PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschuiving van zwaartepunt in de media...



Couscousje
20-11-05, 14:06
... van de Marokkanen naar de Kaap-Verdianen...

Nieuw zondebokje gevonden?

Cc

Zwarte Schaap
20-11-05, 14:12
Geplaatst door Couscousje
... van de Marokkanen naar de Kaap-Verdianen...

Nieuw zondebokje gevonden?

Cc

Dat komt omdat Rotterdamse nieuws de laatste tijd meer de boventoon voert. (Amsterdamse nieuws gaat vrijwel alleen over Marokkanen en aangezien de meeste landelijke media in Amsterdam gevestigd zijn lees je daar ook meer over). En eigenlijk komen de Antilianen hier meer in het nieuws dan Kaap verdianen. Kaap verdianen wonen trouwens vrijwel alleen in Rotterdam en nergens anders in Nederland.

Maar Marokkanen worden nog steeds het liefst gebruikt voor onderzoeken en politieke discussies. Nog steeds zie ik ze Marokkanen gebruiken als men ergens voor wil waarschuwen.

et_2000nl
20-11-05, 14:21
Hehe, ff rustpauze, ik ga vrolijk meedoen al is het maar om de aandacht af te leiden.

Submission III, hoe behandelt de gemiddelde antilliaan een vrouwelijk wezen.

gEwE
20-11-05, 14:37
Geplaatst door Couscousje
... van de Marokkanen naar de Kaap-Verdianen...

Nieuw zondebokje gevonden?

Cc


Ik mag aannemen dat jij met de media de inboorlingen bedoelt... :fpiraat:


Tja, (velen van) dezen kunnen niet om hun gemeengoed heen immers, hè. {?}


Een zwaartepunt-verschuiving heb ik echter (nog) niet kunnen bemerken.


gEwE :hook:.

Zwarte Schaap
20-11-05, 14:37
Geplaatst door et_2000nl
Hehe, ff rustpauze, ik ga vrolijk meedoen al is het maar om de aandacht af te leiden.

Submission III, hoe behandelt de gemiddelde antilliaan een vrouwelijk wezen.

Het laatste grote nieuws ergens in Maart van dit jaar over Kaapverdianen was dat 50 % van de kaapverdiaanse meisjes en vrouwen sexueel misbruikt wordt door familie en bekenden.

Dat onderzoek heeft de PVDA excuses voor aangeboden en weer ingetrokken na grote tegenstand uit de Kaap Verdiaanse gemeenschap.

De realiteit is dat de Kaap Verdiaanse jongeren, Surinaamse Jongeren en andere nationaliteiten en in mindere mate de Marokkaanse jongeren zich het ghetto-straatleven aanmeten en dat idealiseren. Om hun leven een beetje te begrijpen moet je het leven en muziek van 2 pac en andere gangster hip hip snappen.

In feite zijn de Antilianen in Nederland het hoogst opgeleid van de allochtonen en hebben zij minder uitkeringen maar door de grote toestroom van Antilianen in bepaalde wijken (vooral Rotterdam Zuid, waar het meest op Leefbaar wordt gestemd) krijg je wel een bepaalde onderklasse die door het grote coke gebruik voor een zeer harde criminaliteit zorgt. Mensen worden door het gebruik van coke gewoon met zware wapens en geweld van een paar tientjes of honderdtjes beroofd. Daarom is er de laatste tijd veel nadruk op Antilianen. Maar zoals ik al eerder zei in Nederland zijn Antilianen nog altijd het hoogst opgeleid het is maar en klein groepje die voor de problemen zorgt.

De Kaap Verdianen, Surinamers en andere allochtonen hebben meer andere problemen maar de donkere Rotterdammers met een slavenafkomst hebben wel met elkaar gemeen dat er veel ongehuwde tienerzwangerschappen zijn, veel een-ouder gezinnen waar een vader afwezig is. Ik zie zelf ook dat de jongeren liever drugsdealer en/of pooier willen worden dan bouwvakker. Sterker nog pooier worden wordt sterk geidealiseerd.

et_2000nl
20-11-05, 14:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het laatste grote nieuws ergens in Maart van dit jaar over Kaapverdianen was dat 50 % van de kaapverdiaanse meisjes en vrouwen sexueel misbruikt wordt door familie en bekenden.

Dat onderzoek heeft de PVDA excuses voor aangeboden en weer ingetrokken na grote tegenstand uit de Kaap Verdiaanse gemeenschap.

De realiteit is dat de Kaap Verdiaanse jongeren, Surinaamse Jongeren en andere nationaliteiten en in mindere mate de Marokkaanse jongeren zich het ghetto-straatleven aanmeten en dat idealiseren. Om hun leven een beetje te begrijpen moet je het leven en muziek van 2 pac en andere gangster hip hip snappen.

In feite zijn de Antilianen in Nederland het hoogst opgeleid van de allochtonen en hebben zij minder uitkeringen maar door de grote toestroom van Antilianen in bepaalde wijken (vooral Rotterdam Zuid, waar het meest op Leefbaar wordt gestemd) krijg je wel een bepaalde onderklasse die door het grote coke gebruik voor een zeer harde criminaliteit zorgt. Mensen worden door het gebruik van coke gewoon met zware wapens en geweld van een paar tientjes of honderdtjes beroofd. Daarom is er de laatste tijd veel nadruk op Antilianen. Maar zoals ik al eerder zei in Nederland zijn Antilianen nog altijd het hoogst opgeleid het is maar en klein groepje die voor de problemen zorgt.

De Kaap Verdianen, Surinamers en andere allochtonen hebben meer andere problemen maar de donkere Rotterdammers met een slavenafkomst hebben wel met elkaar gemeen dat er veel ongehuwde tienerzwangerschappen zijn, veel een-ouder gezinnen waar een vader afwezig is. Ik zie zelf ook dat de jongeren liever drugsdealer en/of pooier willen worden dan bouwvakker. Sterker nog pooier worden wordt sterk geidealiseerd.

Er mag GVD niks meer gezegd worden in dit land. Behalve als.... Enz....

Overigens, ik vind een mishandelde marokkaanse vrouw net zo erg als een antilliaanse of kaap verdiaanse. Mensen zijn ziek. Er is geen religie of andere overtuiging waar mensen hun identiteit aan op willen hangen, die ziek gedrag uitsluit. WIJ en ZIJ zou zich slechts moeten beperken tot WIJ die ZIJ ervan willen weerhouden zich ziek te gedragen.