PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechter krijgt zeven maand cel wegens verzet tegen kruisbeeld in rechtzaal



Marsipulami
19-11-05, 18:43
Rechter weigert te zetelen wegens aanwezigheid kruisbeeld


Geplaatst op 19/11 '05 om 10:04u
Door Theo Borgermans


ROME (RKnieuws.net) - Een Italiaanse rechter weigert te zetelen omdat er in de rechtszaal een kruisbeeld hangt. De man werd nu zelf op het matje geroepen wegens verzuim.

Hij kreeg 7 maanden cel. De man heeft alvast aangekondigd dat hij beroep zal aanstellen tegen het vonnis. De veroordeelde rechter blijft er bij dat religieuze symbolen helemaal niet thuishoren in een rechtszaal. (tb)

Jadahmadine
19-11-05, 21:30
Geplaatst door Marsipulami
Rechter weigert te zetelen wegens aanwezigheid kruisbeeld


Geplaatst op 19/11 '05 om 10:04u
Door Theo Borgermans


ROME (RKnieuws.net) - Een Italiaanse rechter weigert te zetelen omdat er in de rechtszaal een kruisbeeld hangt. De man werd nu zelf op het matje geroepen wegens verzuim.

Hij kreeg 7 maanden cel. De man heeft alvast aangekondigd dat hij beroep zal aanstellen tegen het vonnis. De veroordeelde rechter blijft er bij dat religieuze symbolen helemaal niet thuishoren in een rechtszaal. (tb)

Hij heeft helemaal gelijk, ik hoop dat hij wint.

gh.wille
19-11-05, 23:47
Geplaatst door Jadahmadine
Hij heeft helemaal gelijk, ik hoop dat hij wint.

Het is te komisch voor woorden ,er hoort toch een weegschaal te hangen .

:lachu:

Marsipulami
19-11-05, 23:49
Geplaatst door Jadahmadine
Hij heeft helemaal gelijk, ik hoop dat hij wint.

Een rechter moet zijn werk doen en de wet toepassen in de zaken die hij of zij moet beoordelen. Dat is wat anders dan zich druk maken over de wandversiering van de rechtszaal. Verder is er niks mis met symbolen die verwijzen naar de bronnen van rechtspraak. Ik denk dat deze rechter zich minder druk zou maken als er een reproductie van een bladzijde uit de codex van het Romeinse recht aan de muur zou hangen. Een rechter wordt benoemd om recht te spreken en niet om de rechtzaal te misbruiken om zijn persoonlijke anti-godsdienstige gevoelens te ventileren. :fpiraat:

Marsipulami
19-11-05, 23:51
Geplaatst door gh.wille
Het is te komisch voor woorden ,er hoort toch een weegschaal te hangen .

:lachu:

Ik heb wel eens een rechtzoekende horen zeggen dat vrouwe Justitia haar blinddoek beter zou afdoen en zou kijken waar ze mee bezig was.

gh.wille
20-11-05, 01:38
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb wel eens een rechtzoekende horen zeggen dat vrouwe Justitia haar blinddoek beter zou afdoen en zou kijken waar ze mee bezig was.

Ik had deze uitspraak al eens gehoort ,maar het is wel een goeie .

:haha:

waterfiets
20-11-05, 09:53
Geplaatst door Marsipulami
Verder is er niks mis met symbolen die verwijzen naar de bronnen van rechtspraak.

Als een crucifix al verwijst naar bronnen van rechtspraak is het wel een zeer oneerlijke en onjuist verlopen rechtzaak. Dus ik geef die rechter groot gelijk.

Marsipulami
20-11-05, 11:28
Celstraf voor Italiaans rechter omdat hij kruisbeelden schuwt

Een Italiaans rechter is vrijdag veroordeeld tot zeven maanden cel omdat hij weigert te zetelen in rechtszalen waar kruisbeelden hangen. De rechter gaat in beroep tegen de uitspraak.

De magistraat werd ter verantwoording geroepen omdat hij zijn werk al maanden weigerde te doen in rechtszalen met kruisbeelden.

Luigi Tosti blijft erbij dat religieuze symbolen niet in de rechtszaal horen en dat religie een privézaak is.

De man, die rechter is in Camarino, is niet van plan ook maar een stap te zetten in rechtszalen waar kruisbeelden hangen.

____________

Zo, zo, meneer de magistraat met godsdienstfobie geeft zichzelf enkele maanden (goed-)betaald verlof bij wijze van protest.