PDA

Bekijk Volledige Versie : Marco van Basten is hoogbegaafd



Elien
21-11-05, 12:02
'Marco van Basten is hoogbegaafd'
Volgend jaar kan er eigenlijk niets misgaan voor het Nederlands elftal tijdens het WK voetbal. En dat komt door de bondscoach. Marco van Basten is 'motorisch intellectueel' hoogbegaafd, aldus een neuropsychologische studie.

Problemen oplossen
Als geen ander is Van Basten op zijn vakgebied in staat snel problemen op te lossen, aldus neuropsycholoog Erik Matser in zijn binnenkort te verschijnen boek Personage, dat handelt over mensen die schoonheid kunnen brengen.


Matser: "Wij nemen die acties dan waar als onnavolgbaar. Hierdoor is Van Basten een bijzonder mens. De aangewezen man om wereldkampioen mee te worden."

Cruijff en Bergkamp
Volgens Matser, bekend van baanbrekende publicaties over hersenletsel in boksen en voetbal (koppen), past Van Basten zich in een razendsnel tempo aan bij veranderende situaties. "In elke competitie ter wereld bleef hij moeiteloos overeind. Hij is iets bijzonders. Cruijff en Bergkamp zijn van vergelijkbaar niveau en zullen hem onmiddellijk begrijpen."

Juiste keuzes
"Wij zullen moeten accepteren dat hij de juiste keuzes maakt, ook als we het niet direct kunnen volgen. Als Van Basten zegt dat een speler voor een bepaalde positie geschikter is dan een ander, moet 'men' dat toch aannemen.''



Yep WK beker zit al in onze zak :moe:
wat een onzin

_h4T3D_sE7eN
21-11-05, 12:07
De aanbidding van deze sterveling weergeeft een mentaal faillissement van zijn aanbidders.

Mill
21-11-05, 12:16
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
De aanbidding van deze sterveling weergeeft een mentaal faillissement van zijn aanbidders.

Niet om flauw te zijn, maar je weet wel was toch ook een sterveling?

Tomas
21-11-05, 12:19
Geplaatst door Mill
Niet om flauw te zijn, maar je weet wel was toch ook een sterveling?

Let op het woordje: deze. Die van hem is gewoon beter. Je kent dat wel: fans.

_h4T3D_sE7eN
21-11-05, 12:22
Geplaatst door Mill
Niet om flauw te zijn, maar je weet wel was toch ook een sterveling?

Als je het hebt over wie ik denk dat je het hebt, kan ik je zeggen dat die niet aanbeden wordt. Althans, dat hoort niet.


@ Tomas: neem een brokje.

Mill
21-11-05, 12:23
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Als je het hebt over wie ik denk dat je het hebt, kan ik je zeggen dat die niet aanbeden wordt. Althans, dat hoort niet.

Nee, inderdaad, Van Basten wordt zeker meer aanbeden dan je weet wel, dat kan iedereen zien.

Tomas
21-11-05, 12:25
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Als je het hebt over wie ik denk dat je het hebt, kan ik je zeggen dat die niet aanbeden wordt. Althans, dat hoort niet.


@ Tomas: neem een brokje.

Je speelt met de definitie van "aanbidding" naar blieven. Als iemand Van Basten een hoogbegaafde voetballer noemt, noem je dat al aanbidding. Dan wordt wiens naam wij hier niet noemen volgens deze definitie nog veel meer aanbeden. Probeer een beetje consequent te zijn aub.

_h4T3D_sE7eN
21-11-05, 12:31
Geplaatst door Mill
Nee, inderdaad, Van Basten wordt zeker meer aanbeden dan je weet wel, dat kan iedereen zien.

Door mij wel, iig. Genoeg om hem te bekritiseren. Alleen is het verschil dat Van Basten nog leeft en 'Jeweetwel' niet meer, waardoor laatstgenoemde zich niet meer kan verdedigen tegen alle beschuldigingen. Over de doden niets dan slechts, was het niet ?!

Misschien als Van Basten er niet meer is, wordt er pas een door critici gecreëerde beerput opengetrokken en worden frustraties dan pas geuit. Kan Van Basten zich er ook niet meer tegen verdedigen, wat wel zo makkelijk is voor die critici. Hup, Oranje(gevoel).

_h4T3D_sE7eN
21-11-05, 12:35
Geplaatst door Tomas
Je speelt met de definitie van "aanbidding" naar blieven. Als iemand Van Basten een hoogbegaafde voetballer noemt, noem je dat al aanbidding. Dan wordt wiens naam wij hier niet noemen volgens deze definitie nog veel meer aanbeden. Probeer een beetje consequent te zijn aub.

Jij reflecteert het aanbiddingsgedrag van anderen op mij. Aangezien ik daar niet voor sta, heb ik geen boodschap aan hetgeen jij mij op aanspreekt. Je pist tegen de verkeerde boom.

Jij bent in ieder geval consequent in jouw generalisaties.

Cherry Bo
21-11-05, 12:37
Geplaatst door Tomas

Dan wordt wiens naam wij hier niet noemen....

Wiens naam? :strik:

Mill
21-11-05, 12:38
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Door mij wel, iig. Genoeg om hem te bekritiseren. Alleen is het verschil dat Van Basten nog leeft en 'Jeweetwel' niet meer, waardoor laatstgenoemde zich niet meer kan verdedigen tegen alle beschuldigingen. Over de doden niets dan slechts, was het niet ?!

Misschien als Van Basten er niet meer is, wordt er pas een door critici gecreëerde beerput opengetrokken en worden frustraties dan pas geuit. Kan Van Basten zich er ook niet meer tegen verdedigen, wat wel zo makkelijk is voor die critici. Hup, Oranje(gevoel).

Nou ja, zolang Van Basten argumenten noemt voor z'n beslissingen, in plaats van goddelijke influistering, maakt hij zich tenminste niet immuun voor kritiek. Is eigenlijk redelijker en moediger.

Van Bommel niet selecteren vanuit een heilig visioen, ik zou het niet slikken.

Tomas
21-11-05, 12:38
Geplaatst door Cherry Bo
Wiens naam? :strik:


JC, naturlijk, muts.

Cherry Bo
21-11-05, 12:42
Geplaatst door Tomas
JC, naturlijk, muts.

Oh die ja. :strik:

Tomas
21-11-05, 12:43
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Jij reflecteert het aanbiddingsgedrag van anderen op mij. Aangezien ik daar niet voor sta, heb ik geen boodschap aan hetgeen jij mij op aanspreekt. Je pist tegen de verkeerde boom.

Jij bent in ieder geval consequent in jouw generalisaties.

Oh, maar ik heb nergens gezegd dat jij dat doet.

Stoort het je erg als het niet over jou gaat?

Tomas
21-11-05, 12:44
Geplaatst door Cherry Bo
Oh die ja. :strik:

De heilige drie-eenheid: JC, Van Basten en de Generaal.

_h4T3D_sE7eN
21-11-05, 12:48
Geplaatst door Mill
Nou ja, zolang Van Basten argumenten noemt voor z'n beslissingen, in plaats van goddelijke influistering, maakt hij zich tenminste niet immuun voor kritiek. Is eigenlijk redelijker en moediger.

Van Bommel niet selecteren vanuit een heilig visioen, ik zou het niet slikken.

De 'influistering van God' waar jij naar refereert, is een argument dat je kunt aannemen of afwijzen. Jouw standpunt is duidelijk. Feit is wel dat hij consequent aan dit gegeven heeft vastgehouden. Ook Van Basten's argumenten zijn subjectiviteiten die voor objectief worden aangezien. Maar dat zijn ze nog steeds niet.

Van Basten daarentegen heeft meerdere malen zijn argumenten gewijzigd. Op een gegeven moment wist ik niet meer waarom Van Bommel nou werd verwijderd uit de selectie. Hetzelfde geldt voor zijn argumenten om iemand als Seedorf niet te selecteren.


(Lekkere vergelijkingen, Mill .. :maf3: )




Geplaatst door Tomas
Oh, maar ik heb nergens gezegd dat jij dat doet.

Stoort het je erg als het niet over jou gaat?

Ik weet dat jij dat nergens hebt gezegd. Daarom kan ik me er ook niet aan storen en doe ik dat ook niet. Waar ik me wel aan stoor is het feit dat je de vraag stelt aan iemand die niet voor een ander kan antwoorden/verklaren. Hoor je te weten. Ik denk dat jouw generaliserende visie je daarin tegenhoud.

Tomas
21-11-05, 12:51
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

Ik weet dat jij dat nergens hebt gezegd. Daarom kan ik me er ook niet aan storen en doe ik dat ook niet. Waar ik me wel aan stoor is het feit dat je de vraag stelt aan iemand die niet voor een ander kan antwoorden/verklaren. Hoor je te weten. Ik denk dat jouw generaliserende visie je daarin tegenhoud.

Welke vraag?

et_2000nl
21-11-05, 12:53
Mooiste commentaar van van Basten op een journalist die hem betrapte op een uitspraak die tegenstrijdig was met een eerdere was: "Heb ik dat gezegd, oh, ik zeg ook maar wat joh".
Het is hoogbegaafd als je daar mee wegkomt.

rja2
21-11-05, 18:22
Geplaatst door Elien
'Marco van Basten is hoogbegaafd'
Volgend jaar kan er eigenlijk niets misgaan voor het Nederlands elftal tijdens het WK voetbal. En dat komt door de bondscoach. Marco van Basten is 'motorisch intellectueel' hoogbegaafd, aldus een neuropsychologische studie.

Problemen oplossen
Als geen ander is Van Basten op zijn vakgebied in staat snel problemen op te lossen, aldus neuropsycholoog Erik Matser in zijn binnenkort te verschijnen boek Personage, dat handelt over mensen die schoonheid kunnen brengen.


Matser: "Wij nemen die acties dan waar als onnavolgbaar. Hierdoor is Van Basten een bijzonder mens. De aangewezen man om wereldkampioen mee te worden."

Cruijff en Bergkamp
Volgens Matser, bekend van baanbrekende publicaties over hersenletsel in boksen en voetbal (koppen), past Van Basten zich in een razendsnel tempo aan bij veranderende situaties. "In elke competitie ter wereld bleef hij moeiteloos overeind. Hij is iets bijzonders. Cruijff en Bergkamp zijn van vergelijkbaar niveau en zullen hem onmiddellijk begrijpen."

Juiste keuzes
"Wij zullen moeten accepteren dat hij de juiste keuzes maakt, ook als we het niet direct kunnen volgen. Als Van Basten zegt dat een speler voor een bepaalde positie geschikter is dan een ander, moet 'men' dat toch aannemen.''



Yep WK beker zit al in onze zak :moe:
wat een onzin
Ach ja,

Zolang Van Basten het goed doet, zal hij wel gesteund worden, ik ben niet echt met hem eens. Seedorf en Davids bijvoorbeeld. Zijn selektie beleid voor de wedstrijd tegen Italie vondt ik ook discutabel.

Maar Van Basten zal worden afgebrand als hij geen resultaat haalt, als hij bijvoorbeeld in de eerste ronde van de WK er uit ligt.

Dan wordt hij tot de grond afgekraakt.

Spoetnik
21-11-05, 18:49
Geplaatst door rja2
Dan wordt hij tot de grond afgekraakt.

Een gezonde hollandse trafitie. :)

888
21-11-05, 19:56
Marco van Basten is iedergeval niet dom, dit wist ik vroeger al. Hij heeft met veel succes zijn HAVO diploma behaald. Ondanks dat hij te druk had met het voetballen.

Dutchguy
21-11-05, 20:06
Geplaatst door Cherry Bo
Wiens naam? :strik:
Diens. :wink:

Reina
21-11-05, 20:11
Geplaatst door Elien
'Marco van Basten is hoogbegaafd'
Volgend jaar kan er eigenlijk niets misgaan voor het Nederlands elftal tijdens het WK voetbal. En dat komt door de bondscoach. Marco van Basten


Yep WK beker zit al in onze zak :moe:
wat een onzin
Ik ben ook hoogbegaafd.

Nee,

even serieus.

:roker:

888
21-11-05, 20:18
Geplaatst door Reina
Ik ben ook hoogbegaafd.

Nee,

even serieus.

:roker:

Gefeliciteerd.

et_2000nl
21-11-05, 20:21
Geplaatst door Reina
Ik ben ook hoogbegaafd.

Nee,

even serieus.

:roker:

HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH :lol:

Reina
21-11-05, 20:22
Geplaatst door Victoria
Gefeliciteerd.

Wat probeer je? Je reputatie op te krikken? :hihi:

Reina
21-11-05, 20:22
Geplaatst door et_2000nl
HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH :lol:

:haha:!



Ik vonnem wel goed. :hihi:

888
21-11-05, 20:27
Geplaatst door Reina
Wat probeer je? Je reputatie op te krikken? :hihi:

Neuh :fpotver:

Reina
21-11-05, 20:29
Geplaatst door Victoria
Neuh :fpotver:


Oeh sorry lieverd, zullen we weer on topic gaan? :(

888
21-11-05, 20:38
Geplaatst door Reina
Oeh sorry lieverd, zullen we weer on topic gaan? :(

Yep!

Reina
21-11-05, 20:39
Geplaatst door Victoria
Yep!

:hihi:

Waniti abouhali.

888
21-11-05, 20:53
Geplaatst door Reina
:hihi:

Waniti abouhali.

Marca Di Basta (=Italiaans voor Marco van Basten).

Reina
21-11-05, 21:06
Geplaatst door Victoria
Marca Di Basta (=Italiaans voor Marco van Basten).

Hoe zeg je laagbegaafd in het Italjaans?

888
21-11-05, 21:08
Geplaatst door Reina
Hoe zeg je laagbegaafd in het Italjaans?

Tifosi

Reina
21-11-05, 21:10
Geplaatst door Victoria
Tifosi

Dat betekent in het Marokkaans:

Tumor in grote linker teen. :verrassin

888
21-11-05, 21:19
Geplaatst door Reina
Dat betekent in het Marokkaans:

Tumor in grote linker teen. :verrassin

Zo, dit was maar een gok.

Reina
21-11-05, 21:25
Geplaatst door Victoria
Zo, dit was maar een gok.


Shek slim he. :roker:

888
21-11-05, 21:32
Geplaatst door Reina
Shek slim he. :roker:

Goed hé!

Reina
21-11-05, 21:33
Geplaatst door Victoria
Goed hé!

:fpimp:

TonH
21-11-05, 21:44
Geplaatst door Victoria
Marco van Basten is iedergeval niet dom, dit wist ik vroeger al. Hij heeft met veel succes zijn HAVO diploma behaald. Ondanks dat hij te druk had met het voetballen.

Geen slecht woord over de heilige Marco...

Maar Van Basten is toentertijd op een haar na uit Ajax 1 gegooid omdat hij z'n diploma niet haalde. Met allerlei bijlessen is het uiteindelijk nog net gelukt.

Maar maakt niet uit, hij is in goed gezelschap... de afstudeerscriptie van de toekomstige Koning der Nederlanden is tot in de lengte der dagen een staatsgeheim...

888
22-11-05, 14:14
Geplaatst door TonH
Geen slecht woord over de heilige Marco...

Maar Van Basten is toentertijd op een haar na uit Ajax 1 gegooid omdat hij z'n diploma niet haalde. Met allerlei bijlessen is het uiteindelijk nog net gelukt.

Maar maakt niet uit, hij is in goed gezelschap... de afstudeerscriptie van de toekomstige Koning der Nederlanden is tot in de lengte der dagen een staatsgeheim...

Maakt voor hem toch niets uit, hij heeft zijn managmentkwaliteiten en hij is toch al binnen. Vooral met het oog op het WK in Duitsland. Nederland Wereldkampioen, dan is Marco van Basten een superheld.

TonH
22-11-05, 14:47
Geplaatst door Victoria
Maakt voor hem toch niets uit, hij heeft zijn managmentkwaliteiten en hij is toch al binnen. Vooral met het oog op het WK in Duitsland. Nederland Wereldkampioen, dan is Marco van Basten een superheld.

Marco is zowiezo een superheld. Ik heb altijd enorm van hem genoten en het was ECHT een zwarte dag in de voetbalgeschiedenis toen hij zo jong moest stoppen. Ik zal nooit vergeten hoe Fabio Capello zat te snikken op de bank bij de afscheidswedstrijd van Van Basten.

Ik hoop echt dat hij ook de top zal bereiken in het trainersvak.

Tomas
22-11-05, 14:52
Geplaatst door TonH
Marco is zowiezo een superheld. Ik heb altijd enorm van hem genoten en het was ECHT een zwarte dag in de voetbalgeschiedenis toen hij zo jong moest stoppen. Ik zal nooit vergeten hoe Fabio Capello zat te snikken op de bank bij de afscheidswedstrijd van Van Basten.

Ik hoop echt dat hij ook de top zal bereiken in het trainersvak.

't is lang geleden, maar was Van Basten niet al een tijdje daarvoor aan het tegen vallen? Hij lag meer op de grond dan dat ie nog wat presteerde die laatste jaren of jaar. Staat mij bij. Nou kan dat met elkaar te maken hebben.

Dutchguy
22-11-05, 14:56
Geplaatst door Tomas
't is lang geleden, maar was Van Basten niet al een tijdje daarvoor aan het tegen vallen? Hij lag meer op de grond dan dat ie nog wat presteerde die laatste jaren of jaar. Staat mij bij. Nou kan dat met elkaar te maken hebben.
Het een sluit het ander inderdaad niet uit.

Tomas
22-11-05, 15:01
Geplaatst door Dutchguy
Het een sluit het ander inderdaad niet uit.


Nee, maar ik bedoel dat de herinnering aan Van Basten's kunststukken misschien ietwat gunstiger is uitgevallen doordat ie moest stoppen op z'n hoogte punt. Of daar al snel na.

888
22-11-05, 15:01
Geplaatst door TonH
Marco is zowiezo een superheld. Ik heb altijd enorm van hem genoten en het was ECHT een zwarte dag in de voetbalgeschiedenis toen hij zo jong moest stoppen. Ik zal nooit vergeten hoe Fabio Capello zat te snikken op de bank bij de afscheidswedstrijd van Van Basten.

Ik hoop echt dat hij ook de top zal bereiken in het trainersvak.

Al ben ik helemaal geen Ajax-fan, meer Anti-Ajax. Toch mag ik hem wel. Hij weet tenminste waar hij overpraat. Gewoon praten met verstand.

TonH
22-11-05, 15:33
Geplaatst door Tomas
Nee, maar ik bedoel dat de herinnering aan Van Basten's kunststukken misschien ietwat gunstiger is uitgevallen doordat ie moest stoppen op z'n hoogte punt. Of daar al snel na.

Zo had Maradonna ook beter van de aardbodem kunnen verdwijnen kort na het begin van z'n carriëre en Cruyff bij Feyenoord was toch ook geen gezicht meer. Geldt ook voor Pele bij zo'n Amerikaanse colaploeg...

Van Basten mag dus van geluk spreken.

Tomas
22-11-05, 15:40
Geplaatst door TonH
Zo had Maradonna ook beter van de aardbodem kunnen verdwijnen kort na het begin van z'n carriëre en Cruyff bij Feyenoord was toch ook geen gezicht meer. Geldt ook voor Pele bij zo'n Amerikaanse colaploeg...

Van Basten mag dus van geluk spreken.

Eigenlijk heeft ie dan ook zijn eigen enkel aan gort geholpen. Wie anders was er anders bij gebaat? Toch?

TonH
22-11-05, 15:45
Geplaatst door Tomas
Eigenlijk heeft ie dan ook zijn eigen enkel aan gort geholpen. Wie anders was er anders bij gebaat? Toch?

Bavaria?

Tomas
22-11-05, 15:58
Geplaatst door TonH
Bavaria?

Dat die ergens achter zitten is nieuw voor mij.

TonH
22-11-05, 21:03
Geplaatst door Tomas
Dat die ergens achter zitten is nieuw voor mij.

Die zit overal achter... vooral de Malt.

starttijd=00:00:03&speelduur=00:01:41