke moord :confused:

TonH
21-11-05, 12:10
Geplaatst door Tomas
Is het nou zo dat als Rita Verdonk het volgende slachtoffer is van een politieke moord dat jullie dan ook opgelucht zijn of zien jullie dan geen verband?

Zou het? Maar wie zijn die "jullie"?

~Panthera~
21-11-05, 12:11
Geplaatst door Tomas
Ik heb het niet over Pim. Probeer nou gewoon eens te lezen wat er staat.



http://www.hazelnet.org/icon/bored.gif

Tomas
21-11-05, 12:12
Geplaatst door TonH
Zou het? Maar wie zijn die "jullie"?

Van jou weet ik niet precies hoe leuk jij zo'n persoonlijke hetze vind. Maar Freya, Wytze en Panthera zijn vrij duidelijk. Behalve qua antwoord dan. Maar jij mag ook zeggen wat je wilt. Graag zelfs.

~Panthera~
21-11-05, 12:14
Geplaatst door Tomas
Van jou weet ik niet precies hoe leuk jij zo'n persoonlijke hetze vind. Maar Freya, Wytze en Panthera zijn vrij duidelijk. Behalve qua antwoord dan. Maar jij mag ook zeggen wat je wilt. Graag zelfs.


AAH, ik kan niet lezen wat er staat, maar ben opeens wel vrij duidelijk ? :moe:

Ongelofelijk, weer een lul die denkt iemand te kennen. :zwaai:

Tomas
21-11-05, 12:15
Geplaatst door ~Panthera~
AAH, ik kan niet lezen wat er staat, maar ben opeens wel vrij duidelijk ? :moe:

Ongelofelijk, weer een lul die denkt iemand te kennen. :zwaai:

Jij vind de spandoeken wel te ver gaan??? Ik ben oprecht verbaasd.

TonH
21-11-05, 12:16
Geplaatst door Tomas
Van jou weet ik niet precies hoe leuk jij zo'n persoonlijke hetze vind. Maar Freya, Wytze en Panthera zijn vrij duidelijk. Behalve qua antwoord dan. Maar jij mag ook zeggen wat je wilt. Graag zelfs.

Mooi.

Maar waarom ben je ineens zo 'Pimmerig'? Ik kan me niet herinneren je daar in het verleden zo expliciet over gehoord te hebben. Of heb ik nou iets helemaal gemist?

Zwarte Kat
21-11-05, 12:19
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, HEEL links stond te dansen langs de straten. :moe:
Niet gezien ? :rolleyes:


:kotsen:

Als je 1 groep mensen zou moeten opnoemen die een nog grotere hekel aan Pim hadden dan de Marokkanen dan zijn het wel de radicaal-linkse rakkers.
En ja, ik denk dat sommige van hen diep van binnen eigenlijk wel blij waren dat Pim opgerot was.

Tomas
21-11-05, 12:21
Geplaatst door TonH
Mooi.

Maar waarom ben je ineens zo 'Pimmerig'? Ik kan me niet herinneren je daar in het verleden zo expliciet over gehoord te hebben. Of heb ik nou iets helemaal gemist?

Ik begrijp "mooi" niet als antwoord.

Maargoed, vanwaar dat Pimmerig? Ik heb alleen in mijn eerste replie over "vrijheid van meningsuiting in het algemeen" de naam Pim gebruikt. Mijn vraag over Verdonk heeft niks meer met Pim te maken. Alle andere insinuaties en referenties aan Pim zijn van Freya en Panthera. Kan ik niks aan doen. Ik heb per ongelijk het woord "ook" gebruikt. Dat bedoelde ik eigenlijk als verlengde van het plezier om de posters en spandoeken. Mocht ik zonder het woordje "ook" wel antwoorden krijgen zal ik het weg halen. Maar dat vind ik zo raar staan, zo'n manouvre. Ergens. Eigenlijk.

~Panthera~
21-11-05, 12:21
Geplaatst door TonH
Mooi.

Maar waarom ben je ineens zo 'Pimmerig'? Ik kan me niet herinneren je daar in het verleden zo expliciet over gehoord te hebben. Of heb ik nou iets helemaal gemist?


Wil jij wel ff lezen wat er staat, ja ? :fplet:

Anders gaat het helemaal fout. :moe:

freya
21-11-05, 12:26
Geplaatst door Tomas
Van jou weet ik niet precies hoe leuk jij zo'n persoonlijke hetze vind. Maar Freya, Wytze en Panthera zijn vrij duidelijk. Behalve qua antwoord dan. Maar jij mag ook zeggen wat je wilt. Graag zelfs.

Interessant, heel interessant.

Ik herinner mij een ellenlange discussie met iemand die mij verweet, mensen woorden in de mond te leggen en van alles een nog wat te insinueren :vreemd:

Mijn inschatting van toen wordt nog maar eens bevestigd:
projectie :moe:

~Panthera~
21-11-05, 12:27
Geplaatst door Zwarte Kat
Als je 1 groep mensen zou moeten opnoemen die een nog grotere hekel aan Pim hadden dan de Marokkanen dan zijn het wel de radicaal-linkse rakkers.
En ja, ik denk dat sommige van hen diep van binnen eigenlijk wel blij waren dat Pim opgerot was.


Toen vorige week die Linkse activist werd afgeschoten, stond jij zeker ook te dansen ?
Ook zeker erg blij, diep van binnen ?

:kotsen:

Tomas
21-11-05, 12:29
Geplaatst door freya
Interessant, heel interessant.

Ik herinner mij een ellenlange discussie met iemand die mij verweet, mensen woorden in de mond te leggen en van alles een nog wat te insinueren :vreemd:

Mijn inschatting van toen wordt nog maar eens bevestigd:
projectie :moe:

Vind jij de posters en spandoeken dan niet leuk? Ik zie toch echt smileys van jou er bij staan. Dat is het enige waar ik jou op aanspreek en wel met een vraag. Een eenvoudige vraag. Een vraag waar je op kunt antwoorden als je wilt. Niks geen projectie. Alleen ontwijkgedrag van jou. Da's alles.

Zwarte Kat
21-11-05, 12:30
Geplaatst door ~Panthera~
Toen vorige week die Linkse activist werd afgeschoten, stond jij zeker ook te dansen ?
Ook zeker erg blij, diep van binnen ?

:kotsen:

:cool:

TonH
21-11-05, 12:32
Geplaatst door Tomas
Ik begrijp "mooi" niet als antwoord.

Maargoed, vanwaar dat Pimmerig? Ik heb alleen in mijn eerste replie over "vrijheid van meningsuiting in het algemeen" de naam Pim gebruikt. Mijn vraag over Verdonk heeft niks meer met Pim te maken. Alle andere insinuaties en referenties aan Pim zijn van Freya en Panthera. Kan ik niks aan doen. Ik heb per ongelijk het woord "ook" gebruikt. Dat bedoelde ik eigenlijk als verlengde van het plezier om de posters en spandoeken. Mocht ik zonder het woordje "ook" wel antwoorden krijgen zal ik het weg halen. Maar dat vind ik zo raar staan, zo'n manouvre. Ergens. Eigenlijk.

Mooi als reactie op jouw "Maar jij mag ook zeggen wat je wilt. Graag zelfs."

Welke Pim bedoel je dan? Fortuyn toch? Waarom gebruik je dan z'n voornaam? Is dat affectie?

"Ook" is toch een heel net en fatsoenlijk woord in de Nederlandse taal? Waarom zou je het dan weghalen?

wytze
21-11-05, 12:32
Geplaatst door Tomas
Is het nou zo dat als Rita Verdonk het volgende slachtoffer is van een politieke moord dat jullie dan ook opgelucht zijn of zien jullie dan geen verband?




nee ik zie geen verband. :roker:

TonH
21-11-05, 12:33
Geplaatst door ~Panthera~
Wil jij wel ff lezen wat er staat, ja ? :fplet:

Anders gaat het helemaal fout. :moe:

Hoezo? WAT gaat er dan fout?

Tomas
21-11-05, 12:35
Geplaatst door TonH
Mooi als reactie op jouw "Maar jij mag ook zeggen wat je wilt. Graag zelfs."

Welke Pim bedoel je dan? Fortuyn toch? Waarom gebruik je dan z'n voornaam? Is dat affectie?

"Ook" is toch een heel net en fatsoenlijk woord in de Nederlandse taal? Waarom zou je het dan weghalen?

Oh, je bedoelt dat met Pimmerig. Nee, da's mijn wijze van spelfouten vermijden.

Nee, dat woordje leek mij ook geen probleem, eigenlijk. Maar zoals je ziet lijkt dat nogal een obstakel voor het beantwoorden van een eenvoudige vraag.

Mijn oorspronkelijke vraag is geloof ik al bijna weer vergeten. Zal ik 'm maar weer eens herhalen?

Tomas
21-11-05, 12:36
Geplaatst door wytze
nee ik zie geen verband. :roker:

Ook geen opluchting?

TonH
21-11-05, 12:36
Geplaatst door Tomas
Mijn oorspronkelijke vraag is geloof ik al bijna weer vergeten. Zal ik 'm maar weer eens herhalen?

Ja graag.

Tomas
21-11-05, 12:38
Geplaatst door TonH
Ja graag.


Geplaatst door Tomas
Is het nou zo dat als Rita Verdonk het volgende slachtoffer is van een politieke moord dat jullie dan ook opgelucht zijn of zien jullie dan geen verband?

Misschien is de vraag te kwetsend? Dat zou ook kunnen natuurlijk.

Spoetnik
21-11-05, 12:38
Waar draait de opwinding eigenlijk om ? :)

Tomas
21-11-05, 12:39
Geplaatst door Spoetnik
Waar draait de opwinding eigenlijk om ? :)

OOK.

Dat kan verkeerd vallen.

~Panthera~
21-11-05, 12:39
Geplaatst door TonH
Hoezo? WAT gaat er dan fout?


Wat er altijd fout gaat, JIJ leest de vraag verkeerd.

freya
21-11-05, 12:41
Geplaatst door Tomas
Vind jij de posters en spandoeken dan niet leuk? Ik zie toch echt smileys van jou er bij staan. Dat is het enige waar ik jou op aanspreek en wel met een vraag. Een eenvoudige vraag. Een vraag waar je op kunt antwoorden als je wilt. Niks geen projectie. Alleen ontwijkgedrag van jou. Da's alles.

Nee dat is niet het enige, je hebt ook al in twijfel getrokken of ik niet blij was met de dood van Fortuyn.
En je vraagt er impliciet naar of ik het soms leuk zou vinden als Verdonk vermoord wordt.

En als ik nu niet naar jouw pijpen dans en precies zeg wat jij passend vindt, dan trek je de conclussie dat freya politieke moorden wel OK vind?

:moe: :moe: :moe: :moe:

TonH
21-11-05, 12:42
Geplaatst door ~Panthera~
Wat er altijd fout gaat, JIJ leest de vraag verkeerd.

Die vraag die Tomas net herhaald heeft? Die is niet zo moeilijk te lezen, toch?

~Panthera~
21-11-05, 12:43
Geplaatst door freya
Nee dat is niet het enige, je hebt ook al in twijfel getrokken of ik niet blij was met de dood van Fortuyn.
En je vraagt er impliciet naar of ik het soms leuk zou vinden als Verdonk vermoord wordt.

En als ik nu niet naar jouw pijpen dans en precies zeg wat jij passend vindt, dan trek je de conclussie dat freya politieke moorden wel OK vind?

:moe: :moe: :moe: :moe:


Zal je wel verkeerd gelezen hebben. :moe:

Zwarte Kat
21-11-05, 12:45
Geplaatst door TonH
Die vraag die Tomas net herhaald heeft? Die is niet zo moeilijk te lezen, toch?

Blijkbaar wel.....

Tomas
21-11-05, 12:46
Geplaatst door freya
Nee dat is niet het enige, je hebt ook al in twijfel getrokken of ik niet blij was met de dood van Fortuyn.
En je vraagt er impliciet naar of ik het soms leuk zou vinden als Verdonk vermoord wordt.

En als ik nu niet naar jouw pijpen dans en precies zeg wat jij passend vindt, dan trek je de conclussie dat freya politieke moorden wel OK vind?

:moe: :moe: :moe: :moe:

Ik vraag of je opgelucht bent, vanwege de persoonlijke hetze die je -dacht ik uit je reacties begrepen te hebben- wel leuk vind. Of dat je geen verband ziet tussen die twee zaken, zoals Wytze aangeeft. Dus er is nooit een verband tussen een hetze en en mogelijke explosie van agressie zoals een moord. Dat vraag ik.

En ik weet gewoon niet of jij opgelucht was met Pim's dood. Ik heb het me nooit afgevraagd eigenlijk.

Juliette
21-11-05, 12:46
Ik denk dat je tegen die spandoeken weinig kan doen. Kvin het wel getuigen van slechte smaak. En onnodig de persoon spelen.

Hoewel ik geen greintje sympathie heb voor het beleid van Verdonk vinnik dat je haar persoon erbuiten moet laten als je kritiek uitoefent. Minister is een functie.

Maar je kan het niet verbieden. Enkel hopen dat diegenen die kritiek uitoefenen dat op een beetje verstandige manier doen met het oog op hetgeen ze willen bereiken.

Laatst was hier een mediacampagne van een belangenorganisatie die heel hard de persoon van Rudy Demotte (Belgisch minister van volksgezondheid) aanpakte. Met alle ongepaste vergelijkingen naar Auschwitz en de Ku Klux Klan enzo. Het ging over een vermindering van subsidies voor stotteraars ofzo. (De 'clou' was monddood maken van stotteraars).

Ik weet wel zeker dat, hoewel het een slechte maatregel was, en een nobel doel. Door hun grove aanpak deze organisatie zichzelf, en de mensen waar ze voor opkot meer kwaad dan goed heeft gedaan.

TonH
21-11-05, 12:46
Geplaatst door Tomas
Misschien is de vraag te kwetsend? Dat zou ook kunnen natuurlijk.

Dank voor het nogmaals plaatsen van de vraag. Ik hoop dat je antwoorden krijgt.

Of hij kwetsend is? Weet ik niet. Ik vind hem niet kwetsend, maar je sprak mij ook niet aan.

Wat is überhaupt 'kwetsend'. Minister Verdonk vond 'Rita moordenaar' niet kwetsend maar haar eer aantastend. Zo zie je maar weer... wat voor de een 'kwetsend' is is voor de ander een erezaak.

Tomas
21-11-05, 12:54
Geplaatst door TonH
Dank voor het nogmaals plaatsen van de vraag. Ik hoop dat je antwoorden krijgt.

Of hij kwetsend is? Weet ik niet. Ik vind hem niet kwetsend, maar je sprak mij ook niet aan.

Wat is überhaupt 'kwetsend'. Minister Verdonk vond 'Rita moordenaar' niet kwetsend maar haar eer aantastend. Zo zie je maar weer... wat voor de een 'kwetsend' is is voor de ander een erezaak.

Maar wat vind jij nu persoonlijk van dergelijke posters en spandoeken? Los van "vrijheid van meningsuiting".

wytze
21-11-05, 12:54
Geplaatst door Tomas
Ook geen opluchting?



ik zal grote opluchting voelen als dit beleid ten einde komt en plaats maakt voor iets menselijks, ja. :roker:

TonH
21-11-05, 13:00
Geplaatst door Tomas
Maar wat vind jij nu persoonlijk van dergelijke posters en spandoeken? Los van "vrijheid van meningsuiting".

Dan moet ik echt eerst weten welke teksten je specifiek bedoelt, want daar hangt mijn antwoord van af.

Eigenlijk is dit dus al een antwoord.

En jij? Vat ik het goed samen met 'voorwaardelijke vrijheid van meningsuiting'?

wytze
21-11-05, 13:03
Geplaatst door Juliette


Hoewel ik geen greintje sympathie heb voor het beleid van Verdonk vinnik dat je haar persoon erbuiten moet laten als je kritiek uitoefent. Minister is een functie.





wat mij verbaast is dat mensen doen alsof er hier sprake is van iets nieuws. Het gebeurt al tientallen jaren dat kritiek op beleid wordt verwoord door de verantwoordelijke bewindspersoon daar op aan te spreken. Daar is niets vreemds aan.

Tomas
21-11-05, 13:05
Geplaatst door TonH
Dan moet ik echt eerst weten welke teksten je specifiek bedoelt, want daar hangt mijn antwoord van af.

Eigenlijk is dit dus al een antwoord.

En jij? Vat ik het goed samen met 'voorwaardelijke vrijheid van meningsuiting'?

Die over deportatie en crematie, moordenaar suggesties etc.

Ik vind zelf de definitie van Mark61 wel goed: Je mag niet liegen. En liegen is dus een onwaarheid vertellen waarvan je weet (had kunnen weten) dat het niet waar is. En dat dan natuurlijk alleen vervolgen als de betrokkene daarom verzoekt. En een passende straf lijkt mij dat je het duidelijker herroept dan je je leugen riep.

MaRiaH
21-11-05, 13:07
Geplaatst door Juliette
Ik denk dat je tegen die spandoeken weinig kan doen. Kvin het wel getuigen van slechte smaak. En onnodig de persoon spelen.

Hoewel ik geen greintje sympathie heb voor het beleid van Verdonk vinnik dat je haar persoon erbuiten moet laten als je kritiek uitoefent. Minister is een functie.

Maar je kan het niet verbieden. Enkel hopen dat diegenen die kritiek uitoefenen dat op een beetje verstandige manier doen met het oog op hetgeen ze willen bereiken.


:duim:

had het niet beter kunnen verwoorden.

Juliette
21-11-05, 13:07
Geplaatst door wytze
wat mij verbaast is dat mensen doen alsof er hier sprake is van iets nieuws. Het gebeurt al tientallen jaren dat kritiek op beleid wordt verwoord door de verantwoordelijke bewindspersoon daar op aan te spreken. Daar is niets vreemds aan.

Maar het praat het ook niet goed. En het is dikwijls de manier waarop het gebeurd. Ik vind gewoon dat je op moet passen met dure woorden als 'moordenaar' of scheefgetrokken vergelijkingen naar gruweldaden uit het verleden.

wytze
21-11-05, 13:09
Geplaatst door Tomas

. En een passende straf lijkt mij dat je het duidelijker herroept dan je je leugen riep.



OMG. Dat wordt wel heel hard werken voor Frau V.


Nieuw Spandoek: Verdonk Liegt en Bedriegt.



Overigens is het OM bevoegd op te treden zonder dat de betrokkene daar om vraagt in het geval de betrokkene een minister is.

TonH
21-11-05, 13:12
Geplaatst door Tomas
Die over deportatie en crematie, moordenaar suggesties etc.

Ik vind zelf de definitie van Mark61 wel goed: Je mag niet liegen. En liegen is dus een onwaarheid vertellen waarvan je weet (had kunnen weten) dat het niet waar is. En dat dan natuurlijk alleen vervolgen als de betrokkene daarom verzoekt. En een passende straf lijkt mij dat je het duidelijker herroept dan je je leugen riep.

Ik kan me wel vinden in die definitie van Mark61. Die blijft tenminste bij de inhoud.

Verdonk Moordenaar gaat me veel te ver. Met het woord 'deportatie' heb ik dan weer geen probleem. Het uitzetten van mensen is toch een "gedwongen tocht naar een andere plaats"?

Ik verbaas me in deze discussies over 'de spandoeken' over veel. Bijvoorbeeld dat het ineens niet meer zou kunnen om een bewindspersoon überhaupt publiekelijk te mogen aanspreken op zijn/haar beleid. Dat vind ik vreemd.

wytze
21-11-05, 13:13
Geplaatst door Juliette
Maar het praat het ook niet goed. En het is dikwijls de manier waarop het gebeurd. Ik vind gewoon dat je op moet passen met dure woorden als 'moordenaar' of scheefgetrokken vergelijkingen naar gruweldaden uit het verleden.



voor de zoveelste keer: Er WAS geen spandoek met de tekst: Verdonk moordenaar. Jij gelooft die leugens van Bakellende en Verdonk blijkbaar. Dom.
Er is ook geen scheefgetrokken vergelijking met gruweldaden uit het verleden. Op de poster staat een foto van Detentiecentrum Schiphol oost anno 2005.

TonH
21-11-05, 13:15
Geplaatst door wytze
OMG. Dat wordt wel heel hard werken voor Frau V.


Nieuw Spandoek: Verdonk Liegt en Bedriegt.



Overigens is het OM bevoegd op te treden zonder dat de betrokkene daar om vraagt in het geval de betrokkene een minister is.

Dat 'Frau' vinnik nou ook zo flauw. Ze is Nederlandse en zelfs dan. Er wordt toch ook niet gesproken over Frau Britta Böhler?


Verder lijkt me dat spandoek prima indien je kunt aantonen dat dat zo is.

Juliette
21-11-05, 13:16
Geplaatst door wytze
voor de zoveelste keer: Er WAS geen spandoek met de tekst: Verdonk moordenaar. Jij gelooft die leugens van Bakellende en Verdonk blijkbaar. Dom.
Er is ook geen scheefgetrokken vergelijking met gruweldaden uit het verleden. Op de poster staat een foto van Detentiecentrum Schiphol oost anno 2005.

Ik gaf het als voorbeeld. :moe: En jij gaat niet in op wat ik zeg.

Tomas
21-11-05, 13:17
Geplaatst door TonH
Ik kan me wel vinden in die definitie van Mark61. Die blijft tenminste bij de inhoud.

Verdonk Moordenaar gaat me veel te ver. Met het woord 'deportatie' heb ik dan weer geen probleem. Het uitzetten van mensen is toch een "gedwongen tocht naar een andere plaats"?

Ik verbaas me in deze discussies over 'de spandoeken' over veel. Bijvoorbeeld dat het ineens niet meer zou kunnen om een bewindspersoon überhaupt publiekelijk te mogen aanspreken op zijn/haar beleid. Dat vind ik vreemd.

Met die deportatie bedoelde ik ook eigenlijk alleen crematie. Dat staat op 1 poster.

Tomas
21-11-05, 13:18
Geplaatst door wytze
voor de zoveelste keer: Er WAS geen spandoek met de tekst: Verdonk moordenaar. Jij gelooft die leugens van Bakellende en Verdonk blijkbaar. Dom.
Er is ook geen scheefgetrokken vergelijking met gruweldaden uit het verleden. Op de poster staat een foto van Detentiecentrum Schiphol oost anno 2005.

Je hebt echt een ego probleem als je alle spandoeken in nederland uit je hoofd denkt te weten.

MaRiaH
21-11-05, 13:18
Soms graven mensen hun eigen graf... :engel:

freya
21-11-05, 13:19
Geplaatst door Tomas
Ik vraag of je opgelucht bent, vanwege de persoonlijke hetze die je -dacht ik uit je reacties begrepen te hebben- wel leuk vind. Of dat je geen verband ziet tussen die twee zaken, zoals Wytze aangeeft. Dus er is nooit een verband tussen een hetze en en mogelijke explosie van agressie zoals een moord. Dat vraag ik.

En ik weet gewoon niet of jij opgelucht was met Pim's dood. Ik heb het me nooit afgevraagd eigenlijk.

Hoe kun je nu opgelucht zijn vanwege een hetze?!
Je zit te draaien. En dat jij mijn reacties verkeerd begrijpt is niets nieuws, had al besloten om me daar verder niet meer druk oven te maken.

En waarom vraag je je nu dan wel af of ik opgelucht was na Fortuyns dood?

Laat maar. Ik heb geen zin om hier van alles te verklaren wat voor mij allemaal zo klaar als een klontje is. Dat jij voor jezelf een vreemd verwrongen beeld van mij gevormd hebt is niet echt mijn probleem.

wytze
21-11-05, 13:20
Geplaatst door Juliette
Ik gaf het als voorbeeld. :moe: En jij gaat niet in op wat ik zeg.



Iedereen gebruikt dat voorbeeld terwijl het helemaal niet bestaat!! Bakellende en Frau V. lopen te janken om iets wat er helemaal niet was en is.

Ik praat liever over wat er wel is. zoals kinderen in de gevangenis, uit elkaar gehaalde gezinnen, mensen in detentiecentra die letterlijk gek worden . dat soort dingen.

en waar ga ik niet op in?

Tomas
21-11-05, 13:21
Geplaatst door freya
Hoe kun je nu opgelucht zijn vanwege een hetze?!
Je zit te draaien. En dat jij mijn reacties verkeerd begrijpt is niets nieuws, had al besloten om me daar verder niet meer druk oven te maken.

En waarom vraag je je nu dan wel af of ik opgelucht was na Fortuyns dood?

Laat maar. Ik heb geen zin om hier van alles te verklaren wat voor mij allemaal zo klaar als een klontje is. Dat jij voor jezelf een vreemd verwrongen beeld van mij gevormd hebt is niet echt mijn probleem.

Laat maar. Ik hoef het al niet meer te weten.

wytze
21-11-05, 13:24
Geplaatst door Tomas
Je hebt echt een ego probleem als je alle spandoeken in nederland uit je hoofd denkt te weten.



Heeft geen reet met ego te maken, maar meer met betrokkenheid. Ik ben goed op de hoogte van de spandoeken die zijn opgehangen en waar zo'n ophef over is ontstaan. En daar zat GEEN spandoek met de tekst Verdonk Moordenaar tussen, nee. En ook daarna zijn die in de kraakscene niet opgehangen en bij mijn weten daarbuiten ook niet. En we hadden beslist gehoord als het wel zo is want die zou zeker worden verwijderd door de smeris.

Tomas
21-11-05, 13:29
Geplaatst door wytze
Heeft geen reet met ego te maken, maar meer met betrokkenheid. Ik ben goed op de hoogte van de spandoeken die zijn opgehangen en waar zo'n ophef over is ontstaan. En daar zat GEEN spandoek met de tekst Verdonk Moordenaar tussen, nee. En ook daarna zijn die in de kraakscene niet opgehangen en bij mijn weten daarbuiten ook niet. En we hadden beslist gehoord als het wel zo is want die zou zeker worden verwijderd door de smeris.

Zo, jij bent echt belangrijk.

Juliette
21-11-05, 13:32
Geplaatst door wytze
[B]Iedereen gebruikt dat voorbeeld terwijl het helemaal niet bestaat!! Bakellende en Frau V. lopen te janken om iets wat er helemaal niet was en is.

Ik praat liever over wat er wel is. zoals kinderen in de gevangenis, uit elkaar gehaalde gezinnen, mensen in detentiecentra die letterlijk gek worden . dat soort dingen.




Nu doe je alsof ik dat niet doe. Alsof ik het niet erg vind dat mensen gewoon omdat ze 'illegaal' zijn in gevangenissen worden gestoken En onmenselijk worden behandeld.

Ik vind dat protesteren met spandoeken moet kunnen. Heel zeker. Maar ik vind ook dat door scheefgetrokken vergelijkingen en vage smakeloze suggesties te maken (alleen dat "Frau V." al) de zaak van die mensen niet gediend is. Eerder integendeel.

TonH
21-11-05, 13:32
Geplaatst door Tomas
Met die deportatie bedoelde ik ook eigenlijk alleen crematie. Dat staat op 1 poster.

Oh, dan zit daar het verschil in interpretatie van het woord deportatie.

Bofko
21-11-05, 13:34
Ik heb hier pas geleden wel een prent met daarop een spandoek met de tekst : " Verdonk Molenaar ! " voorbij zien komen.

Tomas
21-11-05, 13:35
Geplaatst door Bofko
Ik heb hier pas geleden wel een prent met daarop een spandoek met de tekst : " Verdonk Molenaar ! " voorbij zien komen.

Laat dat nou een eenvoudig aantoonbare leugen zijn.

wytze
21-11-05, 13:41
Geplaatst door Bofko
Ik heb hier pas geleden wel een prent met daarop een spandoek met de tekst : " Verdonk Molenaar ! " voorbij zien komen.



Dat was een sticker, geen spandoek.
Er is trouwens wel iemand die een spandoek met die tekst heeft opgehangen, aan z'n woonboot.
En dat is een ironische verwijzing en er staat nog altijd niet Verdonk Moordenaar.

wytze
21-11-05, 13:44
Geplaatst door Juliette



Ik vind dat protesteren met spandoeken moet kunnen. Heel zeker. Maar ik vind ook dat door scheefgetrokken vergelijkingen en vage smakeloze suggesties te maken (alleen dat "Frau V." al) de zaak van die mensen niet gediend is. Eerder integendeel.


Er zijn relatief veel joden die zich openlijk erg druk maken over wat er op dit moment in dit land gebeurt met asielzoekers en illegalen (alleen het woord al, illegaal).
drie keer raden waarom.

TonH
21-11-05, 13:48
Geplaatst door wytze
Dat was een sticker, geen spandoek.
Er is trouwens wel iemand die een spandoek met die tekst heeft opgehangen, aan z'n woonboot.
En dat is een ironische verwijzing en er staat nog altijd niet Verdonk Moordenaar.

http://www.molli.nl/typo3temp/pics/d375619ade.jpg

Zo een hangt hier om de hoek bij krakerscafé Molli

TonH
21-11-05, 13:49
Geplaatst door Tomas
Laat dat nou een eenvoudig aantoonbare leugen zijn.

Kan het geen reclame zijn voor advocatenkantoor Zillinger, Molenaar & Verdonk?

Tomas
21-11-05, 13:51
Geplaatst door TonH
Kan het geen reclame zijn voor advocatenkantoor Zillinger, Molenaar & Verdonk?

Je, je hebt gelijk. Ach, zolang het woordje OOK er niet opstaat is er eigenlijk niks mis mee met al die spandoeken.

wytze
21-11-05, 13:52
Geplaatst door TonH
http://www.molli.nl/typo3temp/pics/d375619ade.jpg

Zo een hangt hier om de hoek bij krakerscafé Molli


OOK. :hihi:

TonH
21-11-05, 14:06
Geplaatst door Tomas
Je, je hebt gelijk. Ach, zolang het woordje OOK er niet opstaat is er eigenlijk niks mis mee met al die spandoeken.

http://x12.putfile.com/11/32408040538.gif

Juliette
21-11-05, 14:49
Geplaatst door wytze
Er zijn relatief veel joden die zich openlijk erg druk maken over wat er op dit moment in dit land gebeurt met asielzoekers en illegalen (alleen het woord al, illegaal).
drie keer raden waarom.

Waarom?

MaRiaH
21-11-05, 14:51
Geplaatst door wytze
OOK. :hihi:

ook al..? :hihi:

TonH
21-11-05, 15:00
Geplaatst door Tomas
Je, je hebt gelijk. Ach, zolang het woordje OOK er niet opstaat is er eigenlijk niks mis mee met al die spandoeken.

Ik weet dat het zelfcensuur is en wijken voor het gajes, maar kan 'ook' voorlopig niet vervangen worden door het prachtige en toch neutrale επίσης?

mark61
21-11-05, 15:02
Geplaatst door freya
:haha:

Ik lach me gek. In het kader van 'het opnemen voor zielige allochtonen' is het zelfs toegestaan weer andere allochtonen te stigmatiseren en belachelijk te maken op een wijze die tegenwoordig met gemak 'racistisch' wordt genoemd.

Ik geloof dat er een paar mensen wat in de war beginnen te raken.

Tomas
21-11-05, 15:03
Geplaatst door TonH
Ik weet dat het zelfcensuur is en wijken voor het gajes, maar kan 'ook' voorlopig niet vervangen worden door het prachtige en toch neutrale επίσης?

Lijkt wel grieks.

wytze
21-11-05, 15:06
Geplaatst door TonH
Ik weet dat het zelfcensuur is en wijken voor het gajes, maar kan 'ook' voorlopig niet vervangen worden door het prachtige en toch neutrale επίσης?



nee. :roker:

wytze
21-11-05, 15:08
Geplaatst door Juliette
Waarom?


nog 2 keer raden :roker:

mark61
21-11-05, 15:20
Geplaatst door Juliette
Ik weet wel zeker dat, hoewel het een slechte maatregel was, en een nobel doel. Door hun grove aanpak deze organisatie zichzelf, en de mensen waar ze voor opkot meer kwaad dan goed heeft gedaan.

Just. Maar das een on-Hollands standpunt. Scheer je weg!

Chez nous is het: hoe grover hoe grappiger. Of het nou over André van Duin gaat of eerlijk-links-menselijke-overtuigingen.

Het moreel gelijk is zó absoluut dat verder geen regels meer gelden voor de behandeling van de veroordeelde.

mark61
21-11-05, 15:22
Geplaatst door TonH
Wat is überhaupt 'kwetsend'. Minister Verdonk vond 'Rita moordenaar' niet kwetsend maar haar eer aantastend. Zo zie je maar weer... wat voor de een 'kwetsend' is is voor de ander een erezaak.

Kwetsend is gelukkig geen juridische categorie (meer).

Schijnt nu dus vervangen te gaan worden door eer. Heel multiculti.

Van de regen in de drup.

TonH
21-11-05, 15:23
Geplaatst door Tomas
Lijkt wel grieks.

Mooi he? Maar zou het wat zijn ter vervanging van dat o-woord?

TonH
21-11-05, 15:24
Geplaatst door wytze
nee. :roker:

En waarom niet?

Oh ja, en zou je indymedia.nl weer even online kunnen helpen? Want daar stonden al die posters op. Nu kan ik niet checken of die 'moordenaar'-poster er écht niet ook bij zat...

Juliette
21-11-05, 15:25
Geplaatst door mark61
Just. Maar das een on-Hollands standpunt. Scheer je weg!

Chez nous is het: hoe grover hoe grappiger. Of het nou over André van Duin gaat of eerlijk-links-menselijke-overtuigingen.

Het moreel gelijk is zó absoluut dat verder geen regels meer gelden voor de behandeling van de veroordeelde.

Kwor gedeporteerd? Of mag ik zelf oprotten? :argwaan: :hihi:

Juliette
21-11-05, 15:26
Geplaatst door wytze
nog 2 keer raden :roker:

Ik heb de eerste keer nog niet geraden. Maar ik vroeg je iets.

TonH
21-11-05, 15:27
Geplaatst door mark61
Kwetsend is gelukkig geen juridische categorie (meer).

Schijnt nu dus vervangen te gaan worden door eer. Heel multiculti.

Van de regen in de drup.

Dat betekent dat je iemand dan WEL een moordenaar zou mogen noemen? Want wat heeft dat met EER te maken? :verward:

wytze
21-11-05, 15:27
Geplaatst door Juliette
Kwor gedeporteerd? Of mag ik zelf oprotten? :argwaan: :hihi:




je mag een paar maandjes detentiecentrum naar keuze. en je mag Mark61 meenemen. es kijken wat jullie daarna van de spandoekteksten vinden.

Tomas
21-11-05, 15:28
Geplaatst door TonH
Mooi he? Maar zou het wat zijn ter vervanging van dat o-woord?

Kunnen wij dat eigenlijk wel samen beslissen?

wytze
21-11-05, 15:29
Geplaatst door TonH
En waarom niet?

Oh ja, en zou je indymedia.nl weer even online kunnen helpen? Want daar stonden al die posters op. Nu kan ik niet checken of die 'moordenaar'-poster er écht niet ook bij zat...


omdat we het gewoon op z'n hollands bij OOK houden. :blowen:


Indymedia is onbereikbaar ja, dat heb ik ook gemerkt.

wytze
21-11-05, 15:30
Geplaatst door Juliette
Ik heb de eerste keer nog niet geraden. Maar ik vroeg je iets.



en ik schreef al: drie keer raden waarom

mark61
21-11-05, 15:37
Geplaatst door Tomas
Je hebt echt een ego probleem als je alle spandoeken in nederland uit je hoofd denkt te weten.

:hihi:

TonH
21-11-05, 15:37
Geplaatst door wytze
omdat we het gewoon op z'n hollands bij OOK houden. :blowen:


Indymedia is onbereikbaar ja, dat heb ik ook gemerkt.

Daar zit wat in. Dus jij stopt nu ook met dat onhollandse 'Frau'?

TonH
21-11-05, 15:38
Geplaatst door Tomas
Kunnen wij dat eigenlijk wel samen beslissen?

Wanneer jij voor bent en ik dan hebben we een democratische meerderheid. Want samen hebben we meer 'berichten' dan één van de rest. Niet?

mark61
21-11-05, 15:40
Geplaatst door Juliette
Kwor gedeporteerd? Of mag ik zelf oprotten? :argwaan: :hihi:

Ik ben voor de klassieke variant: twee Marechaussees (enfin Rijkswachten) begeleiden U tot de Belgische grens, en hun deportatie-taak zit er weer op voor vandaag.

et_2000nl
21-11-05, 15:41
Wytze? Zijn er al weer nieuwe leuzen? Wil ze zelf allemaal beoordelen, al is het maar omdat er een enorm komische werking van uit gaat, wat dan weer diep treurig is natuurlijk.

Heb mijn:

Rita sichheil zoekers beleid????

nog nergens in de stad zien hangen, je stelt me teleur :hihi:

Vooral ophangen die zooi, met lange tenen kunnen we geen rekening houden. Die kwalificeren zich als watjes!!!! Kijk, Rita doet aangifte, wil laten zien waar de grenzen liggen. Da's haar obsessie, iets met grenzen.

mark61
21-11-05, 15:42
Geplaatst door TonH
Dat betekent dat je iemand dan WEL een moordenaar zou mogen noemen? Want wat heeft dat met EER te maken? :verward:

Misschien mag de aangeklaagde zelf beoordelen oftie het een eer vindt of niet.

et_2000nl
21-11-05, 15:45
Geplaatst door mark61
Kwetsend is gelukkig geen juridische categorie (meer).

Schijnt nu dus vervangen te gaan worden door eer. Heel multiculti.

Van de regen in de drup.

Mag je gekraakte eer..... Uhhhh Gekrenkte eer wraken?
Dat Turkije komt wel heel erg dicht bij :moe:

TonH
21-11-05, 15:47
Geplaatst door mark61
Misschien mag de aangeklaagde zelf beoordelen oftie het een eer vindt of niet.

In het kader van de aloude sociologenstoplap "zo voel ik da nou eenmaal"? Staat 'eer' in het wetboek en 'kwetsend' niet? Goh...

Maar laat ik vandaag ruimhartig zijn: verder mag iedereen van me beoordelen of 'eer' in wat voor spel dan ook zit.

wytze
21-11-05, 15:51
Geplaatst door TonH
Daar zit wat in. Dus jij stopt nu ook met dat onhollandse 'Frau'?



dat ligt anders :roker:

wytze
21-11-05, 15:54
Geplaatst door et_2000nl
Wytze? Zijn er al weer nieuwe leuzen? Wil ze zelf allemaal beoordelen, al is het maar omdat er een enorm komische werking van uit gaat, wat dan weer diep treurig is natuurlijk.

Heb mijn:

Rita sichheil zoekers beleid????

nog nergens in de stad zien hangen, je stelt me teleur :hihi:

Vooral ophangen die zooi, met lange tenen kunnen we geen rekening houden. Die kwalificeren zich als watjes!!!! Kijk, Rita doet aangifte, wil laten zien waar de grenzen liggen. Da's haar obsessie, iets met grenzen.




ik heb je teksten voorgelegd aan de spandoekbrigade. ze vonden ze ok, maar onduidelijk of ze ook gemaakt gaan worden.
Maar niemand stopt je om er zelf een of meerdere te maken.

Zou een goede zaak zijn als er uit Marokkaanse hoek dat soort spandoeken worden opgehangen.

wytze
21-11-05, 16:01
Geplaatst door mark61
Ik ben voor de klassieke variant: twee Marechaussees (enfin Rijkswachten) begeleiden U tot de Belgische grens, en hun deportatie-taak zit er weer op voor vandaag.


waarom wil je niet een paar maanden in een detentiecentrum? durf je niet ofzo? prima plekken hoor. gratis eten en onderdak enzo.

et_2000nl
21-11-05, 16:01
Geplaatst door wytze
ik heb je teksten voorgelegd aan de spandoekbrigade. ze vonden ze ok, maar onduidelijk of ze ook gemaakt gaan worden.
Maar niemand stopt je om er zelf een of meerdere te maken.

Zou een goede zaak zijn als er uit Marokkaanse hoek dat soort spandoeken worden opgehangen.

Ja zeg, laat die andere marokkanen dat maar doen.... :hihi: Zijn er geen marokkaanse krakers trouwens?

Geloof me als ik zeg dat zo'n spandoek in mijn wijk net zo iets is als Greta's vlaggen actie.

Hoefnix
21-11-05, 16:10
Ik zag net nog wat van die Verdonk-spandoeken hangen op de Kromme Waal. Die krakers hebben ook wel smaak he? Die zul je niet snel aantreffen in een simpel flatje in Geuzenveld, tussen het volk waar ze zo toegewijd voor op de bres springen - terwijl ze zelf verkiezen zich riant te nestelen in de dure grachtengordel.

Hoefnix
21-11-05, 16:11
Geplaatst door wytze
waarom wil je niet een paar maanden in een detentiecentrum? durf je niet ofzo? prima plekken hoor. gratis eten en onderdak enzo.

Doe niet zo verongelijkt. Er zitten hier honderdduizenden immigranten met gratis eten en onderdak. En de rest.

wytze
21-11-05, 16:12
Geplaatst door et_2000nl
Ja zeg, laat die andere marokkanen dat maar doen.... :hihi: Zijn er geen marokkaanse krakers trouwens?

Geloof me als ik zeg dat zo'n spandoek in mijn wijk net zo iets is als Greta's vlaggen actie.



er hebben wel een aantal witte illegalen in kraakpanden gewoond, maar ik ken geen marokkanen die actief kraken.


zo te zien moet je juist een spandoek ophangen dan. :stout:

et_2000nl
21-11-05, 16:51
Geplaatst door wytze
er hebben wel een aantal witte illegalen in kraakpanden gewoond, maar ik ken geen marokkanen die actief kraken.


zo te zien moet je juist een spandoek ophangen dan. :stout:

Illegalen welkom????

Vrees dat mijn zolder binnenkort erg druk word....

mark61
21-11-05, 18:41
Geplaatst door et_2000nl
Mag je gekraakte eer..... Uhhhh Gekrenkte eer wraken?
Dat Turkije komt wel heel erg dicht bij :moe:

jaha broeder pas op.

mark61
21-11-05, 18:42
Geplaatst door wytze
je mag een paar maandjes detentiecentrum naar keuze. en je mag Mark61 meenemen. es kijken wat jullie daarna van de spandoekteksten vinden.

Ik heb ooit begrepen dat jij ongeveer net zo oud bent als ik.

Daarom begrijp ik dergelijke infantiele teksten nog minder.

et_2000nl
21-11-05, 18:48
Geplaatst door mark61
jaha broeder pas op.

Ken eigenlijk turken alleen maar via het nieuws, wat een kolere volk. Ik ben bang....

mark61
21-11-05, 18:53
Geplaatst door et_2000nl
Ken eigenlijk turken alleen maar via het nieuws, wat een kolere volk. Ik ben bang....

Woon jij in Helmond?

et_2000nl
21-11-05, 18:55
Geplaatst door mark61
Woon jij in Helmond?

Nog niet, ben het ernstig aan het overwegen, komt binnenkort een huis vrij.

mark61
21-11-05, 18:58
Geplaatst door et_2000nl
Nog niet, ben het ernstig aan het overwegen, komt binnenkort een huis vrij.

:hihi: Dr passen in ieder geval 4 kinderen in. Op de groei?

Juliette
21-11-05, 18:59
Geplaatst door wytze
dat ligt anders :roker:

Leg uit? :roker:

et_2000nl
21-11-05, 19:00
Geplaatst door mark61
:hihi: Dr passen in ieder geval 4 kinderen in. Op de groei?

Gatver, niet nog een keer.... :moe:

mark61
21-11-05, 19:10
Geplaatst door et_2000nl
Gatver, niet nog een keer.... :moe:

Oh pardon. Alweer een taboe beroerd.

nard
21-11-05, 19:24
Geplaatst door mark61
Ik heb ooit begrepen dat jij ongeveer net zo oud bent als ik.

Daarom begrijp ik dergelijke infantiele teksten nog minder.

Tot hoe oud mogen deze teksten dan?

40 jaar?
of vijftig?

mark61
21-11-05, 19:30
Geplaatst door nard
Tot hoe oud mogen deze teksten dan?

40 jaar?
of vijftig?

Zelf dacht ik aan 13. Maja, wie ben ik.

et_2000nl
21-11-05, 19:37
Geplaatst door mark61
Oh pardon. Alweer een taboe beroerd.

Niet het mijne, de jouwe misschien. Gewoon, genoeg is genoeg. :ego:

Juliette
21-11-05, 19:47
Het moreel gelijk is zó absoluut dat verder geen regels meer gelden voor de behandeling van de veroordeelde.

En zo is het eigen gelijk, hetgeen je al dan niet wil zeggen, en de manier waarop, belangrijker dan het belang of de groep mensen waarvoor je beweert op te komen. Of zie ik dat verkeerd?

mark61
21-11-05, 19:48
Geplaatst door et_2000nl
Niet het mijne, de jouwe misschien. Gewoon, genoeg is genoeg. :ego:

Mijn taboe is het al jaren niet meer. Nooit geweest, come to think of it. Genoeg is teveel.

mark61
21-11-05, 19:56
Geplaatst door Juliette
En zo is het eigen gelijk, hetgeen je al dan niet wil zeggen, en de manier waarop, belangrijker dan het belang of de groep mensen waarvoor je beweert op te komen. Of zie ik dat verkeerd?

U kunt uw inburgeringsexamen aanvragen. Da gaat vast wel goed.

TonH
21-11-05, 20:26
Geplaatst door wytze
voor de zoveelste keer: Er WAS geen spandoek met de tekst: Verdonk moordenaar. Jij gelooft die leugens van Bakellende en Verdonk blijkbaar. Dom.
Er is ook geen scheefgetrokken vergelijking met gruweldaden uit het verleden. Op de poster staat een foto van Detentiecentrum Schiphol oost anno 2005.

Geen Verdonk maar wel Rita... close enough lijkt me:

http://www.indymedia.nl/img/2005/11/31804.jpg

8/11 Stationsplein Utrecht

http://www.indymedia.nl/img/2005/11/32033.jpg

11/11 Utrecht


En hier de real deal:

http://www.indymedia.nl/img/2005/11/31813.jpg

8/11 Kinky Corner Amsterdam

TonH
21-11-05, 20:27
Geplaatst door wytze
dat ligt anders :roker:

Oh, da's wél hollands dan?

Juliette
21-11-05, 20:35
Geen Verdonk maar wel Rita... close enough lijkt me:


wytze? :argwaan:

Tomas
21-11-05, 20:38
Geplaatst door Juliette
wytze? :argwaan:

Ach, dat zijn wilde spandoeken. Die zijn buiten het politbureau om geplaatst.

TonH
21-11-05, 20:47
Geplaatst door Tomas
Ach, dat zijn wilde spandoeken. Die zijn buiten het politbureau om geplaatst.

Zou het echt? :verward:

Tomas
21-11-05, 20:51
Geplaatst door TonH
Zou het echt? :verward:

Je overschat de macht van het bureau schromelijk.

TonH
21-11-05, 20:56
Geplaatst door Tomas
Je overschat de macht van het bureau schromelijk.

Zou het? :verward:

Het zijn toch geen anarchisten, toch? Die hebben geen bureau, zeggen ze, toch?

Zwarte Kat
22-11-05, 11:45
Geplaatst door Juliette
wytze? :argwaan:

:argwaan:

wytze
22-11-05, 12:03
Geplaatst door TonH
Geen Verdonk maar wel Rita... close enough lijkt me:

http://www.indymedia.nl/img/2005/11/31804.jpg

8/11 Stationsplein Utrecht

http://www.indymedia.nl/img/2005/11/32033.jpg

11/11 Utrecht


En hier de real deal:

http://www.indymedia.nl/img/2005/11/31813.jpg

8/11 Kinky Corner Amsterdam




I stand corrected waar het het eerste plaatje betreft. Kwas gister in Utrecht en hoorde van het bovenste spandoek. Dat is verwijderd door de politie. Een tweede spandoek op hetzelfde pand was een rebus met als uitkomst dezelfde tekst. Na een dag had de politie de rebus opgelost en werd ook deze verwijderd.

De graffitileus telt niet mee. De laatste staat duidelijk een vraagteken achter en telt dus ook niet mee. Dus, in het hele land heeft 1 spandoek met rita moordenaar gehangen.

et_2000nl
22-11-05, 12:05
Geplaatst door wytze
I stand corrected waar het het eerste plaatje betreft. Kwas gister in Utrecht en hoorde van het bovenste spandoek. Dat is verwijderd door de politie. Een tweede spandoek op hetzelfde pand was een rebus met als uitkomst dezelfde tekst. Na een dag had de politie de rebus opgelost en werd ook deze verwijderd.

De graffitileus telt niet mee. De laatste staat duidelijk een vraagteken achter en telt dus ook niet mee. Dus, in het hele land heeft 1 spandoek met rita moordenaar gehangen.

Veel te weinig!!!!

Tomas
22-11-05, 12:08
Geplaatst door wytze
Dus, in het hele land heeft 1 spandoek met rita moordenaar gehangen.

Geen deukje in je ego te bekennen.

wytze
22-11-05, 12:08
Geplaatst door mark61
Zelf dacht ik aan 13. Maja, wie ben ik.



een kind van 13 begrijpt inderdaad nog wel dat een paar maanden detentiecentrum vele malen erger is dan alle teksten van alle spandoeken bij elkaar.

wytze
22-11-05, 12:08
Geplaatst door et_2000nl
Veel te weinig!!!!



:tik:

Bofko
22-11-05, 12:08
Geplaatst door wytze
I stand corrected waar het het eerste plaatje betreft. Kwas gister in Utrecht en hoorde van het bovenste spandoek. Dat is verwijderd door de politie. Een tweede spandoek op hetzelfde pand was een rebus met als uitkomst dezelfde tekst. Na een dag had de politie de rebus opgelost en werd ook deze verwijderd.

De graffitileus telt niet mee. De laatste staat duidelijk een vraagteken achter en telt dus ook niet mee. Dus, in het hele land heeft 1 spandoek met rita moordenaar gehangen.

:melig2:
Met de nodige fantasie creer je een mooiere parallel-wereld ,die bijna aan al je behoeftes voldoet.

wytze
22-11-05, 12:10
Geplaatst door Tomas
Geen deukje in je ego te bekennen.




nee. al dat gejank van Balkenende en Verdonk om zegge en schrijve 1 spandoek.

de vrouw die het had over incasseringsvermogen

Zwarte Kat
22-11-05, 12:11
Geplaatst door Bofko
:melig2:
Met de nodige fantasie creer je een mooiere wereld ,die bijna aan al je behoeftes voldoet.

Ik vint het al heel wat dat Wytze het min of meer toe geeft. Al doet ie t in het Engels.
T kan beter maar t kan ook zeker slechter.
Ik ken een troep prikkers die nooit en te nimmer een duimbreed zouden toegeven.

Tomas
22-11-05, 12:13
Geplaatst door wytze
een kind van 13 begrijpt inderdaad nog wel dat een paar maanden detentiecentrum vele malen erger is dan alle teksten van alle spandoeken bij elkaar.

Nu nog proberen dit in Mark's mond te krijgen. Je moet wat.

wytze
22-11-05, 12:24
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik vint het al heel wat dat Wytze het min of meer toe geeft. Al doet ie t in het Engels.
T kan beter maar t kan ook zeker slechter.
Ik ken een troep prikkers die nooit en te nimmer een duimbreed zouden toegeven.


tvalt ook moeilijk te ontkennen met die foto van ton :engel:

Tomas
22-11-05, 12:27
Geplaatst door wytze
tvalt ook moeilijk te ontkennen met die foto van ton :engel:

Wat mij betreft is je geloofwaardigheid helemaal geen issue hoor.

wytze
22-11-05, 12:29
Geplaatst door Tomas
Wat mij betreft is je geloofwaardigheid helemaal geen issue hoor.



wat jou betreft interesseert mij eerlijk gezegd niet in erg hoge mate.

Tomas
22-11-05, 12:30
Geplaatst door wytze
wat jou betreft interesseert mij eerlijk gezegd niet in erg hoge mate.

En dat wil zeggen?

Wide-O
22-11-05, 12:38
http://www.indymedia.nl/img/2005/11/31813.jpg

Hier staat gewoon "Hondehaar", toch ? :nerveus:

wytze
22-11-05, 12:39
Geplaatst door Tomas
En dat wil zeggen?



tja, wat zou ik daarmee nou willen zeggen.

Tomas
22-11-05, 12:43
Geplaatst door wytze
tja, wat zou ik daarmee nou willen zeggen.

Weet ik veel. Jij lijkt mij toch de aangewezen persoon om die woordenbrei te duiden?

et_2000nl
22-11-05, 12:54
Het lijkt me het goede moment een internet kraak-site op te zetten die vol met digitale spandoeken gehangen kan worden. Een beetje server is makkelijker te kraken dan een huis.

wytze
22-11-05, 12:55
Geplaatst door Tomas
Weet ik veel. Jij lijkt mij toch de aangewezen persoon om die woordenbrei te duiden?





Tjielp tjielp - tjielp tjielp tjielp' (etc.) dichtte Jan Hanlo al in
1949 als lofzang op de mus. Of de Leeuwarder domino-mus ook zoveel
noten op zijn zang had, valt niet meer te achterhalen. Wel is
duidelijk dat zijn onfortuinlijke dood velen in het hart heeft
geraakt.

Op internet buitelen de verontwaardigde reacties over elkaar heen.
Een onschuldig vogeltje afknallen, omdat hij 23.000 dominosteentjes
in het FEC in Leeuwarden heeft omgegooid Hoe haal je het in je hoofd,
zo is de teneur. Het is allemaal schuldgevoel, omdat we wel iedere
avond lekker een portie kip- nuggets of een stevige worst naar binnen
schuiven, stelde de bioloog Midas Dekkers donderdag in de krant.
Maar is het werkelijk een vlaag van schuldbewuste dierenliefde? De
Amsterdamse schrijver en columnist Bas Heijne gelooft er niets
van. "Ik geloof best dat er mensen zijn die het verschrikkelijk
vinden, maar met dierenliefde heeft het allemaal niets te maken,
natuurlijk.''

In zijn dit jaar verschenen essay bundel 'Hollandse toestanden'
beschrijft hij ons land als een natie die zich van alle kanten
bedreigd voelt en hopeloos op zoek is naar een moraal. De woede-
uitbarstingen rond de Leeuwarder huismus passen prima in die analyse,
meent Heijne.

Idioten die doorslaan

"Het geeft iets aan over onze samenleving. Er zijn heel veel idioten
die bij het minste of geringste doorslaan. Sommigen maken er bijna
een dagtaak van om ontzettend kwaad te worden. Maar als het over echt
grote dingen gaat, is het heel stil. Er zit toch een schrijnend
verschil tussen de verontwaardiging over de elf omgekomen
asielzoekers bij de Schipholbrand en die voor één dode mus.''

wytze
22-11-05, 12:56
Geplaatst door et_2000nl
Het lijkt me het goede moment een internet kraak-site op te zetten die vol met digitale spandoeken gehangen kan worden. Een beetje server is makkelijker te kraken dan een huis.



volgens mij was er zo'n initiatief. ik meen op Indymedia.

Tomas
22-11-05, 13:03
Geplaatst door wytze
Tjielp tjielp - tjielp tjielp tjielp' (etc.) dichtte Jan Hanlo al in
1949 als lofzang op de mus. Of de Leeuwarder domino-mus ook zoveel
noten op zijn zang had, valt niet meer te achterhalen. Wel is
duidelijk dat zijn onfortuinlijke dood velen in het hart heeft
geraakt.

Op internet buitelen de verontwaardigde reacties over elkaar heen.
Een onschuldig vogeltje afknallen, omdat hij 23.000 dominosteentjes
in het FEC in Leeuwarden heeft omgegooid Hoe haal je het in je hoofd,
zo is de teneur. Het is allemaal schuldgevoel, omdat we wel iedere
avond lekker een portie kip- nuggets of een stevige worst naar binnen
schuiven, stelde de bioloog Midas Dekkers donderdag in de krant.
Maar is het werkelijk een vlaag van schuldbewuste dierenliefde? De
Amsterdamse schrijver en columnist Bas Heijne gelooft er niets
van. "Ik geloof best dat er mensen zijn die het verschrikkelijk
vinden, maar met dierenliefde heeft het allemaal niets te maken,
natuurlijk.''

In zijn dit jaar verschenen essay bundel 'Hollandse toestanden'
beschrijft hij ons land als een natie die zich van alle kanten
bedreigd voelt en hopeloos op zoek is naar een moraal. De woede-
uitbarstingen rond de Leeuwarder huismus passen prima in die analyse,
meent Heijne.

Idioten die doorslaan

"Het geeft iets aan over onze samenleving. Er zijn heel veel idioten
die bij het minste of geringste doorslaan. Sommigen maken er bijna
een dagtaak van om ontzettend kwaad te worden. Maar als het over echt
grote dingen gaat, is het heel stil. Er zit toch een schrijnend
verschil tussen de verontwaardiging over de elf omgekomen
asielzoekers bij de Schipholbrand en die voor één dode mus.''

Je komt er niet echt uit, he?

wytze
22-11-05, 13:07
Geplaatst door Tomas
Je komt er niet echt uit, he?




ik was dr al bang voor dat je t niet zou begrijpen :hihi:

wytze
22-11-05, 13:10
door Stephan Jongerius

Vrijdag 18 november 2005 - Het uitzetbeleid van minister Verdonk
leidt tot schrijnende situaties voor kinderen. Ze verdwijnen in een
zwart gat."

Den Bosch
Uit groep zeven van basisschool de Kruisboelijn in Den Bosch verdween
enkele weken geleden plots een Irakees meisje. Ze werd zomaar uit de
klas gehaald door haar vader. Het gezin was opgeroepen zich die dag
om vier uur te melden in vertrekcentrum Ter Apel. De leerkracht en
de klas bleven verbouwereerd achter", zegt directeur Wim van Nunen.

Op het Suikerfeest, ruim een week later, keerde het meisje terug.
Haar moeder had een verblijfsvergunning gekregen net als eerder al
haar vader. Natuurlijk hebben we feest gevierd, maar zo'n voorval
heeft grote impact op school. Kinderen zitten vol vragen waarop geen
antwoord is, de leerkracht was ontdaan. Moet dat zó, denk je dan?"

Scholen ervaren soms op indringende wijze de gevolgen van het
uitzetbeleid van minister Verdonk. Directeur Lou Bakker van
basisschool de Zeven- sprong in Eindhoven kan zijn woede amper de
baas als hij vertelt over 'de deportatie' van de zusjes Anita (9),
Jessica (7) en Alexandra (4), kort voor de herfstvakantie.

Ik wéns die term te gebruiken, ja. Dit doe je kinderen niet aan. Met
een overvalwagen zijn ze thuis opgehaald, een man of tien politie
erbij. Anita kon alleen maar huilen. Ik heb gezíen hoe de deur achter
hen op slot werd gedaan. Ik heb ze bezócht op een kaal kamertje van
vertrekcentrum Vught. Ik ben ook bij hun getraumatiseerde moeder
geweest, nadat zij een overdosis pillen had genomen. Haar maag is
leeggepompt en het gezin is, met voor drie maanden kalmerende pillen,
op het vliegtuig naar Kosovo gezet. Kósovo, waar de situatie volgens
de Verenigde Naties discutabel is! Welk woord moet ik dán gebruiken?"

Het is het dieptepunt van een reeks ervaringen waarmee de Eindhovense
school recent is geconfronteerd: gezinnen die zelf plots verdwijnen,
stellen die uit elkaar dreigen te worden gehaald.
Natuurlijk doen ouders dat ook hun kinderen aan, door het erop aan
te laten komen. Maar altijd vanuit de oprechte wens hen een veilige
toekomst te bieden", zegt adjunct-directeur Karien Spijkers. Voor
school rest volgens haar een zwart gat. In de klas maak je er het
beste van en vertel je dat Anita nu wél bij haar oma is. Maar dit
druist in tegen alles waarvoor je het onderwijs bent ingegaan:
kinderen kans bieden zich te ontwikkelen."

Van Nunen, Bakker en Spijkers horen tot de duizenden ondertekenaars
van een petitie waarin leerkrachten stelling nemen tegen het zomaar
uit de klas plukken van leerlingen. De petitie wordt volgende week
aangeboden aan de Tweede Kamer. De boodschap: laat kinderen minstens
hun schooljaar afmaken. Een poldermodel-actie", schampert Bakker die
alsnog een pardon wil en tegen het uitzetten is van alle kinderen die
hier zijn geworteld. Maar zo'n politieke stellingname gaat veel
leerkrachten te ver.

Tribunaal
In de aanloop naar de Dag van de rechten van het kind, komende
zondag, zwelt inmiddels nieuw protest aan. Stichting 26.000 gezichten
houdt zondag in Amsterdam een tribunaal waarin Verdonk en de
regeringscoalitie worden aangeklaagd. Rechter is onder anderen de
Tilburgse hoogleraar Anton van Kalmthout.

Actievoeren moet, maar lijkt bij dít kabinet het befaamde vechten
tegen de bierkaai", zegt de Eindhovense advocaat J. Tegenbosch. Hij
moest toezien hoe een moeder met vijf kinderen tussen de 6 en 15 jaar
zeven weken vastzat in uitzetcentrum Zestienhoven. Vader werd
ondertussen teruggestuurd naar voormalig Joegoslavië.
Al was er onderwijs of opvang geweest: kinderen hóren niet achter
tralies." Verdonk achtte ook in dit geval de ouders verantwoordelijk:
moeder had een alternatieve opvangplaats voor haar kinderen kunnen
aanwijzen en zou zelf vrijwillig de gezinsband hebben verbroken
door 'zich aan het toezicht te onttrekken'. De raadsman: Als je weet
hoe de vrouw er geestelijk aan toe was, kun je daar alleen maar
giftig om worden."

Bron: Brabants Dagblad, 19 november 2005

Tomas
22-11-05, 13:11
Geplaatst door wytze
ik was dr al bang voor dat je t niet zou begrijpen :hihi:

Wat niet? Dat verhaaltje over dat mensen liever naar de minder belangrijke zaken des levens kijken dan naar de belangrijke?

Maar Wytz, ik vind jou gewoon niet belangrijk. Ik weet dat je dat niet gewend bent. Maar 't is echt zo.

freya
22-11-05, 13:16
Geplaatst door et_2000nl
Het lijkt me het goede moment een internet kraak-site op te zetten die vol met digitale spandoeken gehangen kan worden. Een beetje server is makkelijker te kraken dan een huis.

Is dit een poging tot aanzetten tot illegale activiteiten? :argwaan:

et_2000nl
22-11-05, 13:27
Geplaatst door freya
Is dit een poging tot aanzetten tot illegale activiteiten? :argwaan:

Ik zeg slechts dat het het goede moment is. Voor de uitvoering verwijs ik naar de geenstijl activisten....

TonH
22-11-05, 14:41
Geplaatst door wytze
tvalt ook moeilijk te ontkennen met die foto van ton :engel:

:D

Rourchid
22-11-05, 14:49
Geplaatst door mark61
Zelf dacht ik aan 13. Maja, wie ben ik.
Geestelijke leeftijd = 13?

Rourchid
22-11-05, 14:54
Geplaatst door wytze
door Stephan Jongerius

Vrijdag 18 november 2005 - Het uitzetbeleid van minister Verdonk
leidt tot schrijnende situaties voor kinderen. Ze verdwijnen in een zwart gat."

Bron: Brabants Dagblad, 19 november 2005
Mi(ni)ster Kinderbeul

wytze
22-11-05, 15:04
SPIJKENISSE (ANP) - Ruim 250 schoolbesturen en -directies hebben een
manifest ondertekend tegen het oppakken en wegvoeren van kinderen van
asielzoekers. De overheid moet hen niet meer tijdens het schooljaar
van school halen om hen het land uit te zetten, aldus het manifest.

De initiatiefnemers bieden het dinsdag aan de Vaste Kamercommissie
voor Justitie aan. Behalve 264 schoolbesturen en -directies hebben
ook ruim zeshonderd docenten, tweehonderd ouders en bijna 3000
leerlingen het manifest ondertekend, zei mede-initiatiefnemer H. den
Haan maandag. Ook vele onderwijsorganisaties, waaronder de Algemene
Onderwijsbond (AOb) en de koepelorganisatie voor het christelijk
basisonderwijs, de Besturenraad, steunen het initiatief.

Asielzoekerskinderen moeten volgens het manifest in ieder geval het
schooljaar op hun school kunnen afmaken. Het oppakken en wegvoeren
van kinderen van asielzoekers tijdens het schooljaar heeft
een ,,ongelooflijk grote impact'' op de slachtoffers en de
achterblijvende schoolgemeenschap, aldus het manifest.

Bron: ANP, 22 november 2005

et_2000nl
22-11-05, 15:13
Geplaatst door wytze
SPIJKENISSE (ANP) - Ruim 250 schoolbesturen en -directies hebben een
manifest ondertekend tegen het oppakken en wegvoeren van kinderen van
asielzoekers. De overheid moet hen niet meer tijdens het schooljaar
van school halen om hen het land uit te zetten, aldus het manifest.

De initiatiefnemers bieden het dinsdag aan de Vaste Kamercommissie
voor Justitie aan. Behalve 264 schoolbesturen en -directies hebben
ook ruim zeshonderd docenten, tweehonderd ouders en bijna 3000
leerlingen het manifest ondertekend, zei mede-initiatiefnemer H. den
Haan maandag. Ook vele onderwijsorganisaties, waaronder de Algemene
Onderwijsbond (AOb) en de koepelorganisatie voor het christelijk
basisonderwijs, de Besturenraad, steunen het initiatief.

Asielzoekerskinderen moeten volgens het manifest in ieder geval het
schooljaar op hun school kunnen afmaken. Het oppakken en wegvoeren
van kinderen van asielzoekers tijdens het schooljaar heeft
een ,,ongelooflijk grote impact'' op de slachtoffers en de
achterblijvende schoolgemeenschap, aldus het manifest.

Bron: ANP, 22 november 2005

Allemaal geitenwollensokken linkse rakkers die schoolbesturen, enige objectiviteit ontbreekt hen.... :moe: En wat bereiken ze nou, dat de deportatie uitgesteld word in het belang van de blanke klasgenootjes die anders zouden kunnen traumatiseren.

wytze
22-11-05, 15:16
Geplaatst door et_2000nl
Allemaal geitenwollensokken linkse rakkers die schoolbesturen, enige objectiviteit ontbreekt hen.... :moe: En wat bereiken ze nou, dat de deportatie uitgesteld word in het belang van de blanke klasgenootjes die anders zouden kunnen traumatiseren.




dat laatste speelde idd ook door mijn hoofd. Dus in de zomervakantie is het wel goed als ze gedeporteerd worden? :maf2:

et_2000nl
22-11-05, 15:21
Geplaatst door wytze
dat laatste speelde idd ook door mijn hoofd. Dus in de zomervakantie is het wel goed als ze gedeporteerd worden? :maf2:

Maar ja de koepelorganisatie voor het christelijk basisonderwijs doet ook mee. Die durven best wel een statement te maken hoor.... :hihi:

wytze
22-11-05, 15:36
Geplaatst door et_2000nl
Maar ja de koepelorganisatie voor het christelijk basisonderwijs doet ook mee. Die durven best wel een statement te maken hoor.... :hihi:



zou Tomas die tekst soms opgesteld hebben?
"Graag die illegale kinderen in de zomer deporteren. Dan heeft mijn dochter er niet zo'n last van. "

et_2000nl
22-11-05, 15:47
Geplaatst door wytze
zou Tomas die tekst soms opgesteld hebben?
"Graag die illegale kinderen in de zomer deporteren. Dan heeft mijn dochter er niet zo'n last van. "

Heeft Tomas kinderen?

wytze
22-11-05, 15:49
Geplaatst door et_2000nl
Heeft Tomas kinderen?


hij beweert van wel. hij zit zelfs in de ouderraad van de school waar ze op zitten. hij is een belangrijk mens.

et_2000nl
22-11-05, 15:54
Geplaatst door wytze
hij beweert van wel. hij zit zelfs in de ouderraad van de school waar ze op zitten. hij is een belangrijk mens.

Mijn vriend Tomas is zonder kinderen en schoolraad activiteiten ook een belangrijk mens.

Tomas
22-11-05, 15:55
Geplaatst door et_2000nl
Mijn vriend Tomas is zonder kinderen en schoolraad activiteiten ook een belangrijk mens.

Nou, nou. Ik ben helemaal niet belangrijk.

et_2000nl
22-11-05, 15:57
Geplaatst door Tomas
Nou, nou. Ik ben helemaal niet belangrijk.

Dat is je bescheidenheid Tomas....

Tomas
22-11-05, 15:57
Geplaatst door wytze
zou Tomas die tekst soms opgesteld hebben?
"Graag die illegale kinderen in de zomer deporteren. Dan heeft mijn dochter er niet zo'n last van. "

Weet je Wytz. Ik vind het onacceptabel dat tamelijk geintegreerde kinderen worden weggestuurd. Dat zou van mij niet mogen. Maarja.

Wat mij wel ergert is dat jij met je ranzige vingertjes dergelijke trieste zaken gebruikt om je eigen ego te strelen. Nogmaals: Jij bent ook niet belangrijk.

Tomas
22-11-05, 15:58
Geplaatst door et_2000nl
Dat is je bescheidenheid Tomas....

Ach.

wytze
22-11-05, 16:05
Geplaatst door et_2000nl
Dat is je bescheidenheid Tomas....



psies.

wytze
22-11-05, 16:07
Geplaatst door Tomas
Weet je Wytz. Ik vind het onacceptabel dat tamelijk geintegreerde kinderen worden weggestuurd. Dat zou van mij niet mogen. Maarja.

Wat mij wel ergert is dat jij met je ranzige vingertjes dergelijke trieste zaken gebruikt om je eigen ego te strelen. Nogmaals: Jij bent ook niet belangrijk.




minder geintegreerde kinderen mogen wel worden gedeporteerd?

wat heb jij toch met mijn ego?

Prlwytzkofski
22-11-05, 16:46
Geplaatst door wytze

wat heb jij toch met mijn ego?

Daar wordt hij ook ziek van. :bril:

wytze
22-11-05, 16:52
Geplaatst door Prlwytzkofski
Daar wordt hij ook ziek van. :bril:



en jij ook? :strik:

wytze
22-11-05, 17:07
Geplaatst door Tomas

dat jij met je ranzige vingertjes





ik overweeg een klacht wegens smaad. :roker:

Tomas
22-11-05, 17:24
Geplaatst door wytze
minder geintegreerde kinderen mogen wel worden gedeporteerd?

wat heb jij toch met mijn ego?

Kinderen die niks met dit land hebben omdat ze de taal niet spreken of niet op school zitten etc hebben wat mij betreft geen invloed op het oordeel of iemand gerechtigd is om hier te mogen blijven, nee.

Tomas
22-11-05, 17:24
Geplaatst door wytze
ik overweeg een klacht wegens smaad. :roker:

Nou ik heb anders bewijs zat. Een topic vol.

wytze
22-11-05, 17:28
Geplaatst door Tomas
Kinderen die niks met dit land hebben omdat ze de taal niet spreken of niet op school zitten etc hebben wat mij betreft geen invloed op het oordeel of iemand gerechtigd is om hier te mogen blijven, nee.


:maf:

nee die anderen, die hebben pas invloed op het oordeel.
:dood:

wytze
22-11-05, 17:29
Geplaatst door Tomas
Nou ik heb anders bewijs zat. Een topic vol.


wat is jouw definitie van ranzig?

Tomas
22-11-05, 17:34
Geplaatst door wytze
wat is jouw definitie van ranzig?

Vandale laat me hier in de steek, dus ik hou het bij "jou".

Tomas
22-11-05, 17:36
Geplaatst door wytze
:maf:

nee die anderen, die hebben pas invloed op het oordeel.
:dood:

Heb ik dat gezegd dan? Kan je dan echt niet lezen wat er staat?

wytze
22-11-05, 17:39
Geplaatst door Tomas
Vandale laat me hier in de steek, dus ik hou het bij "jou".




dus je roept maar wat zonder te weten wat je eigenlijk roept.

wytze
22-11-05, 17:40
Geplaatst door Tomas
Kinderen die niks met dit land hebben omdat ze de taal niet spreken of niet op school zitten etc hebben wat mij betreft geen invloed op het oordeel of iemand gerechtigd is om hier te mogen blijven, nee.




nee, wat je hier bedoelt snap ik idd helemaal niets van.

Tomas
22-11-05, 17:44
Geplaatst door wytze
dus je roept maar wat zonder te weten wat je eigenlijk roept.

Nee, 't is meer dat ik niet een algemeen geaccepteerde definitie heb. Mijn eigen beeld erbij is aardig helder.

Tomas
22-11-05, 17:45
Geplaatst door wytze
nee, wat je hier bedoelt snap ik idd helemaal niets van.

Je reageert nu twee keer op hetzelfde en ook nog verschillend. Dat ziet er niet goed uit.

wytze
22-11-05, 17:52
Geplaatst door Tomas
Nee, 't is meer dat ik niet een algemeen geaccepteerde definitie heb. Mijn eigen beeld erbij is aardig helder.


en dat beeld is? :strik:

wytze
22-11-05, 17:53
Geplaatst door Tomas
Je reageert nu twee keer op hetzelfde en ook nog verschillend. Dat ziet er niet goed uit.



ach zolang je het zelf maar begrijpt nietwaar.

Tomas
22-11-05, 17:54
Geplaatst door wytze
ach zolang je het zelf maar begrijpt nietwaar.

Je bedoelt nu toch wel jezelf neem ik aan, want ik doe ff niet mee.

Tomas
22-11-05, 17:55
Geplaatst door wytze
en dat beeld is? :strik:

Lees ff terug.

wytze
22-11-05, 17:59
Geplaatst door Tomas
Je bedoelt nu toch wel jezelf neem ik aan, want ik doe ff niet mee.



ach tommie je doet maar.


weet je ik erger me soms wel een beetje aan dat ranzige egootje van je.

et_2000nl
22-11-05, 17:59
Wat een mooie synergy tussen Wytze en Tomas. Tenminste, als je doel is het vakkevullen record te breken.

wytze
22-11-05, 18:02
Geplaatst door Tomas
Lees ff terug.




Scholen ervaren soms op indringende wijze de gevolgen van het
uitzetbeleid van minister Verdonk. Directeur Lou Bakker van
basisschool de Zeven- sprong in Eindhoven kan zijn woede amper de
baas als hij vertelt over 'de deportatie' van de zusjes Anita (9),
Jessica (7) en Alexandra (4), kort voor de herfstvakantie.

Ik wéns die term te gebruiken, ja. Dit doe je kinderen niet aan. Met
een overvalwagen zijn ze thuis opgehaald, een man of tien politie
erbij. Anita kon alleen maar huilen. Ik heb gezíen hoe de deur achter
hen op slot werd gedaan. Ik heb ze bezócht op een kaal kamertje van
vertrekcentrum Vught. Ik ben ook bij hun getraumatiseerde moeder
geweest, nadat zij een overdosis pillen had genomen. Haar maag is
leeggepompt en het gezin is, met voor drie maanden kalmerende pillen,
op het vliegtuig naar Kosovo gezet. Kósovo, waar de situatie volgens
de Verenigde Naties discutabel is! Welk woord moet ik dán gebruiken?


Ranzig idd.

Tomas
22-11-05, 18:06
Geplaatst door wytze
ach tommie je doet maar.


weet je ik erger me soms wel een beetje aan dat ranzige egootje van je.

Ik weet 't. Terwijl je nog zo je best doet om 't te negeren.

Tomas
22-11-05, 18:07
Geplaatst door wytze

Ranzig idd.

Nou dit is op zich een goed voorbeeld: Jij verwart je eigen ego met de ellende van anderen.

wytze
22-11-05, 18:08
Geplaatst door Tomas
Ik weet 't. Terwijl je nog zo je best doet om 't te negeren.


altijd weer spijt als ik t niet doe :fuckit:

Tomas
22-11-05, 18:08
Geplaatst door et_2000nl
Wat een mooie synergy tussen Wytze en Tomas. Tenminste, als je doel is het vakkevullen record te breken.

Ik kan dit met iedereen. Alleen bij Schaap haak ik altijd af in alle andere gevallen wordt de partner meestal moe.

wytze
22-11-05, 18:12
Geplaatst door Tomas
Nou dit is op zich een goed voorbeeld: Jij verwart je eigen ego met de ellende van anderen.


mocht dat al zo zijn dan is me dat wellicht toch liever dan dit:

Maar als het over echt
grote dingen gaat, is het heel stil. Er zit toch een schrijnend verschil tussen de verontwaardiging over de elf omgekomen
asielzoekers bij de Schipholbrand en die over 1 spandoek.

wytze
22-11-05, 18:13
Geplaatst door Tomas
Ik kan dit met iedereen. Alleen bij Schaap haak ik altijd af in alle andere gevallen wordt de partner meestal moe.


of ze haken af omdat ze een discussie graag on-topic en interessant houden.

Tomas
22-11-05, 18:15
Geplaatst door wytze
mocht dat al zo zijn dan is me dat wellicht toch liever dan dit:

Maar als het over echt
grote dingen gaat, is het heel stil. Er zit toch een schrijnend verschil tussen de verontwaardiging over de elf omgekomen
asielzoekers bij de Schipholbrand en die over 1 spandoek.

En je denkt natuurlijk dat dit voor iedereen geldt behalve jezelf.

Tomas
22-11-05, 18:16
Geplaatst door wytze
of ze haken af omdat ze een discussie graag on-topic en interessant houden.

Ook dat gebeurt, maar niet met jou.

et_2000nl
22-11-05, 18:16
Geplaatst door Tomas
Ik kan dit met iedereen. Alleen bij Schaap haak ik altijd af in alle andere gevallen wordt de partner meestal moe.

Yep, Wytze moet dag nog leren denk ik of is onvermoeibaar....

wytze
22-11-05, 18:16
Geplaatst door Tomas
En je denkt natuurlijk dat dit voor iedereen geldt behalve jezelf.




nee bepaald niet. voor jou echter wel.

Tomas
22-11-05, 18:18
Geplaatst door wytze
nee bepaald niet. voor jou echter wel.

Da's projectie jongen. Alleen maar om je egoprobleem goed te proberen praten. Je kent mijn verontwaardiging niet, voor geen van beide.

wytze
22-11-05, 18:18
Geplaatst door et_2000nl
Yep, Wytze moet dag nog leren denk ik of is onvermoeibaar....



ik haak meestal af omdat het een zo volkomen oninteressante herhaling van dezelfde soort tomastrucjes wordt.
doodzonde van interessante topics vaak.

je had t zelf al over vakkevullen.

Tomas
22-11-05, 18:19
Geplaatst door et_2000nl
Yep, Wytze moet dag nog leren denk ik of is onvermoeibaar....

Hij heeft z'n verstandelijke vermogens mee.

Tomas
22-11-05, 18:19
Geplaatst door wytze
ik haak meestal af omdat het een zo volkomen oninteressante herhaling van dezelfde soort tomastrucjes wordt.
doodzonde van interessante topics vaak.

je had t zelf al over vakkevullen.

Hoe werkt zo'n tomastrucje nou eigenlijk. Ik kan daar maar niks in mijn agenda over lezen.

wytze
22-11-05, 18:25
Geplaatst door Tomas
Ik vind het zelf ook een moeilijk onderwerp. Vroegah zou ik geen enkel bezwaar gezien hebben in dergelijke spandoeken. Ik had dan gedacht: als jij wilt laten weten aan iedereen hoe dom je bent, ga je gang. Maar sinds de moord op Pim ben ik daar wel wat genuanceerder over gaan denken. Linkse mensen zijn niet per definitie aardig of ongevaarlijk. Ze kunnen soms net zo labiel, dom en bijbehorende gevaarlijk zijn als rechts tuig. Dus sinds de moord op Pim vind ik dat laster en smaad en het spelen op de mand/vrouw af en toe best wel even ingeperkt mag worden. En eigenlijk vind dat zich vervelende en zichzelf erg belangrijk vindenden linkse schorriemorrie het maar wat leuk om weer eens iets concreets te hebben.


quote tomas:
Da's projectie jongen. Alleen maar om je egoprobleem goed te proberen praten. Je kent mijn verontwaardiging niet, voor geen van beide.



jouw verontwaardiging over het deportatiebeleid weet je idd goed te verbergen.

Tomas
22-11-05, 18:26
Geplaatst door wytze
quote tomas:
Da's projectie jongen. Alleen maar om je egoprobleem goed te proberen praten. Je kent mijn verontwaardiging niet, voor geen van beide.



jouw verontwaardiging over het deportatiebeleid weet je idd goed te verbergen.

En wat is dan nu je projectie?