PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer een Rotterdamse wethouder die stigmatiseert



Julien
19-11-05, 15:24
'Criminele Antillianen hét probleem in Rotterdam'

De Rotterdamse CDA-wethouder Leonard Geluk van Onderwijs en Integratie vindt dat Antilliaanse criminelen hét veiligheidsprobleem vormen in de stad. In een vandaag in de Volkskrant gepubliceerd interview stelt de wethouder dat alleen ''ongekend harde repressie'' het antwoord moet zijn op dergelijke lieden: ''Die criminelen moet het leven absoluut onmogelijk worden gemaakt. Net zoals we bij extremisten doen.''

Geluk wil de Antilliaanse criminelen heropvoeden op tuchtscholen. Hij denkt zeker 2.000 plaatsen daarvoor nodig te hebben. Volgens de wethouder schieten ouders van de criminele jongeren te kort in hun opvoedende taak. Vooral de Antillianen worden volgens hem steeds gewelddadiger en extremer, ook in hun seksualiteit.

De CDA'er steunt ook de opmerkingen die D66-minister Alexander Pechtold van Koninkrijksrelaties onlangs maakte. Die stelde dat de instroom van Antiliaanse jongeren zonder kansen moet worden gestopt. Geluk: ''Ze worden zonder begeleiding naar Nederland gestuurd. Er wordt gezegd: probeer het maar eens in Rotterdam.''

www.fok.nl

Deze zelfde hypocriet (CDA-wethouder) was zo fel anti-Pastoors, maar hij doet nu wel ongeveer soortgelijke uitlatingen.
Oprotten met hem dus!

Wortel
19-11-05, 17:56
Wat een kift.

Zegt hij eens wat hij denkt en doet hij eens wat hij zegt, is het weer niet goed.

Elien
19-11-05, 17:58
Nou hij heeft het hier duidelijk over de "criminelen antillianen en niet alle" veel mensen denken dat het geld hier voor t oprapen ligt en bij aankomst harder moeten werken dan in land van herkomst en dan gaat er vaak wat mis, zo ook onder deze groep...nee ik zie t probleem niet echt

Julien
19-11-05, 18:59
Geplaatst door Elien
Nou hij heeft het hier duidelijk over de "criminelen antillianen en niet alle" veel mensen denken dat het geld hier voor t oprapen ligt en bij aankomst harder moeten werken dan in land van herkomst en dan gaat er vaak wat mis, zo ook onder deze groep...nee ik zie t probleem niet echt

hij projecteert alleen 1 bevolkingsgroep (Antilianen) en doet net alsof zij HET probleem van Rotterdam zijn.. en dat vind ik stigmatiserend en beledigend. Net zoals Pastors deed met de islam.

observer
19-11-05, 19:25
Geplaatst door Julien
hij projecteert alleen 1 bevolkingsgroep (Antilianen) en doet net alsof zij HET probleem van Rotterdam zijn.. en dat vind ik stigmatiserend en beledigend. Net zoals Pastors deed met de islam. toch is het feitelijk correct deze specifieke groep heeft zijn specifieke problemen die niet bij andere groepen voorkomen (hooguit in rotterdam bij de kaapverdianen)

bv de ouders zijn niet of nauwelijks aanwezig


Nou hij heeft het hier duidelijk over de "criminelen antillianen en niet alle" veel mensen denken dat het geld hier voor t oprapen ligt en bij aankomst harder moeten werken dan in land van herkomst en dan gaat er vaak wat mis, zo ook onder deze groep...nee ik zie t probleem niet echt rare is dat pastors de woorden "sommige criminele moslims"gebruikte dus wat was nu het verschil

dr SiliconValley
19-11-05, 19:29
tuchtscholen...zozo....

whats next?

concentratie kampen?

Julien
19-11-05, 20:20
Geplaatst door observer
toch is het feitelijk correct deze specifieke groep heeft zijn specifieke problemen die niet bij andere groepen voorkomen (hooguit in rotterdam bij de kaapverdianen)

bv de ouders zijn niet of nauwelijks aanwezig
Kan wel kloppen, maar zo heeft iedere etnische groep 'zijn problemen' .. Daders van verkrachtingen zijn bijv. weer vaak blanke Nederlanders. Ik vind het dus verkeerd om criminele Antilianen Rotterdam's grootste probleem te noemen.


rare is dat pastors de woorden "sommige criminele moslims"gebruikte dus wat was nu het verschil
Precies. Maar het lijkt wel alsof iedereen geobsedeerd is door moslims en islam. Maar Antilianen, daar moet je blijkbaar wel alles over kunnen zeggen :cheefbek: oprotten met deze wethouder dus wat mij betreft.

Wortel
19-11-05, 23:03
Je vergeet dat Pastors voortdurend stigmatiserende en generaliserende opmerkingen de wereld in stuurde die aantoonbaar de verhoudingen verpestten tussen complete bevolkingsgroepen. Laatst hoorde ik daar in een persoonlijk gesprek ook weer een voorbeeld van.
Zijn congé heeft hij dan ook na ettelijke waarschuwingen gekregen.

Wizdom
19-11-05, 23:45
Waar ik me zo aan erger is zo weinig daadkracht en zo veel gepraat. Waarom wordt niet gewoon de wet gehandhaaft maar wel gezeurd over afkomst... Het tekort aan daadkracht is het probleem en niet de nationaliteit... Dat probeert men te verdoezelen door te stigmatiseren...

Bovendien probeert men onschulidge Antillianen en Moslims in het moddergevecht te betrekken... Ik vind het onsmakelijk en getuigen van een lage beschavingsgehalte...

Wizdom
19-11-05, 23:47
Geplaatst door Wortel
Je vergeet dat Pastors voortdurend stigmatiserende en generaliserende opmerkingen de wereld in stuurde die aantoonbaar de verhoudingen verpestten tussen complete bevolkingsgroepen. Laatst hoorde ik daar in een persoonlijk gesprek ook weer een voorbeeld van.
Zijn congé heeft hij dan ook na ettelijke waarschuwingen gekregen.

Ik vindt dat hij voor de rechter moet worden gesleept voor zijn opruiende uitspraken. Verder moet een deel van de Nederlandse bevolking geheropvoedt worden die hem steunt in zijn opruiende uitspraken.

observer
19-11-05, 23:59
Geplaatst door Julien
Kan wel kloppen, maar zo heeft iedere etnische groep 'zijn problemen' .. Daders van verkrachtingen zijn bijv. weer vaak blanke Nederlanders. Ik vind het dus verkeerd om criminele Antilianen Rotterdam's grootste probleem te noemen.
het aantal is de clou

het aantal blanke verkrachters is iets van 1 op 10000

het aantal antiliaanse jongeren dat de fout in gaat benaderd de 1 op 4

eerste is een statistiek
tweede is een groot probleem

sjaen
20-11-05, 00:12
Geplaatst door Wizdom
Waar ik me zo aan erger is zo weinig daadkracht en zo veel gepraat. Waarom wordt niet gewoon de wet gehandhaaft maar wel gezeurd over afkomst... Het tekort aan daadkracht is het probleem en niet de nationaliteit... Dat probeert men te verdoezelen door te stigmatiseren...

Bovendien probeert men onschulidge Antillianen en Moslims in het moddergevecht te betrekken... Ik vind het onsmakelijk en getuigen van een lage beschavingsgehalte...

Ik begrijp er niets meer van, wanneer er staat 'criminele Antilliaanse' , dan begrijp ik dat het over een groep onder de antillianen gaat en niet over alle antillianen, hetzelfde met ***marokkanen etc. , ligt dat nou aan mij of hoe zit dat!...... :confused:

et_2000nl
20-11-05, 02:22
Niks mis met deze uitspraak, zo ook niet met de uitspraak dat er marokkanen, of politiek correcter, criminele kinderen waarvan de voorouders uit marokko kwamen, zich ook buitensporiger gedragen.
Statistiek, of soms een 100% correcte weergave, dan is het geen statistiek meer maar feiten, zijn soms niet leuk voor de lange teentjes, het maakt het niet minder waar.
Maar al dat gepielepeuter dat het komt door religie, de honderd jaren onderdrukking en weet ik veel wat nog meer. Gelul.
De KKK kon altijd met statistieken aantonen dat afro-amerikanen crimineler zijn en waren. Hun conclusie, komt omdat ze zwart zijn. En dit werd toen breed gesteund. We hadden Maarten Luther King en vele andere nodig dit te weerleggen. Als je dit nu beweert, zwarte zijn crimineel, word je breed uit gelachen. Da's niet veel anders dan al dat populistische antilianen en moslim amateur geanalyseer. Iemand steelt om materialistische redenen, bij verkrachting is het wat ingewikkelder. Das niet alleen omdat ze gel zijn.
Mijn stelling zal altijd blijven. Met al dat gepeuter willen ze me laten geloven dat het identiteit is. Nee amateur analisten. Het is niet de identiteit, slechts het gebrek van een brede acceptatie van die 'andere' identiteit. Laten we die les die ze in ZA en amerika geleerd hebben maar opnieuw leren. Iedereen heeft namelijk het recht om opnieuw dezelfde les te leren niet waar.