PDA

Bekijk Volledige Versie : Een Marokkaanse van geboorte op lijst Leefbaar Rotterdam



MO_NL
21-11-05, 10:34
Leefbaren voelen zich afgedankt

ROTTERDAM - De kieslijst van Leefbaar Rotterdam wordt pas dinsdag definitief vastgesteld, maar zorgt nu al voor een hoop beroering binnen de partij.

De lijst die 36 namen telt, bestaat grotendeels uit nieuwe kandidaten. Van de huidige fractie zijn maar vier personen terug te vinden bij de eerste tien: Ronald Sørensen, Victor Reijkersz, Dries Mosch en Frans van der Hilst.


Hoogst genoteerde nieuwkomer op plaats zes is Ronald Buijt, trainer van voetbalclub Alexandria ’66 in Alexanderpolder. Volgens fractievoorzitter Ronald Sørensen maakte hij een ’verpletterende indruk’ op de kiescommissie.

Een andere opvallende nieuwkomer is Rahima Mejres, nummer twaalf op de lijst en nu werkzaam bij het projectbureau veilig van de gemeente Rotterdam.

Huidige raadsleden Sjef Siemons en Gerard Dorsman, die op de plaatsen 24 en 25 zijn gezet, voelen zich bedonderd.

,,Alom klinkt lof voor deze fractie, maar we worden nu bij het grofvuil gezet,’’ stelt Dorsman en sneert: ,,Dries Mosch is alleen maar op vijf gezet omdat hij als enige de dubbeldekkerbus kan besturen.’’

Ook Willem de Waal (plek 19) is teleurgesteld. ,,Ik begrijp het niet helemaal. De zittende leden hebben toch goed werk geleverd? Ik zet me met hart en ziel in. ’’

Volgens Siemons en Dorsman heeft de samenstelling van de lijstveel weg van achterkamertjespolitiek. Zeker omdat vijf leden uit de kiescommissie zichzelf op de lijst hebben gezet. ,,Het is jammer dat het democratische gehalte bij sommige Leefbaren te wensen over laat,’’ constateert Dorsman. ,,Sommigen kloppen zich op de borst dat ze de nieuwe politiek vertegenwoordigen, terwijl ze inmiddels zelf ook aardig wat trekjes van de oude politiek vertonen’’.

Een woedende en geëmotioneerde Siemons denkt dat de twee worden gestraft omdat zij zich als tegenkandidaten van Marco Pastors opwierpen. ,,Er wordt nu volledig voorbij gegaan aan het feit dat ik mij veertig tot vijftig uur per week inzet voor de partij.’’

Dorsman vindt het ook vreemd dat vier bestuursleden van Leefbaar - Anita Fähmel, Anton Molenaar , John van Assendelft en John Struijlaard- op de lijst staan. ,,Bestuurders van een partij horen te besturen en niet langs de achterdeur een plaats op de lijst te vergaren,’’ vindt hij.

Sørensen verwerpt de kritiek. ,,Wij hebben een enquête gehouden onder de leden die zeiden dat we de helft van de fractie moesten vervangen. Een aantal fractiegenoten zei zelf te willen stoppen. Die hebben we voorlopig op een onverkiesbare plek gezet. En het is nou eenmaal geen kinderspeeltuin, we hadden gewoon veel goede kandidaten.’’

Volgens Sørensen wist bovendien iedereen dat hij en Pastors in de kiescommissie zouden zitten en heeft niemand protest aangetekend. Dorsman en Siemons twijfelen of zij bij de partij blijven. ,,Dit vreet te veel aan me,’’ stelt Siemons.

Aldus Brahim Bourzik

Zwarte Schaap
21-11-05, 10:44
Aldus Algemeen Dagblad/Rotterdams Dagblad 17/11/05

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2432395#post2432395

Spitsboef
21-11-05, 10:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Aldus Algemeen Dagblad/Rotterdams Dagblad 17/11/05

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2432395#post2432395

ZS, doe je niej aan passief enZo?

Zwarte Schaap
21-11-05, 11:59
Geplaatst door Spitsboef
ZS, doe je niej aan passief enZo?

Wat bedoel je met ''niej aan passief enZo''?

Spitsboef
21-11-05, 17:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat bedoel je met ''niej aan passief enZo''?

VerkiesBaar!

:)

Tomas
21-11-05, 17:19
Maar zolang ze dat alleen maar van geboorte is, dan is er toch niks aan de hand? Toch, ook?

Spitsboef
21-11-05, 17:36
Geplaatst door Tomas
Maar zolang ze dat alleen maar van geboorte is, dan is er toch niks aan de hand? Toch, ook?

Iemand zei toch tegen je, ga brokken binnen werken Tom :rolleyes: