PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikanen doden per ongeluk zeker drie Iraakse burgers



Alim
21-11-05, 15:07
Uitgegeven op maandag 21 november 2005 om 14:01:37

(Novum/AP) - De Amerikaanse troepen in Irak hebben maandag per ongeluk bij een militaire basis het vuur geopend op een burgervoertuig en daarbij drie mensen gedood. Dat heeft het Amerikaanse leger bekendgemaakt. Onder de slachtoffers waren zeker twee kinderen, bleek in het mortuarium van de stad Baqouba, waar het incident zich voordeed. Volgens het leger was onder de doden echter slechts een kind.

Een medewerker van het mortuarium maakte melding van vijf doden, onder wie drie kinderen. Het Amerikaanse leger zei dat in ieder geval drie mensen gedood zijn, maar dat drie anderen later aan hun verwondingen zouden kunnen zijn bezweken.

Een Amerikaanse militair heeft waarschuwingsschoten afgevuurd, maar het voertuig bleef rijden. Daarop werd het vuur op de auto geopend. Volgens het leger zouden ongelukken als deze niet gebeuren als de volgelingen van de terrorist Abu Musab al-Zarqawi niet op zo'n grote schaal van autobommen gebruik zouden maken.

mark61
21-11-05, 15:31
Ik vind dit soort berichten wat slecht getimed nu rond dit weekend eerst 2 moskeeën zijn opgeblazen en er vervolgens een zelfmoordaanslag wordt uitgevoerd op mensen die de doden van die eerste aanslagen begraven.

Hoe ziek & pervers kan je zijn/worden?

Dat zijn ook Amerikanen?

Die 2, 3 Amerikaanse slachtoffers zijn hierbij vergeleken lachertjes, zoiets als het aantal Irakezen dat jaarlijks van een keukentrapje valt.

Alim
21-11-05, 18:00
Geplaatst door mark61
Ik vind dit soort berichten wat slecht getimed nu rond dit weekend eerst 2 moskeeën zijn opgeblazen en er vervolgens een zelfmoordaanslag wordt uitgevoerd op mensen die de doden van die eerste aanslagen begraven.

Hoe ziek & pervers kan je zijn/worden?

Dat zijn ook Amerikanen?

Die 2, 3 Amerikaanse slachtoffers zijn hierbij vergeleken lachertjes, zoiets als het aantal Irakezen dat jaarlijks van een keukentrapje valt.

Je moet niet vergeten dat het op dit moment de verantwoordelijkheid van de veiligheid bij de bezettende macht is namelijk DE Amerikanen.. dus elke dood die op dit moment valt is direct de verantwoordelijkheid van de Amerikanen of je nu het daar mee eens bent of niet

Soldim
21-11-05, 18:16
Geplaatst door Alim
Je moet niet vergeten dat het op dit moment de verantwoordelijkheid van de veiligheid bij de bezettende macht is namelijk DE Amerikanen.. dus elke dood die op dit moment valt is direct de verantwoordelijkheid van de Amerikanen of je nu het daar mee eens bent of niet

Huidige Irakese regering dus, want Bremer heeft de macht al een hele tijd geleden overgedragen (28 Juni 2004 als ik het goed heb).

et_2000nl
21-11-05, 18:18
Ik word hier zo moe van, Amerikanen doden burgers, verzet dood Amerikaanse soldaten. Misselijk. Het lijkt de oorlog wel van de bean counters. Elk mens een getal, die motiveerd tot de volgende. Ik weet het niet hoor, misschien moet ik wel gewoon een kant kiezen, word het een stuk makkelijker om het met mijn reken machinetje bij te gaan houden.

Max Stirner
21-11-05, 19:10
Geplaatst door Alim
Je moet niet vergeten dat het op dit moment de verantwoordelijkheid van de veiligheid bij de bezettende macht is namelijk DE Amerikanen.. dus elke dood die op dit moment valt is direct de verantwoordelijkheid van de Amerikanen of je nu het daar mee eens bent of niet


Ah, das makkelijk. Gelukkig maar. :)

Reina
21-11-05, 19:12
Geplaatst door Alim
Uitgegeven op maandag 21 november 2005 om 14:01:37

(Novum/AP) - De Amerikaanse troepen in Irak hebben maandag per ongeluk bij een militaire basis het vuur geopend op een burgervoertuig en daarbij drie mensen gedood. Dat heeft het Amerikaanse leger bekendgemaakt. Onder de slachtoffers waren zeker twee kinderen, bleek in het mortuarium van de stad Baqouba, waar het incident zich voordeed. Volgens het leger was onder de doden echter slechts een kind.
Amerikanen doden per ongeluk zeker drie Iraakse burgers
Een medewerker van het mortuarium maakte melding van vijf doden, onder wie drie kinderen. Het Amerikaanse leger zei dat in ieder geval drie mensen gedood zijn, maar dat drie anderen later aan hun verwondingen zouden kunnen zijn bezweken.

Een Amerikaanse militair heeft waarschuwingsschoten afgevuurd, maar het voertuig bleef rijden. Daarop werd het vuur op de auto geopend. Volgens het leger zouden ongelukken als deze niet gebeuren als de volgelingen van de terrorist Abu Musab al-Zarqawi niet op zo'n grote schaal van autobommen gebruik zouden maken.

HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH :lol:

mark61
21-11-05, 20:04
Geplaatst door Alim
Je moet niet vergeten dat het op dit moment de verantwoordelijkheid van de veiligheid bij de bezettende macht is namelijk DE Amerikanen.. dus elke dood die op dit moment valt is direct de verantwoordelijkheid van de Amerikanen of je nu het daar mee eens bent of niet

Ff denken...het is de schuld van Amerika dat hele volksstammen Iraki's het nodig vinden elkaar op te blazen, bij voorkeur als ze aan het bidden zijn. Dat is normaal voor mensen / inwoners van Irak en de VS had dat kunnen / moeten weten.

Dus als er honderden mensen door groepje A worden gedood, met opzet, en 3 per ongeluk door de VS dan moet je het dringend over de VS hebben.

Ik begrijp het.

Niet.

lebanese
21-11-05, 20:15
Geplaatst door mark61 Dus als er honderden mensen door groepje A worden gedood, met opzet, en 3 per ongeluk door de VS dan moet je het dringend over de VS hebben.
[/B]

nee als dit incident een van de vele is,DAN moet je het dringend over de VS hebben

waarom doe je alsof dit de EERSTE incident is waar de amerikanen bij betrokken zjn??

fallujah waar vluchtende burgers werden gedood?

ben je de FOSFOR aanvallen vergeten?

de aanvallen op bruiloften ?

de aanvallen op burgerdoelen waar onschuldige mensen omkoemn?

illegale gevangenissen ?

guantanamo bay waar je niet eens procudure krijgt?(saddamachtig)

enz enz enz

lebanese
21-11-05, 20:19
Geplaatst door mark61
Ff denken...het is de schuld van Amerika dat hele volksstammen Iraki's het nodig vinden elkaar op te blazen, bij voorkeur als ze aan het bidden zijn. Dat is normaal voor mensen / inwoners van Irak en de VS had dat kunnen / moeten weten.

Dus als er honderden mensen door groepje A worden gedood, met opzet, en 3 per ongeluk door de VS dan moet je het dringend over de VS hebben.

Ik begrijp het.

Niet.



Geplaatst door mark61 Ik begrijp het.

Niet. [/B]

zal ik je s vertellen wat ik niet begrijp?

ik begrijp niet dat de VS tegen is dat haar soldaten kunnen worden vervolgd voor oorlogmisdaden bij het internationale gerechtshof in den haag,zij zijn toch zo voor gerechtigheid?

DAT begrijp ik niet

maar als die 3 iraakse doden weer 1 van de vele incidenten is waar de amerikanen bij betrokken zijn,en iedereen de schuld en discussie over amerika begint,dan is dat begrijpelijk :lole: