PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse veraadster op lijst Leefbaar Rotterdam?



Zwarte Schaap
20-11-05, 00:19
Leefbaren voelen zich afgedankt

ROTTERDAM - De kieslijst van Leefbaar Rotterdam wordt pas dinsdag definitief vastgesteld, maar zorgt nu al voor een hoop beroering binnen de partij.

De lijst die 36 namen telt, bestaat grotendeels uit nieuwe kandidaten. Van de huidige fractie zijn maar vier personen terug te vinden bij de eerste tien: Ronald Sørensen, Victor Reijkersz, Dries Mosch en Frans van der Hilst.

Hoogst genoteerde nieuwkomer op plaats zes is Ronald Buijt, trainer van voetbalclub Alexandria ’66 in Alexanderpolder. Volgens fractievoorzitter Ronald Sørensen maakte hij een ’verpletterende indruk’ op de kiescommissie.

Een andere opvallende nieuwkomer is Rahima Mejres , nummer twaalf op de lijst en nu werkzaam bij het projectbureau veilig van de gemeente Rotterdam.

Huidige raadsleden Sjef Siemons en Gerard Dorsman, die op de plaatsen 24 en 25 zijn gezet, voelen zich bedonderd.

,,Alom klinkt lof voor deze fractie, maar we worden nu bij het grofvuil gezet,’’ stelt Dorsman en sneert: ,,Dries Mosch is alleen maar op vijf gezet omdat hij als enige de dubbeldekkerbus kan besturen.’’

Ook Willem de Waal (plek 19) is teleurgesteld. ,,Ik begrijp het niet helemaal. De zittende leden hebben toch goed werk geleverd? Ik zet me met hart en ziel in. ’’

Volgens Siemons en Dorsman heeft de samenstelling van de lijstveel weg van achterkamertjespolitiek. Zeker omdat vijf leden uit de kiescommissie zichzelf op de lijst hebben gezet. ,,Het is jammer dat het democratische gehalte bij sommige Leefbaren te wensen over laat,’’ constateert Dorsman. ,,Sommigen kloppen zich op de borst dat ze de nieuwe politiek vertegenwoordigen, terwijl ze inmiddels zelf ook aardig wat trekjes van de oude politiek vertonen’’.

Een woedende en geëmotioneerde Siemons denkt dat de twee worden gestraft omdat zij zich als tegenkandidaten van Marco Pastors opwierpen. ,,Er wordt nu volledig voorbij gegaan aan het feit dat ik mij veertig tot vijftig uur per week inzet voor de partij.’’

Dorsman vindt het ook vreemd dat vier bestuursleden van Leefbaar - Anita Fähmel, Anton Molenaar , John van Assendelft en John Struijlaard- op de lijst staan. ,,Bestuurders van een partij horen te besturen en niet langs de achterdeur een plaats op de lijst te vergaren,’’ vindt hij.

Sørensen verwerpt de kritiek. ,,Wij hebben een enquête gehouden onder de leden die zeiden dat we de helft van de fractie moesten vervangen. Een aantal fractiegenoten zei zelf te willen stoppen. Die hebben we voorlopig op een onverkiesbare plek gezet. En het is nou eenmaal geen kinderspeeltuin, we hadden gewoon veel goede kandidaten.’’

Volgens Sørensen wist bovendien iedereen dat hij en Pastors in de kiescommissie zouden zitten en heeft niemand protest aangetekend. Dorsman en Siemons twijfelen of zij bij de partij blijven. ,,Dit vreet te veel aan me,’’ stelt Siemons.

Bron: Algemeen Dagblad 17/11/05


Waar kwam ik haar nu eerder tegen?



'Zelfs het slachtlam was niet geregeld'

Mekka-reis eindigt in vies financieel spel

Door Eefje Oomen

Voor moslims is de hadj, de bedevaart naar Mekka, niet alleen een religieuze plicht maar ook iets waar ze jaren naar uitzien en lang voor sparen. Logisch dat pelgrims Elkebir Mejres en Yamna El Habachi zich afgelopen 1 januari popelend op Schiphol meldden voor de vlucht naar Medina in Saudi-Arabië. Maar in de vertrekhal kregen ze opeens een merkwaardig formulier onder de neus gedrukt. De reis zou nooit meer zo mooi worden als gehoopt.

Rotterdam - De Rotterdamse dochter Rahima Mejres van het stel uit Breda heeft inmiddels een heel dossier aangelegd. Ze gaat deze week aangifte doen en wil van geen wijken weten. ,,Misschien komt het voor mijn ouders nog allemaal voor elkaar, maar ik ga toch naar de politie. Misschien zijn er namelijk nog anderen gedupeerd. Anderen die niet naar de politie durven.''

Ze wil haar verhaal doen om anderen te waarschuwen. ,,Ik hoop dat mensen zich heel goed laten informeren voor ze met een bureau in zee gaan voor een Mekka-reis.'' Dat hebben zij en haar ouders ook proberen te doen maar het heeft niet mogen baten. ,,Het leek een goed bureau, maar dat was het dus niet.''

Wat gebeurde er op Schiphol, die Nieuwjaarsdag? Gids Abdelmajid Khairoun die haar ouders mee op reis zou nemen, vroeg ter plekke opeens om een papier te ondertekenen. De strekking: als hij zijn geld niet zou krijgen van het reisbureau dan moesten zij hem nog een keer het hele reisbedrag te betalen. Het hele reisbedrag: 6350 euro.

Rahima en haar ouders schrokken zich rot. Ze hadden alles toch al betaald bij het Rotterdamse Mekka Services? In november al, in contanten. Ze hadden zelfs nog een bon gekregen. Een bon waar Rahima aan vastklampt 'als bewijsmateriaal'.

De gids was onverbiddelijk. Niet tekenen betekende niet gaan. Daar stonden ze, bepakt en bezakt voor de reis van hun leven. Ze pakten de pen dus maar. Maar niet nadat de dochter nog gebeld had met het reisbureau. Een medewerkster bezwoer dat het allemaal goed zou komen en dat ze maar gewoon moesten tekenen. ,,Geen probleem, zei ze,'' herinnert Rahima zich.

Maar er waren wel problemen. Het verhaal over het formulier lekte uit en Rahima's ouders werden tijdens de trip met de nek aangekeken 'omdat ze niet hadden betaald'. Rahima: ,,Dat was heel erg voor mijn ouders die juist lang hadden gespaard.'' Haar vader is een gepensioneerde frezer en haar moeder zit in de WAO. Ook was niet alles georganiseerd. ,,Zo bleek het slachtlam dat nodig is voor het Offerfeest aan het einde van de hadj voor mijn ouders niet geregeld.'' Dus kwam de dochter die dagelijks mobiel contact met haar ouders had, weer in het geweer. ,,Mijn ouders kregen toen wel een stukje vlees.''

Terug in Breda overheerste eerst de vreugde. De reis was voltooid en familie kwam langs om het echtpaar te feliciteren. Het feest duurde totdat een brief arriveerde. Van gids Khairoun. Hij had nog steeds zijn geld niet en eiste dat het stel hem per ommegaande alsnog 6350 euro zou betalen.

Pogingen
De dochter besluit naar de politie te stappen na tevergeefse pogingen de gids en het Rotterdamse reisbureau te bereiken. De medewerkster die ze eerder gesproken had en waar ze het mobiele nummer van had, weet haar te vertellen dat het bureau failliet was. ,,Ze schold zelf ook op de gids en de eigenaar van het bureau die volgens haar vrienden waren. Volgens haar hadden ze dit wel vaker geflikt.''

Geconfronteerd met haar verhaal laat de eigenaar van het inmiddels opgedoekte Mekka Services, Mohammed Cheppih, weten dat de zaak 'op een misverstand' berust. ,,Het is iets tussen debiteuren en crediteuren: het echtpaar moet zich daar niet mee bezighouden. Ze moeten die gids gewoon niet betalen.'' Failliet is zijn zaak op de Schiedamsedijk niet. ,,Ik heb mijn zaak gesloten, omdat het me teveel tijd kostte.''

De onderneming van de Rotterdammer die bekend is vanwege zijn kandidatuur voor het AEL-voorzitterschap staat inderdaad nog ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. En het slachtlam? ,,We hebben nooit gezegd dat daarvoor zou worden gezorgd.''

Gids Khairoun laat echter weten dat de rekening uit blijft staan. ,,Ik ben op Schiphol heel duidelijk geweest. Als het echtpaar mee zou gaan en ik zou mijn geld niet krijgen van Mekka Services dan moesten ze mij alsnog betalen.'' Hij heeft Mekka Services naar eigen zeggen al sinds december om geld gevraagd maar nog geen cent gezien. ,,Het komt er op neer dat ik voor deze mensen heb voorgeschoten.''

Rahima hoopt dat nog anderen zich melden. ,,Ik kan me niet voorstellen dat alleen mijn ouders de dupe zijn geworden van deze praktijken.''

Bron: Rotterdams Dagblad 11/02/05

tr_imparator
20-11-05, 00:59
heb in de moskee een poster zien hangen: Mekka all inclusive 2100 euro pp.


6350 EURO Looooooooooooooooooooo O_o ooooooooooooooooooL

et_2000nl
20-11-05, 02:42
Aha, daar is die Cheppih ook weer. Da's wel het meest opvallende van dit verhaal, als we het nou over verraders gaan hebben....

Voor de rest, ze doet maar. Zal mijn stem niet krijgen al is het maar omdat ik in Amsterdam woon.

PS, ff een tipje van ET, iemand hoer of verrader noemen omdat ie een mening hebt die je niet deelt, bevestigd wel heel erg het stigma dat mensen hebben.

Mark
20-11-05, 04:47
:haha: wat een boefje die Cheppih


maar slaap zacht lieve mensen... al die nare stoute mensen worden in een volgend leven wel gestraft hoor... heus waar :p

Oeroeboeroe
20-11-05, 05:31
Geplaatst door Mark
volgend leven

:wtf: Ahmadiyya?

freya
20-11-05, 09:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B],,Dries Mosch is alleen maar op vijf gezet omdat hij als enige de dubbeldekkerbus kan besturen.’’



:haha: geweldige partij die LPF! :duim:

sjaen
20-11-05, 10:20
[QUOTE]Geplaatst door Zwarte Schaap Marokkaanse veraadster op lijst Leefbaar Rotterdam? [/ QUOTE]


Dus Rahima Mejres is in jouw ogen een verraadster omdat ze de wanpraktijken van Cheppih aan de kaak stelt en ook nog de euvele moed bezit om op de lijst van de LPF te staan, hé ik heb nieuws voor je.....'t is haar goed recht.

sjaen
20-11-05, 10:25
Geplaatst door freya
:haha: geweldige partij die LPF! :duim:

Men kan in ieder geval niet beweren dat ze niet praktisch ingesteld zijn http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c033.gif

Zwarte Schaap
20-11-05, 10:31
Geplaatst door Mark
maar slaap zacht lieve mensen... al die nare stoute mensen worden in een volgend leven wel gestraft hoor... heus waar :p

Hoogmoed komt voor de val.

Zwarte Schaap
20-11-05, 10:33
Geplaatst door sjaen
[QUOTE]Geplaatst door Zwarte Schaap Marokkaanse veraadster op lijst Leefbaar Rotterdam? [/ QUOTE]


Dus Rahima Mejres is in jouw ogen een verraadster omdat ze de wanpraktijken van Cheppih aan de kaak stelt en ook nog de euvele moed bezit om op de lijst van de LPF te staan, hé ik heb nieuws voor je.....'t is haar goed recht.

Mischien moet je eerst vragen waarom ik haar zo noem voordat je je eigen verhaaltje maakt.

Julien
20-11-05, 10:35
ik vind die gids Khairoun nog de grootste sukkel, zomaar mensen chanteren die een bedevaart naar Mekka willen maken. wat een eikel.

888
20-11-05, 10:54
Geplaatst door sjaen


hé ik heb nieuws voor je.....'t is haar goed recht

Idem!!!

sjaen
20-11-05, 11:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien moet je eerst vragen waarom ik haar zo noem voordat je je eigen verhaaltje maakt.

Oké, waarom?

Zwarte Schaap
20-11-05, 11:06
Geplaatst door sjaen
Oké, waarom?

Puur en alleen omdat ze op de lijst gaat staan van Leefbaar Racisme. Het andere stuk was extra info.

888
20-11-05, 11:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Puur en alleen omdat ze op de lijst gaat staan van


Leefbaar Racisme

Het andere stuk was extra info.

Why this?