PDA

Bekijk Volledige Versie : Jij moet minder rekening met jezelf houden!



Spitsboef
21-11-05, 09:59
Jij moet minder rekening met jezelf houden!

Aboutaleb, Aboutaleb toch! Je bent de afgelopen weken bij mij en vele anderen gedaald tot ver beneden het vriespunt. Zo vér, dat zelfs jouw 5 cm dikke jampotglazen spontaan zouden barsten van de kou. Is de aanspreektitel ´wethouder´je dan toch naar je lege bol gestegen?



Maar goed, ik had mezelf voorgenomen om je niet met de grond gelijk te maken in deze open brief. Ik wilde je niet vertellen, dat je een mediageil mannetje bent, die zich over de rug van Marokkanen staande weet te houden. Dat je jezelf een voorbeeld noemt voor de Marokkanen, terwijl je niets anders bent dan de hielenlikker van Cohen. Ik wilde je niet vertellen, dat als ik al jouw speeksel bijeen had geveegd en gerecycled, ik een irrigatiesysteem in Afrika had kunnen uitbouwen. Kortom: ik wilde je niet vertellen, dat jij zegt een mannetje van en voor het plebs te zijn, zolang je jezelf maar in populariteit kan zien stijgen.



Het is de laatste tijd zeker een beetje mis gegaan met die populariteit van jou? Wat was er nou precies aan de hand, beste Ahmed? Laat me raden; ik heb een prachtig scenario bedacht. Je had op een regenachtige ochtend niks te doen, dus je besloot om je populariteit even te peilen. Na druk te hebben gecalculeerd, bleek je opeens gedaald te zijn. Je geloofde het niet en verweet je jampotglazen ervan de feiten verkeerd te weergeven. Maar zelfs nadat je die vervloekte jampotglazen had afgedaan, kon je (met veel moeite) lezen dat je werkelijk in fame was gedaald. Het bleek zelfs, dat er heel veel Marokkanen rondlopen in dit kikkerlandje, die nooit van jou hebben gehoord. Je arme hart begaf het bijna, toen (ik citeer jouw woorden bij NOVA de koe, de ezel, de waterput en heel veel stenen uit Beni Sidel voor je ogen verschenen. In de daarop volgende dagen heb je je suf gepiekerd over een rampenplan. Na een paar dagen flinke overuren te hebben gemaakt in je kantoor (mét eigen koelkast), wist je het opeens! Je sprong in de lucht, bedankte de franse allochtonen voor de aanleiding, en belde Radio 1 om een oproep aan de moslims te doen. De ultieme mogelijkheid om in de spotlights te komen en om twee vliegen in één klap te slaan. Meer Marokkanen zouden op de hoogte komen van jouw bestaan, hetzij op de negatieve manier die later weer om zou kunnen slaan in de positieve manier EN misschien kon je ook een aantal autochtonen meeslepen als je uitspraken zou doen, waar autochtonen in het algemeen van smullen. Bewonderend bekeek je jezelf in de spiegel en mompelde zachtjes: ´Minister-president Aboutaleb…hmm, klinkt eigenlijk best goed´.

Ja, oude berggeit, geef het maar toe aan tante Kaoutar. Ik heb je wel door, hoor!

Trots als je was en nog steeds bent, sprak je de moslims toe. Het kwam erop neer dat je vindt dat moslims meer rekening met hun omgeving moeten houden. Na afloop ging je naar huis en vertelde opgelucht dat de koffers weer uitgepakt konden worden. Je was gered en de koe, de ezel, de waterput en de vele stenen hoefde je voorlopig niet terug te zien.



De uitspraak die je bij ´Met het oog op morgen´ deed, had de nummer één van ´top tien domste uitspraken´ gegarandeerd gehaald.

Waarom zouden wij meer rekening moeten houden met onze omgeving? Waarom vind jij dat ons een beperking moet worden opgelegd en anderen niet? Ik moet rekening houden met Wilma en Piet, door geen verdachte blikken te werpen (Wat wordt er verstaan onder verdachte blikken), maar Ayaan mag gerust in de media zeggen dat ze de Profeet Mohammed (slws) een pedofiel vindt. En een ander mag gerust zeggen, dat de islam een achterlijke godsdienst is. En weer een ander mag gerust zeggen dat wij allemaal terroristen zijn. En dan zeg jij, wethouder Aboutaleb, dat wíj meer rekening met onze omgeving moeten houden? Schaam je diep, Ahmed!



Als ik jouw advies zou moeten opvolgen en mezelf zou begrenzen, terwijl anderen zich al geruime tijd op de uiterste grens begeven en hier hun maximale capaciteit uit halen, dan zou ik mezelf ernstig tekort doen. Sterker nog: ik zou van mezelf een tweederangsburger maken. Dat pleziertje gun ik noch jou, noch de dogmatische islamfoben. Ik ben een Nederlandse staatsburger en ik ben me bewust van mijn rechten, die equivalent zijn aan die van de boerse Jan-Willem en zijn kaasverwanten. Deze rechten maken het mogelijk voor mij om me vast te kunnen houden aan mijn religie en afkomst en die zou ik nooit beperken of laten beperken voor wie dan ook en om welke reden dan ook. Do you get the point?



Misschien moet je je eens realiseren, dat niet iedereen tegen jou opkijkt en niet iedereen wethouder Aboutaleb geweldig vindt. Dat ik en velen met mij veel meer respect hebben voor hun ouders die op 58-jarige leeftijd zwaar werk in de fabriek verrichten, maar desondanks bij elk gebed Allah (swt) danken voor het feit dat ze moslim zijn en er trots voor uitkomen. Probeer ook eens trots te zijn en niet telkens in de verdediging te schieten voor een paar euries; misschien vind je het nog leuk ook! En héél misschien zal je populariteit dan wel vanzelf stijgen, omdat je het dan gemaakt hebt zonder de hielen van de elite te likken ten koste van je religie, cultuur en ons.

Kaoutar